<<< Vissza | Tovább >>> |
pmheros | Adatlap | 697746 | 2022. június 16. 19:18 | ||
Tibcsi | Adatlap | 697744 | 2022. június 16. 18:13 | ||
Én csak a képeken is látható csillagos felségjelekről tudok, ha volt is másmilyen, képet nem láttam róla. | |||||
sanyi | Adatlap | 697743 | 2022. június 16. 18:03 | ||
Köszönöm a segítséget! Még azt szeretném kérdezni, hogy a korábbi felségjelekkel repült a gép? Nem találtam róla képet, bár csak Google volt a segítségre és csak ezeket az Általatok feldobott képeket találtam... Persze tudom, akkoriban fotógéppel katonai reptéren villongani nem volt a hosszú élet titka. | |||||
Wrecker | Adatlap | 697690 | 2022. június 15. 19:35 | ||
Tibcsi | Adatlap | 697670 | 2022. június 15. 06:36 | ||
Tibcsi | Adatlap | 697669 | 2022. június 15. 06:35 | ||
Szia, A kevés fotó alapján úgy tűnik, hogy felül sötétzöld, alul világoskék. Az oldalszám fehér (esetleg sárga). | |||||
sanyi | Adatlap | 697667 | 2022. június 14. 23:04 | ||
Sziasztok! A magyar Tu-2-esek festéséről van valakinek információja? Előre is köszi! | |||||
Zoli | Adatlap | 697479 | 2022. június 8. 13:52 | ||
Sennás | Adatlap | 697423 | 2022. június 6. 09:01 | ||
Hello mindenkinek! Erről hallottatok? "Az MH 86. Szolnok Helikopter Bázist érte a megtiszteltetés, hogy az elődök nevében is elbúcsúzzon a magyar haderőben 53 évig szolgáló Mi–8 helikopterektől. A kötet olyan, mint egy búcsúrepülés utáni állománygyűlés: a történeti áttekintést követően a típus hétköznapjait és felejthetetlen eseményeit idézik fel azok, akik kapcsolatba kerültek vele, végül a felvarrók és a fényképek sorakoznak az emlékkönyvben." 312 oldalon 4800Ft teljesen jó ár :) | |||||
hola | Adatlap | 696776 | 2022. május 13. 09:29 | ||
Sziasztok! Itt van egy pár jó kép a Magyar Gripenekről: index.hu/techtud/2022/05/12/gripen-vadaszrepulo-kecskemet-ejszakai-repules/ | |||||
vlevi | Adatlap | 696451 | 2022. május 3. 17:40 | ||
Vagy,a mikor egy másik gépről kap csere alkatrészt :) hunavia.freeweb.hu/TYPE/MiG-21%20base/MiG-21bis/MiG-21bis_serial/MiG21BIS_AIDNo3964/photos/photo15.html | |||||
piratvitorla | Adatlap | 696424 | 2022. május 2. 22:08 | ||
Igen azok. Esetleg Humbrol 149 helyett Humbrol 30 zöld. Ahogy fakultak sokat változtak a színek, még az egyszerre PG-ben járt testvérek pl. 335, 336 is úgy tűntek pár év múlva, mintha más színeket kaptak volna... | |||||
búza | Adatlap | 696419 | 2022. május 2. 18:25 | ||
Igen, ugyanazzal voltak festve. | |||||
bandy | Adatlap | 696413 | 2022. május 2. 17:19 | ||
vlevi | Adatlap | 696406 | 2022. május 2. 06:45 | ||
Nem vagyok biztos benne, de asszem ugyanaz, mint a MiG-21-en. Humbrol 65, 83, 149 ? | |||||
Toth_Gabor | Adatlap | 696404 | 2022. május 1. 23:13 | ||
Sziasztok! Lehet hogy sokszor ismételt kérdés, de nem tudtam guglizni semmit, hátha itt tudtok valami referenciát a Mi-24-en alkalmazott PG-s zöld-barna-kék kamóhoz és belső színhez akril (mondjuk Gunze) referenciát? Esetleg FS kódot? (A HAD matricán szereplő MRP nem járható út) Üdv, T.G. | |||||
atika | Adatlap | 696220 | 2022. április 25. 21:47 | ||
