<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
tank | Adatlap | 656574 | 2019. március 2. 14:02 | ||
delta976 | Adatlap | 656332 | 2019. február 25. 00:58 | ||
Nem vettem cikizésnek...! Tanulni szeretnék, és ötleteket gyűjteni, hogy tökéletesíthessem a technikám! Mondjuk, ahogy azt írtam is, mindentől függetlenül nem igen fogok "vizes" témákon dolgozni, inkább maradok az 1/35-ös harcjárműves diorámáknál...! Az fb-s megjegyzés azon kívül, hogy szellemes, sok igazság van benne...én még próbálok egyensúlyozni, bár nálam is a gyűjtés az erősebb, magabiztosabb! :) Jó éjt! | |||||
Gabusch | Adatlap | 656328 | 2019. február 24. 21:10 | ||
Nincs mit. Nem cikizni akarlak, én még ilyet sem tudnék. Nem is merek víznek nekiállni, illetve az utóbbi időben kénytelen vagyok egyetérteni azzal a fészbúkos dumával, hogy a makettek készítése és gyűjtése két külön hobbi. Én meg az utóbbit folytatom. :( | |||||
Willi | Adatlap | 656321 | 2019. február 24. 19:50 | ||
delta976 | Adatlap | 656320 | 2019. február 24. 19:47 | ||
Köszönöm a kedves, ösztönző véleményt! Számomra is ez a vonzó (az egyedi), amikor egy makett diorámába "ágyazva" valami cselekményt, dinamikát mutat...! Én is remélem, hogy mind többen bátorkodnak ilyen "terepre"...mindannyiunk közös örömére! Szép estét! | |||||
Sokol | Adatlap | 656318 | 2019. február 24. 19:19 | ||
Szerintem tök hangulatos! Vannak hibái, de melyik munkának nincsenek? Mindig öröm látni ilyen akció életképeket :) Szerintem mindenkinek kellene hasonlókat építeni aki az utánpótlás nevelésben érintett! A kiállításokon is a hasonló diók mellett a legnagyobb a tömeg... | |||||
SSZABI | Adatlap | 656317 | 2019. február 24. 19:01 | ||
Halihó! Sennás, a kép a roncsról készült, a tarészről (a legvége leszakadt, ez látszik is). Az elforgatott kereszt pedig szerintem a Tirpitz-en volt látható (meg pl a Prinz Eugen-en is). Szerintem ő szerepel a kis filmkockán is, nem a Bismarck. De a szakik majd megmondják a frankót. www.bismarck-class.dk/bismarck/paint_schemes/paintbism1941rheinubung.html www.bismarck-class.dk/tirpitz/paint_schemes/paint_tirpitz_1944.html | |||||
Sennás | Adatlap | 656315 | 2019. február 24. 18:38 | ||
delta976 | Adatlap | 656314 | 2019. február 24. 18:35 | ||
Rendben, a kémény füstjét ritkítom majd...köszi! | |||||
Gabusch | Adatlap | 656312 | 2019. február 24. 18:28 | ||
A Te maketted, de én leszedném azt a rengeteg vattát. A füstöt simán ki tudod hozni sokkal jobban széthúzott vattából. | |||||
delta976 | Adatlap | 656311 | 2019. február 24. 18:27 | ||
Mihez képest tűnik kisebbnek a hajó...? Sajnos nem tudom igazán a méretarány (illúzió) kérdését továbbra sem értelmezni...! | |||||
Sennás | Adatlap | 656310 | 2019. február 24. 18:27 | ||
Szerinted ez eredeti 5ezer méter mélyen vakuval fotózva? Ne nevettes. Amit feltettem eredeti film felvétel. Akkor? | |||||
delta976 | Adatlap | 656309 | 2019. február 24. 18:25 | ||
Ami a torkollatüzet illeti, bizonyára jobban is ki lehetett volna a vattából hozni...nekem most ennyi sikerült (ezért is írtam, hogy nem fogok - ahogy eddig sem, úgy ezután se - hajókat készíteni). Ami pedig a hajó füstjét illeti, az valóban lehet, hogy olaj tüzeléshez képest túl sűrű...de ez csak egy ma kora délután kipattant hirtelen ötlet volt, így annak még ennyire se néztem utána... | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 656308 | 2019. február 24. 18:24 | ||
