/ Fórumok /

Repülőgép-szerencsétlenségek

A média időnként kissé <úlozza a számára érdekes részleteket, a lényeget meg elhallgatja. Nem is beszélve a sok badarságról...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24.
medor 684968 2021. április 28. 23:52
Válasz erre
Sziasztok!
Furdalt a kíváncsiság,így kicsit utánanéztem két vészhelyzetet jelző kifejezésnek.
Ez a topik tűnt a legközelebb hozzájuk.Gondolom sokan vagytok akik tisztában
vannak a jelentésükkel,illetve a történelmükkel de talán lesznek akiket érdekel.
Amirő szó lesz az a 'Mayday' illetve a 'PanPan'.
(Néha belefutok a NatGeo Légikatasztrófák című műsorába,onnan jött az ötlet.)
Mindkettőt triplán kell ismételni a vészhelyzetben,hogy ne lehessen összetéveszteni egy átlagos beszélgetésben előforduló hasonló szavakkal.
Meglepődve olvastam,hogy mindkét jelzés eredetije a francia nyelvből származik.

"Mayday-Mayday-Mayday"
A "m'aider" (medé) egy francia kifejezés.Jelentése kb. 'segíts nekem'.
Életveszélyes helyzetekban használandó.Nem csak a repülésben,hanem pl.
hajózásban de még gépjárművek esetében is elfogadott általános vészjelentés.

"PanPan-PanPan-PanPan"
Szintén egy francia szó a "panne" (pen) volt az alapja.Nem életveszélyes,de
súlyos műszaki meghibásodást jelez.Jelentése kb. 'üzemzavar'.

Mindkettőre különleges protokollok vonatkoznak a rádiózás során,
ebbe nem megyek bele.Ha érdekel a neten fent van minden.

Számomra az érdekesség a francia>angol vonal volt amit Frederick S. Mockford-nak, egy londoni reptér rádiósának tulajdonítanak.Megkérték,hogy keressen egy olyan
'közös' szót a vészhelyzetekre amit a francia és az angol pilóták és a rádiósok is értenek és ráadásul nem értenek félre.
(1920-as évekről van szó.A London-Párizs volt a fő útvonal akkoriban!)
Sikerült neki.100 évvel később is ezt használják és valószínű,hogy így is marad.
Zoli 684645 2021. április 20. 17:40
Válasz erre
halaci 684557 2021. április 18. 18:29
Válasz erre
Itt egy fotósorozat róla. Valaki pont a várandós feleségét akarta fotózni, kapott helyette egy Avengert az orra elé.

www.facebook.com/chris.insidethearmour/posts/3930543366991229
Zoli 684527 2021. április 18. 11:22
Válasz erre
Pirate 684525 2021. április 18. 11:16
Válasz erre
magyaralba 684135 2021. április 7. 22:18
Válasz erre
Zoli 684124 2021. április 7. 18:22
Válasz erre
Csaszi 683564 2021. március 23. 15:10
Válasz erre
https://444.hu/2021/03/23/harom-orosz-katona-meghalt-amikor-a-szarazfoldon-aktivalodott-egy-tu-22m3-as-bombazo-katapultja
Zoli 683510 2021. március 22. 17:31
Válasz erre
Zoli 679927 2020. december 10. 09:01
Válasz erre
Sennás 679521 2020. november 29. 10:24
Válasz erre
Ez már nem a szerencsétlenség itt már kihúzzák az Antonovot!

airportal.hu/tankok-vontattak-vissza-a-betonra-a-volga-dnepr-tulfutott-ruszlanjat/
Zoli 678225 2020. október 25. 07:43
Válasz erre
Rumcájsz_52 677875 2020. október 13. 14:59
Válasz erre
A Gripen nem fizet (az csak egy repülőgép), max a katapultülést gyártó Martin-Baker cég fizethetne kártérítést. Hogy mi történt ezügyben, azt csak ez a cég vagy a pilóta tudná elmondani.
Sennás 677873 2020. október 13. 14:08
Válasz erre
Ha katona ha nem ilyenkor Gippen nem ad kártérítést a pilótának?
búza 677862 2020. október 13. 07:34
Válasz erre
Vszont azóta egy nagyobb gépben karcolja az eget.
Rumcájsz_52 677854 2020. október 12. 22:35
Válasz erre
Egy katapult-ülésen van több bekötő-heveder (1-1 has és vállheveder), és több rögzítő-heveder a karok és lábak rögzítésére amik csak kattintáskor húznak feszesre pirotöltet (pici robbanótöltet) működtetésével. Ezeket a pilóta leválasztásakor (az ernyő nyitásához) el kell engedni, egy részét elvágni (itt is pirotöltetek adják a működtetést), ilyen a kézrögzítő heveder is. Itt a jobbkezest nem vágta el a kés (valószínűleg nem volt elég éles, esetleg nem robbant a piró), ezért lógott a pilótán az ülés plusz súlya. Szóval egyértelműen műszaki hiba történt ...
Sennás 677851 2020. október 12. 20:05
Válasz erre
Sajnálatos. 1.20mp ott az a Harrier "kontrolált hasraszállás" prima onnantól hogy a jóisten kezében vagy és a következő mp-ben kigyullad, és szélbe fordúl pillanatok alatt a fűlkét elöntik a lángok hát onnéttól sok válsztás nincs, vagy ahogy írod beakad,átfordúl és rotty vége. Amit írsz "karheveder/kés" ez mi is volt ? Akkor ez technikai promlem?
Rumcájsz_52 677850 2020. október 12. 19:20
Válasz erre
Mikor eltért a betontengelytől akkor még nem tudhatta a pilóta hogy végig a hasán fog csúszni, vagy a betonról lecsúszva a szárnyvég elakad és átbukfencezik a gép, ami majdnem biztos halál. Nem kockáztatott tovább (már a hasraszállás is kockázatos volt a légi katapultálás helyett, de menteni akarta a gépet), inkább kattintott. Csak az volt a baj, hogy a karhevedert nem vágta el a kés, így az ülés plusz súlya miatt túl nagy volt a süllyedési sebesség, nagyon odavágta magát, ezért lett végül gerinc-sérülése a pilótának.
zoli75 677848 2020. október 12. 18:32
Válasz erre
Szia,

Kapta a parancsot a katapultálásra. Az más kérdés, hogy ha higgadtabb, akkor a helyén marad, mert így a sérülése okán leszerelték a pilótát.
Sennás 677847 2020. október 12. 18:19
Válasz erre
Akkor tervezett "hasraszállás" :)
Ott a végén azt a katapúltálást nem értem. Szinte kiforgott rögtön megállt, akkor minek? Nem tesz jót a deréknak az tuti.
Weizi 677844 2020. október 12. 14:28
Válasz erre
De az bizony az! A toronyból készült felvétel.
Sennás 677843 2020. október 12. 14:19
Válasz erre
youtu.be/v8spBgCo43Q

