<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101. |
Ironn_76 | Adatlap | 673868 | 2020. június 17. 14:49 | ||
romsitsa | Adatlap | 673865 | 2020. június 17. 13:38 | ||
téglatesó | Adatlap | 673862 | 2020. június 17. 12:42 | ||
Szia Ironn_76! A Magyar Világhíradó 963./9., kb. 3:20-tól mutatják a Stuartokat. filmhiradokonline.hu/watch.php Csillag nincs, de tisztán kivehető az U.S.A. felirat is. | |||||
Ironn_76 | Adatlap | 673860 | 2020. június 17. 12:23 | ||
Szia romista! Tudnál esetleg küldeni olyan képet, ahol látszik a csillag átfestés? Köszi! | |||||
Ironn_76 | Adatlap | 673826 | 2020. június 16. 12:44 | ||
romsitsa | Adatlap | 673822 | 2020. június 16. 10:03 | ||
Valamelyiken látszanak az amerikai jelzések, így OD-re voksolok. Üdv Á | |||||
Ironn_76 | Adatlap | 673803 | 2020. június 15. 10:16 | ||
Sziasztok! Meg tudnátok nekem írni, hogy a magyarok által a szovjetektől zsákmányolt M3 Stuartok színe milyen volt? Orsosz zöld vagy amerikai olive drab, esetleg egyéb. Előre is köszi. | |||||
Sokol | Adatlap | 673589 | 2020. június 6. 09:29 | ||
A kínai E-k, azok is IGL-ek és 6x4 képletűek. Kormány rásegítés is volt és orsós rendszer is. Viszont az a sor nem került európában értékesítésre. Talán az arab verzió a miénk, csak nem 6x6. Ha ismernénk a váltó típusát, vagy a motort akkor egyből le lehetne szűkíteni. | |||||
romsitsa | Adatlap | 673578 | 2020. június 5. 22:14 | ||
Mi jöhet még számításba a Crossley kocsijai közül? Üdv Á | |||||
Sokol | Adatlap | 673566 | 2020. június 5. 16:49 | ||
4+2 áttét, és a marles rendszernek a 60-as évekig nem volt semmi csillapítása, vagy holtjátéka. Aligha találtak elég Popeye-t söfőrnek ekkora doboz, meg ilyen magas súlypont mellett.. Emerick van valami olyan nyílvános forrás, ahhol néven nevezik az alvázat? | |||||
téglatesó | Adatlap | 673565 | 2020. június 5. 16:45 | ||
Köszi még egyszer mindenkinek az infókat szuperek vagytok! Emerick: köszi, IGL3, akkor így már meglesznek a méretek. Romsitsa: igazad van, van is egy képem, amin a két Crossley ott áll egymás mellett (mögöttük meg az attrapok) és egyiken sincs rajta a géppuskaállás. Köszi! | |||||
romsitsa | Adatlap | 673563 | 2020. június 5. 16:26 | ||
Akkor ebből szerintem lehet számolgatni. www.crossley-motors.org.uk/history/military/IGA3-armoured-car/IGA3.html Onnan, hogy egy képen szerepel az összes Crossley és Vickers, előbbiek a géppuskaállás nélkül. Üdv Á | |||||
Emerick | Adatlap | 673561 | 2020. június 5. 16:12 | ||
A Crossley páncélgépkocsik IGL3 alvázra épültek. Elvileg nem durván, de hozzányúlt az Unitas Rt. is a kocsihoz, akik egyébként próbálkoztak páncélgépkocsi felépítmény gyártással is. (a BMW attrapokat ők készítették). Az egyik Crossley-ból selejtezést követően útisegély gépkocsit készítettek, de egyelőre nem tudom, ez hogy nézhetett ki. I. | |||||
téglatesó | Adatlap | 673560 | 2020. június 5. 16:02 | ||
Meggyőző elemzés, Gratula! Ezzel tisztázódott, hogy 29M kocsi van a filmen, nem Fiat attrap, teljesen igazad van. +1 hozzá, hogy a vezető melletti géppuskaállás a filmes kocsin kiemelkedő, az attrapokon meg a teteje egy síkban van a test felső lemezével. Kár, hogy ilyen rossz szögből filmeztek anno, ha kicsit arrébb van a kamera, tisztán látszana a kerekek száma, és akkor nincs kétely. Amúgy a Crossley kocsiknál azt honnan lehet tudni, hogy a géppuskaállást csak utólag építették rájuk? | |||||
