<<< Vissza | Tovább >>> |
rod666 | Adatlap | 692976 | 2022. február 11. 19:22 | ||||||
GR74 | Adatlap | 692970 | 2022. február 11. 17:27 | ||||||
Előre bocsátom, hogy nem tartom magam "szegecs-számlálónak" (nem szoktam tolómércével méregetni a maketteket), és igazából a HobbyBoss irányába sincs előítéletem (sőt, szívesen építem, mert a sokak által kiemelt ilyen-olyan méret- és alakhibák ellenére, tetszik a részletességük). Amire utaltam a korábbi bejegyzésemben az is inkább csak bosszantó részlet: ha az egyik készletükben meg tudják oldani, akkor a másikban miért nem. Az AH-1-el az a "gond", hogy a hajtómű kiömlőjét a kiáramló forró gázokat a rotor alá terelő szerkezettel adják, nem a "hagyományos" kiömlővel (erről lásd a mellékelt fotót, hogy milyen volt az eredeti). Ebben az a bosszantó, hogy - ahogy medor is írta - az AH-1S kiadásukban meg benne van a hagyományos kiömlő, ennyi gőzzel ehhez is mellékelhették volna (bár ahogy elnézem, az F változat törzse és a "Strela"-kiömlő egybe van öntve). A nagyobb gond az, hogy a rotorlapátok is teljesen mások a két dobozban, és HobbyMurphy törvényei szerint abból is pont a rossz változat van a "Wild Thing" jelzéseit is tartalmazó dobozban (bár ezek után szerencsésebb lenne azt mondani, hogy a "Wild Thing" jelzései vannak rossz dobozban:) Referenciának lásd a korábban linkelt fényképet az eredetiről, és a dobozbontást itt: www.super-hobby.hu/products/AH-1F-Cobra-Attack-Helicopter.html Az UH-60-nal személy szerint a törzs és a farokrész közötti átmenettel "van bajom". Ez is csak azért, mert ha a másik kiadásban - nekem a HH-60 van meg - szépen meg tudták oldani az átmenetet, akkor itt miért ilyen szembeszökően szögletes? Referenciának ismét itt van a két dobozbontás (a törzset mutató képeket vesd össze), és egy kép a dstormról (mert tudom, hogy vannak különbségek a szárazföldi és a tengerészeti gépek között, de itt pont nem kellene legyenek): www.super-hobby.hu/products/UH-60A-Blackhawk.html www.super-hobby.hu/products/HH-60H-Rescue-hawk-Early-Version.html dstorm.eu/pictures/nose-arts/h-60/82-23673_1.jpg Lehet, hogy vannak más eltérések (nekem így elsőre a hajtómű teteje körüli rész is gyanús), de ennyire már nem mentem bele. | |||||||||
borisz | Adatlap | 692963 | 2022. február 11. 00:34 | ||||||
Szia! Vázolnád, hogy mi a gond az UH-60-al és az AH-1-el? | |||||||||
medor | Adatlap | 692962 | 2022. február 10. 23:14 | ||||||
Megveszed a HobbyBoss 'S' változatot is a jó hajtóműkiömlőkkel potom ~5000 forintért és már meg is vagy!Nem értem a problémád. ;) Nem tudom ha volt öntőszerszámuk miért nézték így be (ezt is)... | |||||||||
atika | Adatlap | 692946 | 2022. február 10. 18:52 | ||||||
...na meg az MO helyett az SJ-t felrakni. (Ha a pilóták nevétől eltekintünk.) Összehozható, de macerás. :) | |||||||||
atika | Adatlap | 692945 | 2022. február 10. 18:50 | ||||||
Hasegawa F-15E E39 - a 87-0207 gép ott volt az öbölben: www.dstorm.eu/pictures/nose-arts/f-15/usa/87-0207_1.jpg.
