/ Fórumok /

Magyar Királyi Honvédség szárazföldi járművei

A topik témája az 1945-ig létezett Magyar Királyi Honvédség, annak harcjárművei, autói, és egyéb hadi anyagai.
Tegyetek fel minél több képet!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101.
Freddy 678943 2020. november 12. 21:12
Válasz erre
Az igazán kemény arcok egyébként egyből kettőt vesznek: volt ugye az alapváltozat, de a magyarok megpróbálták modern nehéztüzérséggé átalakítani, így kialakítottak belőle egy hosszabb csövű, kisebb kaliberű kísérleti példányt is.
romsitsa 678935 2020. november 12. 19:18
Válasz erre
:) Pedig itt is leírta valaki, hogy Kecelen van.

Üdv

Á
Freddy 678930 2020. november 12. 18:01
Válasz erre
Én mindig arra gondolok, hogy 1/35-ös műanyag Turán hány évtizedig volt a rossz vicc kategória, most meg van, mennyi, háromfajta is?
téglatesó 678929 2020. november 12. 17:58
Válasz erre
Sziasztok!
Ezt én is megtaláltam de akkor se kéne ha be tudnám szerezni mert én kizárólag 1/72-ben építek... :(
Gyanítom ha valaha is kiadják smallscale-ben az is vmi kisszériás gyanta lesz, esetleg manapság divatos 3d cucc. "Rendes" fröccs makett talán sose lesz belőle (bár kitugyya hiszen manapság a csodák idejét éljük).
Freddy 678922 2020. november 12. 17:29
Válasz erre
Elnar 678919 2020. november 12. 15:41
Válasz erre
Téglatesó! A 21-es nekem is nagyon tetszik a dupla kerekeivel.
Egyedül egy olasz kisszériás gyártót találtam, aki gyantából csinálja. Obice 210/22 mod 35 néven kell keresni.

Romsitsa:
A Zrínyi lövegről meg homloklemezről tudtam. De erről hiába kérdeztem bárkit a roncson is, senki nem tudott róla biztosat. Egyedül annyi derült ki, hogy a Hadtörinek van hozzá szabálygűjteménye meg teljességi utasítási a könyvtárban
téglatesó 678915 2020. november 12. 15:07
Válasz erre
ii-vh-s-magyar-eredeti-foto-lgv-agyu-f70b_1_big
ii-vh-s-magyar-eredeti-foto-lgv-agyu-f70b_1_big
ii-vh-s-magyar-eredeti-foto-tuzer-agyuval-f70b_1_big
ii-vh-s-magyar-eredeti-foto-tuzer-agyuval-f70b_1_big

Nemtom ki hogy van vele, de ez a huszonegycentis tarack ollyan szép jószág... Kár, hogy egyik makettgyártó se lát benne bizniszt. :(
romsitsa 678913 2020. november 12. 14:08
Válasz erre
? Hogyne tudnál róla. Egyébként Zrínyi löveg és homloklemez is van/volt Kecelen. Ahogy Saumurnak is van egy kiállítótere és egy raktára.

Üdv

Á
Sennás 678909 2020. november 12. 12:45
Válasz erre
Tuti hogy csak ez az egy van/volt?
Lehet egy jó állapotú le van"zsírozva" valhol.
Lesz itt még temetés:(
Elnar 678906 2020. november 12. 12:17
Válasz erre
Pont ez az, hogy annak sem méltó a bemutatása.
Mondjuk megnézve a linket, a többi jármű is inkább csak tárolva van ott mint kiállítva. Csurom rozsda minden, sehol egy ismertető leírás, vagy akár egy típustábla.
Freddy 678903 2020. november 12. 11:56
Válasz erre
Ez a film mikori vajon? A háttérben mintha ZiL-157 meg FUG lenne.
Freddy 678902 2020. november 12. 11:54
Válasz erre
Szerintem ez a lövegtalp lövegtalpként is érdekes, hiszen a temetéseknek ,,köszönhetően" afféle nemzeti ereklye lett. Persze az igaz, hogy akkor érdemes lenne annak megfelelően bemutatni.
téglatesó 678862 2020. november 11. 14:00
Válasz erre
004
004

