<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
gaunt1 | Adatlap | 689556 | 2021. október 21. 19:27 | ||
Willi | Adatlap | 689552 | 2021. október 21. 18:41 | ||
Sziasztok! Csak olvasgatlak benneteket és sokszor csak pislogok. Lehet, bennem van a hiba, de én nem ragaszkodom ennyire a márkákhoz. Vettem vizes Trinát festékeket az alapszínekkel és azokat kevergetem. Nem is tudom, de szerintem nem nagyon lőttem mellé, amikor tankokat festek velük, ráadásul ecsettel, koszolom, a végén pedig matt lakkal fedem le az egész folyamatot. Igaz az utóbbit festékszóróval. Értem én, hogy árnyalatok, meg miegyéb, de nem gondolnám, hogy bárki, aki a fronton harcolt, észrevenné az esetleges eltérést. Persze, ti, gondoltok az ilyesfajta részletekre, de én úgy gondolom, hogy nem azért kell makettezni, hogy megfeleljünk valakinek, vagy valaminek, hanem, hogy jól érezzük magunkat és kicsit kibillenjünk ebből a világból. Főként, ha a világ teljesen más irányba halad, mint mi. | |||||
téglatesó | Adatlap | 689551 | 2021. október 21. 18:24 | ||
Mint írtam, tiszteletben tartom mások véleményét, a tiédet is természetesen, mivel feltételezem, hogy a saját tapasztalatod alapján fogalmaztad meg. Nekem kicsit mások a tapasztalataim. Ha jobban átolvasod ami írtam, akkor láthatod, hogy csak az újabb gyártású Humbrol festékekhez ajánlom mindenléppen a gyári hígítót (és azokból se minden színhez, mert vannak kevésbé kényesek). Valaha az (h)őskorban (ami nekem kb. a '90-es évek) én is hígítottam a Humbrolt/Revellt mindennel, ami a kezembe akadt: terpentinnel, lakkbenzinnel sőt nitrohígítóval - és csodák-csodája: működött! Csakhogy az elmúlt években ezen festékek kémiai összetételén valamit variáltak (sajnos nem előnyükre!), ami miatt nem úgy elegyednek a nem gyári hígítókkal, mint régen. Sok veszkődés után átálltam a gyári hígítóra és nem bántam meg. A fejre állításról: itt sem azt írtam, hogy hányjunk vele cigánykereket, vagy tároljuk tótágast, csak azt, hogy egykor az akkori experték is javasolták, hogy magával a tégely belső pereme és fedele közé befolyó festékkel tömítsük le a tégelyt beszáradás ellen -ehhez kell 1-2 pillanatra fejre állítani lezárás után. Természetesen ez nem kötelező (én magam sem mindig teszem meg). A hígítóval kapcsolatban -neharagudj, hogy ezt írom-, de valamit te ronthatsz el: tisztességesen felrázott/kevert festéket szabályszerűen hígítva gyári hígítójával nekem még sose eredményezett kifényesedő vagy foltos felületet (pedig olcsó Revell ecsetekkel festek). Ilyen jelenséget akkor tapasztalni, ha a festék -kezd bedögleni -nincs rendesen homogenizálva -olyan hígítóval van hígítva, amit nem képes rendesen felvenni. És mint mondtam: festék bekötéssel még sose volt gondom pedig a fent leírtak szerint használom őket. De nem győzöm hangsúlyozni: ezek csak az én tapasztalataim, a véleményemből egyetlen szót sem kötelező senkinek megfogadni vagy akár figyelembe venni. | |||||
Muzzy | Adatlap | 689548 | 2021. október 21. 17:25 | ||
bocsi, pontatlan voltam, alulról felfelé nyomom a tégelyt, a teteje érintkezik az asztallap aljával, nem fordítom fejre. | |||||
Sokol | Adatlap | 689547 | 2021. október 21. 17:15 | ||
Nekem még a JP GP és PC Molakok is meg vannak. Vannak köztük 1987-esek is. Mindig lakkbenzint, terpentint, terpentinersatzot meg később kék Gunzét és narancssárga tikkurilát is használtam hígításhoz. A revell meg a humbrol hígítója is adalékanyagos most már. Fényes lessz tőle a megszáradt felület néha foltokban. Ne állítsd fejre a tégelyt. Inkább üljön le, mint hogy bekössön. Ez nem lekvár. | |||||
Muzzy | Adatlap | 689535 | 2021. október 21. 09:09 | ||
Nem jó, éppen a fém a fémmel tömítés a kívánatos! Ezért nehéz kiönteni belőle a festéket, célszerű pl fecskendőt használni a kivételhez. Alaposan keverd fel még a tégelyben, és utána vegyél ki festéket. Én kézzel rányomom, majd az asztal aljához nyomom a kupakkal, de lehet párhuzamszorítóval is próbálkozni mértékkel. :) | |||||
téglatesó | Adatlap | 689534 | 2021. október 21. 09:08 | ||
Picit vitatkoznék, ha megengeditek. Világ életemben Humbrol Meg Revell enamaleket használtam, most is festékeim (kb. 120 különféle szín) kb. 90% ez a két gyártó adja. 1. Hígításhoz lehet lakkbenzint használni, de a legújabban gyártott Humbrolok -tapasztalatom szerint- nem mindig veszik fel, szétcsúsznak, nem fednek vele rendesen -bár ökölszabály, hogy ez a tulajdonságuk színről-színre változik. Ebben a tekintetben a Revell igénytelenebb, bár ott is vannak problémás színek, amikhez ajánlott a gyári hígító, de tapasztalatom szerint a Revell tökéletesen működik a Humbrol hígítóval is (fordítva még nem próbáltam). Lakkbenzint már csak ecsetmosásra használok, meg esetleg ha feketét festek, ahhoz még jó lehet, a világosabb színekhez mindenképp kell a gyári hígító. Egyszóval: hígításra mindenképp a gyári hígítót javaslom, (egyébként több magyar webshopból is rendelhető folyamatosan, csodálom, hogy nem sikerült beszerezned). 2. Fémre mindenképpen ajánlok valamilyen alapozást (nekem a Mr.Hobby Mr.Metal Primer tökéletesen bevált, egy üvegcse gyakorlatilag egy életre elég belőle), mert -megint a tapasztalataim szerint- alapozás nélkül lecsúszik róla, nem tapad meg rendesen, később ledörzsölhető, még lakkozás után is! 3. Alapozásról: a Humbrol alapozóját abszolúte nem ajánlom, bármi más jobb helyette! 4. Tárolásról: régebben azt javasolták az okosok, hogy a tégelyes enamel festéket használat után úgy tároljuk el, hogy a festék tetejére pöttyintünk 1-2 két kis csepp hígítót (gyárit!), majd tisztára töröljük a fedelet, és miután rátettük a tégelyre, pár másodpercre fejére állítjuk, majd szépen eltesszük. Így beszáradás nélkül tárolhatóak elég sokáig. A beszáradás egyébként főleg akkor veszély, ha már kezd kifogyni a tégely, és több benne a levegő, mint a festék. A többiek által írt bekötéssel/belekötéssel én megmondom őszintén az elmúlt kb. 25 éves makettező pályafutásom alatt egyszer sem találkoztam, pedig, mint mondtam, szinte kizárólag Humbrol meg Revell enamelekkel dolgozom. Fontos! Ezeket mind a személyes tapasztalataim alapján írom, természetesen másnak lehetnek merőben más tapasztalatai is (amiket maximálisan tiszteletben tartok)! | |||||
gaunt1 | Adatlap | 689532 | 2021. október 20. 22:23 | ||
Köszi a tippeket mindkettőtöknek! :) | |||||
Sokol | Adatlap | 689531 | 2021. október 20. 22:17 | ||
Humbrol ne maradjon! Humbrol és Revell enameleket mindig úgy tedd el, hogy tökéletesen tiszta, és kicsit hígítós a kupak belső felülete. Úgy beköt, hogy a feszegetéskor teljesen szétnyírod a peremét, ha nem tisztítod meg! Ez az enamel lényege. Nem kell hozzá külön fém alapozó pl. maratásoknál. Megtapad a fémen, és gyorsítja is a kötését a fémoxid, ezért sohase keverd a tégelyben más anyagú fém pálcával! | |||||
gaunt1 | Adatlap | 689528 | 2021. október 20. 21:20 | ||
Szia! Köszi a gyors választ! Akkor lakkbenzin lesz a Humbrolnál is :) Még egy kicsit a tisztításról, nem pont az lenne a jó, ha a kupak oldalán van egy vékony réteg festék, ahol érintkezik a tégellyel? Csak arra gondolok, így talán jobban tömít. | |||||
Muzzy | Adatlap | 689526 | 2021. október 20. 20:21 | ||
Szia Gaunt! Meglepően strapabíró , higítóra nem érzékeny (legalábbis nekem ez a tapasztalatom, 90-es évek legelejéről van pár dobozos festékem, és szerintem volt, amit terpentinnel higítottam, és még mindíg jó! Én a gunze büdös festékét használom azóta, (levelling thinner) de szerintem a lakkbenzin is jó hozzá. Fontos, hogy a tégely szélét és a kupakot jól le kell tisztítani és légmentesen lezárni. Használat előtt alaposan felkeverendő :) | |||||
gaunt1 | Adatlap | 689524 | 2021. október 20. 19:56 | ||
Sziasztok! Egy kis tanácsra lenne szükségem. Humbrol enamel festéket mivel lehet hígítani? Sajnos a gyári hígítóját nem tudtam beszerezni itthonról. Egészen eddig kizárólag Model Mastert használtam, annál tökéletesen megfelelt a sima, háztartási lakkbenzin is, csak hát sajnos a MM gyártása megszűnt így kénytelen voltam váltani. A Humbrol hasonlónak tűnik, de biztos ami biztos, inkább megkérdezem mielőtt valami butaságot csinálnék :) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 689394 | 2021. október 16. 06:49 | ||
Sokol | Adatlap | 689376 | 2021. október 14. 22:04 | ||
Én revell és humbrol átlátszó festékeket keverek fényes lakkal. Van narancs, kék, zöld, piros, sárga, meg smoke/grease. Kb ezek találhatók gunze, meg tamiya formában is meg, de az akril helyett én enamelt használok ehhez, mert egységesebb fénye van, nem kell utánlakkozni. | |||||
borisz | Adatlap | 689365 | 2021. október 14. 19:38 | ||
joshe | Adatlap | 689361 | 2021. október 14. 18:23 | ||
Jut eszembe, költséghatékony fém festéknek szerintem vállalható kompromisszum a Mr Color C8-asa (tehát nem H8-as, hanem C8-as), valamint a Tamiya új LP-sorozata, abban van mondjuk Gloss Aluminum (LP-70) is. Nem, nincs egy ligában 4-6 féle alclad együttes használatával, de ha egyöntetű fényes fémes színt szeretnél, megérhet egy próbát. Az alap minősége nagyon fontos itt is. | |||||
joshe | Adatlap | 689360 | 2021. október 14. 18:11 | ||
A fekete alap azért jó, mert elmélyíti a színt, sokkal élőbb lesz. Ha kipróbálod, hogy mondjuk egy fehér műanyag kiskanalat felében fekete fényessel alapozol, és utána telibe fújod ugyanazzal az alclad festékkel, meglepő de látszani fog (árnyalatban is), hol van hol nincs fekete alatta. Az is látszani fog, miért mondom, hogy a feketével alapozott rész élni fog. Ez vmennyi lehetőséget ad arra, hogy a fekete mellett, itt ott 1-2 szürkét kéket ilyesmit is bevess alapnak, de minél kisebb a kontraszt annál kevésbé fog kijönni az alapzók színbeli különbsége. Igazából nem ez a módja, hanem jó drágán megvenni azt a pár árnyalatot ami kell és úgy, de mondjuk egy alu színből kettő enyhén eltérőt biztosan ki tudsz hozni az alap színének erős variálásával. Ilyenkor is először az egybe fekete alapot javasolnám, azon meglátszik, hol van még probléma a felülettel, utána szürkét kéket egybet fölé egyes panelekre. Ha a szürke stb nem fényes, akkor újra polír, majd fényes lakk, polír, utána alclad. Ez ilyen olcsóbb megoldás, nem annyira hatásos, de vmennyire látható. A legjobb, ha kipróbálod, és eldöntöd, hogy elég kontraszt-e az neked, mert ha igen akkor bingo, ha nem meg veszel egy további alcladot is. | |||||
Zoli | Adatlap | 689359 | 2021. október 14. 17:55 | ||
Szia, Joshe szavai ivásra alkalmatosak, ajánlott nagyon elraktározni! A színek amúgy mind mások, nem kevergetem. Egymáson kívül nem is tudom mivel lehetne ezeket keverni. Élőben sokkal jobbnak tűnik, és úgy nem látom a polírozatlan alapot... Javaslom, hogy magas ára ellenére többfélét vegyél és valami sima lapra fújd egymás mellé azokat, főleg a sokféle alu színt. (A megfelelési kényszert ne vidd túlzásba, ne tedd túl magasra a lécet először, de azért törekedj arra, hogy egyre szebbek, jobbak legyenek a művek!) z | |||||
Roland719 | Adatlap | 689358 | 2021. október 14. 17:22 | ||
Köszönöm a nagyon hasznos infókat! Zoli, nekem így teljesen megfelelne a vitrinben. Valószínű én is teszek vele egy próbát, de szigorúan minden lépést előre lepróbálva egy mintadarabon.. Amúgy az árnyalatokat te keverted , vagy többfajta szín gyárilag? Elvileg fehérrel , feketével lehet próbálkozni.? (sajnos beleestünk abba a hibába amit megfelelési kényszernek neveznék - és ez sokszor háttérbe szorítja a makettezés igazi élvezetét.. ) Üdv.Roland | |||||
Zoli | Adatlap | 689331 | 2021. október 13. 13:15 | ||
Szia, Néhány kép a Modelsvit MiG-21F-ről. A minőséget ne nézd! A feketét is inkább ködölve fújtam, látszik is néhol a szemcsés alap... Nagyobb nyomással vastagabban fújva sokkal simább nekem a felület, csak rizikós, hogy megfolyik a festék... Szóval nem árt a polír az alapozóra. De talán a fémszín fényessége látszik. z | |||||
truth | Adatlap | 689319 | 2021. október 12. 20:05 | ||
Ezt akartam is kérdezni hogy van-e valami látványbeli különbség a finom pórusos szivacsozáshoz képest :) | |||||
joshe | Adatlap | 689318 | 2021. október 12. 19:47 | ||
Szia, nekem ugyan nincs ALC-105 polished aluminum festékem, de szerintem ezek nem polírozhatóak (buffable) hanem ún. High Shine (magasfényű) festékek. Biztosan kell hozzá egy jó alap, amire fel lehet őket "feszíteni" tükrösre. Az alap nem is úgy kezdődik, hogy fényes fekete, hanem hogy polír hibamentes, egyenletes felület. Lehet pár réteg surfacer és vizes csiszolgatás után alakul csak ki az alap. Erre megyen a lehelletvékony Gloss Black Base fényes fekete, de ez már egy hajszálvékony réteg lesz mert az alclad festék nagyon kis pigmentes, vékony festék. Ennek is hibamentesen kell fényleni, mint a Salamon töke. Obszidiánfekete, mondhatjuk. Na erre mehet a polished aluminum, ami szintén nagyon vékony lesz (polírozással lehet le is nyúzod izibe'), gondolom úgy fog fényleni mint veterántalálkozókon a krómozott istennyila. Nehéz kenyér. A felhasználási tanácsok közt nem ír olyat, hogy nem ajánlott matricázni, hanem olyat ír csak, hogy nem ajánlott matriclágyítót használni a High Shine minőségű festéken. Gondolom a magas fényét könnyen visszaránthatja a mindennapi valóság felé. Ahogy a lakkok is, biztosan elhangolják a fényét, kiveszik kicsit az élét. alclad2.com/how-to/ | |||||
Microbacchus | Adatlap | 689313 | 2021. október 12. 16:47 | ||
Megcsipkedem a szivacs végét, hogy sok apró éles vége legyen, és azt mártom kicsit maszkolóba, majd érintem óvatosan a felszínhez, főleg éleknél, kibúvóknál. Ha megszáradt, utána lehet festeni, és végül ledörzsölni. Amúgy leszoktam róla én is, mert az apró, főleg réz részek sérülhetnek a leszedésnél, plusz ugyanúgy néz szerintem ki a közvetlen festékkel szivacsozás is:) | |||||
truth | Adatlap | 689311 | 2021. október 12. 15:42 | ||
Szivaccsal szoktam chippingelni, mindenféle lyukméretü kozmetikai szivacsot használok. A sós technikára már egy ideje kíváncsi vagyok, lehet teszek vele egy próbát. A folyékony maszkolós chippingelést hogy érted? Szivaccsal feltunkolod, átfested és ledörzsölöd? Szerintem csinos az IS-2 lánctalpa, én ezer éve küszködöm hogy normális beeséseket csináljak (1:72 méretarányban). | |||||
Microbacchus | Adatlap | 689302 | 2021. október 12. 13:47 | ||
Folyékony maszkoló + szivacs chippingre; stencil (esetleg dörzsi szivacs kemény része hosszában kettéhasítva) éles határú textúrára nekem egyszerűbb módszernek tűnik, mint ez a sózás. Kisebb méretarányban (1:48) ilyen lekopásokat/felületi karcolásokat/kifényesedéseket (porból való chipping végül is, plusz a festék kifényesedése a kezdeti kopástól) tudtam olajfestékkel létrehozni ezen az azóta is félkész IS-2-n: www.flickr.com/photos/170649414@N04/51580545128/in/album-72157720005277796/ (a lánctalp tudom, hogy rémes lett, majd még próbálkozom kipofozni). Szerintem kevésbé egyenletes, mint egy szárazecsetelés, de nem olyan direkt, mintha akrilfestékkel lenne. Néhány helyen még acél pigmenttel lehet erősíteni a hatást, nem tudom, élőben erősebb a hatás, mint ezeken a telefonos képeken. Majd kipróbálom többszínű terepszínen is, jó lenne, ha működne ott is, mert messze élvezetesebb technika, mint a hairspray:) és nagy előnye, hogy bármikor folytatható, hozzá lehet adni, illetve napokig le lehet törölni. | |||||
Roland719 | Adatlap | 689301 | 2021. október 12. 13:47 | ||
Egy ismerősöm autókhoz . Eredeti autó zománcot használ szánkód szerint. Flakonba kapja - kifújja tégelybe ,és gyönyörű fényezéseket készít. Talán rá nézek a króm ezüstre..? És megpróbálok 1-2 árnyalat belevinni.. | |||||
Roland719 | Adatlap | 689300 | 2021. október 12. 13:40 | ||
Sajnos olvasva, annyi benne a buktató - hogy lehet hogy nem is éri meg próbálkozni vele. + ha még a polírozható verziót is hozzávesszük.. - ahhoz nem ajánljak a matricázást.. A hírhedt B-29-es lenne a téma. | |||||
Zoli | Adatlap | 689299 | 2021. október 12. 13:28 | ||
Nincs mit. Igen, Gunze akril fekete volt az alap. Hígítani tényleg nem kell, így is túl híg... Az airframe alu annyira, hogy szinte azonnal elpárolog a felületről... De lehet, hogy csak az enyém ilyen... De azért alaposan rázd fel! A pisztoly mosásra úgy rémlik a denszesz is jó volt, legrosszabb esetben Gunze hígító. Képekhez egy kis türelmet kérek. Egy Ki-61 alja nem jött össze, minél többször fújtam át, annál inkább oldotta vissza a korábbi rétegeket, szóval elég füstös lett az alja, erről nem mutatok képet... z | |||||
Roland719 | Adatlap | 689297 | 2021. október 12. 13:17 | ||
Köszönöm Zoli a választ! A Gunze vizesére gondolsz.? Pont az airframe alu kellene - de csak polírozható alu-t találtam eddig. Hígítani ahogy olvasom nem kell))- a pisztolyt mivel mosod el? Tudsz mutatni kész maketten? | |||||
truth | Adatlap | 689295 | 2021. október 12. 11:56 | ||
A sótól mindig idegenkedtem hogy elrontom a textúrát mert lefújja a pisztoly. A sima finom só is müködik? Azzal a finomszemüvel nehezen tudtam eddig elképzelni. | |||||
Zoli | Adatlap | 689291 | 2021. október 12. 09:07 | ||
Szia, Nekem polírozás nélkül is bevált a festék, Gunze fényes fekete alapra fújva, fölé pedig Gunze fényes lakk ment. A matricázással sem volt gond. Viszont az egyik színe nekem olyan, mintha csak hígító lenne, ráadásul épp az az airframe alu, ami nálam a fő szín... Csak úgy használható, ha pl ezüstöt fújok alá, aztán több vékony rétegben ködölve fújom rá az alut. Ha nem ködölve fújom, feloldja az alatta lévő festékeket... z | |||||
Roland719 | Adatlap | 689290 | 2021. október 12. 08:13 | ||
Sziasztok! Van őszinte véleményetek Az Alclad II polírozható aluminium festékről? Gloss Black Base alapozó : ez mehet egyből a makettre vékony rétegekben, takar rendesen? Polished aluminium: ezt lehet matricázni? Polírozás elött vagy után is? Fedőlakk ? ( Matrica miatt.) Köszi a válaszokat! Üdv.. Roland | |||||
Bandika | Adatlap | 689278 | 2021. október 11. 21:28 | ||
Attól függ milyen textúrát szeretnél. A nagy szemű himalájai sóval sokkal nagyobb foltok készíthetőek, mint a sima asztalival, vagy a porszerű vákuum sóval. Ami még hátrányként jut eszembe: csak vízszintes részeken működik, a hajlakkal ellentétben ez lepotyog festés előtt. Koptatáshoz a hajlakk az ideális, míg időjárás effekthez szerintem a só. Amúgy nagyon egyszerű technika. Beszóród, lefested, vízzel és fogkefével ledörzsölöd száradás után. | |||||
truth | Adatlap | 689274 | 2021. október 11. 19:14 | ||
A hajlakkos módszert ismerem, én speciel a DM saját márkás extra erős Balea hajlakkot használok. Kisebb koptatáshoz elég egyszer, a téli visszamosáshoz 2x felfújni, szerintem elég jól működik. Próbálkoztam pisztolyból higítva is, ott sokkal kisebb sikert értem el mint amikor a flakonból fújtam. Én a sós koptatásra lennék kíváncsi. Érdemes valami nagyobb szemű sót venni vagy a sima finom szemű konyhasó is jó? | |||||
Bandika | Adatlap | 689271 | 2021. október 11. 18:02 | ||
Hajlakknál nagyon fontos a réteg vastagság. A vékony rétegről nehezebben, a vastagról könnyebben ázik le a festék. Én a legolcsóbb cien hajlakkal próbáltam, lehetett variálni a kopás mértékét. Roncs maketten ki kell kísérletezni. Amúgy a sós módszer szerintem is jobb, főleg kisebb méretarányban. Egyszerűen könnyebb "irányítani". Csak ott rontja le a festék tapadását, ahol tényleg muszáj. A hajlakkos technikában az sem tetszik, hogy utána alig lehet megérinteni a kész makettet, mert jön le a festék. Az is kérdést vet fel, mi lesz 10 év múlva a makettel. | |||||
Muzzy | Adatlap | 689270 | 2021. október 11. 17:39 | ||
A hajlakk kifejezetten nagy felületekre jó (Pl téli meszelés koptatása) Kicsi koptatásokra a sós (cukros) módszer szerintem jobb. A festett felületet benedvesíteni vízzel, majd erre sót (kristálycukrot) szórni oda, ahova a koptatást akarjuk, megcsináljuk a fedőfestést, majd teljes száradás után egyszerűen ledörzsöljük a sót (cukrot). | |||||
Gabusch | Adatlap | 689267 | 2021. október 11. 16:07 | ||
Bár úgy nem próbáltam, de lehet, hogy a hajlakkos technika leginkább Tamiy/Gunze alkohollal hígítható festékekkel működne, úgy, hogy 96%-os alkohol a hígító minden nélkül. Úgy ugyanis baromi gyorsan szárad, nincs ideje beleivódni a lakkba. Én Vallejo Chipping Mediumot használtam hajlakk helyett, ecsetelt felületre ecsettel felhordva, majd arra ecsetelve további réteget. Hatalmas, bőrszerű darabokban vált le, kész szerencse, hogy nekem úgy is megfelelt. De mondjuk egy repülőn működésképtelen lenne. Erős a gyanúm, hogy gyakorlatilag a felső réteg keveredett a "lakkal" és ez, valamint a festék tulajdonsága (egy elég vastag műanyagréteget képez) okozta, hogy pici koptatást képtelenség volt rajta csinálni. Fújva még nem próbáltam, de lehet, hogy úgy sem jó. | |||||
Microbacchus | Adatlap | 689265 | 2021. október 11. 15:20 | ||
Nekem a 2x hajlakk + víz alapú akrilfesték nagyon vált be, mert nagy foltokban jött le a festék - szerencsére langyos vízzel csap alatt le tudtam mosni az egészet:) Próbáltam egy réteg lakk + alig nedves ecsettel is, akkor pedig nem nagyon történt semmi (langyos víz tusfejből leszedte ezt is szerencsére). Azóta csak kétszer próbáltam ezt a technikát; Heavy Chipping Fluid-ot festékszóróval előre betervezve, hogy hol akarom, hogy jobban feljöjjön a festék, és hol nem (tehát előre variáltam a rétegek számával, több vékony, közelről felfújt rétegben), ezután MRP fehér (Panther https://www.flickr.com/photos/170649414@N04/51576456011/in/album-72157720006637092/) változó vastagságban, helyenként szinte csak fátyolosan; Portland Stone (Stuart, csak az alsó részeken és a dobozokon https://www.flickr.com/photos/170649414@N04/51219794185/in/album-72157719325694696/) vékonyan, de úgy, hogy az OD alapot teljesen fedje. A Stuartnál alig tudtam aktiválni a leválást... iszonyat mennyiségű víz, plusz csiszolótollal való döfködés (nejlon sörtével, nem az üvegszállal) indította csak be, maga a chipping ecsettel. Annyira nem vagyok elragadtatva egyik eredménytől sem, de legalább lett sok apró is, nem csak a közepes/nagy leválások, mint korábban. Sajnos kopást nem nagyon sikerült elérnem, ezt majd a Pantheren a nagyobb leválásoknál megpróbálom fehér olajfestékkel, a Stuart meg nem lesz kopott:) Kopásra: elindult Rinaldinak a YT csatornája, Mission Models festékekkel mutatta be, hogyan lehet kopást elérni, hajlakk nélkül, sima, enyhén vizes ecsettel. 30-60 perc időablak, amíg a MM festék még sérülékeny, ami nem valami sok, szóval részletekben kell gondolom felvinni is. Jó részletesen bemutat mindent, csak marha vontatott az egész, ezért elég szenvedés nézni (szerintem). Szóval létezik módszer a kopásra is, de a MM-szel semmi tapasztalatom. Mutatott amúgy egy teljesen másfajta módszert is chippingre; jól fedő olajfesték (nem túl híg) lapos ecseten, és egy fémdarabról fricskázni a felszínre (ahova nem akarod, hogy menjen, arra papírt teszel előtte). Ezt is jó részletesen bemutatta, és nagyon jó lett a végeredmény. Nekem eddig ez a leginkább szimpatikus módszer, mert a nem tetsző részek könnyen eltávolíthatók, sokszor lehet próbálkozni, de mondjuk valamivel kevésbé irányítható. Kopásra jó még a sárgakupakos (lakk) Tamiya hígító, csak tényleg száraz legyen az ecset, és vékony a felső festékréteg, amit koptatni akarsz. Maketten még nem próbáltam, de sima műanyag lapon nem volt gond, az alsó réteg nem sérült, és nagyon fokozatos átmenetek jöttek létre, sajnos már nincs meg, nem tudom lefotózni. Vastagabb felső festékréteggel viszont maga a katasztrófa. Finom csiszolószivaccsal való visszakoptatás is jó, de tankokon én a legtöbb részt nem érem így el, és ezért nagyon hülyén kinéző lesz a végeredmény, túl direkt (Stuart torony pl. ahol gyakoroltam, mert jelzés jön a helyére). Szóval nálam pont az ellenkezője:) ez egy kimondottan nehezebb technika (számomra), mert az akrillal felfestősnél azonnal le tudom törölni a nem tetszőket egy vizes szivaccsal, viszont így létrejönnek nagyon apró lepattogzódások is, szóval valahol megéri. | |||||
Muzzy | Adatlap | 689251 | 2021. október 10. 23:35 | ||
Szia Halaci! Én flakonból fújtam, szerintem kell túlparázni, itt nem a felület szépsége a lényeg (főleg harcjárműveknél) | |||||
halaci | Adatlap | 689242 | 2021. október 10. 19:03 | ||
Köszönöm! Persze, kisérletezéshez mindig roncsot használok, csak próbálom az elején kiszűrni a változókat, pl. hogy azért nem sikerül, mert más lakk kellett volna. Fújni közvetlenül a flakonból szoktad, vagy dekantálod és pisztolyból? | |||||
Muzzy | Adatlap | 689241 | 2021. október 10. 18:22 | ||
Szia Halaci! Én egy noname (szerintem a legolcsóbb) hajlakkot használtam, bármelyik jó, ami kimosható. Attól függően, hogy mennyire akarod visszamosni kell a száradásával várni, ha kevesebbet, akkor várd meg míg teljesen megszárad. A kézmeleg víz jól visszamossa. Először próbáld ki egy roncson vagy műanyag lapon. Muzzy | |||||
halaci | Adatlap | 689240 | 2021. október 10. 18:00 | ||
Hajlakkos koptatást (alapszín => hajlakk => camo => vízzel visszaszedni) aki csinált már, milyen hajlakkot használt hozzá? Van valami különbség köztük? | |||||
Freddy | Adatlap | 689031 | 2021. október 1. 11:46 | ||
Egyébként nem hiszem, hogy ezzel tönkremenne a festék, nagyon sok rozsdának bele kellene mennie, hogy a színét/állagát érdemben megváltoztassa. Ha látod, hogy rozsdásodik, vedd ki belőle, ennyi. | |||||
halaci | Adatlap | 689011 | 2021. szeptember 30. 19:12 | ||
lehet, hogy a lakkban van valami agresszívabb összetevő, ami a többiben nincs. | |||||
ltom74 | Adatlap | 688999 | 2021. szeptember 30. 11:21 | ||
van uveg golyolyuk is legkozelebb azt fogom belerakni mrpaint.sk/index.php Remelem azert nem vagtam tropara az osszes sima sokkal surubb ak 3rd gen festekem, ott mindtha meg nem rozsdasodna. | |||||
ltom74 | Adatlap | 688998 | 2021. szeptember 30. 11:18 | ||
Freddy, halaci Köszi a válaszokat! AKkor ezek szerint vízbázisuba ne nagyon tegyem... Mrp-t használtam ami nem tudom hogy acel e de most nezem a leirasat hogy lakk bazishuzoz ajanljak, idaig ezt nem vettem eszre www.premiumhobbies.co.uk/paintingsupplies/mrp-mr-metal-balls-mrp-mb | |||||
halaci | Adatlap | 688997 | 2021. szeptember 30. 11:08 | ||
Ahogy Freddy is írta, ez valószínűleg nem "oldódás", hanem rozsda. Az általad írt többi festék oldószeres, nem vízbázisú. A sima csapágygolyó nem mindig jó az összetétele miatt. Célszerű vagy kifejezetten erre a célra (persze jó drágán) árult acélgolyókat venni, esetleg üveg vagy hematit golyókat használni. | |||||
Freddy | Adatlap | 688994 | 2021. szeptember 30. 10:32 | ||
Nem csak arról van szó, hogy a vízbázisúság miatt rozsdásodik? Olyan nekem is volt. | |||||
ltom74 | Adatlap | 688992 | 2021. szeptember 30. 10:28 | ||
halaci | Adatlap | 688652 | 2021. szeptember 18. 22:45 | ||
-lehet desztvízzel is higítani, de festéshez én mindig az adott festék(típus) higítóját használom. Jelen esetben a Vallejo Thinnert, kevés Vallejo Flow Improverrel. (MiG-et fújtam már vele, nem volt különbség a viselkedésben.) - a pisztoly tisztításához a legcélszerűbb először nagyon bő vízzel többször kiöblíteni, nyomással. (mosogatószeres flakon pl teljesen jó hozzá, de sokan a tetoválók által használt csőrös flaskát használják. Sprődebb sörteecsettel megtisztogatni a tartályt és a belsejét, higítós fültisztító pálcával a tű hegyét és a dűzni csúcsát. Utána acetonmentes körömlakk lemosót kicsit állni hagyni benne és utána nagyobb (25-30 psi) nyomással kifújni. Ha nincs elszíneződés egy fehér papíron, akkor pár csepp higítóval még egyszer átfújni és kész. - minden színt ugyanúgy több vékony rétegben, mint bármelyik másik festéknél. 0,3-as dűzninél én 3-3-1 arányban kevertem a festéket-higítót-retardert, 15-20 psi-vel fújva nagyobb felületnél. Ebből színtől függően általában két réteg elég. Ha finom mintát akarsz fújni akkor itt is hígabb festék, kisebb nyomás kell és közelebbről kell fújni. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
A MM-nek az egyetlen baja, hogy hajlamos volt bedögleni. A festék tetejére feljött a hígító, az alja meg mint a gumi összeállt, egyben ki lehetett venni az üvegből, anélkül hogy összemaszatoltam volna magamat. És az egész teljesen véletlenszerűen történt. Volt olyan aminek két használat után vége volt, de volt olyan tégely is aminek évekig nem volt semmi baja pedig rendszeresen vettem ki belőle.