<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17. |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17. |
sanyi | Adatlap | 681312 | 2021. január 17. 08:58 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
milesChristi | Adatlap | 681309 | 2021. január 17. 01:15 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Aztaa! Hatalmas kalapemelés és mélységes meghajlás! Gyönyörű! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 681297 | 2021. január 16. 18:58 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
... a hsz vége vége lemaradt... de, a lényeg, hogy dacára annak, hogy nem lett tökéletes, és biztos vagyok benne, hogy van aki szebben, jobban meg tudja építeni, én a teljesítőképességem határára jutottam ezzel az építéssel. Remélem a következő építés nem tart ennyi ideig, és be is tudom fejezni :P | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 681296 | 2021. január 16. 18:53 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Több, mint 3 éve kezdtem el építeni - és bár nem folyamatosan folyt a munka - de rengeteg munkaórám van benne. Sok gyári kiegészítőt használtam fel, nagyon sok dolgot magam építettem hozzá, szóval ez eddig a legrészletesebb makettem | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 680020 | 2020. december 12. 20:19 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Köszönöm mindenkinek a biztatást és a dicsérő szavakat :) Próbálom túltenni magam a dolgon, miután csere szóba sem jöhet. A következő majd jobban sikerül... Nos, a felvetések jogosak, és jó hogy erről szó esett, a hiányzó dolgok azért maradtak le, mert elfelejtettem őket... Az alap makett az Academy 1/400-as készlete + csomó gyári tuning és saját gyártmány. Az első raktér oldalsó merevítőit szerencsére a Flyhawk adja a készletben, le is lett alapozva, csak éppen nem raktam még fel :P A kis táblák ki/bejáratoknál még szintén nincsenek meg teljesen, mert szerettem volna ha az eredeti felirat szerepel rajtuk. Na ezt nyomtatással itthon nem sikerült megoldani, az eredmény csak egy pöttysor lett. Aztán most az az elgondolásom, hogy maradék repülős matricák szerviz feliratait vagdosom össze úgy, hogy hasonlítson, mert 10 centiről is olvashatatlanok már, a célnak lehet megfelelnek. Még előtte teszek egy kört a helyi nyomtatósoknál, hogy hátha sikerül valamit majd kihozni nekik, biztos jobbak a gépeik. Nos, a horgony helyzetét az ihletet adó képről lestem le (Titanic in photographs könyvből), a leírás alapján (ha jól értettem)a New York-kal történt incidens alatt Smith kapitány rendelte el elővigyázatosságból a leengedését, és utána egy darabig így is haladtak a Southampton-ból kifelé. Megtetszett a dolog, szóval valami hasonló módon ábrázoltam én is. Vannak még hiányosságok amiket igyekszek pótolni - többek most vettem észre, hogy lemaradt két szellőző az első két daru tövéből is. Szóval, ha valaki lát még elmaradást szóljon igyekszem javítani :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
tyimosenko | Adatlap | 680012 | 2020. december 12. 12:56 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gratulálok, fantasztikusan jó! Bárcsak az én polcomon lenne. : ) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 680008 | 2020. december 12. 12:31 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Két dolog feltűnt még (bár lehet, hogy azóta pótoltad): Mivel még a kábelek és a vízelvezetés csöveit is megcsináltad (!) feltűnt, hogy a 2nd Class Entrance szélvédő faláról kilógó tábla hiányzik. Ezt is csak azért jegyzem meg, mert máshol látom, hogy minden kis tábla ott van, ott pedig feltűnő. A #1 Hatch oldalsó merevítői az orrfedélzeten hiányoznak (a legtöbb szakirodalomból is. Nem tudom, pótolható-e ebben a méretarányban, de kapsz hozzá eredeti Harland&Wolff tervet :) Persze ezek nélkül is csodálatos (milyen méretarány is ez 1/350?) és én csak szegecsszámláló vagyok :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 680006 | 2020. december 12. 