Ez egy festmény. A horogkereszteket már korábban lefestették rajta. | |||||
delta976 | Adatlap | 656307 | 2019. február 24. 18:20 | ||
bloke | Adatlap | 656306 | 2019. február 24. 18:18 | ||
Nem tudnám pontosan megmondani, egyszerűen csak kisebbnek tűnik a hajó, ahogy ránézek. Én sem vagyok hozzáértő, de azt hiszem, ehhez nem is kell annak lenni, egyszerűen a szememnek nincs meg az a méretetarány illúzió, hogy ez egy nagy hajó. | |||||
Gabusch | Adatlap | 656305 | 2019. február 24. 18:18 | ||
Nekem nagyon soknak tűnik a vatta. És nagyon vattapamacs-kinézete is van. Értem alatta, hogy nem torkolattüzet, hanem vattapamacsot látok első blikkre is. Továbbá szerintem - bár nem értek hozzá - a Bismarck már nem széntüzelésű volt, így a füst a kéményen is soknak tűnik. | |||||
Szabi77 | Adatlap | 656304 | 2019. február 24. 18:13 | ||
Bocs Bismarck... | |||||
delta976 | Adatlap | 656303 | 2019. február 24. 18:12 | ||
Szia! Köszönöm a véleményt! Mit értesz pontosan a "víz méretarányán"...a hullámok méretét, vagy a hajó merülését...? Ez az eddigi első "vizes" témám (és talán az utolsó is!), pusztán ki szerettem volna próbálni bizonyos technikákat...! Ettől függetlenül hasznomra lehet minden konstruktív kritika, tanács, ötlet, javaslat! Köszönöm! Szép estét! Üdv.: Csaba | |||||
Szabi77 | Adatlap | 656302 | 2019. február 24. 18:11 | ||
delta976 | Adatlap | 656300 | 2019. február 24. 18:05 | ||
Szia! Köszönöm a véleményt! Ami a szvasztika (horogkereszt) elhelyezkedését illeti, számos szakirodalom, valamint az interneten fellelhető (különböző méretarányú) elkészült makettek kivétel nélkül nem elfordítva ábrázolják. Én sem vagyok szakértő...! Szép estét! Üdv.: Csaba | |||||
bloke | Adatlap | 656298 | 2019. február 24. 17:47 | ||
Szerintem tök jó, de (és lehet, hogy totális tévedésben vagyok) az én szememnek valahogy a víz méretaránya nem tetszik; ha nem írod, hogy a Bismarck, azt hinném, hogy egy schnellboot. | |||||
Sennás | Adatlap | 656297 | 2019. február 24. 17:45 | ||
Klassz! Csak kérdezném nem vagyok szakértő de úgy emlékszem a kereszt 45°el van fordúlva? | |||||
Sennás | Adatlap | 656295 | 2019. február 24. 17:27 | ||
De kell a tükör a zsűrinek hogy "belásson":) Picit ha magasabbra teszed (vagy földig ér az oszlop)komplet emberke alá tud állni fényképezni. | |||||
lacipapa | Adatlap | 656294 | 2019. február 24. 17:17 | ||
Szia! Nagyon tetszik!Azért,hogy én is bonyolítsam,van egy ötletem. A fa kockába,középre süllyezd a LED-et.Tükör sem kell,mert a fél gömbölyű,felfelé világít.A kockába lehetne az elem,amiről működik.Most már csak a mikro kapcsoló helyét kell megtalálnod! Gratulálok! | |||||
delta976 | Adatlap | 656291 | 2019. február 24. 17:07 | ||
Sziasztok! Ezúton közreadom, és konstruktív kritika tárgyává teszem a ma délután elkészült Bismarck német csatahajóm (Revell 1/570) diorámáját, amint éppen 1940. május 26-án este a brit Ark Royal repülőgéphordozóról felszálló 825. század Fairey Swordfish gépei által torpedó támadás éri...megpecsételve ezzel végül a sorsát! Várom szíves észrevételeiteket, segítő szándékú őszinte véleményeteket! Köszönöm! Szép estét kívánok! Üdvözlettel:Csaba (csabakfor@yahoo.co.uk) | |||||
Sennás | Adatlap | 656290 | 2019. február 24. 17:02 | ||
Elég az 1:72es mert(még) 35ben nincs:( | |||||
vini | Adatlap | 656288 | 2019. február 24. 16:41 | ||
Sennás | Adatlap | 656287 | 2019. február 24. 16:28 | ||
Sennás | Adatlap | 656286 | 2019. február 24. 16:27 | ||
