<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102. |
KarBal | Adatlap | 682388 | 2021. február 21. 15:29 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 682359 | 2021. február 20. 13:58 | ![]() | |
Freddy | Adatlap | 682343 | 2021. február 19. 22:34 | ![]() | |
15M 22,5cm-es aknavető a CMK-tól, 35-ben természetesen. Nekem mindigis tetszett a kis steampunk fogaskerekecskéivel, ennél primitívebben már csak akkor lehetne a szeretetcsomagot átjuttatni az olasz lövészárokba, ha kézzel dobják át. Erről is csináltam Kecelen képeket, feltettem őket: makettekeswg.blogspot.com/2021/02/100-15m-225cm-aknaveto.html | |||||
Sokol | Adatlap | 682302 | 2021. február 18. 19:58 | ![]() | |
Mindent leírtak az Urak :) ! Itt a karszallag amit téglatesó említ: fotók.hu/_data/i/galleries/1942/fotok_26353-me.jpg //fotók.hu/_data/i/galleries/1942/fotok_26353-me.jpg | |||||
téglatesó | Adatlap | 682293 | 2021. február 18. 14:44 | ![]() | |
Yep. Olvastam a Regiment-cikket meg a Gosztonyi-könyvet is. Erre írtam, hogy inkább hírszerző volt a fickó, mint valódi haditudósító (korábban valaki -lehet hogy éppen Te Freddy-, kérdezte itt a topicban, hogy megvannak-e egyáltalán valahol a japó által készített fotók, vagy csak dísznek volt a nyakában a gép). | |||||
elmo | Adatlap | 682290 | 2021. február 18. 14:18 | ![]() | |
Freddy, téglatesó! Köszönöm a kimerítő választ! | |||||
Freddy | Adatlap | 682287 | 2021. február 18. 13:33 | ![]() | |
Ja, miért volt ez annyira fontos, gondolom egyértelmű: a japánok nagyon féltek arról, hogy az oroszok a Távol-Keleten megtámadják őket, ezért a keletre irányuló szovjet csapatmozgások jeleire vadásztak. | |||||
Freddy | Adatlap | 682286 | 2021. február 18. 13:28 | ![]() | |
,, Inkább protokolláris mint gyakorlati jelentősége volt a sztorinak." A Regimentben volt erről egy cikk. A japán hírszerzés a szovjet rádióadások lehallgatásával foglalkozott, minden szovjetekkel szomszédos országba telepítettek lehallgatóállomásokat, általában a nagykövetségekre. (A fogadó országok persze általában tisztáában voltak ezzel, egyfajta együttműködés volt ez inkább, hiszen a szovjet rádióadásokra mindenki kíváncsi volt). Amikor Magyarország a Szovjetunió szomszédja lett Kárpátalja visszavétele után, akkor lett nálunk is nagykövetség, éppen emiatt (addig Bécsből irányították a magyaroroszági japán ügyeket). Csak ahogy a front haladt előre, úgy már Budapestről nem lehetett semmit hallani az orosz rádióadásokból, így közelebb kellett tolni a biciklit a fronthoz. Ebben a magyar társszervek segítettek: mivel a japán katonákat magyar uniformisba bújtatni instant lebukás lett volna (az oroszok se voltak hülyék, a sok partizán miatt elég jól tudták, mi folyik a megszállt területeken), ezért döntöttek úgy, hogy akkor maradjon japán katona, és öltözzön haditudósítónak, úgy nem feltűnő az se, hogy mindig rádiókkal babrál. A róla készült képek jól ismertek, Gosztonyi könyvében is benne van az egyik, igaz, ott még haditudósítóként szerepel. | |||||
téglatesó | Adatlap | 682285 | 2021. február 18. 13:16 | ![]() | |
Bocs, hülyeséget írtam, nem kapott magyar egyenruhát, csak haditudósító jelvényt meg karszalagot. Bocs. | |||||
téglatesó | Adatlap | 682284 | 2021. február 18. 13:11 | ![]() | |
Az a haditudósítók jelvénye volt. A japánnak kinéző pedig tényleg japán volt, dr. Sunji Sasamoto főhadnagy, elvileg haditudósító, valójában inkább hírszerző tiszt. Amikor kilátogatott 1942 nyarán a 2. magyar hds. arcvonalára, magyar haditudósító uniformisba bújtatták, hogy ne legyen annyira feltűnő a jelenléte (ne feledjük, hogy akkor Japán még semleges volt a tengely és a szovjetek háborújában). Még egy filmhíradóban is szerepelt, sőt magyar kitüntetést is kapott. Inkább protokolláris mint gyakorlati jelentősége volt a sztorinak. | |||||
elmo | Adatlap | 682283 | 2021. február 18. 12:44 | ![]() | |
Szia Sokol! Az lenne a kérdésem, hogy az úriember mellkasán a zseb feletti jelvény mit jelentett? A téglatesó által belinkelt, Dr. Szentpétery Tibor doni fotósorozatában gyakran feltűnik. Esetleg a haditudósítókhoz volt köthető? Azért kérdem, mert ebben a bizonyos sorozatban van egy kép ami számomra nehezen értelmezhező. Történetesen ez: 188.166.116.137/szentpeteryfoto/photoproxy Kövezzetek meg, de szerintem a jobb oldali katona fején japán császári ködvágó van! (mind kettőjük mellkasán ugyan az a jelvény virít) Ha esetleg a link nem működne, a doni sorozatból a 056-os kép az. | |||||
téglatesó | Adatlap | 682277 | 2021. február 18. 09:36 | ![]() | |
Sziasztok! Ajánlom átböngészésre Dr. Szentpétery Tibor mostanában feltöltött fotóalbumait. II. vh., 1956, rengeteg nyalánkság, gyönyörű (igaz vízjelezett) fotósorozatok. 188.166.116.137/szentpeteryfoto/ | |||||
Freddy | Adatlap | 682205 | 2021. február 15. 22:43 | ![]() | |
Igen, ez az. Elég sok fotón felbukkan, vártam már, hogy valaki kiadja. | |||||
Sokol | Adatlap | 682199 | 2021. február 15. 21:51 | ![]() | |
Sokol | Adatlap | 682198 | 2021. február 15. 21:40 | ![]() | |
Elnar | Adatlap | 682191 | 2021. február 15. 20:02 | ![]() | |
Nem tudom, melyik az, de ez a V8/G81A, kölni Ford amiből a Magyar Királyi Honvédségnek is volt elég szép számmal. | |||||
Freddy | Adatlap | 682178 | 2021. február 15. 11:28 | ![]() | |
Ez a Ford V8 az a Ford V8? Most a nyilvánvaló dolgoktól eltekintve, mint pl kabrió vs nemkabrió. automodeler.com/news/ford-v8-and-greyhound-coach | |||||
téglatesó | Adatlap | 681945 | 2021. február 8. 06:22 | ![]() | |
A log.gyüjtiben az eü változat van nem? Legalábbis az általad is linkelt tanulmányban azt írják. Amúgy meg a keceli olyan sz.r állapotban van, hogy ki tudja mi minden hiányzik róla, vagy nem úgy van ahogy eredetileg... | |||||
Elnar | Adatlap | 681936 | 2021. február 7. 18:23 | ![]() | |
Jézusmária... Ha ez '12-ben így nézett ki, és azóta is szabad ég alatt van, akkor ebből maximum a vasalás van már csak meg...(bár még azt is érdemes lenne restaurálni, új faanyaggal) Viszont, ha jól látom, ez a példány nem egyezik a logisztikai gyűjteményben lévővel, mert annak az első kerekeinél nincs az a fellépő ami ennél látszik. (a honlapjukon 31M-nek írták, azért így van elmentve nálam is) | |||||
Freddy | Adatlap | 681933 | 2021. február 7. 15:13 | ![]() | |
téglatesó | Adatlap | 681767 | 2021. február 2. 07:56 | ![]() | |
A Honvédségi Közlöny 1936./25. száma képei az Elnar által említett körrendelethez: | |||||
Elnar | Adatlap | 681753 | 2021. február 1. 18:23 | ![]() | |
Kiindulásnak nem rossz. Viszont ez nem _az_ országos jármű. Akárhány képet néztem róla, még ha voltak is eltérések, a (36M) ojmű mindig lőcsös szekér volt, fékkel, a hátsónál jóval kisebb első kerékkel. És többnyire sokkal jobban vasalva, telerakva szerszámrögzítővel. Bővebb infó: [URL=http://epa.niif.hu/02700/02735/00080/pdf/epa02735_katonai_logisztika_2015_2_250-275.pdf] [URL=https://drive.google.com/file/d/0B2IT5sLzLGdDNWVIbnY5T1UwejQ/view]Katonai Logisztika 2016/2 420.014/3./b. — 1936. sz. körrendelet 430.022/3./b. — 1937. sz. körrendelet - 37M kocsiponyva rendszeresítése | |||||
Freddy | Adatlap | 681732 | 2021. január 31. 18:00 | ![]() | |
Jó találat köszi! Majd a keceliről rakok fel képeket. | |||||
Sokol | Adatlap | 681731 | 2021. január 31. 16:50 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 681472 | 2021. január 22. 21:14 | ![]() | |
Vettem tudomásúl! Köszi | |||||
Elnar | Adatlap | 681471 | 2021. január 22. 20:42 | ![]() | |
Sem 7, sem 9 nem volt, semmilyen helyiértéken, így ezekkel később se logikázz. 1-6 az összes szám. | |||||
téglatesó | Adatlap | 681466 | 2021. január 22. 18:33 | ![]() | |
A gép toronyszáma "134". Vagyis az (1. zászlóalj) 1. (közepes) század 3. szakaszának 4. járműve. | |||||
Sennás | Adatlap | 681465 | 2021. január 22. 18:29 | ![]() | |
TAMÁS78 | Adatlap | 681463 | 2021. január 22. 18:15 | ![]() | |
Szerintem a 3-asnak egyszerűen ilyen volt a formája. | |||||
Sennás | Adatlap | 681462 | 2021. január 22. 18:09 | ![]() | |
Köszönöm. Csak azért kérdezem mert (biztos az én szemem csak) de olyan mintha a két szám nem egyforma lenne. Az 134es? Innen 194 onnan 17? látom. De tuti nem az. | |||||
téglatesó | Adatlap | 681460 | 2021. január 22. 17:40 | ![]() | |
Igen magyar. | |||||
Sennás | Adatlap | 681455 | 2021. január 22. 15:18 | ![]() | |
rod666 | Adatlap | 681450 | 2021. január 22. 11:07 | ![]() | |
Emerick | Adatlap | 681433 | 2021. január 21. 18:26 | ![]() | |
rod666 | Adatlap | 681419 | 2021. január 21. 11:09 | ![]() | |
KarBal | Adatlap | 681313 | 2021. január 17. 09:28 | ![]() | |
Köszi Elnar! Erre a képre még április 28-án (672008) írta romsitsa, hogy G változat van rajta. Én bevallom, vagy a járművezető kémlelőnyílása, vagy a lövegpajzs (késői G-nél) alapján tudom megmondani elölről, hogy A vagy G van a képen. Ennél pedig magamtól nem tudnék dönteni. | |||||
Elnar | Adatlap | 681305 | 2021. január 16. 21:43 | ![]() | |
Én nem vagyok otthon a Panther alváltozatokban, de ezt A-nak írták. | |||||
KarBal | Adatlap | 681302 | 2021. január 16. 20:59 | ![]() | |
Kedves urak! Volt a magyar honvédség állományában Panther Ausf. A is, vagy csak D és G? Elsősorban fényképes bizonyítékra gondoltam :) Köszönöm előre is. | |||||
Elnar | Adatlap | 681291 | 2021. január 16. 14:11 | ![]() | |
Szerintem nem "még" hanem "már" | |||||
Freddy | Adatlap | 681290 | 2021. január 16. 14:07 | ![]() | |
Én önkéntelenül is valami régebbi típust kerestem, őszintén szólva eszembe se jutott, hogy 1942-ben a Göring második továbbfejlesztésénél még fakerekes lovaskocsiban gondolkoznak. | |||||
Sokol | Adatlap | 681286 | 2021. január 16. 13:27 | ![]() | |
Elnar | Adatlap | 681283 | 2021. január 16. 11:44 | ![]() | |
A vicc az hogy még látható az oldal alján a hozzászólásod, amiben a magyarok vontatják a késői Göringet, mikor beszéltünk a Revell fogatolt tüzéreiről. És egyikünk sem vette észre, hogy ez az :D | |||||
Freddy | Adatlap | 681280 | 2021. január 16. 10:39 | ![]() | |
Remek, köszi! Frissítettem is a bejegyzést. | |||||
téglatesó | Adatlap | 681273 | 2021. január 16. 08:59 | ![]() | |
Szia Freddy! Megvan az 1. számú keceli mozdonyod: Feldhaubitzprotze 18/40 | |||||
Sokol | Adatlap | 681181 | 2021. január 13. 21:07 | ![]() | |
A vágólap01 egy osztrák muni láda, nem protze. itt elég sok megtalálható: www.heeresgeschichten.at/ (A pferdenbahnen könyvben még mozgó telefonközpont és kommunikációs pózna rajzok is vannak/ huszárosoknak szerelékes blatt is valahol!) www.svejkmuseum.cz/doc/handbuch/8_waffen.pdf tiszti kézikönyvekben is csak a 99M van. marad a 23-27-es rheinmetal mg protze / diósgyőri, vagy valami cseh/lengyel taczanka magyar kopija. A sárvédő meg a dob eleve szlávos? | |||||
téglatesó | Adatlap | 681177 | 2021. január 13. 20:34 | ![]() | |
Huhh... Azt a belgát benéztem de rendesen pedig van róla pár fényképem... bocsi. | |||||
Sokol | Adatlap | 681173 | 2021. január 13. 19:30 | ![]() | |
? Hát.., Diósgyőrben gyártottak géppuska szerkocsit, meg protzot is 1923-as meg 1927-es germán minta szerint is? Azok valahova lettek amikor már nem volt menő a Schwarzlosét 5 bakával ráncigálni. A belga eset teljesen általános. A Bofors termékekhez is a saját lőszer-félkocsikat használták. A pl. légvédelmi dolgokat eleve szetben gyártották nálunk? A boforsok csuklója van olyan magasan, hogy gányolás nélkül kapcsolható legyen a pavesire. | |||||
Elnar | Adatlap | 681167 | 2021. január 13. 18:02 | ![]() | |
A belga 47-esnek más mozdonya volt. A különféle kerék változatokat nem venném altípusnak, mivel a kerekek cserélhetőek voltak. Ezért lehet látni faküllős, lemeztárcsás, és fémküllős kerékkel is mind ágyúkat, mind mozdonyokat. Így a mozdony is hozzá lett alakítva az ágyú terepjáró képességéhez (csak így láttam róla képet). Nyilván, a gépvontatású lemeztárcsásból nem raktak a mozdonyra, mert azt akkor nem alkalmazták, ugye. | |||||
téglatesó | Adatlap | 681159 | 2021. január 13. 14:30 | ![]() | |
Még egy szóra visszatérve Freddy 3.sz. lövegmozdonyához: Elnar, ha jobban belegondolunk, az amit írni akartál "lehet hogy volt egy általános mozdony a kicsi ágyúkhoz", lehet, nem is akkora marhaság, hiszen ugyanazt a mozdonyt használták a fogatolt 7.5cm 15/31M fogatolt ágyúhoz, a 3.7cm 36M TAK-okhoz, meg a belga 4.7cm 36M páncéltörőkhöz is. Hogy némi eltérések vannak köztük (más kerékagy, oldalkorlát-merevítés, stb.) betudható a gyakorlati tapasztalatok diktálta változtatásoknak, vagy egyszerűen annak, hogy a gyártó manufaktúra variált valamilyen okból a típussal. Annyira bevált típus volt ez, hogy a késői (gumitömlős kerekű) TAK-okhoz még külön gyártottak gumitömlős kerekű változatot is belőle. (Azt a korábbi elméletemet viszont, hogy ezek a mozdonyok a TAK-okkal érkeztek volna, és onnan vették volna át a 7.5cm-khez, felül kell vizsgálnom, mivel a német TAK-ok mozdonya egészen másmilyen volt -tehát itt egy magyar fejlesztésről van szó.) Új mozdonytípusra már csak a 7.5cm 15/35M lovassági ágyúhoz (huszárágyú) volt szükség, ahhoz új típusú mozdonyt fejlesztettek/gyártottak. | |||||
Freddy | Adatlap | 681142 | 2021. január 13. 02:08 | ![]() | |
Akkor ez is megvan, köszi. Most már csak az 1.)-est kellene kitalálni. Az is valami nagyobb darabé lehet. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102. |
Kedves urak!
Gondoltam, pihenésképpen csak építgetek és nem átalakítok/javítok, de ez úgy látszik, hogy nem fog sikerülni most sem :)
A Toldi harckocsi sebességváltóházánál (pontosabban nem tudom sajnos, hogy melyik része lehet) szerintem benézte a HobbyBoss. Létezik, hogy amíg a kocsi jobb oldalán van egy ovális nyúlvány a meghajtókeréknél, addig a bal oldalon szabályos kör alakú? Ahogy nézem a korabeli és a múzeumi képeket, csak így tudom értelmezni a látottakat.
Van valakinek használható befotózása a kérdéses helyekre?
Köszönöm a segítséget.
Balázs