<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Bishop | Adatlap | 677777 | 2020. október 8. 21:12 | ||
búza | Adatlap | 677685 | 2020. október 5. 13:32 | ||
Valahogy így nézett ki festés nélkül. | |||||
vatya1 | Adatlap | 677666 | 2020. október 4. 19:34 | ||
köszönöm szépen Rumcájsz-52 | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 677664 | 2020. október 4. 19:19 | ||
A egyszínű ezüst 21PF már az első PG-nagyjavítás utáni állapot (kerekebb számokkal) , a PF-ek eredeti gyári festése is ugyanúgy nézett ki mint az F-13-asoké vagy később az MF-eké (szögletesebb számokkal). A gép egy része (pl.szárnytartályok, pompázsgátló ajtók, gerincburkolat és függőleges vezérsík egyes lemezei és a vizszintes vezérsík középső burkolólemeze ezüstre voltak festve, a többi felület natúr alumínium maradt, majd az egész gépet átfújták félfényes színtelen lakkal. A festett ezüst felületek kissé sötétebb árnyalatúak voltak mint a natúr lakkozott felületek. A műanyag antenna-felületek (pl. az orrkúp is) fényes sötétzöldek, a törzs végén a fúvócső-burkolat festés nélküli szürkés-barnás éegett hőálló acélszínű volt. | |||||
vatya1 | Adatlap | 677661 | 2020. október 4. 18:48 | ||
Köszönöm az infót de fémszínűt szeretnék csinálni és nincs olyan kép ahol látható lenne a fémszínű panelek különbsége olyan mintha telibe fém színnel volnának festve (ezüsttel) | |||||
Nyugger | Adatlap | 677660 | 2020. október 4. 18:12 | ||
Az alábbi oldalszámú MiG-21PF-ek kaptak terepfestést az 1.nagy javítás után: 409, 504, 509, 510, 1514, 1602, 1603, 1605. | |||||
zoli75 | Adatlap | 677658 | 2020. október 4. 17:15 | ||
Szia, A Hunavia.hu-n találsz képeket terepszínű PF-ekről is. Üdv., Gyarmati Zoltán | |||||
Bishop | Adatlap | 677649 | 2020. október 4. 13:38 | ||
Köszönjük a hiánypótló információt! | |||||
vatya1 | Adatlap | 677647 | 2020. október 4. 12:39 | ||
Sziasztok! köszönöm a cápetis infókat,még az lenne a kérdésem hogy a magyar PF mind festett ezüstök voltak? mert nem látni rajtuk fémszín eltérést itt csak is magyarokról van szó | |||||
Vadász | Adatlap | 677626 | 2020. október 3. 12:46 | ||
Precíz leveléhez annyit tennék hozzá, hogy a repülőgépeket időnként átfestették, a festésüket kiegészítették. Egy fénykép mindig az adott gép adott pillanatában valós festését mutatja. Ha egy gépről sok kép van, az nem biztos, hogy ha az ezeken a képeken lévő információkat felhasználom egy makett festése során, akkor történelmileg hű másolatot kapok. ez fokozottan igaz egy-egy ismertebb gép, pilóta esetében, mert róluk több kép is készülhetett elég tág időbeli intervallumban. Tehát egy makett megépítése és festése a legjobb referencia anyagok birtokában is csupán rekonstrukciós kísérlet. | |||||
Vadász | Adatlap | 677625 | 2020. október 3. 12:36 | ||
Precíztől kaptam néhány sort a Cápeti ügyben, kérte, hogy tegyem elérhetővé: "Elnézést a zavarásért. Az Eduard csak azt látta, amit megmutattam nekik. A Taszári repnap előestéjén (még Camel matricak nélkül) és az első bemutató repülés előtt is diafilmre körbe fotóztam az egész 1904-es gépet. Az Eduard makett azt az állapotot tükrözi stencilekkel meg minden egyébbel. Az orrkúp közép szürke volt, a fékernyő gondola ajtók festett alumínium (a jól bevált hőálló zománc). Nem érdemes beszélni arról, hogy mi történt később a repülőgéppel mert a következő 4-5 átfestésnek nem sok köze volt az eredeti állapothoz. A száj helye, színei, fogak mérete, száma, a kopoltyúk helye, a 1904-es oldalszámok helye / betűköz, a gép egészének festése, színei . . . mind megváltoztak. Ami ma a szolnoki roncstárban látható csak egy bohózata az eredeti festésnek, elkapkodott kényszermunka eredménye!" | |||||
japesze43 | Adatlap | 677623 | 2020. október 3. 11:32 | ||