A matrica némi átalakítást igényel - a függőleges vezérsíkok fehér szegélyű sárga csíkját kell "házilag" megoldani. Matrica: www.super-hobby.hu/zdjecia/1/6/4/14321_1_hase39_11.jpg. | |||||||||
sanyi | Adatlap | 692944 | 2022. február 10. 18:18 | ||||||
Üdv! A belga Délbábokról hallottatok már? Ők is ott voltak: master194.com/forum/viewtopic.php Üdv Sanyi | |||||||||
GR74 | Adatlap | 692941 | 2022. február 10. 17:46 | ||||||
Bocs, a lényeget majd' elfelejtettem. HobbyBoss AH-1F dobozában is kincs lapul. Bár a festési utasításon ki tudja miért (mert HB?) "The Road Warrior"-nak nevezi (jó NAGY betűkkel, hátha nem vesszük észre a tévedést), a jelzés a 082-es "Wild Thing" géphez tartozik. dstorm.eu/pictures/nose-arts/ah-1/0-17082_1.jpg A HB, ahogy a képen látszik, a hajtóműkiömlőt is alaposan elnézte. | |||||||||
GR74 | Adatlap | 692940 | 2022. február 10. 17:40 | ||||||
Ott van még az A-10 Warthog. Még az évfordulós "gulf war edisön" előtti kiadásokban (Revell klónt is beleértve) lapulnak öböl-háborús jelzések. Persze ezek már lehet, hogy csak "gyűjtőknél" vannak meg, mert a boltokban már az újabb kiadásokkal lehet (?) találkozni. A Revell (és Monogram elődje) EF-111 is öböl-háborús (a dobozon nem írja, de a "vájtszemű" makettező egyből kiszúrja a dobozgrafikán a lényeget). | |||||||||
GR74 | Adatlap | 692938 | 2022. február 10. 17:21 | ||||||
Nem tudom, belefér-e a Laci által felvetett "kategóriába" (szerintem igen, hisz a dobozon nem írják, de az összerakásin már egyértelmű, hogy öböl-háborús). A HobbyBoss UH-60A Black Hawk dobozában ez a gép van: dstorm.eu/pictures/nose-arts/h-60/82-23699_1.jpg Off: az már más kérdés, hogy mit csinálunk a műanyaggal? Nem értem, hogy a tengerészeti változatú makettjeikhez képest ez hogy sikerült ilyenre... | |||||||||
lancer | Adatlap | 692936 | 2022. február 10. 16:39 | ||||||
GWH S7202 F-14A VF-41 Queen of Spades | |||||||||
GR74 | Adatlap | 692932 | 2022. február 10. 12:50 | ||||||
A "188-as" Italeri F-16-nál vigyázni kell, a dobozban lévő "In the Mood" nose art nem öbölháborús! Már 1986-ban fent volt ez szerint: www.f-16.net/aircraft-database/F-16/airframe-profile/1645/ Ugyanitt látható, hogy attól még "bőven" ott volt az öbölben is. | |||||||||
GR74 | Adatlap | 692931 | 2022. február 10. 12:43 | ||||||
Igen, és ezek a G változatok voltak Orpheus felderítő konténerrel, nem a már rendelkezésre álló modernizált ASA változatok. | |||||||||
p-51 | Adatlap | 692930 | 2022. február 10. 12:20 | ||||||
Így van, azaz pontosabban az Italeri F-16C az egy Block 25, az F-16D egy Block 30-as szériaszám alapján. Mindkettőről vannak fotók a neten, a D szerintem ebben a formában vett részt a DS-ben. A C-nek a másik oldalára került plusz festés a Desert Stortmban, az nincs benne a készletben, de ott volt. | |||||||||
borisz | Adatlap | 692912 | 2022. február 10. 09:52 | ||||||
Igen ám, de amit az Italeri Block 42 Night Falconnak ír, az valójában 32-es, és azt hiszem, a matricákkal is van valami gond. Ja, úgy emlékszem, hogy a Tanker Intruder jelzéseivel sincs minden rendben. | |||||||||
