<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105. |
téglatesó | Adatlap | 688272 | 2021. szeptember 4. 07:55 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 688261 | 2021. szeptember 3. 11:39 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
De a Toldinak szabványos vonóhorga nincs, nem? Mihez kötötték? Két hátsó vontatókampóhoz megokosították valahogy? | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 688235 | 2021. szeptember 2. 10:44 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Wrecker | Adatlap | 688026 | 2021. augusztus 24. 21:22 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 688024 | 2021. augusztus 24. 19:01 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Az ágyú típusa: 8cm 18M (ez nem a Skoda-féle 5/8M hanem a Böhler-féle 18M -később 22M néven is futott). | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 688023 | 2021. augusztus 24. 18:40 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Mai fogások: - valamilyen ágyú, mert a tüzérséggel továbbra is hadilábon állok - kocsisor a keleti frontról, 3-589 rendszámú(tévedés joga fenntartva!) St fülkés Forddal - Lánctalphibás Toldi 2-672 rendszámú (tévedés joga fenntartva) MB G-5-tel | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 687978 | 2021. augusztus 23. 02:11 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Aug 20-án nyitva volt a HM-HIM hangárja, mint írtam. Nem voltam régebben, így nem tudom, mi volt ott eddig is, de biztos volt ott ZIS-3, 36M Bofors, 5/8M, 15/35M hegyi ágyú mozdonnyal, Pak 36, Pak 40, 20 cm M16 légaknavető, 22,5-es aknavető, 24 cm M16 aknavető, 26 cm M16 aknavető (a 22,5-esen kívül az aknavetők valószínűleg a Tóth Árpád sétányról, mint ahogyan az M80 lafetta is, ) és egy országos járműre igen erősen hasonlító szekér. Rövid volt az idő, a hely meg zsúfolt. A képek még feldolgozás alatt. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 687977 | 2021. augusztus 23. 00:37 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Folytatva a februárban elkezdett országosjármű-témát, pár napja újból meglátogattam, elég szar állapotban van, viszont lemértem rajta ezt-azt. makettekeswg.blogspot.com/2021/08/270-meg-orszagosabb-jarmu.html Talán az előző bejegyzéshez kapcsolódik viszont az észrevétel, hogy Kecelről minden első-második vh-s löveg eltűnt, a Pak-40-es és a Göringek kivételével. A korábban bemutatott lövegmozdonyokból is már csak egy van ott. Az első világháborús maradványok is erősen megritkultak, szinte minden aknavető eltűnt, néhány ágyúcső meg két hiányos aknavető maradt, pedig 22,5 cm-esből is volt vagy három. Remélem, valami méltóbb helyen bukkannak fel újra (eléggé tervszerűnek és jól körülhatároltnak tűnik a dolog), a másik oldalról viszont a keceli múzeumnak minden hibájával együtt nagy előnye, hogy minden körbejárható, -tapogatható és -mérhető, egy vitrinben ez azért nincs. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 687710 | 2021. augusztus 12. 20:25 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
militaria.hu/hirek/augusztus-20-an-ismet-latogathato-a-kerepesi-uti-hangar Ha esetleg valaki Nimródot, 4 centis Boforsot, vagy egyéb jószágokat akarna fotózni/simogatni/mérni | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kajszi | Adatlap | 687040 | 2021. július 11. 20:36 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
A sorompós képről tudni valami közelebbit? Mert lehetséges, hogy a nagyapám áll a kép jobb szélén a puskával a vállán. Méh Szabolcs | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Wrecker | Adatlap | 687039 | 2021. július 11. 20:23 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Wrecker | Adatlap | 687036 | 2021. július 11. 20:18 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 687017 | 2021. július 11. 10:37 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Szia Z63. Én ezt a kocsit vezetékes ként ismerem. Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 686866 | 2021. július 4. 13:29 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
A keceli koporsóvivő ágyútalp makettekeswg.blogspot.com/2021/07/233-105cm-40m-tarack-temeteshez.html | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 686627 | 2021. június 21. 21:50 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Ez is egy Uhry-féle kábeldobszállító felépítményes az éleskontúros mintájúk közül. [off]És konkrétan az én képem :D (Pro Modell Archívból fotóztam ki) [/off] Viszont leltem pár Opelt, meg ha jól tippelem egy Polski 508/III-at a Don-kanyarból, a sárban hagyva. A Kép háta szerint Golubovkában (bal felső sarok) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Z63 | Adatlap | 686625 | 2021. június 21. 21:09 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 686584 | 2021. június 19. 09:40 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 686583 | 2021. június 19. 01:32 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