...és még azt sem lehet mondani, hogy valami "csehszlovák" módszer, hiszen a Martin Baker szakemberei méricskélnek. :) | |||||
milesChristi | Adatlap | 696217 | 2022. április 25. 20:28 | ||
Az NG ergonómiai tesztje.:) Még mindig így megy? Az ember azt hihetném ma már mindent megrajzol és megtervez pár szoftver. :) www.youtube.com/watch | |||||
p-51 | Adatlap | 694771 | 2022. március 19. 11:15 | ||
Szia Zoli! Nagyon köszönöm, pont erre gondoltam! p-51 | |||||
piratvitorla | Adatlap | 694752 | 2022. március 18. 23:05 | ||
Szia Van ilyen: keress rá a HA-ABC-re, az pont ilyen. | |||||
p-51 | Adatlap | 694747 | 2022. március 18. 21:17 | ||
Üdvözletem! Sajnos a winchestereim, gyűjtéseim és a google együttes átfésülése után sem találok képeket egy repülőgépről, ami szerintem volt, de persze lehet, hogy csak álmodtam. Ha csak képzeltem, hogy van ilyen, bocsi. Szóval egy AN-2-est szeretnék majd építeni, magyart, olyan sötétszürke színnel, amilyenek az An-26-osok, meg C-17-esek. Ha volt ilyen. Köszönettel: p-51 | |||||
piratvitorla | Adatlap | 692878 | 2022. február 9. 15:34 | ||
Szia! Ha jól emlékszem egy árvíznél egy hölgy kezét levágta. Egy másik esetben egy gyakorlaton egy szárazföldi őrnagy rosszul lett repülés közben. Leszállást követően hátraszaladt könnyíteni, de a feje találkozott a faroklégcsavarral. | |||||
Miggyuri | Adatlap | 692867 | 2022. február 9. 12:55 | ||
Hali! Tud valaki Mi-1 kontra a hátsó farokrotorba belesétáló tanácselnökről, az 1965-ös árvíz idején? | |||||
juge75 | Adatlap | 691201 | 2021. december 18. 13:29 | ||
Így van! És a témába vág, bár picit fura de mégis jó írás: Zsombok Tímár György: Alszanak a hadnagyok. | |||||
Zoli | Adatlap | 691191 | 2021. december 18. 09:53 | ||
Zoli | Adatlap | 690475 | 2021. november 28. 10:41 | ||
Kamovos | Adatlap | 690463 | 2021. november 27. 21:24 | ||
Szia Nyugger. Ebben a formában neked tökéletesen igazad van! Én fogalmaztam pontatlanul. Köszönöm a történelmi helyreigazítást! A Kiliánra gondoltam, csak hát ugye gondolat átvitelben már kezdek gyenge lenni a megfogalmazás pedig pontatlan volt. Az első csöves iskolai kiképző gépünk a Kiliánon az L-29 Delfin volt. Üdv: kamovos | |||||
Nyugger | Adatlap | 690454 | 2021. november 27. 19:57 | ||
Sziasztok! Az első ’csöves kiképző’ repülőgépünk az UTI MiG-15-s volt. Kunmadarasra 1951 májusában érkeztek vonaton, gy.sz./oldalszám : 10320/320, 10340/340, 10343/343, 10346/346 A Jak-9P után ezeken a gépeket kapták a hajózók az átképzést az új technikára. | |||||
Kamovos | Adatlap | 690450 | 2021. november 27. 19:34 | ||
Szia zsocate! Egyből gondoltam, hogy nem te gépelted le ennyiszer különböző formátumban. :) Azt hittem ez kérdés volt tőled. :D De most látom, hogy válasznak szántad japesze43 számára. :) Üdv: kamovos | |||||
zsocate | Adatlap | 690447 | 2021. november 27. 19:28 | ||
Szia! A képeken látható szövegeket nem én találtam ki, ennek megfelelően az 50-50% (azaz a "vagy volt vagy nem volt") szerintem nem dezinformáció, egyszerűen csak a bizonytalanságot mutatja. Mindenkire rá van bízva, hogy mit hisz el valósnak és mit nem (; Üdv innen is :) | |||||
