<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26. |
agriamodeling | Adatlap | 685874 | 2021. május 22. 18:41 | ||
És azt tudni marad-e a domain név vagy az is változik? Előzmény: (685871) Sokol 2021. május 22. 17:37 | |||||
Sokol | Adatlap | 685871 | 2021. május 22. 17:37 | ||
Költözik a makett.org | |||||
téglatesó | Adatlap | 685869 | 2021. május 22. 11:38 | ||
Üdv! Nem tudja valaki mi lett a Magyar Honvédség Refereciafotók oldallal? Napok óta hibát ír ki, nem nyílik meg. Elköltöztek vagy végleg megszűnt? (Persze, hogy pont most kellene néhány fotó Uralokról meg PT-76-okról...). Köszi! | |||||
Sennás | Adatlap | 685784 | 2021. május 20. 10:47 | ||
COLOGNE, Németország - A német Rheinmetall az Egyesült Királysággal és Magyarországgal két új megállapodást jelentett be a csúcstechnológiájú fegyverekről, amelyek földi robotokat és aktív védelmi rendszereket tartalmaznak. A cég május 19-én jelentette be, hogy nyárig további négy földi robotot szállít a brit erőknek, ezúttal tűzvédelmi konfigurációban. A megrendelés egy Mission Master négy, pilóta nélküli szárazföldi jármű rakományszállító változatban történt egy évvel ezelőtti tételét követi. | |||||
rod666 | Adatlap | 683568 | 2021. március 23. 16:37 | ||
Hát igen, de akkor én már nem voltam ott. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 683563 | 2021. március 23. 14:37 | ||
Aztán nem sokkal később ment is a levesbe a Gvozgyikákkal együtt... | |||||
rod666 | Adatlap | 683562 | 2021. március 23. 13:50 | ||
Igen, mi, az önjáró tüzérek akkor kaptuk meg. A nyulaknál már volt előtte is. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 683549 | 2021. március 22. 22:44 | ||
Pont ezért nem működik a sztori, két gépbe egy harcjármű, meg szerelgetni stb. Pont ebbe bukott bele pl. a Stryker eredeti koncepciója. Különösen amikor kiderült, hogy a védettsége semmire se jó és mind tömegben, mind méretben egyre csak hízott. Tankolásra baráti ország, alkalmas reptér vagy van vagy nincs. Légi utántölthetőség meg nem alap a szállító alakulatoknál még az USAF-nál sem, leginkább a különleges műveleti alegységeknél működik. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 683548 | 2021. március 22. 22:39 | ||
Mert akkor már összecigánykodták a sok megszüntetett alakulat cuccait. Az első BMP-k 2000 tavaszán? | |||||
rod666 | Adatlap | 683534 | 2021. március 22. 20:50 | ||
Amikor én Tatán voltam szerződéses (pont az önjáró tüzérségnél tüzérfelderítő), akkor az elején MTLB-vel vittek ki minket. 2000 tavaszán jöttek az első BMP-k. | |||||
rb84 | Adatlap | 683525 | 2021. március 22. 20:05 | ||
Nyilván a lőszert, extra páncélt egy másik gép viszi utánuk. Senki nem gondolta/mondta, hogy ezek egyből bevethetőek. Előbb biztosítanak egy repteret (pl az ejtőernyősök vagy más első hullámos alakulat) utána jönnek a nehezebb járművek. "Nincs értelme" az azért nem igaz, mert konkrétan 15-20 éve az a gyakorlat: így működnek a Stryker Brigádok (dandárok). Ezért lettek létrehozva: gyorsan bevethetően a világon bárhol - sok esetben légi szállítással. Afganisztán körül például nem sok olyan ország van, aki átenged a területén egy járműkonvojt vagy vasúti szállítmányt. Irán, Kína felejtős, az északi "isztánok" orosz befolyás miatt nem túl segítőkészek. Még Pakisztán úgy ahogy átengedi az amerikai szállítmányokat, de az ottani kormány kétkulcsos játékot játszik: legalább annyira segíti a tálibokat mint az amerikaiakat - előbbit még inkább... Továbbá az ország Afganisztánnal határos része fölött csak papíron van befolyása a pakisztáni kormánynak. Nem valószínű, hogy egy szárazföldi szállítmány sértetlenül megérkezne. Muszáj ezeket a cuccokat reptetni - máhogy nem megy. Legfeljebb leszállnak baráti országokban tankolni vagy légi utántöltenek. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 683524 | 2021. március 22. 19:43 | ||
