/ Fórumok /

T-55 AM

Egyedülálló makettező megosztaná...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.
gaunt1 697270 2022. május 30. 17:19
Válasz erre
t69
t69

Sok ukrajna után legyen már egy kis makettezés is. Illetve majdnem makettezés. 1-1 méretarányban. :)

Ágyú beszerelése Tip.69 tankba (+ egy kis szerelés, a WZT-2 elromlott)
www.youtube.com/watch

Antarktikának szerintem tetszeni fog. :) Ezt amúgy annak idején is így, vagy legalábbis hasonlóan csinálták a seregben is?
KarBal 696128 2022. április 22. 21:25
Válasz erre
Szuperek vagytok, köszönöm szépen!
juge75 695945 2022. április 19. 13:06
Válasz erre
201009151851
201009151851
201009151852
201009151852
201009151853
201009151853
201009151854
201009151854
201009151855
201009151855
fedél méret
fedél méret
láda méret 1
láda méret 1
láda méret 2
láda méret 2
10862456_1551907821720201_8188380061032715418_o
10862456_1551907821720201_8188380061032715418_o
2316 Tapolcai HKE Duna 80 hadgyakorlat
2316 Tapolcai HKE Duna 80 hadgyakorlat
Bilyai 8 039
Bilyai 8 039
Bolyai3 065
Bolyai3 065

Szia! Így nézett ki, és 4 belsőmenetes csőszárra volt rögzítve az L profilvas tartó hozzá. Silkáinkon a tornyon felül volt elhelyezve, de éppúgy külsőleg a Krug Sznr-eken is /Varjasi András részlet fotói az egykori Bólyain kiállított példányról/.
piratvitorla 695942 2022. április 19. 12:25
Válasz erre
Szerintem - de részben írja is - ez egy ideiglenes álcázó festés. Gyakran használtak ilyet gyakorlatokon, ha jól emlékszem még vízfesték készlet is volt hozzá.
Én zöldet készítettem, a 68-as inváziós jelzések szépen feldobták, plusz némi málha rá aggatva...
piratvitorla 695941 2022. április 19. 12:23
Válasz erre
A Miniart T-54/55 család gyöngyszemei.
A rohamlöveg változat már megépítve, vitrinben. Az aknamentesítő BMR és a TOP beszerezve - utóbbiból csernobili lesz...
piratvitorla 695938 2022. április 19. 12:21
Válasz erre
Megerősítem: a magyar MK-67 mentesítő eszköz.
Sok esetben "jó magyar" módon utólag felbarkácsolva ami a harc forgatagában vagy elveszett volna vagy nem.
A személyzet a tömegpusztító fegyverrel szennyezett terepszakasz leküzdését megelőzően/követően a szűk küzdőtérben beöltözött volna a teljes vegyivédelmi felszerelésbe. Majd az egyéni SZVCS (Személyi Vegyi Mentesítő Csomag) és/vagy FVCS (gyalogsági Fegyver Vegyi Mentesítő Csomag) felhasználásával letörölgette volna a külső részt az MK-67-esig, majd a szennyezett MK-67-essel végrehajtotta volna a saját maga és a harcjármű mentesítését. Már ha el nem veszett volna addig...
Hatékonysága elképzelhető, jó, hogy élesben nem kellett használni...
Gyakorlatilag egy fűthető víztartály volt csövekkel, kefékkel, vízpumpával stb. Emiatt viszont népszerű volt tábori körülmények között személyi állomány fürdetésére.
Szerencsére én csak 1-2 alkalommal futólag használtam, ha tévedek kérlek javítsatok...
antarktika 695883 2022. április 18. 16:06
Válasz erre
Szerintem ez az úgynevezett MK-s láda. Ez tartalmazza a vegyi mentesítő készletet és minden harckocsihoz volt rendszeresítve. Az, hogy ezt a jobboldalon hordta, vagy baloldalt, illetve a torony hátulján, vagy a századraktárban pihent, változó volt.
KarBal 695879 2022. április 18. 15:46
Válasz erre
láda
láda

Vajon milyen láda van ennek a lengyel gyártású magyar T-55A tornyának a jobb oldalán? A Miniart gyárt lengyel járművet, de ott csak a bal oldali szerszámos dobozt adják. Akkor a jobb oldali magyar felszerelés? Van kép arról, hogy hogy is nézett ki és hogyan rögzítették fel? Volt még magyar doboz más részén is a járműnek, ahol nem látszik?
páncélos 694030 2022. március 6. 15:03
Válasz erre
Szerintem létezhet. Valahonnan csak vették a mintázatot. Annyi féle terepminta van, hogy elképzelni bármilyen mintázatot eltudok, de én ezt nem láttam még.
gaunt1 693986 2022. március 5. 17:14
Válasz erre
Én a vontató változatát (löveg nélkül) építeném meg szívesen.

