/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.
Varjúbácsi 678283 2020. október 26. 15:27
Válasz erre
Még nincs fenn a boltjában, és az újdonságok közt sem.
ChevyG 678276 2020. október 26. 11:37
Válasz erre
Eduard Viribus maratását látta már valaki?
ChevyG 678275 2020. október 26. 11:37
Válasz erre
Sebi 678190 2020. október 23. 17:43
Válasz erre
Szia Neo!

Itt egy diorámaötlet a hajóidhoz:

www.shipmodels.info/mws_forum/viewtopic.php

Érdemes végignézni, mert szép munkát végzett a srác.
Neo954 678188 2020. október 23. 16:40
Válasz erre
slava
slava
sovremenny
sovremenny

Sziasztok!

Gyuri! Le a kalappal! Eszméletlen szépre sikerült a Barham! :)

Tomi! Nagyon pofás lesz a Budapest!

Hozzám ez a két szépség futott be a héten. Helyhiány miatt egyenlőre jegelem a hajókat, és mivel a télen költözök (remélem utoljára) a megkezdett csatahajók is pihennek.

Üdv.:Neo
ChevyG 678171 2020. október 23. 11:14
Válasz erre
Köszi az infót! Gratula a Tátrához!
agriamodeling 678076 2020. október 20. 17:35
Válasz erre
Elnézést az elütésért, természetesen Marco a keresztnév.
agriamodeling 678075 2020. október 20. 17:35
Válasz erre
Az úr neve Parco Ponticelli.

Tökre amatőr. Olyannyira, hogy s 2017-es Moson Show-n aranyérmet ért el a Liberty-vel.

www.google.com/url

NAgyon király meló!
Sennás 678068 2020. október 20. 15:53
Válasz erre
Hűdehűha! Kemény:) Sose lesz energiám ennyi rézhez:(
Csak kérdezném ez egy "promós" cucc marad? Ezt már csak nem szedik szét hogy lefessék?
exec 678064 2020. október 20. 15:01
Válasz erre
121974169_2827778107501111_6944447676289971920_n
121974169_2827778107501111_6944447676289971920_n
121993065_2827777510834504_4387930696595213946_n
121993065_2827777510834504_4387930696595213946_n
121995033_2827777407501181_7993211754808435589_n
121995033_2827777407501181_7993211754808435589_n
122000200_2827777804167808_6059218898159494189_n
122000200_2827777804167808_6059218898159494189_n
122000439_2827777190834536_1032656212730740329_n
122000439_2827777190834536_1032656212730740329_n
122017183_2827776994167889_3156488005526185048_n
122017183_2827776994167889_3156488005526185048_n
122025436_2827777454167843_1508296977130290500_n
122025436_2827777454167843_1508296977130290500_n
122030329_2827777257501196_469825410566980557_n
122030329_2827777257501196_469825410566980557_n
122096872_2827776944167894_2073762365334774197_n
122096872_2827776944167894_2073762365334774197_n
122131354_2827777114167877_4167090099277555602_n
122131354_2827777114167877_4167090099277555602_n
122200838_2827777684167820_7484029756306985348_n
122200838_2827777684167820_7484029756306985348_n
122217014_2827776880834567_7129059971224073823_n
122217014_2827776880834567_7129059971224073823_n

sziasztok!

Egy facebook csoportban, "PE Rookies" találtam. Szerintem nagyon nem rookie, és remélem inspirálóan hat. Igen, nem hadihajó, viszont a színvonala alapján talán helye van itt. Szerintetek?
hergert 678038 2020. október 19. 17:22
Válasz erre
SMS Tatra
SMS Tatra

Sikerült egy Tatra osztályú rombolót is beszereznem, minden extrával:)

Valószínű, hogy az SMS Balaton lesz belőle
hergert 678037 2020. október 19. 17:18
Válasz erre
jsc borító
jsc borító

Szia ChevyG!

Ez a JSC 1/250 SMS Wien készlete. Papir makett, elég sok apró cseprő hiba van benne. Mondjuk én sok mindent átépítettem már rajta.

