/ Fórumok /

Érdekes képek és videók

Esténként mikor nem makettezem, a neten kutatok érdekes, repülös, és harcjármüves képek után. Kedvencem az airliners.net repülös képhalom. Ezt a webold< látogatom leggyakrabban képek után nyomozva. Úgy gondolom mások is tudnak jó linkeket, így hát osszuk ezt meg egymás között!!!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270.
Elnar 683889 2021. április 1. 20:08
Válasz erre
Ha valakinek túl sok Kübelwagenje és/vagy BMW R75-e lenne. Vagy csak unja a háborús témát, de más járműve nincsen :)

https://www.photoblog.com/utazo/2011/08/02/budapest-vi-eotvos-utca-42-dr-harmos-sandor-szikvizkeszito-mester-1982-3/
atika 683857 2021. március 31. 19:25
Válasz erre
Operation_Mount_Hope_III
Operation_Mount_Hope_III

Ez nekem valahogy kimaradt, vagy nem emlékszem: Operation_Mount_Hope_III: en.wikipedia.org/wiki/Operation_Mount_Hope_III.
Youtube video: www.youtube.com/watch.
Sennás 683830 2021. március 31. 07:53
Válasz erre
Na még egy utolsó cikk ehhez a Suezi fiaskóhoz:) Beszebehu de komolyan!

telex.hu/eszkombajn/2021/03/31/alternativ-szuezi-csatorna-terv-izrael-atomrobbantas-asas-negev-sivatag-hajozas
p-51 683774 2021. március 30. 09:05
Válasz erre
Azért ezen a szinten, ahol ekkora társaságok a szereplők, szerintem egy biztosítás alaposabban van lepapírozva, mint mondjuk kis hazánkban egy kgfb, ahonnan simán kibújik egy dörzsölt károkozó sajnos. Az ilyen szintű biztosításoknak kb. 350 éves hagyománya van, még a gyarmatbirodalmak korából. Nem mondom, hogy rutineset, de inkább ügyintézés, mint pereskedés. Ugyanis le van egy ilyen útnál papírozva előre, hogy mi az áru, a határidő, az érték, és hogy a hajóstársaság biztosítása mit és mennyit fedez.
Tehát az árut megrendelő kereskedők és a hajóstársaság között ez elég sima.
Más kérdés, hogy a fogyasztó a kereskedő felé mit tud kiharcolni, pl. az egyszeri webshopos megrendelő, aki várja a futártól a csomagját. De neki a hajóstársasággal semmi dolga nincs, neki a kereskedővel kell egyezkednie.
Itt viszont az jön a képpe, hogy esetleg több tíz, vagy töb száz fogyasztó egyezkedhet majd külön-külön a kereskedőikkel.
A többi hajóstársaságnak is nyilván van eleve ilyen esetre (késés) biztosítása, ott se nagyon kell perelni. Ráadásul nem csak egy általános biztosítás, hanem a konkrét útra kötött is.
DzsunKa 683769 2021. március 30. 06:33
Válasz erre
Majd összeül a bátor 133 ember, és renfeltet hoz, hogy mindenki nyelje le a saját békáját.
Félretéve, ezek a nemzetközi jogszabályokban vannak rögzítve. Egy biztos, hogy a biztosítóknak és a hajó tulajdonosának mélyen bele kell majd nyúlniuk a zsebükbe. A szállított áruk megrendelöinek,a bérbeadó konténer tulajdonos társaságok elmaradt hasznárol, a többi várakozó hajó hasonló problémáiról nem is beszélve. Jó hosszú perek lesznek.
Viszont létezik a "Vis major" fogalma, ebben az esetben az időjárá si viszonyok, és a csatorna meder állapota, a pilot felkészültsége is számíthat.
medor 683767 2021. március 29. 22:20
Válasz erre
24.hu/kulfold/2021/03/29/szuezi-csatorna-ever-given-szabadulas-ujra-jarhato/ Ilyenkor ki fizet a károkért és a munkáért?A hajótársaság?
Vagy van erre biztosítás?
Sennás 683705 2021. március 27. 17:28
Válasz erre
Screenshot_20210327-172424
Screenshot_20210327-172424

