<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
BalEee | Adatlap | 682380 | 2021. február 21. 11:47 | ||
Bishop | Adatlap | 682160 | 2021. február 14. 20:21 | ||
migfun | Adatlap | 682151 | 2021. február 14. 18:01 | ||
Még szerencse, hogy van "véletlenül" néhány F-13, PF, MF és Bisz makett talonban... :) | |||||
HADvezér | Adatlap | 682136 | 2021. február 14. 10:08 | ||
Sziasztok! Nos most jön el az ideje egy csapatfestésű matricalapnak :) Elnézést, hogy csak most olvastam a topik ezen részét. Akkor hamarosan jönnek a csapatfestésű 21 -esek! | |||||
migfun | Adatlap | 681859 | 2021. február 5. 10:38 | ||
Tibcsi | Adatlap | 681856 | 2021. február 5. 10:25 | ||
Ha Cápetit akarsz, akkor 1/72-ben egyelőre nem találsz jobb MiG-21bis-t a Zvezdánál, az sem sétagalopp, de legalább az alakja jó. Az Eduard MF-ből inkább építs mást. :) | |||||
zsocate | Adatlap | 681851 | 2021. február 5. 09:50 | ||
Ez a szakirodalom elérhető magyarul? Ha jól gondolom, a szerző magyar, itt a makettinfón megtalálható esetleg? | |||||
vasasbalint | Adatlap | 681842 | 2021. február 4. 19:25 | ||
Igen 1:72 De egyenlőre nem kezdek bele semmibe, csak informálódok ! köszönöm Azóta képet is találtam ! | |||||
atika | Adatlap | 681838 | 2021. február 4. 16:50 | ||
...eddig 1/48-ban gondolkodtam, nem tudom miért. Ha 1/72-ről van szó, akkor még kacifántosabb a dolog. | |||||
atika | Adatlap | 681837 | 2021. február 4. 16:37 | ||
atika | Adatlap | 681835 | 2021. február 4. 14:07 | ||
Ne tedd. Nemcsak a gerinc a gond. A 75AP típus szigony antennája sincs benne az 1/48-as MF készletben. Ráadásul az Eduard 1/48-as bis orra sem OK. Kell hozzá egy Coldwar Studio orr-rész. ...szóval elég szép sport teljesítmény a bis-ből bis-t építeni is. | |||||
badgo | Adatlap | 681834 | 2021. február 4. 13:57 | ||
Szia! Elég látványos a különbség a gerinc méretében. Sztem érdemesebb beruháznod egy biszre, mint nekiállni ennek a nehezen kivitelezhető átalakításnak. Vagy egyszerűen elfogadod, h a Te Cápetid egy MF lesz. | |||||
vasasbalint | Adatlap | 681833 | 2021. február 4. 13:46 | ||
Sziasztok ! Segítséget kérnék. Egy Eduard MF-ből szeretném megépíteni Cápetit. Tudom ő Bisz volt ! Tudnátok képet küldeni amin látszik milyen külső különbség van kettő között ? köszönöm Üdv.: Bálint, Gyomáról | |||||
gaunt1 | Adatlap | 681254 | 2021. január 15. 17:49 | ||
De jó látni, hogy vannak még olyanok akik törődnek ezzel! Nekem is elegem van amikor magyar könyvekben, újságokban, weboldalakon ilyeneket lehet olvasni, hogy Shilka, DShkm, Shturmovik, ISU-152, stb. Még annyit hozzátennék, hogy pár hozzászólással lejjebb, az "E-6USz" és "E-6UM" szintén hibás, az "E" helyesen "Je". A magyar "E" orosz megfelejője ugyanis az "Э" karakter, nem a "Е". | |||||
Muzzy | Adatlap | 681250 | 2021. január 15. 15:01 | ||
bocsi, de éppen azt írtam, hogy a kiejtés szerint kell átírni Te hogy írnád az orosz "CПC"-t át? Fonetikusan SzPSz, és ezt is írtam. | |||||
Sennás | Adatlap | 681248 | 2021. január 15. 13:21 | ||
Jaj de jó hogy írod teljesen "elfelejtettem" ez Covid mindent felborított tavaly nem jutottunk el talán az idén van ott pár jó vas úgy láttam fényképezünk majd:) | |||||
Miggyuri | Adatlap | 681247 | 2021. január 15. 13:05 | ||
betús = betűs :) | |||||
Miggyuri | Adatlap | 681246 | 2021. január 15. 13:04 | ||
