<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65. |
agriamodeling | Adatlap | 684357 | 2021. április 12. 11:52 | ||
antarktika | Adatlap | 684277 | 2021. április 10. 19:15 | ||
A kötényezés valóban sérülékeny, hamar leszaggatták, de a TR-77-580 korai példányain nem is volt. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 684264 | 2021. április 10. 16:17 | ||
Hát ha valamit sikerül kiderítened, megoszthatod nyugodtan, szerintem sok embert érdekelhet. Engem biztosan. Amúgy szerintem ezen az iraki tankon nincs kötényezés, bár ez nem jelent semmit, mert elég sérülékeny dolog, lehet hogy megrongálódott és eltávolították. Vagy magától leszakadt. | |||||
antarktika | Adatlap | 684228 | 2021. április 10. 09:08 | ||
Persze, a buci fejével kitakarja az ágyút, mely alapján azonosítani lehetne. Persze, ezen a példányon, amennyiben TR-77, nincs rajta a kínai lézertávmérő. A futómű sem látszik, sőt, elég lenne az első sárvédők látványa, vagy a szoknya. További vizsgálatot érdemel, megosztom majd, ha egyáltalán rajtam kívül érdekel valakit:) | |||||
gaunt1 | Adatlap | 684179 | 2021. április 9. 08:36 | ||
Szerintem is inkább 62-es. De nem mernék megesküdni rá. Annyira rossz a kép minősége, hogy ezt lehetetlen megmondani biztosan. | |||||
páncélos | Adatlap | 684171 | 2021. április 8. 22:44 | ||
Én próbáltam nézegetni azt az igen sz@... képet, de nem mernék rá mondani semmit. Inkább hasonlít egy T-62 toronyra, de lehet más is, akár az általad keresett román csoda is. | |||||
antarktika | Adatlap | 684152 | 2021. április 8. 16:24 | ||
Mostanában kicsit elmerültem a Kárpátok Géniuszának megalomán projektjén, a román harckocsigyártásban. A TR-77-580 harckocsi nem sikerült jól, de legalább rossz volt, így a Közel-Keletre próbálták exportálni, azon kívül, hogy saját csapataikat gyengítették. Információk alapján Egyiptom vásárolt, de annyira nem voltak megelégedve, hogy elpasszolták az akkor (is) háborúzó Iraknak. Más információk szerint Egyiptom csak köztes állomás volt, mert közvetlenül nem szállíthatták Irakba. Ez eddig lényegtelen is a történet szempontjából, inkább az a lényeges, hogy az iraki-iráni háborúban is bevetett TR-77-esekről nincs kép. Illetve hosszas keresgélés során egyetlen egyet találtam, melynél meg is jegyezték, hogy az egyetlen fellelhető kép a TR-77-esről a háborúban. Pedig elméletileg még 2003-ban is találtak példányokat az amerikaiak. Nos, csatolom a képet, mely igen rossz minőségű és nem látni nagyon rajta a TR-77-es jellegzetességeit. ( A második képet összehasonlításképpen tettem ide, Romániában készült ) Ám kérdezném, hogy lehet ez TR-77-es? Az biztos, hogy nem T-54/55 és Type-69. Akár T-62-es lehet. Mi a véleményetek? | |||||
gaunt1 | Adatlap | 683796 | 2021. március 30. 12:30 | ||
Köszi a gyors választ! Akkor valami komolyabb problémájuk lehet, mert a két szélső kapcsolót is kapcsolgatták, de sehogy sem indult el a toronyforgató motor. Az a baj, hogy hollandul egy szót sem tudok, így nem értem mit mondanak :) | |||||
antarktika | Adatlap | 683788 | 2021. március 30. 12:19 | ||