+1 válasz: ilyen színűk voltak a terepezetlen ponyvák: fortepan.hu/hu/photos/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 686582 | 2021. június 19. 01:30 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Vizuális megerősítés színes képeken: Ford 817T (USA) f*szöld, magyar tarka Ford V8/51 magyar tarka Ford V8/51 tartály, szürke alapon terep Ford BB mentő, szürke | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Emerick | Adatlap | 686576 | 2021. június 18. 17:26 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Ford teherautó festések: Ford V8-51 polgári színek, jellemzően szürkék, a légierőé ha minden igaz magyar tarka (Nagy-féle műhely) Ford 817T (USA) gyárilag f*szöld vagy szürke fülke, magyar tarka felépítmény (magyar gyártású platófalak és tetőívek, lemásolva a Spa 38R-t) Ford V8-51 és G917T tartály kocsik német szürke,de volt köztük sok mimikri is Ford G917T német szürke Ford BB, G987T és BB Typ 42 mentők szürke Marmon-Ford eredetileg szürke (nyitott fülkések) Marmon-Ford eredetileg szürke (zárt fülke) Ford G997T német szürke Ford és Marmon-Ford G917T kábeldob szállítók (hosszú és rövid tengelytáv) magyar tarka (magyar gyártású felépítmény) Ford 917T pontonszállító (magyar felépítmény) szürke vagy zöld Ford és Marmon-Ford G917T központ illetve távíró gépkocsik magyar tarka (magyar gyártmányú felépítmény) Ford V8-51 híradó buszok illetve ey híradó műhely gépkocsi magyar tarka (légierő, magyar gyártmányú felépítmény) Ford V3000s műhely és tartály gépkocsik többségében szürke, a végén néhány darab valószínűleg sárga Ford Bb Typ 42 minta teherautó (1 db) szürke (licenszben ha készült volna, zöld lett volna mind a 2000 db) Ford Marmon kísérleti kocsi (kéttengelyes, nyitott fülke, szürke, fagázos, visszaépítve közútira, német gyártás) Ford Marmon kísérleti kocsi (három tengelyes, WM tulajdon, terepszínű, amerikai gyártás, szimbiózisban a WM póttal és két Ansaldoval) Nagyjavításon átesett kocsik kezdetben magyar tarkák voltak majd telibe zöldek. Néhány alakulatnál az USA Fordokat átfestették teljesen tereptarkára. Ez a nagyon nagy átlag. Polgári műhely vérmérséklete alapján voltak eltérések. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 686570 | 2021. június 18. 16:29 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Természetesen fos az egész, nem lehet linkelni rá. Mindegy, Munkaasztal-harcjárművek, és a 17. oldalon van a topik. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 686569 | 2021. június 18. 16:28 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Itt van az én régi topicom a makett.orgról, itt van a típushoz némi anyag a hozzászólásokban: www.makett.org/phpbb/viewtopic.phpf=92&t=2889&sid=fc741f657886244e47301b254716fe75 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 686567 | 2021. június 18. 16:15 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Börzéken fel-felbukkannak, nekem a kispesti Militaria gyűjtőtalálkozóról lettek meg a hiányzók tavaly. De őszintén szólva 1990valahány óta a képanyag annyira szét lett hordva/lopva/szkennelve, hogy nemigen van már bennük olyan kép, amit máshol nem láthatsz, ha amúgy rajta tartod az ujjad a téma ütőerén. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 686566 | 2021. június 18. 14:16 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Ó ezek a z M&M Extrák... csak a hírük jutott el hozzám már. Beszerezhetőek még ezek valahol? Egyedül a ProModell Archív 2 van meg (valahol eldobozolva...). Ha jól emlékszem, még abból fotóztam ki a képet régen a 2. pc.ho jelzésével. A 3 tengelyes Fordról egész jó képek vannak a Korbuly-archívban. 2 db, de legalább mindkét oldaláról, meg 1 máshonnan... Minden egyéb kép amit láttam, ezek változatai volt. Mondjuk ez még USA gyártmány is (osztott szélvédő) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 686565 | 2021. június 18. 13:58 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Elnar! Gyönyörű gyűjtemény, köszi, hogy megosztottad! Ezer hála! Közben rájöttem, hogy a régi Modell & Makett extrában ("A II. világháború egy magyar haditudósító szemével", 28. old. 2. fotó) már vagy 15 éve ott volt a válasz a kérdésemre: volt terepezett zártfülkés G917T! Engedelmeddel felteszem ide a Te 10. képednek kicsit jobb változatát (az idézett M&M extrából van). Freddy! 1/72-ben nekem a háromtengelyes kísérleti hk.