<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Sennás | Adatlap | 678545 | 2020. november 3. 16:41 | ![]() | |
tzsgyuri | Adatlap | 677793 | 2020. október 9. 15:53 | ![]() | |
Ezt láttátok? https://www.vatera.hu/mig-21-vadaszrepulogep-2959399796.html?utm_source=rtb_criteo&utm_medium=cpc&utm_campaign=allcategory_allvisitor_web_retargeting&utm_source=rtb_criteo&utm_medium=cpc&utm_campaign=allcategory_allvisitor_web_retargeting#tblciGiC702tLk0-qbsfmqrNvcFCJz2yl7dvMEGriyTbwO-RmViDwjE4 | |||||
Bishop | Adatlap | 677777 | 2020. október 8. 21:12 | ![]() | |
búza | Adatlap | 677685 | 2020. október 5. 13:32 | ![]() | |
Valahogy így nézett ki festés nélkül. | |||||
vatya1 | Adatlap | 677666 | 2020. október 4. 19:34 | ![]() | |
köszönöm szépen Rumcájsz-52 | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 677664 | 2020. október 4. 19:19 | ![]() | |
A egyszínű ezüst 21PF már az első PG-nagyjavítás utáni állapot (kerekebb számokkal) , a PF-ek eredeti gyári festése is ugyanúgy nézett ki mint az F-13-asoké vagy később az MF-eké (szögletesebb számokkal). A gép egy része (pl.szárnytartályok, pompázsgátló ajtók, gerincburkolat és függőleges vezérsík egyes lemezei és a vizszintes vezérsík középső burkolólemeze ezüstre voltak festve, a többi felület natúr alumínium maradt, majd az egész gépet átfújták félfényes színtelen lakkal. A festett ezüst felületek kissé sötétebb árnyalatúak voltak mint a natúr lakkozott felületek. A műanyag antenna-felületek (pl. az orrkúp is) fényes sötétzöldek, a törzs végén a fúvócső-burkolat festés nélküli szürkés-barnás éegett hőálló acélszínű volt. | |||||
vatya1 | Adatlap | 677661 | 2020. október 4. 18:48 | ![]() | |
Köszönöm az infót de fémszínűt szeretnék csinálni és nincs olyan kép ahol látható lenne a fémszínű panelek különbsége olyan mintha telibe fém színnel volnának festve (ezüsttel) | |||||
Nyugger | Adatlap | 677660 | 2020. október 4. 18:12 | ![]() | |
Az alábbi oldalszámú MiG-21PF-ek kaptak terepfestést az 1.nagy javítás után: 409, 504, 509, 510, 1514, 1602, 1603, 1605. | |||||
zoli75 | Adatlap | 677658 | 2020. október 4. 17:15 | ![]() | |
Szia, A Hunavia.hu-n találsz képeket terepszínű PF-ekről is. Üdv., Gyarmati Zoltán | |||||
Bishop | Adatlap | 677649 | 2020. október 4. 13:38 | ![]() | |
Köszönjük a hiánypótló információt! | |||||
vatya1 | Adatlap | 677647 | 2020. október 4. 12:39 | ![]() | |
Sziasztok! köszönöm a cápetis infókat,még az lenne a kérdésem hogy a magyar PF mind festett ezüstök voltak? mert nem látni rajtuk fémszín eltérést itt csak is magyarokról van szó | |||||
Vadász | Adatlap | 677626 | 2020. október 3. 12:46 | ![]() | |
Precíz leveléhez annyit tennék hozzá, hogy a repülőgépeket időnként átfestették, a festésüket kiegészítették. Egy fénykép mindig az adott gép adott pillanatában valós festését mutatja. Ha egy gépről sok kép van, az nem biztos, hogy ha az ezeken a képeken lévő információkat felhasználom egy makett festése során, akkor történelmileg hű másolatot kapok. ez fokozottan igaz egy-egy ismertebb gép, pilóta esetében, mert róluk több kép is készülhetett elég tág időbeli intervallumban. Tehát egy makett megépítése és festése a legjobb referencia anyagok birtokában is csupán rekonstrukciós kísérlet. | |||||
Vadász | Adatlap | 677625 | 2020. október 3. 12:36 | ![]() | |
Precíztől kaptam néhány sort a Cápeti ügyben, kérte, hogy tegyem elérhetővé: "Elnézést a zavarásért. Az Eduard csak azt látta, amit megmutattam nekik. A Taszári repnap előestéjén (még Camel matricak nélkül) és az első bemutató repülés előtt is diafilmre körbe fotóztam az egész 1904-es gépet. Az Eduard makett azt az állapotot tükrözi stencilekkel meg minden egyébbel. Az orrkúp közép szürke volt, a fékernyő gondola ajtók festett alumínium (a jól bevált hőálló zománc). Nem érdemes beszélni arról, hogy mi történt később a repülőgéppel mert a következő 4-5 átfestésnek nem sok köze volt az eredeti állapothoz. A száj helye, színei, fogak mérete, száma, a kopoltyúk helye, a 1904-es oldalszámok helye / betűköz, a gép egészének festése, színei . . . mind megváltoztak. Ami ma a szolnoki roncstárban látható csak egy bohózata az eredeti festésnek, elkapkodott kényszermunka eredménye!" | |||||
