<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24. |
medor | Adatlap | 684968 | 2021. április 28. 23:52 | ||
Zoli | Adatlap | 684645 | 2021. április 20. 17:40 | ||
halaci | Adatlap | 684557 | 2021. április 18. 18:29 | ||
Itt egy fotósorozat róla. Valaki pont a várandós feleségét akarta fotózni, kapott helyette egy Avengert az orra elé. www.facebook.com/chris.insidethearmour/posts/3930543366991229 | |||||
Zoli | Adatlap | 684527 | 2021. április 18. 11:22 | ||
Pirate | Adatlap | 684525 | 2021. április 18. 11:16 | ||
https://www.wftv.com/news/local/brevard-county/plane-lands-ocean-after-mechanical-issues-cocoa-beach-air-show/MLPSBYMU2JDKZHFBIRTOCBNO6Y/ Avanger “leszállt” a strandon... A hírek szerint senkinek nem esett baja... | |||||
magyaralba | Adatlap | 684135 | 2021. április 7. 22:18 | ||
Zoli | Adatlap | 684124 | 2021. április 7. 18:22 | ||
Csaszi | Adatlap | 683564 | 2021. március 23. 15:10 | ||
https://444.hu/2021/03/23/harom-orosz-katona-meghalt-amikor-a-szarazfoldon-aktivalodott-egy-tu-22m3-as-bombazo-katapultja | |||||
Zoli | Adatlap | 683510 | 2021. március 22. 17:31 | ||
Zoli | Adatlap | 679927 | 2020. december 10. 09:01 | ||
Sennás | Adatlap | 679521 | 2020. november 29. 10:24 | ||
Ez már nem a szerencsétlenség itt már kihúzzák az Antonovot! airportal.hu/tankok-vontattak-vissza-a-betonra-a-volga-dnepr-tulfutott-ruszlanjat/ | |||||
Zoli | Adatlap | 678225 | 2020. október 25. 07:43 | ||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 677875 | 2020. október 13. 14:59 | ||
A Gripen nem fizet (az csak egy repülőgép), max a katapultülést gyártó Martin-Baker cég fizethetne kártérítést. Hogy mi történt ezügyben, azt csak ez a cég vagy a pilóta tudná elmondani. | |||||
Sennás | Adatlap | 677873 | 2020. október 13. 14:08 | ||
Ha katona ha nem ilyenkor Gippen nem ad kártérítést a pilótának? | |||||
búza | Adatlap | 677862 | 2020. október 13. 07:34 | ||
Vszont azóta egy nagyobb gépben karcolja az eget. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 677854 | 2020. október 12. 22:35 | ||
Egy katapult-ülésen van több bekötő-heveder (1-1 has és vállheveder), és több rögzítő-heveder a karok és lábak rögzítésére amik csak kattintáskor húznak feszesre pirotöltet (pici robbanótöltet) működtetésével. Ezeket a pilóta leválasztásakor (az ernyő nyitásához) el kell engedni, egy részét elvágni (itt is pirotöltetek adják a működtetést), ilyen a kézrögzítő heveder is. Itt a jobbkezest nem vágta el a kés (valószínűleg nem volt elég éles, esetleg nem robbant a piró), ezért lógott a pilótán az ülés plusz súlya. Szóval egyértelműen műszaki hiba történt ... | |||||
Sennás | Adatlap | 677851 | 2020. október 12. 20:05 | ||
Sajnálatos. 1.20mp ott az a Harrier "kontrolált hasraszállás" prima onnantól hogy a jóisten kezében vagy és a következő mp-ben kigyullad, és szélbe fordúl pillanatok alatt a fűlkét elöntik a lángok hát onnéttól sok válsztás nincs, vagy ahogy írod beakad,átfordúl és rotty vége. Amit írsz "karheveder/kés" ez mi is volt ? Akkor ez technikai promlem? | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 677850 | 2020. október 12. 19:20 | ||
