<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Varjúbácsi | Adatlap | 677680 | 2020. október 5. 11:27 | ![]() | |||||||||||||||||||||
puskaspeti | Adatlap | 677679 | 2020. október 5. 10:11 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Gratula! Kötélzetnek mit használsz? Köszi | |||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 677674 | 2020. október 4. 21:34 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Jó estét! Ime a beígért, jó minőségű képek a Barhamról. A makettet egy ideiglenes talpra rögzítettem - addig marad ott, amíg el nem készül a Valiant és a végleges dioráma-alap. Hamarosan - talán - el tudon kezdeni a Valiant-et, de előbb még van egy kötelezettségem. | |||||||||||||||||||||||||
csosza | Adatlap | 677635 | 2020. október 3. 19:54 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Most, hogy utánanéztem a tipped alapján, igen, ez a legvalószínűbb. 1/600-as Cossack. Köszönöm a tippet. | |||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 677616 | 2020. október 2. 20:29 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Nem lehet, hogy az Airfix HMS Cossack-ja? | |||||||||||||||||||||||||
csosza | Adatlap | 677615 | 2020. október 2. 20:20 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Mondom, hogy okosodok minden hozzászólásotoktól! Köszönöm! Ha esetleg arra is tudsz tippet, hogy melyik cég adhatta ki az Ashantit 1/603-as méretarányben? Először FROG-nak gondoltam, de az - állítólag - 1/500-asban adta ki. Az enyém 19 cm-es, ami a méretei alapján 1/603-as kicsinyítés. | |||||||||||||||||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 677602 | 2020. október 2. 10:16 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Szia csosza! Egy hajó több évtizedes "élete" során általában átesik egy-két átépítésen, főleg a hadihajók, ahol a túlélés és hatékonyabb harctevékenység érdekében fontosabb a modernizálás, a tapasztalatok hasznosítása. Az Ashanti-ról van fotó kétárbocos kivitelben 39-es dátummal, tehát ez az eredeti gyártási állapota, és van 42-es fotó már csak egy árboccal, a hátsó nélkül. Valószínűleg azért szerelték le a hátsót, hogy légitámadás esetén ne zavarja, korlátozza a légvédelmi lövegek szabad lövési tartományát. Üdv R. | |||||||||||||||||||||||||
csosza | Adatlap | 677591 | 2020. október 1. 23:24 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Köszönöm! Mindig okosodok. A képeid alapján viszont elbizonytalanodtam.a 677496-ban küldött fotóimon két árbócos a hajó. Az általad küldött linken viszont 1 árbócos a hajó. | |||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 677590 | 2020. október 1. 23:02 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Szia! A Sebi által leírtakhoz annyit tennék hozzá, hogy a pőre acélfedélzetet általában sötétszürkére (AP507A) festették, és létezett még egy fajta csúszásgátló bevonat, a Semtex, vagy Cemtex (nem azonos a robbanóanyaggal), ez válágos krémszínű volt. Az egyes hajókon változó mértékben alkalmazták a különféle bevonatokat. Az Ashanti fedélzetét én valószínűleg sötétszürkére festeném, mint Phil Reeder www.modelshipgallery.com/gallery/dd/hms/ashanti-350-pr/pr-index.html. Létezhettek rajta Corticene-nel bevont közlekedő "sávok", ezek elhelyezkedéséről nehéz pontos infót szerezni. | |||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 677589 | 2020. október 1. 22:49 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Szia! Én eddig nagyjából úgy ragasztottam fel a korlátokat, mint a többiek, de most, a frissen elkészült Barhamon csak PVA-t használtam, és nagyon meg voltam vele elégedve. Elég erős, de, a pillanatragasztóhoz képest rugalmas kötést ad (nem fog hőingadozás hatására elválni a hajótesttől), szinte semmi nem marad utána, csak a csillogás miatt kell rámenni matt lakkal. | |||||||||||||||||||||||||
