<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
búza | Adatlap | 691585 | 2021. december 31. 13:21 | ||
magyaralba | Adatlap | 691584 | 2021. december 31. 13:19 | ||
Szia! Ha érdekel a téma akkor keresd meg a Vándor Kareszt vagy a Vincze Ferikét a Face-n mert ők kutatták ezeket a gépeket, és stencileket... a berekfürdői MiG-21Bis felújítása előtt. Ők ketten biztos, pontos információkat tudnak adni a színekkel, feliratokkal kapcsolatban. | |||||
Daala | Adatlap | 691583 | 2021. december 31. 13:15 | ||
APG-ben soha nem nagyjavítottak teflonszürkére. Minden esetben lemaratták és terepet festettek. Oldalszám. A Szovjetunióban minden ország gépéhez egyedi és különböző sablonokat használtak. A VSZ gépeknél mindenféleképpen. Elég ránézned a lengyel, cseh(szlovák), NDK, bolgár,román gépekre. Mindegyik sablon egyedi. Szóval a gyárban volt minta. (Ismét csak szerintem). Esetünkben szögletes és kerek is. Az első sorozat Biszünk ("Lazúros vagy A) kompletten kerek számozású, a többi (RSzBN vagy AP)több különböző csoportban jött vagy kerek vagy szögletes számmal gyárilag. Sajnos nincs minden egyes gépről korabeli fotó. Én gyári orosz terepes magyar gépről nem tudok, viszont itthon voltak a PG-s "szabvány" festésmintától formailag eléggé különböző úgynevezett "csapatfestésű" MF-ek és Biszek. | |||||
atika | Adatlap | 691573 | 2021. december 31. 09:19 | ||
Először is köszönöm válaszod. Másodszor: még csak az kéne, hogy magyar_tarka_kettőt csináljunk az ügyből. ...és ami a dolog lényegi részét érinti, egyet értek veled. Ahogy korábban is írtam, van azért néhány kérdés, ami nem világos számomra, még ezen felül is. A bis-eket nagyjavították teflon szürkére is? Hogyan kaptak kerek számot? A PG-ben? Egyáltalán, a bis-ek szögletes számmal (és tudomásom szerint szinte mind teflonszürkén) érkeztek, kezdték meg szolgálatukat? (Hallottam, olvastam valahol, hogy volt vagy kettő(?) bis, ami szovjet terepfestéssel jött - ez igaz lehet? Ha tudnám a forrást, linkelném.) A már linkelt 1953-as képei érdekesek, én is inkább gondolom feketés zöldnek vagy nagyon sötét zöldnek, mint sötét szürkének vagy feketének az orrkúpot. | |||||
Daala | Adatlap | 691572 | 2021. december 31. 06:00 | ||
Stencilre visszatérve...szerintem minden gyári festésű teflonszürkén orosz stencil volt. Maximum, ha lekopott valamelyik, azt festették újra magyarra. Mondom, szerintem. Én 100% biztos vagyok abban hogy a teflonszürke MiG-23 asokon orosz stencilek voltak. Nekem volt ismerősöm is, aki dolgozott azokon a gépeken és ő úgy emlékezett. Ezért gondolom hogy a teflon Biszeken is orosz feliratok lehettek. | |||||
Daala | Adatlap | 691571 | 2021. december 31. 05:54 | ||
Ha jól megnézed, talán a kép régisége okán, talán mert gyenge minőségű filmre készült, ezért ennyire sötét az a zöld. De lehet hogy nem. De könnyen lehet az is, hogy szándékosan ennyire sötét árnyalatra festették gyárilag, vagy ez volt nekik készleten...nehezet ķèrdezel, én is csak találgatok...erre csak az tudna válaszolni, aki látta akkoriban élőben is ezeket a gépeket akkori állapotukban. Én tényleg nem tudom, hogy milyen rendszer szerint sötétebb az egyik vagy a másik...abban biztos vagyok, hogy a teflonszürkék zöldje sötétebb volt mint a PG-s zöld festék, és más arnylatú is. Ha ezen fotók alapján dolgozol, biztos nem köt bele senki (bár ki tudja..mindig lehetnek okoskodók), főleg ha oda is teszed a képeket a makett mellé. Én is csak képek alapján tudok dolgozni, ha olyan festésről van szó, amiből nem maradt kézzelfogható, saját szemmel látható példány. Szerintem nem érdemes vitákat nyitni erről, vagy elindítani egy modern "magyar tarka"-szerű háborúskodást. Örüljünk, hogy ezekről a gépekről vannak színes és aránylag használható képek. És mennyi kép lapulhat még egyesek fiókjaiban... | |||||
