<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Elnar | Adatlap | 683889 | 2021. április 1. 20:08 | ||
atika | Adatlap | 683857 | 2021. március 31. 19:25 | ||
Ez nekem valahogy kimaradt, vagy nem emlékszem: Operation_Mount_Hope_III: en.wikipedia.org/wiki/Operation_Mount_Hope_III. Youtube video: www.youtube.com/watch. | |||||
Sennás | Adatlap | 683830 | 2021. március 31. 07:53 | ||
Na még egy utolsó cikk ehhez a Suezi fiaskóhoz:) Beszebehu de komolyan! telex.hu/eszkombajn/2021/03/31/alternativ-szuezi-csatorna-terv-izrael-atomrobbantas-asas-negev-sivatag-hajozas | |||||
p-51 | Adatlap | 683774 | 2021. március 30. 09:05 | ||
Azért ezen a szinten, ahol ekkora társaságok a szereplők, szerintem egy biztosítás alaposabban van lepapírozva, mint mondjuk kis hazánkban egy kgfb, ahonnan simán kibújik egy dörzsölt károkozó sajnos. Az ilyen szintű biztosításoknak kb. 350 éves hagyománya van, még a gyarmatbirodalmak korából. Nem mondom, hogy rutineset, de inkább ügyintézés, mint pereskedés. Ugyanis le van egy ilyen útnál papírozva előre, hogy mi az áru, a határidő, az érték, és hogy a hajóstársaság biztosítása mit és mennyit fedez. Tehát az árut megrendelő kereskedők és a hajóstársaság között ez elég sima. Más kérdés, hogy a fogyasztó a kereskedő felé mit tud kiharcolni, pl. az egyszeri webshopos megrendelő, aki várja a futártól a csomagját. De neki a hajóstársasággal semmi dolga nincs, neki a kereskedővel kell egyezkednie. Itt viszont az jön a képpe, hogy esetleg több tíz, vagy töb száz fogyasztó egyezkedhet majd külön-külön a kereskedőikkel. A többi hajóstársaságnak is nyilván van eleve ilyen esetre (késés) biztosítása, ott se nagyon kell perelni. Ráadásul nem csak egy általános biztosítás, hanem a konkrét útra kötött is. | |||||
DzsunKa | Adatlap | 683769 | 2021. március 30. 06:33 | ||
Majd összeül a bátor 133 ember, és renfeltet hoz, hogy mindenki nyelje le a saját békáját. Félretéve, ezek a nemzetközi jogszabályokban vannak rögzítve. Egy biztos, hogy a biztosítóknak és a hajó tulajdonosának mélyen bele kell majd nyúlniuk a zsebükbe. A szállított áruk megrendelöinek,a bérbeadó konténer tulajdonos társaságok elmaradt hasznárol, a többi várakozó hajó hasonló problémáiról nem is beszélve. Jó hosszú perek lesznek. Viszont létezik a "Vis major" fogalma, ebben az esetben az időjárá si viszonyok, és a csatorna meder állapota, a pilot felkészültsége is számíthat. | |||||
medor | Adatlap | 683767 | 2021. március 29. 22:20 | ||
24.hu/kulfold/2021/03/29/szuezi-csatorna-ever-given-szabadulas-ujra-jarhato/ Ilyenkor ki fizet a károkért és a munkáért?A hajótársaság? Vagy van erre biztosítás? | |||||
Sennás | Adatlap | 683705 | 2021. március 27. 17:28 | ||
zzo160 | Adatlap | 683704 | 2021. március 27. 16:21 | ||
A Red Bull szárnyakat ad! | |||||
p-51 | Adatlap | 683698 | 2021. március 27. 10:44 | ||
Sennás | Adatlap | 683687 | 2021. március 27. 08:37 | ||
Köszi a linket! Hogy hívták a kormányost? P. Picasso:) De lehet csak a kormánylapátot tesztelték (?) :) | |||||
Sherman | Adatlap | 683686 | 2021. március 27. 07:48 | ||
Azta most szakadok meg, ez tényleg egy bráner manőver volt. Ha ez nem volt szándékos faguriga legyek. Felébresztem a családot a röhögésemmel. :-))) | |||||
medor | Adatlap | 683678 | 2021. március 26. 19:58 | ||
Sennás | Adatlap | 683672 | 2021. március 26. 17:20 | ||
Gyerekek mi az a bráner manőver? Tegyétek már fel légyszi! | |||||
DzsunKa | Adatlap | 683671 | 2021. március 26. 16:36 | ||
Mivel a csatornán konvojban közlekednek (napi három), elképzelhető, hogy ez egy besorolási manőver volt. A konvojban az "EVER GIVEN" az ötödik helyre került. | |||||
Freddy | Adatlap | 683667 | 2021. március 26. 15:15 | ||
Nekem az nem tiszta, hogy azok tényleg ők voltak, vagy az egyik várakozó hajó. | |||||
Elnar | Adatlap | 683666 | 2021. március 26. 14:54 | ||