Centire beférnek, de az is csak leszerelt felszerelésekre igaz. A fő gond a súly. Fel tud szállni, de így a gépbe kevesebbet lehet tankolni, drasztikusan lecsökken a hatótávolság. A harcjármű üzemanyagtartályai üresek, lőszer nincs bennük, a bevetéshez szükséges felszerelések jó része pl. plusz védelem leszedve. Katonailag így nem sok értelme van. | |||||
rb84 | Adatlap | 683523 | 2021. március 22. 19:31 | ||
Nekem úgy tűnik hogy beférnek... | |||||
piratvitorla | Adatlap | 683522 | 2021. március 22. 19:26 | ||
Szia! "Amennyiben a gumikerekes támogató jármű nem tud együtt haladni azzal a járművel amit támogatnia kell, akkor az a jármű alkalmatlan a feladatának ellátására." Sőt, tovább lépek egy konkrét példával. Amikor megjelent idehaza az 1970-es évek végén megjelent a BMP és a T-72, rájöttek pl. hogy a BMP-t igazából nem lehet eléggé kihasználni a meglévő T-55-ösökkel és a T-72 jelentősen megnövekedett képességeit is csak lánctalpas lövész harcjárművel lehet kihasználni. Tüzérségre, műszakira, légvédelemre stb ez mind igaz és a kiszolgáló járműveikre is. Pl. a vadiúj Gvozgyikákhoz nem vettek láncos tüzér bemérőt, "jó lesz a régi GAZ-66 is" címmel. Annyit is ért. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 683521 | 2021. március 22. 19:20 | ||
"LAV, Piranha meg a Stryker befér a Herkulesbe vagy C-17-esbe" C-130-asba nem férnek bele, pontosabban a súly a gond, különösen feltöltve. A C-17-esbe pedig már a nehéz láncos technika is könnyedén szállítható, akár harckocsi, önjáró löveg is... | |||||
rb84 | Adatlap | 683520 | 2021. március 22. 19:10 | ||
Azt tudja valaki, hogy milyen szervezeti formában lesznek alkalmazva/beosztva Leopard 2A7-esek? Akárhogy számolom nem értem, hogy jött ki a 44-es darabszám... | |||||
rb84 | Adatlap | 683517 | 2021. március 22. 18:59 | ||
Azért állt át szinte az összes "nyugati" haderő gumikerekes technikára mert fontosabb lett a mobilitás és légi szállíthatóság. LAV, Piranha meg a Stryker befér a Herkulesbe vagy C-17-esbe, így gyorsan bevethető bárhol a világon, ahol lehetőség mutatkozik egy kis "demokrácia exportra"! 2000-es években amikor ez a technikai váltás megtörtént a lehetséges ellenfelek gerillák voltak, akik ellen nem igazán kellett nehéz technika. Pl. Abramseket eljuttatni Afganisztánba logisztikailag igencsak macerás és nem is igazán szükséges. Akkoriban a NATO mobilitást várt el a tagjaitól: ezért is építették le nálunk is a nehéz technikát (pl. BMP-ket) - pénz meg akarat sem volt a fenntartásukra, csak örült a politikai vezetés ha NATO-ra hivatkozva kukázhatta ezeket. A Krím orosz megszállása után kapcsolt a NATO, hogy a "medve" még sem döglött: ha kell akkor tud még támadni, és kéne valami komolyabbat felvonultatni ellene. 2010-es évek közepe óta nehéz technika fejlesztését kéri a tagjaitól a NATO. Meg is van az eredménye: AJAX program a briteknél, PUMA a németeknél és már sokadik neki futással az USA is próbálja lecserélni a Bradly-ket. Szóval a gumikerekesekkel szállított gyalogság azért nem tudja követni a tankokat, mert senki nem várta ezt tőlük az elmúlt 20 évben. Egyszerűen nem kellett: más volt az igény. Ne a hidegháborús logikából induljatok ki! | |||||
Freddy | Adatlap | 683502 | 2021. március 22. 15:15 | ||
Két különböző járműkategória. Ha megmaradnak az utak, azon a gumikerekes jobb, mert olcsóbb és gyorsabb. Ha a tankokat kell követni tökön-paszulyon, oda a lánctalpas kell, igen. A tévedés nem a gumikerekesek léte, hanem az, hogy a lánctalpasok _helyett_ akarják használni, nem mellette. A légvédelmi gépágyúnál is pont ez van, ha tankokat akarsz védeni vele, tedd lánctalpasra. Ha mondjuk egy teherautókonvojt, akkor tedd 8*8-asra. | |||||