p-51 | Adatlap | 692911 | 2022. február 10. 09:31 | ||||||
Hát igen. Az 1/72-es F-16C másmilyen festéssel volt jelen az Öbölben. Az F-16D biztos, hogy ott volt, mert a század végig részt vett a török és szaúdi repterekről. Az F-15C-re még én sem találtam pontos adatot. Az a 48 gép, ami áttelepült Langley-ből, az több mint 7000 bevetést repült a Desert Shieldben, meg a Stormban. Hogy a vezérgép ott volt-e nem tudom. | |||||||||
myROB | Adatlap | 692909 | 2022. február 10. 08:21 | ||||||
Az Irak-iráni vége felé már a tankerhajókat támadta mindkét fél. A dobozon látható égő kútnál hihetőbb lett volna mondjuk egy aknára futott hajó. | |||||||||
atika | Adatlap | 692908 | 2022. február 10. 07:48 | ||||||
Itt az összeállítási vonatkozó része: www.super-hobby.hu/zdjecia/5/7/5/1793_2_ita1296_5.jpg. A "címszereplő" az, a Version A #2 opció Gulf War - Operation 'Ace Guard', Turkey jan-feb. 1991. | |||||||||
atika | Adatlap | 692907 | 2022. február 10. 07:38 | ||||||
Egy korábbi beszélgetésünkben, ha jól emlékszem sanyi hívta fel a figyelmemet, hogy az Italeri 1/72 F-104G Starfighter No.1296 készlet egyik olasz gépe bevetéseket repült török reptérről '91-ben. Bocsánat, ha rossz a "forrás megjelölés" nem találom a "társalgás" szövegét. | |||||||||
medor | Adatlap | 692906 | 2022. február 10. 01:04 | ||||||
Sziasztok! myROB!Köszi az infót.Így már nem 'zsákbamacska' a makett. (Amúgy akkoriban is égtek olajkutak,vagy csak az Italeri nyúlt mellé a grafikával?) rod666!Elképzelhető.Az Italeri "041"-es régebbi A-6E Intruder készletében a NAVY-s változatról például találtam fotót '91 elejéről az öbölből. p-51!A 48-as Italeri ismert.A 72-es F-15C kérdéses.Én nem találtam nyomát ott. Az Italeri "188" F-16C/D-ből jó lehet az F-16D,de például a "B" matrica (F-16C) is érdekes,mert 'Nose art'-ot is ad hozzá.Ki tudja... Matricaszettekből sok kapható.Én gyári makettekre céloztam. Ami még eszembe jutott: Academy "12550" F-15E.Kis módosítással a '88-1674'-es gép is jó lehet. | |||||||||
p-51 | Adatlap | 692905 | 2022. február 9. 21:44 | ||||||
Ja, meg bármely, avagy random modern gép iraki felségjellel... | |||||||||
p-51 | Adatlap | 692904 | 2022. február 9. 21:42 | ||||||
1:48: Italeri 840 F-16C USAF gépe, 363. TFW, a Death Dealer. 1:72: Italeri F-15C FF I.st TFW ezredparancsnoki gép, 90%, hogy ott volt, 1990 októberétől 48 db Eagle ettől az alakulattól biztosította Szaud-Arábia védelmét - Dessert Shield. Italeri 188 F-16C/D-böl a D a Spangdahlemi 52. TFW-től. Travers matricakészletein lehet még 363. TFW F-16C-ot találni -azt hiszem a Hammertime nevűt. Travers F-15C - 33. TFW Eglinből, Floridából, ez akár még légigyőzelmes is lehet, a 33. volt a leghatékonyabb légiharcos ezred a Desert Stormban. Most fejből ennyi... Majd jut még eszembe. | |||||||||
rod666 | Adatlap | 692881 | 2022. február 9. 15:59 | ||||||
Szerintem az Italeri KA-6D Intruder (1405) C jelű festése is az, 1990-ből a Saratoga hordozón szolgált 151789 gyári számú gép a VA-75 (Sunday Punchers) századtól. | |||||||||
myROB | Adatlap | 692861 | 2022. február 9. 09:05 | ||||||