Sziasztok!
Kedves Kamovos!
1. Örülök, hogy rögtön kijavítottad a lövegtalppal kapcsolatos tévedésemet, de ha vetted volna a fáradtságot és bekapcsolod az off hozzászólásokat is, láthatod, hogy előtted már megtettem magam is...
2. A temetési dologgal kapcsolatos elméleted hibás, mivel a 40M talpának felső része -ha a löveget a mozdonyhoz kapcsoljuk, teljesen egyenes és vízszintes felületet ad, ami tökéletesen jó egy koporsó megtartásához, nem kell hozzá átfordítani a talpat (erről meggyőződhetsz az Elnar és Freddy által is beszúrt képek alapján).
3. Horthy István 1942-es temetésénél, amiről képet is szúrtál be, nem a 40M talpát használták, a képeket elnézve (talán) a 8cm 5/8M (vagy a 8cm 18M Böhler) löveg alsó lövegtalpát használták fel (a tévedés jogát persze fenntartom).
4. Mindentől függetlenül fenntartom, hogy a 40M keceli bemutatási módja (amennyiben még mindig így, ebben az állapotban van) szégyenletes, mert:
- egy löveg fő rendeltetése a tüzérségi feladatok megoldása, nem temetéseken való részvétel, így illene igazi lövegként bemutatni, tekintve, hogy Kecelen rendelkezésre áll(t) a lövegcső is, csak néhány lelkiismeretes meg szakértő ember kellett volna hozzá, hogy összerakják a löveget,
- de ha már mindenképpen temetési szekérként akarják ennek az echte magyar lövegnek az utolsó létező példányát ábrázolni, akkor legalább tennék ezt méltó módon: összekapcsolva a mozdonyával (ha már az is megvan), és valami normális koporsóval, vagy ravatali ládával a "fedélzeten".
Elnar!
Örülök, ha sikerült megörvendeztetnem a 40M sorsáról szóló "híremmel". Az érdem csak annyiben az enyém, hogy rátaláltam erre a linkre :war-museum.livejournal.com/106820.html. A képsorozat 2016-os, azóta eltelt 4 kemény év, csak a jóég tudja, hogy Kecelen van-e még a 40M.
Azt tudtam, hogy Antall temetésén a 40M talpát használták, Puskás temetése új infó (az ő temetését nem láttam).
Amúgy a 40M -még összeszerelt állapotában- látható volt egy pillanatra a ZMNE egyik oktatófilmjében is, amiben a honvédtüzérség történetét mutatták be a hallgatóknak (a kép a filmből van kivágva).
Elnar 678857 2020. november 11. 10:37
Válasz erre
Sőt, most látom, hogy Puskás Öcsit is pont ezen vitték... De annyira, hogy a láda is felismerhető a temetési képeken.

www.jgypk.hu/jelkepter/wp-content/uploads/2015/09/43.jpg cdn.nwmgroups.hu/s/img/i/0612/20061209p330c.jpg
Freddy 678856 2020. november 11. 10:36
Válasz erre
Elnar 678855 2020. november 11. 10:31
Válasz erre
Elnar 678854 2020. november 11. 10:19
Válasz erre
Lyézusmárilya!
Évek óta kerestem erről infót, de még csak azts em tudta senki megmondani, hogy Kecelen van (volt?) Pláne, hogy lövegmozdony is van hozzá, ami eleve ritka dolog.
Kamovos 678852 2020. november 11. 10:01
Válasz erre
Horthy István kormányzóhelyettes temetése 1942
Horthy István kormányzóhelyettes temetése 1942

Szia téglatesó!

Idézlek!
"Szégyen hogy fejjel lefelé van "kiállítva" a lövegtalp... "

Nos!
Ez nem ígyvan ahogy írod!
Akkor lenne állításod igaz, ha ezen állapotában rá eszkábálták volna a löveget is!

De mit is látunk a képen?

Én egy 40M lövegtalpat látok ünnepélyes temetéshez előkészítve.
Ezen funkciójában át kell fordítani mert a felső része alkalmatlan erre a feladatra.
Átfordítva viszont egy egyenes felületet kapunk, amire a koporsó és koszorú tartót fel lehet helyezni.
Na most!
Nem szeretnék összeesküvés elméletet gyártani, főleg nem bele magyarázni egy képbe a tartalmat!
DE!
Horti István Kormányzóhelyettest is pont így temették.
Megfordított lövegtalpon volt a koporsója.

