Tovább >>> |
p-51 | Adatlap | 722794 | 2024. március 29. 20:40 | ||||||||||||||||||
Óriási hajók Somogyból, fából. Előzmény: (722793) p-51 2024. március 29. 20:40 | |||||||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 722793 | 2024. március 29. 20:40 | ||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 712757 | 2023. augusztus 30. 01:47 | ||||||||||||||||||
"Ostensibly, the current Gerald R. Ford-class of American supercarriers could traverse the newly expanded Panama Canal if the need was dire enough… since the definition of Panamax has shifted to Neopanamax" Meg egy régi kép:) | |||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 712755 | 2023. augusztus 30. 00:30 | ||||||||||||||||||
Hajrá! Komoly lesz, tetszik az ötleted. Igen nekem is rémlik valami f/f fotó ahogy a mozdonyok húznak valami (hadi)hajót. | |||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 712754 | 2023. augusztus 29. 23:40 | ||||||||||||||||||
Bocs, hogy belefolyok ismét a dologba. Az Iowákat úgy tervezték, hogy átférjenek a zsilipen, tehát különösebben nem kell izgulni az áthaladás miatt. A 15 centi valóban nem sok, de igazából a zsilipben nemigen lehet a falnak menni. Mivel majd szeretnék eygszer egy hasonló diorámát építeni, mint amit a képen is láttok, így kissé utánaolvastam a dolgoknak és kiderült néhány érdekes részlet (legalábbis számomra érdekes). A hajó saját erőből behalad a zsilipbe és hozzákötik a parton futó mozdonyokhoz. Ezek azonban nem vontatják, hanem kormányozzák a hajót a zsilipben. Ahogy a hajó halad előre, a kötelek lazításával vagy feszítésével irányítják. | |||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 712753 | 2023. augusztus 29. 22:30 | ||||||||||||||||||
15cm-en nem érkezik felgyorsúlni túl nagyot nem fog koppani:) de igazad van. Priccos a dolog. Jártam már úgy én is nem (alig)volt meg az ürszelvény kocsi/mozdony sarkát majdnem leütöttük:( | |||||||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 712752 | 2023. augusztus 29. 22:19 | ||||||||||||||||||
És itt allitólag a wiki egyik írása szerint 15-15 cm volt oldalanként. Szóvalnaz Iowa class kapitánya valószínü soha életében nem felejti el az atkelést a Panamán... :) | |||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 712748 | 2023. augusztus 29. 21:26 | ||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 712747 | 2023. augusztus 29. 21:20 | ||||||||||||||||||
OMG:) nagyon komoly! | |||||||||||||||||||||
Bandika | Adatlap | 712746 | 2023. augusztus 29. 21:11 | ||||||||||||||||||
Bandika | Adatlap | 712745 | 2023. augusztus 29. 21:10 | ||||||||||||||||||
Panamax szót használja a hajózás arra, hogy mi fér át a Panama csatornán. | |||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 712742 | 2023. augusztus 29. 20:50 | ||||||||||||||||||
Köszönöm jó ez kép amúgy értem a lényeget. | |||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 712739 | 2023. augusztus 29. 20:34 | ||||||||||||||||||
Nem, nem hazugság. Egy repülőgép-hordozó nem tartozik a nehéz hajók közé. Hiszen, ha belegondolsz az egész hajó nem más, mint egy úszó hangár, amelynek a tetejére felszállópályát építettek. A reaktoron és a repülőfedélzeten kívűl igazából más nehéz dolog nincs rajta. Még a felépítménye is úgy néz ki, mint egy könnyűszerkezetes ház. Bár most így hirtelen nem a legjobb képet sikerült találnom. A fedélzet is csak azért számít nehéznek, mert aszfaltból van. Ezért tudják elérni a 11-12 méteres merülést. A Panama csatornán viszont sajnos így sem tudnak átmenni. Ennek három oka van. Vízvonalon hiába férne be a zsilipbe, a felső rész letarolná a zsilip melletti infrastruktúrát. A másik ok a merülés. A csatorna 12-13 méter mély. Bár a 2016-os bővítésnél ezt 15 méterre növelték, az áramlatok homokpadokat hozhatnak létre, így ez a három méter különbség hamar eltűnhet. A harmadik ok pedig az Amerikák Hídja, amely alatt a legalacsonyabb vízállás mellett 60 méter magas hajók férnek el. | |||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 712735 | 2023. augusztus 29. 19:00 | ||||||||||||||||||