A legutolsó"csúszás" az nem a Kecskeméti reptéren van/volt?
Zoli 677525 2020. szeptember 30. 14:08
Válasz erre
Zoli 677521 2020. szeptember 30. 13:39
Válasz erre
Zoli 677351 2020. szeptember 26. 09:44
Válasz erre
zoli75 677349 2020. szeptember 26. 08:54
Válasz erre
PETI 677348 2020. szeptember 26. 08:33
Válasz erre
Ez rossz hír. Az a gyanúm, hogy ott is annyi a 21-esnek.. Valami forrást meg tudnál jelölni, ahonnan a hír van? Köszi!
zoli75 677345 2020. szeptember 26. 07:38
Válasz erre
2020.09.25.-én a Szerb Légierő MiG-21UM repülőgépe katasztrófát szenvedett Brasina település közelében. A két fős személyzet életét vesztette.
mirazsmarci 677078 2020. szeptember 16. 22:14
Válasz erre
Ma 30 éve volt Soproni Károly katasztrófája a pápai bemutatón.
sanyi 677065 2020. szeptember 16. 19:44
Válasz erre
Szerencsére nem lett baleset, de azért elég gusztustalanul néz ki az az kormányfelület...
iho.hu/hirek/a-ha-lix-oldalkormanya-gyorsan-szuletnek-a-legendak
rod666 676737 2020. szeptember 9. 21:55
Válasz erre
Zsoldosok, szóval szerintem igen, valószínűleg van elég pilóta, akinek megvan még a szakszolgálati engedélye... Egyébként szerintem is esélyesebb, hogy egy csapat gerilla volt az elkövető.
Zoli 676729 2020. szeptember 9. 20:58
Válasz erre
Ezek már repülőket is üzemeltetnek, nem csak üzletelnek velük?
Amúgy nem tartom valószínűnek a törököket, arról szerintem tudni lehetne, bár nem zárom ki.
z
rod666 676720 2020. szeptember 9. 19:49
Válasz erre
Több, mint valószínű, hogy a Wagner-csoport által üzemeltetett egyik gépet lőtte le valaki. Szerintem vagy a törökök, vagy egy általuk támogatott felkelőcsoport volt/voltak.
Zoli 676677 2020. szeptember 9. 10:09
Válasz erre
www.msn.com/hu-hu/hirek/other/l%C3%ADbi%C3%A1ban-lel%C5%91ttek-egy-mig-29-est-egy-oroszul-besz%C3%A9l%C5%91-pil%C3%B3t%C3%A1val/ar-BB18P49G
Ez igaz? És ha igen, tud valaki a részletekről, pontosan milyen gépet, kiét, mivel és hogyan lőtték le?
z
Zoli 673808 2020. június 15. 16:28
Válasz erre
Alá van írva, csak illusztráció, tehát egy olyan gépről van szó.
z
Daala 673807 2020. június 15. 16:27
Válasz erre
De miért raknak be egy izraeli gépről készült képet?
Zoli 673806 2020. június 15. 16:03
Válasz erre
PETI 671611 2020. április 18. 11:12
Válasz erre
Szia Zoli,
ez teljesen jó, ilyen volt az M1/M7 közös bevezető szakaszon is pár éve... :)
Zoli 671610 2020. április 18. 09:57
Válasz erre
Sziasztok,
Szerencsére ezúttal elmaradt a szerencsétlenség, minden elismerés a pilótának és az autósoknak!
www.vezess.hu/vezetunk/2020/04/17/repulo-landolt-az-autopalyan-suru-forgalomban/
z
Sennás 671318 2020. április 11. 15:34
Válasz erre
Sennás 671317 2020. április 11. 15:34
Válasz erre
Mellesleg elnézem néha bocs:)
medor 671298 2020. április 11. 00:36
Válasz erre
Sennás 671293 2020. április 10. 21:07
Válasz erre
1586545335366
1586545335366
Screenshot_20200410-210135_Chrome
Screenshot_20200410-210135_Chrome
1586526569905
1586526569905
Screenshot_20200410-210148_Chrome
Screenshot_20200410-210148_Chrome
Screenshot_20200410-210201_Chrome
Screenshot_20200410-210201_Chrome

Ezek.
Sennás 671292 2020. április 10. 21:05
Válasz erre
Tetszik az a kis nyitott ajtó annyi kis frankó rajz,stb van rajtuk.
Sennás 671291 2020. április 10. 20:36
Válasz erre
sárkányos 671290 2020. április 10. 20:31
Válasz erre
Belülről nyitható. Én már fogadtam úgy A-10-est hogy a pilóta nyitotta nekem.
Sennás 671288 2020. április 10. 20:25
Válasz erre
zkalos 671287 2020. április 10. 20:14
Válasz erre
Belülről a job oldali oldalpanel függőleges paneljéről nyitható, de nem csukható csak kívülről. Legalább is a DCS A-10C játékban így van, de elég autentikus a játék, én legalább is hiszek nekik.
Sennás 671279 2020. április 10. 17:11
Válasz erre
Screenshot_20200410-170445_YouTube
Screenshot_20200410-170445_YouTube
Screenshot_20200410-170455_YouTube
Screenshot_20200410-170455_YouTube

Ez nem aircrash csak pont beszéltük az A-10est. Lépcső bezárást értem de kiszolgáló személyzet minden esetben ott van ha leszállt, belülröl ez nem nyitható ugye?
PETI 671267 2020. április 10. 13:09
Válasz erre
Szia! Lehet, hogy igaz, de ezt nem tudom. :)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24.