<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24. |
jammie | Adatlap | 690589 | 2021. november 30. 06:07 | ![]() | |
sárkányos | Adatlap | 690383 | 2021. november 24. 18:54 | ![]() | |
sárkányos | Adatlap | 690382 | 2021. november 24. 18:51 | ![]() | |
Minden szakmai cikk arról ír , hogy a gép takaró készletéből egy darab maradt a gépen és azt kapta be a hajtómű. Tipikus magyar szenzáció hajhász újságírók. Jó lenne ha nem google fordítóval dolgoznának és akkor nem írnának böszmeséget. | |||||
atika | Adatlap | 690381 | 2021. november 24. 18:41 | ![]() | |
Ahogy sárkányos is írja, elég szakszerűtlen a fordítás. Ez van a cikkben:"Ezt a fóliát tárolás közben teszik a hajtóművekre, hogy a víztől védje azokat." ... az üzemeltetők még nincsenek a toppon az új típussal. | |||||
sárkányos | Adatlap | 690380 | 2021. november 24. 18:34 | ![]() | |
Szerintem szarul lett fordítva és nem fólia hanem takaró! | |||||
Sennás | Adatlap | 690379 | 2021. november 24. 18:25 | ![]() | |
tenyek.hu/cikkek/44-milliard-forintos-vadaszgep-zuhant-a-tengerbe-egy-olcso-folia-miatt Ilyen van? Nem megbántva a kiszolgáló személyzetet de hihetetlen. Vagy csak balszerencse felszívta a fedélzetről egy "kóbor fóliát"? | |||||
Kamovos | Adatlap | 688721 | 2021. szeptember 20. 13:39 | ![]() | |
magyaralba | Adatlap | 688681 | 2021. szeptember 20. 05:10 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 687840 | 2021. augusztus 17. 14:07 | ![]() | |
Fuck:( bezzeg a John Mclane a diehard2-ben tudott katapúltálni:) Sajnálom őket. R.I.P | |||||
ssanyi | Adatlap | 687839 | 2021. augusztus 17. 14:04 | ![]() | |
Szállítógépeken nem rendszeresítenek katapult üléseket, ahogyan utasszállítókon sem. Ernyővel pedig sem magasságuk, sem idejük nem volt, amikor jobbra lebillent a gép akkor a vészkijáratig nem volt idő eljutni, és olyan erők lépnek fel hogy fizikailag is csak bajosan tudtak volna kiugrani sajnos, ha volt ejtőernyő rajtuk, de az sem szokott tartozékként ott lenni. :-( | |||||
Sennás | Adatlap | 687838 | 2021. augusztus 17. 13:49 | ![]() | |
444.hu/2021/08/17/langcsovakent-csapodott-a-foldbe-az-orosz-szallitogep Brutál:( Teszt gép ebből nem lehet (volna) "katapúltálni" ernyővel kiugrani? | |||||
piratvitorla | Adatlap | 686350 | 2021. június 9. 11:54 | ![]() | |
mayday-mayday-mayday: közvetlen veszély esete áll fenn panpan-panpan-panpan: sürgősség esete pl. elsőbbséget kér A kettő között nincs éles határvonal a helyzet tekintetében. PL. ha egy 747 egyik hajtóműve leáll lehet sürgősség, de ha ki is gyullad az a hajtómű már mayday | |||||
piratvitorla | Adatlap | 686349 | 2021. június 9. 11:51 | ![]() | |
Mert a kevés repülés/lepukkant technika/alacsonyan képzett állomány mellett erőltetni kell az éjszakai éleslövészetet... | |||||
magyaralba | Adatlap | 686348 | 2021. június 9. 10:49 | ![]() | |
www.scramble.nl/military-news/breaking-crash-bulgarian-air-force-mig-29 bulgár MiG-29 katasztrófa... | |||||
p-51 | Adatlap | 686165 | 2021. június 2. 17:43 | ![]() | |
Szent Péter tuti nem kérdezgeti. Az esetleg minket fog majd, hogy miért erre a sok műanyagra fecséreltük az időnket. Nakír és Munkár arkangyalok esetleg. Az ő dolguk az igazhívők Allahhoz megtért lelkeinek vizsgálata. Súlyosabb eseteknél Gábriel és Mikháél. Ők ott is magas rangban vannak. Klasszikussal szólva: Legyen mindenkinek a hite szerint. :) | |||||
Zoli | Adatlap | 686164 | 2021. június 2. 17:09 | ![]() | |
Talán elkerülte a figyelmem vagy csak nem emlékszem rá, hogy történt már ilyen. Olyan esetekről olvastam korábban, hogy a földön lőtték ki a pilótákat, de olyan nem rémlik, hogy a plafonba lőtte őket a gép... z | |||||
Freddy | Adatlap | 686150 | 2021. június 2. 10:55 | ![]() | |
Szerintem az embargó ilyenekre is vonatkozik, nem véletlen nem cserélik ki. | |||||
Sokol | Adatlap | 686148 | 2021. június 1. 22:07 | ![]() | |