Amit nyomogatnak az vélhetően az irányítótömb főkapcsolója. Azért vélhetően, mert oldalról nem látni, hogy a 3 kapcsoló közül melyiket kapcsolják, feltételezem a középsőt, mert az a főkapcsoló. A toronyforgatónak nincs köze a giroszkóphoz. Van, de mindjárt leírom. Szabályosan úgy zajlik, hogy az irányítótömb alján lévő három egymás melletti kapcsolóból a középső a főkapcsoló. Ezt bekapcsolva kb. 20-25 másodpercet kell várni, míg a giroszkóp felpörög. Természetesen az ágyút minimális szögre kell állítani, mert ha fent maradt, akkor a magassági irányzógép csigakerékpárjának függetlenítése során leesik, odaüt és az nem tesz jót neki. Szóval középső gomb, várni, majd le kell törni a békát ( a már említett magassági irányzógép csigakerékpárjának függetlenítője ), mely az irányítótömbtől jobbra lévő kar. Ezután kell bekapcsolni, lefele billenteni a vízszintes stabilizátor, toronyforgató berendezés kapcsolóját. A baloldali kapcsoló a toronyforgató berendezésé, melynél csak tornyot forgathatunk, de az nem működik stabilizátorral együtt. Például, ha hátra kell a tornyot fordítani és nem akarunk a kézivel tekerni 20 percet. Na, ezt nem hagyták soha használni nekünk és kézzel tekertünk annyit, mint ide Moszkva:) Remélem a két szélső kapcsolót nem kevertem össze, így 30 év után. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 683784 | 2021. március 30. 11:20 | ||
Antarktikához lenne egy újabb kérdésem: Úgy néz ki a hollandoknak sikerült beüzemelni valamit a stabilizátor alkatrészei közül. A kérdésem az lenne, mi az ami beindul 53:00-nál? Az áramátalakító? Sajnos valami még mindig nincs rendben, mert a toronyforgató nem működik, mi lehet a baj, hibás giroblokk, esetleg maga a motor romlott el? www.youtube.com/watch | |||||
gaunt1 | Adatlap | 683194 | 2021. március 15. 18:05 | ||
Na ez érdekes lesz, mert kitalálták, hogy csinálnak egy adaptert a T-55 irányítótömbje és a T-69 stabilizátora között... Valahonnan sikerült megszerezni a torony kapcsolási rajzait, elvileg sikerülhet. Közben sajnos kiderült, hogy hiányzik még egy alkatrész, a lézertávmérő egyik kapcsolódoboza. Úgyhogy az biztos, hogy nem fog működni. | |||||
antarktika | Adatlap | 683062 | 2021. március 12. 19:37 | ||
Irányítótömb:) | |||||
gaunt1 | Adatlap | 683059 | 2021. március 12. 18:35 | ||
Köszi a választ! Hát ja, akkor ezek szerint lehet, hogy annak a giroblokknak annyi... Nem értek a giroszkópokhoz, de én a számítógép merevlemezéhez tundnám hasonlítani. Az is érzékeny, finom mechanika. Ha otthon felnyitod, annak valószínűleg vége. De jelenleg holland barátunknak nem is ez a legnagyobb problémája. A gond az, hogy amikor megvette a tankot, jópár dolog hiányzott belőle, köztük az irányítókar (blokk?, joystick? irányítópult? szégyenlem, de nem tudom a helyes magyar szakkifejezést rá). Múlt héten vett az ebay-en egyet, de az meg egy T-55-ből származik, a csatlakozók meg nem illenek egymásba... | |||||
antarktika | Adatlap | 683043 | 2021. március 12. 08:08 | ||
Mi soha nem nyitottuk fel. Nem is gyakoroltuk a cseréjét, de a technikusok sem szerintem. Ha hibás volt, egy az egyben cserélték és hogy hol javították, nem tudom, de nem hiszem, hogy tábori körülmények között. Ez elég durva módszer, amit bemutatnak. | |||||
Sennás | Adatlap | 683042 | 2021. március 12. 05:20 | ||
Köszönöm Gabesz! Tényleg jól átb@...ott:) Érdekes | |||||
juge75 | Adatlap | 683041 | 2021. március 12. 04:16 | ||
juge75 | Adatlap | 683040 | 2021. március 12. 04:11 | ||
Tároló és valamiféle világos színű dolog van ott. | |||||
juge75 | Adatlap | 683039 | 2021. március 12. 03:54 | ||
A micsoda? Az ásó nyele látszik! | |||||
Sennás | Adatlap | 683024 | 2021. március 11. 19:47 | ||
Ja a kör alakú a tornyon az felségjelzés de a tároló doboz oldalán(rá) festett DDR zászló így szerintem "ritka" kíváncsi vagyok a másik oldalon az üza tank is kapott ilyet? | |||||
juge75 | Adatlap | 683017 | 2021. március 11. 18:43 | ||
Mivel az NDK felségjelzése volt... | |||||
gaunt1 | Adatlap | 683015 | 2021. március 11. 18:12 | ||
Egy kis makettezés 1:1 méretarányban... Főleg olyanokhoz lenne a kérdésem akik T-55-ön szolgáltak (antarktika például). Mennyire jó ötlet a giroblokkot házi (és egyáltalán nem tiszta) körülmények között felnyitni? Főleg a linkelt videón látható durva módszerrel... Nem túl érzékeny szerkezet ehez? Kíváncsi vagyok, fog e működni még valaha ez a giroblokk... www.youtube.com/watch | |||||
Sennás | Adatlap | 682670 | 2021. március 1. 16:58 | ||
páncélos | Adatlap | 682474 | 2021. február 23. 22:21 | ||
Igen. Az MTI fotóarchívumában nézz körül. | |||||
vtom750 | Adatlap | 682455 | 2021. február 23. 16:58 | ||
Vehetett részt magyar T-55 a 68-as Prágai bevonulásban? Fotót csak T-55A-ról találtam. Van valakinek fotója? | |||||
páncélos | Adatlap | 681714 | 2021. január 31. 11:42 | ||
Egy magyar vonatkozású T-55A makett: www.dvmodel.com/post/t-55-a-harcfelder%C3%ADt%C5%91-j%C3%A1r%C5%91rben-kov%C3%A1cs-andr%C3%A1s | |||||
gaunt1 | Adatlap | 681521 | 2021. január 24. 15:18 | ||
Hát talán annyi, hogy a sárvédőkön tárolt tartozékok (nem a nagy ládák) különböztek, és máshol voltak felszerelve, de pontos útmutatóval nem tudok szolgálni. Még annyi, hogy a mieinken a fényszórók szovjet gyártmányú FG-125/127 típusúak voltak, a keletnémeteken meg valami helyi, cseh, esetleg lengyel, ezek minden esetben jóval nagyobbak. | |||||
szt_péter | Adatlap | 681503 | 2021. január 23. 18:57 | ||
A páncéltesten is elég sok a különbség az építési útmutatóban megadott NVA-s kocsi és a magyar gép között. Fotók alapján odafigyelek rá, de van amire különösen fontos figyelni? A korábbi 55AM-el nem vagyok elégedett, az öszvér változatt lett, így vettem egy újat és elkezdtem azt csinálni. | |||||
szt_péter | Adatlap | 680870 | 2021. január 7. 11:20 | ||
Ilyenről nincs is képem, köszi. Le is mentem ezt az oldalt. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 680791 | 2021. január 5. 19:24 | ||
Már amelyiken. Itt két ex-magyar AM2-es látható, mindkettőn van takarólemez: brdm2.estranky.cz/fotoalbum/tanky/modernizovany-stredni-tank-t-55am-2/ | |||||
szt_péter | Adatlap | 680775 | 2021. január 5. 11:46 | ||
A ködgránátvetőn sincs ott a hátsò takaròlemez a magyaron. | |||||
szt_péter | Adatlap | 680629 | 2021. január 2. 17:40 | ||
gaunt1 | Adatlap | 680628 | 2021. január 2. 17:22 | ||
Szia! Az 1. képen lévő kis doboz a poroltó tárolója. A mieinken kb. ugyanott voltak ahol az eredeti szovjet AM-en, a parancsnoki kupola mellett. A 2. képen a hosszúkás doboz nem volt a magyar AM2-n. De ha magyar gépet építesz akkor több dologra is oda kell figyelni. A légvédelmi géppuska kupolája és bakja szovjet típusú, ez elvileg a nem felhasználandó alkatrészek között ott van. Le kell cserélni az 1K13 irányzóműszert is a régi TPN-1-re, ez is ott van a kereteken valahol. A torony hátulján kettő helyett csak egy emelőfül van középen. És végül, a kötényezést is módosítani kell, szerencsére a leghátsó részt szintén adja a Takom. | |||||
szt_péter | Adatlap | 680623 | 2021. január 2. 14:37 | ||
Sziasztok! A képeken látható dobozok/tartozékládák felszerelhetők magyar T-55AM-re, vagy ezek csak az NVA AM2B tornyain voltak fent? 1. kép: hasonló, csak szögletes doboz van a magyar harckocsik bal oldalán is. i.imgur.com/TQYC5fM.jpg 2. kép: a job oldali doboz magyar kocsin is van, a bal oldaliról nem találtam fotót. i.imgur.com/9JuT3Sc.jpg Tudjátok, hogy mire valók ezek a tartozékládák, mi van bennük? Nem találtam meg a neten. Magyar AM harckocsit építek. | |||||
páncélos | Adatlap | 679664 | 2020. december 2. 14:49 | ||
Solo | Adatlap | 679651 | 2020. december 2. 10:07 | ||
Gaben86 | Adatlap | 678004 | 2020. október 18. 13:52 | ||
Köszi szépen. | |||||
páncélos | Adatlap | 677967 | 2020. október 17. 09:13 | ||
Szia! VT-55A mindenhol volt, ahol harckocsizó, vagy gépesített lövész dandár is volt. | |||||
Gaben86 | Adatlap | 677961 | 2020. október 16. 21:01 | ||
Sziasztok. Jelenleg egy VT 55-öst èpítek. Az lenne a kèrdèsem hogy nálunk melyik alakulatoknál voltak ilyen gèpek? Esetleg a Debreceni Bocskai 1 Logisztikai zászlóaljnál volt vagy van ilyen? | |||||
páncélos | Adatlap | 677106 | 2020. szeptember 18. 08:18 | ||
A valóság nem a Szabadság és szerelem című film, ahol CCCP feliratokat raktak az 56-ban nem létezett T-55, T-55A, és T-55AM járművekre, hogy a nézőnek egyértelmű legyen kik a szovjetek. A toronyszám előtt vagy volt, vagy nem az alakulat jelzése. T-54-ek esetében sok kocsin volt teli rombusz. | |||||
csosza | Adatlap | 677102 | 2020. szeptember 17. 22:00 | ||
Köszönöm, okosabb lettem Egy iskolába akarok diorámát csinálni októbar 23-i megemlékezésre. Egy magyar T-34-esem már van (Kossuth címeres) és az "ellenséget" is meg akarom csinálni. A toronyszámon kívül volt-e más jelzés rajta? Már csak azért, hogy a diorámát megnéző diákok számára egyértelmű legyen a tank hovatartozása. Köszönettel Rosza Pál | |||||
Pacy | Adatlap | 677101 | 2020. szeptember 17. 21:23 | ||
Nahát, az a 833 toronyszámú T-34 tényleg D5-T löveggel van szerelve? Nem hittem, hogy '56-ban voltak még használatban lévő példányok. Ezek szerint azonos volt a hozzá való lőszer az S-53 lövegével? Jó kis dioráma lehetne, van hozzá most már minden. | |||||
KarBal | Adatlap | 677079 | 2020. szeptember 17. 06:21 | ||
Itt van egy pár fotó a fortepan oldalról: fortepan.hu/hu/photos/ | |||||
Pacy | Adatlap | 677074 | 2020. szeptember 16. 22:03 | ||
A Kilián-laktanyánál ki is "nyuvasztottak" kettőt. Állítólag összeütköztek, mozgásképtelenné váltak és aztán jöttek a Molotov-koktélok, az egyik darabokra robbant. Több kép forog róluk közkézen. | |||||
csosza | Adatlap | 677071 | 2020. szeptember 16. 21:31 | ||
Kollégák! Az '56-os budapesti (illetve magyarországi) harci cselekményekben a szovjetek részéről vett-e részt IS-3-as tank. A képeken leginkább T-54-eseket látok. Köszönöm a választ roszapal@rosza.hu | |||||
agriamodeling | Adatlap | 675860 | 2020. augusztus 18. 21:41 | ||
Egyetértek. En is a Takom AM2 készletből építettem egy magyar kocsit, a belinkelt fotók alapjan. Pár apróságtól eltekintve a Takom kit nagyon jó alap, azokat meg egy átlagos makettező megoldja. Bátran vágj bele, a képeket nagyon alaposan nézegesd. A maketten kívül kell még afféle taposólemez a torony elején levő extra páncélok tetejére, nekem valami elfekvő Aber maratás volt itthon, abból vágtam ki őket. A többi apróságot drótokból, sztirol rudakból, ilyesmiből megoldottam. Ja és kell majd magyar matricakészlet is. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 675859 | 2020. augusztus 18. 21:19 | ||
Mint említettem, rendelkezem egy cseh CKM "Kladivo" átalakítóval, gondolom, annak az elemei pontosabbak, mint a Takom hasonló cuccai. Hát nem mernék mérget venni rá. Sőt. 99.99%, hogy a Takom nem kicsit, hanem sokkal részletesebb, pontosabb. A CMK átalakító régi. A Takom meg egészen új, és egyáltalán nem végeztek rossz munkát. Fotókat itt találsz, kiváló oldal: mhrfweb.makett.org | |||||
papgyuri | Adatlap | 675858 | 2020. augusztus 18. 20:31 | ||
Köszönöm a tanácsot... Mint említettem, rendelkezem egy cseh CKM "Kladivo" átalakítóval, gondolom, annak az elemei pontosabbak, mint a Takom hasonló cuccai. Magyar T-55 AM referencia fotókat találok itt, ha visszagörgetek? | |||||
gaunt1 | Adatlap | 675854 | 2020. augusztus 18. 19:04 | ||
Hát, akkor is a Takom :) Az a szerencse, hogy gyártanak külön AM2-t is. Mondjuk az sem tökéletes, mert keletnémet gép alapján tervezték a készletet, és az is különbözik pár részletben a mieinktől. De mégis sokkal megfelelőbb mint a szovjet AM. Annyi biztos, hogy a sárvédő lemezeknek a hátulja különbözik. Valószínűleg van még egy pár eltérés, de nem vagyok ebben szakértő. Reméljük Páncélos ideér valamikor, ő biztosan meg tudja neked mondani mit kell átalakítani/feljavítani. | |||||
papgyuri | Adatlap | 675853 | 2020. augusztus 18. 18:19 | ||
Nem kimondottan érdekel szovjet színekben a T-55 AM2, szívesebben építenék magyart... Akkor mi lenne a megoldás? | |||||
gaunt1 | Adatlap | 675847 | 2020. augusztus 18. 14:39 | ||
Attól függ mit akarsz elkészíteni. Ha magyar AM2-est, felejtsd el. Ezernyi részletben különbözik a szovjet AM-től. A készletet szerintem építsd meg szovjet AM-nek, arra szerintem kifejezetten jó, bár egy hiányossága azért van, valamiért az első ZIP láda, és a túloldalon az első kiegészítő üzemanyagtartály mögött 1-1 tárolódobozt kispórolta a Takom, ezt le kell gyártani házilag. Ezt leszámítva a készlet jó, nincsenek komoly problémák vele. Ráadásul két eléggé látványos festési mintát is találsz az építési útmutatóban. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65. |
Sziasztok!
A Miniart T-55 makettjét építem (belső tér nélküli verzióban) a 70-es évekbeli magyar harckocsiként. A képen jelölt két piros részletre szeretnék rákérdezni:
- mennyire volt szokás a torony mögött málházni a ponyvát illetve azt az ablakos valamit a ponyva tetején (ennek nem tudom mi volt a feladata, egyébként)
- az első T-55 járműveken lehettek hordók (akár utólag felszerelve is) illetve a víz alatti átkeléshez szükséges levegőcső (szintén, utólag felszerelve)?
Mindkét kérdés szigorúan a 70-es évekbeni állapotra utal, tehát ha pl a 80-as évek elején végeztek (volna) ilyen kiegészítést, az nem számít az általam épített jármű esetében.
Előre is köszönöm!
Tamás