Üdv: kamovos
téglatesó 678850 2020. november 11. 09:21
Válasz erre
DSC05672
DSC05672
DSC05673
DSC05673

És ha már a jómúltkor szóba került a 10.5cm 40M akkor itt az utolsó mohikán Kecelről. Szégyen hogy fejjel lefelé van "kiállítva" a lövegtalp... (Mellette talán egy szem Toldi-lánctalp?)
téglatesó 678848 2020. november 11. 09:09
Válasz erre
nagy-meretu-korai-horthy-foto-bakak-telj-felszer-honvedsegi-teherautoval-320b_1_big
nagy-meretu-korai-horthy-foto-bakak-telj-felszer-honvedsegi-teherautoval-320b_1_big

Ez is egy jópofa képecske, nemtom megvan-e már (asszem Rába V van rajta).
Elnar 678819 2020. november 10. 11:17
Válasz erre
Pontosítás 2.0: a közelebbi a H-L Express, és a hátsó B 1000 is a Postáé, ha jól látom a koronát az ajtón.
Elnar 678817 2020. november 10. 11:07
Válasz erre
Pontosítás: a B1000-es a Posta járműve, nem a Honvéelmi Gépjármű embléma van az ajtaján, hanem a postakürt.
Elnar 678807 2020. november 9. 23:23
Válasz erre
Krupp L2H242 = makettinfo - sanyi
Krupp L2H242 = makettinfo - sanyi
Praga RV - gk vezetői tanfolyam - 1941-12-xx = vatera
Praga RV - gk vezetői tanfolyam - 1941-12-xx = vatera
Praga RV - = mvh-0961-06+
Praga RV - = mvh-0961-06+
B 1000 = Magyar páncél FB
B 1000 = Magyar páncél FB
PF 518 Lazik = roncskutatas - miska
PF 518 Lazik = roncskutatas - miska
PF 518 Mazur = makettinfo - Wrecker
PF 518 Mazur = makettinfo - Wrecker

Az "egyszermajdmeglesz" albumból újabb csodák bukkantak felszínre:

Krupp L2H242, és Praga RV (és egy valószínűsíthetően magyar is a Don felé), egy Borgward B1000, a tesójával a Hansa-Lloyd Expressel - szépen mutatva a különbséget köztük), meg 2 alváltozata a PF 518-nak
Elnar 678756 2020. november 8. 12:09
Válasz erre
Én ezt minél tovább nézem, annál pontatlanabb...

A vezető homloklemeze nem is új. A kitekintője alatti csavarok nem látszódnak az eredetin (gondolom a rátét páncél alatt vannak), és a géppuska körüli részen az útmutató szerint el kell távolítani a 41M csavarjait, hogy a páncélgallért felrakd. A kitekintő motorja emiatt jobban kiáll, úgy mint a 41M-nél, és nem süllyed bele a rátét páncélba.

Részletes ez, meg szép, csak nem pontos.
romsitsa 678739 2020. november 8. 08:29
Válasz erre
A vezető homloklemez új volt, jobban megnézve. Azt nem tudom eldónteni, hogy nagyobbak a felfogató csavarok, vagy kintebb fúrták a lyukakat, de a 43M-en a lemez élénél fut a csavarsor és a vezető kitektintője alatt/mellett hiányzik kettő.
És ha vastagabb lett a lemez, akkor a vezető ajtajának a zsanérja is szélesebb kellene, hogy legyen.

Üdv

Á
romsitsa 678738 2020. november 8. 08:24
Válasz erre
Safranek 678729 2020. november 7. 23:04
Válasz erre
köszönöm.
A Zrínyin is ugyanilyen volt?
romsitsa 678721 2020. november 7. 19:48
Válasz erre
A Bronco maratásban adja, a meghajtókerék elé ragasztandó lemez az.

Üdv

Á
Safranek 678720 2020. november 7. 17:58
Válasz erre
Köszönöm.
A sárkaparóról, lehet vhol fényképet/adatot találni?
romsitsa 678719 2020. november 7. 16:30
Válasz erre
Nem a futómű verte fel, az lefelé tolta a sarat, szerintem ezért is volt két állása a köténynek. Ha jobban megnézed, a foltok homogének, de ott is lyukaknak kellene lenniük. Árnyalatra meg stimmelnek a kötény peremén végigfutó, szintén tömör, csíkkal.
Lehet, hogy nem sár, azt biztosra veszem, hogy kívülről kenték rá és a világos foltokban nincsenek lyukak a lemezben.

Üdv

Á
Elnar 678717 2020. november 7. 15:03
Válasz erre
Nekem nem látszanak tisztának a görgők, csak nincs rajtuk darabokban a sár, mert sárkaparó kialakítású a futómű. Az mondjuk mindenképpen furcsa, hogy felül sarasabb (?) a kötény.
A rendszámhoz még annyit, hogy egy képen sem ismerhető fel, viszont a homlokgéppuska páncélgallérja miatt már nem fért volna el a szokásos helyére, így én a másik sarokba tenném.
A motorháztető ajtaján lévő kereszt meg valószínűleg ugyanúgy takarásba kerül mint a TuránII-n, de már ott sem zavarta őket
Safranek 678716 2020. november 7. 14:07
Válasz erre
Elsőre nekem is a sár ugrott be, de a futóművet elnézve, szerintem nem az (a görgők nagyon tisztának tűnnek).
Kicsit egyhangúnak tartom a zöld festést - bár vlsz, h mégis zöld lesz. Megrendeltem a csővet, azt várom.
Nem akarok változtatni a járművön, max. minimális dolgok.
Köszönöm a segítségeteket.

A 41.M Turan II- lesz komolyabb project :P
romsitsa 678715 2020. november 7. 13:12
Válasz erre
Ez erősen hasonlít a Bíró-Sárhidai könyv leírására. Bár részletes, de nem biztos, hogy megbízható. A lövegsín pl. teljes fikció.

A kötényezett kocsin a foltok szerintem sárfoltok, ami kitömíti a köténylemeze lyukait, ezért ott világosabbnak tűnik a lemez.
Én sima zöldre festeném, az oldalán 1-1 kereszttel, a motorházon felül egy nagy kereszt és talán elöl-hátul rendszám.

Üdv

Á
Elnar 678714 2020. november 7. 13:08
Válasz erre
43M Turán III - toronymetszet
43M Turán III - toronymetszet
43M Turán III - toronyrajz
43M Turán III - toronyrajz

Na most már kicsit jobban belemélyedtem én is

Az alkatrészek itt vannak (egész tűrhetően) befotózva.
www.armorama.com/modules.php
A Bíró-féle rajzon van 60 mm írva kupolának, gondolom onnan vették a méretet.

A lemezvastagságokban tényleg igazad van, most, hogy jobban megnéztem. A kupola biztos vékony, a teknő alsó frontpáncélja nem látszik, a vezető frontpáncélja talán tényleg vékonyabb. A torony frontpáncél talán jó, de nem látni rendesen.
Összeépített fotót még nem találtam.
Ami még feltűnt, hogy homlokgéppuska peremező páncél csavarjai szemmel láthatóan kicsik, és a Bíró-rajzhoz képest a kupola sokkal nyújtottabb (bár még azon is vékonyabb a kupola eleje a fotóknál).

Az alkatrészbontás miatt elég jól orvosolhatónak tűnnek a problémák, legtöbbször elég egy adott részt újragyártani (és csavarozni...)
romsitsa 678713 2020. november 7. 12:45
Válasz erre
Safranek 678712 2020. november 7. 12:28
Válasz erre
Eddig ez a legrészletesebb, amit találtam:
forum.warthunder.com/index.php

A bejegyzésedben látható páncélost szeretném elkészíteni, - bár a festési utasítás szerint zöld/fehér foltos.
Déé 678711 2020. november 7. 11:54
Válasz erre
121704738_181254560232096_2257856686501579919_n
121704738_181254560232096_2257856686501579919_n

"A Pak 40-et gyártottuk licencben, az a 43M páncéltörő ágyú"
Iratok szerint 7,5 cm 40M pct ágyú.
romsitsa 678709 2020. november 7. 10:58
Válasz erre
post-1-1106412833
post-1-1106412833

A Pak 40-et gyártottuk licencben, az a 43M páncéltörő ágyú. A 43M hk. ágyú "saját" fejlesztés, de erősen megihlette a tervezőt az L/43-as KwK 40 és annak lőszere.

A műanyagot még nem láttam, de ezek a vastagságok nagyon nem stimmelnek:
www.1999.co.jp/eng/image/10535044/10/1 www.1999.co.jp/eng/image/10535044/30/3

A pk-i kupola és a torony front azonos vastagságú, a vezető lemeze talán stimmel, de inkább vékony, az alsó frontról hiányzik a rátét lemez.
Az számomra kétséges, hogy 60 mm-es lett volna a pk-i kupola, mert emlékeim szerint 25, 30 és 75 mm-es Ajax lemezeket gyártottak.

