<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Szabi77 | Adatlap | 683450 | 2021. március 21. 18:48 | ||
Nyugodjon bèkèben,rèszvètem! | |||||
cenci | Adatlap | 683447 | 2021. március 21. 18:29 | ||
Öszinte részvétem a családnak ! Nyugodjon békében , hiányozni fog! | |||||
Miggyuri | Adatlap | 683446 | 2021. március 21. 18:28 | ||
Nyugodjon békében! | |||||
zoli75 | Adatlap | 683444 | 2021. március 21. 18:24 | ||
Kedves Makettezők, Most kaptam a letaglózó hírt... Elhunyt Bárdi Laci (migi) bácsi... Nyugodjon békében! | |||||
Zsolt75 | Adatlap | 683371 | 2021. március 20. 15:04 | ||
Zsolt75 | Adatlap | 683368 | 2021. március 20. 15:03 | ||
Sziasztok ! Az alábbi festéssel repülő 21-ek futó, futószára milyen színű volt? Köszi Zsolt | |||||
kezo | Adatlap | 682400 | 2021. február 21. 17:58 | ||
Így van ahogy írod , úgy gondoltam ,hogy a H302-t a kúpra direktben lehet festeni nem kell világosítani . | |||||
BalEee | Adatlap | 682398 | 2021. február 21. 17:34 | ||
Köszi a gyors segítséget! | |||||
búza | Adatlap | 682395 | 2021. február 21. 16:40 | ||
A PG.-s festésnél a kúp ugyanazzal a festékkel volt lefújva, mint a terep zöldje, csak az a használat során nem fakult ki, mert tároláskor rajta volt a kúpvédő. | |||||
Zoli | Adatlap | 682392 | 2021. február 21. 16:21 | ||
Szia, Nagyon jó képek, köszi! Az utolsónak elsősorban az Amigo gyanta feljavítójánál van haszna, persze csak törzsvég nélküli gépnél. Mivel én nem úgy terveztem beépíteni, muszáj volt mindent ledarálni róla, hogy beférjen a törzsbe... z | |||||
czzoli | Adatlap | 682389 | 2021. február 21. 16:11 | ||
kezo | Adatlap | 682384 | 2021. február 21. 14:13 | ||
Szia Balázs ! A kabin H46 és 30-40% fehér,az alja és a futómű gondola H314, a terepszin H302 és H403 . A zöldet kicsit vilagositsd a H403 -al. A mach-kúp H302.Az alját ne vilagositsd ha sötét bemosót használsz . A terepszineket lehet mert a bemosó visszasötétiti.Talalsz fotokat a hunavia.hu-n. Ott kedvedre valogathatsz,hogy milyen és melyik legyen . Matt lakkal fújd le , mert már sajnos mindegyik bemattult. Üdv: Zoli | |||||
BalEee | Adatlap | 682380 | 2021. február 21. 11:47 | ||
Sziasztok! Terepszínű Eduard Mig-21MF-et építenék a képen látható magyar verziók valamelyikében. Segítséget szeretnék kérni a színeket illetően a kabinbelsőre, futóaknákra és a 3 terepszínre vonatkozóan. Főként gunze festékeket használok, így a legkézenfekvőbb lenne azokat használni/rendelni ehhez is. MRP festékekből találtam konkrét magyar színeket a terepfestésre vonatkozóan, de nem ismerem a gyártót és a festékeiket, illetve elég húzós áron adják őket. Átváltani nem tudtam, mert a saját számozásukon kívül más adatot nem találtam róluk. A kabinnál és az aknáknál nem csak színkódokkal, de magukkal a színekkel is bajban vagyok, nem ismerem annyira a típus történetét. Még egy bónusz kérdésem lenne, a Mach kúp festése megegyezik a terep sötétzöldjével, vagy eltérő festése volt (Eduard utasaítás szerint a mellékelt összes változatnál bright green)? Előre is köszönöm a segítségetek! Üdv, Balázs | |||||
Bishop | Adatlap | 682160 | 2021. február 14. 20:21 | ||
migfun | Adatlap | 682151 | 2021. február 14. 18:01 | ||