Az Italeri AH-6A készlet nem az 1991-es Öböl-háborúból van. Az Operation Prime Chance 1987-1989 között zajlott. Ennek az első felében használták az AH-6 és MH-6 páros, de később már OH-58-asokkal repülték a bevetéseket. | |||||||||
medor | Adatlap | 692857 | 2022. február 8. 23:36 | ||||||
Sziasztok! Olyan 1:72-es maketteket említenék meg (a teljesség igénye nélkül), amiken nem tüntették fel a dobozon az Öbölháborús szereplést de a matricalapon mégis találtok hozzá jelzéseket. Néhány makett megtalálásához 'GR74' makettezőtársunk is sokat segített nekem. Trumpeter "01622" CH-47D Chinook: A dobozfedélen ábrázolt helikopter."A" utasítás a matricázási útmutatóban. Italeri "030" (Revell "04491") MH-53J Stallion: Szintén a dobozfedeleken látható homok/barna foltozású helikopterek ott voltak. Italeri "1310" AC-130H Hercules: Az "A" jelzés a matricatérképen Desert Storm-os. Italeri "1448" F-4E Phantom II: A doboztetőn látható cápafogas gép és az "A" festési utasítás.(Köszi Roland!) Italeri "1459" Jaguar GR.1A: Új kiadású makett,régi alkatrészekkel.A matricalap "C" útmutatója. Revell "04415" AH-1W Super Cobra: "B" matricázás.A Revell egy későbbi dátumot ad,de korábban részt vett a háborúban is ugyanezzel a festéssel.(Ismét köszi Roland!) Italeri "017" AH-6A(?) Night Fox: Zsákbamacska.Viszont a dobozfedélen az égő olajkutak látványa elgondolkodtató. Ha tudtok még ilyen makettekről osszátok meg velünk!Köszi! | |||||||||
medor | Adatlap | 692496 | 2022. január 31. 00:48 | ||||||
Ahha!Vagyis "Debbie" a maga kis ~7 bevetésével és lenge ruházatával gyilkosabb volt, mint "White Rose" a ~30-al.És ugyanarról a gépről beszélünk! Ez a Jaguar valószínüleg bombázott férfit,nőt,gyereket,öreget... Függetlenül attól,hogy mi volt festve az orr bal oldalára. Amit most írnék erről az egészről az azt eredményezné,hogy ki lennék tiltva innen. Vallási,politikai,rasszista,emberi és minden egyéb szinten örökre (+1 nap). | |||||||||
GR74 | Adatlap | 692495 | 2022. január 31. 00:04 | ||||||
Na látod, pont Debbie esete miatt írtam a "geopolitikai" okot. Erről olvastam anno, hogy a vendéglátó ország szigorú szokásai/szabályai miatt jobbnak látták lecserélni a lenge ruházatú hölgyet egy abszolút semleges, de mégis hazafias fehér rózsára. Szerencsére nem minden egységnél vették ezt komolyan :) | |||||||||
medor | Adatlap | 692494 | 2022. január 30. 22:51 | ||||||
Sziasztok! Köszi a válaszokat.Sok érdekességet találtam. Az igazság az,hogy nem 'Amanda Jane'-t építeném meg. Csak azért hoztam fel példának mert elég sok különböző fegyversziluettet festettek rá amik azért felismerhetőek. De van például a Revell Jaguar GR.1A-ja. Ott például két jelzést is kapunk a matricán. "Debbie" kevés jelzéssel '91 januárból, vagy "White Rose" ötször annyival februárból. Ráadásul van fotóm ez utóbbiról kb. fele annyi bombasziluettel is, mint amennyit a háború végére összegyűjtött. (De van fotóm 'Recce pod'-al is,ami viszont nem szerepel a jelzéseken!) Szerintem Roland(GR74) írta meg az igazságot."El kell engedni!" Nincs ember aki tudná fotók nélkül az igazságot. És így akkor szabad csalunk kicsit.(?) ;) | |||||||||
