<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56. |
tüzér | Adatlap | 665942 | 2019. november 28. 08:27 | ||||||||||
DzsunKa | Adatlap | 665941 | 2019. november 28. 07:57 | ||||||||||
Szia! Nem kívánok szakmai vitát nyitni, de hidd el, hogy valóban így történt. A 2000-s évekig eltelt majdnem 30 év, változtak a dolgok. Az akkori élményeim, pedig azért vésödtek be ennyire, mert kiderült rólam, hogy aero- és klausztro fobiám van. Ezért a MN és a MH kötelékében, a légierönél eltöltött 24 év alatt egy percet sem üzemeltettem, és összesen nyolc alkalommal repültem utaskét. Akkor is hosszú viták után külön parancsra. Természetesen beosztottamim és fönökeim nagy derülségére. | |||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 665927 | 2019. november 27. 21:00 | ||||||||||
Mi-17: Előszőr AI-9 segédhajtóművet indítják, az sürített levegőt termel, a TV3-117 gázturbinákat az SZV-78 sürített levegős indító eszköz segítségével lehet indítani. | |||||||||||||
csosza | Adatlap | 665920 | 2019. november 27. 19:42 | ||||||||||
Köszönöm Rumcájsz. Sajnos korrekt műszaki rajzokat sem találtam. Fotóktól arányosítva próbáltam információt nyerni, és arra jutottam, hogy az 1/100-as Mi-10 tartálya (50 mm) magfelelne az 1/72-75(?) Mi-6-os tartályának. Erről szeretnék megerősítést vagy cáfolatot kapni. Ha az elképzelésem igaznak bizonyulna, akkor a Mi-10-es tartályát műgyantából klónoznám (fotókon nagyon hasonlóak) méretváltoztatás nélkül. | |||||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 665919 | 2019. november 27. 18:44 | ||||||||||
Szia Még ha a valóságban egyformák is voltak, emlékeim szerint a Mi-10 az 1:100, a Mi-6 meg talán 1:75 léptékű volt! Szóval ha így volt, akkor korrekt műszaki rajzok kellenének mindkettőről, meg némi számolgatás, hogy el lehessen dönteni. Üdv R. | |||||||||||||
sárkányos | Adatlap | 665916 | 2019. november 27. 18:40 | ||||||||||
Hát nem tudom milyen UAZ-t raktatok ti be de nekem 2003-ban egy Szentkirályi Mi-8-ba simán befért egy UAZ terepjáró csak a szélvédőt kellett lehajtani meg a bukókeretet levenni de a gép kárpitjától simán befért. | |||||||||||||
csosza | Adatlap | 665912 | 2019. november 27. 18:25 | ||||||||||
Kollégák! Mivel nem beszélek/értek külföldiül nehézkes a keresés külföldi oldalakon. Magyaron pedig nem találtam adatot arra nézve, hogy a Mi--os külső üzemanyagtartálya(i) méretében azonosak-e a Mi-10 külső üza.tartályaival? Konkrétan egy Veb Plasticart Mi-10K tartályát áttehetem-e egy Mi-6-ra? | |||||||||||||
DzsunKa | Adatlap | 665909 | 2019. november 27. 17:42 | ||||||||||
A törzskeretekről annyit, hogy málházástól függően több esetben leveszik (-tük) a borítást. Gyors zárakkal van feltéve. Érdekességként, 1977-ben Veszprémben komplett UAZ-t málháztunk, ami csak úgy fért be a tehertérbe, hogy a teljes borítást ki kellett építeni, a mennyezetit is. Plusz az üléseket. | |||||||||||||
borisz | Adatlap | 665895 | 2019. november 27. 13:38 | ||||||||||