Ne aggódj nem lesz baj majd a paplan minden eltakar:)

Most meg mér úgy megy a sumák matek NA ezért lesz dràgább a benzinG(?)
zzo160 683704 2021. március 27. 16:21
Válasz erre
p-51 683698 2021. március 27. 10:44
Válasz erre
WD40
WD40

wd40
Sennás 683687 2021. március 27. 08:37
Válasz erre
Köszi a linket!
Hogy hívták a kormányost?
P. Picasso:)
De lehet csak a kormánylapátot tesztelték (?) :)
Sherman 683686 2021. március 27. 07:48
Válasz erre
Azta most szakadok meg, ez tényleg egy bráner manőver volt. Ha ez nem volt szándékos faguriga legyek. Felébresztem a családot a röhögésemmel. :-)))
medor 683678 2021. március 26. 19:58
Válasz erre
Sennás 683672 2021. március 26. 17:20
Válasz erre
Gyerekek mi az a bráner manőver? Tegyétek már fel légyszi!
DzsunKa 683671 2021. március 26. 16:36
Válasz erre
Mivel a csatornán konvojban közlekednek (napi három), elképzelhető, hogy ez egy besorolási manőver volt. A konvojban az "EVER GIVEN" az ötödik helyre került.
Freddy 683667 2021. március 26. 15:15
Válasz erre
Nekem az nem tiszta, hogy azok tényleg ők voltak, vagy az egyik várakozó hajó.
Elnar 683666 2021. március 26. 14:54
Válasz erre
Igen, erre céloztam a "manőver" eufemizmussal :D
Bár lehet, hogy csak egy unatkozó kormányos és egy szerencsétlen időjárás egybeesése
Gabusch 683664 2021. március 26. 14:21
Válasz erre
Tegnap valami olyasmit olvastam, hogy mielőtt behajóztak volna a csatornába, szép, méretes bránert rajzoltak még a nyílt vízen. Azért ez felvethet néhány kérdést. :D
Elnar 683663 2021. március 26. 13:55
Válasz erre
Köszi az infót!
Őszintén, a hajózáshoz még annyira sem értek, mint a repüléshez. Így már reálisabb a dolog.
DzsunKa 683662 2021. március 26. 13:47
Válasz erre
Én kizárnám ezt a lehetőséget! A hídon a csatornán való áthaladáskor több fő is tartózkodik. A parancsnok, az ügyeletes fedélzeti-tiszt és tiszthelyettes, a csatornakalauz (ilyenkor ő felel minden manőverért az áthaladás alatt), az ügyeletes géptiszt, a kormányos. Elvileg működik legalább egy radar, a műholdas helymeghatározó a mélységmérő, a gépészeti berendezések műszerei (orrsegédkormány, fő gép fordulatszámjelző) és még sorolhatnám. Az hírek szerint homokviharban hajóztak, ez leronthatta a látást és a jelzőműszerek észlelési tartományait. Mivel megállni csak a kijelölt kitérőkben lehet, így a meghatározott protokoll szerint kellett hajózni, legfeljebb csak a sebességet csökkenthette a pilot, ez pedig rontotta a világ egyik legnagyobb konténerhajójának manőverezhetőségét, gyakorlatilag a szél kifújta a hajózó útból a csatorna egyik zátonyára és ott keresztbe elfordította. Az "EVER GIVEN" néhány adata: teljes hossz 399,95m, szélesség 59m, max merülés 15,7m. Vízkiszorítása 219079 Brt, terhelhetőség 20 000 TEU 20 lábas konténer, vagy a DWT (teherbíró képessége)199692 t, max.sebesség 22,8 csomó (42,2 km/h)
De ezen kár volt ennyit agyalnom, mert most olvasom a Wikin, hogy ez történt.
Elnar 683660 2021. március 26. 12:56
Válasz erre
Tekintetbe véve az előtte leírt "manővert", nem zárom ki a szabotázs lehetőségét sem. Persze nem felülről, hanem egyéni motivációból
Sennás 683656 2021. március 26. 11:46
Válasz erre
Olyan a ladik:) mintha 3részre lenne osztva. Az első harmadból kiszedik a lomot biztos kicuppan az iszapból a bulba picit tolatnak vele és "tűz Dombrád":)
Gabusch 683654 2021. március 26. 10:56
Válasz erre
Ez van akkor, amikor vége van a régi szép világnak! Már Egyiptomban is kimentek a rabszolgák a divatból! Ha még meglennének, amilyen pikk-pakk felépítették a piramisokat, azt a vacak ladikot már régen elvitték volna a hátukon. Vagy ástak volna új csatornát. :)
atika 683652 2021. március 26. 10:13
Válasz erre
A világ legjobb munkája! A nap nagy részében árnyékban, vízparton, mégis géppel! :D
Sennás 683650 2021. március 26. 09:56
Válasz erre
800x0_s3-51672-MNSW-KOM-EVER-GIVEN-STUCK_jpeg
800x0_s3-51672-MNSW-KOM-EVER-GIVEN-STUCK_jpeg

Impozáns méretek!
Sennás 683645 2021. március 26. 09:11
Válasz erre
Ja ja. Most már 50hajó/nap beszélnek. Én még ezt is keveslem. Kurv@ra nem értek a hajózáshoz.
meg mi hajtja a kerekeket amúgy:)
De ha majd 400méter széles ez csatorna egy átlagos thajó meg 70méter széles még ha tart oldaltávolságot is simán oda vissza elférnek libasorban lehet haladni félgázzal. Gondolom ott a az "általános fékút" amit kvra be kell lőni hogy ne legyen dodzsem:)
p-51 683643 2021. március 26. 07:38
Válasz erre
Az se rossz ötlet.

Vagy rászerelni az elakadt hajóra két LIDL kasszát szalaggal és...
p-51 683642 2021. március 26. 07:36
Válasz erre
2003-as adat szerint évente több, mint 17000 hajó halad át. Az naponta 40-nél több. Ez a szám valószínűleg emelkedett is 18 év alatt. Ehhez képest a csatorna megalapítása óta igen kevés hajó állt keresztbe. Mondhatni, csoda, hogy ilyen zsúfoltság mellett nem naponta húzza meg valamelyik a partot a nagyobbak közül.
Sennás 683641 2021. március 26. 07:35
Válasz erre
Simán bombáznék mellé egy másik hajó "folyosót"(?)
p-51 683640 2021. március 26. 07:23
Válasz erre
Véletlen egybeesés.
Azok a multicégek, akiknek érdeke a csatornán szállítás, elég nagy bevételkiesés lesz emiatt, szóval nincs olyan a Földön, aki ezeknek a cégeknek szándékosan keresztbe merne tenni. Mert hogy a hatalmasoknak éppen az az érdeke, hogy pörögjön a biznisz.
Szóval annyira nem aggódok, hamar odébb teszik azt a ladikot. Ha nagyon nem boldogulnak, legfeljebb majd megoldják pár gbu-31-el.
p-51 683639 2021. március 26. 07:18
Válasz erre
Vagy a mögötte veszteglő 50 hajó valamelyikén...
p-51 683638 2021. március 26. 07:17
Válasz erre
Szerintem amúgy itt az 1973-as vízágyúzás kései hatása érzékelhető, egy rövid, ellenőrizetlen ( és nehezen belátható) partszakaszon a töltés negtámadta a hajót.
p-51 683636 2021. március 26. 07:11
Válasz erre
Szép ábra van a veszteglő hajókról is. Milyen jó, hogy oksan, előrelátóan 5 évvel ezelőtt, 2016-ban rendeltem a Ching Kuo-t Tajvanról, nem most...
p-51 683635 2021. március 26. 07:09
Válasz erre
Mondom én hogy még maszk se lesz holnaptól a boltokban. ( csak viccelek, meg ne ijedjedek) A tengeri kereskedelem 12 %-a állt le a nem tervezett csatonameder korrekció miatt.

telex.hu/gazdasag/2021/03/25/ever-given-szuezi-csatorna-gazdasagi-hatas
Sennás 683634 2021. március 26. 06:35
Válasz erre
Ja ja:) de pontosítcsunk ez csak "terror cselekmény előkészítése":)