10:53 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv! Azon szerencsések közé tartozok, akik élőben is szokták látni Szabi Műveit - igen, nagy betűvel írtam. Valami roppant igényes, szép, szemetgyönyörködtető makettekről van szó, legyen az F6F, Panther vagy a képeken szereplő Titáni hajó. Egyáltalán nincs okod a panaszra, ez egy fogalom makett, szerintem nem sok ilyen kidolgozású Titanic van az országban! Jövő héten elmegyek és megnézem, hátha rájövök a bakira!:) Ne keseregj, mert befordulsz tőle, örülj, hogy ilyen frankó építéssel tudsz minket elkápráztatni! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 680005 | 2020. december 12. 10:42 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Egyetértek. (Ugyanakkor tudom, hogy milyen érzés az, amikor te tudod, hogy elbaltáztál valamit, mert a fejedben nem így nézett ki.) Ez egy pompás makett. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nagyzo | Adatlap | 680003 | 2020. december 12. 10:15 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nagyon nincs okod a frusztrációra, az biztos. Amikor elolvastam az írásod, a képeken valami szörnyűségre számítottam, és ötödszöri átnézésre sem értettem, hogy mire fel az elkeseredés. Te biztos látod a "hibát", mert ismered minden porcikáját a hajónak, és nyilván van a fejedben egy kép, hogyan kéne pontosan kinéznie ennek, meg annak, de szerintem ne korlátozd be magad az értelmetlen maximalizmussal, csak az örömöt veszed el magadtól, ahogy az írásodból ki is világlik. Láttam már mindenféle hajó- és Titanic makettet, de te munkád tökéletes, úgy ahogy van, különösen a kötélzete nagyon szép. Kizárólag büszkeséget kéne érezned, nem ezt az értelmetlen frusztrációt, mert semmi okod rá. Pedig amúgy nem szoktam ilyen emocionális lenni... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 679998 | 2020. december 11. 23:02 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ne Keserítsen el, jó lett ez. A kábelek pont azért lógnak úgy, hogy hidegben össz tudjanak menni - pont mint nálad :) Ez már a N50° szélesség fölötti helyzetet mutatja. Inkább azt mondd meg, nyílt vízen miért lóg a horgonya? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 679995 | 2020. december 11. 22:13 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv! Nos, ez az antenna dolog újraépítve nem hozta a várt eredményt. Sajnos az sem segített a dolgon, hogy megrendeltem Japánból a Modelkasten 0,06mm-es méregdrága csoda fémszálát ami a belógás imitálásához tökéletes is lett volna, de... nem tudtam visszabontani az egész cuccot, mert a drótszálak az árbócokra nagyon ragaszkodtak, amik lefeszítése veszélyeztette azok a már teljes kötélzetük épségét, a festékleválásról és az árbóc meghajlásról nem is beszélve :( Szóval a sérült szálat leszedtem, a helyébe illesztettem ezt a fémszálat, és így egyesével kicseréltem a hajó felett mind a 4 húzott szálat a fémre. Elsőre egészen jól nézett ki, a belógás sajnos nem volt viszont olyan jó mint elsőre, sőt lehet, hogy szinte minimális is lett. Aztán persze jött az újabb hidegrázás amikor a távírószoba bekötési pontjára ragasztgattam a lefutó szálakat és beleakadt a kezem a hátsó távtartóba és megrántottam az egészet. 1 szál elszakadt, aztán sokáig próbáltam finom hajlítgatni, hogy hátha visszakapom a szép párhuzamos és szinte egyforma lógású antennáimat, de ez nem sikerült. Eléggé elkeserít, hogy ilyen lett a végeredmény, de nem tudok már ezzel mit kezdeni. Rohadt mód frusztrál, hogy az utolsó lépések egyike ilyen mértékben elbarmolja a végeredményt... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 678990 | 2020. november 13. 15:42 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uh... Te tudod, milyen meló volt, de ha egyenletes a célod, akkor lehet, hogy egyszerűbb lenne az egészet újra... :( (viszont vigasztaljon hogy még most, és nem mondjuk az első portörléskor) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 678988 | 2020. november 13. 15:17 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A kérdés sajnos magától eldőlt: amikor a távirószoba tetején lévő bekötési pontra ragasztgattam a szálakat, a kifeszített antennára pillanatragasztó picit pöttyel rögzült volna.. amikor a második szálat rögzítettem vettem észre, hogy lassan ereszkedik a szélső antenna huzal, majd elszakad... a ragasztó megolvasztotta a vékony húzott szálat és kampec :( most rendkívül csalódott vagyok, mert az egészet egy sablonon raktam össze, azután került fel az árbócokra. Most szórakozhatok a cserén úgy hogy a másik 3 szál fenn van és nem biztos hogy hasonló módon sikerül is a belógást imitálni... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 678886 | 2020. november 11. 22:36 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nagyon szép lett! Az ne zavarjon, hoyg a rádiókábelek nem párhuzamosak teljesen, fújta őket a szél mindenfelé folyton. A távtartó meg nem vastag, hanem még az is lehet, hogy vékony. Festéssel hizlalnék még rajta szerintem kicsit. Csatolok egy fotót az olympic hátsó rögzítéséről (még az eredeti állapot idejéből) tisztán látszik, hogy vastagabb a kábeleknél | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 678884 | 2020. november 11. 22:15 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Halihó! (hátha maradt valaki akit érdekel még ez...) Némi nemű problémát okoz a hajóra telepíteni a távíró antennáját, és a képességeim határára jutottam a kérdéssel, a képeken látható verzió a legutolsó (a segéd drótok még nem lettek levágva az árbócok tövében). A távtartók a két végen korlát maratás és vékony drótszálak lettek összeragasztva. Ennél vékonyabb rézdrót nem tartotta az alakját ha picit is feszítettem rajta... a 4 kábel meg húzott szál. A kritikus dolog ebben az egészben, hogy az antennának volt természetes belógása, mind a 4 kábelnek, amit a rugalmas Uschi féle cuccal ugye nem lehet megjeleníteni. Próbáltam még vékonyabb drótszálat de az istennek nem egyenesedett vagy akart belógni, behullámosodott (jobban mint most a húzott szál). A belógás most szerintem a maketten is jónak tűnik, még pár szál kell majd hogy teljes legyen a kötélzet is. A kérdésem igazából arra irányulna, hogy szerintetek, kezdjem elölről az egészet mert lehet túl vastag lett mindkét távtartó és illúzióromboló, vagy hagyjam a fenébe? Mennyire zavaró ez így? Tudom a szálak se lettek teljesen párhuzamosak mindenhol, pedig egész nap ezzel szórakoztam.. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 677264 | 2020. szeptember 23. 21:22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jogos a meglátás, de indulás után mindenki ott bámészkodott a korlátoknál, ezeket a pillanatokat akarom megörökíteni. A kihajózást követően készült képeken ez jól látszik, bár ahogy telt az idő, ritkult a tömeg is. Az utolsó képeken pl. az első osztály utasait már nem is lehet látni, ahogy olvastam azért, mert elkezdték felszolgálni az ebédet... Több figura lesz még ennél, de nagyon unalmas meló elkészíteni őket, ezért párat lerakok, aztán még egy párat. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zsocate | Adatlap | 677261 | 2020. szeptember 23. 20:54 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! A fedélzet a sok figura felhasználása ellenére üresnek tűnik, mert majdnem mindenki a korlátoknál álldogál :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 677257 | 2020. szeptember 23. 19:27 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Halihó! Némi haladás, már közel a vége :D A tatfedélzet minden eleme a helyén van, a dokkoló híd jelzői és a kormánykerék maratásból vannak, a telefon és 1-2 dolog saját készítés. A figurák a szokásos módon készültek, vastagítás, majd átfestés... Most szokásos hézagok tömítése a daruk körül, festési hibák javítgatása :/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 675072 | 2020. július 22. 