csosza | Adatlap | 677532 | 2020. szeptember 30. 19:12 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Köszönöm Sebi! Ismét tanultam valamit. Jó makettezést! | |||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 677523 | 2020. szeptember 30. 13:44 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Bocs, itt a link újra a corticenhez: www.sovereignhobbies.co.uk/collections/colourcoats/products/rn24-corticene | |||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 677522 | 2020. szeptember 30. 13:42 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Szia! Ahogy Chevy is írta, nemcsak fa és fém fedélzetek voltak, hanem használtak különféle csúszásgátló anyagokat is. A kép alján látható maketten például a corticen nevűt próbálták imitálni. Ez nem vörös, hanem inkább barnás színű volt és táblákban rakták le a fedélzetre, amelyeket rézszegekkel fogattak össze. Maketten nemigen szeretik az illesztéseket imitálni, pedig kellene. Ez most a legpontosabb árnyalat hozzá: www.sovereignhobbies.co.uk/collections/colourcoats/products/rn24-corticene A következő zöld fedélzetet Dunlop green-nek is szokták hívni, mert a háború alatt a Dunlop kezdte el gyártani a brit haditengerészet részére. Ez egy massza volt, amit szétkentek a fedélzeten, ott megszilárdult és idővel lekopott róla. Akkor újra pótolták. Ez az árnyalata: www.sovereignhobbies.co.uk/collections/colourcoats/products/colourcoats-narn53-m19-royal-navy-deck-green Persze a keveréktől függően lehet világosabb is. Én ezt a színt ajánlanám a hajódhoz, mert a corticen használatát nagyjából 1941 közepétől fokozatosan abbahagyták és ez a zöld lett az általános csúszásgátló anyag a briteknél. Számos rombolón és kisebb egységen megtalálható. | |||||||||||||||||||||||||
ChevyG | Adatlap | 677498 | 2020. szeptember 29. 21:41 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Szia! Nem csak fa és fém fedélzet volt/van, hanem linóleum borítású is. Ez többnyire vörös vagy zöld színű. Főleg a IIVHs császári hajókra jellemző, illetve a modernem szovjet/orosz egységekre. üdv! | |||||||||||||||||||||||||
csosza | Adatlap | 677496 | 2020. szeptember 29. 21:21 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Kedves Csatahajós Kollégák! Tanácstalan vagyok. A régi Frog/Novo makettekhez nincs korrekt festési útmutató. A fedélzetről főleg nincs. A neten a mellékelt fotót találtam. Mi a véleményetek a fedélzet színeivel kapcsolatban. Miért vörös? Miért zöld? A világosbarna hihető számomra a deszka-fedélzet miatt. Milyenre fessem a HMS Ashanti romboló fedélzetét? Köszönettel Rosza | |||||||||||||||||||||||||
Batka | Adatlap | 677373 | 2020. szeptember 27. 08:43 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Szia! A rövidebb korlátokat én pillanatragasztóval szoktam rögzíteni, zselés vagy folyékony szerintem mindegy, amelyiket kényelmesebben tudod használni. A hosszabbakat mint pl az oldalkorlátok pedig úgy, hogy a két végét rögzítem pillanatragasztóval, majd utána higított PVA-val végighúzom egy ecsettel az alján. Ahol esetleg úl sok a ragasztó azt még vízes fültisztító pálcikával vissza tudod mosni nagyon könnyen. Üdv, Batka | |||||||||||||||||||||||||
Syb | Adatlap | 677370 | 2020. szeptember 26. 21:16 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Szia! Én használtam már PVA-t korlátokra, megfogja, csak utána óvatosan kell bánni vele mert nem mindig olyan erős a kötés, mint pillanatragasztóval Üdv Syb | |||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 677369 | 2020. szeptember 26. 20:50 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Szia! Bocs, de a Loctite géles változata is egy pillanatragasztó. Ha az bevált, akkor azt hiszem nem kell ódzkodnod tőle. Azt javaslom használd nyugodtan továbbra is. PVA ragasztót nem próbáltam még, de úgy tudom az egy vízbázisú ragasztó, amit tapéta, fa, kerámia és textil ragasztására használnak. Legalábbis, itt úgy tűnik, nincs műanyag a felsorolásban: www.purity.designuspro.com/hu/glue/klej-pva.html | |||||||||||||||||||||||||
csosza | Adatlap | 677368 | 2020. szeptember 26. 20:22 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Köszönöm zs180! Megtaláltam. HMS Ashanti. Frog 1/500 Továbbra sem tudom, hogy a pepír vitorlákat mivel rögzítsem a műanmyag árbócokhoz: roszapal@rosza.hu | |||||||||||||||||||||||||
hergert | Adatlap | 677365 | 2020. szeptember 26. 16:18 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Köszönöm a reakciókat! A következő project az SMS Budapest folytatása lesz, mert az 2 éve félretettem. Aztán nagylevegőt veszek és nekiállok a Debrecen őrnaszádnak. Üdv.: Herger Tomi | |||||||||||||||||||||||||
ChevyG | Adatlap | 677359 | 2020. szeptember 26. 12:48 | ![]() | |||||||||||||||||||||