Hát, akkor csapj le rá amíg lehet! Nem tudom honnan tudják még beszerezni, de azt írják rendelhető...
www.modellfutar.hu/MiniArt-TOP-Armoured-Recovery-Vehicle-makett

Amúgy neked mi a véleményed a berakott képen a terepmintás SzU-122-ről? Létezhetett ilyen? Vagy fantázia az egész?
bagdady 693963 2022. március 5. 08:57
Válasz erre
ami megtörténik az igazolja a létezését,majd pár nap és lecseng ez az egész
páncélos 693952 2022. március 4. 21:12
Válasz erre
"Mivel a szovjet/orosz harcjárműves téma makettezés helyett inkább kezd haditudósítássá átalakulni..."
Pedig pont egy ilyen dologgal lehetne visszazökkenteni az eredeti medrébe.

Egyébként ez valóban egy érdekes és "szép" jármű. Én a vontató változatát (löveg nélkül) építeném meg szívesen.
gaunt1 693938 2022. március 4. 16:34
Válasz erre
10583831t4
10583831t4

Mivel a szovjet/orosz harcjárműves téma makettezés helyett inkább kezd haditudósítássá átalakulni, így inkább írok ide. És azért egy kis köze van is a T-54-hez.

Nos, mivel a Miniart jövője bizonytalan a háború miatt, úgy gondoltam amíg van lehetőségem rá, beszerzem a SzU-122-54-est. Mindig is tetszett ez a jármű, úgyhogy most vagy soha :)

Maga a készlet szerintem fantasztikusan jó minőségű, úgyhogy igazából a festés érdekelne. Az egyetlen dolog amit rettentően utálok a szovjet haditechnikában, a rendkívül "fantáziadús" monoton zöld festés. Viszont, a Szu-122 útmutatójának a végén van egy renkdívül jól kinéző terepmintás változat. A kérdésem az lenne, volt ennek valami valóságalapja?
adaam 689679 2021. október 25. 18:06
Válasz erre
P1750168
P1750168

Sziasztok!

Meg tudná valaki mondani, hogy a képen pirossal jelölt csőnek mekkora a külső átmérője? Illetve a nagy infrareflektor vezetékezése és a mellette lévő kicsié hogyan néz ki? A segítségeteket előre is köszönöm!

Üdv.: Marót Ádám
téglatesó 689543 2021. október 21. 14:39
Válasz erre
Szuper!
Köszi a segítséget Páncélos!
páncélos 689541 2021. október 21. 13:48
Válasz erre
Szia!
A 2. képpel kapcsolatban helyes a meglátás. A farpáncéllal kapcsolatban, igen rakd fel, ha cseh kocsi lesz, mert (lehet, hogy most tévedek) a cseh kocsiknak volt ilyen vízalatti tubusa.
téglatesó 689533 2021. október 21. 08:47
Válasz erre
1
1
2
2
3
3