vini | Adatlap | 656285 | 2019. február 24. 16:26 | ||
Sziasztok! Honnén lehetne ilyen ZIL-t rendelni? Igazán pofás darab és ilyenen szolgáltam katona Pápán. Üdv: Vini | |||||
Sennás | Adatlap | 656284 | 2019. február 24. 16:13 | ||
Sennás | Adatlap | 656283 | 2019. február 24. 16:03 | ||
Akkor jó:) már csak egy pofás lámpatest(ek) kell neki. | |||||
Gabusch | Adatlap | 656282 | 2019. február 24. 15:31 | ||
Gyakorlatilag hőhatással nem kell számolni LED esetében. Ha sikerül rosszul összeforrasztani és zárlatot előidézni, ott lehet probléma, de az nem a LED hibája. | |||||
Sennás | Adatlap | 656281 | 2019. február 24. 15:22 | ||
Nincs valami teherkocsi első nagy lámpád(hasonló) reflektor abba beleszerkeszteni. Kérdés egy LED mekkora hőt bocsájt ki ha1-2órát világít. | |||||
Gaben86 | Adatlap | 656280 | 2019. február 24. 15:07 | ||
A kérdés nem balga. Én is sokat agyaltam rajta. A tükör méretre és formára vágása bonyolult lett volna. Épp ezért beszerzés alatt van az öntapadós tükörfólia. Az lesz a fa alapra a torony alá ragasztva. De a led világítás még nem jutott eszembe. | |||||
Sennás | Adatlap | 656276 | 2019. február 24. 14:12 | ||
Klassz! Egy balga kérdés esetleg (nem egyszerű)a torony FA talapzatra egy "reflektor" ami bevilágít alá? Esetleg egy kis pici tükör bele aplikálva a fába talán visszatükrözne valamit? | |||||
Gaben86 | Adatlap | 656272 | 2019. február 24. 12:17 | ||
Sziasztok. Zajlik a parkosítás. Ismét megpróbálkozom a (mumussal) készítek a kerítés mellé egy kis fát. Azzal még lesz dolgom. Még a kerítést és a betont kéne koszolnom. Valamint tervben van egy kis bokor valahová. És lehet hogy a lépcsőt is elkészítem a gép mellé. | |||||
Elnar | Adatlap | 656241 | 2019. február 23. 18:16 | ||
Ej, ha mondtad volna, hogy a 160-ast építed... 3 oldaláról is van képem, úgyhogy még a terepminta is szinte teljesen megvan hozzá. | |||||
Sennás | Adatlap | 656237 | 2019. február 23. 16:48 | ||
Figyelj ha van 1mm sztirol gömbölyű rudad abból simán. Oszt csak festeni kell acéllal:) | |||||
Gaben86 | Adatlap | 656235 | 2019. február 23. 15:09 | ||
Nem is rossz ötlet. Bár a megvalósítással van némi gondom. Ezt a kis fém létrát nem lenne egyszerű legyártani. De még agyalok rajta. Amúgy a kerítés mellé bokrokat esetleg egy kisebb fát tervezek. | |||||
Sennás | Adatlap | 656233 | 2019. február 23. 13:51 | ||
Sennás | Adatlap | 656232 | 2019. február 23. 13:36 | ||
Meg az alsó rész mellé egy kis fém dobogó,korlát és arról belátni a nyitott részbe.(?) | |||||
Sennás | Adatlap | 656231 | 2019. február 23. 13:33 | ||
Az első variáció és akkor egy vékony járda párhuzamosan a kerítéssel a homokba,és a torony talapzatra meg egy magyarázós tábla a "látogatóknak":) Király lett! Esetleg kinti napfényben fotózva vaku nélkül? | |||||
Gaben86 | Adatlap | 656229 | 2019. február 23. 13:20 | ||
tyimosenko | Adatlap | 656178 | 2019. február 22. 09:11 | ||
Sziasztok! Időközben befejeztem a fülke belső vázának felépítését, elkezdtem a kezelőszervek beépítését. Kabinonként 5 db állítókar van, 4 a baloldalon, ebből 2 egy műszerházban, 1 db a jobboldalon a műszerfal alatt. Az üléseket újradizájnoltam kicsit, nem tetszett a függőleges oldalfal. Itt hibáztam, mert ennyire nem tartott össze az ülés háttámlája felfelé... Az ülések első-felső pereme a főtartókhoz illeszkedett, a pilóta térdhajlata alatt volt a felső főtartó. Sajnos a botkormánytengely nem fér el az ülések alatt, itt majd csalni kell. A botkormányokat is végül újragyártottam, nem kerül be az eredeti műgyanta. A képen lévő keret a hátsó kabin pedáljait tartalmazza. Érdekes módon hátul a pedálok nem a szokásos középső forgásponton elmozduló rúdon vannak, hanem beépítve a keresztmerevítésbe. Sajnos egy rosszul megfúrt üzemanyag betöltő nyílás miatt levágtam a fülke előtti borítólemezt, ami nagy hiba volt, kb fél mm-t csökkent a kabin szélessége, így a legyártott felső takarólemezeket újra kell faragni... Értelmetlen erőlködésnek tűnhet ez a teljes kabin csőkeret, de ennek szerintem kb a fele látszani fog a maketten. Csak az ülések és az elnyújtott téglalap alakú taposólemezek takarnak majd. Muszáj részletes kabint építeni, fel kell dobni valamivel az egyszerű gép megjelenését. | |||||
börni75 | Adatlap | 655885 | 2019. február 15. 19:47 | ||
tyimosenko | Adatlap | 655803 | 2019. február 13. 22:41 | ||
Sziasztok! A felső kabinborítás könnyen összejött. Szerencsére a 0,2es sztirol se rúgta le magát a sablonról. Legszívesebben az első kabin előtti borítást is sztirolra cserélném, csak sajnos oda kell a műgyanta tartása a ragasztáshoz,pedig spórolni lehetne egy kellemetlen illesztést... | |||||
tyimosenko | Adatlap | 655718 | 2019. február 11. 22:24 | ||
Na...folytatom. A doboz tartalmára felületes pillantást vetve bíztatónak éreztem a helyzetet. Szép szárnyvásznazás, kevés alkatrész. Persze egy ilyen makettet nem lehet "letegezni", úgyhogy számítottam a legváltozatosabb buktatókra. De aki Klemm 35-öt szeretne 1:48ban, az ezzel jár. Átlátszó alkatrászek, matrica sincs természetesen. A makett tüzetes átvizsgálásakor kiderült,hogy megvan minden nyalánkság: anyaghiányos öntés,besüllyedés a vásznazott felületen, buborék a vásznazáson, téves részletek, a törzs alján gyakorlatilag nincs hézagmentes illeszkedés,inkább a mm-ek jellemzőek, szárnyak dettó (kíváncsi lennék, hogy a Legato Kits eredetije milyen minőségű öntés). Mindez nem nyavajgás, nagyon élvezem az építést. A vízszintes kormányokat azonnal kivágtam. A törzsvásznazás besüllyedéses öntéshibájára csináltam egy surfaceres feltöltéses próbafújást, szerintem ezzel javítható, de majd csak a törzs összeállítása, tömítése után. A fülkében volt valami ráöntött rácsozat, de azt azonnal lemartam, plusz a fülke falát is, alját is elvékonyítottam. Evergreen szálakból felépítettem az új rácsot, sikerült eltalálni az arányokat, jó pontossággal ott vannak a rudak, ahol az igazin. Az igazán bonyolult rács a hossztengelyre derékszögű keresztrudazat, nehéz lesz berakni őket törzsragasztás után.. A két fülke közötti törzsfelső részt levágtam, ezt egydarabból gyártom újra valószínűleg 0,1es sztirolból. Az üléseket ólomlemezből gyártottam le. Eredeti alkatrész a fülkében csak a 2 botkormány marad majd, azok jók. A futóművet is teljesen újra kell gyártani, talán a kerekek jók lesznek. Természetesen magyar gép lesz, majd egyedi fújósablonokkal megoldva a lajstrom. A fotóhoz melléraktam egy készülő caudron c.600-at és egy Bü-131-et. 3 kortárs kiképző/futárgép. Elnézést a béna képekért. | |||||
tyimosenko | Adatlap | 655716 | 2019. február 11. 21:45 | ||
Sziasztok! Beszereztem egy Planes 1:48-as Klemm Kl-35 makettet nemrég és azonnal bekerült az aktuális építés alatt álló makett-portfolióba |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Szép napot!
Eme csörömpölőkkel készültem el !jöhetnek a kritikák...
Üdv!