Köszi! Szóval marad a jó öreg fotóreferecia. Ez az, amit sajnos perdöntően nem sikerült. Rajz van, ami megy körbe az orosz site-okon. otvaga2004.ru/boyevoe-primenenie/boyevoye-primeneniye04/afgan-mi-8/attachment/otvaga2004_mi8_37/ Vagy van éppen kép, de: -15-ös, egyszínű zöld, de a felségjel, és a DIV nem igazolható. Viszont van az általad is említett géppuska. topwar.ru/uploads/posts/2012-11/1352695872_AfgHeli027.jpg topwar.ru/uploads/posts/2012-11/1352695767_AfgHeli025.jpg -Vagy stimmel a DIV, a korai afgán kokárda, de az oldalszám nem látszik. Alul: rutlib5.com/book/30605/p/61 Gondolom akkor marad az, hogy csinálok valamit, ami lehet, hogy úgy nézett ki, vagy keresek egy másik gépet... | |||||||||||||
sárkányos | Adatlap | 665893 | 2019. november 27. 13:04 | ||||||||||
borisz | Adatlap | 665892 | 2019. november 27. 12:58 | ||||||||||
Muzzy | Adatlap | 665881 | 2019. november 27. 10:04 | ||||||||||
A sima 8-ason azért van több aksi, mert terepen aksiról is lehetett indítani a TV2-es hajtóművet, de az áramfelvétel nagysága miatt ez igen korlátozott számú indítást tett lehetővé így is. A 17-eseknél először a VSZU-t indították be aksiról, majd arról a TV-3asokat. A VSZU indításához sokkal kevesebb energiára volt szükség. | |||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 665875 | 2019. november 27. 00:54 | ||||||||||
1. Doppler eszköz: - A Mi-8-asok egy részén volt DIV doboz, amit csatoltál is. Más részén nem. - Mi-17-esek egy részén DISZSZ doboz, más részén nem. Konkrét gépet kell megnézni, össze-vissza volt. Még a magyar gépek esetében is. Sőt, van olyan Mi-17-esünk amelyikben eredetileg nem volt, de később bekerült. 2. Akksik: - A Mi-8-asokban van a tehertér elején is. - A Mi-17-esekben ott nincs, abban kevesebb van. - A tehertér ajtóban a dobozokban nem akksi van. | |||||||||||||
borisz | Adatlap | 665868 | 2019. november 26. 22:26 | ||||||||||
Korábban találtam ezt az építési bemutatót, az állam is leesett: www.flankers-site.co.uk/modl_mi-8.html Most visszanéztem, és feltűnt, hogy pár dolog mellett elsétált. Ezek szerint ilyen volt a doppler radar is a 8-on. A másik szembetűnő, hogy azt a furcsa bordázást meghagyta a makettek belsejében. Miközben lemezekkel végig van lambériázva a Mi-8. Na de, nem is őt akarom ekézni, mert így is csak tanulni tudok tőle. Ez kellene, jól értem? www.bnamodelworld.com/model-planes-exterior-detail-sets-north-star-models-ns72113 A Begemot következetesen a DISSZ-t jelöli mindenhol, vagy abszolút semmit. www.begemotdecals.ru/doc/72-012%20Mi-8.pdf Az akkukal lehet gond? Rémlik, hogy pakolgatták azokat is, hol a pilótafülke falán voltak a tehertérben, hol a tehertér hátsó ajtajaiban. | |||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 665865 | 2019. november 26. 20:50 | ||||||||||
Én például olyan afganisztánit fogok csinálni: Négy függesztő pontos MI-8. Kettőn UB-16 és kettőn 1-1 bomba. A blokktartó rács felett oldalanként 1-1, rakaszokkal együtt oda barkácsolt párhuzamosított géppuska. Jobb hátsó vészkijárat kiszedve, lóg kifelé ott a faroklövész géppuskája. Hajtómű kiömlőn korai EVU. | |||||||||||||
borisz | Adatlap | 665860 | 2019. november 26. 19:44 | ||||||||||
