/ Fórumok /

Mi készül éppen?

Átfutottam a topikokat, ilyet nem nagyon találtam. Kinek éppen mi készül? H a valaki veszi a fáradságot, pár fényképpel összefoglalhatja éppen mit csinál/hogyan csinálja! Szerintem sok embernek tanulságos.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633., 634., 635., 636., 637., 638., 639., 640.,
641., 642., 643., 644., 645., 646., 647., 648., 649., 650., 651., 652., 653., 654., 655., 656., 657., 658., 659., 660.,
661., 662., 663., 664., 665., 666., 667., 668., 669., 670., 671., 672., 673., 674., 675., 676., 677., 678., 679., 680.,
681., 682., 683., 684., 685., 686., 687., 688., 689., 690., 691., 692., 693., 694., 695., 696., 697., 698., 699., 700.,
701., 702., 703., 704., 705., 706., 707., 708., 709., 710., 711., 712., 713., 714., 715., 716., 717., 718., 719., 720.,
721., 722., 723., 724., 725., 726., 727., 728., 729., 730., 731., 732., 733., 734., 735., 736., 737., 738., 739., 740.,
741., 742., 743., 744., 745., 746., 747., 748., 749., 750., 751.
tank 656574 2019. március 2. 14:02
Válasz erre
IMG_20190302_083229
IMG_20190302_083229
IMG_20190302_083339
IMG_20190302_083339
IMG_20190302_084753
IMG_20190302_084753
IMG_20190302_084816
IMG_20190302_084816

Szép napot!
Eme csörömpölőkkel készültem el !jöhetnek a kritikák...
Üdv!
delta976 656332 2019. február 25. 00:58
Válasz erre
Nem vettem cikizésnek...!
Tanulni szeretnék, és ötleteket gyűjteni, hogy tökéletesíthessem a technikám! Mondjuk, ahogy azt írtam is, mindentől függetlenül nem igen fogok "vizes" témákon dolgozni, inkább maradok az 1/35-ös harcjárműves diorámáknál...!
Az fb-s megjegyzés azon kívül, hogy szellemes, sok igazság van benne...én még próbálok egyensúlyozni, bár nálam is a gyűjtés az erősebb, magabiztosabb! :)
Jó éjt!
Gabusch 656328 2019. február 24. 21:10
Válasz erre
Nincs mit. Nem cikizni akarlak, én még ilyet sem tudnék. Nem is merek víznek nekiállni, illetve az utóbbi időben kénytelen vagyok egyetérteni azzal a fészbúkos dumával, hogy a makettek készítése és gyűjtése két külön hobbi. Én meg az utóbbit folytatom. :(
Willi 656321 2019. február 24. 19:50
Válasz erre
Char Bis-1  1:25 papírmakett
Char Bis-1 1:25 papírmakett

Sziasztok!
Apró dolgok elkészítése után indulhat a festés.
delta976 656320 2019. február 24. 19:47
Válasz erre
Köszönöm a kedves, ösztönző véleményt!
Számomra is ez a vonzó (az egyedi), amikor egy makett diorámába "ágyazva" valami cselekményt, dinamikát mutat...!

Én is remélem, hogy mind többen bátorkodnak ilyen "terepre"...mindannyiunk közös örömére!

Szép estét!
Sokol 656318 2019. február 24. 19:19
Válasz erre
Szerintem tök hangulatos! Vannak hibái, de melyik munkának nincsenek? Mindig öröm látni ilyen akció életképeket :)

Szerintem mindenkinek kellene hasonlókat építeni aki az utánpótlás nevelésben érintett!
A kiállításokon is a hasonló diók mellett a legnagyobb a tömeg...
SSZABI 656317 2019. február 24. 19:01
Válasz erre
Halihó!