Kamovos | Adatlap | 690445 | 2021. november 27. 19:01 | ||
Szia zsocate! Ez dezinformáció. :( Magyar Néphadsereg légi erejének nem volt egyetlen darab Yak-23-as gépe sem. :( A Mig-15 volt az első csöves vadászgépünk. Az első csöves kiképző gépünk pedig a Delfin volt. Üdv: kamovos | |||||
japesze43 | Adatlap | 690435 | 2021. november 27. 14:27 | ||
Igen, én is így gondolnám, ha lettek volna, csak maradtak volna fenn adatok, még nem volt olyan régen...de orosz oldalak is írnak magyar gépekről '51-ből, (lehetett vásárlási szándék, csak már a Mig-15-ök kerültek behozatalra?)...https://arms-russia.ru/istrebiteli/yak-23/ | |||||
japesze43 | Adatlap | 690434 | 2021. november 27. 14:18 | ||
Köszi a matricázási tippeket (és az infókat is), nagyon jópofák! | |||||
búza | Adatlap | 690428 | 2021. november 27. 11:04 | ||
Nem volt JAK-23-as gépünk. Ha repült felettünk az esetleg áttelepült valahonnan. | |||||
zsocate | Adatlap | 690417 | 2021. november 26. 20:00 | ||
De van itt még néhány érdekes festésű példány, amiből válogathatsz :) | |||||
zsocate | Adatlap | 690415 | 2021. november 26. 19:49 | ||
50-50 százalék, hogy volt. | |||||
japesze43 | Adatlap | 690414 | 2021. november 26. 18:42 | ||
Van két Jak-23-as makettem és nézegettem hogy mivé lehetne őket megépíteni...a bolgár és amerikai gépen gondolkozom, ellenben most találtam egy ilyen információt: https://plane-encyclopedia.com/cold-war/yakovlev-yak-23/ nem lehetséges az, akár csak néhány hónapig is, volt magyar érintettsége a típusnak? | |||||
Freddy | Adatlap | 689425 | 2021. október 17. 13:40 | ||
Néhány kecskeméti fotó, ha valakinek még nem lenne elég a C-17-esről és a Falconról. makettekeswg.blogspot.com/2021/10/310-magyar-szallitogepek-kecskemet-2021.html | |||||
Sennás | Adatlap | 688900 | 2021. szeptember 26. 16:13 | ||
Igazad van ez kenguruföld:) de minden hétvégén van NFL meccs kint USA ott mindig van ilyen(hasonló/szebb/ritkább) :) | |||||
Sennás | Adatlap | 688898 | 2021. szeptember 26. 15:11 | ||
De ez itt történt a sógoroknál. | |||||
zsocate | Adatlap | 688896 | 2021. szeptember 26. 13:47 | ||
Ez tipikusan olyan, mint Budapesten az augusztus 20-i áthúzások a Duna felett. Itt is egy rendezvény kedvéért volt átrepülés és nem azért, mert a fedélzeten jó mókának gondolták és az útvonaltervtől annyira eltértek, hogy a készültségi vadászgépet kellett rájuk riasztani. Tehát az almát továbbra se hasonlítsuk a körtéhez... | |||||
Daala | Adatlap | 688895 | 2021. szeptember 26. 12:38 | ||
Ez Ausztrália, nem Ausztria... | |||||
Sennás | Adatlap | 688883 | 2021. szeptember 25. 19:39 | ||
9gag.com/gag/awM6WvQ Nem pont ide való a storyban lenne egy "Magyar" C-17 ami Ausztriában az előírt 10000méter helyett 1000(!) méteren kavírnyált. Mondták nyomozást indítanak (hmmm). Ott kint USA-ban ezt lehet? | |||||
piratvitorla | Adatlap | 688369 | 2021. szeptember 8. 13:03 | ||
Szia Ugyanúgy sokkal drágább fenntartani, mint egy most gyártott autót egy 40 éves Ladához vagy egy 20 éves Astrához képest. Igaz, hogy elméletileg ritkábban hibásodik meg (bár ez se feltétlenül igaz), kevesebb üzemanyagot igényel stb, de maga a logisztikai rendszer sokkal összetettebb, elemei drágábbak és sokkal képzettebb szakembereket kíván.Ráadásul ezeket már nem lehet csilaggarázsban tartani: fedett, sőt klimatizált hangárra van szükség - még a harcjárműveknek is... | |||||
medor | Adatlap | 688349 | 2021. szeptember 6. 22:52 | ||
Sziasztok! Valószínüleg ezt értettem félre: "Az 1970-es évekbeli technikát nem tudtuk, tudjuk normálisan fenntartani..." 'gauntl' megelőzött a válasszal.A modernebb technikát tény hogy drágább megvenni, de amíg 'új' addig remélhetőleg nem,vagy kevesebbszer is fog meghibásodni. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 688340 | 2021. szeptember 6. 18:47 | ||
Bocs, hogy beledumálok. Szerintem nem feltétlenül igaz, hogy drágább a modern technikát fenntartani. Pl. ott vannak a Leopardok. A lengyelek szerint sokkal megbízhatóbbak a T-72-eseknél. Lehet, hogy az alkatrész drága hozzájuk. De sokkal ritkábban is hibásodnak meg. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 688321 | 2021. szeptember 6. 08:38 | ||
Szia! Soha nem írtam azt hogy azokat kéne fenntartani, valamit félrenéztél. Azt írtam, hogy ha még azokat se tudjuk, akkor hogy akarnánk a modern technikát? Amit sokkal drágább fenntartani, minden költség jóval magasabb + plusz követelmények is vannak... | |||||
medor | Adatlap | 688317 | 2021. szeptember 5. 22:44 | ||
Szia! Miért kellene a 70-es 80-as évek beli technikát fenntartani sok-sok pénzért? A tárcsás mosógépeket is lecseréltük már autómatára. Mindegyiken átlépett az idő.A MiG-29 csak közeli légi harcra alkalmas. Már akkor elavult amikor az első AIM-120 rakéták és ezeknek a hordozására képes repülőgépek megjelentek.A Mi-24 helikoptereknek is csak 'hírneve' van már. Az,hogy nincs pénz más kérdés.Nem vagyok nagy rajongója a Gripen-nek. (Az F-16 szerintem jobb választás lett volna anno.De ez már történelem...) Most mégis azt mondom,hogy a Gripen-ek modernizálása észszerűbb döntés. Porszemek vagyunk egy hatalmas gépezetben.Nincs értelme F-35ösöket rendelni. Nagyon drága és nagyon sokba kerül(ne) a fenntartása is. Ráadásul háborús helyzetben sem vagyunk/leszünk remélhetőleg mostanában. A légtér védelmét bőven megoldják majd a modernizált Gripen-ek 10-15 évig még. Utána lehet majd nézelődni az ötödik de akár a hatodik generációs gépek után. Talán európa is összekapja magát e téren és nem kell amerikait venni. Van jobb alternatíva? | |||||
Zoli | Adatlap | 688315 | 2021. szeptember 5. 22:14 | ||
piratvitorla | Adatlap | 688313 | 2021. szeptember 5. 21:53 | ||
Az 1970-es évekbeli technikát nem tudtuk, tudjuk normálisan fenntartani lásd pl. MiG-29, An-26, Mi-24, Mi-17, T-72. Se alkatrész, se logisztika, se infrastruktúra, se normális kiképzés, se ember se semmi... Ez már három évtizedes probléma. De majd a 2-3 generációval modernebb, kb ugyanannyival bonyolultabban és drágábban fenntartható technikát biztos menni fog... |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Ha nem ír butaságokat a zinternet akkor 1953 -tól kaptuk a Tu-2 -eseket.
Üdv.: pmheros