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni, hogy Mig-21UM régebbi modellek közül melyiket érdemes választani? Találtam egyet az Eastern Express-től, az Aeroteam-től és a Bilektől 1/72-ben. Tudom, hogy jelenleg az RV Aircraft/Kovozavody talán a legjobbak, de van már egy RV US-em és nem akarom ugyanazt kétszer... | |||||
juge75 | Adatlap | 677614 | 2020. október 2. 20:04 | ||
Fémszín. A sötétszürkében /fekete/ van zöld is. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 677583 | 2020. október 1. 20:15 | ||
Valamikor régen kitárgyaltuk itt a témát és arra jutottunk, hogy az orrkúp valószínűleg sötétszürke volt. A fékernyőtokot én ezüstnek nézem. | |||||
vlevi | Adatlap | 677579 | 2020. október 1. 17:15 | ||
Bishop | Adatlap | 677574 | 2020. október 1. 15:27 | ||
Bishop | Adatlap | 677566 | 2020. október 1. 13:26 | ||
Murmuc | Adatlap | 677555 | 2020. október 1. 10:23 | ||
Bishop | Adatlap | 677545 | 2020. október 1. 07:12 | ||
Valóban, a Szolnokon kiállított gépről hiányzik. A másik kérdésem csak az lenne, hogy a orrkúp (mach-kúp) az teljesen fekete volt, vagy inkább sötétszürke (az eduard a sötétszürkét mondja)? A fékernyő kúpjában sem vagyok biztos, hogy ezüst, vagy fehér volt a korai cápetin? | |||||
G-cart | Adatlap | 677526 | 2020. szeptember 30. 15:38 | ||
Az MF-fel viszont csak súrolták a célt, ez bizony "bis" volt. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 677512 | 2020. szeptember 30. 11:45 | ||
A régi Propagteam matricát nézve, el nem tudtam képzelni, hogy mijatúró lehet az a vörös patkó ott a gép hasán... már tudom. :) | |||||
búza | Adatlap | 677504 | 2020. szeptember 30. 08:20 | ||
Ez nincs rajta a mostani gépen! | |||||
Bishop | Adatlap | 677483 | 2020. szeptember 29. 17:33 | ||
Tibcsi | Adatlap | 677481 | 2020. szeptember 29. 17:23 | ||
A futóaknákat meghagyták az eredeti világos (zöldes)kék színűnek, mint a terepfestésűek alsó színe. | |||||
Bishop | Adatlap | 677480 | 2020. szeptember 29. 17:13 | ||
Esetleg a futóaknákról van infód, hogy milyen színű volt? | |||||
juge75 | Adatlap | 677479 | 2020. szeptember 29. 17:11 | ||
Eltérő. Citromosabb, világosabb volt az eredeti, Taszári. | |||||
Bishop | Adatlap | 677478 | 2020. szeptember 29. 17:07 | ||
Szia! Én valahol azt olvastam, hogy már többször átfestették a gépet (én is most gyűjtök hozzá forrásanyagot). Amiben én még eltérést vélek felfedezni, az a futóakna színe. A jelenlegi festés nekem világos szürkének tűnik, de a 92-es Camel feliratos gépen nekem még az eredeti halványkéknek tűnik. Én a 92-es változatot szeretném megépíteni, esetleg valaki járatosabb kolléga a témában tudna információt adni erről? | |||||
sanyi | Adatlap | 677474 | 2020. szeptember 29. 15:53 | ||
Egy "kis" érdekesség: elhangardetj.blogspot.com/ Iraki ikergyőztes MiG-21, egy összecsapásban két iráni F-5 felett győzedelmeskedett! Az első kép, amin egy többgyőzelmes - nem vietnámi... - MiG-21 szerepel! Az Eduard ugyan ad a Profi Pack-ban egy ikergyőztes irakit - izraeli+iráni ellenfelei voltak -, de arról nem láttam még fotót... | |||||
vatya1 | Adatlap | 675391 | 2020. július 31. 21:53 | ||
vatya1 | Adatlap | 674778 | 2020. július 14. 12:01 | ||
Szia migi! igen a többit ismerem,csak ez olyan mint a mi cápetink mármint a fogsor kinézete ez véletlen vagy ki kitől leste el? | |||||
migi | Adatlap | 674775 | 2020. július 14. 09:52 | ||
vatya1 | Adatlap | 674761 | 2020. július 13. 22:04 | ||
tripla3 | Adatlap | 674708 | 2020. július 12. 10:25 | ||
Illetve van az AK RC-ből a 206-os szín,Russian cockpit torquise,viszont ez kék. Közel sincs az Emerald zöldhöz :) | |||||
tripla3 | Adatlap | 674707 | 2020. július 12. 10:20 | ||
Én Gunzéből vagyok "betárazva",de köszi a segítségeteket! | |||||
zoli75 | Adatlap | 674706 | 2020. július 12. 09:34 | ||
Szia, Az AK2301 vagy a Revell SM365 a kabin zöld a futóaknához pedig a MRP49-et használtam. De Rumcászj52 is jó színeket javasolt. Üdvözlettel, Gyarmati Zoltán | |||||
tripla3 | Adatlap | 674702 | 2020. július 12. 09:03 | ||