ChevyG | Adatlap | 677358 | 2020. szeptember 26. 12:47 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Mi a véleményetek a Viribus fő lövegei minőségéről? A fa fedélzet szerintem nem indokolt. Amúy is túl maasan lenne. | |||||||||||||||||||||||||
Zsola | Adatlap | 677357 | 2020. szeptember 26. 12:42 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Sziasztok! Egy kis tanácsra lenne szükségem, hamarosan oda jutok a Tribal-om építésével hogy fel kéne kerüljenek a korlátok (Eduard), de kicsit ódzkodok a pillanatragasztótól. Érdemes kipróbálni a PVA ragasztót ilyen célra? Használta erre valaki? Mennyire ad erős kötést? A felépítmény korlátjait megoldottam a Loctite géles változatával, de lehet hogy kipróbálnék mást is. | |||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 677347 | 2020. szeptember 26. 08:07 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Szerintem Tribal osztály, csak a B lövegtorony az A elé került... | |||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 677346 | 2020. szeptember 26. 08:06 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Szia Tomi! Köszönöm szépen, a Te hajóid is nagyon hangulatos diorámát alkotnak. | |||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 677344 | 2020. szeptember 26. 06:37 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Ütős kis páros, hangulatos lett :) | |||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 677343 | 2020. szeptember 25. 23:08 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Szép munka Tomi! Mi lesz a következő projekt? | |||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 677342 | 2020. szeptember 25. 23:04 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Szia! A méretarányt sajnos nem tudom, mert ahogy Chevy is írta, ez messze van egy makett pontosságától. A két kémény és a hajótörzs után ítélve, három hajó jöhet szóba. Az ORP Witcher, Burza vagy Garland. Mellékelten láthatsz egy rajzot is róluk. Az első kettő francia hajógyárakban épült az 1930-as évek elején, a Garland pedig eredetileg egy G osztályú romboló volt a brit haditengerészetnél. 1940-ben adták kölcsön az emigráns lengyel kormánynak. | |||||||||||||||||||||||||
vackor | Adatlap | 677340 | 2020. szeptember 25. 21:18 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Bár a hajó típusát nem tudom, de valamikor az "őskorban" lehetettezt kapni játékboltokban, sőt az akkori illatszerboltokban is, lengyel gyáertmány, zacskózva volt, a többi, ehhez a sorozathoz tartozó makett a PZL P-11, PZL P-23, MiG-15, Rotodyne, TS-11 Iskra és egy Sikorsky helikopter, valamint ha jól rémlik, Caravelle is volt többek között. Ezen a fotón a matrica volt számomra az árulkodó. | |||||||||||||||||||||||||
ChevyG | Adatlap | 677339 | 2020. szeptember 25. 21:08 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Szia! Ez messze van egy makett pontosságához, de IIVh-s brit hajó stílus-jegyeit viseli szvsz. üdv | |||||||||||||||||||||||||
ChevyG | Adatlap | 677338 | 2020. szeptember 25. 21:07 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Szuper! mindkettőre igényt tartok, köszönöm! Írok fészbukon! | |||||||||||||||||||||||||
csosza | Adatlap | 677336 | 2020. szeptember 25. 20:11 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Vitorláshajó problémám van: Egy 1/180-as Cutty Sark maketthez (SMER) papír vitorlázatot mellékelnek. Mivel tudom a kivágott vitorlákat a műanyag keresztárbócokhoz ragasztan? roszapal@rosza.hu | |||||||||||||||||||||||||
csosza | Adatlap | 677335 | 2020. szeptember 25. 20:09 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 677325 | 2020. szeptember 25. 10:42 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Ha esetleg szükséged lenne egy ilyen füzetre, vagy a hajó rajzára, a fénymásolási költségért tudok küldeni. | |||||||||||||||||||||||||
ChevyG | Adatlap | 677323 | 2020. szeptember 25. 10:19 | ![]() | |||||||||||||||||||||