atika | Adatlap | 691569 | 2021. december 30. 21:58 | ||
...és ennek a bis-nek milyen az orr kúpja? Stencilek? hunavia.freeweb.hu/TYPE/MiG-21%20base/MiG-21bis/MiG-21bis_serial/MiG21BIS_APIDNo2001/photos/photo1.html | |||||
atika | Adatlap | 691568 | 2021. december 30. 21:56 | ||
Szóval ez akkor feketés zöld? Vagy milyen színű? hunavia.freeweb.hu/TYPE/MiG-21%20base/MiG-21bis/MiG-21bis_serial/MiG21BIS_APIDNo1953/photos/photo2.html Ugyan ez a bis, más szögből: ...és ezen vajon már magyar stencil volt? Szerintem igen. De tudja ezt valaki biztosan? Kép: hunavia.freeweb.hu/TYPE/MiG-21%20base/MiG-21bis/MiG-21bis_serial/MiG21BIS_APIDNo1953/photos/photo4.html...azért az látszik, hogy nem olyan színű, mint a függőlegesen és az alsó stabilizátoron lévő dielektrikus panel. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 691567 | 2021. december 30. 21:19 | ||
Én úgy tudom, hogy fekete (sötétszürke) orrkúpja csak a Cápetinek volt. A többin sötétzöld volt. Az összes dielektrikus panel (és talán a keréktárcsák is?) egy gépen belül egyforma zöld volt, de gépenként némileg különbözött, mert mindig festéskor keverték ki a színt. | |||||
Daala | Adatlap | 691566 | 2021. december 30. 21:12 | ||
Mindig zöld volt a kúp...kivéve a Cápeti Bis-nek | |||||
atika | Adatlap | 691561 | 2021. december 30. 18:23 | ||
Nagyon köszönöm, most már előrébb vagyok. Még lenne kérdésem - mondtam, van tisztázni való. Az lehet, hogy némelyik natúr MF-nek és teflon bis-nek fekete volt az orrkúpja? Vagy csak annak tűnik és inkább feketés zöld volt az. A nagy javított terepszínűek érezhetően világosabbnak tűnnek és azok zöldek. | |||||
Daala | Adatlap | 691560 | 2021. december 30. 17:47 | ||
Az oldalszám pedig az összes natúrfém MF-eken szögletes volt. Aztán az összes ezüstön kerek. | |||||
Daala | Adatlap | 691558 | 2021. december 30. 17:46 | ||
Ezen gyaníthatóan orosz nyelvű stencilfeliratok voltak, ahogy a teflon Biszeken és a teflon MiG-23-asokon is. Azért mondom, hogy gyaníthatóan, mert én 1976-os vagyok, és kisgyerekkoromban láttam először MiG-21MF-et, azok meg már teliezüst nagyjavítottak voltak, magyar stencilekkel. Egy ilyen ezüstön (magyar stencilekkel) tanultam majd vizsgáztam később a tiszthelyettesin is, a 9512-es MF-en. | |||||
atika | Adatlap | 691553 | 2021. december 30. 16:37 | ||
Abban tudnál segíteni, hogy az egyes színekhez milyen típusú fedélzeti szám és milyen nyelvű és színű stencil volt festve. Gondolom ék felségjellel és terepszínben csak kerek fedélzeti szám volt és magyar stencil (piros/fehér/kék). Az én kérdésem hogy volt-e orosz stencil az MF/bis-en? Gyanítom a natúr fém MF gépeken szögletes számokkal az lehetett, a csillagos felségjellel. Ahogy a teflon szürke bis-eken is lehetett a szögletes számokkal orosz stencil és ez is csak csillagosban volt. Ez pl. csillagos/szögletes/natúr fém, ugye? Vajon ezen orosz vagy magyar stencil volt ekkor? hunavia.freeweb.hu/TYPE/MiG-21%20base/MiG-21MF/MiG21MF_96IDNo4608/photos/photo2.html | |||||
Daala | Adatlap | 691546 | 2021. december 30. 14:51 | ||
Az MF-ek időrendben natúr fémszínűek, majd ezüstök, végül terepszínűek voltak. | |||||
borisz | Adatlap | 691541 | 2021. december 30. 13:53 | ||
Ahhoz képest a kétüléses meg fantázia festést kapott. | |||||
atika | Adatlap | 691521 | 2021. december 30. 10:02 | ||
Összekevertem. Az Aeroparkos 41-es az bisés ezen láttam az orosz stencilt. ...és azt is mondják, hogy eredeti állapotot rekonstruáltak. | |||||
atika | Adatlap | 691520 | 2021. december 30. 09:56 | ||
...igen, a stencil, az egy nagyon érdekes kérdés. Mivel a felújított és az Aeroparkban kiállított magyar ezüst MF gépen én mintha orosz stencileket láttam volna! (Csak képen láttam.) Adódik a kérdés: - a szögletes oldalszámos ezüst magyar MF-eken orosz stencil volt? - gondolom, a kerek számos ezüstökön meg már magyar? Hasonló a kérdésem a bis esetében is: - teflon szürke magyar bis-eken volt orosz stencil? | |||||
Zoli | Adatlap | 691519 | 2021. december 30. 09:51 | ||
Szia, Én is úgy tudom, hogy csak a bis volt szürke, az MF fémszínű vagy terepszínű volt. De vannak itt a fórumon a gépeket nagyon közelről ismerők is, szerintem várd meg az ő válaszukat is! Az Eduard gyárt stencileket, de kétlem, hogy azok magyar nyelvűek lennének: www.eduard.com/eduard/decals/aircraft/1-72/mig-21mf-stencils-1-72-1.html z | |||||
Pilota77 | Adatlap | 691518 | 2021. december 30. 09:37 | ||
Sziasztok! Egy magyar 1/72 Mig-21Mf-et fogok nagy valószínűséggel építeni. Arra gondoltam, hogy ezt nem szeretném terepszínűre festeni, ezért felmerült a teflonszürke lehetősége, de fotót nem találtam róla. Voltak ezek a gépek szürkék, vagy fémszínűek valaha? A bisz-ek igen, de MF-ről semmit nem találtam. Ha van valakinek ezzel kapcsolatos infója, akkor osszátok meg velem légyszi! További kérdés, hogy találkozott-e bárki hozzá való stencilekkel, mert én a neten nem találtam. Üdv: Csaba | |||||
tesztpilota | Adatlap | 690314 | 2021. november 21. 15:24 | ||
Köszönöm ! ;-) | |||||
borisz | Adatlap | 690299 | 2021. november 20. 16:27 | ||
tesztpilota | Adatlap | 690298 | 2021. november 20. 16:21 | ||
Sziasztok ! Abban szeretnék segítséget kérni, hogy melyik gyártó MiG-21 PFM makettje 1:72 arányban a legjobb kidolgozottságban, méretben ? | |||||
Kibic | Adatlap | 689688 | 2021. október 25. 21:02 | ||
Zoli, köszönöm szépen hogy megnézted és tetszik! (Azért nem ment az olyan simán: végigolvastam itt a 21-es, 23-as, 29-es fórumot, a festésről szólót és még néhányat, megnéztem több órányi youtube videót, kiolvastam "Az én légierőm"-et és közben egy gyakorlásra szánt SR-71-en próbáltam megcsinálni a tanultakat. A teljes igazsághoz tartozik még, hogy ált. iskolás koromban csináltam 1-1 Interflug Tu-134-et és IL-18-at. De az kb. 40 éve volt...) Üdv! | |||||
Zoli | Adatlap | 689687 | 2021. október 25. 20:21 | ||
Szia, Ez komoly, tényleg az első? Ne haragudj, de szerintem keress valami más hobbit, legalábbis nekem 30+ év alatt se sikerült ehhez még csak hasonlót se, de ha Te elsőre ilyet kiraksz, akkor a következő fel is fog szállni? Nagyon szép darab, gratula! És mégse keress más hobbit, még sok hasonlót! Köszönöm, hogy megmutattad! z | |||||
atika | Adatlap | 689681 | 2021. október 25. 18:38 | ||
Nagyon köszönöm! :R ...és még egyszer gratulálok, nekem nagyon tetszik! :D | |||||
Kibic | Adatlap | 689680 | 2021. október 25. 18:22 | ||
Sziasztok! atika, Tibcsi, köszönöm! atika kérésére: a felhasznált készlet és kiegészítők, anyagok a következők voltak: - Eduard MiG-21bis Around the World (11135) az alapkészlet + - ED648064 törzsféklapok - ED648049 futóaknák - ED648051 fúvócső - ED648050 kabinbelső - ED491036 kabinbelső - ED648999 külső kiegészítők - ED648026 kerekek Nem kellett volna ennyi, mert az alapkészletben is sok minden benne van, ahogy Tibcsi is írja. Mivel szinte az egész csomagot úgy "örököltem meg", akkor már fel is használtam amit csak tudtam. Összeállításhoz TamyaExtraThin és Loctite gél pillanatragasztót, tömítéshez AK104 puttyot használtam, festéshez a következő színeket: MRP-084 alapozó, MRP-351, -352, -353, -004 a fő szinekhez, -299(kilépőélek), -384(oxigéntartályok), -005(levegőtartályok), -173(gumik), -355(kabin szigetelés), -001+044(mix a kabinbelsőhöz). Fúvócsőhöz: AK471 , AK476, MRP-147, -148, -180, -032. Kabibelsőhöz, futóműakna belső részeihez, katapulthoz: Revell sárga, piros, fehér, fekete, ezüst. Matricázás előtt MRP-048 fényes lakk. Matricák: HAD48236, HAD48190, HAD48191, rakétákhoz a készlethez adott matricák. Panelezéshez, koszoláshoz: AK2071, AK2072, PannonColor 826-1 Bemosáshoz MIG-P221, -P281 A végén MRP-126 félmatt lakk. A lakkozás szerencsére csak a fotón csillant be ennyire, a valóságban tényleg félmatt. | |||||
atika | Adatlap | 689668 | 2021. október 25. 12:05 | ||
A kerekek inkább futómű és futóműakna akart lenni, bocs'. | |||||
atika | Adatlap | 689667 | 2021. október 25. 11:43 | ||
A kabin, a féklapok, a kerekek és a felületi panelek esetében látok, vélek felfedezni - emlékezetből írom - "némi" hozzáadott értéket. Gondolom, HAD matrica számsor/felségjel és stencil - de melyik, a régi vagy az új (PG festés ív). Festékek? ...csak kíváncsiságból. :) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 689666 | 2021. október 25. 11:20 | ||
Ahogy elnézem, egy Eduard 21bis Profipack kiszerelésben minden benne van, ami ide kellhet. Kibic: nagyon szép a 21-es, én valamivel mattabbra lakkoztam volna, de így is tökéletes lett! :) | |||||
atika | Adatlap | 689661 | 2021. október 25. 08:45 | ||
Hajjaj! Nagy a baj! Magasra tetted a lécet! :) Kíváncsi leszek a második, a harmadik és az újabb alkotásokra! :D Nagyon szép. Kérnénk egy listát a felhasznált kiegészítőkről és a használt anyagokról! :R | |||||
Kibic | Adatlap | 689660 | 2021. október 25. 07:41 | ||
medor | Adatlap | 689650 | 2021. október 24. 21:43 | ||
Szia! Szerintem abszolút vállalható.Nagyon szép lett! A 'vájtszemű' MiG-21 fanok biztos találnak rajta hibát de ne foglalkozz velük. Építő jellegű kritikát fogadj csak meg.Ne feledd! Nem másoknak,hanem saját magunk szórakozására makettezünk. Jó a koszolás,jók a színek.A matricák nem csillognak be... Én ~30 év makettezés után sem tudnék jobbat.Te 'újoncként' megcsináltad. Csak gratulálni tudok.Így tovább! | |||||
Kibic | Adatlap | 689649 | 2021. október 24. 20:36 | ||
búza | Adatlap | 688570 | 2021. szeptember 15. 16:55 | ||
Bishop | Adatlap | 688530 | 2021. szeptember 13. 23:20 | ||
Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget! | |||||
atika | Adatlap | 688506 | 2021. szeptember 13. 10:28 | ||
Zoli | Adatlap | 688505 | 2021. szeptember 13. 10:26 | ||
Szia, Ha jól rémlik a bis orra picit hengeresebb, nagyobb a beömlő-nyílás átmérője és rövidebb a fémszínű gyűrű. 72-es léptékben minimális a különbség, talán fél mm. Kb. innentől kezdj el lapozni, Precíz nagyon jól bemutatja a különbségeket: www.arcforums.com/forums/air/index.php z | |||||
Tibcsi | Adatlap | 688503 | 2021. szeptember 13. 09:59 | ||
Ezek ugyan makettek csak (Eduard 1/48 mind), de azért látszik a különbség. A kék 40-es a bis, a másik egy SM változat. Az építő a bis-nél felhasználta a Cold War Studio orr részét. | |||||
Bishop | Adatlap | 688499 | 2021. szeptember 13. 09:09 | ||
Szervusztok! Valaki tudna feltenni összehasonlító képet/grafikát a Mig-21MF és a Bis orr részéről? Érdekelnének a különbségek. Segítségeteket előre is köszönöm! | |||||
gabcisoft | Adatlap | 688464 | 2021. szeptember 11. 22:29 | ||
Köszönöm mindenkinek a segítséget. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 688405 | 2021. szeptember 9. 22:08 | ||
Én szürkének látom, kivéve a szívócsatornát borító lemezt, az fémszínűnek tűnik. | |||||
Szabi77 | Adatlap | 688401 | 2021. szeptember 9. 18:27 | ||
Vagy lehet szürke az a fèmszín...? Szabi | |||||
Szabi77 | Adatlap | 688390 | 2021. szeptember 9. 06:56 | ||
magyaralba | Adatlap | 688380 | 2021. szeptember 8. 20:39 | ||
Tibcsi | Adatlap | 688374 | 2021. szeptember 8. 18:55 | ||
Úgy tudom, az akna belseje szürke, de az aknaajtók belül festetlenek. (a képeken a MiG-21F-13 aknái vannak, de ez ne zavarjon.) :) | |||||
gabcisoft | Adatlap | 688368 | 2021. szeptember 8. 08:09 | ||
Sziasztok Még egy kérdésem lenne. A fém színű mMig-21PF futómű aknája milyen színű volt? Fém vagy szürke ? | |||||
jammie | Adatlap | 688297 | 2021. szeptember 5. 11:28 | ||
gabcisoft | Adatlap | 688281 | 2021. szeptember 4. 13:29 | ||
Köszönöm Az orr rész valóban fényesebb, vagy csak más szögben esik rá a fény? | |||||
magyaralba | Adatlap | 688279 | 2021. szeptember 4. 13:11 | ||
Ezüst színű, fémszínű... |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Az ósszes, a SzU-ból érkező gép orosz feliratos volt. Az MF-ek natúr fém színűek, a BISz/AP-k teflonosak. Az MF gépek az első, ipari közepes során kapták meg a kályhaezüst szinüket, kerek számmal és magyar feliratokkal. Terepesre a 4406-os MF lett először lefestve 1980. 04. 10. és 1981. 02. 04. között kísérleti nagyjavítás keretében. A második a 4403 volt. Utána még néhány gép lett ezüstös de '92-tól már minden PG.-ben javított gép úgy ment el. Közben a csapatnál is festettek gépeket, Pápán a kétszámosakat pl. Kecskeméten is egy párat, Taszáron egyet sem.
A lakkozott MF gépeken az összes dielektromos panel és az orrkúp is! középzöld volt, később a PG javított gépeken is "egyformára" lettek festve. Ez a képeken azért látszik sokszor különbözőnek, mert az idők folyamán a kúpvédő mindig fent volt, a többi részek meg nem mindig voltak betakarva. A terepfestett gépeken az összes ilyen alkatrész a terep zöldjével/kékjével volt lefújva.
Bisz/AP nem lett teflonosra javítva, azok mind terepesen mentek ki.
Kerek számot a taszári gépek kaptak, szögleteset a pápaiak.
Szovjet terepfestéssel 21-es csak a négy UM jött.
Képről megállapítani, hogy "VALÓBAN" milyen színű volt az lehetetlen! Ahány monitor, annyi féle!
A fentiek csak és kizárólag az MF-Bisz-AP gépekre vonatkoznak!