<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Elnar | Adatlap | 683666 | 2021. március 26. 14:54 | ![]() | |
Gabusch | Adatlap | 683664 | 2021. március 26. 14:21 | ![]() | |
Tegnap valami olyasmit olvastam, hogy mielőtt behajóztak volna a csatornába, szép, méretes bránert rajzoltak még a nyílt vízen. Azért ez felvethet néhány kérdést. :D | |||||
Elnar | Adatlap | 683663 | 2021. március 26. 13:55 | ![]() | |
Köszi az infót! Őszintén, a hajózáshoz még annyira sem értek, mint a repüléshez. Így már reálisabb a dolog. | |||||
DzsunKa | Adatlap | 683662 | 2021. március 26. 13:47 | ![]() | |
Én kizárnám ezt a lehetőséget! A hídon a csatornán való áthaladáskor több fő is tartózkodik. A parancsnok, az ügyeletes fedélzeti-tiszt és tiszthelyettes, a csatornakalauz (ilyenkor ő felel minden manőverért az áthaladás alatt), az ügyeletes géptiszt, a kormányos. Elvileg működik legalább egy radar, a műholdas helymeghatározó a mélységmérő, a gépészeti berendezések műszerei (orrsegédkormány, fő gép fordulatszámjelző) és még sorolhatnám. Az hírek szerint homokviharban hajóztak, ez leronthatta a látást és a jelzőműszerek észlelési tartományait. Mivel megállni csak a kijelölt kitérőkben lehet, így a meghatározott protokoll szerint kellett hajózni, legfeljebb csak a sebességet csökkenthette a pilot, ez pedig rontotta a világ egyik legnagyobb konténerhajójának manőverezhetőségét, gyakorlatilag a szél kifújta a hajózó útból a csatorna egyik zátonyára és ott keresztbe elfordította. Az "EVER GIVEN" néhány adata: teljes hossz 399,95m, szélesség 59m, max merülés 15,7m. Vízkiszorítása 219079 Brt, terhelhetőség 20 000 TEU 20 lábas konténer, vagy a DWT (teherbíró képessége)199692 t, max.sebesség 22,8 csomó (42,2 km/h) De ezen kár volt ennyit agyalnom, mert most olvasom a Wikin, hogy ez történt. | |||||
Elnar | Adatlap | 683660 | 2021. március 26. 12:56 | ![]() | |
Tekintetbe véve az előtte leírt "manővert", nem zárom ki a szabotázs lehetőségét sem. Persze nem felülről, hanem egyéni motivációból | |||||
Sennás | Adatlap | 683656 | 2021. március 26. 11:46 | ![]() | |
Olyan a ladik:) mintha 3részre lenne osztva. Az első harmadból kiszedik a lomot biztos kicuppan az iszapból a bulba picit tolatnak vele és "tűz Dombrád":) | |||||
Gabusch | Adatlap | 683654 | 2021. március 26. 10:56 | ![]() | |
Ez van akkor, amikor vége van a régi szép világnak! Már Egyiptomban is kimentek a rabszolgák a divatból! Ha még meglennének, amilyen pikk-pakk felépítették a piramisokat, azt a vacak ladikot már régen elvitték volna a hátukon. Vagy ástak volna új csatornát. :) | |||||
atika | Adatlap | 683652 | 2021. március 26. 10:13 | ![]() | |
A világ legjobb munkája! A nap nagy részében árnyékban, vízparton, mégis géppel! :D | |||||
Sennás | Adatlap | 683650 | 2021. március 26. 09:56 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 683645 | 2021. március 26. 09:11 | ![]() | |
Ja ja. Most már 50hajó/nap beszélnek. Én még ezt is keveslem. Kurv@ra nem értek a hajózáshoz. meg mi hajtja a kerekeket amúgy:) De ha majd 400méter széles ez csatorna egy átlagos thajó meg 70méter széles még ha tart oldaltávolságot is simán oda vissza elférnek libasorban lehet haladni félgázzal. Gondolom ott a az "általános fékút" amit kvra be kell lőni hogy ne legyen dodzsem:) | |||||
p-51 | Adatlap | 683643 | 2021. március 26. 07:38 | ![]() | |
Az se rossz ötlet. Vagy rászerelni az elakadt hajóra két LIDL kasszát szalaggal és... | |||||
p-51 | Adatlap | 683642 | 2021. március 26. 07:36 | ![]() | |