Vagy akkor minden adat hamis/hazugság? | |||||||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 712733 | 2023. augusztus 29. 18:41 | ||||||||||||||||||
Szívesen! Én a merülését nem bírom ezeknek felfogni a mai napig. 11-12 m. | |||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 712731 | 2023. augusztus 29. 18:35 | ||||||||||||||||||
Jaa. Olyan keskeny alúl? Pfff. Köszönöm! | |||||||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 712729 | 2023. augusztus 29. 18:32 | ||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 712696 | 2023. augusztus 29. 09:38 | ||||||||||||||||||
solyom | Adatlap | 709398 | 2023. május 22. 23:28 | ||||||||||||||||||
Sziasztok! Keresek a Revell korai verziós U.S.S. Forrestal készletéhez összeállítási útmutatót, repülőket, légvédelmi ágyút, matricát. Igazából a hajótesten kívül mindent, ami kapcsolódik hozzá. Ajánlatokat a b.balazs33@gmail.com címre küldhettek. BB | |||||||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 708668 | 2023. május 1. 11:48 | ||||||||||||||||||
Sziasztok! Keresek megvételre: 1/720 méretarányban A-7 Corsair II-eseket, 20 db-ot (vagy kevesebbet is), (Lehetőleg Italerit) 1/700 méretarányban A-3D Skywarriort, 1 db-ot. (Trumpetert, 03419-es készletből) 1/700 méretarányban MV-22Osprey-t, 2 db-ot. (Trumpetert, 03457-es készletből) Üdv: p-51 vettorio78@gmail.com | |||||||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 695791 | 2022. április 16. 12:51 | ||||||||||||||||||
Sziasztok! Keresek megvételre: 1/720 méretarányban A-7 Corsair II-eseket, 20 db-ot, SH-60 Seahawkot, 2 db-ot. (Lehetőleg Italerit) 1/700 méretarányban EA-3 Skywarriort, 1 db-ot. (Trumpetert) Ha esetleg cserébe van szükség 1/720 Italeri F-18 Hornetre, azt tudok felajánlani 20 db-ot, és még 1-1 SH-3 Sea King, E-2C Hawkeye is van feleslegben nálam. Üdv: p-51 vettorio78@gmail.com | |||||||||||||||||||||
migfun | Adatlap | 686596 | 2021. június 19. 21:23 | ||||||||||||||||||
https://youtu.be/C3rmdVr61To | |||||||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 682862 | 2021. március 6. 19:34 | ||||||||||||||||||
A Nimitz-classhoz matrica sincs! | |||||||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 682861 | 2021. március 6. 19:32 | ||||||||||||||||||
Kedves Navy rajongók. Eladó 2, azaz kettő Revell 1/720 USS Enterprise (korai felépítmény). Egyik nagyon minimálisan elkezdett. Mindkettőből hiányzik a 2-2 db RA-5C Vigilante, az összes többi repcsijük megvan (A-4, A-6, F-4, E-2) Eladó 1, azaz egy db Italeri 1/720 USS MITTUDOMÉNMELYIK NIMITZ OSZTÁLYÚ. Elkezdett, sót a hajótestről le is kell mosni a fehér festéket. Ehhez összesen van 4 db F-14-es. Mivel a posta drága, szeretném kizárólag egyben eladni. 1500 ft MPL csomaggal mennek el, ha egyenként adom el, nagyon magas árat kell, hogy kérjek értük. Így inkább arra gondoltam, hogy egyben 5500 Ft lenne az áruk, EZ MÁR A POSTAKÖLTSÉGET IS TARTALMAZZA. Szóval: 3 db CVN, 5500 Ft. Cserébe értékegyeztetéssel beszámítok: 1/720 F-18 SUPER HORNETET/GROWLERT, sima régi F-18-ast nem kérek, köszönöm! Szintén érdekel: 1/720 SH-60 2 db, és 1/720 A_3, vagy EA-3. Természetesen fotót szívesen küldök! vettorio78@gmail.com üdvözlettel: p-51 Jelige: Vesztegzár a Grand Carriereken! | |||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 679051 | 2020. november 15. 08:53 | ||||||||||||||||||
Szia, Igen, erre céloztam volna, hogy ez a modex szám a gép szerepét jelöli, illetve a pilótát (pl a 200 a kötelékparancsnokot), de semmi köze a gyári számhoz, amúgy kösz a részletes felhomályosítást! z | |||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 679046 | 2020. november 14. 22:57 | ||||||||||||||||||