A cirill betűs átírásnak egységes szabálya van - csak sokan, talán kényelemből, vagy mert nem tudnak róla, mindenféle variációkban gondolkodnak, vagy átveszik jól, rosszul, az angol nyelvű - egyébként hasonlóan rossz (az orosz kiejtéshez képest)- át írásokat. A helyesírás azt mondja ki, hogy a nem latinbetús írásoknál (cirill,arab, kínai stb.) kiejtés szerint kell leírni az adott szót. Azaz Kalasnyikov és nem Kalashnikov, PPS-41 és nem PPSh-41.Bocsi,de kibújt belőlem a magyartanár. :) | |||||
TOmCSI | Adatlap | 681244 | 2021. január 15. 10:54 | ||
Sziasztok! A mátrafüredi Oxigén Adrenalin parkba került kiállítási tárgyként a 9125 oldalszámú 21 bisz. Sajnos eléggé "leharcolt" állapotban van. | |||||
búza | Adatlap | 679328 | 2020. november 23. 17:36 | ||
Jó példa az átírásra, hogy a BD3-as tartók szinte mindenütt BDZ-nek lettek fordítva! | |||||
búza | Adatlap | 679327 | 2020. november 23. 17:35 | ||
A hajtómű átépítésnek nem volt köze az elnevezéshez, a gép nem ettől lett átsorolva, mert már előtte a "69"-es gyári számmal lettek gyártva, igaz az első három, kés antenna nélküli gép még más sorozatot képviselt. A hajtómű átépítések '78 július és '79 november között zajlottak a PG.-ben (később az NDK-ban!), ekkor már minden gép a ma ismert oldalszámát viselte. Az átépítés a PF változat krónikus hajtómű hiánya miatt IS! került sorra. | |||||
Muzzy | Adatlap | 679325 | 2020. november 23. 16:59 | ||
A cirill betűk átírása sosem volt egységes! Ha fonetikusan nézzük, akkor a leghelyesebb az "Sz" De még Juge írásában is keveredik, mert az "UC" idézésnél "Sz"-t használ, de az "CПC"-nél meg "SPS"-t ("SzPSz" lenne nyelvtanilag helyes az orosz "határréteg lefújó rendszer", de a 70-es években katonáéknál erre nem sokat adtak Muzzy | |||||
juge75 | Adatlap | 679321 | 2020. november 23. 16:37 | ||
Oroszoknál is "68"-as gyártmányként /E-6USz/ említik az USz-t /Mig-21C gyakorló változata/, 1966-71 között Tbilisziben 347 repülőt gyártottak. Ebből export változatot is említ, "68A"-gyártmányként 1970-ig. a "69"-es gyártmány /E-6UM/ a PFM gyakorló változataként említi, szintén Tbilisziben, 1971-es évtől készült exportra, SPS határréteg lefúvó rendszerrel, 1133 készült. aviaros.narod.ru/mig-21u.htm | |||||
Nyugger | Adatlap | 679319 | 2020. november 23. 15:45 | ||
Ne tévesszen meg az, hogy 21USz-t írtam, ez egyszerűen ez a magyarnak tartott írásmódja, szerintem… Szóval a csatolmányban a kor négy magasabb beosztással (és tudással) rendelkező főtisztje 1972.05.09-én még mindig 21USZ-nek hívja a típust.Laciék is (Rumcájsz_52) is ebből tanultak anno. Talán a 21UM-ek (69) „tömeges” elterjedése után lettek átsorolva az UM kategóriába némi technikai átépítés és fejlesztés után, pl. az R-11F2SZK-300 hajtómű lecserélése R-13-300-ra. Talán az eredeti orosz és az első magyar sárkány formulárból lehetne előrébb lépni, de hol van már a tavalyi hó…… Szóval a mottó: „a magyar repülés története az egyik legszórakoztatóbb, melyet csak hiányosan lehet megtalálni, és így a tudáskeresés sohasem ér véget” | |||||
búza | Adatlap | 679314 | 2020. november 23. 14:33 | ||
Oldalszám: 0158(kezdetben 0169!) Gyári szám: 01695158 | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 679306 | 2020. november 23. 12:06 | ||