Köszi! A faroklégcsavarról és a lemezekről tudok Bevallom őszintén, pont arról a gépről, a Begemot 1; opciójáról nincs képem, más Afganisztánt megjárt Minyókat néztem és tipizáltam. 34. egyes Légi Hadtest önálló helikopter százada, ha jól fordítom. De jó, hogy szóba jött, pont jelzi, hogy bizony van valamilyen doppler kütyü a gépen. Fegyverzetnél milyen eltérés van? Jól elbizonytalanítottál most. :\ | |||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 665856 | 2019. november 26. 15:39 | ||||||||||
Kb igen. DE ez se teljesen így van, ugyanis volt nagytartályos Mi-8 is. Ilyenek például a mostani magyar példányok pl. 3304. A főfutót szintén át kell alakítani, a "kitámasztó" elemek között a Mi-8-nál borítás is van. A tehertér ablakok is eltérhetnek. A Mi-8 esetében sok szérián ott volt a DIV doboza, ami hasonló a 17-es DISSZ-éhez, de más formájú. Elég sok egyéb keveredés is van, pl. a fegyverzet tekintetében is... Úgyhogy érdemes előre megnézni a fotókat... Ja és ne felejtsd el, hogy a MI-8 esetében jobboldalon van a faroklégcsavar... Üdv | |||||||||||||
borisz | Adatlap | 665852 | 2019. november 26. 13:34 | ||||||||||
Szia! Ezért van ott a Pavla átalakítója. ;) Egy fedett szovjet Mi-8T Afganisztánból. Felül ződ, alul világos kék. Lefestett csillaggal, helyette lesznek azok a piros korongok a sárga krikszkrakszokkal, amik a kirgiz és a paki jelzések között vannak. Alaposan vissza kell majd butítani a dobozban lévő Mi-17-est. Egyrészt ugye hajtóműcsere, aztán elvileg, ha csak valaki meg nem cáfol, lerövidíteni a külső tüza. tartályokat, és eltüntetni a doppler radart a faroktartóról. Cserébe a KP alkatrészeket alapul véve lesz hozzá 2×2 UB blokk. | |||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 665848 | 2019. november 26. 13:23 | ||||||||||
Szia! Milyen gép lesz belőle? Ha jól tudom ebből csak 17-est lehet csinálni... | |||||||||||||
sanyi | Adatlap | 665835 | 2019. november 26. 00:05 | ||||||||||
Gusztusos kompozíció!:) | |||||||||||||
borisz | Adatlap | 665833 | 2019. november 25. 23:11 | ||||||||||
Sennás | Adatlap | 662425 | 2019. augusztus 19. 09:37 | ||||||||||
Nagyon köszönöm! | |||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 662423 | 2019. augusztus 19. 08:22 | ||||||||||
Sziasztok! A korábbi "komolyabb" helikopterek többségében volt robotpilóta, a könnyű típusokban általában nem. A modernek esetében már a könnyűek jó részében is van. A helikoptereken a robotpilóta nemcsak "magától vezeti a gépet", hanem a forgószárnyas típusok vezethetőségét is megkönnyíti (a helikoptert sokkal nehezebb vezetni, mint a merevszárnyú gépeket.) Bár a robotpilóta nagyon precíz eszköz, függés közben azért nem hiszem hogy megbízható (most a régebbi típusokról beszélek). Ezért (és más okok miatt, pl. a tengeren nincs a függéshez vizuális referencia) egyes típusokat különböző vizuális vagy automatikus függést segítő eszközökkel is elláttak. A modern gépeken már más a helyzet, a modern fedélzeti rendszerek akár arra is képesek, hogy automatikusan lerepüljenek egy kört, majd függést végezzenek. | |||||||||||||
Daala | Adatlap | 662421 | 2019. augusztus 19. 06:49 | ||||||||||
Piratvitorla-t kellene megkérdezni innen a fórumról. Ő hajózó. | |||||||||||||
