<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
László58 | Adatlap | 679267 | 2020. november 22. 12:28 | ![]() | |
Nyugger | Adatlap | 679263 | 2020. november 22. 11:07 | ![]() | |
Gépek beérkezése után pár héttel -talán hónappal- lettek átlajstromozva Pápán, ez nem érintette a gépek eredeti natúr festését. Az első közepes javítás után (1974-1975) csak az oldalszám formája változott a pápai szögletesről a PG-s kerek formára, de maradt a gépek natúr gépszíne. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 679262 | 2020. november 22. 11:07 | ![]() | |
Szia japesze! Az MN Légierőben 21US (helyesen 21USZ) soha nem volt, az összes kétüléses vagy 21U, vagy 21UM volt. Az általad említett gépek helyes típusjelzése 21UM. A kezdeti lajstromszámokat nem sokáig viselhette az első három gép (lehet hogy csak papíron kapták az ideiglenes számot számot), mert a PG-be az első kísérleti közepes javításra 74 áprilisban már 0358-al érkezett be az első UM. A PG-javításig mindegyik gép (a felfestett számtól függetlenül) az eredeti szovjet gyári festést viselte: egyes felületeket (pl. gerinc, függ. vezérsík belépőéle és oldala a függ. főtartóig, szárnytartályok alul-felül, vizsz. vezérsík középső burkolata alul-felül, pompázsgátló és körülötte egy szabálytalan nyolcszög alak a gépszám előtt, törzs hátsó része a v.vsík elejétől a fúvócső-burkolatig, kabintető előtti rádiótér-tető, stb.) ezüst festést kapott, a többi felület maradt natúr fémszín, ezután az egész gépet átfújták félfényes átlátszó színtelen lakkal. Az ezüst festés kissé sötétebb árnyalatú volt mint a natúrfém alu-burkolat. A fúvócső burkolata és a fékernyő kúpos ajtói festetlen natúr sötét hőálló fémszínűek voltak, a fcső.-burkolat hátsó 30-40cm-es része szabálytalan foltokban barnásra-sötétszürkére égett. Az orrkúp és más antenna-burkolatok sötétzöld színűek, a kormánylapok, fékszárny hátsó éle felül pár cm szélességben és a v. vsík külső végén a mellső ellensúly hegye 36cm hosszon piros. | |||||
japesze43 | Adatlap | 679240 | 2020. november 21. 19:39 | ![]() | |
Az aviainfo szerint 1971-ben Magyarországon három Mig-21US lett szolgálatba állítva, amelyek később át lettek lajstromozva, eredetileg 0169, 0269 és 0369 volt a számuk. Esetleg lehet-e tudni valamit ezeknek a gépeknek az átlajstromozás előtti festéséről? A 0169-es számúból 0158-as lett és ez Kecelen van kiállítva, de UM-ként... | |||||
búza | Adatlap | 679106 | 2020. november 17. 15:09 | ![]() | |
Az F-13-ba (74-es) sorozattól függően 2200-2400 liter keró ment bele. Abban is volt 1-es tartály. Ha ehhez hozzáadjuk a gerinc 170-ét, plusz a gépágyú lőszerek helyét szerintem akkor sem jön ki a 2900 liter. De majd otthon megnézem! :-) Emlékeim szerint: 21U: 2300, UM: 2350, MF: 2600, PF: 2700, Bisz/AP: 2750. F-13-at nem üzemeltettem. | |||||
sanyi | Adatlap | 679105 | 2020. november 17. 13:33 | ![]() | |
Uraim! Köszönöm a segítséget, most már felvilágosodtam! Hogy ezt miért nem vettem észre, azt nem tudom... Üdv Sanyi | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 679104 | 2020. november 17. 11:42 | ![]() | |
Tényleg van ilyen adat Jefim Gordontól - és sok követőjétől, de neki már nem mindent hiszek el, tévedett több más dologban is. Nekem van orosz adatom 2680 l-ről, ezt inkább elhiszem. Viszont azt jó ha tudjuk, hogy a PF-ben még volt egy 1. sz. tartály ami a bisz-ből már hiányzott, a bisz-ben "soványabb" volt a 2. sz. nagy törzstartály a gépágyú körbefutó lőszer-hevedercsatornája miatt, és az SZPSZ-rendszer berendezései miatt kisebb volt mindkét oldali 6. sz. törzstartály is. Kérdés hogy ezeket a mínuszokat mennyire kompenzálta a PF-hez képest 170 l.-ről 540-re növelt gerinctartály! | |||||
búza | Adatlap | 679099 | 2020. november 17. 07:46 | ![]() | |