Kamovos | Adatlap | 683500 | 2021. március 22. 14:59 | ||
Szia Freddy! Javítsál ki ha tévedek! Az ellenség nem az autópályákra tervezi az összefogó támadásait. Szárazföldi háborúk nagyobbik részét terepen hajtották végre. Harckocsi támadásnál a támogató alegységek, lövész páncélosok, is együtt mennek a tankokkal. Ugyan azon a terepen amin a tankok. Ezért elvárás velük szemben, hogy aminek menni kell a tankokkal az ugyan úgy tudjon mozogni mint egy tank. Amennyiben a gumikerekes támogató jármű nem tud együtt haladni azzal a járművel amit támogatnia kell, akkor az a jármű alkalmatlan a feladatának ellátására. Ha az olyan jellegű hadviselésre alkalmatlan amire kellene akkor mire jó? Üdv: kamovos | |||||
gaunt1 | Adatlap | 683498 | 2021. március 22. 14:14 | ||
Nem bizony. De sajnos sok nyugati lánctalpfóbiás sereg arra használja őket... Pl. franciák, akik szinte teljesen száműzték a lánctalpas technikát. Meg is szokott lenni az eredménye. | |||||
Freddy | Adatlap | 683492 | 2021. március 22. 13:36 | ||
De azok elvileg nem is arra vannak, hogy a harckocsikat terepen kövessék. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 683491 | 2021. március 22. 13:13 | ||
Bölcs döntés, sokkal inkább megfelelő egy lánctalpas alváz. A nyugaton annyira divatos gumikerekeken gödülő koporsók képtelenek követni a harckocsikat terepen. | |||||
Freddy | Adatlap | 683489 | 2021. március 22. 12:22 | ||
De ehhez elvileg nem lesz új jármű, a Lynxre teszik. | |||||
Jimbow | Adatlap | 683486 | 2021. március 22. 11:46 | ||
Sennás | Adatlap | 682662 | 2021. március 1. 13:05 | ||
infostart.hu/belfold/2021/02/18/katonai-helikopter-landolt-a-veszpremi-lakotelepen Gyerekek hogy mivel nem képesek egyesek foglalkozni? Néz a kurv@ ablakból kifelé lát egy helikoptert ott ahol "soha" és rögtön megosztja a világgal. | |||||
Sennás | Adatlap | 682519 | 2021. február 25. 19:18 | ||
Akkor itt is a pénz beszél? Kifizeted viheted? | |||||
gaunt1 | Adatlap | 682518 | 2021. február 25. 19:06 | ||
Vagy kis halak vagyunk mi ehhez a félszáz rendelésünkel? Pont ezért kellene az aktív védelmi rendszer! A román Spike LR/ER rakéták ellen ez lenne az egyetlen hatásos védelem. | |||||
Sennás | Adatlap | 682517 | 2021. február 25. 18:38 | ||
Na csak azért tettem ide vajon a MÉG le nem szállított Hun Leo2A7+ vajon lehet ilyen "extrával" kérni a gyártól? Természetesen plusz költség de bizti jó cucc ha Israel és USA is használja. Vagy kis halak vagyunk mi ehhez a félszáz rendelésünkel? | |||||
Sennás | Adatlap | 682516 | 2021. február 25. 18:32 | ||
Sajtóközlemény, Tel-Aviv, 2021. február 23.: A Rafael Advanced Defense Systems Ltd. bejelenti, hogy a német szövetségi védelmi minisztérium úgy döntött, hogy a Bundeswehr Leopard 2 MBT-t felszereli Rafael TROPHY aktív védelmi rendszereivel (APS). A BAAINBw által meghozott és a Bundestag által jóváhagyott döntést követően Rafael szerződést kötött a TROPHY rendszerek első tételére, amely magában foglalja a Krauss-Maffei Wegmann-nal (KMW), a Leopard MBT-k OEM-jével a szerződést. tartályok, elfogók és pótalkatrészek társaságainak rendszerei, valamint üzemeltetési és műszaki képzés. A rendszereket a következő néhány évben szállítják. Várhatóan a jövőben Németország további TROPHY rendszereket szerez be, hogy modern Leopard 2 MBT-s flottájának nagy részét APS képességekkel látja el. | |||||
Sennás | Adatlap | 682288 | 2021. február 18. 13:38 | ||
Freddy | Adatlap | 682177 | 2021. február 15. 11:27 | ||
De ez nem makett, hanem 3d modell, nem? | |||||
Sennás | Adatlap | 682088 | 2021. február 12. 10:41 | ||
Úúú ha 17,9$ lenne akkor igen de 179$ az rettentő sok. Next:) | |||||
MoMi | Adatlap | 682086 | 2021. február 12. 10:20 | ||