Mikor eltért a betontengelytől akkor még nem tudhatta a pilóta hogy végig a hasán fog csúszni, vagy a betonról lecsúszva a szárnyvég elakad és átbukfencezik a gép, ami majdnem biztos halál. Nem kockáztatott tovább (már a hasraszállás is kockázatos volt a légi katapultálás helyett, de menteni akarta a gépet), inkább kattintott. Csak az volt a baj, hogy a karhevedert nem vágta el a kés, így az ülés plusz súlya miatt túl nagy volt a süllyedési sebesség, nagyon odavágta magát, ezért lett végül gerinc-sérülése a pilótának. | |||||
zoli75 | Adatlap | 677848 | 2020. október 12. 18:32 | ||
Szia, Kapta a parancsot a katapultálásra. Az más kérdés, hogy ha higgadtabb, akkor a helyén marad, mert így a sérülése okán leszerelték a pilótát. | |||||
Sennás | Adatlap | 677847 | 2020. október 12. 18:19 | ||
Akkor tervezett "hasraszállás" :) Ott a végén azt a katapúltálást nem értem. Szinte kiforgott rögtön megállt, akkor minek? Nem tesz jót a deréknak az tuti. | |||||
Weizi | Adatlap | 677844 | 2020. október 12. 14:28 | ||
De az bizony az! A toronyból készült felvétel. | |||||
Sennás | Adatlap | 677843 | 2020. október 12. 14:19 | ||
Zoli | Adatlap | 677525 | 2020. szeptember 30. 14:08 | ||
Zoli | Adatlap | 677521 | 2020. szeptember 30. 13:39 | ||
Zoli | Adatlap | 677351 | 2020. szeptember 26. 09:44 | ||
zoli75 | Adatlap | 677349 | 2020. szeptember 26. 08:54 | ||
PETI | Adatlap | 677348 | 2020. szeptember 26. 08:33 | ||
Ez rossz hír. Az a gyanúm, hogy ott is annyi a 21-esnek.. Valami forrást meg tudnál jelölni, ahonnan a hír van? Köszi! | |||||
zoli75 | Adatlap | 677345 | 2020. szeptember 26. 07:38 | ||
2020.09.25.-én a Szerb Légierő MiG-21UM repülőgépe katasztrófát szenvedett Brasina település közelében. A két fős személyzet életét vesztette. | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 677078 | 2020. szeptember 16. 22:14 | ||
Ma 30 éve volt Soproni Károly katasztrófája a pápai bemutatón. | |||||
sanyi | Adatlap | 677065 | 2020. szeptember 16. 19:44 | ||
Szerencsére nem lett baleset, de azért elég gusztustalanul néz ki az az kormányfelület... iho.hu/hirek/a-ha-lix-oldalkormanya-gyorsan-szuletnek-a-legendak | |||||
rod666 | Adatlap | 676737 | 2020. szeptember 9. 21:55 | ||
Zsoldosok, szóval szerintem igen, valószínűleg van elég pilóta, akinek megvan még a szakszolgálati engedélye... Egyébként szerintem is esélyesebb, hogy egy csapat gerilla volt az elkövető. | |||||
Zoli | Adatlap | 676729 | 2020. szeptember 9. 20:58 | ||
Ezek már repülőket is üzemeltetnek, nem csak üzletelnek velük? Amúgy nem tartom valószínűnek a törököket, arról szerintem tudni lehetne, bár nem zárom ki. z | |||||
rod666 | Adatlap | 676720 | 2020. szeptember 9. 19:49 | ||
Több, mint valószínű, hogy a Wagner-csoport által üzemeltetett egyik gépet lőtte le valaki. Szerintem vagy a törökök, vagy egy általuk támogatott felkelőcsoport volt/voltak. | |||||
Zoli | Adatlap | 676677 | 2020. szeptember 9. 10:09 | ||
www.msn.com/hu-hu/hirek/other/l%C3%ADbi%C3%A1ban-lel%C5%91ttek-egy-mig-29-est-egy-oroszul-besz%C3%A9l%C5%91-pil%C3%B3t%C3%A1val/ar-BB18P49G Ez igaz? És ha igen, tud valaki a részletekről, pontosan milyen gépet, kiét, mivel és hogyan lőtték le? z | |||||
Zoli | Adatlap | 673808 | 2020. június 15. 16:28 | ||
Alá van írva, csak illusztráció, tehát egy olyan gépről van szó. z | |||||
Daala | Adatlap | 673807 | 2020. június 15. 16:27 | ||