hergert | Adatlap | 677313 | 2020. szeptember 24. 19:31 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Sziasztok! Furfangos fivérek c. diorámám A hajók a Revell 1/1200 Scharnhorstjai, amiből az egyiket Gneisenauvá, a másikat Scharnhorstá építettem. Pár apróságot feljavítottam, pl. a nehéz légvédelmi ágyukat, horgony, horgonylánc, árbócok. A hajók festéséhez a Lifecolor Kriegsmarine szineket használtam világosítva. víz alufólia Tamiya sea blue és clear blue val festve, amire AK Atlantic effect került. A felcsapodó, ill. lefolyó víz vatta, amit clearral atfújtam(felcsapodó víz) v műgyantával átkentem( lefolyó víz) a vatták rögzítéséhez akril zselét használtam. Gyuri! Nagyon szép lett a hajód! Üdv. Herger Tomi | |||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 677239 | 2020. szeptember 23. 10:35 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Meg esztergált cső is van. A két kit uszkve 10 eFt. | |||||||||||||||||||||||||
puskaspeti | Adatlap | 677233 | 2020. szeptember 23. 08:24 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Sziasztok, Az Ebay-en van már fafedélzet matrica is a Viribus-hoz. | |||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 677166 | 2020. szeptember 20. 11:04 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Uraim! Köszönöm szépen a sok dicséretet, nagyon jólesik! Megjegyzem, nem lehet ennyire belassulni, a következő, nagyon remélem, sokkal hamarabb elkészül! Csigusz, az alapmakett a WEM műgyanta kitje, de felhasználtam darabokat a Trumpeter és a WaveLine kitekből is. Meg persze sok-sok maratást, néhány 3D nyomtatott, illetve rengeteg saját építésű alkatrészt. | |||||||||||||||||||||||||
Sokol | Adatlap | 677138 | 2020. szeptember 19. 10:55 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Fenekező hálóval. Ha túl mélyre engedik a merítőt (bottom gillnet), és a fenekező line, vagy a mozgó anchor rope (a háló sarkánál) megakad egy komolyabb sziklában, akkor seggest lerántja a hajót ha nem vágják le elég gyorsan, vagy túl sok vízet nyel be, akkor már nincs esély pumpálni, ha el is tudnak szabadulni, akkor kezdődik a versenyfutás. www.youtube.com/watch Az Északi-tengeren elég "gyakori" baleset. | |||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 677123 | 2020. szeptember 18. 15:36 | ![]() | |||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 677015 | 2020. szeptember 15. 05:18 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Szia, nagyon szép lett, megérte nekünk kivárni ezt pár évet :) | |||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 677013 | 2020. szeptember 14. 23:57 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Szép munka Gyuri! | |||||||||||||||||||||||||
Csigusz | Adatlap | 677003 | 2020. szeptember 14. 21:39 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Szia zs180! Ez valami piszkosul jól nézz ki! Ezt a Trumpeter készletéből készült vagy valamelyik műgyanta gyártó terméke? Üdv, Csigusz | |||||||||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 676995 | 2020. szeptember 14. 19:22 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Gyuri! Engem nem versz át! Vagy pókokat dolgoztatsz, vagy nanorobotjaid vannak! Ezt mintha már egyszer írtam volna!)Szóval ismét egy remekmű! | |||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 676990 | 2020. szeptember 14. 17:34 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Elképesztő, lenyűgöző, és kész, elfogytak a jelzőim. | |||||||||||||||||||||||||
kkk | Adatlap | 676987 | 2020. szeptember 14. 14:06 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Gyönyörű lett. Nagyon tetszik az összkép és az a rengeteg részlet. | |||||||||||||||||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 676986 | 2020. szeptember 14. 14:04 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Hát ez olyan lett mint az eredetinek a tűzereje, brutális és szemkápráztató! Gratulálok Sir Admiral! (Ja, és ssáááárga irigység részemről ...) Üdv R. | |||||||||||||||||||||||||
Batka | Adatlap | 676983 | 2020. szeptember 14. 13:32 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Szia Gyuri! Ez megint csodás lett! Nem untuk meg a 4 éves építést, jöhet a következő! :) A kötélzetről pedig Sebi és a Kongoja biztosan tudna mesélni ;) Üdv, Batka | |||||||||||||||||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 676980 | 2020. szeptember 14. 12:41 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Már többször leírtam! A Pék Gyuri meg MONNYYYON LE! Gyuri, fantasztikus, mint a többi munkád! Nagyon várom a diorámát. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Ha vennéd a fáradtságot, és egy kicsit legörgetnéd a topicot, a 676976-os hozzászólásban Gyuri leírta!