Szia! Több okból se lehet úgy ahogy kombináltál. "69" lajstromszámú kétüléses 21-ünk nem volt. Az USz átírás oroszból jött (az SzPSz-rendszerrel felszerelt kétüléses 21-et jelentette), csak volt ott némi keveredés. Az USz ipari kódja eredetileg nem "69"-es gyártmány, hanem "68"-as volt (nekünk ilyen nem is volt), viszont a kezdeti dokumentációk (még amiből a PG-ben a típust tanultuk az is!) a bejövő tipust csak mint az USz "68"-as gyártmány újabb robotpilótával felszerelt +stb. módosítását írta le! Nagy volt ám akkoriban a titkosság és kavarás, mikor az első PG-csoport kiutazott a Szu-ba a típusképzésre, a katonai főiskolán az oktatótisztek 2 napig egyszerűen letagadták hogy ilyen típus egyáltalán létezne, "Elvtársak hát magukat becsapták!", meg kellett várni hogy Moszkvából odaért egy kísérő főtiszt aki rábólintott, hogy a magyarok TÉNYLEG arra a tipusra kapjanak kiképzést! Később lett egyértelmű, hogy a hivatalos légierős tipusjelzés az 21UM, "69"-es gyártmány ipari kóddal. A másik: nézd meg a doku dátumát, akkoriban a MN-ben semmiféle OFFICE számítógépes programot nem használtak (ha erre gondoltál). :-) | |||||
pmheros | Adatlap | 679302 | 2020. november 23. 09:57 | ||
Üdv! Nézegettem azt az irományt és feltűnt hogy az USz betűösszetételben az "S" bötű nagy, míg a "z" kicsi. Felötlött bennem, hogy olyam mintha egy rövidítés kezdete lenne, például: "Sz.", mint Számú. Mivel utána épp egy lajstom szám áll, még akár jelentheti is azt. Elképzelhetőnek tartom, hogy kimaradt egy szóköz az U és az Sz közt, amit a mechanikus Office program nem jelölt javításra. :) Üdv.: pmheros | |||||
László58 | Adatlap | 679296 | 2020. november 22. 23:31 | ||
Köszi a választ. :D | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 679295 | 2020. november 22. 22:57 | ||
Főleg az, hogy a festett területeken a lemez nem alu-ezüst árnyalatú volt, a szárnytartályoknál pl. műgyanta-szigetelése volt (nagyon világos homokszín), a többi felületen eloxált felületvédelem, ez fakó sárgás metállszín volt. Az ezüst festéssel kicsit közelebb hozták a felület színét a natúr durállemez árnyalatához. | |||||
japesze43 | Adatlap | 679276 | 2020. november 22. 19:26 | ||
Sziasztok Rumcájsz_52 és Nyugger! Nagyon szépen köszönöm a leírt pontos információkat, ezek most nagyon fontos információk egy Mig-21UM makettprojektben. | |||||
búza | Adatlap | 679272 | 2020. november 22. 16:33 | ||
Szerintem közepes javítás után akkoriban nem távozott natúr fém színűen egyetlen gép sem a PG.-ből, mindegyik ezüstre volt festve. Legalábbis amikor hajtómű cserére bejöttek az előzőleg PG. javított gépek akkor már olyanok voltak. | |||||
László58 | Adatlap | 679267 | 2020. november 22. 12:28 | ||
Szia Rumcájsz! Mi volt az oka a különböző színű festésnek? | |||||
Nyugger | Adatlap | 679263 | 2020. november 22. 11:07 | ||
Gépek beérkezése után pár héttel -talán hónappal- lettek átlajstromozva Pápán, ez nem érintette a gépek eredeti natúr festését. Az első közepes javítás után (1974-1975) csak az oldalszám formája változott a pápai szögletesről a PG-s kerek formára, de maradt a gépek natúr gépszíne. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 679262 | 2020. november 22. 11:07 | ||
Szia japesze! Az MN Légierőben 21US (helyesen 21USZ) soha nem volt, az összes kétüléses vagy 21U, vagy 21UM volt. Az általad említett gépek helyes típusjelzése 21UM. A kezdeti lajstromszámokat nem sokáig viselhette az első három gép (lehet hogy csak papíron kapták az ideiglenes számot számot), mert a PG-be az első kísérleti közepes javításra 74 áprilisban már 0358-al érkezett be az első UM. A PG-javításig mindegyik gép (a felfestett számtól függetlenül) az eredeti szovjet gyári festést viselte: egyes felületeket (pl. gerinc, függ. vezérsík belépőéle és oldala a függ. főtartóig, szárnytartályok alul-felül, vizsz. vezérsík középső burkolata alul-felül, pompázsgátló és körülötte egy szabálytalan nyolcszög alak a gépszám előtt, törzs hátsó része a v.vsík elejétől a fúvócső-burkolatig, kabintető előtti rádiótér-tető, stb.) ezüst festést kapott, a többi felület maradt natúr fémszín, ezután az egész gépet átfújták félfényes átlátszó színtelen lakkal. Az ezüst festés kissé sötétebb árnyalatú volt mint a natúrfém alu-burkolat. A fúvócső burkolata és a fékernyő kúpos ajtói festetlen natúr sötét hőálló fémszínűek voltak, a fcső.