romsitsa | Adatlap | 673552 | 2020. június 5. 12:53 | ||
A vezető melletti géppuskaállás egyik Crossleyn sem volt rajta, de valószínűleg mindkettőre felszerelték utólag. Üdv Á | |||||
romsitsa | Adatlap | 673551 | 2020. június 5. 12:49 | ||
Kikockázva. 1. Az első függőleges lemezosztás a kerékjárat ívénél, a második kicsivel az első tengely mögött van; 2. dupla tengely; 3. nincs "doboz" a sárvédőn; 4. széles az egész felépítmény; 5. ezek a fények nincsenek a FIATon, cserében van rajtuk karos index, ami meg ezen nincs. És azt kell mondjam, hogy nagyon nem stimmel a rajz. Üdv Á | |||||
romsitsa | Adatlap | 673550 | 2020. június 5. 12:26 | ||
Köszi, sokkal világosabb az eredeti felvételnél (amit éppen nem is találok). Crossley lesz ez elölről és hátulról is. Van vonószeme, a reflektorok mögött egyenes a sárvédő, három tengelyes és általában nagyobb a FIAT-nál. Ami miatt FIATnak néztem az a toronyhoz képest relatíve rövid tetőlemez, de még az is stimmel csak a felvétel szöge torzítja. Üdv Á | |||||
téglatesó | Adatlap | 673542 | 2020. június 5. 11:27 | ||
Üdv! Köszi mindenkinek a segítséget, hozzászólásokat! Romsitsa: hiszek neked, valóban az IGL lehet a 29M alváza, nem a BGV. A 2 29M-nek tényleg különbözött a felépítménye, az egyiknek látszik, hogy nincs meg a vezető mellett a jellegzetes kiemelkedő géppuskaállása (és még nyilván más apróságokban is különböztek), hiába no, ezek csak amolyan egyedi kézműves remekek voltak... Sokol: érdekes, hogy a lengyelek a felvételt orosznak állítják be, miközben itt készült nálunk, nem tudom, mi lehet az oka... Mindenesetre a filmen nem a Crossley van, hanem egy (azt utánzó) FIAT attrap. | |||||
Sokol | Adatlap | 673510 | 2020. június 4. 16:20 | ||
Igen! Azt hittem, hogy rövidített BGV alvázon fut, de egy pillanatra látszik a hátsó kerék, és fiat. Megtévesztő előlről és hátulról. Itt próbáld: www.youtube.com/watch | |||||
romsitsa | Adatlap | 673490 | 2020. június 3. 23:41 | ||
Nem működik... Ez a jelenet lenne? Szerintem ez szemből Crossley, hátulról meg FIAT. Üdv Á | |||||
Sokol | Adatlap | 673486 | 2020. június 3. 22:29 | ||
Nem ezt benéztem. Ez egy sima fiat F2 csak lemásolták a hátsó ajtókat is. | |||||
Sokol | Adatlap | 673485 | 2020. június 3. 22:15 | ||
kb. hatvan centivel hosszabb a fotókon szereplő felépítmény a BGV alvázosnál a film alapján. | |||||
Sokol | Adatlap | 673482 | 2020. június 3. 22:11 | ||
romsitsa | Adatlap | 673481 | 2020. június 3. 21:40 | ||
E szerint az IGL2 is 6*4-es, a 3 tonnás 2. szériával meg pont jó a páncélkocsihoz. www.crossley-motors.org.uk/history/military/IGL2/IGL2.html Viszont minél többet nézem azt a nyomi 29M-et, annál inkább az az érzésem, hogy a két kocsi kissé különböző felépítményt kapott. Üdv Á | |||||
Sokol | Adatlap | 673480 | 2020. június 3. 21:22 | ||
De pontosan azért furcsa! 4-ből 3 forrás szerint 6x4-es volt. Az arab kocsikat átalakított 4x4 meg 6x6 alvázakra építették. papíron IGL2 csak 3 volt IGL3 meg 6+2 Sehogy sem jön ki. A japó vasúti kocsik is hasonlóak, de azok E-k amiket nem építettek át 4t teherbírásúra. Csak a kína - hong-kong police kocsik hasonló alvázúak. | |||||
romsitsa | Adatlap | 673478 | 2020. június 3. 20:42 | ||
Az IGL4 nem később jelent meg (1930?) mint a beszerzés (1928?) Üdv Á | |||||
Sokol | Adatlap | 673477 | 2020. június 3. 20:34 | ||
IGL4 az első 6x4-es | |||||
romsitsa | Adatlap | 673471 | 2020. június 3. 18:08 | ||