Igen, erre céloztam a "manőver" eufemizmussal :D Bár lehet, hogy csak egy unatkozó kormányos és egy szerencsétlen időjárás egybeesése | |||||
Gabusch | Adatlap | 683664 | 2021. március 26. 14:21 | ||
Tegnap valami olyasmit olvastam, hogy mielőtt behajóztak volna a csatornába, szép, méretes bránert rajzoltak még a nyílt vízen. Azért ez felvethet néhány kérdést. :D | |||||
Elnar | Adatlap | 683663 | 2021. március 26. 13:55 | ||
Köszi az infót! Őszintén, a hajózáshoz még annyira sem értek, mint a repüléshez. Így már reálisabb a dolog. | |||||
DzsunKa | Adatlap | 683662 | 2021. március 26. 13:47 | ||
Én kizárnám ezt a lehetőséget! A hídon a csatornán való áthaladáskor több fő is tartózkodik. A parancsnok, az ügyeletes fedélzeti-tiszt és tiszthelyettes, a csatornakalauz (ilyenkor ő felel minden manőverért az áthaladás alatt), az ügyeletes géptiszt, a kormányos. Elvileg működik legalább egy radar, a műholdas helymeghatározó a mélységmérő, a gépészeti berendezések műszerei (orrsegédkormány, fő gép fordulatszámjelző) és még sorolhatnám. Az hírek szerint homokviharban hajóztak, ez leronthatta a látást és a jelzőműszerek észlelési tartományait. Mivel megállni csak a kijelölt kitérőkben lehet, így a meghatározott protokoll szerint kellett hajózni, legfeljebb csak a sebességet csökkenthette a pilot, ez pedig rontotta a világ egyik legnagyobb konténerhajójának manőverezhetőségét, gyakorlatilag a szél kifújta a hajózó útból a csatorna egyik zátonyára és ott keresztbe elfordította. Az "EVER GIVEN" néhány adata: teljes hossz 399,95m, szélesség 59m, max merülés 15,7m. Vízkiszorítása 219079 Brt, terhelhetőség 20 000 TEU 20 lábas konténer, vagy a DWT (teherbíró képessége)199692 t, max.sebesség 22,8 csomó (42,2 km/h) De ezen kár volt ennyit agyalnom, mert most olvasom a Wikin, hogy ez történt. | |||||
Elnar | Adatlap | 683660 | 2021. március 26. 12:56 | ||
Tekintetbe véve az előtte leírt "manővert", nem zárom ki a szabotázs lehetőségét sem. Persze nem felülről, hanem egyéni motivációból | |||||
Sennás | Adatlap | 683656 | 2021. március 26. 11:46 | ||
Olyan a ladik:) mintha 3részre lenne osztva. Az első harmadból kiszedik a lomot biztos kicuppan az iszapból a bulba picit tolatnak vele és "tűz Dombrád":) | |||||
Gabusch | Adatlap | 683654 | 2021. március 26. 10:56 | ||
Ez van akkor, amikor vége van a régi szép világnak! Már Egyiptomban is kimentek a rabszolgák a divatból! Ha még meglennének, amilyen pikk-pakk felépítették a piramisokat, azt a vacak ladikot már régen elvitték volna a hátukon. Vagy ástak volna új csatornát. :) | |||||
atika | Adatlap | 683652 | 2021. március 26. 10:13 | ||
A világ legjobb munkája! A nap nagy részében árnyékban, vízparton, mégis géppel! :D | |||||
Sennás | Adatlap | 683650 | 2021. március 26. 09:56 | ||
Sennás | Adatlap | 683645 | 2021. március 26. 09:11 | ||
Ja ja. Most már 50hajó/nap beszélnek. Én még ezt is keveslem. Kurv@ra nem értek a hajózáshoz. meg mi hajtja a kerekeket amúgy:) De ha majd 400méter széles ez csatorna egy átlagos thajó meg 70méter széles még ha tart oldaltávolságot is simán oda vissza elférnek libasorban lehet haladni félgázzal. Gondolom ott a az "általános fékút" amit kvra be kell lőni hogy ne legyen dodzsem:) | |||||
p-51 | Adatlap | 683643 | 2021. március 26. 07:38 | ||
Az se rossz ötlet. Vagy rászerelni az elakadt hajóra két LIDL kasszát szalaggal és... | |||||
p-51 | Adatlap | 683642 | 2021. március 26. 07:36 | ||
2003-as adat szerint évente több, mint 17000 hajó halad át. Az naponta 40-nél több. Ez a szám valószínűleg emelkedett is 18 év alatt. Ehhez képest a csatorna megalapítása óta igen kevés hajó állt keresztbe. Mondhatni, csoda, hogy ilyen zsúfoltság mellett nem naponta húzza meg valamelyik a partot a nagyobbak közül. | |||||
Sennás | Adatlap | 683641 | 2021. március 26. 07:35 | ||