"A betölthetô 2900 l üzemanyag viszont meghaladja a PF 2750 l-jét." Ez biztos? Szerintem tévedés! Még a Bisz/AP-be is csak 2750 ment bele! | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 679096 | 2020. november 16. 23:04 | ![]() | |
Ha megnézed a linken lévő fotót, látszik az a kis részlet ami miatt nem lehet PF: fékernyő-tartály van az oldalkormány alatt, PF-en ilyen nem volt (egyetlen kísérleti példányt kivéve, de az ugye szovjet volt). Így lehet PFSz (ha ugyanolyan keskeny a függ. vezérsík mint a PF-en), lehet PFM ha szélesebb a f. vezérsík és szovjet/VSZ gép(a sajátjukat így hívták, de ebből volt kétféle is, a másodikon kétrészes a kabintető, KM-1 katapult van bebbe, és SzPSz-rendszerű a fékszárny)), és lehet FL-változat is ha VSZ-en kívüli export-gép. Eredetileg mindegyik 2 fegyverfüggesztővel van felszerelve, a 4-függesztős az már indiai átépítés eredménye. Nem kell mindent elhinni, amit a "szakértő" újságírók odaírnak ... | |||||
migi | Adatlap | 679093 | 2020. november 16. 20:50 | ![]() | |
MiG-21 PF-hez hasonló konstrukció, némi változtatással. Az FL szélesebb a függôleges vezérsíkkal rendelkezik mint a PF. Az R1L Zaphír lokátort a modernebb R2L váltotta fel. Hajtómûve az F-13 változaton alkalmazott R-11 F-300, mely gyengébb mint a PF típusé és csak 3900 kp a max. tolóereje normál, illetve 5740 kp utánégetô üzemmódban. A betölthetô 2900 l üzemanyag viszont meghaladja a PF 2750 l-jét. Ez az elsô változat, mely törzse alatt képes a GP-9 gépágyúkonténer hordozására, mely egy 23 mm-es ikercsövû gépágyút tartalmaz 200 db lôszerrel. A típust Moszkvában 1965-68 között gyártották. Indiában a Hindustan Aeronautiscs Ltd. ( HAL ) 1966-ban készült fel a licence gyártására és az elsô indiai MiG-21 FL ( C1100 lajstromú ) 1970. október 19-én készült el. A HAL 1970-73. között 195 db-ot gyártott a típusból. India még még ma is rendszerben tartja ezt a változatot, de 4 fegyvertartós szárnyakkal, angol elektronikai berendezésekkel és francia fegyverzettel látták el saját változatukat | |||||
sanyi | Adatlap | 679089 | 2020. november 16. 19:59 | ![]() | |
Sziasztok! Mi az eltérés a MiG-21 PF és FL között? Az indiai négy tartós FL világos, de az arabok is kaptak FL-eket, amik két tartóval rendelkeznek. Sajnos hiába nézegetek google-val, ugyanaz a gép egyszer FL, másszor pedig PF... Előre is köszi! twitter.com/Adlaim27/status/1326743644506894339/photo/1 | |||||
zoli75 | Adatlap | 679077 | 2020. november 16. 04:34 | ![]() | |
búza | Adatlap | 679067 | 2020. november 15. 16:11 | ![]() | |
Szia! Nézd meg Vándor Kareszék gépét, az jól van lefestve. Üdv: Búza | |||||
zoli75 | Adatlap | 679045 | 2020. november 14. 20:34 | ![]() | |
Sziasztok, Olvastam valahol, hogy a két számjegyűek - MiG-21 bis 75AP - közül voltak olyan példányok amelyeknek a futóakna belső része és a futóakna ajtók belső része zöldes árnyalatú volt. Én a "47"-est fogom restaurálni és infókat gyűjtök hozzá. Köszönöm! Gyarmati Zoltán | |||||
Sennás | Adatlap | 678545 | 2020. november 3. 16:41 | ![]() | |
tzsgyuri | Adatlap | 677793 | 2020. október 9. 15:53 | ![]() | |
Ezt láttátok? https://www.vatera.hu/mig-21-vadaszrepulogep-2959399796.html?utm_source=rtb_criteo&utm_medium=cpc&utm_campaign=allcategory_allvisitor_web_retargeting&utm_source=rtb_criteo&utm_medium=cpc&utm_campaign=allcategory_allvisitor_web_retargeting#tblciGiC702tLk0-qbsfmqrNvcFCJz2yl7dvMEGriyTbwO-RmViDwjE4 | |||||
Bishop | Adatlap | 677777 | 2020. október 8. 21:12 | ![]() | |
búza | Adatlap | 677685 | 2020. október 5. 13:32 | ![]() | |
Valahogy így nézett ki festés nélkül. | |||||
vatya1 | Adatlap | 677666 | 2020. október 4. 19:34 | ![]() | |