GR74 | Adatlap | 692452 | 2022. január 29. 10:52 | ||||||
Hát, szerintem alaposan belenyúltál a darázsfészekbe (vagy „kinyitottad a kukackonzervet”, ahogy az angolszász fórumokon mondják). Amit én az eddigi kutakodásaim alapján leszűrtem az az, hogy a Tornadókat (és a többi brit gépet is) rendszeresen „átkenték” (nem tudom, mennyire ért rá a földi személyzet a bevetések között, de az embernek az a gondolata támad, hogy mintha unatkoztak volna – vagy a makettezőket akarták megszívatni – ki tudja). A lényeg, hogy az egyes gépekhez társítható, „jól ismert” nose-art + bevetési lista nagy valószínűséggel a háború végén, vagy a hazatéréskor került lencsevégre. Jogos a kérdésed, hogy ha még „turné közben” akarod ábrázolni az adott gépet, akkor nagy valószínűséggel nem lehet rajta a háború végi teljes bevetési jelzéssor. És ettől darázsfészek a dolog, mert sok esetben nem elegendő lecsapni néhány lézerbomba és ALARM sziluettet (amihez nagyon jó segítség az atika által javasolt „log book módszer”). Itt szerintem két esélyes a dolog: „elengeded”, és megcsinálod az ismert (és gyártó által biztosított) jelzéssorral, vagy addig keresgélsz, amíg találsz olyan képet, ami bizonyítja, hogy az adott napon, adott bevetési jelzéssorral, adott fegyverzet kombinációval repült a gép. Amanda Jane ebből a szempontból egy szerencsés eset, mert van róla fénykép a teljes bevetési jelzéssorral + két ALARM rakétával a hasa alatt (ld. az általad is „idézett” dstorm oldal képeit), és a képek háttere alapján még az sem kizárt, hogy még az öböl térségében készült, és nem hazatérés után – de ennek járjon utána az, aki nálunk is maximalistább. Ha már Amanda Jane, a ZD851-es arra is jó példa, amit fent írtam, vagyis, hogy a konfliktus során nem csak a bevetési sziluettek száma változ(hat)ott a gépeken. A linkelt képeden jól látszik, hogy legalább kétszer átmázolták a bevetési jelzések alatti részt. Van olyan kép is róla (ld. a mellékelt linket), ahol még piros színűek a bombasziluettek (a szintén Tabukban állomásozó cápaszájas gépekéhez hasonlóan – bár azoknál is volt sokféle). www.britmodeller.com/forums/index.php A linken egyébként az utolsó képen látható az Amanda Jane (a „jobb gomb + megnyitás új lapon” trükk eltünteti a vízjelet, és jól azonosítható a nose art). Ha összevetjük az ismert képpel, felismerhető, hogy ezeknek a piros bombáknak a lekent helye látható az immár zöld színű hagyományos bomba sziluettek alatt. Hogy eredetileg mi lehetett a korábbi, világosabb színű lefestés alatt (ami lefedi a teljes listát + a nose art helyét is), azt nem tudom, de tény, hogy ez a világosabb lefestés már megvan a piros bombás időszakban is. Hogy ezt miért csinálták, nem tudom. Új (unatkozó) szerelő került a géphez, aki saját képére formálta? Főnöki utasításra? Ez utóbbira mondjuk van bizonyíték (is). Még anno olvastam, hogy a ZN374 Miss Behavin’ gép CN farokkódját kiegészítették CNN-re, amit aztán felsőbb utasításra törölni kellett (ld. a dstorm gyűjteményben a 10. képet – jól látszik a friss festék). Vagy ott vannak a Muharraqban állomásozó „Hello Kuwait, G’bye Iraq” sorozat gépei (bocs, hogy így azonosítom őket, de nem tudom pontosan, hogy melyik századhoz tartoztak – a másik muharraqi „sorozat” a „Snoopy Airways” volt), amelyeken a konfliktus elején megjelent a „Gulf Air” légitársaság neve és logója (egy reptérről „dolgoztak”), amit szintén hamar leparancsoltak. De szerintem az is főnöki utasításra történhetett, amikor bizonyos sértő, vagy geopolitikai szempontból nem elfogadható (pucér hölgyek) nose-artokat kellett átgondolni. Egyik kedvencem a mellékelt linkemen is látható ZD746 (a link utolsó hozzászólásában a 4. kép), ami az AB kódja miatt az elején a nem túl finom hangzású „Arse Bandeet” elnevezést kapta (brit szleng az arse, a „köztudatban” az amerikai megfelelője terjedt el: „a+s+s”). Nem csoda, hogy át kellett nevezniük Alarm Belle-re. De ami a korábbi témánkhoz kapcsolódóan érdekes, hogy itt még fekete hagyományos bomba sziluettek vannak. Nem untatlak tovább, inkább itt van még egy pár link, ahol lehet bogarászni, fényképeket azonosítani, analizálni. www.aeroflight.co.uk/pics/gulfwar/gwtornados2.htm www.aeroflight.co.uk/pics/gulfwar/gwtornados1.htm www.tornado-data.com/History/Granby/noseart.htm | |||||||||
Zoli | Adatlap | 692450 | 2022. január 29. 10:20 | ||||||
Szia, Én is sokat agyalok a függesztményeken, bár már nem az a fontos, hogy akkor épp mi volt rajta, hanem inkább az, hogy mit tudott hordozni a típus, vagy esetleg ténylegesen repült-e azzal? A Tornado jó példa, mert használt speciális fegyvereket, de a sok amerikai és orosz típus gyakran ugyanazon eszközöket vitte/alkalmazta, viszont nekem nincs kedvem mindre ugyanazt tenni. Bár vannak kivételek, olyan repülők, amik több változatát is elkészíteném, és akkor valamelyikre a látvány miatt a hagyományos fegyvereket tenném tucatszám (pl. A-4, F-4 stb megrakva Mk.82 bombával). A bevetési jelzések esetében sem törekszem már a teljes élethűségre. Lehetőség szerint olyan matricákat választok, de nem tartom már fontosnak, hogy adott időszakban mennyi jelzés szerepelt a gépen, és akkor épp milyen eszközöket hordozott. Jó esetben többféle jelzést is ad a matricagyártó és így van választási lehetőség. Némely cég pedig részletes leírást is mellékel hozzá, a típus bemutatásától kezdve az adott hadműveletben betöltött szerepével együtt az alkalmazott függesztményekig, megspékelve a repülőgép és az eszközök minden apró részletének színeivel. Ajánlom a Wolfpak készleteit, bár kicsit drágák, de nagyon sok és hasznos információt tartalmaznak, és többféle típushoz mellékelnek jelzéseket. És ha a teljes készletet felhasználjuk, már nem is tűnik drágának a matrica. z | |||||||||
atika | Adatlap | 692447 | 2022. január 29. 01:19 | ||||||
A kérdéssel én is el kezdtem foglalkozni. Igaz, egy kicsit más aspektusból, de én is oda jutottam, hogy azt kellene tisztázni, hogy melyik gép melyik nap mivel repült a bevetésen. Erre a megfejtés az adott gép log book-ja. Amiben ilyen bejegyzések szerepelnek. Forrás: https://www.globalaviationresource.com/v2/2019/03/07/farewell-tornado-tornado-gr-1-gulf-war-1-part-2/. | |||||||||
medor | Adatlap | 692445 | 2022. január 28. 23:51 | ||||||