Ezért nem jön a polóm Kínából tuti azon a hajón van:(
Sherman 683632 2021. március 25. 21:55
Válasz erre
"Ez már terrorcselekmény:) vagy ilyenkor "kibérlik" a csatornát mindenki mehet a csába?"
Én is pont ezen gondolkoztam. Covid járvány, gazdasági krízis, de az árú szállítás és ellátás még üzemel. Erre véletlenül bedugózzák az egyik legnagyobb kereskedelmi utat. Véletlen egybe esés?
Sennás 683630 2021. március 25. 20:58
Válasz erre
Valamelyik nap egy pár uszályos tolóhajó ment neki az eggyik dunahídnak(?) na azt hogy csinálta? Gondold el itt az eggyik hajócsavar leáll oszt keresztbe is fordúl.
Sennás 683625 2021. március 25. 20:20
Válasz erre
IMG_20210325_201429_984
IMG_20210325_201429_984
IMG_20210325_201447_871
IMG_20210325_201447_871

Kérdés? 20000 kontinert meddig tart leszedni hogy kiemeledjen az iszapból? Pedig ez a terv. Ja és ha pont arra jön egy anyahajó meg a kompániája mi lesz? Ez már terrorcselekmény:) vagy ilyenkor "kibérlik" a csatornát mindenki mehet a csába?
Elnar 683624 2021. március 25. 19:52
Válasz erre
Valaki csinálja meg ennek az absztrakt makettjét, két Evergreen lap közé ferdésn szorított Evergreen hasábbal légyszi :D
Sennás 683614 2021. március 25. 10:36
Válasz erre
Screenshot_20210325-103433
Screenshot_20210325-103433
Screenshot_20210325-103306
Screenshot_20210325-103306

De ingyen reklám a vállalatnak:)
búza 683613 2021. március 25. 10:10
Válasz erre
Basszus! A maszk otthon maradt! :-)
Sennás 683598 2021. március 24. 14:18
Válasz erre
Ami ott áll mögötte Orosz(legénységü?)hajó pik pakk visszarántaná:) De itt nincs maszek meló ,okosba nem megoldható:(
p-51 683597 2021. március 24. 13:57
Válasz erre
GLS/Fedex bárhol a világon:
- Kedves megrendelő, az Ön által megrendelt áru előreláthatólag 120 évet fog késni... Ha van motorcsónakja, akkor van egy alternatív javaslatunk...
p-51 683596 2021. március 24. 13:55
Válasz erre
Kapitány:
- Bakker, otthon maradt a bevásárlólista! Az asszony megöl!
Kormányos:
- Semmi gond főnök.
p-51 683595 2021. március 24. 13:54
Válasz erre
Hajószakács:
- mondom, hogy nem tudsz itt Y-ba megfordulni.
Kormányos:
- Fogd meg a söröm...
Sennás 683593 2021. március 24. 13:41
Válasz erre
ExNvQVsXEAE0R6P
ExNvQVsXEAE0R6P
163714948_415297906777913_6193858621652103144_n
163714948_415297906777913_6193858621652103144_n
ExOYYKFXMAA9r_L.jpeg
ExOYYKFXMAA9r_L.jpeg

Haaa! Beszorúlt keresztbe fordult a Szuezi csatornában egy 400m-es Evergreen-es konténer hajó!
Dioráráma téma:)
p-51 683580 2021. március 23. 21:43
Válasz erre
atika 683579 2021. március 23. 20:48
Válasz erre
p-51 683571 2021. március 23. 17:53
Válasz erre
sanyi 683570 2021. március 23. 17:49
Válasz erre
162572443_10222053927951480_3741944647298630254_n
162572443_10222053927951480_3741944647298630254_n

Egy újból "arckönyv" lelet. A Sivatagi-viharban az amerikai gépeken kívül mindössze egy szaúdi Sasnak sikerült légigyőzelmet elérni - két Mirage F-1-est.
Sennás 683460 2021. március 21. 20:24
Válasz erre
Screenshot_20210321-200524
Screenshot_20210321-200524

Lángszorós drón! Beszebehu from China:)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270.