Sennás, a kép a roncsról készült, a tarészről (a legvége leszakadt, ez látszik is). Az elforgatott kereszt pedig szerintem a Tirpitz-en volt látható (meg pl a Prinz Eugen-en is). Szerintem ő szerepel a kis filmkockán is, nem a Bismarck. De a szakik majd megmondják a frankót.

www.bismarck-class.dk/bismarck/paint_schemes/paintbism1941rheinubung.html
www.bismarck-class.dk/tirpitz/paint_schemes/paint_tirpitz_1944.html
Sennás 656315 2019. február 24. 18:38
Válasz erre
Screenshot_20190224-183319~2
Screenshot_20190224-183319~2

Hát most már nem tudom. Ez talán eredeti vízalatti felvétel. De a filmkockán meg elforgatva van.
Esetleg van NatGeo film a megtalálásáról azt kellene megnézni.
delta976 656314 2019. február 24. 18:35
Válasz erre
Rendben, a kémény füstjét ritkítom majd...köszi!
Gabusch 656312 2019. február 24. 18:28
Válasz erre
A Te maketted, de én leszedném azt a rengeteg vattát. A füstöt simán ki tudod hozni sokkal jobban széthúzott vattából.
delta976 656311 2019. február 24. 18:27
Válasz erre
Mihez képest tűnik kisebbnek a hajó...?
Sajnos nem tudom igazán a méretarány (illúzió) kérdését továbbra sem értelmezni...!
Sennás 656310 2019. február 24. 18:27
Válasz erre
Szerinted ez eredeti 5ezer méter mélyen vakuval fotózva? Ne nevettes. Amit feltettem eredeti film felvétel. Akkor?
delta976 656309 2019. február 24. 18:25
Válasz erre
Ami a torkollatüzet illeti, bizonyára jobban is ki lehetett volna a vattából hozni...nekem most ennyi sikerült (ezért is írtam, hogy nem fogok - ahogy eddig sem, úgy ezután se - hajókat készíteni).

Ami pedig a hajó füstjét illeti, az valóban lehet, hogy olaj tüzeléshez képest túl sűrű...de ez csak egy ma kora délután kipattant hirtelen ötlet volt, így annak még ennyire se néztem utána...
TAMÁS78 656308 2019. február 24. 18:24
Válasz erre
Ez egy festmény. A horogkereszteket már korábban lefestették rajta.
delta976 656307 2019. február 24. 18:20
Válasz erre
Köszönöm, Szabi!

Szép estét!

Üdv.: Csaba
bloke 656306 2019. február 24. 18:18
Válasz erre
Nem tudnám pontosan megmondani, egyszerűen csak kisebbnek tűnik a hajó, ahogy ránézek. Én sem vagyok hozzáértő, de azt hiszem, ehhez nem is kell annak lenni, egyszerűen a szememnek nincs meg az a méretetarány illúzió, hogy ez egy nagy hajó.
Gabusch 656305 2019. február 24. 18:18
Válasz erre
Nekem nagyon soknak tűnik a vatta. És nagyon vattapamacs-kinézete is van. Értem alatta, hogy nem torkolattüzet, hanem vattapamacsot látok első blikkre is. Továbbá szerintem - bár nem értek hozzá - a Bismarck már nem széntüzelésű volt, így a füst a kéményen is soknak tűnik.
Szabi77 656304 2019. február 24. 18:13
Válasz erre
Bocs Bismarck...
delta976 656303 2019. február 24. 18:12
Válasz erre
Szia!

Köszönöm a véleményt!
Mit értesz pontosan a "víz méretarányán"...a hullámok méretét, vagy a hajó merülését...?
Ez az eddigi első "vizes" témám (és talán az utolsó is!), pusztán ki szerettem volna próbálni bizonyos technikákat...!
Ettől függetlenül hasznomra lehet minden konstruktív kritika, tanács, ötlet, javaslat!
Köszönöm!

Szép estét!
Üdv.: Csaba
Szabi77 656302 2019. február 24. 18:11
Válasz erre
e4da1274be02d0994b50f3e211529f11
e4da1274be02d0994b50f3e211529f11

Hát az eredetin is úgy van ahogy Csabi is írta,itt a kèp róla.
A kèp címe Bismark in the Ocean.
Szabi
delta976 656300 2019. február 24. 18:05
Válasz erre
Szia!

Köszönöm a véleményt!

Ami a szvasztika (horogkereszt) elhelyezkedését illeti, számos szakirodalom, valamint az interneten fellelhető (különböző méretarányú) elkészült makettek kivétel nélkül nem elfordítva ábrázolják.
Én sem vagyok szakértő...!
Szép estét!