Sziasztok! Csak egy gondolat a makettek építésével kapcsolatban. (Nem csak Öbölháború.Lehet Vietnám,Afganisztán,második világháború...) A bevetési jelzések.A gyártók legtöbbször a teljes jelzéseket adják a matricáikon. Ha egy gép például 15 bevetést teljesített akkor 15 ikon szerepel az oldalán. Ráadásul előfordult,hogy az adott gép különböző fegyvereket is használt,mint az többször előfordult a háborúkban.És sokszor a bevetett fegyver sziluettjét is felfestették nem csak egy vörös csillagot,vagy egy bomba alakját. Vegyük például a Brit Tornado-kat a 'Desert Storm' idején. Azon belül is mondjuk "Amanda Jane"-t.Volt ott minden: JP233,ALARM rakéta,hagyományos Mk.13/114 bomba,CPU-123B lézeres irányítású bomba. Tegyük fel,hogy ALARM rakétákat tennék rá a has alá.Mondjuk a kilencedik ilyen típusú bevetés során építeném meg a tizenegyből. Mennyi egyéb jelzést kellene levágni a matricalapról? Akkor már megvolt a JP233?Vagy mennyi CPU-123B bevetés volt meg? Kíváncsi vagyok ti mit gondoltok erről? www.dstorm.eu/pictures/nose-arts/tornado/gb/amanda_jane_1.jpg | |||||||||
p-51 | Adatlap | 691860 | 2022. január 8. 19:24 | ||||||
www.wearethemighty.com/mighty-tactical/unarmed-f-111-downed-enemy/ Az EF-111A Raven "légi győzelme" a Mirage F-1 felett. | |||||||||
magyaralba | Adatlap | 691620 | 2022. január 1. 13:00 | ||||||
www.antikvarium.hu/konyv/tim-laming-buccaneer-872623-0 Ebben a könyvben benne van minden válasz... (nem reklámozni szeretném az oldalt) | |||||||||
GR74 | Adatlap | 691604 | 2021. december 31. 22:22 | ||||||
Szemmel látható (külső) eltérés (ha kései, pl. öböl-háborús RAF gépet szeretnél építeni) a kidomborodó bombatér ajtó a has alatt (extra üzemanyagot helyeztek itt el), illetve a "lecsapott" szárnyvégek. Ez utóbbival nem lesz gond, mert a Navy változathoz is adják (az átlátszó kereten). A domború hasat viszont nehéz lesz reprodukálni, célszerű korábbi Airfix vagy Matchbox Buccaneer kiadásból "rekvirálni". Ezen kívül a RAF-kiadás extra keretén még a fékernyőként nyitható farokrész van (a speciális /de pótolható/ fegyverek és antennák mellett), de arról nem tudok semmit, hogy ez miben különbözött. | |||||||||
medor | Adatlap | 691596 | 2021. december 31. 18:45 | ||||||
Szia! Van pár eltérés.Itt meg is tudod őket nézni: www.super-hobby.hu/products/Blackburn-Buccaneer-S.2C.html www.super-hobby.hu/products/Blackburn-Buccaneer-S.2-RAF.html | |||||||||
zoli75 | Adatlap | 691593 | 2021. december 31. 16:50 | ||||||
Szia, Az S2B a RAF számára épített gép volt a "C" pedig a Navy számára fejlesztett változat volt az S2A standard alapján. Üdv., Gyarmati Zoltán | |||||||||
Pilota77 | Adatlap | 691589 | 2021. december 31. 15:44 | ||||||
Sziasztok! Van egy S2C gépem, amiből szeretnék egy öbölháborús S2B-t építeni. Mi a különbség a változatok között? Át kell valamit alakítani rajtuk? Köszi! | |||||||||
GR74 | Adatlap | 691415 | 2021. december 26. 20:54 | ||||||
