/ Fórumok /

Szovjet/orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
páncélos 669999 2020. március 9. 12:47
Válasz erre
páncélos 669998 2020. március 9. 12:43
Válasz erre
Sennás 669992 2020. március 9. 07:04
Válasz erre
Screenshot_20200308-070315_Chrome
Screenshot_20200308-070315_Chrome

Csernobil.
Ez milyen alap van itt ólom köppenyben?
antarktika 669698 2020. március 3. 13:04
Válasz erre
Persze, hogy fogta a fejét az orosz srác, mikor éppen megfőzték a motort, de észre sem vették, csak nyomta a gázt.
gaunt1 669695 2020. március 3. 12:49
Válasz erre
Eddig minden évben néztem a tank biatlont, hát abból nekem teljesen egyértelmű, hogy a T-72 messze meghaladja az afrikaiak képzettségi szintjét. Az afrikai csapatok (Angola, Zimbabve, Uganda, Szudán, Dél afrika) kivétel nélkül az utolsó helyeken vannak minden évben. Míg a középmezőnynek általában 30-40 perc kell egy "futam" teljesítéséhez, addig az afrikaiak sokszor másfél órát elszerencsétlenkednek. Az felejthetetlen volt amikor mutatták az egyik csapathoz kirendelt orosz tolmácsot, szerencsétlen fiatal gyerek már kínjában olyan arckifejezéseket vágott meg sokszor csak fogta a fejét... :D Nem volt nehéz kitalálni mit gondol :D Ezért mondom én, hogy ezeknek én még a T-55-öt sem adnám, maradjanak inkább a T-34-nél :D A tavalyi évben 2-3 hónap alatt rohamtempóban kiképzett orosz tankos csajok porig alázták őket :)
antarktika 669690 2020. március 3. 11:46
Válasz erre
Talán ezért nem került rendszeresítésre és esett kútba az üzlet, mert a T-64 még úgy is olyan műszaki színvonalt képviselt, ami meghaladta az ottani állomány tudását, mind üzemeltetés, mind karbantartás területén, hogy már akkor elavultnak számított. Angola T-55, T-55A és AM gépeket üzemeltetett, valamint a kubaiak T-62-est, de ezek kubai személyzettel voltak. Még mielőtt bárki rasszizmussal vádolna az afrikaiak tudásával kapcsolatban, azért elmondanám, hogy tankoztam velük együtt a csobánkai gyakorlótéren. 8 angolai tanult a harckocsizó tanszéken, nagyon jó emberek voltak, értelmesek és sokat megélt harcosok. Viszont egy tűzparancsot évek után sem tudtak szabályosan kiadni.

Nem tudom, hogy A., vagy B. változat, hiszen a depóban is vegyesen voltak. Azt sem lehet tudni, hogy Sárbogárdról kivonuló gépek közöttük lehettek-e, akár igen, hiszen a képeken szereplő oszlopban aztán volt minden változat. Talán a BV változatok parancsnoki kocsik lehettek.
gaunt1 669681 2020. március 3. 10:04
Válasz erre
Kíváncsi lennék, melyik altípus (A vagy B). Azért kissé röhejesnek tartom, hogy vettek egy olyan típust ami azért az átlagnál karbantartásigényesebb, több szaktudás kell hozzá, holott ezeknek az afrikaiaknak sokszor még a T-34/85 üzemeltetése is fejtörést okoz...
páncélos 669665 2020. március 2. 22:45
Válasz erre
Ez valóban értékes információ. Köszönet érte.
Lehet, hogy a képeken látható 64-es járta anno Esztergomban, vagy Sárbogárdon.
antarktika 669651 2020. március 2. 17:13
Válasz erre
Angola T-64 1999
Angola T-64 1999
Angola T-64 1999 from uzbekistan
Angola T-64 1999 from uzbekistan

Nagy az én örömöm:)
Nemrégiben olvastam, hogy a Kongói Demokratikus Köztársaság vásárolt 12 db T-64-es harckocsit és azt 2012 óta használja is. Nos, Afrikában ők lennének az elsők, akik ezt a típust üzemeltetik, de egyszerűen semmi bizonyítékot nem találtam erre a hírre. Aztán találtam egy cikket, melyben szó volt, hogy valóban akartak vásárolni Ukrajnától, de azt nem szállították le, mert hirtelen az ukránoknak is kevés lett a donyecki háború miatt.