Üdv.: Csaba
bloke 656298 2019. február 24. 17:47
Válasz erre
Szerintem tök jó, de (és lehet, hogy totális tévedésben vagyok) az én szememnek valahogy a víz méretaránya nem tetszik; ha nem írod, hogy a Bismarck, azt hinném, hogy egy schnellboot.
Sennás 656297 2019. február 24. 17:45
Válasz erre
Screenshot_20190224-173413
Screenshot_20190224-173413

Klassz! Csak kérdezném nem vagyok szakértő de úgy emlékszem a kereszt 45°el van fordúlva?
Sennás 656295 2019. február 24. 17:27
Válasz erre
De kell a tükör a zsűrinek hogy "belásson":) Picit ha magasabbra teszed (vagy földig ér az oszlop)komplet emberke alá tud állni fényképezni.
lacipapa 656294 2019. február 24. 17:17
Válasz erre
Szia!
Nagyon tetszik!Azért,hogy én is bonyolítsam,van egy ötletem.
A fa kockába,középre süllyezd a LED-et.Tükör sem kell,mert a fél gömbölyű,felfelé világít.A kockába lehetne az elem,amiről működik.Most már csak a mikro kapcsoló helyét kell megtalálnod!
Gratulálok!
delta976 656291 2019. február 24. 17:07
Válasz erre
Bismarck 1
Bismarck 1
Bismarck 2
Bismarck 2
Bismarck 4
Bismarck 4
Bismarck 3
Bismarck 3

Sziasztok!

Ezúton közreadom, és konstruktív kritika tárgyává teszem a ma délután elkészült Bismarck német csatahajóm (Revell 1/570) diorámáját, amint éppen 1940. május 26-án este a brit Ark Royal repülőgéphordozóról felszálló 825. század Fairey Swordfish gépei által torpedó támadás éri...megpecsételve ezzel végül a sorsát!

Várom szíves észrevételeiteket, segítő szándékú őszinte véleményeteket! Köszönöm!
Szép estét kívánok!

Üdvözlettel:Csaba (csabakfor@yahoo.co.uk)
Sennás 656290 2019. február 24. 17:02
Válasz erre
Elég az 1:72es mert(még) 35ben nincs:(
vini 656288 2019. február 24. 16:41
Válasz erre
Sennás 656287 2019. február 24. 16:28
Válasz erre
Sennás 656286 2019. február 24. 16:27
Válasz erre
vini 656285 2019. február 24. 16:26
Válasz erre
Sziasztok!
Honnén lehetne ilyen ZIL-t
rendelni?
Igazán pofás darab és ilyenen szolgáltam katona Pápán.
Üdv:
Vini
Sennás 656284 2019. február 24. 16:13
Válasz erre
Screenshot_20190224-160834~2
Screenshot_20190224-160834~2

Nincs egy ilyen 1:72es Zil refid? Nem foglalna sok helyet és pofás is:)
Sennás 656283 2019. február 24. 16:03
Válasz erre
Akkor jó:) már csak egy pofás lámpatest(ek) kell neki.
Gabusch 656282 2019. február 24. 15:31
Válasz erre
Gyakorlatilag hőhatással nem kell számolni LED esetében. Ha sikerül rosszul összeforrasztani és zárlatot előidézni, ott lehet probléma, de az nem a LED hibája.
Sennás 656281 2019. február 24. 15:22
Válasz erre
Nincs valami teherkocsi első nagy lámpád(hasonló) reflektor abba beleszerkeszteni. Kérdés egy LED mekkora hőt bocsájt ki ha1-2órát világít.
Gaben86 656280 2019. február 24. 15:07
Válasz erre
A kérdés nem balga. Én is sokat agyaltam rajta. A tükör méretre és formára vágása bonyolult lett volna. Épp ezért beszerzés alatt van az öntapadós tükörfólia.
Az lesz a fa alapra a torony alá ragasztva. De a led világítás még nem jutott eszembe.
Sennás 656276 2019. február 24. 14:12
Válasz erre
Klassz! Egy balga kérdés esetleg (nem egyszerű)a torony FA talapzatra egy "reflektor" ami bevilágít alá? Esetleg egy kis pici tükör bele aplikálva a fába talán visszatükrözne valamit?
Gaben86 656272 2019. február 24. 12:17
Válasz erre
20190224_114156
20190224_114156
20190224_114215
20190224_114215
20190224_114245
20190224_114245

Sziasztok. Zajlik a parkosítás. Ismét megpróbálkozom a (mumussal) készítek a kerítés mellé egy kis fát. Azzal még lesz dolgom. Még a kerítést és a betont kéne koszolnom. Valamint tervben van egy kis bokor valahová. És lehet hogy a lépcsőt is elkészítem a gép mellé.
Elnar 656241 2019. február 23. 18:16
Válasz erre
Ej, ha mondtad volna, hogy a 160-ast építed... 3 oldaláról is van képem, úgyhogy még a terepminta is szinte teljesen megvan hozzá.
Sennás 656237 2019. február 23. 16:48
Válasz erre
Screenshot_20190223-135836
Screenshot_20190223-135836
Screenshot_20190223-135659
Screenshot_20190223-135659
Screenshot_20190223-140144
Screenshot_20190223-140144

Figyelj ha van 1mm sztirol gömbölyű rudad abból simán. Oszt csak festeni kell acéllal:)
Gaben86 656235 2019. február 23. 15:09
Válasz erre
Nem is rossz ötlet. Bár a megvalósítással van némi gondom.
Ezt a kis fém létrát nem lenne egyszerű legyártani. De még agyalok rajta.
Amúgy a kerítés mellé bokrokat esetleg egy kisebb fát tervezek.
Sennás 656233 2019. február 23. 13:51
Válasz erre
Screenshot_20190223-134926~2
Screenshot_20190223-134926~2

Ez ilyen sok lenne mellé?
Sennás 656232 2019. február 23. 13:36
Válasz erre
Meg az alsó rész mellé egy kis fém dobogó,korlát és arról belátni a nyitott részbe.(?)
Sennás 656231 2019. február 23. 13:33
Válasz erre
Az első variáció és akkor egy vékony járda párhuzamosan a kerítéssel a homokba,és a torony talapzatra meg egy magyarázós tábla a "látogatóknak":)
Király lett! Esetleg kinti napfényben fotózva vaku nélkül?
Gaben86 656229 2019. február 23. 13:20
Válasz erre
20190223_130005
20190223_130005
20190223_130014
20190223_130014
20190223_130036
20190223_130036
20190223_130044
20190223_130044
20190223_130051
20190223_130051

Sziasztok. Lassan a végéhez közeledik a T-55 projekt.
Már az alap készül. De nem tudom eldönteni hová helyezzem a beton kerítést.
Majd egy kis füvesítés.
tyimosenko 656178 2019. február 22. 09:11
Válasz erre
DSC_0843 (002)
DSC_0843 (002)

Sziasztok!

Időközben befejeztem a fülke belső vázának felépítését, elkezdtem a kezelőszervek beépítését. Kabinonként 5 db állítókar van, 4 a baloldalon, ebből 2 egy műszerházban, 1 db a jobboldalon a műszerfal alatt. Az üléseket újradizájnoltam kicsit, nem tetszett a függőleges oldalfal. Itt hibáztam, mert ennyire nem tartott össze az ülés háttámlája felfelé... Az ülések első-felső pereme a főtartókhoz illeszkedett, a pilóta térdhajlata alatt volt a felső főtartó. Sajnos a botkormánytengely nem fér el az ülések alatt, itt majd csalni kell. A botkormányokat is végül újragyártottam, nem kerül be az eredeti műgyanta. A képen lévő keret a hátsó kabin pedáljait tartalmazza. Érdekes módon hátul a pedálok nem a szokásos középső forgásponton elmozduló rúdon vannak, hanem beépítve a keresztmerevítésbe.
Sajnos egy rosszul megfúrt üzemanyag betöltő nyílás miatt levágtam a fülke előtti borítólemezt, ami nagy hiba volt, kb fél mm-t csökkent a kabin szélessége, így a legyártott felső takarólemezeket újra kell faragni...
Értelmetlen erőlködésnek tűnhet ez a teljes kabin csőkeret, de ennek szerintem kb a fele látszani fog a maketten. Csak az ülések és az elnyújtott téglalap alakú taposólemezek takarnak majd. Muszáj részletes kabint építeni, fel kell dobni valamivel az egyszerű gép megjelenését.
börni75 655885 2019. február 15. 19:47
Válasz erre
IMG_20190215_190101
IMG_20190215_190101
IMG_20190215_190048
IMG_20190215_190048
IMG_20190215_190150
IMG_20190215_190150
IMG_20190215_190212
IMG_20190215_190212
IMG_20190215_190251
IMG_20190215_190251

Sziasztok! Haladtam kicsit a Csabával. Fent van a festés, a matrica és a lakk.
tyimosenko 655803 2019. február 13. 22:41
Válasz erre
DSC_0832
DSC_0832
DSC_0833
DSC_0833

Sziasztok!