-burkolat hátsó 30-40cm-es része szabálytalan foltokban barnásra-sötétszürkére égett. Az orrkúp és más antenna-burkolatok sötétzöld színűek, a kormánylapok, fékszárny hátsó éle felül pár cm szélességben és a v. vsík külső végén a mellső ellensúly hegye 36cm hosszon piros. | |||||
japesze43 | Adatlap | 679240 | 2020. november 21. 19:39 | ||
Az aviainfo szerint 1971-ben Magyarországon három Mig-21US lett szolgálatba állítva, amelyek később át lettek lajstromozva, eredetileg 0169, 0269 és 0369 volt a számuk. Esetleg lehet-e tudni valamit ezeknek a gépeknek az átlajstromozás előtti festéséről? A 0169-es számúból 0158-as lett és ez Kecelen van kiállítva, de UM-ként... | |||||
búza | Adatlap | 679106 | 2020. november 17. 15:09 | ||
Az F-13-ba (74-es) sorozattól függően 2200-2400 liter keró ment bele. Abban is volt 1-es tartály. Ha ehhez hozzáadjuk a gerinc 170-ét, plusz a gépágyú lőszerek helyét szerintem akkor sem jön ki a 2900 liter. De majd otthon megnézem! :-) Emlékeim szerint: 21U: 2300, UM: 2350, MF: 2600, PF: 2700, Bisz/AP: 2750. F-13-at nem üzemeltettem. | |||||
sanyi | Adatlap | 679105 | 2020. november 17. 13:33 | ||
Uraim! Köszönöm a segítséget, most már felvilágosodtam! Hogy ezt miért nem vettem észre, azt nem tudom... Üdv Sanyi | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 679104 | 2020. november 17. 11:42 | ||
Tényleg van ilyen adat Jefim Gordontól - és sok követőjétől, de neki már nem mindent hiszek el, tévedett több más dologban is. Nekem van orosz adatom 2680 l-ről, ezt inkább elhiszem. Viszont azt jó ha tudjuk, hogy a PF-ben még volt egy 1. sz. tartály ami a bisz-ből már hiányzott, a bisz-ben "soványabb" volt a 2. sz. nagy törzstartály a gépágyú körbefutó lőszer-hevedercsatornája miatt, és az SZPSZ-rendszer berendezései miatt kisebb volt mindkét oldali 6. sz. törzstartály is. Kérdés hogy ezeket a mínuszokat mennyire kompenzálta a PF-hez képest 170 l.-ről 540-re növelt gerinctartály! | |||||
búza | Adatlap | 679099 | 2020. november 17. 07:46 | ||
"A betölthetô 2900 l üzemanyag viszont meghaladja a PF 2750 l-jét." Ez biztos? Szerintem tévedés! Még a Bisz/AP-be is csak 2750 ment bele! | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 679096 | 2020. november 16. 23:04 | ||
Ha megnézed a linken lévő fotót, látszik az a kis részlet ami miatt nem lehet PF: fékernyő-tartály van az oldalkormány alatt, PF-en ilyen nem volt (egyetlen kísérleti példányt kivéve, de az ugye szovjet volt). Így lehet PFSz (ha ugyanolyan keskeny a függ. vezérsík mint a PF-en), lehet PFM ha szélesebb a f. vezérsík és szovjet/VSZ gép(a sajátjukat így hívták, de ebből volt kétféle is, a másodikon kétrészes a kabintető, KM-1 katapult van bebbe, és SzPSz-rendszerű a fékszárny)), és lehet FL-változat is ha VSZ-en kívüli export-gép. Eredetileg mindegyik 2 fegyverfüggesztővel van felszerelve, a 4-függesztős az már indiai átépítés eredménye. Nem kell mindent elhinni, amit a "szakértő" újságírók odaírnak ... | |||||
migi | Adatlap | 679093 | 2020. november 16. 20:50 | ||