SSZABI! Köszi! Haladok ahogy tudok, a végeredményre én is kiváncsi vagyok! :)
Valószínű, hogy egy boldog békebeli dioráma lesz a vége :)

Üdv.: Herger Tomi
ChevyG 678027 2020. október 19. 09:03
Válasz erre
SSZABI 678026 2020. október 19. 07:44
Válasz erre
Szia! Jól néz ki már most is, kíváncsi vagyok a végeredményre ;)
hergert 678019 2020. október 18. 20:18
Válasz erre
121123841_1457768214427933_8233995501623437888_n
121123841_1457768214427933_8233995501623437888_n
121126845_1457768127761275_5906804621577743054_n
121126845_1457768127761275_5906804621577743054_n
121175417_1457768361094585_4040296788116501676_n
121175417_1457768361094585_4040296788116501676_n
121637119_1463817103823044_1341814094844098826_n
121637119_1463817103823044_1341814094844098826_n
121741577_1463816913823063_1535743419224064803_n
121741577_1463816913823063_1535743419224064803_n
121640446_1463816853823069_7335448213742999891_n
121640446_1463816853823069_7335448213742999891_n
121778918_1463816980489723_7971364773683059406_n
121778918_1463816980489723_7971364773683059406_n
121824363_1463817260489695_589752905340336277_n
121824363_1463817260489695_589752905340336277_n
121999388_1463817323823022_7993556139830840627_n
121999388_1463817323823022_7993556139830840627_n
121778736_1463817207156367_5197123740285863457_n
121778736_1463817207156367_5197123740285863457_n

Sziasztok!

Szóval elővettem úgy 3 év után az SMS Budapest csatahajót...
Főleg a felépítményen és a tűzérségen dolgoztam, festettem.

A főproblémám ezzel a makettel, hogy az alkatrészek sokszor nagyon pontatlanok és sok útómunkát igényelnek, plusz sok egyedi alkatrés készül hozzá, vagy sok eredetit át építek.

Üdv.: Herger Tomi
zs180 677798 2020. október 9. 17:53
Válasz erre
Imi, nagy öröm számomra, hogy neked is tetszik!
Simi 677711 2020. október 6. 15:12
Válasz erre
Gyuri! Nagyon klassz lett a Barham! Megérte a sok "szívás", évekig tartóreszelés, kínlódás stb Az én kedvencem a két ff fotó a végén... EZ NAGYON ÜTŐS!
zs180 677705 2020. október 5. 23:50
Válasz erre
Kedves Kollégák!
Köszönöm szépen a sok dicséretet! Ilyenkor érzi az ember, hogy nem hiába reszelte évekeig az apró műgyanta és fémdarabokat...
András, köszönöm a segítséget, de Petinek leírom újra szívesen: a kötelzet java része fekete (vagy inkább nagyon sötét szürke) húzott szál, melyet a Revell 1:144-es Szuhoj S-37 Berkut készletének öntőkeretéből készítettem. A többi: a hosszú antennák, valamint a jelzőzászlók kötelei (signal halyards) az Infini Ultra Fine White Lycra Rigging 20 denier nevű anyagából készült. Ez fehér, tehát festést igényelt.
ChevyG 677704 2020. október 5. 22:35
Válasz erre
Szuper!
Az eredeti nem volt ilyen részletes és élethű! :)
Batka 677699 2020. október 5. 20:08
Válasz erre
Szia!

Ez még szebb lett így, profin fotózva. Alig várom,hogy valamelyik versenyen lássam élőben!

Üdv,
Batka
SSZABI 677698 2020. október 5. 19:43
Válasz erre
Megérte a sok évnyi munka, a korábbi képek alapján is tetszett, de most több részlet jobban is látszik, le a kalappal :)
Sebi 677688 2020. október 5. 15:35
Válasz erre
Varjúbácsi 677680 2020. október 5. 11:27
Válasz erre
Peti!
Ha vennéd a fáradtságot, és egy kicsit legörgetnéd a topicot, a 676976-os hozzászólásban Gyuri leírta!
puskaspeti 677679 2020. október 5. 10:11
Válasz erre
Gratula! Kötélzetnek mit használsz? Köszi
zs180 677674 2020. október 4. 21:34
Válasz erre
mws2
mws2
mws5
mws5
mws6
mws6
mws7
mws7
mws8
mws8
mws9
mws9
mws10
mws10
mws11
mws11
mws12
mws12
mws13
mws13
mws14
mws14
mws15
mws15
mws16
mws16
mws17
mws17
mws18
mws18
mws4
mws4
mws1
mws1