A felső kabinborítás könnyen összejött. Szerencsére a 0,2es sztirol se rúgta le magát a sablonról. Legszívesebben az első kabin előtti borítást is sztirolra cserélném, csak sajnos oda kell a műgyanta tartása a ragasztáshoz,pedig spórolni lehetne egy kellemetlen illesztést...
tyimosenko 655718 2019. február 11. 22:24
Válasz erre
DSC_0826
DSC_0826
DSC_0828
DSC_0828
DSC_0829
DSC_0829

Na...folytatom. A doboz tartalmára felületes pillantást vetve bíztatónak éreztem a helyzetet. Szép szárnyvásznazás, kevés alkatrész. Persze egy ilyen makettet nem lehet "letegezni", úgyhogy számítottam a legváltozatosabb buktatókra. De aki Klemm 35-öt szeretne 1:48ban, az ezzel jár. Átlátszó alkatrászek, matrica sincs természetesen.
A makett tüzetes átvizsgálásakor kiderült,hogy megvan minden nyalánkság: anyaghiányos öntés,besüllyedés a vásznazott felületen, buborék a vásznazáson, téves részletek, a törzs alján gyakorlatilag nincs hézagmentes illeszkedés,inkább a mm-ek jellemzőek, szárnyak dettó (kíváncsi lennék, hogy a Legato Kits eredetije milyen minőségű öntés). Mindez nem nyavajgás, nagyon élvezem az építést.
A vízszintes kormányokat azonnal kivágtam. A törzsvásznazás besüllyedéses öntéshibájára csináltam egy surfaceres feltöltéses próbafújást, szerintem ezzel javítható, de majd csak a törzs összeállítása, tömítése után.
A fülkében volt valami ráöntött rácsozat, de azt azonnal lemartam, plusz a fülke falát is, alját is elvékonyítottam. Evergreen szálakból felépítettem az új rácsot, sikerült eltalálni az arányokat, jó pontossággal ott vannak a rudak, ahol az igazin. Az igazán bonyolult rács a hossztengelyre derékszögű keresztrudazat, nehéz lesz berakni őket törzsragasztás után.. A két fülke közötti törzsfelső részt levágtam, ezt egydarabból gyártom újra valószínűleg 0,1es sztirolból. Az üléseket ólomlemezből gyártottam le. Eredeti alkatrész a fülkében csak a 2 botkormány marad majd, azok jók.
A futóművet is teljesen újra kell gyártani, talán a kerekek jók lesznek.
Természetesen magyar gép lesz, majd egyedi fújósablonokkal megoldva a lajstrom.
A fotóhoz melléraktam egy készülő caudron c.600-at és egy Bü-131-et. 3 kortárs kiképző/futárgép.
Elnézést a béna képekért.
tyimosenko 655716 2019. február 11. 21:45
Válasz erre
Sziasztok!

Beszereztem egy Planes 1:48-as Klemm Kl-35 makettet nemrég és azonnal bekerült az aktuális építés alatt álló makett-portfolióba
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633., 634., 635., 636., 637., 638., 639., 640.,
641., 642., 643., 644., 645., 646., 647., 648., 649., 650., 651., 652., 653., 654., 655., 656., 657., 658., 659., 660.,
661., 662., 663., 664., 665., 666., 667., 668., 669., 670., 671., 672., 673., 674., 675., 676., 677., 678., 679., 680.,
681., 682., 683., 684., 685., 686., 687., 688., 689., 690., 691., 692., 693., 694., 695., 696., 697., 698., 699., 700.,
701., 702., 703., 704., 705., 706., 707., 708., 709., 710., 711., 712., 713., 714., 715., 716., 717., 718., 719., 720.,
721., 722., 723., 724., 725., 726., 727., 728., 729., 730., 731., 732., 733., 734., 735., 736., 737., 738., 739., 740.,
741., 742., 743., 744., 745., 746., 747., 748., 749., 750., 751.