Az a rajz rossz, nem méregesd. Hasonlítsd össze a torony méretét és pozícióját a fotókkal. A BGV egy 20-30 cwt teherbírású kocsi volt, a mi kocsink meg egy 3 tonnás, mert a kisebb kocsik nem bírták a terhelést. Ez szerintem az IGL2. Üdv Á | |||||
téglatesó | Adatlap | 673468 | 2020. június 3. 17:11 | ||
Sziasztok! Köszönöm, hogy foglalkoztok a problémámmal. :) Gabush: egy másik oldalnézeti rajzot (nem ezt, amit linkeltem), egy rajzprogramban méregetve én is hasonló eredményre jutottam, mint te: ha elfogadom az 5.600mm hosszt (kurbli és vonóhorog nélkül, csak a test hosszának), a kocsi teljes magassága, (kupolával, mindennel) 2.800mm-re jön ki. Ez eddig oké. Viszont, ha a franciák simán megadtak magassági értéknek egy fals adatot, onnantól kezdve felmerül a kétely a hosszúságra megadott értéket illetően is... (ui: nem tudom milyen kiadványból származhat ez a kép, csak a 29M típusra keresve adta ki a Google). Romsitsa: a belinkelt oldal tényleg nagyon jó. Hogy a BGV vagy az IGL volt-e az alváza a 29M-nek, jó kérdés, elvileg mindkettő lehetett: az angolok is felhasználták mindkettőt páncélkocsi alapjául módosított formában. | |||||
romsitsa | Adatlap | 673462 | 2020. június 3. 15:18 | ||
Van olyan teória, hogy Crossley BGV alapra építették a páncélkocsit, de az egy könnyű alváz volt, így én inkább az IGL2-re voksolnék. A linkelt honlap tulaja talán meg tudná ezt erősíteni és esetleg méreteket szolgáltatni az alvázról, vagy rámutatni egy forrásra, ahol lehetnek adatok az alváz vonatkozásában. Ha pl. a keréktáv meglenne, már elég sok mindent ki lehetne számolni. Üdv Á | |||||
Gabusch | Adatlap | 673459 | 2020. június 3. 12:11 | ||
Az általad feltöltött képet alapul véve - ami nyilván csalóka lehet - a kurbli nélkül, ámde a "fittingekkel" együtt a járgányt egy 537x257-es téglalapba lehet elhelyezni. Ekkor a hosszból 2680 mm számolható arányosan. "Fittingek" nélkül a kocsiszekrény hossza 514 pixel, akkor 2800mm jön ki. A 2270-et úgy közelíti az érték, ha a kocsiszekrény hosszát arányítom a kocsiszekrény magasságával, a kupola nélkül. | |||||
téglatesó | Adatlap | 673457 | 2020. június 3. 11:21 | ||
Szia Romsitsa! Köszi, de ebből nem igazán tudom kihámozni, ami nekem kell -nyilván én vagyok béna... Azonban találtam egy ilyen ábrát, nem tudom, az itt közölt adatok mennyire fedik a valóságot (az 5.600mm-es hosszúságot még elhiszem neki, de a 2.270mm-es magasság elég gyanús, nekem kissé kevésnek tűnik, ezen akadtam fenn.) Azért köszi a linket, sok érdekes dolog van benne. | |||||
romsitsa | Adatlap | 673452 | 2020. június 3. 09:01 | ||
téglatesó | Adatlap | 673450 | 2020. június 3. 07:23 | ||
Üdv! Megint egy kis segítséget kérnék... A 29M Crossley páncélautóról keresek méretadatokat (hosszúság, szélesség, magasság, stb.). Sajnos az általam elérhető források elég hallgatagok a témában. Köszönöm! | |||||
Déé | Adatlap | 672968 | 2020. május 21. 22:38 | ||
Szia! Mintaszámot nem írják de ez az a horddoboz. | |||||
téglatesó | Adatlap | 672952 | 2020. május 21. 12:09 | ||
Üdv! Köszönöm a gyors választ mindenkinek! Msanyi: látod a sisakokat nem is figyeltem, szemfüles vagy! Köszönöm! Az is új infó, hogy nekünk is volt ilyen "németes" gázálarctokunk, erről nem is tudtam, köszi! Gabush: az ilyen felszerelések tekintetében abszolút nem vagyok képben, de jó, hogy leírtad ezt a különbséget. Ezután, ha megint összefutok ilyen képpel, már el fogom tudni dönteni, hogy német-e vagy magyar. Köszönöm! Juge75: igen, arra magamtól is rájöttem, hogy magyar gyártású lövegek vannak a képeken (írtam is a posztomban), csak a katonák voltak számomra kérdésesek. Azért köszi a megerősítést! Még egyszer mindenkinek köszönöm a segítséget! | |||||