Még szerencse, hogy van "véletlenül" néhány F-13, PF, MF és Bisz makett talonban... :) | |||||
HADvezér | Adatlap | 682136 | 2021. február 14. 10:08 | ||
Sziasztok! Nos most jön el az ideje egy csapatfestésű matricalapnak :) Elnézést, hogy csak most olvastam a topik ezen részét. Akkor hamarosan jönnek a csapatfestésű 21 -esek! | |||||
migfun | Adatlap | 681859 | 2021. február 5. 10:38 | ||
Mondjuk ezt :) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 681856 | 2021. február 5. 10:25 | ||
Ha Cápetit akarsz, akkor 1/72-ben egyelőre nem találsz jobb MiG-21bis-t a Zvezdánál, az sem sétagalopp, de legalább az alakja jó. Az Eduard MF-ből inkább építs mást. :) | |||||
zsocate | Adatlap | 681851 | 2021. február 5. 09:50 | ||
Ez a szakirodalom elérhető magyarul? Ha jól gondolom, a szerző magyar, itt a makettinfón megtalálható esetleg? | |||||
vasasbalint | Adatlap | 681842 | 2021. február 4. 19:25 | ||
Igen 1:72 De egyenlőre nem kezdek bele semmibe, csak informálódok ! köszönöm Azóta képet is találtam ! | |||||
atika | Adatlap | 681838 | 2021. február 4. 16:50 | ||
...eddig 1/48-ban gondolkodtam, nem tudom miért. Ha 1/72-ről van szó, akkor még kacifántosabb a dolog. | |||||
atika | Adatlap | 681837 | 2021. február 4. 16:37 | ||
atika | Adatlap | 681835 | 2021. február 4. 14:07 | ||
Ne tedd. Nemcsak a gerinc a gond. A 75AP típus szigony antennája sincs benne az 1/48-as MF készletben. Ráadásul az Eduard 1/48-as bis orra sem OK. Kell hozzá egy Coldwar Studio orr-rész. ...szóval elég szép sport teljesítmény a bis-ből bis-t építeni is. | |||||
badgo | Adatlap | 681834 | 2021. február 4. 13:57 | ||
Szia! Elég látványos a különbség a gerinc méretében. Sztem érdemesebb beruháznod egy biszre, mint nekiállni ennek a nehezen kivitelezhető átalakításnak. Vagy egyszerűen elfogadod, h a Te Cápetid egy MF lesz. | |||||
vasasbalint | Adatlap | 681833 | 2021. február 4. 13:46 | ||
Sziasztok ! Segítséget kérnék. Egy Eduard MF-ből szeretném megépíteni Cápetit. Tudom ő Bisz volt ! Tudnátok képet küldeni amin látszik milyen külső különbség van kettő között ? köszönöm Üdv.: Bálint, Gyomáról | |||||
gaunt1 | Adatlap | 681254 | 2021. január 15. 17:49 | ||
De jó látni, hogy vannak még olyanok akik törődnek ezzel! Nekem is elegem van amikor magyar könyvekben, újságokban, weboldalakon ilyeneket lehet olvasni, hogy Shilka, DShkm, Shturmovik, ISU-152, stb. Még annyit hozzátennék, hogy pár hozzászólással lejjebb, az "E-6USz" és "E-6UM" szintén hibás, az "E" helyesen "Je". A magyar "E" orosz megfelejője ugyanis az "Э" karakter, nem a "Е". | |||||
Muzzy | Adatlap | 681250 | 2021. január 15. 15:01 | ||
bocsi, de éppen azt írtam, hogy a kiejtés szerint kell átírni Te hogy írnád az orosz "CПC"-t át? Fonetikusan SzPSz, és ezt is írtam. | |||||
Sennás | Adatlap | 681248 | 2021. január 15. 13:21 | ||
Jaj de jó hogy írod teljesen "elfelejtettem" ez Covid mindent felborított tavaly nem jutottunk el talán az idén van ott pár jó vas úgy láttam fényképezünk majd:) | |||||
Miggyuri | Adatlap | 681247 | 2021. január 15. 13:05 | ||
betús = betűs :) | |||||
Miggyuri | Adatlap | 681246 | 2021. január 15. 13:04 | ||