Jó estét!
Ime a beígért, jó minőségű képek a Barhamról. A makettet egy ideiglenes talpra rögzítettem - addig marad ott, amíg el nem készül a Valiant és a végleges dioráma-alap.
Hamarosan - talán - el tudon kezdeni a Valiant-et, de előbb még van egy kötelezettségem.
csosza 677635 2020. október 3. 19:54
Válasz erre
Most, hogy utánanéztem a tipped alapján, igen, ez a legvalószínűbb. 1/600-as Cossack.
Köszönöm a tippet.
TAMÁS78 677616 2020. október 2. 20:29
Válasz erre
Nem lehet, hogy az Airfix HMS Cossack-ja?
csosza 677615 2020. október 2. 20:20
Válasz erre
Mondom, hogy okosodok minden hozzászólásotoktól!
Köszönöm!
Ha esetleg arra is tudsz tippet, hogy melyik cég adhatta ki az Ashantit 1/603-as méretarányben?
Először FROG-nak gondoltam, de az - állítólag - 1/500-asban adta ki.
Az enyém 19 cm-es, ami a méretei alapján 1/603-as kicsinyítés.
Rumcájsz_52 677602 2020. október 2. 10:16
Válasz erre
Szia csosza!
Egy hajó több évtizedes "élete" során általában átesik egy-két átépítésen, főleg a hadihajók, ahol a túlélés és hatékonyabb harctevékenység érdekében fontosabb a modernizálás, a tapasztalatok hasznosítása. Az Ashanti-ról van fotó kétárbocos kivitelben 39-es dátummal, tehát ez az eredeti gyártási állapota, és van 42-es fotó már csak egy árboccal, a hátsó nélkül. Valószínűleg azért szerelték le a hátsót, hogy légitámadás esetén ne zavarja, korlátozza a légvédelmi lövegek szabad lövési tartományát.
Üdv R.
csosza 677591 2020. október 1. 23:24
Válasz erre
Köszönöm!
Mindig okosodok.
A képeid alapján viszont elbizonytalanodtam.a 677496-ban küldött fotóimon két árbócos a hajó. Az általad küldött linken viszont 1 árbócos a hajó.
zs180 677590 2020. október 1. 23:02
Válasz erre
Szia! A Sebi által leírtakhoz annyit tennék hozzá, hogy a pőre acélfedélzetet általában sötétszürkére (AP507A) festették, és létezett még egy fajta csúszásgátló bevonat, a Semtex, vagy Cemtex (nem azonos a robbanóanyaggal), ez válágos krémszínű volt. Az egyes hajókon változó mértékben alkalmazták a különféle bevonatokat. Az Ashanti fedélzetét én valószínűleg sötétszürkére festeném, mint Phil Reeder www.modelshipgallery.com/gallery/dd/hms/ashanti-350-pr/pr-index.html. Létezhettek rajta Corticene-nel bevont közlekedő "sávok", ezek elhelyezkedéséről nehéz pontos infót szerezni.
zs180 677589 2020. október 1. 22:49
Válasz erre
Szia! Én eddig nagyjából úgy ragasztottam fel a korlátokat, mint a többiek, de most, a frissen elkészült Barhamon csak PVA-t használtam, és nagyon meg voltam vele elégedve. Elég erős, de, a pillanatragasztóhoz képest rugalmas kötést ad (nem fog hőingadozás hatására elválni a hajótesttől), szinte semmi nem marad utána, csak a csillogás miatt kell rámenni matt lakkal.
csosza 677532 2020. szeptember 30. 19:12
Válasz erre
Köszönöm Sebi!
Ismét tanultam valamit.
Jó makettezést!
Sebi 677523 2020. szeptember 30. 13:44
Válasz erre
Sebi 677522 2020. szeptember 30. 13:42
Válasz erre
Szia!

Ahogy Chevy is írta, nemcsak fa és fém fedélzetek voltak, hanem használtak különféle csúszásgátló anyagokat is. A kép alján látható maketten például a corticen nevűt próbálták imitálni. Ez nem vörös, hanem inkább barnás színű volt és táblákban rakták le a fedélzetre, amelyeket rézszegekkel fogattak össze. Maketten nemigen szeretik az illesztéseket imitálni, pedig kellene. Ez most a legpontosabb árnyalat hozzá:
www.sovereignhobbies.co.uk/collections/colourcoats/products/rn24-corticene


A következő zöld fedélzetet Dunlop green-nek is szokták hívni, mert a háború alatt a Dunlop kezdte el gyártani a brit haditengerészet részére. Ez egy massza volt, amit szétkentek a fedélzeten, ott megszilárdult és idővel lekopott róla. Akkor újra pótolták. Ez az árnyalata:

www.sovereignhobbies.co.uk/collections/colourcoats/products/colourcoats-narn53-m19-royal-navy-deck-green

Persze a keveréktől függően lehet világosabb is. Én ezt a színt ajánlanám a hajódhoz, mert a corticen használatát nagyjából 1941 közepétől fokozatosan abbahagyták és ez a zöld lett az általános csúszásgátló anyag a briteknél. Számos rombolón és kisebb egységen megtalálható.
ChevyG 677498 2020. szeptember 29. 21:41
Válasz erre
Szia!
Nem csak fa és fém fedélzet volt/van, hanem linóleum borítású is. Ez többnyire vörös vagy zöld színű. Főleg a IIVHs császári hajókra jellemző, illetve a modernem szovjet/orosz egységekre.
üdv!
csosza 677496 2020. szeptember 29. 21:21
Válasz erre
fedélzet
fedélzet

Kedves Csatahajós Kollégák!
Tanácstalan vagyok. A régi Frog/Novo makettekhez nincs korrekt festési útmutató.
A fedélzetről főleg nincs.
A neten a mellékelt fotót találtam.
Mi a véleményetek a fedélzet színeivel kapcsolatban. Miért vörös? Miért zöld? A világosbarna hihető számomra a deszka-fedélzet miatt.
Milyenre fessem a HMS Ashanti romboló fedélzetét?
Köszönettel
Rosza
Batka 677373 2020. szeptember 27. 08:43
Válasz erre
Szia!