Szia! Bocs, abban igazad van, hogy a gyári számhoz nincs közük, de azért eléggé mérvadóak. Ugyanis ezek az ún. modex számok mutatják meg, hogy a gép milyen típusú feladatra alkalmas és milyen helye van a hordozóra telepített köteléken belül. F2d egy F-14-est szeretne építeni. Az amerikai haditengerészetnél 1980-tól, nagyjából 2010-ig, a 100-299-ig terjedő számsor a vadászgépeknek volt kijelölve. Ugye a "klasszikus" kiosztás szerint 2 századot telepítettek egy hordozóra. Volt tehát egy F-14 század, ahol 100-al és volt egy másik, ahol 200-al fog kezdődni a számozás. Mindkét századból az első gép, a 100-as vagy 200-as, mindig azé a tiszté volt, aki a hordozón lévő egész repülőkötelék parancsnoka. Ez volt a CAG bird és azért volt olyan színes, hogy lássák, hogy a "főnöké". Aztán a 101-el vagy 201-el kezdődő szám a századparancsnok gépét jelölte, a 102-vel vagy 202-vel kezdődő pedig a századparancsnok-helyettesét. Úgyhogy mondhatjuk azt, hogy a gyári szám alapján meg lehet találni, hogy melyik századhoz helyezték a gépet, de a modex alapján lehet tudni, hogy milyen szerepe volt. | |||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 679025 | 2020. november 14. 00:57 | ||||||||||||||||||
Szia, A gyári szám alapján keress, anélkül minden kérdéses. A hordozó neve változó, mert vándoroltak a századok, a 200-as szám meg pláne nem mérvadó, több gépen is előfordult, semmi köze a gyári számhoz. z | |||||||||||||||||||||
medor | Adatlap | 679023 | 2020. november 13. 22:18 | ||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 679020 | 2020. november 13. 21:19 | ||||||||||||||||||
Szia! A két gép azért hasonlított egymásra, mert az amerikaiak a '80-as évek elején álltak át az alacsony láthatóságú festésre. Az évtized végére lényegében minden szürke lett, egy kivétellel. Pontosabban kivételekkel. A vezérgépek színesek maradtak. Itt egy szép fotó a VF-2-es parancsnoki gépéről és a kísérőről: www.seaforces.org/usnair/VF/Fighter-Squadron-2.htm Ha a HB matricáin ez a BuNo szám van: 160656, akkor építhetsz egy gépet, ami 1985-ig repült. Ha ezt a BuNo számot át tudod variálni 162594-re, akkor egy olyat, ami 1991-ben repült (meg persze figyelj a hordozó nevére). Azt már csak érdekességképp szeretném írni, hogy ez a második gép is balesetet szenvedett 2001-ben. | |||||||||||||||||||||
joshe | Adatlap | 679019 | 2020. november 13. 21:02 | ||||||||||||||||||
A BuAer 160656 pedig igy nezett ki valaha (low visibility insignia): commons.wikimedia.org/wiki/File:F-14A_Tomcat_of_VF-111_in_flight_c1984.jpg | |||||||||||||||||||||
lancer | Adatlap | 679014 | 2020. november 13. 20:22 | ||||||||||||||||||
Az évszám jó,a gép gyári száma nem stimmel. A matricán szereplő Capt Rick Ludwig és Robert E Garcia 1991 augusztusában a 162594-es gépet repülte a Kitty Hawkon (NL-200). Forrás: Furball Aero-Design 72-009 Sundowner anthology | |||||||||||||||||||||
joshe | Adatlap | 679012 | 2020. november 13. 19:47 | ||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 679011 | 2020. november 13. 19:32 | ||||||||||||||||||
Szóval, akkor mégiscsak volt egy ilyen gép, a '80-as évek elején. Ebből arra tudok következtetni, hogy a lentebb belinkelt dobozgrafikán lévő színek (gép és fegyverzet), jelzések akár még jók is lehetnek. | |||||||||||||||||||||
joshe | Adatlap | 679010 | 2020. november 13. 18:41 | ||||||||||||||||||
VF-124-tol (NJ446) kerult at a VF-111-hez 1981. decemberben. 1985. marcius vegeig repult. www.joebaugher.com/navy_serials/thirdseries21.html Grumman F-14A-100-GR Tomcat 160656 (VF-111) crashed 3/31/1985 after suffereing a hydraulic failure while returning to USS Carl Vinson. Crew ejected safely. | |||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 679008 | 2020. november 13. 18:25 | ||||||||||||||||||