A cirill betűs átírásnak egységes szabálya van - csak sokan, talán kényelemből, vagy mert nem tudnak róla, mindenféle variációkban gondolkodnak, vagy átveszik jól, rosszul, az angol nyelvű - egyébként hasonlóan rossz (az orosz kiejtéshez képest)- át írásokat. A helyesírás azt mondja ki, hogy a nem latinbetús írásoknál (cirill,arab, kínai stb.) kiejtés szerint kell leírni az adott szót. Azaz Kalasnyikov és nem Kalashnikov, PPS-41 és nem PPSh-41.Bocsi,de kibújt belőlem a magyartanár. :) | |||||
TOmCSI | Adatlap | 681244 | 2021. január 15. 10:54 | ||
Sziasztok! A mátrafüredi Oxigén Adrenalin parkba került kiállítási tárgyként a 9125 oldalszámú 21 bisz. Sajnos eléggé "leharcolt" állapotban van. | |||||
búza | Adatlap | 679328 | 2020. november 23. 17:36 | ||
Jó példa az átírásra, hogy a BD3-as tartók szinte mindenütt BDZ-nek lettek fordítva! | |||||
búza | Adatlap | 679327 | 2020. november 23. 17:35 | ||
A hajtómű átépítésnek nem volt köze az elnevezéshez, a gép nem ettől lett átsorolva, mert már előtte a "69"-es gyári számmal lettek gyártva, igaz az első három, kés antenna nélküli gép még más sorozatot képviselt. A hajtómű átépítések '78 július és '79 november között zajlottak a PG.-ben (később az NDK-ban!), ekkor már minden gép a ma ismert oldalszámát viselte. Az átépítés a PF változat krónikus hajtómű hiánya miatt IS! került sorra. | |||||
Muzzy | Adatlap | 679325 | 2020. november 23. 16:59 | ||
A cirill betűk átírása sosem volt egységes! Ha fonetikusan nézzük, akkor a leghelyesebb az "Sz" De még Juge írásában is keveredik, mert az "UC" idézésnél "Sz"-t használ, de az "CПC"-nél meg "SPS"-t ("SzPSz" lenne nyelvtanilag helyes az orosz "határréteg lefújó rendszer", de a 70-es években katonáéknál erre nem sokat adtak Muzzy | |||||
juge75 | Adatlap | 679321 | 2020. november 23. 16:37 | ||
Oroszoknál is "68"-as gyártmányként /E-6USz/ említik az USz-t /Mig-21C gyakorló változata/, 1966-71 között Tbilisziben 347 repülőt gyártottak. Ebből export változatot is említ, "68A"-gyártmányként 1970-ig. a "69"-es gyártmány /E-6UM/ a PFM gyakorló változataként említi, szintén Tbilisziben, 1971-es évtől készült exportra, SPS határréteg lefúvó rendszerrel, 1133 készült. aviaros.narod.ru/mig-21u.htm | |||||
Nyugger | Adatlap | 679319 | 2020. november 23. 15:45 | ||
Ne tévesszen meg az, hogy 21USz-t írtam, ez egyszerűen ez a magyarnak tartott írásmódja, szerintem… Szóval a csatolmányban a kor négy magasabb beosztással (és tudással) rendelkező főtisztje 1972.05.09-én még mindig 21USZ-nek hívja a típust.Laciék is (Rumcájsz_52) is ebből tanultak anno. Talán a 21UM-ek (69) „tömeges” elterjedése után lettek átsorolva az UM kategóriába némi technikai átépítés és fejlesztés után, pl. az R-11F2SZK-300 hajtómű lecserélése R-13-300-ra. Talán az eredeti orosz és az első magyar sárkány formulárból lehetne előrébb lépni, de hol van már a tavalyi hó…… Szóval a mottó: „a magyar repülés története az egyik legszórakoztatóbb, melyet csak hiányosan lehet megtalálni, és így a tudáskeresés sohasem ér véget” | |||||
búza | Adatlap | 679314 | 2020. november 23. 14:33 | ||
Oldalszám: 0158(kezdetben 0169!) Gyári szám: 01695158 | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 679306 | 2020. november 23. 12:06 | ||