köszönöm szépen Rumcájsz-52 | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 677664 | 2020. október 4. 19:19 | ![]() | |
A egyszínű ezüst 21PF már az első PG-nagyjavítás utáni állapot (kerekebb számokkal) , a PF-ek eredeti gyári festése is ugyanúgy nézett ki mint az F-13-asoké vagy később az MF-eké (szögletesebb számokkal). A gép egy része (pl.szárnytartályok, pompázsgátló ajtók, gerincburkolat és függőleges vezérsík egyes lemezei és a vizszintes vezérsík középső burkolólemeze ezüstre voltak festve, a többi felület natúr alumínium maradt, majd az egész gépet átfújták félfényes színtelen lakkal. A festett ezüst felületek kissé sötétebb árnyalatúak voltak mint a natúr lakkozott felületek. A műanyag antenna-felületek (pl. az orrkúp is) fényes sötétzöldek, a törzs végén a fúvócső-burkolat festés nélküli szürkés-barnás éegett hőálló acélszínű volt. | |||||
vatya1 | Adatlap | 677661 | 2020. október 4. 18:48 | ![]() | |
Köszönöm az infót de fémszínűt szeretnék csinálni és nincs olyan kép ahol látható lenne a fémszínű panelek különbsége olyan mintha telibe fém színnel volnának festve (ezüsttel) | |||||
Nyugger | Adatlap | 677660 | 2020. október 4. 18:12 | ![]() | |
Az alábbi oldalszámú MiG-21PF-ek kaptak terepfestést az 1.nagy javítás után: 409, 504, 509, 510, 1514, 1602, 1603, 1605. | |||||
zoli75 | Adatlap | 677658 | 2020. október 4. 17:15 | ![]() | |
Szia, A Hunavia.hu-n találsz képeket terepszínű PF-ekről is. Üdv., Gyarmati Zoltán | |||||
Bishop | Adatlap | 677649 | 2020. október 4. 13:38 | ![]() | |
Köszönjük a hiánypótló információt! | |||||
vatya1 | Adatlap | 677647 | 2020. október 4. 12:39 | ![]() | |
Sziasztok! köszönöm a cápetis infókat,még az lenne a kérdésem hogy a magyar PF mind festett ezüstök voltak? mert nem látni rajtuk fémszín eltérést itt csak is magyarokról van szó | |||||
Vadász | Adatlap | 677626 | 2020. október 3. 12:46 | ![]() | |
Precíz leveléhez annyit tennék hozzá, hogy a repülőgépeket időnként átfestették, a festésüket kiegészítették. Egy fénykép mindig az adott gép adott pillanatában valós festését mutatja. Ha egy gépről sok kép van, az nem biztos, hogy ha az ezeken a képeken lévő információkat felhasználom egy makett festése során, akkor történelmileg hű másolatot kapok. ez fokozottan igaz egy-egy ismertebb gép, pilóta esetében, mert róluk több kép is készülhetett elég tág időbeli intervallumban. Tehát egy makett megépítése és festése a legjobb referencia anyagok birtokában is csupán rekonstrukciós kísérlet. | |||||
Vadász | Adatlap | 677625 | 2020. október 3. 12:36 | ![]() | |
Precíztől kaptam néhány sort a Cápeti ügyben, kérte, hogy tegyem elérhetővé: "Elnézést a zavarásért. Az Eduard csak azt látta, amit megmutattam nekik. A Taszári repnap előestéjén (még Camel matricak nélkül) és az első bemutató repülés előtt is diafilmre körbe fotóztam az egész 1904-es gépet. Az Eduard makett azt az állapotot tükrözi stencilekkel meg minden egyébbel. Az orrkúp közép szürke volt, a fékernyő gondola ajtók festett alumínium (a jól bevált hőálló zománc). Nem érdemes beszélni arról, hogy mi történt később a repülőgéppel mert a következő 4-5 átfestésnek nem sok köze volt az eredeti állapothoz. A száj helye, színei, fogak mérete, száma, a kopoltyúk helye, a 1904-es oldalszámok helye / betűköz, a gép egészének festése, színei . . . mind megváltoztak. Ami ma a szolnoki roncstárban látható csak egy bohózata az eredeti festésnek, elkapkodott kényszermunka eredménye!" | |||||
japesze43 | Adatlap | 677623 | 2020. október 3. 11:32 | ![]() | |
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni, hogy Mig-21UM régebbi modellek közül melyiket érdemes választani? Találtam egyet az Eastern Express-től, az Aeroteam-től és a Bilektől 1/72-ben. Tudom, hogy jelenleg az RV Aircraft/Kovozavody talán a legjobbak, de van már egy RV US-em és nem akarom ugyanazt kétszer... | |||||