cenci | Adatlap | 679007 | 2020. november 13. 18:15 | ||||||||||||||||||
Szia! A gép létezett 1991-ben ezzel a festéssel csak éppen a USS Carl Vinson anyahajon szolgált és nem a USS Kitty Hawk-on és 162594 gyári számmal volt ellátva. | |||||||||||||||||||||
Weizi | Adatlap | 679006 | 2020. november 13. 17:56 | ||||||||||||||||||
Mondjuk az utolsó kép leírása nem biztos hogy jó, mert a képen mintha egy AIM-54A-t indítana éppen, nem pedig egy "C" variánst! | |||||||||||||||||||||
Weizi | Adatlap | 679005 | 2020. november 13. 17:52 | ||||||||||||||||||
Szia! Szerintem a dátum, és a fegyverzet színe is helytálló lehet! A képek leírásában is van erre utaló egyezés! | |||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 679000 | 2020. november 13. 17:06 | ||||||||||||||||||
Köszi, akkó ződ lesz. :) | |||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 678999 | 2020. november 13. 17:05 | ||||||||||||||||||
Szerintem semennyire. Legalábbis még nem láttam olyan fotót (a prototipusok berepülőpilótáit leszámítva), amin narancssárgában lettek volna a pilóták. A Vallejo-t nem ismerem, de a Humbrol 129 biztosan jó. :) | |||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 678998 | 2020. november 13. 16:58 | ||||||||||||||||||
Gondoltam, hogy valami kavar van a jelzésekkel is, na mindegy festem olyanra, amilyenre én gondolom, van itthon Humbrol 129 és Vallejo 71.121. A narancssárga pilóta ruha mennyire volt jellemző a Tomcat pilótáknál? | |||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 678994 | 2020. november 13. 16:27 | ||||||||||||||||||
Létezett ilyen F-14-es, csak a gyári szám nem stimmel. Egyébként elvileg FS16440 a színe, de hamar bemattul,,, | |||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 678989 | 2020. november 13. 15:40 | ||||||||||||||||||
Sziasztok, egy kis segítség kellene (újra), érzésem szerint a HobbyBoss ismét rosszul másolta a festési útmutatóját. Az általam is megépítendő gépről találtam egy doboz grafikát, de sajnos semmit nem tudok a készletről. Esetleg, ha valakinek meglenne az összeállításija be szkennelné nekem vagy adna felvilágosítást a benne rejlő színekről? A HB 1991-es festést ír, de gyanús, hogy akkor már nem használták a nagy csillagokat, és a fegyverzetre fehér színt ad meg, ami szintén a Tomcat-ek korai éveire volt inkább jellemző. Valamint az alapszínre Vallejo 71.121-et (FS36440) gondoltam, szerintetek ennél a gépnél mennyire állja ez meg a helyét, mehet rá vagy inkább legyen magenta? :D | |||||||||||||||||||||
Weizi | Adatlap | 678196 | 2020. október 24. 00:05 | ||||||||||||||||||
Szia Sanyi! Találtam pár képet én is! | |||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 678156 | 2020. október 22. 22:23 | ||||||||||||||||||
Eléggé látványos, hogy az áramlásterelőlapok ki vannak-e térítve vagy sem. A lentebb említett DACO idézet és ez a kép gyak. minden variációt lehetővé tesz 'in flight' bizonyos szériaszámokig. | |||||||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 678155 | 2020. október 22. 22:10 | ||||||||||||||||||
Elképzelem, amint a következő versenyen a zsűri szögmérőzik a Kandur szájában...:)Köszi szépen ezt is, érdekes infók! | |||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 678154 | 2020. október 22. 22:03 | ||||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 678152 | 2020. október 22. 21:34 | ||||||||||||||||||
Köszi szépen!:) | |||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 678151 | 2020. október 22. 21:24 | ||||||||||||||||||
Köszi szépen, most épp a 160656-ot kívántam meg, akkor ezek szerint ez belefér a nyitható segédszárnyas gépekbe. A DACO pub.-ba ezt a szöveget találtam, egy kicsit elbizonytalanított, mert nem volt konkrét szériaszám megadva. | |||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 678149 | 2020. október 22. 21:06 | ||||||||||||||||||
Tovább >>> |