De miért raknak be egy izraeli gépről készült képet? | |||||
Zoli | Adatlap | 673806 | 2020. június 15. 16:03 | ||
PETI | Adatlap | 671611 | 2020. április 18. 11:12 | ||
Szia Zoli, ez teljesen jó, ilyen volt az M1/M7 közös bevezető szakaszon is pár éve... :) | |||||
Zoli | Adatlap | 671610 | 2020. április 18. 09:57 | ||
Sziasztok, Szerencsére ezúttal elmaradt a szerencsétlenség, minden elismerés a pilótának és az autósoknak! www.vezess.hu/vezetunk/2020/04/17/repulo-landolt-az-autopalyan-suru-forgalomban/ z | |||||
Sennás | Adatlap | 671318 | 2020. április 11. 15:34 | ||
Na ez is jó! | |||||
Sennás | Adatlap | 671317 | 2020. április 11. 15:34 | ||
Mellesleg elnézem néha bocs:) | |||||
medor | Adatlap | 671298 | 2020. április 11. 00:36 | ||
Sennás | Adatlap | 671293 | 2020. április 10. 21:07 | ||
Sennás | Adatlap | 671292 | 2020. április 10. 21:05 | ||
Tetszik az a kis nyitott ajtó annyi kis frankó rajz,stb van rajtuk. | |||||
Sennás | Adatlap | 671291 | 2020. április 10. 20:36 | ||
sárkányos | Adatlap | 671290 | 2020. április 10. 20:31 | ||
Belülről nyitható. Én már fogadtam úgy A-10-est hogy a pilóta nyitotta nekem. | |||||
Sennás | Adatlap | 671288 | 2020. április 10. 20:25 | ||
zkalos | Adatlap | 671287 | 2020. április 10. 20:14 | ||
Belülről a job oldali oldalpanel függőleges paneljéről nyitható, de nem csukható csak kívülről. Legalább is a DCS A-10C játékban így van, de elég autentikus a játék, én legalább is hiszek nekik. | |||||
Sennás | Adatlap | 671279 | 2020. április 10. 17:11 | ||
PETI | Adatlap | 671267 | 2020. április 10. 13:09 | ||
Szia! Lehet, hogy igaz, de ezt nem tudom. :) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Furdalt a kíváncsiság,így kicsit utánanéztem két vészhelyzetet jelző kifejezésnek.
Ez a topik tűnt a legközelebb hozzájuk.Gondolom sokan vagytok akik tisztában
vannak a jelentésükkel,illetve a történelmükkel de talán lesznek akiket érdekel.
Amirő szó lesz az a 'Mayday' illetve a 'PanPan'.
(Néha belefutok a NatGeo Légikatasztrófák című műsorába,onnan jött az ötlet.)
Mindkettőt triplán kell ismételni a vészhelyzetben,hogy ne lehessen összetéveszteni egy átlagos beszélgetésben előforduló hasonló szavakkal.
Meglepődve olvastam,hogy mindkét jelzés eredetije a francia nyelvből származik.
"Mayday-Mayday-Mayday"
A "m'aider" (medé) egy francia kifejezés.Jelentése kb. 'segíts nekem'.
Életveszélyes helyzetekban használandó.Nem csak a repülésben,hanem pl.
hajózásban de még gépjárművek esetében is elfogadott általános vészjelentés.
"PanPan-PanPan-PanPan"
Szintén egy francia szó a "panne" (pen) volt az alapja.Nem életveszélyes,de
súlyos műszaki meghibásodást jelez.Jelentése kb. 'üzemzavar'.
Mindkettőre különleges protokollok vonatkoznak a rádiózás során,
ebbe nem megyek bele.Ha érdekel a neten fent van minden.
Számomra az érdekesség a francia>angol vonal volt amit Frederick S. Mockford-nak, egy londoni reptér rádiósának tulajdonítanak.Megkérték,hogy keressen egy olyan
'közös' szót a vészhelyzetekre amit a francia és az angol pilóták és a rádiósok is értenek és ráadásul nem értenek félre.
(1920-as évekről van szó.A London-Párizs volt a fő útvonal akkoriban!)
Sikerült neki.100 évvel később is ezt használják és valószínű,hogy így is marad.