Igen, a MARTEL kb. egy súlyban van a lézerbombával. Picivel több mint 1000 font a súlya - gondolom, az 1000 fontos bomba a Paveway kütyükkel együtt nagyjából ott van. A kép azért jó, mert ebből látszik, hogy nem csak a lehetőség volt meg, hanem rendszeresen használták is így fegyverzettel felhajtva (+ ehhez jön, amit medor írt a szerkezeti háttérről is). Köszi a segítséget, hogy rászántátok az időtöket! | |||||||||
Blerio | Adatlap | 691414 | 2021. december 26. 20:38 | ||||||
joshe | Adatlap | 691409 | 2021. december 26. 14:19 | ||||||
medor | Adatlap | 691402 | 2021. december 25. 22:50 | ||||||
Visszatérve a Buccaneer szárnyaira.A keresgélés során még ezt is olvastam róluk: Szerkezetileg úgy tervezték őket hogy inkább felhajtva legyenek a talajon állva, mert ha le voltak engedve akkor az akár szerkezeti problémákat is okozhatott idővel. Ezt megelőzendő kezdtek el a RAF Buccaneer-jeit is felhajtott szárnyakkal parkolni: www.airfighters.com/photo/29591/M/UK-Air-Force/Blackburn-Buccaneer-S-2B/XX889/ Ezen a videón 4:40-től jól látszik,hogy leszállás után már csukják is össze őket: www.youtube.com/watch | |||||||||
medor | Adatlap | 691368 | 2021. december 23. 20:48 | ||||||
Ui.: Fotót ott sem tudtak mutatni sajnos... | |||||||||
medor | Adatlap | 691367 | 2021. december 23. 20:47 | ||||||
Szia! Közben megjött a válasz a Britmodeller-en is! A www.avialogs.com/aircraft-b/blackburn-aircraft/item/104143-a-p-4744b-aircrew-notes-buccaneer-s-mk-2 253-ik oldalán az áll,hogy bármely fegyvert amit fel lehet helyezni a külső pilonra fel tudja hajtani a mechanika. A RAF változatokon szintén mivel azt még meg is erősítették. | |||||||||
GR74 | Adatlap | 691366 | 2021. december 23. 20:31 | ||||||
Köszönöm az eddigi válaszokat. Konkrét (képes) bizonyíték ugyan még nincs, de úgy tűnik, egyértelmű, hogy fel lehetett hajtani bombával együtt (kérdés az, szokták-e - ezért lenne jó a fénykép). Előkerestem a forrásokat, és konkrétan azt írják, hogy a MARTEL rakéták rendszerezésekor "nyúltak bele" a rendszerbe: kinnebb került a külső pilon (hogy elférjenek a rakéták), illetve megerősítették a felhajtó-mechanizmust + a futóműveket a nagyobb teher elbírására. A MARTEL rakéták 1000 fontnál picit súlyosabbak, így ha azokat elbírta a felhajtott szárny, akkor az 1000 fontos lézerbombát is. A medor által a britmodeller-en felvetett kérdésre is írtak olyat, hogy az előírás szerint mindent emelhettek a felhajtott szárnnyal, ami függeszthető volt (köszi Laci!) | |||||||||
rod666 | Adatlap | 691363 | 2021. december 23. 18:26 | ||||||
Már csak azért sem lehet Öböl-háborús, mert ez még Navy-s... | |||||||||
p-51 | Adatlap | 691352 | 2021. december 23. 12:54 | ||||||
Persze ez nem biztos, hogy Desert Stormos. De legalább szép kék. :) | |||||||||
p-51 | Adatlap | 691351 | 2021. december 23. 12:53 | ||||||
Daala | Adatlap | 691342 | 2021. december 23. 08:05 | ||||||
Tibcsi | Adatlap | 691341 | 2021. december 23. 05:34 | ||||||
Kicsit utánanéztem a guglin, de a felhajtott szárnyakon eddig csak Sidewindert és gyakorlóbombákat találtam. Persze ez nem jelenti azt, hogy lézerbomba ne lehetne rajta... |
<<< Vissza | Tovább >>> |
air-graphics.uk/shop/ols/products/air72-020-raf-op-telic-combat-jets
Canberra? Azt hittem, azokat ekkorra már kivonták.