Sennás | Adatlap | 662418 | 2019. augusztus 18. 22:46 | ||||||||||
Ááá. És azt repülés közben lehet használni vagy lebegés/mentés közben is? Köszönöm | |||||||||||||
Daala | Adatlap | 662416 | 2019. augusztus 18. 21:55 | ||||||||||
A Mi-8-ban is van robotpilóta. | |||||||||||||
Sennás | Adatlap | 662415 | 2019. augusztus 18. 21:11 | ||||||||||
Most nézem a "Törésvonal" filmet. Van olyan Huey vagy más helikopter amibe van robotpilóta? Benyomom a gombot és hátramegyek? Vagy bullshit? | |||||||||||||
borisz | Adatlap | 660770 | 2019. június 27. 23:03 | ||||||||||
Úgy tudom nem, ők is csak azért, mert saját. | |||||||||||||
sanyi | Adatlap | 660769 | 2019. június 27. 22:51 | ||||||||||
Sziasztok! Felfegyverzett Mi-2-esek a lengyeleken kívül volt másnak is? Ha volt, tudnátok képeket is felrani? Előre is köszi! Üdv Sanyi | |||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 659691 | 2019. május 22. 19:56 | ||||||||||
Szia Én úgy tudom, hogy az első képe a távolabbi páros helyére négy is függeszthető, de majd megkérdezek hozzáértőt... | |||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 659690 | 2019. május 22. 19:55 | ||||||||||
Hali! Csak az első fotó stimmel. A többi modernizált verzió, ami - ahogy a szárnycsonkon is látszik- nagyon más. Sőt a negyedik képen szerintem nem is Sturm van, hanem talán izraeli rakéta... | |||||||||||||
dioevil | Adatlap | 659689 | 2019. május 22. 19:38 | ||||||||||
Üdv. Szerintem csak az 1. képen látható verzióban szoktak 4-4 rakétát felszerelni, külön-külön. A 4-es tartót csak az új Mi-35-ösökön és a Super-Hind-en láttam eddig, millió képem van és sokat foglalkoztam a témával makettépítés miatt. De aztán lehet hogy létezik... | |||||||||||||
sanyi | Adatlap | 659687 | 2019. május 22. 18:51 | ||||||||||
Szeva! Ez már megvolt,utána írtam ide, mert tudom, hogy itt vannak olyanok, akik repülték/repülik a Mihut... Olyan fotót keresek, amin a Mi-24V vagy P a szárny alatti tartón visz négyes 9K114 Sturm indítót. Ikertartóról, hogy az van a pilonon, már van képem, de a négyes indítóról nincs. Erről a tartóról beszélek, csak itt egy Kamov hurcolja két tubussal: photobucket.com/gallery/user/Xeno426/media/bWVkaWFJZDoxNTMzMDIzMjU=/ Piratvitorla! Köszi az infót! Tehát az egyik tartóra lehet akasztani egy négyest, a másikra nem? | |||||||||||||
Zali | Adatlap | 659685 | 2019. május 22. 18:30 | ||||||||||
Üdv! A rakéta tipusára keres rá,oroszul. airwar.ru kimásolod az orosz nevet. Zali. | |||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 659668 | 2019. május 21. 21:39 | ||||||||||
Szia! Az A-ra és a D-re csak Falangát lehetett rakni, a szárnyvég alá 2-2 darabot a sínekre. Azon kívül csak a 2+2 db UB-32-est hordozhatta. Egyszer láttam fotót UB-16-al is, de szerintem az több szempontból is kérdéses. A V-re és a P-re (illetve a variációikra) már a Sturmot lehet tenni (Falangát már nem). Alap esetben a szárnyvégek alá 2-2 darabot a tubusokban. Ha jól tudom valóban létezik a négyes függesztő, amiből a normál függesztőkre lehet tenni oldalanként egyet. Ezáltal a Mi-24V/P 2+4+4 darab Sturmot hordozhat. Kb ugyanez a helyzet az újabb Atakával, ha jól tudom mindenféle átalakítás nélkül képes a bevetésére. | |||||||||||||