MiG-21 PF-hez hasonló konstrukció, némi változtatással. Az FL szélesebb a függôleges vezérsíkkal rendelkezik mint a PF. Az R1L Zaphír lokátort a modernebb R2L váltotta fel. Hajtómûve az F-13 változaton alkalmazott R-11 F-300, mely gyengébb mint a PF típusé és csak 3900 kp a max. tolóereje normál, illetve 5740 kp utánégetô üzemmódban. A betölthetô 2900 l üzemanyag viszont meghaladja a PF 2750 l-jét. Ez az elsô változat, mely törzse alatt képes a GP-9 gépágyúkonténer hordozására, mely egy 23 mm-es ikercsövû gépágyút tartalmaz 200 db lôszerrel. A típust Moszkvában 1965-68 között gyártották. Indiában a Hindustan Aeronautiscs Ltd. ( HAL ) 1966-ban készült fel a licence gyártására és az elsô indiai MiG-21 FL ( C1100 lajstromú ) 1970. október 19-én készült el. A HAL 1970-73. között 195 db-ot gyártott a típusból. India még még ma is rendszerben tartja ezt a változatot, de 4 fegyvertartós szárnyakkal, angol elektronikai berendezésekkel és francia fegyverzettel látták el saját változatukat | |||||
sanyi | Adatlap | 679089 | 2020. november 16. 19:59 | ||
Sziasztok! Mi az eltérés a MiG-21 PF és FL között? Az indiai négy tartós FL világos, de az arabok is kaptak FL-eket, amik két tartóval rendelkeznek. Sajnos hiába nézegetek google-val, ugyanaz a gép egyszer FL, másszor pedig PF... Előre is köszi! twitter.com/Adlaim27/status/1326743644506894339/photo/1 | |||||
zoli75 | Adatlap | 679077 | 2020. november 16. 04:34 | ||
búza | Adatlap | 679067 | 2020. november 15. 16:11 | ||
Szia! Nézd meg Vándor Kareszék gépét, az jól van lefestve. Üdv: Búza | |||||
zoli75 | Adatlap | 679045 | 2020. november 14. 20:34 | ||
Sziasztok, Olvastam valahol, hogy a két számjegyűek - MiG-21 bis 75AP - közül voltak olyan példányok amelyeknek a futóakna belső része és a futóakna ajtók belső része zöldes árnyalatú volt. Én a "47"-est fogom restaurálni és infókat gyűjtök hozzá. Köszönöm! Gyarmati Zoltán | |||||
Sennás | Adatlap | 678545 | 2020. november 3. 16:41 | ||
tzsgyuri | Adatlap | 677793 | 2020. október 9. 15:53 | ||
Ezt láttátok? https://www.vatera.hu/mig-21-vadaszrepulogep-2959399796.html?utm_source=rtb_criteo&utm_medium=cpc&utm_campaign=allcategory_allvisitor_web_retargeting&utm_source=rtb_criteo&utm_medium=cpc&utm_campaign=allcategory_allvisitor_web_retargeting#tblciGiC702tLk0-qbsfmqrNvcFCJz2yl7dvMEGriyTbwO-RmViDwjE4 | |||||
Bishop | Adatlap | 677777 | 2020. október 8. 21:12 | ||
búza | Adatlap | 677685 | 2020. október 5. 13:32 | ||
Valahogy így nézett ki festés nélkül. | |||||
vatya1 | Adatlap | 677666 | 2020. október 4. 19:34 | ||
köszönöm szépen Rumcájsz-52 |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Sziasztok!
Terepszínű Eduard Mig-21MF-et építenék a képen látható magyar verziók valamelyikében.
Segítséget szeretnék kérni a színeket illetően a kabinbelsőre, futóaknákra és a 3 terepszínre vonatkozóan. Főként gunze festékeket használok, így a legkézenfekvőbb lenne azokat használni/rendelni ehhez is.
MRP festékekből találtam konkrét magyar színeket a terepfestésre vonatkozóan, de nem ismerem a gyártót és a festékeiket, illetve elég húzós áron adják őket. Átváltani nem tudtam, mert a saját számozásukon kívül más adatot nem találtam róluk. A kabinnál és az aknáknál nem csak színkódokkal, de magukkal a színekkel is bajban vagyok, nem ismerem annyira a típus történetét.
Még egy bónusz kérdésem lenne, a Mach kúp festése megegyezik a terep sötétzöldjével, vagy eltérő festése volt (Eduard utasaítás szerint a mellékelt összes változatnál bright green)?
Előre is köszönöm a segítségetek!
Üdv,
Balázs