japesze43 | Adatlap | 677623 | 2020. október 3. 11:32 | ![]() | |
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni, hogy Mig-21UM régebbi modellek közül melyiket érdemes választani? Találtam egyet az Eastern Express-től, az Aeroteam-től és a Bilektől 1/72-ben. Tudom, hogy jelenleg az RV Aircraft/Kovozavody talán a legjobbak, de van már egy RV US-em és nem akarom ugyanazt kétszer... | |||||
juge75 | Adatlap | 677614 | 2020. október 2. 20:04 | ![]() | |
Fémszín. A sötétszürkében /fekete/ van zöld is. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 677583 | 2020. október 1. 20:15 | ![]() | |
Valamikor régen kitárgyaltuk itt a témát és arra jutottunk, hogy az orrkúp valószínűleg sötétszürke volt. A fékernyőtokot én ezüstnek nézem. | |||||
vlevi | Adatlap | 677579 | 2020. október 1. 17:15 | ![]() | |
Bishop | Adatlap | 677574 | 2020. október 1. 15:27 | ![]() | |
Bishop | Adatlap | 677566 | 2020. október 1. 13:26 | ![]() | |
Murmuc | Adatlap | 677555 | 2020. október 1. 10:23 | ![]() | |
Bishop | Adatlap | 677545 | 2020. október 1. 07:12 | ![]() | |
Valóban, a Szolnokon kiállított gépről hiányzik. A másik kérdésem csak az lenne, hogy a orrkúp (mach-kúp) az teljesen fekete volt, vagy inkább sötétszürke (az eduard a sötétszürkét mondja)? A fékernyő kúpjában sem vagyok biztos, hogy ezüst, vagy fehér volt a korai cápetin? | |||||
G-cart | Adatlap | 677526 | 2020. szeptember 30. 15:38 | ![]() | |
Az MF-fel viszont csak súrolták a célt, ez bizony "bis" volt. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 677512 | 2020. szeptember 30. 11:45 | ![]() | |
A régi Propagteam matricát nézve, el nem tudtam képzelni, hogy mijatúró lehet az a vörös patkó ott a gép hasán... már tudom. :) | |||||
búza | Adatlap | 677504 | 2020. szeptember 30. 08:20 | ![]() | |
Ez nincs rajta a mostani gépen! | |||||
Bishop | Adatlap | 677483 | 2020. szeptember 29. 17:33 | ![]() | |
Tibcsi | Adatlap | 677481 | 2020. szeptember 29. 17:23 | ![]() | |
A futóaknákat meghagyták az eredeti világos (zöldes)kék színűnek, mint a terepfestésűek alsó színe. | |||||
Bishop | Adatlap | 677480 | 2020. szeptember 29. 17:13 | ![]() | |
Esetleg a futóaknákról van infód, hogy milyen színű volt? | |||||
juge75 | Adatlap | 677479 | 2020. szeptember 29. 17:11 | ![]() | |
Eltérő. Citromosabb, világosabb volt az eredeti, Taszári. | |||||
Bishop | Adatlap | 677478 | 2020. szeptember 29. 17:07 | ![]() | |
Szia! Én valahol azt olvastam, hogy már többször átfestették a gépet (én is most gyűjtök hozzá forrásanyagot). Amiben én még eltérést vélek felfedezni, az a futóakna színe. A jelenlegi festés nekem világos szürkének tűnik, de a 92-es Camel feliratos gépen nekem még az eredeti halványkéknek tűnik. Én a 92-es változatot szeretném megépíteni, esetleg valaki járatosabb kolléga a témában tudna információt adni erről? | |||||
sanyi | Adatlap | 677474 | 2020. szeptember 29. 15:53 | ![]() | |
Egy "kis" érdekesség: elhangardetj.blogspot.com/ Iraki ikergyőztes MiG-21, egy összecsapásban két iráni F-5 felett győzedelmeskedett! Az első kép, amin egy többgyőzelmes - nem vietnámi... - MiG-21 szerepel! Az Eduard ugyan ad a Profi Pack-ban egy ikergyőztes irakit - izraeli+iráni ellenfelei voltak -, de arról nem láttam még fotót... | |||||
vatya1 | Adatlap | 675391 | 2020. július 31. 21:53 | ![]() | |
vatya1 | Adatlap | 674778 | 2020. július 14. 12:01 | ![]() | |
Szia migi! igen a többit ismerem,csak ez olyan mint a mi cápetink mármint a fogsor kinézete ez véletlen vagy ki kitől leste el? | |||||
migi | Adatlap | 674775 | 2020. július 14. 09:52 | ![]() | |
vatya1 | Adatlap | 674761 | 2020. július 13. 22:04 | ![]() | |
