/ Fórumok /

Szovjet/orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.
juge75 673094 2020. május 24. 20:15
Válasz erre
A csörlő kábelt vagy a jobb, vagy a bal oldalra, a vonófejek egyikére akasztják használaton kívül.
juge75 673093 2020. május 24. 20:13
Válasz erre
A csörlő miatt a hűtőrács előtti taposó lemezek le vannak szerelve /nem férne el/. Amúgy ugyanaz a lökhárító, a csörlő alul, a lökös alatt megy ki és jön vissza /jó esetben/. A motoron van egy csuklós kardán áttétel, amit a fülkéből lehet egy karral ki-be kapcsolni. Ha van csörlő, akkor ehhez kapcsolódik és ez mozgatja.
juge75 673092 2020. május 24. 20:09
Válasz erre
Nem. Az csak egy rögzítő elem középen. Vonórúdhoz.
Sennás 673091 2020. május 24. 19:59
Válasz erre
IMG_20200524_194520_124
IMG_20200524_194520_124

Kösz Gabi! Akkor a kép tetelyén lévő lökhárító kell a csörlőshöz az alsó meg a sima Zilhez?
juge75 673086 2020. május 24. 18:47
Válasz erre
Zil-131A és V korai
Zil-131A és V korai
ZIL-131 alvázak
ZIL-131 alvázak

Amúgy gyártották csörlővel, és nélküle is. Az első lökhárítón belül van két taposólemez, ami egyben sárvédőként is funkcionál, le és felszerelhető 2-2 csavarral.
juge75 673082 2020. május 24. 18:00
Válasz erre
Korai és késői széria létezett. Az NDK mindig elsőnek kapott mindenből a VSZ-en belül. Több képen látható vegyes járgány is!
Sennás 673079 2020. május 24. 17:31
Válasz erre
Screenshot_20200522-142126_YouTube
Screenshot_20200522-142126_YouTube
Screenshot_20200503-211141_YouTube
Screenshot_20200503-211141_YouTube

Amúgy csak az lényeg,a DDR-s Zileken is látom előre felrakva a vontató rudat és azt gondoltam az csak akkor van(fér oda) ha nincs fent a csörlő.
Sennás 673078 2020. május 24. 17:21
Válasz erre
Köszi a választ Laja! Megértettem:) Csak ezen kattogok hogy ott a Bronco és tudjuk precíz makettet gyárt és Ők is úgy adták ki a 131V-t csörlő nélkül. Én ha majd építem majd DDR-est építek és tenni kell rá csak mégis vannak eredeti képek ahol nincs(én nem látok) csörlőt. De jól van az:)
laja 673077 2020. május 24. 15:51
Válasz erre
Szia Gabi!
Én eddig két Zil 131-et építettem. Az egyik A revell platós volt a másik pedig ICM zil 131 kshm felépítménnyel. Mindkettőn van csörlő de nem igazán látható. Mert a lökhárító és a hűtőrács takarja, plusz nem is olyan nagy méretű valami hogy nagyon látszódhatna. Azon a fotón amelyiknél írtad hogy valamit látni vélsz az szerintem a csörlő meghajtó vagy kardán tengely vége vagy annak háza vagy tokja. A többi fotón valóban úgy tűnik hogy nincs csörlő. De ha van sem feltétlenül látszik a fotózások szöge miatt.
Sennás 673076 2020. május 24. 15:03
Válasz erre
Screenshot_2020-05-24-14-54-36
Screenshot_2020-05-24-14-54-36
Screenshot_2020-05-24-13-34-06
Screenshot_2020-05-24-13-34-06
Screenshot_2020-05-24-13-33-53
Screenshot_2020-05-24-13-33-53
Screenshot_2020-05-24-13-44-18
Screenshot_2020-05-24-13-44-18
Screenshot_2020-05-24-13-38-07
Screenshot_2020-05-24-13-38-07
Screenshot_2020-05-24-13-37-12
Screenshot_2020-05-24-13-37-12

És akkor leszerelték?
Ezt ismered(1kép) ez lesz a Trumpi új készlete ezen sincs majd a makettra kiváncsi leszek. De a többi kép ezek nem múzeumiak. De még a felvonunlóson se látok(?)
Nem lehet a "korai" Zil-en nem volt csörlő?
Tudod a Bronco jó pontos cég és Ők se adnak a 131V-hez csörlőt(?)
juge75 673075 2020. május 24. 14:29
Válasz erre
Sennás 673068 2020. május 24. 13:24
Válasz erre
Screenshot_2020-05-24-10-13-43
Screenshot_2020-05-24-10-13-43
3_Screenshot_2020-05-21-21-07-07
3_Screenshot_2020-05-21-21-07-07
2_Screenshot_2020-05-21-21-06-51
2_Screenshot_2020-05-21-21-06-51
IMG_20200524_095331_196
IMG_20200524_095331_196
Screenshot_2020-05-24-09-55-30
Screenshot_2020-05-24-09-55-30

Érdekes meg értem mit mondasz de ezen láthatod hogy nincs. Ez hogy lehet ez?
juge75 673063 2020. május 24. 12:55
Válasz erre
Mindegyiken volt, ami síma nyerges TZM. Azért, mert nem hajtott a vontatmány.
Sennás 673062 2020. május 24. 12:48
Válasz erre
IMG_20200524_124413_557
IMG_20200524_124413_557

Ez lenne az "eredeti" kép a videóból kivágva. Ott a 2 pót fényszoró között van valami hengeres az elméletileg a "orr csörő" része. Akkor ezen van
Sennás 673048 2020. május 24. 10:14
Válasz erre
Screenshot_2020-05-24-09-55-30
Screenshot_2020-05-24-09-55-30
Screenshot_2020-05-24-09-56-59
Screenshot_2020-05-24-09-56-59
Screenshot_2020-05-24-10-13-43
Screenshot_2020-05-24-10-13-43

Nem tudom Gabesz(?) Ez tuti 3 Zil -131V a nyerges,de ezeken pont nincs. De az is igaz ez egyik sem DDR-s jármű.
juge75 673045 2020. május 24. 09:43
Válasz erre
Ebből a szögből nem. De van mindben.
Sennás 672991 2020. május 22. 12:45
Válasz erre
20200522_124313
20200522_124313

Uraim lát ott valaki elöl csörlőt a Zil orrában?
Sennás 672954 2020. május 21. 13:26
Válasz erre
Nagyon köszi Gábor. Esetleg egy olyan (a 3kép) ahol a ládán latni szemből a feliratot a doboztető belső oldalán. Legyártanám "matricából":)
juge75 672953 2020. május 21. 12:29
Válasz erre
094
094
zil 131 tartozékok és helyeik
zil 131 tartozékok és helyeik

Jellemzően ezek.
juge75 672950 2020. május 21. 11:48
Válasz erre
ZIL-157110
ZIL-157110
ZIL-15781
ZIL-15781
ZIL-15795
ZIL-15795

A láda.
juge75 672949 2020. május 21. 11:39
Válasz erre
Sennás 672942 2020. május 21. 09:23
Válasz erre
Screenshot_2020-05-21-09-22-36
Screenshot_2020-05-21-09-22-36

Sziasztok. Olyan fotó véletlenűl valakinek Zil-131V a 9es számmal jelölt "szerszámos ládák" tartalmáról esetleg. Köszönettel Sennás
Sennás 671248 2020. április 9. 19:24
Válasz erre
20200409_191835
20200409_191835
Screenshot_20200406-181130_Chrome
Screenshot_20200406-181130_Chrome
Screenshot_20200406-224721_Chrome
Screenshot_20200406-224721_Chrome

Urak lenne egy tiszteletteljes kérésem.
T-62ből kimaradt 4-6db pótlánctapszem és olyan két tucat kontakt-1 reaktív páncél HA van kimaradva,fel nem használt darabokat.
Keresek átvételre,megvételre.
Köszönettel Sennás