Sennás | Adatlap | 682080 | 2021. február 12. 07:29 | ||
Megérkezett az első 10 felszerelt Gidrán. youtu.be/_NgJi16qaRI Bezzeg nekik van makett:( Talán lát benne fantáziát egyszer egy makettcég és legyártja. | |||||
Sennás | Adatlap | 680391 | 2020. december 25. 14:57 | ||
Sennás | Adatlap | 680366 | 2020. december 23. 09:45 | ||
Petibá | Adatlap | 680334 | 2020. december 21. 21:32 | ||
halaci | Adatlap | 679731 | 2020. december 3. 20:17 | ||
Nem tudom, hol hallottál ilyen csúnyaságokat. Maximum olyasmi fordult elő, hogy a hajósi pincesoron áthaladva valahogy vörösborrá változott a marmonkannányi gázolaj, de hát Kalocsa érseki székhely, az Úr csodát tett... | |||||
gaunt1 | Adatlap | 679727 | 2020. december 3. 19:15 | ||
Hát ja, ismerem ezt a dolgot... :D Valamennyi a biztonsági őr kannájába is... :D :D | |||||
Freddy | Adatlap | 679721 | 2020. december 3. 17:32 | ||
Ilyen nagygépes helyeken a fogyasztás hajlamos úgy menni, hogy valamennyi a tankba normál üzemben, valamennyi a tankba fusi üzemben, valamennyi a raktáros kannájába, valamennyi a műhelyvezető kannájába, valamennyi az ügyeletes kannájába, valamennyi a sofőr kannájába, és ezek szummája elosztva a fusi nélküli üzemórával lesz a gép óránkénti fogyasztása. Legalábbis azt hallottam :) | |||||
gaunt1 | Adatlap | 679647 | 2020. december 1. 22:33 | ||
No, közben kiderítettem ezt-azt erről az üzemanyagzabáló rémségről. Lengyel gyártmány, típusjelzése Fadroma L220. Hogy mikortól gyártották, azt nem tudom, de 1985-ös a legrégebbi eladó példány. A legújabb meg 2000-es. Hát mondjuk ez szégyen a lengyelekre nézve. Értem én, hogy biztos olcsó volt mint a szemét, de 2000-ben ha én gépet akartam volna venni, inkább vettem volna egy 10 éves Volvo-t, Caterpillart vagy Komatsut. Azok legalább gépek és nem zabálják úgy az üzemanyagot, meg 100x megbízhatóbbak. Az is mond valamit szerintem a gép minőségéről, hogy a típusjelzést beírva a keresőbe, kizárólag lengyel találatokat ad, gondolom már csak ott lelhető fel belőlük egy pár, biztos kukázták őket mindenhol. 25 literes óránkénti fogyasztással, és ehez viszonyított gyenge teljesítménnyel senkinek nem éri meg ezeket üzemben tartani. | |||||
páncélos | Adatlap | 679645 | 2020. december 1. 21:40 | ||
A második képen látszik valami, 150 vagy 160. | |||||
Sennás | Adatlap | 679643 | 2020. december 1. 20:35 | ||
Sennás | Adatlap | 679641 | 2020. december 1. 19:41 | ||
Sennás | Adatlap | 679639 | 2020. december 1. 18:43 | ||
Ááá ne is mond. Imádom a kölyköket én is a 3 ennyémmel mentem(már nagyok) de kivoltam teljesen attól a sok(koló) pulyától. Én is én is én is. Mást se hallottam. Pcsáér nem lehetett egy csütörtökön egy "NikxPulyaDay"-t szervezni a makettezőknek:) | |||||
gaunt1 | Adatlap | 679638 | 2020. december 1. 18:17 | ||
Bizony, láttam ezeket Budaörsön! Nagyon komoly masinák! Beülni sajnos nem tudtam, hordákban támadták a gyerekek ezeket a gépeket :D | |||||
Sennás | Adatlap | 679637 | 2020. december 1. 18:01 | ||
gaunt1 | Adatlap | 679635 | 2020. december 1. 17:42 | ||
"Alacsony fogyasztású"... 25 liter/óra... Jézus Mária... Mi ez az ócskavas? A 35 éves Volvo 4300 amivel dolgoztam közel sem fogyasztott ennyit. Ugyanekkora gép. Csak egy kis összehasonlítás: A Liebherr legnagyobb, 32 tonnás, 360 lóerős L586 rakodógépe alig több mint 15 literrel beéri óránként! És ez már egy bányagép. Hát nem csoda, hogy nem jut üzemanyag a T-72-eseknak amikor ilyen szutyok munkagépek vannak rendszeresítve a honvédségnél. :D Ezeket a gépeket sürgősen a kohóba kellene küldeni, leszámítva párat múzeumba. | |||||
Sennás | Adatlap | 679634 | 2020. december 1. 16:11 | ||
De még itt se látom mi a szám. | |||||
Sennás | Adatlap | 679632 | 2020. december 1. 16:10 | ||
Ez:) |
<<< Vissza | Tovább >>> |