Szia! Több okból se lehet úgy ahogy kombináltál. "69" lajstromszámú kétüléses 21-ünk nem volt. Az USz átírás oroszból jött (az SzPSz-rendszerrel felszerelt kétüléses 21-et jelentette), csak volt ott némi keveredés. Az USz ipari kódja eredetileg nem "69"-es gyártmány, hanem "68"-as volt (nekünk ilyen nem is volt), viszont a kezdeti dokumentációk (még amiből a PG-ben a típust tanultuk az is!) a bejövő tipust csak mint az USz "68"-as gyártmány újabb robotpilótával felszerelt +stb. módosítását írta le! Nagy volt ám akkoriban a titkosság és kavarás, mikor az első PG-csoport kiutazott a Szu-ba a típusképzésre, a katonai főiskolán az oktatótisztek 2 napig egyszerűen letagadták hogy ilyen típus egyáltalán létezne, "Elvtársak hát magukat becsapták!", meg kellett várni hogy Moszkvából odaért egy kísérő főtiszt aki rábólintott, hogy a magyarok TÉNYLEG arra a tipusra kapjanak kiképzést! Később lett egyértelmű, hogy a hivatalos légierős tipusjelzés az 21UM, "69"-es gyártmány ipari kóddal. A másik: nézd meg a doku dátumát, akkoriban a MN-ben semmiféle OFFICE számítógépes programot nem használtak (ha erre gondoltál). :-) | |||||
pmheros | Adatlap | 679302 | 2020. november 23. 09:57 | ||
Üdv! Nézegettem azt az irományt és feltűnt hogy az USz betűösszetételben az "S" bötű nagy, míg a "z" kicsi. Felötlött bennem, hogy olyam mintha egy rövidítés kezdete lenne, például: "Sz.", mint Számú. Mivel utána épp egy lajstom szám áll, még akár jelentheti is azt. Elképzelhetőnek tartom, hogy kimaradt egy szóköz az U és az Sz közt, amit a mechanikus Office program nem jelölt javításra. :) Üdv.: pmheros | |||||
László58 | Adatlap | 679296 | 2020. november 22. 23:31 | ||
Köszi a választ. :D | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 679295 | 2020. november 22. 22:57 | ||
Főleg az, hogy a festett területeken a lemez nem alu-ezüst árnyalatú volt, a szárnytartályoknál pl. műgyanta-szigetelése volt (nagyon világos homokszín), a többi felületen eloxált felületvédelem, ez fakó sárgás metállszín volt. Az ezüst festéssel kicsit közelebb hozták a felület színét a natúr durállemez árnyalatához. | |||||
japesze43 | Adatlap | 679276 | 2020. november 22. 19:26 | ||
Sziasztok Rumcájsz_52 és Nyugger! Nagyon szépen köszönöm a leírt pontos információkat, ezek most nagyon fontos információk egy Mig-21UM makettprojektben. | |||||
búza | Adatlap | 679272 | 2020. november 22. 16:33 | ||
Szerintem közepes javítás után akkoriban nem távozott natúr fém színűen egyetlen gép sem a PG.-ből, mindegyik ezüstre volt festve. Legalábbis amikor hajtómű cserére bejöttek az előzőleg PG. javított gépek akkor már olyanok voltak. | |||||
László58 | Adatlap | 679267 | 2020. november 22. 12:28 | ||
Szia Rumcájsz! Mi volt az oka a különböző színű festésnek? | |||||
Nyugger | Adatlap | 679263 | 2020. november 22. 11:07 | ||
Gépek beérkezése után pár héttel -talán hónappal- lettek átlajstromozva Pápán, ez nem érintette a gépek eredeti natúr festését. Az első közepes javítás után (1974-1975) csak az oldalszám formája változott a pápai szögletesről a PG-s kerek formára, de maradt a gépek natúr gépszíne. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 679262 | 2020. november 22. 11:07 | ||