Zoli | Adatlap | 659667 | 2019. május 21. 21:23 | ||||||||||
Szia, Ha emlékeim jól csalnak, akkor csak a V, P és ezeknél modernebb verzióknál volt rendszeresítve Shturm rakéta, és előbbieknél csak a dupla tartókon. De majd a hozzáértők kijavítanak. z | |||||||||||||
borisz | Adatlap | 659664 | 2019. május 21. 20:14 | ||||||||||
Solo-t, azaz Szász Robit keresd! | |||||||||||||
sanyi | Adatlap | 659663 | 2019. május 21. 20:07 | ||||||||||
Sziasztok! Állítólag a Mi-24-eseken volt olyan tartó, amire 4db Sturm rakétát lehetett rakni. Képet viszont nem találtam róla. Nincs valkinek véleltenül? Nem feltétlenül magyar gépről, hanem hogy egyáltalán tényleg volt-e ilyen, vagy csak legenda. Nem a modernizált verziókra gondoltam, hanem a korai A, V, D alfajokra. Köszi előre! Üdv Sanyi | |||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 658032 | 2019. április 9. 12:27 | ||||||||||
Délelőtt elég jó fegyverdörgés hallatszott Zircen Veszprém felől, lehet, hogy ők voltak. | |||||||||||||
Sennás | Adatlap | 658031 | 2019. április 9. 12:13 | ||||||||||
milesChristi | Adatlap | 655595 | 2019. február 9. 17:59 | ||||||||||
tégé | Adatlap | 654146 | 2019. január 13. 13:00 | ||||||||||
Szia, magyar felirattal volt valamelyik torrentre feltéve. | |||||||||||||
atika | Adatlap | 654127 | 2019. január 13. 11:04 | ||||||||||
Tényleg jó cikk! Hatalmas dumák vannak benne, személyes kedvencem: "A balatoni vízi csatákra még a legelvetemültebb jövő kutatók sem látnak sok esélyt." :) killermetals.blog.hu/2019/01/09/mire_lesznek_jok_a_h225m_helikopterek | |||||||||||||
sárkányos | Adatlap | 654125 | 2019. január 13. 11:00 | ||||||||||
Én is de Pápán! | |||||||||||||
Daala | Adatlap | 654123 | 2019. január 13. 10:49 | ||||||||||
Nagyon jó a cikk a h225M-ről! Én orosz helikopteren dolgozó műszakiként is nagyon várom az új technikát! | |||||||||||||
Sennás | Adatlap | 654084 | 2019. január 12. 14:50 | ||||||||||
De magyarúl? Én valami arab(?) szövegű és Orosz narrátorost csak. | |||||||||||||
tégé | Adatlap | 654083 | 2019. január 12. 14:23 | ||||||||||
Láttam, oroszosan jó, nézhető film. | |||||||||||||
milesChristi | Adatlap | 654081 | 2019. január 12. 13:55 | ||||||||||
Egy egészen jó összefoglaló írás:killermetals.blog.hu/2019/01/09/mire_lesznek_jok_a_h225m_helikopterek | |||||||||||||
Sennás | Adatlap | 653839 | 2019. január 8. 09:35 | ||||||||||
infostart.hu/belfold/2019/01/07/erkeznek-a-magyar-helikopterek-a-kandahari-fogollyal-fotok/amp A filmet látta már valaki? | |||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 653622 | 2019. január 3. 23:05 | ||||||||||
A legkevésbé sem értek a helikopterekhez, ehhez a vonatkozásához nem is akarok hozzászólni, csak látom a rendszeresen felbugyogó orosz romantikát a mindenkori reménybeli beszerzéseink kapcsán. És ezt az örök vívódásunk tünetének tartom, hogy hol melegebb az akol, ahol majd kitalálnak minket, hogy nekünk ne kelljen kitalálnunk magunkat. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56. |
88