A rövidebb korlátokat én pillanatragasztóval szoktam rögzíteni, zselés vagy folyékony szerintem mindegy, amelyiket kényelmesebben tudod használni. A hosszabbakat mint pl az oldalkorlátok pedig úgy, hogy a két végét rögzítem pillanatragasztóval, majd utána higított PVA-val végighúzom egy ecsettel az alján. Ahol esetleg úl sok a ragasztó azt még vízes fültisztító pálcikával vissza tudod mosni nagyon könnyen.

Üdv,
Batka
Syb 677370 2020. szeptember 26. 21:16
Válasz erre
Szia!

Én használtam már PVA-t korlátokra, megfogja, csak utána óvatosan kell bánni vele mert nem mindig olyan erős a kötés, mint pillanatragasztóval

Üdv
Syb
Sebi 677369 2020. szeptember 26. 20:50
Válasz erre
Szia!

Bocs, de a Loctite géles változata is egy pillanatragasztó. Ha az bevált, akkor azt hiszem nem kell ódzkodnod tőle. Azt javaslom használd nyugodtan továbbra is.
PVA ragasztót nem próbáltam még, de úgy tudom az egy vízbázisú ragasztó, amit tapéta, fa, kerámia és textil ragasztására használnak. Legalábbis, itt úgy tűnik, nincs műanyag a felsorolásban: www.purity.designuspro.com/hu/glue/klej-pva.html
csosza 677368 2020. szeptember 26. 20:22
Válasz erre
Köszönöm zs180! Megtaláltam.
HMS Ashanti.
Frog 1/500

Továbbra sem tudom, hogy a pepír vitorlákat mivel rögzítsem a műanmyag árbócokhoz:

roszapal@rosza.hu
hergert 677365 2020. szeptember 26. 16:18
Válasz erre
Köszönöm a reakciókat!

A következő project az SMS Budapest folytatása lesz, mert az 2 éve félretettem.

Aztán nagylevegőt veszek és nekiállok a Debrecen őrnaszádnak.

Üdv.: Herger Tomi
ChevyG 677359 2020. szeptember 26. 12:48
Válasz erre
Szuper!

A téma választás is nayon jó!
ChevyG 677358 2020. szeptember 26. 12:47
Válasz erre
Mi a véleményetek a Viribus fő lövegei minőségéről? A fa fedélzet szerintem nem indokolt. Amúy is túl maasan lenne.
Zsola 677357 2020. szeptember 26. 12:42
Válasz erre
Sziasztok! Egy kis tanácsra lenne szükségem, hamarosan oda jutok a Tribal-om építésével hogy fel kéne kerüljenek a korlátok (Eduard), de kicsit ódzkodok a pillanatragasztótól. Érdemes kipróbálni a PVA ragasztót ilyen célra? Használta erre valaki? Mennyire ad erős kötést? A felépítmény korlátjait megoldottam a Loctite géles változatával, de lehet hogy kipróbálnék mást is.
zs180 677347 2020. szeptember 26. 08:07
Válasz erre
Szerintem Tribal osztály, csak a B lövegtorony az A elé került...
zs180 677346 2020. szeptember 26. 08:06
Válasz erre
Szia Tomi!
Köszönöm szépen, a Te hajóid is nagyon hangulatos diorámát alkotnak.
SSZABI 677344 2020. szeptember 26. 06:37
Válasz erre
Ütős kis páros, hangulatos lett :)
Sebi 677343 2020. szeptember 25. 23:08
Válasz erre
Szép munka Tomi! Mi lesz a következő projekt?
Sebi 677342 2020. szeptember 25. 23:04
Válasz erre
Polish-Navy
Polish-Navy

Szia!

A méretarányt sajnos nem tudom, mert ahogy Chevy is írta, ez messze van egy makett pontosságától. A két kémény és a hajótörzs után ítélve, három hajó jöhet szóba.
Az ORP Witcher, Burza vagy Garland. Mellékelten láthatsz egy rajzot is róluk.
Az első kettő francia hajógyárakban épült az 1930-as évek elején, a Garland pedig eredetileg egy G osztályú romboló volt a brit haditengerészetnél. 1940-ben adták kölcsön az emigráns lengyel kormánynak.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.