tripla3 | Adatlap | 674708 | 2020. július 12. 10:25 | ![]() | |
Illetve van az AK RC-ből a 206-os szín,Russian cockpit torquise,viszont ez kék. Közel sincs az Emerald zöldhöz :) | |||||
tripla3 | Adatlap | 674707 | 2020. július 12. 10:20 | ![]() | |
Én Gunzéből vagyok "betárazva",de köszi a segítségeteket! | |||||
zoli75 | Adatlap | 674706 | 2020. július 12. 09:34 | ![]() | |
Szia, Az AK2301 vagy a Revell SM365 a kabin zöld a futóaknához pedig a MRP49-et használtam. De Rumcászj52 is jó színeket javasolt. Üdvözlettel, Gyarmati Zoltán | |||||
tripla3 | Adatlap | 674702 | 2020. július 12. 09:03 | ![]() | |
Szia Rumcájsz! Köszönöm a segítséged! Üdvözlettel: Attila | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 674701 | 2020. július 12. 08:54 | ![]() | |
Szia tripla MiG-21F-13, U, PF és MF-ek ezüst festésű változatainál a futóakna festéséhez a Gunze H-308 használható. Ugyanez jó a kabinbelső festéséhez is, KIVÉVE az MF-hez, ahol a Gunze Emerald Green H-46, esetleg pici matt fehérrel és persze matt lakkal szelidítve használható, mivel ez a szín alapból fényes (de ha felkeverés előtt pl. szemcseppentővel leszeded a pigment tetejéről a fényes lakkot, az is elég jó eljárás lehet). Üdv R. | |||||
tripla3 | Adatlap | 674700 | 2020. július 11. 21:53 | ![]() | |
Szia Zoli! Köszönöm a segítséget! Annyit meg tudsz még mondani, hogy a szürkéből, milyenre fújjam, mit használjak? Gunze, vagy FS szám is nagy segítség lenne. | |||||
zoli75 | Adatlap | 674691 | 2020. július 11. 19:08 | ![]() | |
Szia, A kabin valkid zöld volt a futóakna pedig szürke. | |||||
tripla3 | Adatlap | 674680 | 2020. július 11. 14:41 | ![]() | |
Sziasztok Urak! Egy kis kis segítségre lenne szükségem. Korai fémszínű,magyar 21 MF-et építenék. Ezeknek a gépeknek a kabin színe még türkiz (kék/zöld) volt? A másik kérdés,hogy a futóaknák alu színűek voltak,vagy valamilyen szürkére volt fújva? Köszönöm a segítségeteket! Üdv: Attila | |||||
pigasos78 | Adatlap | 674517 | 2020. július 6. 14:48 | ![]() | |
Nagyon köszönöm a válaszokat! :) | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 674507 | 2020. július 6. 11:16 | ![]() | |
Szia pigasos Leszállás után elvileg nyitva lehetne hagyni a fékszárnyat (is) hajtómű-leállítás előtt, DE akkor nem lehetne végrehajtani az esetleg szükséges hidraulika-feltöltést egyik rendszerbe sem. A nyitott fékszárnyak pont rálógnak a törzs oldalán a szárny alatt arra a tenyérnyi zárófedélre, ami alatt a feltöltő-csatlakozók vannak (baloldalt a buszter/segéd-hidraulika, jobboldalt a fő-hidraulika rendszer). A törzsféklapoknál nincs ilyen probléma, ráadásul a két mellső egy kézi csap nyitásával kézzel is nyitható, kihúzható, ha alattuk valami dolga van a műszakiaknak. Üdv R. | |||||
Sennás | Adatlap | 674505 | 2020. július 6. 10:15 | ![]() | |
borisz | Adatlap | 674503 | 2020. július 6. 09:32 | ![]() | |
Úgy emlékszem, az elvi lehetősége adott. A hidraulika működteti, ha leállítják a gépet, akkor az sincs. Így, azt hiszem, marad úgy, ahogy éppen volt. Az más kérdés, hogy nem jellemző. Nyitott tetővel viszont minden magyarázható. ;) | |||||
pigasos78 | Adatlap | 674500 | 2020. július 6. 06:42 | ![]() | |
Azt nem is tudom miért írtam oda. Arról találtam én is képeket. A lényeg a fékszárnyak helyzete lenne... | |||||
Tibcsi | Adatlap | 674495 | 2020. július 5. 22:00 | ![]() | |
Ja, bocs, most látom, a féklap is kérdés volt. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 674494 | 2020. július 5. 21:59 | ![]() | |
Ezek a féklapok, nem a fékszárnyak. | |||||
vatya1 | Adatlap | 674490 | 2020. július 5. 21:18 | ![]() | |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Sir Sean Connery, best known for his role of James Bond, passed away today at the age of 90. In 1967, Connery visited Israel and took this historic picture with then IAF Commander Maj. Gen. Moti Hod with the background of an Iraqi MiG-21, numbered '007' after Bond. RIP.RIP.