duro06072@gmail.com
Sennás 671246 2020. április 9. 18:54
Válasz erre
Jaj ide meg nem figyelek:) köszi válaszodat ki nem találtam volna.Leleményes
gaunt1 671160 2020. április 7. 13:42
Válasz erre
Egyik sem. Ezek a vasúti szállításnál használt rögzítőelemek. Jégkörmöket sosem használtak szovjet harcjárműveken.
Itt ezen a képen lehet is látni, a 2. és 4. kerék alatt, két lánctag között.
pp.userapi.com/c837335/v837335710/536b0/qdJpEoADgws.jpg
Sennás 671138 2020. április 6. 21:33
Válasz erre
Ja mert a 62en nem ott elől vannak.
Gabesz van olyan képed ahol az fel van szerelve?
Köszi Sennás
juge75 671119 2020. április 6. 19:42
Válasz erre
Sennás 671118 2020. április 6. 19:20
Válasz erre
Az még annyira elől van? Igazad lehet köszi!
mercure47 671117 2020. április 6. 18:59
Válasz erre
Szia!

Szerintem a pót lánctagok tartói (legalábbis az 55-ösön hasonlóan van megoldva).
Sennás 671110 2020. április 6. 17:58
Válasz erre
1586188423417
1586188423417

T-62en itt egy üza tank van ugye? Ezzel van "odafogatva"? Mik ezek a karmok?
antarktika 670810 2020. április 1. 15:42
Válasz erre
Mindkettő üzemanyag betöltésére szolgáló nyílás védőlemeze, vagy páncélja. Az egyik az üzemanyagtartállyá átalakított lőszertárolóhoz, míg a másik a mellső üzemanyagtartályhoz tartozik.
Sennás 670805 2020. április 1. 15:03
Válasz erre
Screenshot_20200401-145419_Chrome
Screenshot_20200401-145419_Chrome
Screenshot_20200401-145241_Chrome
Screenshot_20200401-145241_Chrome

Sziasztok. Segítene valaki. T-62en elől a vezető mellet ott mi van? Ugyan úgy mint a T-54/55-nél a lőszerek? Van ott 2 kis kör bizgentyű kivűl az "szellöző"? Köszönet
Miggyuri 670311 2020. március 18. 19:03
Válasz erre
száraz1
száraz1
száraz2
száraz2
száraz3
száraz3

Nos, az előző kép messze nem a végleges, sőt ezek sem még, csak szárazpróba, azaz a rakéták nincsenek rögzítve a járműre. A piros kiömlők még hátra vannak.
juge75 670301 2020. március 18. 13:12
Válasz erre
_mg_7868
_mg_7868
_mg_7872
_mg_7872
612664395a40232133447d33247d383335373538333330
612664395a40232133447d33247d383335373538333330
Krug 1
Krug 1
Krug 2
Krug 2
DSCF1210
DSCF1210
DSCF1226
DSCF1226
DSCF1227
DSCF1227
DSCF1212
DSCF1212

A mieinken szürke-fehér rakéták voltak, vörös kiömlő fedelekkel.
Miggyuri 670279 2020. március 17. 17:13
Válasz erre
rakéták
rakéták

Eggyel előbbre. Vagyis kettővel.
juge75 670268 2020. március 17. 05:18
Válasz erre
Murmuc 670267 2020. március 16. 23:50
Válasz erre
Sztrela.1
Sztrela.1

Üdv Mindenkinek! Régóta szeretném a Sztrela-1-et megépíteni, amit két makettgyártó által kiadott harcjárműből ötvöztem volna. Nos, ezt mára feladtam! Találtam egy egyben eladó makettet, amit festéssel, Verlinden fotómaratással feljavítanék. A probléma az hogy az egyik konténer fedele hiányzik, ami nem lenne gond, amúgy is két konténerrel használtuk anno. A kérdésem az lenne, hogy mennyire "visszafejthetők" ezek az alkatrészek? Van valakinek a restaurálásban ilyen jártassága?
Miggyuri 670036 2020. március 10. 06:34
Válasz erre
Kérdésem: létezik-e 1/72-ben strela+ horodzó járműve. Ha nem, az alapjármű megegyezik-e a Gvozgyikáéval?
Sennás 670010 2020. március 9. 18:27
Válasz erre
Screenshot_20200309-180039_Chrome
Screenshot_20200309-180039_Chrome
Screenshot_20200309-180057_Chrome
Screenshot_20200309-180057_Chrome
Screenshot_20200309-181522_Chrome
Screenshot_20200309-181522_Chrome
1583773588300
1583773588300
1583774077149
1583774077149