Tegnap megtaláltam amit eddig kerestem. Az 1990-es években Magyarországról és máshonnan ( pld.: FÁK országok ) kivont T-64-eseket, mintegy 2000 db-ot Üzbegisztánban depózták le. Üzbég 64-esekről találtam is képet. Az üzbégek árulták is és jelentkezett egy vevő 1999-ben, Angola. 10 db T-64-est le is szállítottak tesztelésre, üzbég tanácsadók kíséretével és be is vetették őket Kongóban. Az üzletből végül nem lett semmi, de kép van, bár rossz minőségű, de van.
laja 667566 2020. január 7. 09:00
Válasz erre
convertible:átalakítható. Szerintem a ponyva tartó keret miatt lehet átalakítani akár építés után is. Gondolom csak simán leveheted a ponyvát, és keretet együtt vagy külön külön. Szemben a régi készlettel ahol vagy rá ragasztottad a ponyvát vagy nem és még keret sem volt alatta. A topol nagyon brutális de sok finomság van még ebben a katalógusban. Nekem már össze törte a szívemet:-) Többször is! Valahányszor megnézem mindig másba szeretek bele. Úgyhogy inkább nem nézegetem.-)
Sennás 667562 2020. január 6. 23:29
Válasz erre
Névtelen
Névtelen
Névtelen2
Névtelen2
s030
s030

Nézegetem itt a Trumpi újdonságait és látom ezeket a szépségeket:) a Topol közel 60cm lenne megépítve, Brutál.
A következő ez az újra kiadott 469-es "convertible" hát az csak kabriót jelent nem? Annyi beletettek egy ponyvatartó rács keretet?--még dobozbontás nincs:(
Sennás 667547 2020. január 6. 21:15
Válasz erre
Castro Havanna szivardobozban:)
laja 667545 2020. január 6. 21:05
Válasz erre
Ez meg Noriega temetése? Vagy csecsemők vagy macskák vagy hamvak vannak azokban az apró koporsókban?
laja 667541 2020. január 6. 21:02
Válasz erre
Végül is Csau nagy vadász volt rendszeresen tartott vadászatokat. Kellett is vagy 30 év a medve állománynak hogy kiheverje a Csau vadász bulijait.
Sennás 667528 2020. január 6. 19:45
Válasz erre
1578335486935
1578335486935

Inkább tolják a verdát? Mekkora gáz ez egy államfő temetésén.
Sennás 667527 2020. január 6. 19:42
Válasz erre
Sennás 667526 2020. január 6. 19:40
Válasz erre
1578335429508
1578335429508
1578335429508
1578335429508

Stipp stop ezt még egyszer megépítem Uaz "kategóriában":)
Csak ilyen ülős katonákat honnét szerzek?
Gabusch 667524 2020. január 6. 19:21
Válasz erre
Ne "lehet", hanem tedd be! Pláne, ha látszana is rajta, mi az. :)
Sennás 667522 2020. január 6. 19:19
Válasz erre
1578334121494
1578334121494

Lehet egy ilyen újságot beteszek a kocsiba:)
Nem ér röhögni!
Sennás 667510 2020. január 6. 15:22
Válasz erre
Köszönöm:)
Csak még az két döglött nyúl kéne a Tamiya készletről:)
laja 667508 2020. január 6. 15:08
Válasz erre
Gondoltam hogy nem a ya-170-et akarod.:-) Az nem illik a vadászós témához. Inkább off-road témába illik. a laada nivák nagyon királyak, de nem tudtam hogy besorozták őket. Neked meg már megint jó ötleted volt a vadászós terepjárós der medvés:-) téma.
Sennás 667506 2020. január 6. 14:51
Válasz erre
Sennás 667505 2020. január 6. 14:50
Válasz erre
Most ülök bent az "ATI"-nál eredetvizsgára várok, 2019 Aug Autó motor olvasgatom benne ez a cikk. Tudtok erről több infót?
Sennás 667499 2020. január 6. 13:41
Válasz erre
IMG_20200106_133514
IMG_20200106_133514
IMG_20200106_133524
IMG_20200106_133524
IMG_20200106_133538
IMG_20200106_133538

Még nincs kész:)
Sennás 667498 2020. január 6. 13:33
Válasz erre
1578313905718
1578313905718

Persze hogy nem ez:) a másik.
laja 667496 2020. január 6. 13:07
Válasz erre
BM3550
BM3550

Ezeket a kerekeket teszed a GAZ-ra?:-)
laja 667495 2020. január 6. 13:04
Válasz erre
Én még ilyen kereket nem láttam UAZ alatt. Nem is csodálkozok hogy nem használtad fel. Ritka ronda jószágok:-)
Sennás 667489 2020. január 6. 11:53
Válasz erre
Sajna nem. A Bilek UAZ-452 Ambulence készletből van.
De veszek Balaton kereket majd azt ráteszem.
laja 667488 2020. január 6. 11:08
Válasz erre
Valami világháborús Fiat felnire tippelek.
Sennás 667483 2020. január 6. 08:19
Válasz erre
Hmm:) kitalálod miről van átrakva?--de le fogom cserélni
laja 667465 2020. január 5. 17:27
Válasz erre
Sennás 667461 2020. január 5. 16:08
Válasz erre
IMG_20200105_154222
IMG_20200105_154222
IMG_20200105_154132
IMG_20200105_154132
IMG_20200105_154146
IMG_20200105_154146
IMG_20200105_154155
IMG_20200105_154155