Pedig sokadik baleset az elmúlt 7 évben a jianghan aviation régi copy patronjaival. Egyszerűen a hetvenes években tákolt másolatokból 20 éve összeállított és eladott pyro elemek nem működnek már megfelelően. Pontosan kettő nullával rövidebb az ára mint egy azonos ősi amerikansky elemé, ami szintén hasonkorú és szintén gagyi. Kíváncsi volnék melyik eszetlen baromnak éri meg elveszteni két meglehetősen drága pilótát ilyen fillérba**ó dolgok miatt. Biztos vagyok, hogy a bőlcs kádi megkérdi majd az új parancsnokot, hogy mit szándékozik tenni az ügyben a jövőben. A régit szerintem meg már, max a Szent Péter kérdezgeti bármiről. | |||||
Zoli | Adatlap | 686129 | 2021. június 1. 16:01 | ![]() | |
Sziasztok, Ilyet se hallottam még: www.origo.hu/nagyvilag/20210601-meghalt-ket-irani-pilota-akik-akaratuk-ellenere-katapultaltak.html z | |||||
Zoli | Adatlap | 685717 | 2021. május 18. 16:41 | ![]() | |
medor | Adatlap | 684968 | 2021. április 28. 23:52 | ![]() | |
Sziasztok! Furdalt a kíváncsiság,így kicsit utánanéztem két vészhelyzetet jelző kifejezésnek. Ez a topik tűnt a legközelebb hozzájuk.Gondolom sokan vagytok akik tisztában vannak a jelentésükkel,illetve a történelmükkel de talán lesznek akiket érdekel. Amirő szó lesz az a 'Mayday' illetve a 'PanPan'. (Néha belefutok a NatGeo Légikatasztrófák című műsorába,onnan jött az ötlet.) Mindkettőt triplán kell ismételni a vészhelyzetben,hogy ne lehessen összetéveszteni egy átlagos beszélgetésben előforduló hasonló szavakkal. Meglepődve olvastam,hogy mindkét jelzés eredetije a francia nyelvből származik. "Mayday-Mayday-Mayday" A "m'aider" (medé) egy francia kifejezés.Jelentése kb. 'segíts nekem'. Életveszélyes helyzetekban használandó.Nem csak a repülésben,hanem pl. hajózásban de még gépjárművek esetében is elfogadott általános vészjelentés. "PanPan-PanPan-PanPan" Szintén egy francia szó a "panne" (pen) volt az alapja.Nem életveszélyes,de súlyos műszaki meghibásodást jelez.Jelentése kb. 'üzemzavar'. Mindkettőre különleges protokollok vonatkoznak a rádiózás során, ebbe nem megyek bele.Ha érdekel a neten fent van minden. Számomra az érdekesség a francia>angol vonal volt amit Frederick S. Mockford-nak, egy londoni reptér rádiósának tulajdonítanak.Megkérték,hogy keressen egy olyan 'közös' szót a vészhelyzetekre amit a francia és az angol pilóták és a rádiósok is értenek és ráadásul nem értenek félre. (1920-as évekről van szó.A London-Párizs volt a fő útvonal akkoriban!) Sikerült neki.100 évvel később is ezt használják és valószínű,hogy így is marad. | |||||
Zoli | Adatlap | 684645 | 2021. április 20. 17:40 | ![]() | |
halaci | Adatlap | 684557 | 2021. április 18. 18:29 | ![]() | |
Itt egy fotósorozat róla. Valaki pont a várandós feleségét akarta fotózni, kapott helyette egy Avengert az orra elé. www.facebook.com/chris.insidethearmour/posts/3930543366991229 | |||||
Zoli | Adatlap | 684527 | 2021. április 18. 11:22 | ![]() | |
Pirate | Adatlap | 684525 | 2021. április 18. 11:16 | ![]() | |
https://www.wftv.com/news/local/brevard-county/plane-lands-ocean-after-mechanical-issues-cocoa-beach-air-show/MLPSBYMU2JDKZHFBIRTOCBNO6Y/ Avanger “leszállt” a strandon... A hírek szerint senkinek nem esett baja... | |||||
magyaralba | Adatlap | 684135 | 2021. április 7. 22:18 | ![]() | |
Zoli | Adatlap | 684124 | 2021. április 7. 18:22 | ![]() | |
Csaszi | Adatlap | 683564 | 2021. március 23. 15:10 | ![]() | |
https://444.hu/2021/03/23/harom-orosz-katona-meghalt-amikor-a-szarazfoldon-aktivalodott-egy-tu-22m3-as-bombazo-katapultja | |||||
Zoli | Adatlap | 683510 | 2021. március 22. 17:31 | ![]() | |
Zoli | Adatlap | 679927 | 2020. december 10. 09:01 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 679521 | 2020. november 29. 10:24 | ![]() | |
Ez már nem a szerencsétlenség itt már kihúzzák az Antonovot! airportal.hu/tankok-vontattak-vissza-a-betonra-a-volga-dnepr-tulfutott-ruszlanjat/ | |||||
Zoli | Adatlap | 678225 | 2020. október 25. 07:43 | ![]() | |
Rumcájsz_52 | Adatlap | 677875 | 2020. október 13. 14:59 | ![]() | |
A Gripen nem fizet (az csak egy repülőgép), max a katapultülést gyártó Martin-Baker cég fizethetne kártérítést. Hogy mi történt ezügyben, azt csak ez a cég vagy a pilóta tudná elmondani. | |||||
Sennás | Adatlap | 677873 | 2020. október 13. 14:08 | ![]() | |
Ha katona ha nem ilyenkor Gippen nem ad kártérítést a pilótának? | |||||
búza | Adatlap | 677862 | 2020. október 13. 07:34 | ![]() | |
Vszont azóta egy nagyobb gépben karcolja az eget. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 677854 | 2020. október 12. 22:35 | ![]() | |
Egy katapult-ülésen van több bekötő-heveder (1-1 has és vállheveder), és több rögzítő-heveder a karok és lábak rögzítésére amik csak kattintáskor húznak feszesre pirotöltet (pici robbanótöltet) működtetésével. Ezeket a pilóta leválasztásakor (az ernyő nyitásához) el kell engedni, egy részét elvágni (itt is pirotöltetek adják a működtetést), ilyen a kézrögzítő heveder is. Itt a jobbkezest nem vágta el a kés (valószínűleg nem volt elég éles, esetleg nem robbant a piró), ezért lógott a pilótán az ülés plusz súlya. Szóval egyértelműen műszaki hiba történt ... | |||||
Sennás | Adatlap | 677851 | 2020. október 12. 20:05 | ![]() | |
Sajnálatos. 1.20mp ott az a Harrier "kontrolált hasraszállás" prima onnantól hogy a jóisten kezében vagy és a következő mp-ben kigyullad, és szélbe fordúl pillanatok alatt a fűlkét elöntik a lángok hát onnéttól sok válsztás nincs, vagy ahogy írod beakad,átfordúl és rotty vége. Amit írsz "karheveder/kés" ez mi is volt ? Akkor ez technikai promlem? | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 677850 | 2020. október 12. 19:20 | ![]() | |
Mikor eltért a betontengelytől akkor még nem tudhatta a pilóta hogy végig a hasán fog csúszni, vagy a betonról lecsúszva a szárnyvég elakad és átbukfencezik a gép, ami majdnem biztos halál. Nem kockáztatott tovább (már a hasraszállás is kockázatos volt a légi katapultálás helyett, de menteni akarta a gépet), inkább kattintott. Csak az volt a baj, hogy a karhevedert nem vágta el a kés, így az ülés plusz súlya miatt túl nagy volt a süllyedési sebesség, nagyon odavágta magát, ezért lett végül gerinc-sérülése a pilótának. | |||||
zoli75 | Adatlap | 677848 | 2020. október 12. 18:32 | ![]() | |
Szia, Kapta a parancsot a katapultálásra. Az más kérdés, hogy ha higgadtabb, akkor a helyén marad, mert így a sérülése okán leszerelték a pilótát. | |||||
Sennás | Adatlap | 677847 | 2020. október 12. 18:19 | ![]() | |
Akkor tervezett "hasraszállás" :) Ott a végén azt a katapúltálást nem értem. Szinte kiforgott rögtön megállt, akkor minek? Nem tesz jót a deréknak az tuti. | |||||
Weizi | Adatlap | 677844 | 2020. október 12. 14:28 | ![]() | |
De az bizony az! A toronyból készült felvétel. | |||||
Sennás | Adatlap | 677843 | 2020. október 12. 14:19 | ![]() | |
Zoli | Adatlap | 677525 | 2020. szeptember 30. 14:08 | ![]() | |
Zoli | Adatlap | 677521 | 2020. szeptember 30. 13:39 | ![]() | |
Zoli | Adatlap | 677351 | 2020. szeptember 26. 09:44 | ![]() | |
zoli75 | Adatlap | 677349 | 2020. szeptember 26. 08:54 | ![]() | |
PETI | Adatlap | 677348 | 2020. szeptember 26. 08:33 | ![]() | |
Ez rossz hír. Az a gyanúm, hogy ott is annyi a 21-esnek.. Valami forrást meg tudnál jelölni, ahonnan a hír van? Köszi! | |||||
zoli75 | Adatlap | 677345 | 2020. szeptember 26. 07:38 | ![]() | |
2020.09.25.-én a Szerb Légierő MiG-21UM repülőgépe katasztrófát szenvedett Brasina település közelében. A két fős személyzet életét vesztette. | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 677078 | 2020. szeptember 16. 22:14 | ![]() | |
Ma 30 éve volt Soproni Károly katasztrófája a pápai bemutatón. | |||||
sanyi | Adatlap | 677065 | 2020. szeptember 16. 19:44 | ![]() | |
Szerencsére nem lett baleset, de azért elég gusztustalanul néz ki az az kormányfelület... iho.hu/hirek/a-ha-lix-oldalkormanya-gyorsan-szuletnek-a-legendak |
<<< Vissza | Tovább >>> |
F-35 - Már videó is van. Erősen belassul a sánc végére.