14:32 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv! Köszönöm uraim :D A Normandie lesz az új kedvencem tőle:D A Mauretania visszacsúszott a 2. helyre. Nagyon szép hajót épít, és eszméletlen részletes. Az alap makettet meg akartam venni én is mikor kikerült a netre, de az ára, meg az a gondolat hogy elkeveredhet a postán végül eltántorított tőle. Nem is baj, ilyet sose tudtam volna kihozni belőle. Nekem itthon megvan majdnem minden Airfix 1/600 óceánjáró, és gondolkoztam is, hogy egy átfogó feljavításos építésbe kezdek velük, de egyszerűen nem lennének elég jók... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 675049 | 2020. július 21. 19:30 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nem vettem észre, mi készül itt. Csodálatos munka! Már értem, miért nem építettél hadihajót az utóbbi időben - nem baj, ez a szépség minden rá fordított percért (amiből jó sok volt és lesz) bőségesen kárpótol. Minden elismerésem a kitartó, magas színvonalú építésért! Egyébként hogy tetszik Jim Baumann Normandie-ja? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 674996 | 2020. július 20. 15:42 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Állati fasza, nyomjad. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 674994 | 2020. július 20. 14:52 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv! Az elmúlt időszak zsúfolt volt, de azért van fejlődés a hajóval is. A korábban mutatott csónakkötélzet nem nyerte el a tetszésemet, és bár a felével már kész voltam, úgy gondoltam visszabontom és kicsit életszerűbben oldom meg a problémát. Az eljárás egyszerű és mocskos unalmas volt: 1/700 japán ablak maratásból készültek a csigák. Először 1-1 korong közé 2 szálat, aztán ezekre még 1-1 korong, majd még 1-1 szál, majd a fedésként még 1-1 korong. Az eredetin 3-3 sor kötélnek kellene feszülni a csigák között de erről letettem. A lényeg, hogy valamelyest hasonlít az igazihoz, és mégsem csak 1-1 szál, mint a korábbi verziónál. Szerintem jobb lett, és nagyjából 40 cm távolságból már látható is a különbség :D Jöhetnek a daruk és az árbócok ... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 673364 | 2020. május 31. 21:26 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nagyon köszönöm. Tudtam én hogy nem ismertem. Klassz sütnék ott egy rántottát:) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 673361 | 2020. május 31. 20:13 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A Titanic Ship Magnificent Vol. II-ben van pár képeslap + 1-1 fotó a sütő pékekről, de szerintem az alábbi képek azok amin látszik is valami. Ezek is mind az Olympicon készültek, úgy tudom a Titanic ezen részéről (sem) készült kép. Nem tudom, hogy a Honor and Glory játékban, vagyis a legutolsó elérhető demo-ban ide be lehetett-e már menni. Ha egyszer kész lesz, akkor elvileg mindent meg lehet majd nézni... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 673324 | 2020. május 31. 05:57 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszi. Valami hasonlóra tippeltem."Egyébb füst":) csak azon csodálkoztam azt is olyan "vastag" fekete füstnek látni. Tényleg konyha arról vannak képek? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 673320 | 2020. május 31. 00:02 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hali! A negyedik kémény azért a szokásos "csak dísznek van", meg hogy "jobban nézzen ki" dolognál azért több funkciót látott el, a szellőzőrendszerre és pl. a konyhában a kemencékre is rá volt kötve. Ha nem is olyan intenzitással, mint a kazánokra kötött első három, a negyedik is produkálhatott füstöt. Az Olympic hosszú pályája alatt volt azért 1-2 fejlesztés, ráköthettek mást is. Az biztos, hogy nem kazán füst áramlik ki onnan. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 673308 | 2020. május 30. 20:17 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 672200 | 2020. május 3. 18:51 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hali! Az idei Mosonshowra el akartam készülni, de miután az ugye le lett fújva, a feszített tempóból is visszavettem, nem haladtam sokat: bajlódtam a csónakokkal és a kötélzetükkel. A csónak és a darukar között 1-1 csiga volt, ezek között pedig 2-2 sor kötél feszült. Ebből egy sor sikerült, az eredmény nem tetszik, ezt lehet, hogy újrakezdem majd inkább. Folyamatosan festegetem az utasokat, még nincsenek készen, pár összecsukott nyugágyat már letettem a csónakfedélzet végébe, hogy ne a kötelekkel babráljak állandóan. A képek alapján sajnos ezek az induláskor egymás mellett, összecsukva sorakoztak, így nem tudom velük benépesíteni a fedélzetet, pedig úgy jobban mutattak volna... Nagyon várom a végét, mert jó lenne már más hajóval foglalkozni -.- | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 671511 | 2020. április 15. 17:15 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 670415 | 2020. március 22. 18:55 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv! Apró haladás: kész van a kémények kötélzete. Az Uschi féle anyagból készült el 5 este és a szombat délután alatt. Most, hogy felkerültek, jöhetnek a csónakok és a csónakdaruk. Pepecs meló, mert nincs maratás ami imitálná a csónakok szélén körbefutó kapaszkodókat, ezért ezeket feltekert drótszálból vagdosom, majd festem. Elvileg több felirat is kellene rájuk, de matrica híján ez most kimerült annyiban, hogy a White Star piros lobogója 1 piros pötty, benne egy fehér pöttyel. 20 centiről észre sem lehet venni... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 669125 | 2020. február 15. 19:50 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
"Kapitány a hídon!" :D Pár napja a parancsnoki híd környékével szórakoztam, kész vannak mellvédek, a merevítőik is a helyükre kerültek. Továbbra is csapongok, mert sok részlet kell még itt is, de ezekhez volt kedvem. Mivel a navigációs hídon már ott áll a kormányos többedmagával, Smith kapitányon volt a sor :D Az alap figura egy matróz volt, átfestettem, kapott hosszú kabátot, próbáltam a jelzéseket és a gombokat is imitálni (?), kapott sapkát és szakállat :P A méreteit jól jelzi, hogy az itthoniaknak csak a képek segítségével tudtam megmutatni, szabad szemmel nem látták... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 668878 | 2020. február 8. 15:18 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Háááát... Épp most fogom a gyereknek odaadni a Szu-7-esemet, hogy legyen elfoglaltsága, mert túl sikeres volt a matricázás... Erre meglátok egy ilyen képet... :) Baromi ügyes vagy! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 668868 | 2020. február 8. 11:53 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Halihó! Igyekszek srácok :D A hangyák idomítása tényleg sokat dobna a hatékonyságon, és nem kellene még a tatfedélzeten lévőkkel babrálni :P A héten az előfedélzeteken a raktér fedeleket készítettem el, illetve a hiányzó vagy meglévő szellőzőket pakolgattam fel. Néhány kis pálca, nem látványos... Az árbócok már egy fokkal érdekesebbek. Nem találtam más alternatívát, de igazság szerint nem is kell: a Master-Model 1/400 Titanic árbóc szettje szinte tökéletes. Gyönyörű alkatrészek, minden fontos benne van ami kell: árbóckosár, jelzőharangok,jelzőfények, az árbócdaru(? "derrick")és csatlakozási pontjai. Egy hátránya van: a kis alkatrészek konkrét elhelyezési pontjai hozzávetőlegesen vannak megadva egy kis rajzocskán... Persze találtam itt is olyat, amit még pótolni kellett: - Az első árbócon hiányzik egy létra, ami eredetileg a mindkét oldalról az árbóchoz felkúszó kötéllétrák tetejétől felért a jelzőfényig. A létra csak a jobb oldalra került fel. - Az árbóckosár alatt 3 kis merevítő húzott szálból lett pótolva. - Aztán "derrick" csatlakozási pont nem csak az árbóc hátsó részén, hanem elöl is helyet kapott, szerencsére ebből kettő volt a készletben így csak be kellett ragasztani. Ahogy olvasgattam kiderült, hogy ezt a befogatási pontot a Titanic-on és a Britannic-on talán nem, de egy esetben konkrétan daruval is használták 1912-ben az Olympicon, amikor hazament a gyárba a téli nagy generálra. - Az árbóc tövében, és a felső részén ahhoz csatlakozva pótolni kell a személyzeti konyha/raktár szellőzőjének a kis kivezetését is. Ez a makettből és a kiegészítőkből is hiányzik, de ott volt így pótolni kell. - A hátsó árbóc szerencsére jóval egyszerűbb szerkezet, de innen hiányzik egy létra, ami a hátsó jelzőfényekig felért, illetve maguk a fények, a helyüket felragasztottam. Ha minden jól megy és kicsit melegebb lesz le is tudom alapozni mindet, aztán festés beragasztás. Reményeim szerint a fém alkatrész a kötélzet megfeszítésekor nem hajlik majd mint a gyári, ami eleve elgörbült. Üdv! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 668740 | 2020. február 4. 18:49 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Én meg szoktam nézni Szabi munkáit élőben - utána hazajövök és sírok...:) Elképesztően szépek - nem csak a hajó, hanem a többi is! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vlevi | Adatlap | 668739 | 2020. február 4. 18:46 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Én is arra lennék kíváncsi, hogy hogyan tudtad beidomítani a hangyákat, hogy azokat a padokat és egyéb réz alkatrészeket összerakják neked :) :) :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Syb | Adatlap | 668730 | 2020. február 4. 09:38 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Továbbra is ámulok az aprólékos munkán a hajódon, akárhányszor látom előjön a kedvem a saját hajó tervem folytatásához... :D Külön tetszenek a fotómaratott padok, főleg mert én sose tudnám ilyen jól meghajtogatni őket... Syb | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 668674 | 2020. február 2. 18:50 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv! Pár kép, azoknak akiket még érdekelhet az építés: Kicsit rendszertelenül és talán csapongva pakolgatom fel az elemeket a hajóra, de legalább halad. A csónakfedélzet kb 60%-ban készen van, felkerültek a szellőzők (pár kivételével), az elektromos csörlők (az előfedélzetekre is) az összes pad, a dilatációs illesztés és végre lefestve odapakolhattam a képek miatt a kéményeket is. Utóbbiak sajnos többszöri tömítés csiszolgatás után sem akarnak olyanok lenni mint szeretném. Hetente vizslatom át hibákat keresve, és ahányat kijavítok kb. annyit újat tudok is kreálni :( A csörlőket néhány plusz alkatrésszel dobtam fel, utólag így jártak a szellőzők kürtői is néhány csatlakozási pont imitációval. Nem volt egyszerű az iránytű állvány sem, de csak összehajtogattam, maga az iránytű az húzott szál + apróságok. Az orr- és tatfedélzet egészen addig nem lesz felszerelve a már lefestett elemekkel amíg nincs a hajó az alapjára rögzítve. Rengeteg minden hiányzik még mindig, de már látom a fényt az alagút végén :D Mosonmagyaróvárra szeretnék elkészülni vele, és még sehol egy csónakdaru, árbóc, teherdaru vagy az utasok fele. Kevesebbet kell majd aludnom... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 667103 | 2019. december 27. 20:33 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nahát, Szabi, eddig észre sem vettem, hogy milyen batárnagy ujjad van! :) Na majd valamelyik nap megnézem! Nagggyon komoly, élőben szerintem ott fogok lehidalni... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 667101 | 2019. december 27. 