Szia japesze! Az MN Légierőben 21US (helyesen 21USZ) soha nem volt, az összes kétüléses vagy 21U, vagy 21UM volt. Az általad említett gépek helyes típusjelzése 21UM. A kezdeti lajstromszámokat nem sokáig viselhette az első három gép (lehet hogy csak papíron kapták az ideiglenes számot számot), mert a PG-be az első kísérleti közepes javításra 74 áprilisban már 0358-al érkezett be az első UM. A PG-javításig mindegyik gép (a felfestett számtól függetlenül) az eredeti szovjet gyári festést viselte: egyes felületeket (pl. gerinc, függ. vezérsík belépőéle és oldala a függ. főtartóig, szárnytartályok alul-felül, vizsz. vezérsík középső burkolata alul-felül, pompázsgátló és körülötte egy szabálytalan nyolcszög alak a gépszám előtt, törzs hátsó része a v.vsík elejétől a fúvócső-burkolatig, kabintető előtti rádiótér-tető, stb.) ezüst festést kapott, a többi felület maradt natúr fémszín, ezután az egész gépet átfújták félfényes átlátszó színtelen lakkal. Az ezüst festés kissé sötétebb árnyalatú volt mint a natúrfém alu-burkolat. A fúvócső burkolata és a fékernyő kúpos ajtói festetlen natúr sötét hőálló fémszínűek voltak, a fcső.-burkolat hátsó 30-40cm-es része szabálytalan foltokban barnásra-sötétszürkére égett. Az orrkúp és más antenna-burkolatok sötétzöld színűek, a kormánylapok, fékszárny hátsó éle felül pár cm szélességben és a v. vsík külső végén a mellső ellensúly hegye 36cm hosszon piros. | |||||
japesze43 | Adatlap | 679240 | 2020. november 21. 19:39 | ||
Az aviainfo szerint 1971-ben Magyarországon három Mig-21US lett szolgálatba állítva, amelyek később át lettek lajstromozva, eredetileg 0169, 0269 és 0369 volt a számuk. Esetleg lehet-e tudni valamit ezeknek a gépeknek az átlajstromozás előtti festéséről? A 0169-es számúból 0158-as lett és ez Kecelen van kiállítva, de UM-ként... | |||||
búza | Adatlap | 679106 | 2020. november 17. 15:09 | ||
Az F-13-ba (74-es) sorozattól függően 2200-2400 liter keró ment bele. Abban is volt 1-es tartály. Ha ehhez hozzáadjuk a gerinc 170-ét, plusz a gépágyú lőszerek helyét szerintem akkor sem jön ki a 2900 liter. De majd otthon megnézem! :-) Emlékeim szerint: 21U: 2300, UM: 2350, MF: 2600, PF: 2700, Bisz/AP: 2750. F-13-at nem üzemeltettem. | |||||
sanyi | Adatlap | 679105 | 2020. november 17. 13:33 | ||
Uraim! Köszönöm a segítséget, most már felvilágosodtam! Hogy ezt miért nem vettem észre, azt nem tudom... Üdv Sanyi | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 679104 | 2020. november 17. 11:42 | ||
Tényleg van ilyen adat Jefim Gordontól - és sok követőjétől, de neki már nem mindent hiszek el, tévedett több más dologban is. Nekem van orosz adatom 2680 l-ről, ezt inkább elhiszem. Viszont azt jó ha tudjuk, hogy a PF-ben még volt egy 1. sz. tartály ami a bisz-ből már hiányzott, a bisz-ben "soványabb" volt a 2. sz. nagy törzstartály a gépágyú körbefutó lőszer-hevedercsatornája miatt, és az SZPSZ-rendszer berendezései miatt kisebb volt mindkét oldali 6. sz. törzstartály is. Kérdés hogy ezeket a mínuszokat mennyire kompenzálta a PF-hez képest 170 l.-ről 540-re növelt gerinctartály! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |