/ Fórumok /

Modern Magyar Honvédség szárazföldi járművei

Minden amit az újraszervezödő Magyar Honvédség harcjárműveiből megépíthető. A topik a rendszerváltás (1990) utáni Honvédséggel foglalkozik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26.
agriamodeling 685874 2021. május 22. 18:41
Válasz erre
És azt tudni marad-e a domain név vagy az is változik?
Sokol 685871 2021. május 22. 17:37
Válasz erre
téglatesó 685869 2021. május 22. 11:38
Válasz erre
Üdv!
Nem tudja valaki mi lett a Magyar Honvédség Refereciafotók oldallal? Napok óta hibát ír ki, nem nyílik meg. Elköltöztek vagy végleg megszűnt? (Persze, hogy pont most kellene néhány fotó Uralokról meg PT-76-okról...).
Köszi!
Sennás 685784 2021. május 20. 10:47
Válasz erre
266MSW3NVNEZ5BESS7PMUIPK5A~2
266MSW3NVNEZ5BESS7PMUIPK5A~2

COLOGNE, Németország - A német Rheinmetall az Egyesült Királysággal és Magyarországgal két új megállapodást jelentett be a csúcstechnológiájú fegyverekről, amelyek földi robotokat és aktív védelmi rendszereket tartalmaznak. A cég május 19-én jelentette be, hogy nyárig további négy földi robotot szállít a brit erőknek, ezúttal tűzvédelmi konfigurációban. A megrendelés egy Mission Master négy, pilóta nélküli szárazföldi jármű rakományszállító változatban történt egy évvel ezelőtti tételét követi.
rod666 683568 2021. március 23. 16:37
Válasz erre
Hát igen, de akkor én már nem voltam ott.
piratvitorla 683563 2021. március 23. 14:37
Válasz erre
Aztán nem sokkal később ment is a levesbe a Gvozgyikákkal együtt...
rod666 683562 2021. március 23. 13:50
Válasz erre
Igen, mi, az önjáró tüzérek akkor kaptuk meg. A nyulaknál már volt előtte is.
piratvitorla 683549 2021. március 22. 22:44
Válasz erre
Pont ezért nem működik a sztori, két gépbe egy harcjármű, meg szerelgetni stb. Pont ebbe bukott bele pl. a Stryker eredeti koncepciója. Különösen amikor kiderült, hogy a védettsége semmire se jó és mind tömegben, mind méretben egyre csak hízott.
Tankolásra baráti ország, alkalmas reptér vagy van vagy nincs. Légi utántölthetőség meg nem alap a szállító alakulatoknál még az USAF-nál sem, leginkább a különleges műveleti alegységeknél működik.
piratvitorla 683548 2021. március 22. 22:39
Válasz erre
Mert akkor már összecigánykodták a sok megszüntetett alakulat cuccait.
Az első BMP-k 2000 tavaszán?
rod666 683534 2021. március 22. 20:50
Válasz erre
Amikor én Tatán voltam szerződéses (pont az önjáró tüzérségnél tüzérfelderítő), akkor az elején MTLB-vel vittek ki minket. 2000 tavaszán jöttek az első BMP-k.
rb84 683525 2021. március 22. 20:05
Válasz erre
Nyilván a lőszert, extra páncélt egy másik gép viszi utánuk. Senki nem gondolta/mondta, hogy ezek egyből bevethetőek.
Előbb biztosítanak egy repteret (pl az ejtőernyősök vagy más első hullámos alakulat) utána jönnek a nehezebb járművek.
"Nincs értelme" az azért nem igaz, mert konkrétan 15-20 éve az a gyakorlat: így működnek a Stryker Brigádok (dandárok). Ezért lettek létrehozva: gyorsan bevethetően a világon bárhol - sok esetben légi szállítással.
Afganisztán körül például nem sok olyan ország van, aki átenged a területén egy járműkonvojt vagy vasúti szállítmányt. Irán, Kína felejtős, az északi "isztánok" orosz befolyás miatt nem túl segítőkészek. Még Pakisztán úgy ahogy átengedi az amerikai szállítmányokat, de az ottani kormány kétkulcsos játékot játszik: legalább annyira segíti a tálibokat mint az amerikaiakat - előbbit még inkább... Továbbá az ország Afganisztánnal határos része fölött csak papíron van befolyása a pakisztáni kormánynak. Nem valószínű, hogy egy szárazföldi szállítmány sértetlenül megérkezne. Muszáj ezeket a cuccokat reptetni - máhogy nem megy. Legfeljebb leszállnak baráti országokban tankolni vagy légi utántöltenek.
piratvitorla 683524 2021. március 22. 19:43
Válasz erre
Centire beférnek, de az is csak leszerelt felszerelésekre igaz. A fő gond a súly. Fel tud szállni, de így a gépbe kevesebbet lehet tankolni, drasztikusan lecsökken a hatótávolság. A harcjármű üzemanyagtartályai üresek, lőszer nincs bennük, a bevetéshez szükséges felszerelések jó része pl. plusz védelem leszedve. Katonailag így nem sok értelme van.
rb84 683523 2021. március 22. 19:31
Válasz erre
LAV-c130
LAV-c130
Stryker_c130
Stryker_c130

Nekem úgy tűnik hogy beférnek...
piratvitorla 683522 2021. március 22. 19:26
Válasz erre
Szia!
"Amennyiben a gumikerekes támogató jármű nem tud együtt haladni azzal a járművel amit támogatnia kell, akkor az a jármű alkalmatlan a feladatának ellátására."
Sőt, tovább lépek egy konkrét példával. Amikor megjelent idehaza az 1970-es évek végén megjelent a BMP és a T-72, rájöttek pl. hogy a BMP-t igazából nem lehet eléggé kihasználni a meglévő T-55-ösökkel és a T-72 jelentősen megnövekedett képességeit is csak lánctalpas lövész harcjárművel lehet kihasználni.
Tüzérségre, műszakira, légvédelemre stb ez mind igaz és a kiszolgáló járműveikre is. Pl. a vadiúj Gvozgyikákhoz nem vettek láncos tüzér bemérőt, "jó lesz a régi GAZ-66 is" címmel. Annyit is ért.
piratvitorla 683521 2021. március 22. 19:20
Válasz erre
"LAV, Piranha meg a Stryker befér a Herkulesbe vagy C-17-esbe"
C-130-asba nem férnek bele, pontosabban a súly a gond, különösen feltöltve.
A C-17-esbe pedig már a nehéz láncos technika is könnyedén szállítható, akár harckocsi, önjáró löveg is...
rb84 683520 2021. március 22. 19:10
Válasz erre
Azt tudja valaki, hogy milyen szervezeti formában lesznek alkalmazva/beosztva Leopard 2A7-esek?
Akárhogy számolom nem értem, hogy jött ki a 44-es darabszám...
rb84 683517 2021. március 22. 18:59
Válasz erre
Azért állt át szinte az összes "nyugati" haderő gumikerekes technikára mert fontosabb lett a mobilitás és légi szállíthatóság. LAV, Piranha meg a Stryker befér a Herkulesbe vagy C-17-esbe, így gyorsan bevethető bárhol a világon, ahol lehetőség mutatkozik egy kis "demokrácia exportra"!
2000-es években amikor ez a technikai váltás megtörtént a lehetséges ellenfelek gerillák voltak, akik ellen nem igazán kellett nehéz technika. Pl. Abramseket eljuttatni Afganisztánba logisztikailag igencsak macerás és nem is igazán szükséges.
Akkoriban a NATO mobilitást várt el a tagjaitól: ezért is építették le nálunk is a nehéz technikát (pl. BMP-ket) - pénz meg akarat sem volt a fenntartásukra, csak örült a politikai vezetés ha NATO-ra hivatkozva kukázhatta ezeket.
A Krím orosz megszállása után kapcsolt a NATO, hogy a "medve" még sem döglött: ha kell akkor tud még támadni, és kéne valami komolyabbat felvonultatni ellene. 2010-es évek közepe óta nehéz technika fejlesztését kéri a tagjaitól a NATO. Meg is van az eredménye: AJAX program a briteknél, PUMA a németeknél és már sokadik neki futással az USA is próbálja lecserélni a Bradly-ket.

Szóval a gumikerekesekkel szállított gyalogság azért nem tudja követni a tankokat, mert senki nem várta ezt tőlük az elmúlt 20 évben. Egyszerűen nem kellett: más volt az igény.
Ne a hidegháborús logikából induljatok ki!
Freddy 683502 2021. március 22. 15:15
Válasz erre
Két különböző járműkategória. Ha megmaradnak az utak, azon a gumikerekes jobb, mert olcsóbb és gyorsabb. Ha a tankokat kell követni tökön-paszulyon, oda a lánctalpas kell, igen. A tévedés nem a gumikerekesek léte, hanem az, hogy a lánctalpasok _helyett_ akarják használni, nem mellette.

A légvédelmi gépágyúnál is pont ez van, ha tankokat akarsz védeni vele, tedd lánctalpasra. Ha mondjuk egy teherautókonvojt, akkor tedd 8*8-asra.
Kamovos 683500 2021. március 22. 14:59
Válasz erre
Szia Freddy!

Javítsál ki ha tévedek!

Az ellenség nem az autópályákra tervezi az összefogó támadásait.

Szárazföldi háborúk nagyobbik részét terepen hajtották végre.

Harckocsi támadásnál a támogató alegységek, lövész páncélosok, is együtt mennek a tankokkal.
Ugyan azon a terepen amin a tankok.
Ezért elvárás velük szemben, hogy aminek menni kell a tankokkal az ugyan úgy tudjon mozogni mint egy tank.

Amennyiben a gumikerekes támogató jármű nem tud együtt haladni azzal a járművel amit támogatnia kell, akkor az a jármű alkalmatlan a feladatának ellátására.

Ha az olyan jellegű hadviselésre alkalmatlan amire kellene akkor mire jó?

Üdv: kamovos
gaunt1 683498 2021. március 22. 14:14
Válasz erre
Nem bizony. De sajnos sok nyugati lánctalpfóbiás sereg arra használja őket... Pl. franciák, akik szinte teljesen száműzték a lánctalpas technikát. Meg is szokott lenni az eredménye.
Freddy 683492 2021. március 22. 13:36
Válasz erre
De azok elvileg nem is arra vannak, hogy a harckocsikat terepen kövessék.
gaunt1 683491 2021. március 22. 13:13
Válasz erre
Bölcs döntés, sokkal inkább megfelelő egy lánctalpas alváz. A nyugaton annyira divatos gumikerekeken gödülő koporsók képtelenek követni a harckocsikat terepen.
Freddy 683489 2021. március 22. 12:22
Válasz erre
De ehhez elvileg nem lesz új jármű, a Lynxre teszik.
Jimbow 683486 2021. március 22. 11:46
Válasz erre
Sennás 682662 2021. március 1. 13:05
Válasz erre
infostart.hu/belfold/2021/02/18/katonai-helikopter-landolt-a-veszpremi-lakotelepen

Gyerekek hogy mivel nem képesek egyesek foglalkozni? Néz a kurv@ ablakból kifelé lát egy helikoptert ott ahol "soha" és rögtön megosztja a világgal.
Sennás 682519 2021. február 25. 19:18
Válasz erre
Akkor itt is a pénz beszél? Kifizeted viheted?
gaunt1 682518 2021. február 25. 19:06
Válasz erre
Vagy kis halak vagyunk mi ehhez a félszáz rendelésünkel?

Pont ezért kellene az aktív védelmi rendszer! A román Spike LR/ER rakéták ellen ez lenne az egyetlen hatásos védelem.
Sennás 682517 2021. február 25. 18:38
Válasz erre
Na csak azért tettem ide vajon a MÉG le nem szállított Hun Leo2A7+ vajon lehet ilyen "extrával" kérni a gyártól? Természetesen plusz költség de bizti jó cucc ha Israel és USA is használja. Vagy kis halak vagyunk mi ehhez a félszáz rendelésünkel?
Sennás 682516 2021. február 25. 18:32
Válasz erre
Trophy-on-Leopard-2A7A1
Trophy-on-Leopard-2A7A1
LEOPARD-2A7A1-KMW
LEOPARD-2A7A1-KMW

Sajtóközlemény, Tel-Aviv, 2021. február 23.: A Rafael Advanced Defense Systems Ltd. bejelenti, hogy a német szövetségi védelmi minisztérium úgy döntött, hogy a Bundeswehr Leopard 2 MBT-t felszereli Rafael TROPHY aktív védelmi rendszereivel (APS).

A BAAINBw által meghozott és a Bundestag által jóváhagyott döntést követően Rafael szerződést kötött a TROPHY rendszerek első tételére, amely magában foglalja a Krauss-Maffei Wegmann-nal (KMW), a Leopard MBT-k OEM-jével a szerződést. tartályok, elfogók és pótalkatrészek társaságainak rendszerei, valamint üzemeltetési és műszaki képzés. A rendszereket a következő néhány évben szállítják. Várhatóan a jövőben Németország további TROPHY rendszereket szerez be, hogy modern Leopard 2 MBT-s flottájának nagy részét APS képességekkel látja el.
Sennás 682288 2021. február 18. 13:38
Válasz erre
youtu.be/owpkI4IITKo

Klassz videó!
Freddy 682177 2021. február 15. 11:27
Válasz erre
De ez nem makett, hanem 3d modell, nem?
Sennás 682088 2021. február 12. 10:41
Válasz erre
Úúú ha 17,9$ lenne akkor igen de 179$ az rettentő sok. Next:)
MoMi 682086 2021. február 12. 10:20
Válasz erre
Sennás 682080 2021. február 12. 07:29
Válasz erre
Screenshot_20210212-072303
Screenshot_20210212-072303

Megérkezett az első 10 felszerelt Gidrán.
youtu.be/_NgJi16qaRI
Bezzeg nekik van makett:(
Talán lát benne fantáziát egyszer egy makettcég és legyártja.
Sennás 680391 2020. december 25. 14:57
Válasz erre
Screenshot_20201225-145048~2
Screenshot_20201225-145048~2

Tudom én hogy nem Magyar festés közel olyan mint a mi "új" festésű járműveink.
Sennás 680366 2020. december 23. 09:45
Válasz erre
Petibá 680334 2020. december 21. 21:32
Válasz erre
halaci 679731 2020. december 3. 20:17
Válasz erre
Nem tudom, hol hallottál ilyen csúnyaságokat. Maximum olyasmi fordult elő, hogy a hajósi pincesoron áthaladva valahogy vörösborrá változott a marmonkannányi gázolaj, de hát Kalocsa érseki székhely, az Úr csodát tett...
gaunt1 679727 2020. december 3. 19:15
Válasz erre
Hát ja, ismerem ezt a dolgot... :D Valamennyi a biztonsági őr kannájába is... :D :D
Freddy 679721 2020. december 3. 17:32
Válasz erre
Ilyen nagygépes helyeken a fogyasztás hajlamos úgy menni, hogy valamennyi a tankba normál üzemben, valamennyi a tankba fusi üzemben, valamennyi a raktáros kannájába, valamennyi a műhelyvezető kannájába, valamennyi az ügyeletes kannájába, valamennyi a sofőr kannájába, és ezek szummája elosztva a fusi nélküli üzemórával lesz a gép óránkénti fogyasztása.

Legalábbis azt hallottam :)
gaunt1 679647 2020. december 1. 22:33
Válasz erre
No, közben kiderítettem ezt-azt erről az üzemanyagzabáló rémségről. Lengyel gyártmány, típusjelzése Fadroma L220. Hogy mikortól gyártották, azt nem tudom, de 1985-ös a legrégebbi eladó példány. A legújabb meg 2000-es. Hát mondjuk ez szégyen a lengyelekre nézve. Értem én, hogy biztos olcsó volt mint a szemét, de 2000-ben ha én gépet akartam volna venni, inkább vettem volna egy 10 éves Volvo-t, Caterpillart vagy Komatsut. Azok legalább gépek és nem zabálják úgy az üzemanyagot, meg 100x megbízhatóbbak. Az is mond valamit szerintem a gép minőségéről, hogy a típusjelzést beírva a keresőbe, kizárólag lengyel találatokat ad, gondolom már csak ott lelhető fel belőlük egy pár, biztos kukázták őket mindenhol. 25 literes óránkénti fogyasztással, és ehez viszonyított gyenge teljesítménnyel senkinek nem éri meg ezeket üzemben tartani.
páncélos 679645 2020. december 1. 21:40
Válasz erre
A második képen látszik valami, 150 vagy 160.
Sennás 679643 2020. december 1. 20:35
Válasz erre
IMG_20201201_203331_878
IMG_20201201_203331_878

Gyerekek milyen tervek vannak még itt?
Sennás 679641 2020. december 1. 19:41
Válasz erre
5fc67759cc731788465429~2.jpeg
5fc67759cc731788465429~2.jpeg
5fc6775aa7148912342153~2.jpeg
5fc6775aa7148912342153~2.jpeg

Na itt az utolsó 2db Leo2A4HU!
Sennás 679639 2020. december 1. 18:43
Válasz erre
Ááá ne is mond. Imádom a kölyköket én is a 3 ennyémmel mentem(már nagyok) de kivoltam teljesen attól a sok(koló) pulyától. Én is én is én is. Mást se hallottam. Pcsáér nem lehetett egy csütörtökön egy "NikxPulyaDay"-t szervezni a makettezőknek:)
gaunt1 679638 2020. december 1. 18:17
Válasz erre
Bizony, láttam ezeket Budaörsön! Nagyon komoly masinák! Beülni sajnos nem tudtam, hordákban támadták a gyerekek ezeket a gépeket :D
Sennás 679637 2020. december 1. 18:01
Válasz erre
Screenshot_2020-11-28-16-52-28
Screenshot_2020-11-28-16-52-28
Screenshot_2020-11-28-16-51-55
Screenshot_2020-11-28-16-51-55
Screenshot_2020-11-28-16-52-37
Screenshot_2020-11-28-16-52-37
5f8558954c195228076595
5f8558954c195228076595
5f855895ed2cf889288918
5f855895ed2cf889288918
IMG_20201130_175343_449
IMG_20201130_175343_449

Na ezért van a haderő korszerűsítés:) Ezek már f@cák!
gaunt1 679635 2020. december 1. 17:42
Válasz erre
"Alacsony fogyasztású"... 25 liter/óra... Jézus Mária... Mi ez az ócskavas? A 35 éves Volvo 4300 amivel dolgoztam közel sem fogyasztott ennyit. Ugyanekkora gép.
Csak egy kis összehasonlítás: A Liebherr legnagyobb, 32 tonnás, 360 lóerős L586 rakodógépe alig több mint 15 literrel beéri óránként! És ez már egy bányagép.

Hát nem csoda, hogy nem jut üzemanyag a T-72-eseknak amikor ilyen szutyok munkagépek vannak rendszeresítve a honvédségnél. :D Ezeket a gépeket sürgősen a kohóba kellene küldeni, leszámítva párat múzeumba.
Sennás 679634 2020. december 1. 16:11
Válasz erre
De még itt se látom mi a szám.
Sennás 679632 2020. december 1. 16:10
Válasz erre
IMG_20201201_160305_403
IMG_20201201_160305_403
IMG_20201130_175138_658
IMG_20201130_175138_658

Ez:)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26.