19:36 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Halihó! Idén ígérem ez az utolsó bejelentkezés: kész vagyok a navigációs híddal :D Ez a része az alap makettnek teljesen üres, a jelzők és a kormánykerék az 1/700-as Academy Titanichoz kiadott maratásból van, amihez egyébként túlméretes, ide viszont meglepő módon pont passzolt. Festeni sem volt egyszerű, de első ránézésre szerintem olyan mintha tényleg ott lennének az oldalaikon a fehér feliratok. A kormányos a lába alá kapott egy csúszásgátló rácsot, a kormánykerék előtt kis darabkékból pótoltam az iránytűállványt. Nem csináltam képet, de híd oldalsó 1-1 ablakos falain belülről felkerült még 1-1 asztalka, és az összes ablak alá a viharok elleni kis védőlapok is, valamint a két tartóoszlop. A figurák a már korábban leírtak szerint készültek, annyi eltéréssel, hogy a két matróz ruháját átfestettem kb hasonlóra mint ahogy a képen is látszik, a tisztet szintén, bár nála csak a nyakkendővel babráltam tök feleslegesen... Előre is boldog új évet mindenkinek ;) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 666983 | 2019. december 22. 14:27 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Átnéztem a két PDF összerakási utmutatót(régi 05223 és az új készlet 05199). Teljesen ugyan az 15 elteltével is. Sehol nem látni a fotómaratások számát se a "fa fedélzetet". Semmi. Darabszámos mutatós rajzokon sincs semmi. Valahol ott a közel 400db maratás felrakása is(?) biztos külön lapon. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 666967 | 2019. december 22. 08:06 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nem olyan egyértelmű jelenleg a döntés, egyrészt a változatosság gyönyörködtet alapon nem lenne rossz mással is foglalkozni, másrészt az meg egy óriás Titanic. Mindkettő megvételével megkockáztatom, hogy kiátkoznak... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 666963 | 2019. december 21. 22:13 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hmm brutál bizony:) Miért találták ki ezt az 1:400 semmivel nem kompatibilis:( Ithol vajon hova lövik be az árát? Na most EZT vagy egy új Trumpi 1:200 Titanic? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 666958 | 2019. december 21. 21:53 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Mivel a Királynőhöz a Gold Medal Models külön maratást ami most is 20 ezer körül van (kicsit részletesebb mint amit a Revell képén látok, de nem fedik egymást), a hajó maga szerintem szintén ilyen árban mozgott, a fa fedélzet ebay-en 12-14 ezres, így ezek után szerintem megéri, ha azt veszem, hogy egy postával eljön és minden benne van. Basszus kellene egy... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 666957 | 2019. december 21. 21:44 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ez így Urak mennyire "tuti" készlet? Új dobozos Revell 1:400 Queen Mary 2. 15év után emelt darabszámos "limited ed" kiadás. 550ről 915db emelt alkatrész! Nagyon szép "gyári réz maratás". Németben 160€ -- az jó ár? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 666955 | 2019. december 21. 21:01 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdvözlet! Haladtam kicsit, sajnos látványos változást nem tudok felmutatni, pedig sok időt fordítok az építésre... Végre beragasztottam a csónakfedélzet, de előtte néhány utas is birtokba vette a hajót. Az utasok az Eduard 1/350-es készletéből valók szerintem 1/400-ban is jók. Annyit javítottam rajtuk, hogy 3D lakk segítségével megvastagítgattam őket, ahol kellett, illetve festegettem is párat. 