Üdv

Á
Safranek 678708 2020. november 7. 10:33
Válasz erre
Elnar 678701 2020. november 7. 00:32
Válasz erre
Szerintem a plusz lemezzel vastagított frontáncélra gondol Romsitsa.
Viszont én úgy látom, hogy a Bronco nem vacakolt, és egy teljesen új homlokpáncélt készített, eleve vastagabbra.
Safranek 678696 2020. november 6. 21:27
Válasz erre
Köszönöm.
Amennyiben jól olvastam, licencbe gyártottuk volna a német 75-öst. Ebből 2 példány biztos elkészült, egy ment a Turan III-ba, egy a Zrínyi I-be.
Utolsó: úgy rémlik a Bronco lefelejtette a test rátét páncélzatát és a toronygéppuska páncélja is igen fura lett.
ezt nem értem, rátét páncélzat?
Kicsi 678640 2020. november 5. 18:49
Válasz erre
JhSznLB
JhSznLB

van angol is...
romsitsa 678633 2020. november 5. 16:23
Válasz erre
zhzbrvrv
zhzbrvrv
zbrbrveev
zbrbrveev
vdvvscscsdc
vdvvscscsdc
scsdabtb
scsdabtb

A T-70 vontató, valószínűleg Vateráról.

Üdv

Á
romsitsa 678626 2020. november 5. 12:55
Válasz erre
Jó az, a németek valószínűleg tokától bokáig mérték a löveget.
Az angol riport szerint az Ausf. G lövegcsöve 127 inch (3225 mm), ebből a huzagolt rész 97,5 inch (2476,5 mm).
Ha ezeket osztom 75-el, akkor a csőhossz pont 43, a huzagolt hossz meg 33,02.

www.matrixgames.com/forums/tm.asp

Ha L/43 a huzagolt hossz, akkor L/55 a teljes löveg, ami elég feltűnő lenne.

Üdv

Á
Elnar 678622 2020. november 5. 12:27
Válasz erre
Üdv!

Az L/43-as kaliberhosszból számítottam vissza 75 milis űrméretre viszonyítva, azért írtam 3225 mm csőhosszt. Ezek szerint valamit nem jól tudok.
romsitsa 678620 2020. november 5. 12:13
Válasz erre
Utolsó: úgy rémlik a Bronco lefelejtette a test rátét páncélzatát és a toronygéppuska páncélja is igen fura lett.
romsitsa 678619 2020. november 5. 12:03
Válasz erre
Úgy emlékszem a 3225 mm-es huzagolt hosszal jön ki a teljes löveg L/55-re (Lsd. Bíró-Sárhidai), ami teljesen fiktív.

Üdv

Á
romsitsa 678618 2020. november 5. 11:59
Válasz erre
Hello!

A torony fotója tudtommal a 43M harckocsilöveg kezelési utasításában szerepel (a csőszájfék is). Sajnos abból a példányból, amit kijegyzeteltem, hiányzott.
Nagyon valószínű, hogy a protót nem vetették be, mert a magyar lőszer nem volt biztonságos. De átszerelt gyutaccsal a német lőszert is lőhette (a lőtáblázat szerint).
Másrészt az sem biztos, hogy a homloklemez és a torony páncéllemezekből állt (a Bíró-Sárhidai könyv vas tornyról ír a H-830-as kocsin).

A Pz IV F2/G és Stug III F2 csöve a jó, a későbbi modellek lövege már L/48.
A csőszájfék emlékeim jó a HB készletében, leginkább egy korai és késői Ausf J keveréke.
A 43M hk. löveg leírása alapján a cső huzagolásának hossza 33 űrméret, ez 2475 mm, erre jön a csőszájfék és a töltényűr (centire stimmel a német L/43 huzagolt hosszával). A 3225 mm a löveg teljes hossza, máshogy nem jön ki a matek.

Üdv

Á
Safranek 678594 2020. november 4. 20:26
Válasz erre
Köszönöm.
az utolsó képet nem ismertem.
Lehetséges, h éles bevetésen vett részt? pl.: Budapest környékén?
Elnar 678586 2020. november 4. 18:18
Válasz erre
43M Turán III+++
43M Turán III+++
43M Turán III++++
43M Turán III++++
43M Turán III - torony
43M Turán III - torony

Az első és a negyedik kép csak a valódi torony. A többina rétegelt lemez torony van, fa lövegimitációval.

A festési utasításban az alakulatok elképzeltnek vannak írva (imagine painting).
Egyetlen hiteles, nem gyárudvaron készült kép ez, a terepi próbáról. Ebből sem látszódik sok, csak annyi, hogy valószínűleg egyszínű zöld (Option 1, Turan III Prototype, 1943).
Csatolom még az ismeretlen eredetű képemet a toronyról.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101.