2003-as adat szerint évente több, mint 17000 hajó halad át. Az naponta 40-nél több. Ez a szám valószínűleg emelkedett is 18 év alatt. Ehhez képest a csatorna megalapítása óta igen kevés hajó állt keresztbe. Mondhatni, csoda, hogy ilyen zsúfoltság mellett nem naponta húzza meg valamelyik a partot a nagyobbak közül. | |||||
Sennás | Adatlap | 683641 | 2021. március 26. 07:35 | ![]() | |
Simán bombáznék mellé egy másik hajó "folyosót"(?) | |||||
p-51 | Adatlap | 683640 | 2021. március 26. 07:23 | ![]() | |
Véletlen egybeesés. Azok a multicégek, akiknek érdeke a csatornán szállítás, elég nagy bevételkiesés lesz emiatt, szóval nincs olyan a Földön, aki ezeknek a cégeknek szándékosan keresztbe merne tenni. Mert hogy a hatalmasoknak éppen az az érdeke, hogy pörögjön a biznisz. Szóval annyira nem aggódok, hamar odébb teszik azt a ladikot. Ha nagyon nem boldogulnak, legfeljebb majd megoldják pár gbu-31-el. | |||||
p-51 | Adatlap | 683639 | 2021. március 26. 07:18 | ![]() | |
Vagy a mögötte veszteglő 50 hajó valamelyikén... | |||||
p-51 | Adatlap | 683638 | 2021. március 26. 07:17 | ![]() | |
Szerintem amúgy itt az 1973-as vízágyúzás kései hatása érzékelhető, egy rövid, ellenőrizetlen ( és nehezen belátható) partszakaszon a töltés negtámadta a hajót. | |||||
p-51 | Adatlap | 683636 | 2021. március 26. 07:11 | ![]() | |
Szép ábra van a veszteglő hajókról is. Milyen jó, hogy oksan, előrelátóan 5 évvel ezelőtt, 2016-ban rendeltem a Ching Kuo-t Tajvanról, nem most... | |||||
p-51 | Adatlap | 683635 | 2021. március 26. 07:09 | ![]() | |
Mondom én hogy még maszk se lesz holnaptól a boltokban. ( csak viccelek, meg ne ijedjedek) A tengeri kereskedelem 12 %-a állt le a nem tervezett csatonameder korrekció miatt. telex.hu/gazdasag/2021/03/25/ever-given-szuezi-csatorna-gazdasagi-hatas | |||||
Sennás | Adatlap | 683634 | 2021. március 26. 06:35 | ![]() | |
Ja ja:) de pontosítcsunk ez csak "terror cselekmény előkészítése":) Ezért nem jön a polóm Kínából tuti azon a hajón van:( | |||||
Sherman | Adatlap | 683632 | 2021. március 25. 21:55 | ![]() | |
"Ez már terrorcselekmény:) vagy ilyenkor "kibérlik" a csatornát mindenki mehet a csába?" Én is pont ezen gondolkoztam. Covid járvány, gazdasági krízis, de az árú szállítás és ellátás még üzemel. Erre véletlenül bedugózzák az egyik legnagyobb kereskedelmi utat. Véletlen egybe esés? | |||||
Sennás | Adatlap | 683630 | 2021. március 25. 20:58 | ![]() | |
Valamelyik nap egy pár uszályos tolóhajó ment neki az eggyik dunahídnak(?) na azt hogy csinálta? Gondold el itt az eggyik hajócsavar leáll oszt keresztbe is fordúl. | |||||
Sennás | Adatlap | 683625 | 2021. március 25. 20:20 | ![]() | |
Elnar | Adatlap | 683624 | 2021. március 25. 19:52 | ![]() | |
Valaki csinálja meg ennek az absztrakt makettjét, két Evergreen lap közé ferdésn szorított Evergreen hasábbal légyszi :D | |||||
Sennás | Adatlap | 683614 | 2021. március 25. 10:36 | ![]() | |
búza | Adatlap | 683613 | 2021. március 25. 10:10 | ![]() | |
Basszus! A maszk otthon maradt! :-) | |||||
Sennás | Adatlap | 683598 | 2021. március 24. 14:18 | ![]() | |
Ami ott áll mögötte Orosz(legénységü?)hajó pik pakk visszarántaná:) De itt nincs maszek meló ,okosba nem megoldható:( | |||||
p-51 | Adatlap | 683597 | 2021. március 24. 13:57 | ![]() | |
GLS/Fedex bárhol a világon: - Kedves megrendelő, az Ön által megrendelt áru előreláthatólag 120 évet fog késni... Ha van motorcsónakja, akkor van egy alternatív javaslatunk... | |||||
p-51 | Adatlap | 683596 | 2021. március 24. 13:55 | ![]() | |
Kapitány: - Bakker, otthon maradt a bevásárlólista! Az asszony megöl! Kormányos: - Semmi gond főnök. | |||||
p-51 | Adatlap | 683595 | 2021. március 24. 13:54 | ![]() | |
Hajószakács: - mondom, hogy nem tudsz itt Y-ba megfordulni. Kormányos: - Fogd meg a söröm... | |||||
Sennás | Adatlap | 683593 | 2021. március 24. 13:41 | ![]() | |
p-51 | Adatlap | 683580 | 2021. március 23. 21:43 | ![]() | |
Köszönöm szépen! | |||||
atika | Adatlap | 683579 | 2021. március 23. 20:48 | ![]() | |
80-0103 "502" | |||||
p-51 | Adatlap | 683571 | 2021. március 23. 17:53 | ![]() | |
sanyi | Adatlap | 683570 | 2021. március 23. 17:49 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 683460 | 2021. március 21. 20:24 | ![]() | |
sanyi | Adatlap | 683220 | 2021. március 16. 10:01 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 682751 | 2021. március 3. 12:29 | ![]() | |
Pacy | Adatlap | 682750 | 2021. március 3. 12:13 | ![]() | |
Jól látom, hogy ez még mindig valami "kockalada" származék? | |||||
Freddy | Adatlap | 682749 | 2021. március 3. 11:26 | ![]() | |
Akár még lenne is értelme, de nem azzal a gyalázatos gyártási minőséggel, ahogy az utolsó szériák készültek. | |||||
atika | Adatlap | 682743 | 2021. március 3. 09:51 | ![]() | |
A piros téglalapon belüli rész tetszik. Sajnos a többi változtatás gyalázatos; a tükrök teljesen típus idegenek, de a hátsó rész is botrányos, ez már a Subaru-nak sem nagyon állt jól 20 éve. | |||||
Sennás | Adatlap | 682738 | 2021. március 2. 23:37 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 682715 | 2021. március 2. 18:27 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 682714 | 2021. március 2. 18:27 | ![]() | |
Hmmm:) 1:43ban megépíthető! | |||||
Sherman | Adatlap | 682475 | 2021. február 23. 22:30 | ![]() | |
Kinek jutnak eszébe ezek a méretarányok? Még a Pegasus 1/18-as V-1 rakétáját se tudtam megvenni, erre itt van ez. | |||||
Sennás | Adatlap | 682470 | 2021. február 23. 21:10 | ![]() | |
Bandika | Adatlap | 680854 | 2021. január 6. 19:50 | ![]() | |
Az, hogy valaki tanítja és ért hozzá, nem feltétlenül jár együtt. Több száz kilowatt a régebbi radaroknak a kisugárzott teljesítménye, tűzvezető üzemmódban ráadásul elég jól fókuszált, 100 méteren belül emberre is komolyan veszélyes térerősség alakul ki. Természetesen ehhez a (parabola) antenna elé kellene állni. A kezelő akkor van veszélyben, ha az antennához vezető jelvezetékek (üregvezető) árnyékolása nem megfelelő. | |||||
kezo | Adatlap | 680845 | 2021. január 6. 17:27 | ![]() | |
Pedig veszélyes , nagyon veszélyes ... Még a MIG-es korszakban vadászirányító voltam , és elfogási feladatkor a felderítési zónába való berepülés előtt kapcsoltattuk a pilótákkal a lokátort ez 21 MF-nél 10-15 km volt BISZ-nél 20-25 km , 29-nél szemből magasság függvénye szerint 80-100 km , hátsó féllégtérből 40-50 km. Ledolgozás - kiválás után kikapcs. Ismertem jó néhány földi felderítő lokátor technikust, sajnos közülük sokan nem élték meg az 50. születésnapjukat .Tehát piszok veszélyes... | |||||
sanyi | Adatlap | 680844 | 2021. január 6. 16:57 | ![]() | |
Értem, köszi az infót! | |||||
sanyi | Adatlap | 680843 | 2021. január 6. 16:56 | ![]() | |
2002-ben műszaki tanárral - elektrotechnikát tanított - beszélgettünk ilyesmit. Amikor megemlítettem neki ezt, röhögésben tört ki... | |||||
Bandika | Adatlap | 680840 | 2021. január 6. 14:49 | ![]() | |
Ez a mai napig így van minden repülőgépnél. Eü okból tilos a repülőtéren a földön állva bekapcsolni a lokátort, gyakorlatilag egy árnyékolás nélküli mikrosütő az egész cucc. Szóval a rágcsálók hiánya urban legend. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Bár lehet, hogy csak egy unatkozó kormányos és egy szerencsétlen időjárás egybeesése