Ohh, ezt a módszert már rég ismerem, sőt, már én is javasoltam más topikokban a többieknek. A gugli mellett a yandex a másik keresőoldalam, amit állandóan használok, ha meg akarok valamit találni. Arra meg már rájöttem, hogy orosz nyelvű kereséssel gyakorlatilag bármilyen témában olyan csodákat lehet találni, amit még angol nyelvű kereséssel se. (azért köszi)
A búvónyílásfedelemet James Kinnear - Stephen L. Sewell "Soviet T-55 Main Battle Tank" c. könyv 55. oldalán bemutatott múzeumi példányról készült fotók alapján szkreccseltem (lásd az 1. képet), csak a fogantyút nem készítettem el rá.
Amúgy találtam (pont itt, ezen a fórumon) egy magyar gépről egy képet, amin -ha jól tévedek- sima 55-ös van, de jól látszanak rajta a KMT-konzolok (2. kép).
De ha nem gond, kérdeznék még egy uccsót: a 3. képen megjelöltem azt a farpáncélra teendő alkatrészt feltegyem/tehetem-e a sima 55-ösre, vagy nem kell rá?
Köszi!
páncélos 689527 2021. október 20. 20:29
Válasz erre
Szia!
Egy kis segítség a keresgélésben (bár már többször leírtam itt) megnyitod a google translate (fordító) oldalát. Beírod az adott szót pl. torony, búvónyílás, löveg...stb. Lefordítod oroszra és a cirill betűs szöveget beemeled a yandex.ru keresőoldalra és máris kapsz 1000 olyan oldalt amit a google elsőre nem hoz.
pl. T-55 torony búvónyílás=т-55 люк башни
scalemodels.ru/modules/forum/img_955419_1387694740_3-2.jpg.html
téglatesó 689519 2021. október 20. 13:05
Válasz erre
Szia Páncélos!
Köszönöm a segítséget! Akkor ezt a búvónyílásfedelet fogom beépíteni, és odafigyelek majd a szögre is. Köszi!
páncélos 689506 2021. október 19. 22:52
Válasz erre
Jó lesz a búvónyílás, csak hozd egyenesbe.
téglatesó 689496 2021. október 19. 20:07
Válasz erre
20211019_200427
20211019_200427
20211019_200408
20211019_200408

Még két kép a szkreccselt fedélről:
téglatesó 689494 2021. október 19. 19:29
Válasz erre
20211019_175120
20211019_175120
20211019_175143
20211019_175143

Szia Páncélos!
Ismét köszi a segítséget és köszi a képet is. Közben haladgattam a makettel, szkeccseltem egy búvónyílás-fedelet (még nincs felragasztva, szóval kukázható ha nagyon gáz. A méretarány 1/72 -ezt kéretik figyelembe venni az elbírálásnál.) :)
páncélos 689493 2021. október 19. 18:40
Válasz erre
T-55 töltő.bvny ny
T-55 töltő.bvny ny
T-55A töltő.bvny ny
T-55A töltő.bvny ny

Szia!
Pár képet átnézve nem találtam KMT-6 tartókonzolt sima T-55 harckocsin, de ez nem jelenti azt, hogy nem is volt. Viszont "tral" felfüggesztést találtam ez a korábbi KMT-5 aknataposó, így kereshetsz rá: трал кмт-5.
A búvónyílás jobboldali "sima tetőpáncélzatba olvad bele, de egy kis kidudorodása van, mert domború. Keresgélek majd képet, mert anno a Bolyain körbe fotóztam az egyetlen megmaradt T-55-öst. Addig is két kép nyitott búvónyílások belsőfeléről, a sima T-55 és az "A" variánsról.
téglatesó 689466 2021. október 19. 08:54
Válasz erre
20211013_114559
20211013_114559

Szia Páncélos!
Nagyon köszönöm a segítséget! Akkor marad sima 55 a (mostmártudommianeve) KMT konzolokkal.
De még egy kvescsön ha szabad: a sima 55-öshöz a töltőkezelő búvónyílása sem jó igaz? A fényképeken, amiket láttam, sehol se látok ilyen, a Revelléhez hasonló megoldást: ezt a csavarozott (megintnemtudommianeve) magasítást a nyíláshoz, hanem mindenhol a fedél szinte belesimul a tetőpáncélba (zárt állapotban persze). + a töltőkezelő búvónyílásfedélből láttam laposat is, meg domborút is, ez mitől függött, milyen került fel egy gépre?
Köszi!
Sennás 689461 2021. október 18. 20:46
Válasz erre
páncélos 689460 2021. október 18. 20:34
Válasz erre
Téglatesó!
A KMT konzol elvileg maradhat, keresgélek képet hátha még sem.
A két búvónyílás közötti rátét páncél a T-55A sajátja, mint ahogy a búvónyílások oldalai és maga a búvónyílások megerősítése is.
páncélos 689459 2021. október 18. 20:30
Válasz erre
A DK nem egy párt? :))) -ezek a németek már tudtak valamit. :)))
Na a hülyeséget félretéve a DK az dízel (D) üzemanyag (Kraftstoff)
Sennás 689457 2021. október 18. 19:24
Válasz erre
Screenshot_2021-10-18-19-05-58-332~2.jpeg
Screenshot_2021-10-18-19-05-58-332~2.jpeg
Screenshot_2021-10-18-19-07-16-241~2.jpeg
Screenshot_2021-10-18-19-07-16-241~2.jpeg