-szállító Ford van meg gyantából a Hunortól, de alighanem ott is marad a dobozában félkészen, mert közben rájöttem, hogy egyszerűbb és kellemesebb módjai is vannak, hogy az ember a diliházba jusson... (mondom ezt anélkül, hogy szándékomban állna megsérteni az általam nagyra becsült gyártót!). +1 kérdés a témához: látok a képeken a terepezettek mellett egyszínű ponyvát is a Fordokon, azoknak egészen pontosan milyen színük volt? (az IBG ugyanis volt szíves mellékelni a ponyvás plató változatot is, én megcsinálom azt is a ponyva nélküli mellett /egy kis +sztirol hozzáadásával/, de nem tudom, milyenre fessem). Köszi! | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 686561 | 2021. június 18. 11:56 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Az enyém zöld lett (adatlapomon fenn van), de még a Botond makettje. Nagy harc volt... @Elnar: a negyedik képen mindig röhögök, ahogy a ponyva tetejéről kukucskál még egy ember :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 686556 | 2021. június 18. 09:27 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Zárt fülkés, gyéri katonai G917T-k: Ezeken kívül csak tartálykocsik vannak zárt fülkével, illetve ex/MATEOSZ ex/civilek | |||||||||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 686554 | 2021. június 18. 08:48 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
+1 kvescsön a témához: a 917-eseknél mitől függött, hogy az ablaktörlő alul, vagy felül volt? | |||||||||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 686553 | 2021. június 18. 08:39 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Szia Z! Köszi a segítséget, de ezek a képek nekem is megvannak -és ahogy Elnar mondja, sajna az esetemben használhatatlanok, hiszen nem az IBG által is adott zártfülkés-simaplatós-917T-k vannak rajtuk- (majd akkor lesznek jók, ha megveszem az ACE G917T makettjét www.scalemates.com/kits/ace-72575-g917t-3t-german-cargo-truck--1244144. Összvissz 5db képem van, amin zártfülkés 917T van (és valamennyire is értékelhető minőségűek), és ezeken egyiken se látszik terepezés, sőt az se megállapítható, hogy zöldek-e vagy szürkék... De mindegy is, már előrehaladtam annyira, hogy lekentem a kocsit zőődre, csak nem lesz terepes (párhuzamosan készül egy 37M Hansa-Loyd is, majd azon kiélem magam). Azért még egyszer köszi a képeket! | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 686552 | 2021. június 18. 00:33 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Ebből az első kettő kábeldob szállító (a második az Orincsay-gyűjteményből, csatolva jobb minőségben), ezeket írtam élesen terepezettnek. Ezek Uhry-felépítménnyel készültek, tehát az IBG-hez nem játszanak, ha nem akarunk farigcsálni egy kis sztirolt még. A harmadik nyitott fülkés Marmon az azért nem jó az IBG-ből, az utolsó, meg ha jól tudom sima német G917T (jól látszódnak a Marmon-híd közti különbségek) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Z63 | Adatlap | 686549 | 2021. június 17. 21:57 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Elnar, téglatesó! Nekem ilyen képeim vannak, ha esetleg nem lenne meg nektek.Ezek mind terepesek. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 686507 | 2021. június 15. 23:37 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Az nem mi, hanem milyen. Tükrözött. És magyar. Vászondobozos ex-lengyel híradó. A típusok, amiket linkeltél, egyenként mind jók de még mindig nem látok olyat ami egyszerre előre nyíló merev ajtós, osztott celluloidüveggel, előre hegyesedő ajtóformával, vászontetővel | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sokol | Adatlap | 686505 | 2021. június 15. 22:51 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Sokol | Adatlap | 686503 | 2021. június 15. 22:31 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/14/Polski_Fiat_508_518_10_BK.jpg Ott egy postás furgon kübel tetővel, meg egy kisrádiós visszafelé nyíló osztott ajtóval. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sokol | Adatlap | 686502 | 2021. június 15. 22:06 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
rkd.prv.pl/p-n2-09.jpg
Lazik III ajtó, - ezeken van dupla celuloid és belül középborda Innen: rkd.prv.pl/ 1935-ös 518C torpedo classiccarcatalogue.com/F/fiat%201935%20518c_coloniale_torpedo_b4.jpg | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sokol | Adatlap | 686501 | 2021. június 15. 21:34 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Az 1935-ös torpedo klónja a Lazik III Viszont mivel szögletes az orra ezért lehet. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 686489 | 2021. június 15. 09:31 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Fiat 518C Coloniale Torpedo esetleg? Az ajtó belsejéről nem találtam képet, de a nyitása, formája, ponyvázása egyezik | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 686453 | 2021. június 13. 22:39 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