1 szőke csajszit teljesen átfestettem, haját, ruháját, kapott kis piros masnit is vagy mit a hajába - a kék szemű hölgyek a gyengéim, így hitem szerint ő is az - de mivel erre elpazaroltam nem kevés időt rájöttem, hogy a társaival nem pepecselek ennyit, mert a célnak már így is megfelelnek. Nem vagyok Marijn van Gils aki 1500 kis figurát (igaz 1/700-ban) teljesen újracsináljon.. beteg vagyok én is, de ennyire azért nem. A csónakfedélzetet beragasztottam, ezután felkerült a fa fedélzet is, ami hol passzoll nagyon, hol köze sincs a dolgokhoz... Szóval előre szétvagdostam a 3 nagyobb egységet és amolyan fogazatosan kapcsoltam össze. Ennek nyomait azóta is próbálom eltüntetni. Sokkal nagyobb baj, majdhogynem sokkolt, hogy hiába néztem, mértem órákig, elb***am a dilatációs illetsztések helyét. Vagyis a hajótesten stimmel, a tiszti szállás tetején is jó helyre raktam, de amikor az elemeket már a végleges helyükre akartam tenni kiderült, hogy valami miatt elcsúsztak a dolgok. Mert igy a tiszti szálláshoz képest a hajótesten keresztbe futó illesztés 2 ablakkal előrébb került, mint kellene... nagy levegővétel után arra jutottam, hogy inkább csalok, hátha olyan sokaknak ez nem tűnik fel, ezért a hajótesten lévő vonalhoz igazítottam mindent. Eszméletlen módon bosszant, de nem tudok vele mit kezdeni... A többi felépítménnyel nem volt gond, már elkészültem minden kis szellőző egységgel is, le is vannak alapozva, sőt az orr- és tatfedélzet elemei is festve vannak, de a sérülések elkerülése végett nem rakom fel még őket. A víz jelen formájában nem tetszik, nem elég jó ezért kipróbálok a héten egy új megoldást... És folyamatosan javítgatom a festési hibákat, mert mindig látok valamit ami nem jó :S A következő bejegyzés nem biztos, hogy idén lesz, szóval kellemes ünnepeket mindenkinek ;) Üdv! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 664701 | 2019. október 27. 20:55 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszönöm uraim, megteszem amit tudok, de az eredeti hajónál sosem lehet szebbet építeni. Egyébként a nagy felfújható ujj mellé van még óriás gyufásdobozom és ceruzám is :D | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sherman | Adatlap | 664675 | 2019. október 27. 09:32 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Azta! Nekem is van egy ilyen nagy felfújható ujjam. :-))) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nagyzo | Adatlap | 664657 | 2019. október 26. 20:26 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hát ez nagyon durva. Különösen bírom az óvatos mentegetőzést, hogy ezmegaz nem a legszebb...igen, én is észrevettem, hogy a teáscsészék mintája nem az igazi, nem három levél volt a fülén, hanem négy :-) Komolyra fordítva, ez szebb, mint az eredeti Titanic, igazán büszke lehetsz rá. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 664651 | 2019. október 26. 19:40 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Halihó! Apró eredmény: az "A" fedélzetre felkerült 83 nyugágy (84 volt, de 1 lerepült a csipeszről, sosem tudjuk meg mi lett vele...). A könyveim szerint ezen a szinten több, mint 650 széknek kellene lennie, de a Flyhawk nem adott csak 84-et az egész hajóra, a Tom's Modelworks 1/350 székei pedig az gyártó szerint simán elmennek 1/400-asnak is, de 40 darab / csomag. Szóval az összes szék utánrendelve majdnem többe kerülne, mint a makett. És akkor hol van még a csónakfedélzet székanyaga? Nézze el mindenki, de meghúztam a határt, és csak ennyi lesz. Emiatt csak az "A" fedélzet nyitott részen helyeztem el a meglévőket. Természetesen ezeket is maximum akkor fogja valaki látni, ha 20 centire személélődik majd XD Mivel a csónakfedélzetre is kellenek, rendeltem még 80-at. Aztán hajtogatom, festegetem, helyezgetem... Az oldalfalak merevítőit húzott szálból pótoltam, de csak az első pár centit a fedélzet végétől előrefelé haladva. Ennek két oka van: az egyik, hogy a fedélzet végén a daruk kitakarják majd a belátást, a másikm hogy lapos szögből nem látni, hogy végig megcsináltam-e, vagy sem. Hiába, lustulok. Közben javítom ezerrel a fa borítású korlát festését, mert kívültről lemaszkoltam én festés előtt (pici korrekció kell még), de belülről elfelejtettem és szép hullámos lett :S |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Rettenet szép így képen is, élőben meg főleg! Büszke lehetsz, szerintem egy etalon lett ez a makett!
Bár, most ahogy látom az első képen, az igazi hajón máshogy áll a zászló...:)