juge75 | Adatlap | 677614 | 2020. október 2. 20:04 | ![]() | |
Fémszín. A sötétszürkében /fekete/ van zöld is. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 677583 | 2020. október 1. 20:15 | ![]() | |
Valamikor régen kitárgyaltuk itt a témát és arra jutottunk, hogy az orrkúp valószínűleg sötétszürke volt. A fékernyőtokot én ezüstnek nézem. | |||||
vlevi | Adatlap | 677579 | 2020. október 1. 17:15 | ![]() | |
Bishop | Adatlap | 677574 | 2020. október 1. 15:27 | ![]() | |
Bishop | Adatlap | 677566 | 2020. október 1. 13:26 | ![]() | |
Murmuc | Adatlap | 677555 | 2020. október 1. 10:23 | ![]() | |
Bishop | Adatlap | 677545 | 2020. október 1. 07:12 | ![]() | |
Valóban, a Szolnokon kiállított gépről hiányzik. A másik kérdésem csak az lenne, hogy a orrkúp (mach-kúp) az teljesen fekete volt, vagy inkább sötétszürke (az eduard a sötétszürkét mondja)? A fékernyő kúpjában sem vagyok biztos, hogy ezüst, vagy fehér volt a korai cápetin? | |||||
G-cart | Adatlap | 677526 | 2020. szeptember 30. 15:38 | ![]() | |
Az MF-fel viszont csak súrolták a célt, ez bizony "bis" volt. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 677512 | 2020. szeptember 30. 11:45 | ![]() | |
A régi Propagteam matricát nézve, el nem tudtam képzelni, hogy mijatúró lehet az a vörös patkó ott a gép hasán... már tudom. :) | |||||
búza | Adatlap | 677504 | 2020. szeptember 30. 08:20 | ![]() | |
Ez nincs rajta a mostani gépen! | |||||
Bishop | Adatlap | 677483 | 2020. szeptember 29. 17:33 | ![]() | |
Tibcsi | Adatlap | 677481 | 2020. szeptember 29. 17:23 | ![]() | |
A futóaknákat meghagyták az eredeti világos (zöldes)kék színűnek, mint a terepfestésűek alsó színe. | |||||
Bishop | Adatlap | 677480 | 2020. szeptember 29. 17:13 | ![]() | |
Esetleg a futóaknákról van infód, hogy milyen színű volt? | |||||
juge75 | Adatlap | 677479 | 2020. szeptember 29. 17:11 | ![]() | |
Eltérő. Citromosabb, világosabb volt az eredeti, Taszári. | |||||
Bishop | Adatlap | 677478 | 2020. szeptember 29. 17:07 | ![]() | |
Szia! Én valahol azt olvastam, hogy már többször átfestették a gépet (én is most gyűjtök hozzá forrásanyagot). Amiben én még eltérést vélek felfedezni, az a futóakna színe. A jelenlegi festés nekem világos szürkének tűnik, de a 92-es Camel feliratos gépen nekem még az eredeti halványkéknek tűnik. Én a 92-es változatot szeretném megépíteni, esetleg valaki járatosabb kolléga a témában tudna információt adni erről? | |||||
sanyi | Adatlap | 677474 | 2020. szeptember 29. 15:53 | ![]() | |
Egy "kis" érdekesség: elhangardetj.blogspot.com/ Iraki ikergyőztes MiG-21, egy összecsapásban két iráni F-5 felett győzedelmeskedett! Az első kép, amin egy többgyőzelmes - nem vietnámi... - MiG-21 szerepel! Az Eduard ugyan ad a Profi Pack-ban egy ikergyőztes irakit - izraeli+iráni ellenfelei voltak -, de arról nem láttam még fotót... | |||||
vatya1 | Adatlap | 675391 | 2020. július 31. 21:53 | ![]() | |
vatya1 | Adatlap | 674778 | 2020. július 14. 12:01 | ![]() | |
Szia migi! igen a többit ismerem,csak ez olyan mint a mi cápetink mármint a fogsor kinézete ez véletlen vagy ki kitől leste el? | |||||
migi | Adatlap | 674775 | 2020. július 14. 09:52 | ![]() | |
vatya1 | Adatlap | 674761 | 2020. július 13. 22:04 | ![]() | |
tripla3 | Adatlap | 674708 | 2020. július 12. 10:25 | ![]() | |
Illetve van az AK RC-ből a 206-os szín,Russian cockpit torquise,viszont ez kék. Közel sincs az Emerald zöldhöz :) | |||||
tripla3 | Adatlap | 674707 | 2020. július 12. 10:20 | ![]() | |
Én Gunzéből vagyok "betárazva",de köszi a segítségeteket! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Mi volt az oka a különböző színű festésnek?