juge75 | Adatlap | 672948 | 2020. május 21. 11:37 | ||
Mindkettőn MÁVAG Bofors látható. Elsőn 40 mm-es gépágyú, másodikon 80 mm-es. | |||||
Gabusch | Adatlap | 672947 | 2020. május 21. 11:37 | ||
A hengeres gázálarctokok megkülönböztetesére a legegyszerűbb módszer, hogy a németen végigfutnak a hosszanti bordák, a magyaron meg vannak széltében is, mint a színes képen látható. | |||||
msanyi | Adatlap | 672946 | 2020. május 21. 11:33 | ||
Mind a két képen Magyar katonák vannak. A sisakokon ott a „hordfülecs”. A mi katonáink is használtak lemezhenger gázálarctokot. A jelölése talán 43M. | |||||
téglatesó | Adatlap | 672945 | 2020. május 21. 10:40 | ||
Üdvözlet! Szeretnék egy kis segítséget kérni. Van itt két db kép, de nem tudom, hogy milyen nemzetiségű katonák szerepelnek rajtuk. Az elsőn a 4cm Bofors biztosan diósgyőri, de nem tudom a katonák nemzetiségét azonosítani. A forrás ahol találtam, német FlaK 28-nak írja a képaláírásban, tehát elvileg németek, de nem tudom így van-e. A második fotón a 8cm-s Bofors körüli katonákon kissé zavar, hogy német gázálarctokot hordanak, nem tudom, ilyet magyar katonák használtak-e egyáltalán, vagy ezen a fotón esetleg németek vannak-e? Köszönöm! | |||||
Ironn_76 | Adatlap | 672110 | 2020. május 1. 14:53 | ||
Köszi szépen! | |||||
romsitsa | Adatlap | 672058 | 2020. április 29. 12:31 | ||
Semmi sem ismert, tudtommal. A járműveket téln általában mi is meszeltük, a Nadwornán áadott Pz IV-ket nem számozták át. Amíg nem kerülnek elő fotók, ezekből lehet következtetni. Üdv Á | |||||
McFrost | Adatlap | 672056 | 2020. április 29. 11:52 | ||
Tuti ez a cím? | |||||
romsitsa | Adatlap | 672051 | 2020. április 29. 10:30 | ||
Meggyőzhető vagyok. Minek az árnyéka az az egyenes a pajzs és a homloklemez között mindkét képen? Üdv Á | |||||
Ironn_76 | Adatlap | 672048 | 2020. április 29. 10:20 | ||
Sziasztok! Nem állt szándékomban ilyen vihart kavarni a kérdésemmel. :) A válaszokat köszönöm, de hiányzki néhány adat. A toronyszámok mettől meddig, ha tudható és a szín. Talán sötétsárga de örülnék ha lenne háromszínű. Valamint még egy kérdés: Létezik, hogy voltak téli meszelésűek is? Nem életbevágóan fontos! Előre is köszi. | |||||
Spangli | Adatlap | 672040 | 2020. április 29. 01:14 | ||
Ha mindenáron belemagyarázod, hogy az biztos magyar... akkor legyen. Ez kezd olyanná válni, mint a Krayer színek. Feladom. (Persze az irányzóműszer felett továbbra sincs esővető, de azt biztos levágták) | |||||
romsitsa | Adatlap | 672039 | 2020. április 29. 00:00 | ||
Ráadásul más szögekből ugyan olyan alakja van az “árnyéknak”. Üdv Á | |||||
romsitsa | Adatlap | 672038 | 2020. április 28. 23:59 | ||
romsitsa | Adatlap | 672037 | 2020. április 28. 23:56 | ||
Spangli | Adatlap | 672035 | 2020. április 28. 22:41 | ||
Árnyék. A figyelőműszernél viszont egyértelműen látszik, hogy a magyaron nincs felette esővető, a németen meg van. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101. |
Nem csillag, a jelzéseket magyaráztam félre, de ha van olyan képed ahol ezek látszanak, azt is megköszönném.
Előre is köszi.
Vass László