Szia Rumcájsz! Köszönöm a segítséged! Üdvözlettel: Attila | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 674701 | 2020. július 12. 08:54 | ||
Szia tripla MiG-21F-13, U, PF és MF-ek ezüst festésű változatainál a futóakna festéséhez a Gunze H-308 használható. Ugyanez jó a kabinbelső festéséhez is, KIVÉVE az MF-hez, ahol a Gunze Emerald Green H-46, esetleg pici matt fehérrel és persze matt lakkal szelidítve használható, mivel ez a szín alapból fényes (de ha felkeverés előtt pl. szemcseppentővel leszeded a pigment tetejéről a fényes lakkot, az is elég jó eljárás lehet). Üdv R. | |||||
tripla3 | Adatlap | 674700 | 2020. július 11. 21:53 | ||
Szia Zoli! Köszönöm a segítséget! Annyit meg tudsz még mondani, hogy a szürkéből, milyenre fújjam, mit használjak? Gunze, vagy FS szám is nagy segítség lenne. | |||||
zoli75 | Adatlap | 674691 | 2020. július 11. 19:08 | ||
Szia, A kabin valkid zöld volt a futóakna pedig szürke. | |||||
tripla3 | Adatlap | 674680 | 2020. július 11. 14:41 | ||
Sziasztok Urak! Egy kis kis segítségre lenne szükségem. Korai fémszínű,magyar 21 MF-et építenék. Ezeknek a gépeknek a kabin színe még türkiz (kék/zöld) volt? A másik kérdés,hogy a futóaknák alu színűek voltak,vagy valamilyen szürkére volt fújva? Köszönöm a segítségeteket! Üdv: Attila | |||||
pigasos78 | Adatlap | 674517 | 2020. július 6. 14:48 | ||
Nagyon köszönöm a válaszokat! :) | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 674507 | 2020. július 6. 11:16 | ||
Szia pigasos Leszállás után elvileg nyitva lehetne hagyni a fékszárnyat (is) hajtómű-leállítás előtt, DE akkor nem lehetne végrehajtani az esetleg szükséges hidraulika-feltöltést egyik rendszerbe sem. A nyitott fékszárnyak pont rálógnak a törzs oldalán a szárny alatt arra a tenyérnyi zárófedélre, ami alatt a feltöltő-csatlakozók vannak (baloldalt a buszter/segéd-hidraulika, jobboldalt a fő-hidraulika rendszer). A törzsféklapoknál nincs ilyen probléma, ráadásul a két mellső egy kézi csap nyitásával kézzel is nyitható, kihúzható, ha alattuk valami dolga van a műszakiaknak. Üdv R. | |||||
Sennás | Adatlap | 674505 | 2020. július 6. 10:15 | ||
borisz | Adatlap | 674503 | 2020. július 6. 09:32 | ||
Úgy emlékszem, az elvi lehetősége adott. A hidraulika működteti, ha leállítják a gépet, akkor az sincs. Így, azt hiszem, marad úgy, ahogy éppen volt. Az más kérdés, hogy nem jellemző. Nyitott tetővel viszont minden magyarázható. ;) | |||||
pigasos78 | Adatlap | 674500 | 2020. július 6. 06:42 | ||
Azt nem is tudom miért írtam oda. Arról találtam én is képeket. A lényeg a fékszárnyak helyzete lenne... | |||||
Tibcsi | Adatlap | 674495 | 2020. július 5. 22:00 | ||
Ja, bocs, most látom, a féklap is kérdés volt. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 674494 | 2020. július 5. 21:59 | ||
Ezek a féklapok, nem a fékszárnyak. | |||||
vatya1 | Adatlap | 674490 | 2020. július 5. 21:18 | ||
pigasos78 | Adatlap | 674484 | 2020. július 5. 18:46 | ||
Sziasztok 21 fan-ok! Kérdésem lenne: Parkoló gépnél (zárt dekli) jól sejtem, hogy a fékszárnyak nem lehetnek kinti helyzetben? A google most nem a barátom, csak szemből találok fotókat, de úgy látom minden vissza van húzva rajtuk. (Fékszárny, féklap) | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 674444 | 2020. július 3. 21:50 | ||
Szia elmo! Ilyen makettet még nem építettem, így csak az Eduard által az NDK MIG-21MF-hez megadott színeket tudom leírni, mindegyik Gunze-festék, elöl a vizes (Aqueous) H-.., /után a Mr-Paint színkódja: - felső alapszín Olive Drab H-52/38 - felső sötétzöld H-60/C-16 - alsó világoskék H-417/76 Üdv és jó munkát R. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Nekifogtam az Eduard 1:48 Cápeti készítésének. A fülkében az MRP festékét használtam alapnak. A futóaknához világoskék színhez is passzol az MRP festéke. Első 1:48-as Mig-21-em lesz...