Simán bombáznék mellé egy másik hajó "folyosót"(?) | |||||
p-51 | Adatlap | 683640 | 2021. március 26. 07:23 | ||
Véletlen egybeesés. Azok a multicégek, akiknek érdeke a csatornán szállítás, elég nagy bevételkiesés lesz emiatt, szóval nincs olyan a Földön, aki ezeknek a cégeknek szándékosan keresztbe merne tenni. Mert hogy a hatalmasoknak éppen az az érdeke, hogy pörögjön a biznisz. Szóval annyira nem aggódok, hamar odébb teszik azt a ladikot. Ha nagyon nem boldogulnak, legfeljebb majd megoldják pár gbu-31-el. | |||||
p-51 | Adatlap | 683639 | 2021. március 26. 07:18 | ||
Vagy a mögötte veszteglő 50 hajó valamelyikén... | |||||
p-51 | Adatlap | 683638 | 2021. március 26. 07:17 | ||
Szerintem amúgy itt az 1973-as vízágyúzás kései hatása érzékelhető, egy rövid, ellenőrizetlen ( és nehezen belátható) partszakaszon a töltés negtámadta a hajót. | |||||
p-51 | Adatlap | 683636 | 2021. március 26. 07:11 | ||
Szép ábra van a veszteglő hajókról is. Milyen jó, hogy oksan, előrelátóan 5 évvel ezelőtt, 2016-ban rendeltem a Ching Kuo-t Tajvanról, nem most... | |||||
p-51 | Adatlap | 683635 | 2021. március 26. 07:09 | ||
Mondom én hogy még maszk se lesz holnaptól a boltokban. ( csak viccelek, meg ne ijedjedek) A tengeri kereskedelem 12 %-a állt le a nem tervezett csatonameder korrekció miatt. telex.hu/gazdasag/2021/03/25/ever-given-szuezi-csatorna-gazdasagi-hatas | |||||
Sennás | Adatlap | 683634 | 2021. március 26. 06:35 | ||
Ja ja:) de pontosítcsunk ez csak "terror cselekmény előkészítése":) Ezért nem jön a polóm Kínából tuti azon a hajón van:( | |||||
Sherman | Adatlap | 683632 | 2021. március 25. 21:55 | ||
"Ez már terrorcselekmény:) vagy ilyenkor "kibérlik" a csatornát mindenki mehet a csába?" Én is pont ezen gondolkoztam. Covid járvány, gazdasági krízis, de az árú szállítás és ellátás még üzemel. Erre véletlenül bedugózzák az egyik legnagyobb kereskedelmi utat. Véletlen egybe esés? | |||||
Sennás | Adatlap | 683630 | 2021. március 25. 20:58 | ||
Valamelyik nap egy pár uszályos tolóhajó ment neki az eggyik dunahídnak(?) na azt hogy csinálta? Gondold el itt az eggyik hajócsavar leáll oszt keresztbe is fordúl. | |||||
Sennás | Adatlap | 683625 | 2021. március 25. 20:20 | ||
Elnar | Adatlap | 683624 | 2021. március 25. 19:52 | ||
Valaki csinálja meg ennek az absztrakt makettjét, két Evergreen lap közé ferdésn szorított Evergreen hasábbal légyszi :D | |||||
Sennás | Adatlap | 683614 | 2021. március 25. 10:36 | ||
búza | Adatlap | 683613 | 2021. március 25. 10:10 | ||
Basszus! A maszk otthon maradt! :-) | |||||
Sennás | Adatlap | 683598 | 2021. március 24. 14:18 | ||
Ami ott áll mögötte Orosz(legénységü?)hajó pik pakk visszarántaná:) De itt nincs maszek meló ,okosba nem megoldható:( | |||||
p-51 | Adatlap | 683597 | 2021. március 24. 13:57 | ||
GLS/Fedex bárhol a világon: - Kedves megrendelő, az Ön által megrendelt áru előreláthatólag 120 évet fog késni... Ha van motorcsónakja, akkor van egy alternatív javaslatunk... | |||||
p-51 | Adatlap | 683596 | 2021. március 24. 13:55 | ||
Kapitány: - Bakker, otthon maradt a bevásárlólista! Az asszony megöl! Kormányos: - Semmi gond főnök. | |||||
p-51 | Adatlap | 683595 | 2021. március 24. 13:54 | ||
Hajószakács: - mondom, hogy nem tudsz itt Y-ba megfordulni. Kormányos: - Fogd meg a söröm... | |||||
Sennás | Adatlap | 683593 | 2021. március 24. 13:41 | ||
p-51 | Adatlap | 683580 | 2021. március 23. 21:43 | ||
Köszönöm szépen! | |||||
atika | Adatlap | 683579 | 2021. március 23. 20:48 | ||
80-0103 "502" | |||||
p-51 | Adatlap | 683571 | 2021. március 23. 17:53 | ||
sanyi | Adatlap | 683570 | 2021. március 23. 17:49 | ||
Sennás | Adatlap | 683460 | 2021. március 21. 20:24 | ||
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
https://www.photoblog.com/utazo/2011/08/02/budapest-vi-eotvos-utca-42-dr-harmos-sandor-szikvizkeszito-mester-1982-3/