Ezek.
Sennás 670009 2020. március 9. 18:25
Válasz erre
Mekkora képek vannak itt! Köszönet érte.
Ennyi képet találtam gyorsban róla(ezek se sokkal élesebbek)
Egy videóból van kifényképezve de ez legalább szemből van:)
Hátha megépíti valaki.
páncélos 670002 2020. március 9. 13:15
Válasz erre
Jó, akkor SzU-122/54. Ha már az alap volt a kérdés.
gaunt1 670001 2020. március 9. 12:59
Válasz erre
... vagy az afganisztáni háború miatt inkább MTP-3, a BMR-1-esekre nagyobb szükség volt ott.
gaunt1 670000 2020. március 9. 12:55
Válasz erre
páncélos 669999 2020. március 9. 12:47
Válasz erre
páncélos 669998 2020. március 9. 12:43
Válasz erre
Sennás 669992 2020. március 9. 07:04
Válasz erre
Screenshot_20200308-070315_Chrome
Screenshot_20200308-070315_Chrome

Csernobil.
Ez milyen alap van itt ólom köppenyben?
antarktika 669698 2020. március 3. 13:04
Válasz erre
Persze, hogy fogta a fejét az orosz srác, mikor éppen megfőzték a motort, de észre sem vették, csak nyomta a gázt.
gaunt1 669695 2020. március 3. 12:49
Válasz erre
Eddig minden évben néztem a tank biatlont, hát abból nekem teljesen egyértelmű, hogy a T-72 messze meghaladja az afrikaiak képzettségi szintjét. Az afrikai csapatok (Angola, Zimbabve, Uganda, Szudán, Dél afrika) kivétel nélkül az utolsó helyeken vannak minden évben. Míg a középmezőnynek általában 30-40 perc kell egy "futam" teljesítéséhez, addig az afrikaiak sokszor másfél órát elszerencsétlenkednek. Az felejthetetlen volt amikor mutatták az egyik csapathoz kirendelt orosz tolmácsot, szerencsétlen fiatal gyerek már kínjában olyan arckifejezéseket vágott meg sokszor csak fogta a fejét... :D Nem volt nehéz kitalálni mit gondol :D Ezért mondom én, hogy ezeknek én még a T-55-öt sem adnám, maradjanak inkább a T-34-nél :D A tavalyi évben 2-3 hónap alatt rohamtempóban kiképzett orosz tankos csajok porig alázták őket :)
antarktika 669690 2020. március 3. 11:46
Válasz erre
Talán ezért nem került rendszeresítésre és esett kútba az üzlet, mert a T-64 még úgy is olyan műszaki színvonalt képviselt, ami meghaladta az ottani állomány tudását, mind üzemeltetés, mind karbantartás területén, hogy már akkor elavultnak számított. Angola T-55, T-55A és AM gépeket üzemeltetett, valamint a kubaiak T-62-est, de ezek kubai személyzettel voltak. Még mielőtt bárki rasszizmussal vádolna az afrikaiak tudásával kapcsolatban, azért elmondanám, hogy tankoztam velük együtt a csobánkai gyakorlótéren. 8 angolai tanult a harckocsizó tanszéken, nagyon jó emberek voltak, értelmesek és sokat megélt harcosok. Viszont egy tűzparancsot évek után sem tudtak szabályosan kiadni.

Nem tudom, hogy A., vagy B. változat, hiszen a depóban is vegyesen voltak. Azt sem lehet tudni, hogy Sárbogárdról kivonuló gépek közöttük lehettek-e, akár igen, hiszen a képeken szereplő oszlopban aztán volt minden változat. Talán a BV változatok parancsnoki kocsik lehettek.
gaunt1 669681 2020. március 3. 10:04
Válasz erre
Kíváncsi lennék, melyik altípus (A vagy B). Azért kissé röhejesnek tartom, hogy vettek egy olyan típust ami azért az átlagnál karbantartásigényesebb, több szaktudás kell hozzá, holott ezeknek az afrikaiaknak sokszor még a T-34/85 üzemeltetése is fejtörést okoz...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.