<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102. |
Sokol | Adatlap | 680784 | 2021. január 5. 17:32 | ![]() | |
Emerick | Adatlap | 680764 | 2021. január 5. 10:23 | ![]() | |
Üdv! Ha fogadnom kellene, akkor a tippem Ford V8-51, katonai nyitott fülkével. Elég régi bútordarab volt 1944 év végére egy ilyen. I. | |||||
tyimosenko | Adatlap | 680756 | 2021. január 5. 08:57 | ![]() | |
Elnar | Adatlap | 680749 | 2021. január 4. 23:17 | ![]() | |
Huh, köszi a kimerítő leírást! Ez már majdnem annyira cifra mintha az olaszok csinálták volna, így nem lepődök már meg az eltérő kialakításokon sem. Szóval az embléma nélküli lehetett a gyakoribb és csak én futottam bele több emblémásba, mint anélkülibe | |||||
Emerick | Adatlap | 680744 | 2021. január 4. 22:37 | ![]() | |
Nincs MAN. Az egész haderőben kb 10 MAN volt, azok is nagyobb, 5 tonnás kocsik,részben zsákmányok,részben Rába licenszgyártás. Az összes Klöckner-Humboldt-Deutz volt, ilyen megnevezéssel, egyenesen Ulm-ból. (1300 db) Nagyon soknak megvan a szállítási papírja, motorszáma, Ulm-ból jöttek, Klöcknerként. 9 ebből hosszított 4200as alvázzal, 235 Allrad, jellemzően tábori szürkén, hol hátsó sárhányóval, hol anélkül, Notek lámpával vagy épp anélkül, a próbasorozat emblémával (20 gyárilag gumival) , többségében pedig valószínűleg embléma nélkül. (amit megspóroltak alkatrészben, annyival olcsóbb volt a végösszeg) A terepjáró sem volt feláras, mint ahogy a hosszítottak sem. (a honvédségi tűzrendész alakulatok KHD 4,5 tonnás tömlő kocsikat kaptak, jó sokat, Metz felépítménnyel, azok ezen felül érkeztek 1944-ben) A német belső ipari lobbi győzött a hátrányba kerülő Forddal, Mercedes-Benzzel szemben (előbbi ezért nem jött tömegesen 1942-től,utóbbi pedig csak mutatóban érkezett Opelek helyett), az Opelt pedig visszatartották saját felhasználásra. A Klöcknert 1944-től a Skoda váltotta. | |||||
Elnar | Adatlap | 680739 | 2021. január 4. 21:05 | ![]() | |
Ha már belementünk a Deutzokba... Ami pont olyan mint a KHD, de nincs a Klöckner-Deutz felirat a hűtőjén az lenne a MAN? | |||||
Emerick | Adatlap | 680723 | 2021. január 4. 14:11 | ![]() | |
Biztosan hátsó kerekes Klöckner. Még nem érkezett 1943. júliusáig - a kép készítéséig - egy összkerekes sem. MAN ritka madár volt, Magirus polgári állományban is 20-nál kevesebb mozgott az országban. Csak Klöckner lehet, az elsők egyike. (3B eleje) Az első 20 jött német gumikkal, a többi Cordaticot kapott. | |||||
Jocó15 | Adatlap | 680718 | 2021. január 3. 21:57 | ![]() | |
Sziasztok! Magyar Stug III-as építéséhez kérnék segítséget. A segítséget előre is köszönöm. luxi15@freemail.hu Üdv: Jocó | |||||
Sokol | Adatlap | 680698 | 2021. január 3. 15:20 | ![]() | |
Miért látszik? Azért Klöckner mert arról maradt nagy mennyiségű rendelésről emlék. A képen a shell/standard 3 tonnás 4taktdiesel alváz van az 330-as magirus változatból 1938-as egységes Pritschenwagen felépítménnyel. Ez ami biztos. Knöckner, Magirus, Man, Mercedes! Steyr! vagy éppen Opel is lehet. Vagy ulmi Ford :) S = utcai/Strassen Brt. A = összkerék meghajtás/Allrad Antrieb Kellene róla több kép. | |||||
KarBal | Adatlap | 680696 | 2021. január 3. 15:02 | ![]() | |
A 77258-as képen a legtávolabb lévő járműre gondolsz? Annak a sárvédője nincs fehérre festve és látszólag nincs ott a 251-es mellette, viszont a olyan, mintha mellette közvetlenül egy teherautó állna. Biztosan ugyanaz lehet, mint az általam kérdezett képen? | |||||
romsitsa | Adatlap | 680695 | 2021. január 3. 14:07 | ![]() | |
A Hansa-Lloydon elég gyanús foltok vannak a Fortepan 77258-as képén. Az, hogy szemből szinte semmi sem látszik, nem jelent túl sokat, telibe kapja a napot. Üdv Á | |||||
KarBal | Adatlap | 680684 | 2021. január 3. 10:59 | ![]() | |
Elnar, Emerick, romsitsa - mindig ráébredek, hogy mekkora felhalmozott tudás van itt a makettinfós közösségben. Köszönöm, ismét rengeteget tanultam. Még olvasgatni is megéri ide járni :) Tehát akkor a 251-es balján egy Klöckner-Humboldt-Deutz S3000-es áll. Az miből látszik, hogy ez az hátsókerék-hajtású S és nem az összkerék-hajtású A változat? Van valami tipp arra, hogy a kép készítésekor milyen rendszám lehetett rajta? Akár tól-ig formában. A 251-es jobbján pedig akkor egy eredeti német tüzérségi vontató felépítményes SdKfz 11 van. Ennek a színe pedig akkor sötétzöld volt. Itt lehet valami tippet adni arra, hogy a rendszám a kép készítésekor milyen tartományban lehetett? Köszönöm még egyszer a sok segítséget! | |||||
romsitsa | Adatlap | 680655 | 2021. január 2. 20:52 | ![]() | |
A Turán vontatókeretét hol tárolták, a kocsin nincs helye? Köszi Á | |||||
Emerick | Adatlap | 680646 | 2021. január 2. 20:07 | ![]() | |
Igen, tényleg, nehezen látni az ajtó felső zsanérját. Ha Uhry-féle műszaki mentő lenne, az nem látszódna a hátranyíló ajtó miatt. | |||||
romsitsa | Adatlap | 680644 | 2021. január 2. 20:02 | ![]() | |
Emerick | Adatlap | 680643 | 2021. január 2. 20:01 | ![]() | |
Ó, jaj! Most veszem észre, hogy nem ismertem fel csípőből a nekem egyik legkevesebb típust! A 251/8-as mellett egy Klöckner-Humboldt-Deutz S3000 tehergépkocsi állt, méghozzá az elsők egyike, mert német gumi volt rajta! Német szürke volt az is. Semmi cicó, teljesen gyári kivitel. I. | |||||
romsitsa | Adatlap | 680642 | 2021. január 2. 19:58 | ![]() | |
Megvannak a könyvek, de nem stimmel a történet. Az még esetleg hihető lenne, hogy a németeknek is gyártottunk, de különböző kivitelekben létezett a zártfülkés tüzérségi vontató. Üdv Á | |||||
Emerick | Adatlap | 680641 | 2021. január 2. 19:57 | ![]() | |
És ne feledkezzünk meg róla, a vontató történetéhez tartozik, hogy megvettük a teljes gyártási jogot vontatóra és páncélozott harcjárműre, sőt külön a lánctalpra is. Csak a gyártásra való átállás nem valósult meg. | |||||
Emerick | Adatlap | 680640 | 2021. január 2. 19:54 | ![]() | |
Finta bácsi annó tévedett. A tüzérségi vontatóként használt Hansa-Lloyd vontatók készen érkeztek. Itthon csak a lőszertartó rekeszeket építették át a Bofors helyett tüzérségi lőszer szállításához. Az ominózus képen valószínűleg légierős Borgward alvázas, magyar felépítményes műszaki vontató látható. Ez itthon készült, csak az alvázak jöttek a németektől. Valószínűleg telibe zöld volt. A 251/8-as német páncélos szürke volt. A páncélozott sebesültszállító mellett valószínűleg egy lengyel gyártású Chevrolet 2.5tonnás teherautó volt. Színe lehetett lengyel olajzöld, telizöld de akár valamilyen szürke és khaki is. Az Opelt nagyjából kizárnám. | |||||
Freddy | Adatlap | 680638 | 2021. január 2. 19:33 | ![]() | |
A nagy Uhri-könyv szerint a német példányok nyitott fülkével készültek (gondolom leszámítva azt a kései fabudis kivitelt), a zárt fülke a magyarok kifejezett kérése volt, itthon készült rá- ha már mindenképpen itthon kellett megoldani a karosszériagyártást, a németek ugyanis csak hosszú határidővel vállalták volna. 1937-ben 90 darabot vett és alakíttatott át a tüzérség. Ez a változat látható a romsitsa-féle képen. Magyar vállalat csinálta, de nem tudni, melyik, nem az Uhri, de volt még pár. Ezen felbuzdulva a légierő vett még 29 darabot 1938-ban, szintén nyitottat, na azokat alakíttatta át az Uhrival, ennek gömbölyűbb a fülkéje, előre nyílik az ajtaja és a plató végig ponyvás (viszont nem egyszerű plató, hanem az oldalában szerszámtároló dobozok vannak). Miután azok készen lettek, fel is számolták a vontatókat Magyarországra hozó leányvállalatot, mert a németek már nem exportálták, kellett nekik is. | |||||
Elnar | Adatlap | 680636 | 2021. január 2. 19:28 | ![]() | |
A kisblitz nem csak hat könnyítéses és hat csavaros kerekű volt? Nekem csak olyanról van képem | |||||
romsitsa | Adatlap | 680632 | 2021. január 2. 18:12 | ![]() | |
A tgk. saccra 1-1,5 tonnás (a 72258-on látszik belőle még egy sarok), az Italeri a 3 tonnás verzió. Üdv Á | |||||
romsitsa | Adatlap | 680630 | 2021. január 2. 17:51 | ![]() | |
Elnar | Adatlap | 680624 | 2021. január 2. 14:49 | ![]() | |
Sd.Kfz. 11 többféle felépítménnyel volt a magyaroknak, nem csak az Uhry-féle nagy dobozos. Ez viszont a ponyvás kabin miatt szinte biztos, hogy olyan, mint a Freddyé. A színe szerintem valószínűleg "gépjármű zöld" már az 1943-as rendelet szerinti fehér szegélyes sárvédővel. Az Opel (ha ugyan az) neccesebb dolog, mert a civil Blitzeknek nem csak a platója, de már a fülkéje sem egyezett a katonaival. Többnyire Mateoszos Blitzek kerültek használatra, amiknek más a fülke formája, osztott, króm keretes szélvédője van, a fülke tetőn csomagtartó, etc... | |||||
Zali | Adatlap | 680618 | 2021. január 2. 13:21 | ![]() | |
Üdv. ontaó Hansa Lloyd vontató. Sok képet ad a kereső. | |||||
Freddy | Adatlap | 680610 | 2021. január 2. 10:58 | ![]() | |
,,amit egy makettező társunk ide az oldalra feltöltött?" Ez az én adatlapom :) Az SdKfz11-esekhez Magyarországon készült felépítmény, aminek a felszerelése után meg is kapta a magyar terepfestést. A képen viszont nem tűnik terepszínűnek. Egyébként a vezetőfülke tetején van egy eltolható ponyvatető. | |||||
KarBal | Adatlap | 680607 | 2021. január 2. 09:37 | ![]() | |
Sokol, Freddy, köszönöm! Az SdKfz11 vajon milyen felépítménnyel lehet? A tetején talán ponyva látható? Esetleg olyan lehet, mint amit egy makettező társunk ide az oldalra feltöltött? makettinfo.hu/forum/image.php És vajon a színe? Talán még a német sötétszürke eredeti, ahogy az SdKfz251 mellette? Az Opel az tényleg nyerő lehet! Van egy ősöreg Italeri Opel Blitz-em. Annak vajon csak a platóját kellene átalakítani egy ilyen, a fotón látható változathoz? Nekem valahogy ez a jármű is olyan színűnek tűnik, mint az másik kettő. Létezik, hogy ez is német eredeti festéssel van? Vagy csak a fekete-fehér kép zavaró és valójában más színűek? Köszönöm megint :) | |||||
Sokol | Adatlap | 680595 | 2021. január 1. 20:38 | ![]() | |
Opelnek néz ki szerintem. Talán egy Opel 3,5-134 vagy a az 1936-os "polgári" változat, de azok nagyon ritkák fotón. | |||||
Freddy | Adatlap | 680594 | 2021. január 1. 20:14 | ![]() | |
A képen nekünk balra szerintem SdKfz 11 | |||||
KarBal | Adatlap | 680590 | 2021. január 1. 19:45 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 680567 | 2020. december 31. 19:17 | ![]() | |
Ha ha:) Szilveszter van nem Ápr1! Jól rémlett van ilyen vagy az a vénember esetleg a "telefonálós saválló":) | |||||
Gabusch | Adatlap | 680566 | 2020. december 31. 18:06 | ![]() | |
Ha van egy civiled, csinálhatsz belőle a padra hajléktalant mindenféle újságokba takarózva. Az újságok egy része lehet mondjuk román is. ;) | |||||
Sennás | Adatlap | 680563 | 2020. december 31. 17:37 | ![]() | |
Nem vesszük ezt ennyire szigorúan:) Még a kannákat kijavítom meg ahol fénylik valami. Ennyit találtam még lehet sok is(tényleg szűk a hely) még a kocsit is forgatom hogy álljon(?). A plakát ott maradt régről kicsit kifakítom elszakítom majd. Valami újságolvasós figura az se tudom "Magyar ruhást" találok-e? Na BUÉK Urak jók legyetek és sok építést jövőre:) | |||||
Freddy | Adatlap | 680559 | 2020. december 31. 15:12 | ![]() | |
Az egyszerű igazság az, hogy német távcső van raktáron :) | |||||
Elnar | Adatlap | 680556 | 2020. december 31. 14:46 | ![]() | |
Miért kéne neki német ollós távcső, mikor magyar is volt? 18M szögtávcső néven találsz róla bővebb infót. Tüzér hajtóka nem feltétlen kell hozzá. Használták aknavetők is, azok pedig a gyalogsághoz tartoztak. Bár egy kis vörös mindig jobban mutat a sok zöld-barna-szürke dolog közt szerintem. | |||||
Freddy | Adatlap | 680551 | 2020. december 31. 12:56 | ![]() | |
Az nagyon vad lenne, ha az egyik kapna egy német ollós távcsövet meg egy tüzérségi hajtókát, és tüzérségi megfigyelő lenne? | |||||
Elnar | Adatlap | 680539 | 2020. december 31. 07:16 | ![]() | |
Igazából, ha az a plakát 1941-ből van, akkor nem használnám fel ide. Ugye jelenleg a legelfogadottabb álláspont hogy Erdély visszakerülése után készült, GAZok pedig szerintem 1942 előtt nem voltak zsákmányolva, bár ezt csak érzésből mondom, minden adat nélkül. A kannák zöldje ilyesmi. Sötétebb és zöldesebb kicsit. | |||||
Sennás | Adatlap | 680532 | 2020. december 30. 21:39 | ![]() | |
Kitalálod minden gondolatom:) Most találtam egy "csík" macskaköves utat(pont ráfér a verda) meg vill oszlop kerítés ilyesmi. Oda átteszem. A kanna akkor zölde(se)bb legyen a kanna? | |||||
Elnar | Adatlap | 680530 | 2020. december 30. 20:49 | ![]() | |
3 fő az egész seregben (100-200 figura lehet talán?) kb reális is arányában szerintem. De inkább ne a 3-as talapzatra rakd, hanem különálló tisztként őket | |||||
Elnar | Adatlap | 680529 | 2020. december 30. 20:46 | ![]() | |
Nagyon "szépek2 lettek a hordók! A kannák zöldje kicsit sárgásabb/világosabb lett az általam látottaknál, azokat, ha még van rá energiád, fesd újra szerintem. A plakátot igazából teljesen indokolatlannak/idegennek látom rajta, inkább mögötte tudnám elképzelni egy kerítésen, vagy adhoc dekorként a vezetőfülkében (bár erre semmi bizonyíték nincs, nyilván). Vagy nyomtatnék még párat, feltekerném félig, mintha most vinnék felragasztani őket, és az egyik szinte teljesen kicsúszott volna | |||||
Sennás | Adatlap | 680528 | 2020. december 30. 20:38 | ![]() | |
Igaz igaz. Lehet "kikötöm". Van még vagy 4db lehet odateszem úgy ahogy mondod "viszik a prop posztert":) | |||||
Freddy | Adatlap | 680526 | 2020. december 30. 20:24 | ![]() | |
Jól mutat, csak a helye fura, nem lenne jobb a ládára, vagy a hordókra fektetve? Meg valami rátéve, hogy ne vigye el a szél? | |||||
Freddy | Adatlap | 680525 | 2020. december 30. 20:23 | ![]() | |
Köszi az infókat. Nem diorámát építek, most wargame-hez csinálok 1/35-ös figurákat. Egy tenyérnyi talpon gyalogosból 3 fő alkot egy osztagot (ez játékrendszertől függően rajtól hadosztályig bármit jelképezhet), a képen ami már megvan, a járvány miatti extra itthonlevésnek köszönhetően kicsit felpörgött a projekt. Három ilyen anorákosom is van, azokra most kerül a festés sora, azért került elő a téma. De akkor mehet a festés, a lényeg csak annyi, hogy egy talpon max egy ilyen figura lesz. | |||||
Sennás | Adatlap | 680522 | 2020. december 30. 17:54 | ![]() | |
Elnar | Adatlap | 680520 | 2020. december 30. 17:39 | ![]() | |
Ahogy a cikkben is írják, előfordult, de főként a tiszteknél. Egy budapesti csatában teljesen elképzelhető szerintem, de egy darabnál semmiképp nem raknék többet egy jelenetbe, még akkor sem, ha 30 figura van rajta. | |||||
Freddy | Adatlap | 680508 | 2020. december 30. 13:52 | ![]() | |
Köszi, akkor igyekszem nem túlzásba vinni. | |||||
Elnar | Adatlap | 680501 | 2020. december 30. 12:57 | ![]() | |
A Szent László hasosztály katonáin látni ilyen egyedi darabokat néhány felvételen, többnyire propaganda célból. Semmiféle rendszeresítés nem volt rá és _nagyon_ ritka volt http://www.hadakutjan.hu/egyenruhak_ejtoernyos_fohadnagy.php https://m.blog.hu/fe/felderitokblogja/image/kepes_vasarnap_1944_november.jpg | |||||
Freddy | Adatlap | 680497 | 2020. december 30. 12:27 | ![]() | |
Én viszont figurához kérnék segítséget: www.scalemates.com/products/img/3/1/6/1123316-14904-34-pristine.jpg Ezt így hogy? Ilyen egyenruha volt? Anorák a sátorlap-esőgallér színeiben? Mert jól néz ki, nekem is van hasonló figurám festésre várva, csak a színéről nem találtam semmit az okos könyvekben. | |||||
Freddy | Adatlap | 680496 | 2020. december 30. 12:25 | ![]() | |
Jó lett, de a lámpát miért festetted feketére? | |||||
Sennás | Adatlap | 680464 | 2020. december 29. 08:07 | ![]() | |
Na ilyen lett:) Végül is azt "fél képen" látható magasított oldalfalu Gaz-AA lett megépítve. A ponyva talán egyszer elkészül (?) Meg egy propaganda poszter lesz "felakasztva" a platóra. A rendszám most így marad ha sikerül kinyomtatni megszerkeszteni ugyanezt f@száúl lecserélem ígérem!:) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102. |
Kölni Ford v8 - a Firm Papler nyitott kabinos 3 tonnás gépe.
Az ajtó méretéből, és magasságából lehet tudni, hogy nem 1941-es, vagy einheits, vagy holland.
Az NSKK kocsijai kerültek a Feldherrnhalléhoz,valami poznan környéki depóból.