Sziasztok Urak! Kérdezném tőletek DDR-s tankon azok a rövidítsek nem tiszták. OEL az érthető de a DK az üzemanyag tankokon mi lehet? Gázolaj, Üzemanyag szavakat nem így röviditjük nem? Köszönet előre is! Sennás
téglatesó 689329 2021. október 13. 12:01
Válasz erre
20211013_114559 másolata
20211013_114559 másolata
20211013_114559
20211013_114559

Sziasztok!
Kis segítséget szeretnék kérni a hozzáértőktől.
A Revell 1/72-es T-55 A/AM (03304) készletét építgetem, és persze magyar gépet szeretnék belőle sikeríteni.
Kérdés: ha sima T-55-öt szeretnék, akkor a megerősítések nélküli tetőpáncéllal szerelt tornyú gép test-homloklemezéről mindenképpen le kell faragni azt a 4db rögzítőpontot, vagy maradhatnak?
Vagy: ha T-55A lesz/lenne belőle, akkor a két kibúvónyílás közé kell az a rátétpáncél (vagy nem tudom, pontosan mi az, bocsi, ha hülyeséget írok), vagy maradhat így a torony tetőpáncél?
Egyáltalán így, ebben a konfigban, ahogy jelenleg áll a makettem, létezett-e T-55 (vagy A), vagy valamit le kell faragnom/hozzátennem, hogy valósághű magyar gép lehessen belőle?
Előre is köszi a válaszokat!
gaunt1 688982 2021. szeptember 29. 19:18
Válasz erre
Én is így tudom. A hibridekről még fotót is alig lehet találni, azok is csak a prototípusok.
antarktika 688942 2021. szeptember 28. 14:40
Válasz erre
Több forrás még a 250 példányt is kétségbe vonja és ezt is csak tervezett számnak tekinti. Ugyanakkor nem elveszve a mennyi az annyi kérdésébe, szerintem az M-60/T-54 hibridből csak tesztpéldányok léteztek, sorozatgyártásra nem kerültek. Az átalakított példányok nagy része maradt az eredeti futóművön, a korszerűsítés inkább a tűzerőt növelte.
Freddy 688937 2021. szeptember 28. 11:55
Válasz erre
A Ramszesz tank kicst másról szólt, ott az M-60-as-ból és a T-55-ösből építettek egy új tankot. Az nem igaz, hogy nem lett belőle semmi, mert több, mint 400 példány készült az egyiptomi hadseregnek. (Más kérdés, hogy a világ országai nem kaptak kedvet Egyiptommal korszersíttetni a T-55-öseiket, pedig az hatalmas üzlet lett volna.).
antarktika 688917 2021. szeptember 27. 08:15
Válasz erre
Pontosan. Addigra szorosra fűzték kapcsolatukat a kínaiakkal akik, mint tudjuk, a copy nagymesterei voltak. A kínai lézertávmérőn kívül a löveg is kínai volt, 100mm-es páncéltörő ágyú, amit hívtak M-77-nek is és ebből fakadt jónéhány félreértés, mert magát a tankot nyugati szakirodalom szintén M-77-nek hívta.

Gaunt1,

Le lehetett másolni a motort, de szerintem az anyagminőség, mint éppen a Renault és a Dacia esetében is markánsan kiütközött, fényévekkel el volt maradva.
rod666 688909 2021. szeptember 26. 20:03
Válasz erre
gaunt1 688897 2021. szeptember 26. 14:40
Válasz erre
Én amit még nagyon érdekesnek tartok, hogy az egyiptomiak szerint 800LE kevés volt. Akkor szerintem a sebességváltó sem lehetett valami túl jó. Azt tudom, hogy a T-55M/AM-nél az eredeti 620LE-s V55U motor kicsit gyenge volt. De a későbbi M/AM-1 változatnál a 690LE-s V46-5M-re már nem panaszkodtak.
Vagy esetleg lehetséges az is, hogy a MTU másolat csak papíron vol 800LE, a gyakorlatban meg ennél kevesebbet tudott?
antarktika 688893 2021. szeptember 26. 09:27
Válasz erre
Hosszabb test, nagyobb motor, hidromechanikus sebességváltó, meg egy kicsit dobott rajta a kötényezés is.
A motorról csak annyit, hogy a Nagy Imperátor, a Kárpátok Géniusza úgy gondolta, hogy a '70-es években megszerzi a Leopárd-1-es motorját, mivel Brezsnyevvel összeakasztották a szemöldöküket. A Varsói Szerződés egyik tagállama titkos úton a NATO egyik alappilléréhez folyamodott harckocsimotor ügyben. ? Hogy is gondolta? Így került először V-2 a TR-77-580-asba, mely 580 LE-t adott le. Aztán valahogy 620 LE-re spanolták a román mérnökök. Végül megkapta a 800 LE-s motort, hivatalosan úgy fogalmaztak, hogy megfelelő minta alapján képesek voltak gyártani használható harckocsimotort. Magyarul lemásolták az MTU harckocsimotorját, egyes információk alapján valahogy hozzájutottak 3 db megfelelő mintához. A 16 hengeres turbós motor megdobta a súlyt, keresztbe nem is tudták beépíteni, csak hosszába, így kellett megtoldani a páncéltestet.
gaunt1 688876 2021. szeptember 25. 16:34
Válasz erre
Hát, akkor a román "csoda" nem volt éppen a technológia csúcsa :D

Arra kíváncsi lennék, hogy a fenébe hízott 43 tonnára... Még a T-55AM is 1.5 tonnával könnyebb, erősebb páncélzat mellett.
antarktika 688860 2021. szeptember 25. 08:29
Válasz erre
image001
image001
image002
image002
libia Rhamses AEG-Telefunken
libia Rhamses AEG-Telefunken

Az egyiptomiak többek között a gyenge motorteljesítményre panaszkodtak, mert hiába volt 800 LE a motor, mikor a jármű súlya majdnem 43 tonnára növekedett. Panaszkodtak a kompresszortengely törésekre, de erre a románok is. A futómű sem volt acélos, ebből fakadóan a manőverezőképesség is elmaradt a várakozásaiktól. A II. Vlad Tepes ( Ez mekkora már, mintha Magyarországon lett volna Rózsa Sándor harckocsizászlóalj :) ) volt parancsnoka szerint panasz volt a páncélzatra is, mert az öntött torony megrepedt, de állítása szerint ezt kiküszöbölték később.

Egyébként az egyiptomiak ihletet merítettek a TR-77-esből, mert nagy számú T-55 és T-62-es tankjaikat megpróbálták átépíteni, korszerűsíteni amerikai segítséggel, Rhamses-I-II-II néven és az elvek ugyanazok voltak, mint a románoknál. Ebből sem lett semmi, mert közben megindult az M1-es sorozatgyártása a Fáraók földjén. Pár kép Rhamses tankokról, az egyik képen ez évben Líbiában harcoló példány.
gaunt1 688839 2021. szeptember 24. 19:10
Válasz erre
Előbb-utóbb végül kiderül az igazság!

Amúgy az egyiptomiak milyen minőségi problémákat találtak, hogy vissza kellett küldeni a tankokat?
páncélos 688822 2021. szeptember 24. 11:56
Válasz erre
Magam részéről köszönöm az okfejtésed.
Ha a gyártóország exportkimutatásaival kezdted volna rövidebb úton célba értél volna. :)))
antarktika 688818 2021. szeptember 24. 09:09
Válasz erre
1586977_91475_Irak_TR77
1586977_91475_Irak_TR77

Azt gondolom megfejtettem a TR-77 az iraki-iráni háborúban kérdését, melyet az egyetlennek titulált kép generálta még ez év áprilisában.
Több hónapnyi kutatás, keresést követően, melyet magyar, angol, román, perzsa és arab és orosz nyelven folytattam, nem vezetett eredményre és kb. 1 hónapja feladtam, az ellentétes információk miatt.

Pedig a megoldás mindig is ott volt a képen és le is írtam ez év április 8-án.

Röviden. A képen egy kilőtt T-62-es látható az iraki-iráni háborúból. Tehát nem egyetlen bizonyítéka, hogy román gyártmányú TR-77-esek részt vettek volna a konfliktusban. Nem is lehet, mert ott sem voltak. Ha ott lettek volna, akkor sem lehet a képen, mert csak TR-77-800-as változat volt exportváltozat ( Egyiptomnak, de ők is visszaküldték minőségi kifogások miatt ). A 800-as változat motortér páncélzata a hosszába épített motor miatt meg volt emelve, a képen lévőn nincs. A 800-as változat kínai lézertávmérővel rendelkezett a lövegblende felett, ezen nincs.

Röviden ennyi. Hosszabban, ha valakit érdekel, akkor leírom.
KarBal 688131 2021. augusztus 28. 20:10
Válasz erre
Köszi szépen! Tényleg jól látszik minden a videón. Remélem, hogy a színeket helyesen alkalmazták. Mondjuk nekik ott volt az eredeti, amiből levehették a mintát, hogy mi lehetett ott eredetileg. Akkor változtatok egy kicsit én is a festésén. Ráadásul a ventillátor és az előtte lévő fémlap is szürke, nem pedig fémszínű. A videón pedig jól látszik, hogy az a vörösesbarna valami a ventillátorral szemközti oldalon (mi lehet az!) mekkora részben színes. Az útmutató elég gyér vele kapcsolatban - csak a kész alkatrészről van egy kép, amin látszik, hogy nagyjából színes, de az nem, hogy mettől meddig.

Lassan össze lehetne írni egy cikkbe, hogy a Miniart útmutatója hol tér el a valós színektől... :)
gaunt1 688058 2021. augusztus 25. 19:05
Válasz erre
Szia!

A motor színe elég változatos ahogy én láttam eddig... A hengerfejek fedele általában vörösesbarna, de előfordul, hogy az is szürke, vagy fémszínű. A fedél tetején lévő 3 lecsavarozható kémlelőnyílás is lehet barna, szürke, fémszínű vagy akár fekete is. Leggyakrabban szerintem vörösesbarna az egész fedél.

A légbeömlők szürkék vagy zöld színűek. Ha vadi újat akarsz venni, az zöld lesz :)
bmz.ru/sb-419-05-5-kollektor-vpusknoj-pravyj
A fékek szerintem szürkék, mint a motortér úgy általában. Holland barátaink ugyanarra a szürkére festették, nem tudom mennyire pontos ez, de nem nagyon tévedtek még eddig a színekkel, úgyhogy szerintem ezzel sem lesz baj.
Itt láthatod amikor beszerelik a fékszalagokat:
www.youtube.com/watch
Itt meg a motortérben dolgoznak, 30:00-ról jól látszik minden:
www.youtube.com/watch
KarBal 688012 2021. augusztus 24. 10:24
Válasz erre
Sziasztok!

Gondoltam, hogy haladok a motorral addig is, míg kiderül a lőszerek titka. De ott is csak kérdések halmazával találkozik az ember :( A Miniart szerint szinte minden fémszínű, míg ezen a képen szinte minden a gyári kékesszürke: i.pinimg.com/564x/f4/f0/aa/f4f0aa8b9b837ff0f1005726569feb99.jpg

Mondjuk a Miniart szerint a hengerfejek fedele sötétbarna, míg minden képen ezt a vörösesbarnát látom, amilyen színű a küzdőtérben lévő üzemanyagtartály is. Szintén a Miniart a fedelek melletti két csövet (légbeömlők?) "protective green"-nek írja, míg a mellékelt képen szürkéskék, más képeken lehetetlenül csúnya zöld, valahol meg tényleg a jelzett zöldhöz hasonló árnyalat. Vajon akkor az is milyen színű lehetett? Ami épp volt a gyárban! :)

A fékekre szintén fémszínt írtak az ukránok, míg a CMK műgyanta szettjében feketének írják. Vajon mi a valós szín? Arról nem találtam még képet.
gaunt1 687882 2021. augusztus 18. 16:59
Válasz erre
Páncélos!

Most lehet, hogy tévedek, de úgy tudom, hogy sajnos a keceli ki van belezve. Elég régen voltam már ott, aztán lehet, hogy rosszul emléxem és keverem valami mással. Ősszel ha már normálisabb, hűvösebb idő lesz, talán elmegyek és megbizonyosodok róla.
Tényleg jó lenne ha ezekkel a keceli vasakkal törődne valaki, én még be is vállalnám, hogy áldozok a szabadidőmből és besegítenék valami felújításba.
páncélos 687878 2021. augusztus 18. 15:32
Válasz erre
Na! Akkor egy két dolgot tegyünk tisztába.
spenot!
Egy két eszköz kivételével (pl. BMP-1), mindig úgy lett rendszeresítve egy eszköz a VSZ időszakban, hogy egy magocskát leszállított a SU, majd a rendszeresítéshez szükséges többit a VSZ gyártotta magának. Harckocsik esetében ez a csehszlovák (ma szlovákiai terület) Martin cég volt, a lengyeleknél pedig a Bumar Labedy (ha jól írom). De itthon készült hozzájuk az összes alumínium alkatrész, a rádiók a pót üa tartályok...stb. Így a T-54A-ból jött először 1db SU, két lengyel kocsi, majd a rendszerbeállítás első részét a SU szállította, később a csehek, majd a végét a lengyelek. A T-55-nél hasonlóan, majd a 72-esnél szintén.
Az is előfordult, hogy ugyanabban az évben jött mindkét gyártóüzemből, így volt pl. 20db cseh, majd 2-3 lengyel és újra cseh kocsi, miközben a beütött magyar alvázszámok szépen sorban növekedtek.
Természetesen voltak olyan technikák amit csak a SU gyártott és tőlük jött az összes. PL Krug és KUB, vagy a Scud.
"Honnan lehet arról hitelt érdemlően tájékozódni, hogy milyen gyártmányok hol szolgáltak?"
Hadtörténeti levéltár. Kutatni, kutatni, kutatni.
Vagy személyes elbeszélgetés, fotó, dokumentum.
gauntl!
Nem tudom milyen állapotban van a kecelei, de a múzeumi ha nem állna vízben valószínűleg még helyrehozható lenne.
gaunt1 687842 2021. augusztus 17. 15:21
Válasz erre
Na ez az, erről van szó. Ha jól tudom mindkettő csupán egy kibelezett roncs. Az amerikai gyűjteményben lévő meg alapból üzemképes, felújítás után meg 100%-ban hadrafogható állapotban lesz.
spenot 687841 2021. augusztus 17. 14:32
Válasz erre
Tudjuk-e, hogy a keceli szovjet T-54 hol szolgált?
Azért kérdem mert korábban ugyanitt arról volt szó, hogy a korabeli magyar beszerzések Csehszlovákiából és Lengelországból történtek.
Akkor ez nem igaz? Vagy úgy igaz, hogy zömében ezekből az országokból szerezték be a harckocsikat, de volt szovjet gyártású IS, néhány vagy kisebb részben?
Korábban arról volt szó, ugyanitt, hogy lesz az 54-55-ösökről egy könyv (meg kéne írni). Honnan lehet arról hitelt érdemlően tájékozódni, hogy milyen gyártmányok hol szolgáltak?
Hadrend? Meg lehet onnan állapítani? Hol található ilyesmi?
Spenot
páncélos 687831 2021. augusztus 16. 23:15
Válasz erre
Pár dologra reagálnék (mert meg lettem szólítva).
Az 1968-as lőszerjavadalmazást és típust nem tudom, de továbbítottam a kérdést.
"Azért kicsit szomorú, hogy amerikában lehet csak látni ilyen állapotú T-54-est, nekünk nem maradt egy sem."
2db-ról tudok. Egy szovjet gyártmány Kecelen rohad. Egy lengyel a Terrorháza múzeumban.
gaunt1 687822 2021. augusztus 16. 22:04
Válasz erre
Egy kis érdekesség. Találtam egy videót, mostanában egy amerikai magángyűjtemény vásárolt egy T-54-est. Kiderült, hogy nálunk, a néphadseregben szolgált ez a tank! Találtak benne 1988-ból származó ellenőrző cédulákat is. Kíváncsi lennék vajon hol, melyik egységnél szolgálhatott.
Kívülről kissé lepusztult, belülről már elég tűrhető, de mindegy is, mivel fel lesz újítva. Olyannyira, hogy a löveget is működőképessé fogják tenni!

Azért kicsit szomorú, hogy amerikában lehet csak látni ilyen állapotú T-54-est, nekünk nem maradt egy sem. De legalább ez az egy jó helyre került.

www.youtube.com/watch
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.