Na valami ilyesmi lesz. Nem M461es csak Román medvevadász:) csináltattam Tibor kollégával GAZ logót feltettem. A kerék és felni ki lett cserélve.
Sennás 667266 2019. december 31. 20:40
Válasz erre
IMG_20191231_203813_138
IMG_20191231_203813_138

Igy
Sennás 667265 2019. december 31. 20:32
Válasz erre
Ez
Sennás 667262 2019. december 31. 20:14
Válasz erre
Sennás 667260 2019. december 31. 20:04
Válasz erre
Biztos vagyok benne ez ugyanaz az egytengelyes utánfutó amin a "gulyáságyú" a generátor az aknavető STB csak egy sima doboz kell rá. Az alvázat a dobozt a kerekeket megoldom de a két íves sárvédőt(?) pfff nemtom:(
laja 667256 2019. december 31. 19:12
Válasz erre
Gondolod hogy egy román vadász is csak úgy hozzá juthatott egy ilyen utánfutóhoz? Arról nem is beszélve hogy te honnan vennél ilyen utánfutót. Én pl még nem láttam ilyet sem élőben sem fotón sem makett vagy modell formában.
Sennás 667255 2019. december 31. 19:04
Válasz erre
1577813488048
1577813488048
1577813280743
1577813280743
1577813666984
1577813666984
1577814217807
1577814217807
Screenshot_20191231-184140
Screenshot_20191231-184140
Screenshot_20191231-183848
Screenshot_20191231-183848

Az 1969/71es "nagy felvonuláson" ilyen festett csillag volt. Pajzsoscsillagos csak RomániaKapitánynak volt:)
Ilyen futóra kéne tenni a mackót(?)
laja 667248 2019. december 31. 17:29
Válasz erre
Fogalmam sincs hol nézhetnél utána ennek. Talán próbáld meg azt hogy a google translate-el románra fordítod a keresés szövegét. Így talán a szőröstalpúak oldalain találhatsz valamit.
Sennás 667237 2019. december 31. 12:56
Válasz erre
Gondoltam rá:) de nem:( Ilyet szép állapotút szeretnék,arra meg tiszta címer kell:)

www.flickr.com/photos/colonelu/albums/72157623352240190
Gabusch 667234 2019. december 31. 12:13
Válasz erre
És mi van, ha a jelzés helyét simán átpacsmagolod kicsit eltérő festékkel, mintha lefestették volna? Mondjuk mert a vadászod nem különösebben kedvelte a hadsereget, avagy esetleg más okból kellett megtennie?
Sennás 667231 2019. december 31. 10:35
Válasz erre
Ez nagyon jóóó! Csináltam ilyet paint-el egy 6mm átmérővel tökéletes lesz. Vajon létező jelzés volt? Hol tudok ennek utána járni? Wiki nem dob fel semmit:(
laja 667206 2019. december 30. 20:33
Válasz erre
Sennás 667202 2019. december 30. 19:44
Válasz erre
Most nézem akkoriban még a színek is fordítva voltak. Kívűl volt a kék(de jobban is tetszik)
Sennás 667201 2019. december 30. 18:42
Válasz erre
1577727373227
1577727373227

Ez
Sennás 667200 2019. december 30. 18:41
Válasz erre
Ez milyen érdekes jelzés(?)
Gondolom még a kommunista időkből.
laja 667198 2019. december 30. 18:00
Válasz erre
Ja ja. Húzd ki a nyelvét, meg tépd ki a szárnyát:-)
Sennás 667197 2019. december 30. 17:58
Válasz erre
Screenshot_20191230-175306
Screenshot_20191230-175306

Köszönöm tudom:) ARO M461
De még az index is más sőtt elöl 3 kis lyuk (?) a középső bizti a kurbLEE de a másik kettő?
Nem lőnek vele nyulat szokták mondani. Csak egy Román medve vadász verda lesz
Pacy 667195 2019. december 30. 17:32
Válasz erre
Szia!
Nem akarok túl okos lenni, de gyártotta az ARO a GAZ-69-et liszensz-ben, valamit módosítottak is rajta. Voltak itt Magyarországon is ARO-k, kicsit más volt a kinézete. Ha az ember ránézett nagyobbnak tűnt, meg a motorház szellőző zsalui...
Szerintem nézz utána.
Sennás 667194 2019. december 30. 16:54
Válasz erre
Háá mer ki van nyúlva:) Úuu tényleg ki kéne húzni a nyelvét nem? Az a francos Tamiya készletből a döglött nyúlak kéne még:)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.