az ajtó szerkezete nagyon hasonlít a Fiat 508 CM-re, de bár a nyitásiránya egyezik, az előre hegyesedő forma is, az arányát én másnak látom, és a zárszerkezete sem olyan, mint a referencia fotókon. A celluloidablak különbözőségét figyelmen kívül hagytam, mert olyat még akár csinálhattak is hozzá itthon másfajtát. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sokol | Adatlap | 686448 | 2021. június 13. 20:38 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
A lengyel postás furgonból a vászontetős csereszabatos a kübel lazik dolgaival. A németeknél is látni kübel tetővel furgont. Ádám szerintem azért mondja, hogy olasz, mert látszik a lábak mellett a front elem vastagabb, szögletes kerete az orrán. Ha 508 C1100 furgoncino volna, akkor egyszerűen fordítva rakták fel az ajtóit? Úgy értem jó irányban nyílik, de a középső merevítő borda az olaszoknál mindig kívül van a borítás külső oldalán. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sokol | Adatlap | 686447 | 2021. június 13. 19:36 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
most CSC - Coupe Sunroof Convertible | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sokol | Adatlap | 686446 | 2021. június 13. 19:34 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
CSC - convertible sport coupé? | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 686442 | 2021. június 13. 18:22 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Pontosítanék: 1932 DeSoto CSC Roadster www.autoworldmuseum.com/1932-desoto-csc-roadster.html Az ajtó zsanérjai nem látszódnak, és a kocsiszekrény alja sem lépcsőzetes, mint a coupénál, aminek ráadásul nincs pótkerék tartója. Szerintem még a festése is pont ugyanaz, mint a linken. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 686440 | 2021. június 13. 17:36 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Az 1:29 az esély ezek szerint elegendő volt. Köszönöm, szerintem ha magamtól kerestem volna, valószínűleg soha nem lett volna meg. Még a márkáról sem hallottam A másik viszont továbbra sem tiszta nekem. 508/III Lazikból én még csak ajtó nélkülit láttam, pickupból meg hátrafelé nyíló ajtósat | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sokol | Adatlap | 686436 | 2021. június 13. 15:41 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
1932 model | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sokol | Adatlap | 686435 | 2021. június 13. 15:40 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
A harmadik képen egy (ZT-127) egy hihetelenül ritka DeSoto SC convertible coupé van! Mekkora az esélye, hogy a regelt 29 darabból Európában egy pont a Honvédségnél köt ki? | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sokol | Adatlap | 686428 | 2021. június 13. 13:59 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Az ajtó középmerevítése alapján Lazik III kübel,vagy pickup. A pótkeréknek támaszkodik a bácsi azért ilyen fura. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 686392 | 2021. június 11. 16:19 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Pontosan melyik alváltozatra gondolsz? Átnéztem a Fiat 508 összes verzióját de nekem nagyon másnak tűnnek. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 686322 | 2021. június 7. 21:19 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 686301 | 2021. június 7. 08:55 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Ha jól emlékszem, Emerick azt írta, hogy a 817T-k zölden jöttek, a G917T-k meg szürkén talán... Kábelszállító G917T mind terepezett volt, élesen. A többiről nehéz megállapítani képekről, mert elmosódott mintájú és kevés homokszínű van a zöld alapon barna mellett, de talán mintha több egyszínűt látnék, viszont néhány képen biztosnak látszik a terepminta. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 686300 | 2021. június 7. 08:14 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Üdv! Kis segítséget kérek: a honvédségi 917T-k vajon terepszínűek voltak, vagy egyszínű zöldek? A kabin belseje is megegyezett a külső színnel, vagy az valami más volt? (Az IBG makettjét építeném meg magyarnak, de összvissz 2db képen van ilyenekről, és azokon nem látok foltozást.) Köszi! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105. |
Hali!
Gondolom így oldották meg az utánfuti vontatását is, mint ezen a képen a teherautóét: