<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25. |
Sokol | Adatlap | 692112 | 2022. január 17. 21:45 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Podva | Adatlap | 692096 | 2022. január 17. 09:40 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Szia Ne haragudj nem értem mi a gáz? Hogy nincs rajta a bombaszórós 41 decemberi, vagy 42 januári átrepülős képen a sáv? Akkorra a jugó balhé már már majdnem, illetve ténylegesen "tavalyi" hó volt! Az "égei, nagymagyar minta" na az gáz! De az "tudomány" mai állása szerint az nem is égei, hanem az olasz légügy minisztérium 1937 szeptember 8.-án kelt utasítása alapján kiadott B, vagy C típusú álcázófestés! Tekintettel azonban arra hogy az utasítás mellékleteként feltüntetett szín és folt minták nem maradtak meg, így azokat háború után alkották meg a CMPR alkotói, amit persze kritika nélkül átvettek egyesek Magyarországon, és megszületett az "égei" mintás zöld alapon zöld Re 2000, meg Cr42. Üdvözlettel: Viktor | |||||||||||||||||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 692074 | 2022. január 16. 13:55 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
(Én nem papírformában jutottam hozzá sajnálatomra a hivatkozott könyvhöz, így talán kevesebb részletet tudok azon megkülönböztetni.) Ez alapján a jobb oldali képen lévő gép függőleges vezérsíkján mintha talán világos festés lenne pont olyan lemezosztás mentén mint a többi később festett/fotózott gép esetében. (Közel egy évvel a délvidéki események előtt érkezett a v.401.) | |||||||||||||||||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 692065 | 2022. január 16. 09:16 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Üdv! Bocsánat, én nem találom a hibát a képen, bizonyára más jellegű hibát próbálok azonosítani. Mi az amit észre kellene venni ? Fejtsd ki légyszíves a teljes gondolat menetet, szeretnék okosodni! Köszönöm! Üdv.: pmheros | |||||||||||||||||||||||||||||||
Sokol | Adatlap | 691839 | 2022. január 7. 22:02 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Azért a Govi könyvre emlékeztél, mert a létrás bácsi abban is csak nyaral. 130. oldal A Longhi képről a gép ott van szintén a Govi könyvben eredetiben (a 118. oldalon), aztán Börgöndön (128. oldal) Keresd a hibát a képen! | |||||||||||||||||||||||||||||||
Sokol | Adatlap | 691837 | 2022. január 7. 21:12 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Hát :D A szárnyakon azok a sávok akkor is ott vannak ám, ha nincs alatta ék? Meg hát nem is sárgák, hanem fehérek. A létrás bácsi éppen Pantellerián nyaral. Ellenben tudok mutatni még viccesebbet transzferben '42 januárjából,ami meg hirtelen megmagyarodott, -úgy hogy az olasz adapter is rajta maradt. Görgess le itt: www.asso4stormo.it/arc_02/04Stormo/SantoGino_gin/Santo.htm Meg olyat is amin már eleve égei a nagymagyar minta, és olyan korai, hogy még a Longhi is rajt van. it.wikipedia.org/wiki/File:Ing._Alessio_e_Ing._Longhi.png Ráadásul a wikipédiában ott virít a chitonal szól. Lehet elgondolkodtatónak kellene lennie. Érzitek mennyire gáz a helyzet igaz? | |||||||||||||||||||||||||||||||
Podva | Adatlap | 691744 | 2022. január 5. 16:37 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok Eddig úgy rémlett, hogy az első kép a Sergio Govi-könyvből van, de most ismét végigpörgetve vissza kell szívnom ezt a kijelentést: Nem tudom honnan van. Ami a V.456-ost meg a V.457-est illeti Kováts Lajos Sojmok, Héják, Nebulók című könyve alapján mindkettő légi úton érkezett az országba. Tehát dönteni kell hogy az olasz, vagy a magyar szerzőnek higgyen az ember. Én az utóbbi állítást fogadom el. Üdv Viktor | |||||||||||||||||||||||||||||||
ecsetes | Adatlap | 691743 | 2022. január 5. 16:00 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 691742 | 2022. január 5. 15:25 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Üdv! Az első fotód teljes új számomra (,de jó lenne tudni melyik könyvből való). Az a jóember az állványon tényleg nagyon olaszos. Az állvány pedig mintha csak a típusra szabott "sablon" lenne a gyártáshoz. Ez a kép alapján én is hajlok arra, hogy az olaszoknál kapta ezt a stílusú sárga festést. Viszont betennék erről az ?olasz? típusú "átrepülős" sárga festésről egy (kettő) képet, ami nekem még mozgatja a fantáziámat. Zavarkeltő, hogy kb annyira nincsenek fenn a vezérsíkjai, és szárnyai, mint a v455 -nek ami vonaton szétszerelve érkezett. (A magyar forrás a v457-re átrepülést ír.) A fotó képaláírása: Due immagini degli hangar dove avveniva il montaggio dei Re 2000 giunti da Reggio a mezzo ferrovia. In entrambe le mimmagini il velivolo è il V. 457. Google fordítás: Két kép azokról a hangárokról, ahová a Re 2000-es szerelvénye vonattal érkezett Reggióból. Mindkét képen a repülőgép a V. 457. Üdv.: pmheros | |||||||||||||||||||||||||||||||
Podva | Adatlap | 691736 | 2022. január 5. 07:01 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Szia Igen az is igaz, a V.412-t is átrepülték. viszont ne feledd, hogy az olaszok folyamatos késésben voltak a szállítással, illetve a nekünk gyártott tételekből időről időre pár darabot lecsíptek, illetve más géppel helyettesítették. Nehéz követni, mikor készült el egy gép és ténylegesen mikor érkezett meg hozzánk. Az első fotó egy olasz könyvből van, biztosra nem merem állítani, de van egy olyan sejtésem, hogy ezek a fickók a képen olasz anyanyelvűek. Vagyis azt sugalja a fotó, hogy, az olaszok festették fel a felségjelet eltakaró sávot még a gyárban. A második képen a V.454 van, aminek az az érdekessége, hogy a gépet 41 május-5.-én repülték át és Kováts Lajos szerint nem egészen egy hónappal később eléget Szolnokon. láthatóak rajta a sárga sávok, vagyis ezt a jelzést 1941 májusában viselte csupán. Ugyanakkor a 3. képen (szintén olasz forrásból) az április végén vasúton szállított V.455 látható, amin nincs sárga orrfestés. Tehát ez valószínűsíti, hogy ez bizonyos jelzés csupán az átrepüléshez volt szükséges. Üdv Viktor | |||||||||||||||||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 691732 | 2022. január 4. 21:46 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Üdv! Akkor meglehetősen óvatosak voltak, mert a v412 augusztus elsején jött, és ugyanezt a v460 stílusú sárga mintát követi. Nagyon hiányos ez az időszak és téma kikutatott, elérhető információ bázisa. Üdv.: pmheros | |||||||||||||||||||||||||||||||
ecsetes | Adatlap | 691729 | 2022. január 4. 18:04 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Üdv! Sajnos nem találom, de volt egy régi filmhíradó a Ju-86-osainkról. Abban van egy pár másodperc, amikor "Raták" csapnak le a gépre. Ezt Re.2000 gépeink játszották. Arra emlékszem, hogy az orruk telibe sárgák voltak. Ha esetleg megvan valakinek, akkor azon lehet látszik a gépek hasa is. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Podva | Adatlap | 691725 | 2022. január 4. 14:55 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Szia Írtad: (A v460 és társain motorburkolat, vagy a magassági kormányfelületek alsó-felső felének festését mi indokolhatta, ha csak a nemzeti jelzések eltakarása volt a cél?) Jugoszlávia 04.17.-én kapitulált. 3 nappal később pedig a V.460 és társai elindultak Reggio Emiliából Magyarországra légi úton. Nyilván az óvatosság is motiválta őket, amikor jugoszláv, vagy a III. birodalom Jugoszláviával határos légterén repültek át. Ezért lett sárga az orr és a farokfestés... szerintem Üdv: Viktor | |||||||||||||||||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 691724 | 2022. január 4. 14:28 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Üdv! Köszönöm a segítő hozzászólásokat! Van képem a v419 -ről alulról a szárny kilépőélig, azon a belépő élen lévő terület értékelhető festés szempontjából. Az eredeti olasz egyenes szélű kontúros festéshez képest nagyobb átszóródású kontrasztosabb minta látszódik. A kép széle felé a szárnyvégi sárga terület vonala sejlik fel, ami szerintem nem került felülálcázásra. A lenyitott fékszárny viszont árnyékos helyzetbe került, annak festését nem tudom megítélni, így ez még számomra részben kérdés maradt. Illetve még abba is jó lenne betekintést nyerni, hogy a farokrész alja, a vízszintes vezérsík alja, és a korai széles törzsgyűrű alsó része is sötét festékkel lett felülfestve vajon ? (A v460 és társain motorburkolat, vagy a magassági kormányfelületek alsó-felső felének festését mi indokolhatta, ha csak a nemzeti jelzések eltakarása volt a cél?) Üdv.: pmheros | |||||||||||||||||||||||||||||||
Podva | Adatlap | 691718 | 2022. január 4. 09:19 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Szia Szerintem jól látod a dolgot: A sárga be- és kilépőél festése illetve annak eltüntetése a Jugoszlávia elleni hadműveletekhez kapcsolódik. Azonban itt is fontos az időrend: 1941 április elején mindössze 26 db Re 2000 szállítása történt meg, köztük az általad felsoroltaké. Azonban a V.460 Kováts Lajos kutatása alapján csak április 20.-án érkezett, légi úton 7 társával és tekintve, hogy épp a nemzeti jelzés van eltakarva rajta, nem kizárt, hogy az átrepüléshez használt ideiglenes jelzés látható rajta, tehát valószínűleg nem releváns a te szempontodból. Ami a 419-et illeti van róla fotó alulról, ha nem ismered felteszem ide délután. Üdvözlettel: Viktor | |||||||||||||||||||||||||||||||
ecsetes | Adatlap | 691716 | 2022. január 4. 01:04 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Szia! A V.419 aljáról készült közeli kép (szárny alatti éktől-ékig és a motor elejétől a szárnyak kilépőjéig)segítene? :) | |||||||||||||||||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 691712 | 2022. január 3. 21:48 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Üdv! Foglalkozott-e itt valaki mélyebben a Re 2000 -eseink hadműveleti jelzéseivel? A sokat fotózott v419 -es felüljavított/felülfoltozott festésén indult el a gondoltmenetem. Eleinte csak azt gondoltam, hogy az erősen hámló olasz festés eltakarását szolgálta a sötétebb foltozás. Hamar eljutottam odáig, hogy abban az esetben a megkopaszodott szárnytövet is kezelték volna festékkel, de azt valamiért mégis csupaszon hagyták. Vagyis ott valami látványos dolgokat kellett utólag eltüntetni. A sárga hadműveleti jelzések létéről tudtam, de én nem ezt a (veszprémi) jelölési sémát ismertem 1941 áprilisából, ezért esett nehezemre sárga festésnek azonosítani. Egy kis háttérinfóval és sok kép átböngészésével arra sikerült jutni, hogy a fentről jövő utasítást az egyes alakulatok különbözőképpen értelmezhették a „~tengelyhatalmi” jelölések megvalósításának vonatkozásában. (Ebben az eszmefuttatásban most csak, és kizárólag a németek Jugoszlávia elleni hadjárata miatt a magyar repülőgépekre felkerült sárga jelölésekre gondolok, és nem a későbbiekben más formában megjelenő „keleti frontos” sárga jelzésekre.) Véleményem szerint Veszprémben a v409, v410, v415, v418, v419, v420, v426, v448, illetve a korai Székesfehérvári gép (talán v403, v404, v406, v407 kaphatott és) a v405 kapott biztosan ilyesmi stílusú sárga festést. Fontos: nem létezett ilyen veszprémi, vagy börgöndi séma nevezéktan, csak a gyakoriságban általam érzékelt mintákhoz rendeltem magamnak utólag gyűjtő neveket a követhetőség miatt! A beszúrt Cr 42 -es felső szárnyának túlzónak tűnő sárga festését látva gyúlt fényt a fejemben, hogy mennyire extrém mértékben voltak képesek jelezni a hovatartozást, és egyúttal az is, hogy teljesen megegyezik ez a sárga festés jelölési forma a v419 -en látható javítás formájával. És akkor a kérdésem a hozzáértőktől: Az általam pirossal körül rajzolt részek a szárny alsó felén ugyanúgy/ugyanott jelentek-e meg, mint a szárnyon felül? Szívesen fogadok minden választ, ami konkrétan a kérdésemre vonatkozik, mégjobb ha kedvesen egy fotóval illusztrálja nekem a válaszoló, hogy valóban értsem, lássam a festés kialakítását. (U.i: A v441 debreceni, a visszafestésből láthatók, hogy máshol voltak korábban a sárga területek, vagyis azon gép hasáról készült kép esetünkben nem erre a kérdésre megoldás) Nagyon, nagyon köszönöm előre is! | |||||||||||||||||||||||||||||||
ecsetes | Adatlap | 690000 | 2021. november 7. 23:34 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Szia! Maradt a német és a farokban is volt beépítve. Fotók alapján. | |||||||||||||||||||||||||||||||
milesChristi | Adatlap | 689998 | 2021. november 7. 20:13 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Tudja valaki, hogy a He 111P-k milyen géppuskákkal repültek? Maradt a német, MG sorozat, vagy Gebauer-t kaptak ezek is? És a farokba fixen épített? Elöre is köszi. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 688826 | 2021. szeptember 24. 13:00 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Köszi! Szerencsére a Schwarzlose-k külön alkatrészek. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Podva | Adatlap | 688788 | 2021. szeptember 23. 10:47 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Elképzelhető hogy volt, fotó mindenesetre csak a fehérrel átfestett fekete keresztről van, csillag nélkül. Ha építed arra figyelj majd, hogy az iratok szerint egyetlen schwarzlose-val használtuk. Üdvözlettel: Viktor | |||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 688782 | 2021. szeptember 23. 10:00 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Köszönöm neked is. Az itt van: www.wardrawings.be/WW2/Files/2-Airplanes/Axis/4-Others/04-Hungary/Fokker-DVI/Fokker-DVI.htm Sok fantázia mondjuk nem kell hozzá, hogy a fekete vaskereszteket festették át vörös csillaggá. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Podva | Adatlap | 688774 | 2021. szeptember 22. 20:28 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
puskaspeti | Adatlap | 688758 | 2021. szeptember 22. 08:51 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
https://www.makettinfo.hu/upload/202109/1589177_93140_Fokker_D_VI._cr.png?rnd=2064640585&randkey=1908197294 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 688741 | 2021. szeptember 21. 10:31 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Monarchia légierejében szolgáló Fokker D VI-ről ismer valaki fotót vagy normális grafikát? Egy tanácsköztársaságosról találtam csak rajzot. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Wrecker | Adatlap | 687926 | 2021. augusztus 20. 14:51 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
tyimosenko | Adatlap | 684769 | 2021. április 24. 23:11 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
tyimosenko | Adatlap | 684768 | 2021. április 24. 23:11 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Elmaradt az összehasonlító fotó. Winkler László képe. | |||||||||||||||||||||||||||||||
tyimosenko | Adatlap | 684767 | 2021. április 24. 22:58 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Építem az LF Models Fokker CV E makettjét. Elrettentésül felteszek róla egy fotót. Az még hagyján, hogy a motor mögötti orrszekció 1,2-2 mm-rel szélesebb volt a törzsnél, de csak később vettem észre, hogy teljesen rossz a formája. Ha valaki építeni ezt a makettet, jó ha tudja, hogy nem alkalmas dobozból a WM Fokker megépítésére. Természetesen a szárnydúcok is teljesen rosszak. Igazi zsonglőr teljesítmény (lenne) feltenni a felső szárnyat. Az utóbbi hetekben hasonló problémával szembesültem a choroszy modellbud Breda Ba. 25 makettel is. 7 hengeres csillagmotor van a dobozban, a magyar gépeken viszont 9 hengeres motor volt. Teljesen át kell alakítani a gép elejét, új motort beépíteni... | |||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 684669 | 2021. április 21. 18:58 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Végül is látszik rajta századjelvény. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 684666 | 2021. április 21. 12:48 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
És az egészben a legszebb, hogy ezt szokták időről-időre publikálni mint "az egyetlen kép amin látszik a Puli századjelvény felfestve" | |||||||||||||||||||||||||||||||
J_K | Adatlap | 684661 | 2021. április 21. 11:30 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Szia! Természetesen csúnya hamisítvány. Az eredeti -ha jól emlékszem- Karl Kennel gépe az SG2-ből. | |||||||||||||||||||||||||||||||
puskaspeti | Adatlap | 684660 | 2021. április 21. 11:22 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok, Magyar FW-190 F8-asok építésére készülve fedeztem fel két képet a neten. Sajnos úgy tűnik nekem a 17-es gépünk képe fotóshop eredménye. :-( Vélemény? https://www.makettinfo.hu/upload/202104/tn_800x600_1587170_96600_17a.jpg?rnd=1071724820 https://www.makettinfo.hu/upload/202104/tn_1587170_96630_unnamed.jpg?rnd=1344298698 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 684388 | 2021. április 12. 19:38 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Üdv! Ezt nem olyan rég találtam, de időbe került, míg meglett. Nos, milyen gyakran láttok belső képet Ca 101-esről! (Olyan, mint a mesében: aki nem hiszi, járjon utána www.cmpr.it/MN%20-%20Manuale%20Ca.%20101/man.%20Ca.101.htm | |||||||||||||||||||||||||||||||
Sokol | Adatlap | 684259 | 2021. április 10. 14:05 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Ez most valójában nagyon off lesz (csak a méretarány miatt gondoltam..): surfcity.kund.dalnet.se/falco_ra.htm | |||||||||||||||||||||||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 684227 | 2021. április 10. 09:06 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Szeretnék építeni egy CR-42-t, mert az ICM 1/32-ese nagyon inspiráló. Ha van valakinek képe szilánkmintás festésű gépekről, kérem segítsen ki, sajnos kevés, és nem túl jó minőségű képem van ezekről a gépekről. Köszönöm előre is. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 683696 | 2021. március 27. 10:32 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
G.12! Néztem én is, hogy gyanús a kereszt, mert eddig nem láttam, de végignéztem a hárommotorosakat, és ezzel volt a legtöbb hasonlóság. A G.12 eszembe sem jutott, annyira ritka madár. Duplájára nagyítva, ha tudom, hol keressem, még a dudoros motorburkolat is sejthető. | |||||||||||||||||||||||||||||||
solyom | Adatlap | 683692 | 2021. március 27. 09:39 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! S.M. 75-ös gépről még nem láttam fotót keresztes hadijellel. Ezen a képen is szerintem inkább egy Fiat G.12 látható... A sárga szín nem is annyira a fényviszonyok miatt látszik néha nagyon sötétnek, hanem a filmnek a típusától, amire készült a felvétel! BB | |||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 683685 | 2021. március 27. 07:21 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Bocsánat, a 008-ra gondoltam. Erre | |||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 683684 | 2021. március 27. 07:20 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Itt látszik a sárga szárnyfestés pontos mérete is - bár ez késői hadijel, úgyhogy inkább a keleti front jelzése már a délvidéki helyett. Ami fura, hogy a 074-es képeden viszont határozottan sötétnek látszik a törővég. Azt tudom, hogy a sárga szín nagyon furcsán tud viselkedni különböző fényviszonyoknál, ez viszont már attól is extrémnek tűnik. Ha nem tudnám, hogy sárga volt, én azt mondanám, hogy piros. Hasonlóan, bár nem ennyire sötét a sebesültszállító E.105 képén is, de ott még hihető a sárga. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Z63 | Adatlap | 683680 | 2021. március 26. 21:43 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Ennyi a készletem! | |||||||||||||||||||||||||||||||
Planes | Adatlap | 683566 | 2021. március 23. 16:00 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 683176 | 2021. március 15. 14:16 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Összedobtam a két fotó alapján az E.102 feltételezhető oldalnézeti folttérképét. Felülnézet sajnos nem lehetséges, de arra elég jó támpont a többi gép. Megjegyzések: - a két fotó eltérő időpontban készült, a jobb oldali a jugoszláv hadjárat előtti állapot. - színekért felelősséget nem vállalok, a háromszínű Ju 86-ot vettem alapul. - minőségért elnézést kérek, fél óra alatt dobtam össze paintben. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 683139 | 2021. március 14. 20:55 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Igen én is úgy látom, ez a 102-es. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 683129 | 2021. március 14. 18:57 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Ha jól látom, ez az E.102. A 101 és 103 kizárt, azoknak van erről az oldaláról kép és nem egyezik. A 104-hez túl íves a szám. Lehetne még akár a 105 is, de annak meg a farka más | |||||||||||||||||||||||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 683123 | 2021. március 14. 17:24 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Podva | Adatlap | 683079 | 2021. március 13. 14:35 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Szia Migggyuri Az Avia-Infó a legfrissebb kutatás alapján írja az E102-t fogadd el bátran. Ami a MÁVAG-Héjákat illeti, 43 elejétől kezdték felszerelni velük a honi légvédelmi vadászalakulatokat (1/1., 2/1. vadásszázadok) Aztán a 44 elején beérkező győri Messerek kiszorították őket az első vonalból. Elkerültek Tapolcára, a vadásziskolára, a repülőakadémiára, de még a 101. Puma vadászosztály állományába is jutott (Nyilván a 101/6. "Kölyök"-höz) Ami a legyártott darabszámot illeti a Sólymok Héják Nebulókban 185-ig fut a sorozat számozása. Szerző szerint kb. 165-170 db átvétele történt meg ténylegesen. Azonban, ha július 27.-i csepeli bombatámadásnál valóban elpusztult 25-30 nem komplett gép (amikor még csak a V.672-nél, vagyis a 168. gyártott gépnél tartottak) akkor elképzelhető, hogy a ténylegesen használatba vett Héja-M gépállomány még ennél is kisebb volt. Üdvözlettel: Viktor | |||||||||||||||||||||||||||||||
denkmeyer | Adatlap | 683044 | 2021. március 12. 08:28 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Helló! A Mávag Héjja harcokat említő oldalak a L H Mo felett c. könyvben: 116., 153., 176., 191. denk | |||||||||||||||||||||||||||||||
Zali | Adatlap | 683038 | 2021. március 11. 22:28 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
ÜDV. AVIA-info szerinz a 102-es | |||||||||||||||||||||||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 683031 | 2021. március 11. 20:43 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Kérdésem: 1941. április 12-én az E.101 vagy az E. 102 számú SM-75 zuhant le fedélzetén egy ejtőernyős alegységgel? A szakirodalomban mindkét szám szerepel (persze, hol az egyik, hol a másik.) Elbizonytalanodtam. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Leszarom. Kaparja más gesztenyét.