<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Zoli | Adatlap | 684200 | 2021. április 9. 12:41 | ||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 684199 | 2021. április 9. 12:21 | ||||||||||||||
De még mindig egyszerűbb 6 típusból visszapörgetni egy hozzászóláshoz, mint a 3 féle segítség rovatban megkeresni a 15.000 féle legyártott tank/hajó/repülőre vonatkozó kérdés közül azt, amire emlékszel,hogy tavaly feltette xy, és z válaszolt rá valami hasznosat, de akkor nem mentetted le, mert úgy voltál vele, hogy Te olyan makettet úgyse fogsz építeni... :) Aztán meg kiderült, hogy dehogynem veszed meg és építed meg... :) Van ám ilyen tematizált rovat is, amiben kérdéskör van, pl a Magyar tarka, a Vörös szárnyak, az In te Navy, amik egy tágabb téma köré szerveződnek. És vannak átfedések a 6 típus történetében, pl. Red Flag, vagy a Top Gun, indonéz, vagy maláj légierő, ahol együtt vannak jelen. Szerintem nem feltétlen rossz, ha egyben vannak, pont, ahogy mondtad, egy 15-ös rovat magában nem nagyon állna helyt szerintem sem. | |||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 684198 | 2021. április 9. 12:20 | ||||||||||||||
Szerintem így lenne a tuti. Viszont pl a kínai gépeket lehetne vegyíteni, azok annyira nem népszerűek körünkben, bár szerintem egyre érdekesebb téma. Ja és az F-35 is megérdemelne egy saját rovatot, elvégre ez már a jelen és egyre jobban elterjed. És a jelenlegi rengeteg apró hibája ellenére az F-16-hoz hasonlítható fejlődést jelent, sok tudás egy viszonylag kisméretű gépben. z | |||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 684195 | 2021. április 9. 12:04 | ||||||||||||||
Simán lehet, hogy igazad van. | |||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 684194 | 2021. április 9. 12:03 | ||||||||||||||
SW, Shaw AFB gépe, 20th Wing, (a bázis 16-osainak lánykori neve 363th Wing, 1994-től vették fel a 20th Wing nevet, amikor az Upper Heyfordi 111-esek odaadták nekik...) elméletileg ők a Falcon szakma csúcsa. A 35th Wing (WW) és az 52th Wing (SP) gépeivel együtt általában az első megérkező gépek ott, ahol radarok is találhatók. Egy ideig... Ebből kifolyólag szerintem igen, ezen minden a legújabb cucc. Fentebbiek miatt általában HARM-ot visznek amúgy bombák helyett. A "fémesen csillog" nál nekem sem jutna eszembe jobb. Ezen a képen már Have Glass. Bár van ennél újabb festés, az F-35 sémáját is megkapta már jópár ANG egység. Levix a kamuflázsban lehet, hogy írt már erről, emg van neki egy camouflage blogja is, abban is részletes ismertető van a Have glassról és stációiról. Itt is a linkek sora. kamuflazs-camouflage.blogspot.com/2012/02/f-16-uj-festessel.html kamuflazs-camouflage.blogspot.com/2013/04/have-glass.html kamuflazs-camouflage.blogspot.com/2016/08/f-35-szurke.html | |||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 684193 | 2021. április 9. 11:58 | ||||||||||||||
Szerintem rossz ötlet volt ennyire vegyíteni a típusokat. MiG-29 rovat már van, a Su-27 család meg annyira szerteágazó, hogy az is megérne egy sajátot. Az F-14 és F-18 is elég népszerű, és ha nem is volt sok változata, azért elég sok elég jó makett van róluk, én ezeket sem vegyíteném. És az F-15 is kaphatna egy külön rovatot, ha jól rémlik az is másodvirágzását éli, most kezdik el újra gyártani, és már azért elég sok ország használja, bár itt valamiért annyira nem népszerű, mint a többi. z | |||||||||||||||||
ltom74 | Adatlap | 684191 | 2021. április 9. 11:43 | ||||||||||||||
Amíg nincs f-16 topic addig ide egy érdekes fegyver mix 2019 iraq/sziria. Van minden mint a bucsuban, aim-9m, aim-9x, gbu-39, és a jobb szárnyon számomra új kinézetű aim-120 talán "D"? +Bónusz kérdés, honnan lehet tutira megállapítani, hogy "gave glass" festés? fémesen csillog? A képen lévő pl az? www.alamy.com/a-us-air-force-f-16-fighting-falcon-moves-into-position-to-get-refueled-by-a-kc-135-stratotanker-march-4-2019-while-flying-in-support-of-operation-inherent-resolve-the-f-16-fighting-falcon-is-a-compact-multi-role-fighter-aircraft-it-is-highly-maneuverable-and-has-proven-itself-in-air-to-air-combat-and-air-to-surface-attack-it-provides-a-relatively-low-cost-high-performance-weapon-system-for-the-united-states-and-allied-nations-us-air-force-photostaff-sgt-clayton-cupit-image240736279.html | |||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 684189 | 2021. április 9. 11:28 | ||||||||||||||
Hát, amit a végére írtál, amiatt úgy gondoltam, a 4 F-tizenes, meg a párjaik, a 27-es és 29-es szovjet/orosz vasak beférnének egybe. Úgyhogy ilyet próbáltam nyitni tegnap. Igaz, hogy ez így 6 típus lenne, de hátha működne így zsugorfóliázva is... Nekem ez a 6 típus elválaszthatatlan egymástól. | |||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 684188 | 2021. április 9. 11:22 | ||||||||||||||
Ha létrejön, működni is fog, elvégre elég népszerű típus, és biztos szinte mindenki használni fogja, aki a témában érdekelt. Sokkal inkább ilyen rovatok nyíljanak, mert az általános témákból már így is túl sok van, sok ugyanazon tartalommal párhuzamosan működik. A MiG-21 tényleg nagyon népszerű, erre is gondoltam, de a MiG-23 azért kevésbé használt rovat. Gondolom az elérhető makettektől is függ, mert egy jó és pontos makettet sokkal többen megvesznek, ezért többen is használják azt a rovatot. A MiG-21 esetében már vannak nagyon jó 72-es és 48-as makettek, a MiG-23-ra ez sajnos még nem teljesen igaz, sok bajuk van..., inkább rosszak, mint jók... Amúgy el tudnám képzelni ez alapján még az F-4, F-5, F-14, F-15, F-18, F-104, A-4, A-10, Su-25, Su-27, Tornado, Harrier, Mirage stb rovatokat is, mindjárt nyitok is párat... z | |||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 684186 | 2021. április 9. 10:49 | ||||||||||||||
De én amúgy pozitív példának a MiG-21 és MiG-23 rovatot látom, él az a két rovat, néha még a Gripen is. Tisztességes mozgolódás van bennük mindig. Nyilván a hazai kötődés miatt (Bár engem mindig az MLD Flogger mozgat meg...). Úgy, azok példáján működhetne ez is. | |||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 684184 | 2021. április 9. 10:47 | ||||||||||||||
Szia! Én is töprengtem ezen, lehet, hogy csak eggyel több inaktív rovat lesz belőle. de hátha nem. Én nem bánnám, ha túlélne minket (a B-52 meg a Tu-95 is túlélt pár generációt, úgy sejtem...), mert számomra az azt jelentené, hogy nem feltétlen szükséges újabbakat fejleszteni, mert esetleg megjön az esze az embereknek... mármint hogy találnának más eszközt egy-egy konfliktus lezárására... ez off, és valószínű nem jön össze, de hátha. Üdv V | |||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 684182 | 2021. április 9. 10:35 | ||||||||||||||
Szia, A mennyisége alapján tényleg nagy a merítési lehetőségünk, bár ez nagyon sok típusnál fennáll. Nekem régen inkább ellenszenves volt az F-16, mindenki mindenhol ezt dicsőítette, és azóta se lett kedvenc, de beláttam, hogy a katonai repülést alapjaiban határozta meg és az egyik legpotensebb típussá vált, kompakt kivitele ellenére. És úgy néz ki az utódja mellett se fog kikopni, mindig van hova fejleszteni, talán még minket is túl fog élni. Viszont nem vagyok híve az új rovatok nyitásának, szinte mindig ugyanazt a párat használjuk, de belátom, hogy a visszakereshetőség nagyon macera az általános rovatok esetében. A Makettmustra is elsőre jó ötletnek tűnt, de már kezdek kételkedni benne, elvégre a részletesebb elemzésekhez ott vannak a cikkek, amúgy pedig a Mi van a dobozban? rovatot is lehetne használni erre. Na mindegy, bocs az ünneprontásért, én nem fogok ellenkezni miatta. z | |||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 684174 | 2021. április 8. 23:48 | ||||||||||||||
Szia Zoli! Örülök, hogy van még, aki jó ötletnek tartja. Megpróbáltam egyet létrehozni, vár az Adminok jóváhagyására. Lehet, hogy holnap már lesz, és akkor oda lehet írni egy helyre. Nyilván nem mindenki kedvence, de több, mint 4600-at gyártottak belőle, ezért elég nagy téma a makettezőknek. A "szent tervezőkről" valamikor fiatalabb koromban azt olvastam, hogy a csapatban volt egy mérnök, akinek ez volt az első saját repülőgéptervezése, meg hogy itt vetettek be először nagyobb számítógépes kapacitást a tervezésnél. Üdv: V | |||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 684172 | 2021. április 8. 22:51 | ||||||||||||||
Szia Viktor, Teljesen igazad van, viszont ez alapján akkor minden típusnak lehetne külön rovatot szerkeszteni. Amúgy meg talán ez a típus érdemelné meg leginkább, nem a kedvencem, de áldottak legyenek szent tervezői! Sajnos nem lett komolyabb magyar vonatkozása, de részemről támogatom a saját rovatot. Egyébként általában téma alapján a Segítség, Festés stb rovatban visszakeresendők a korábbi információk, de tényleg időigényes... z | |||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 684165 | 2021. április 8. 21:44 | ||||||||||||||
Ahol folyamatosan lehet infot cserélni, kérdezni. De típusra. Egy cikkhez nem kattintunk oda mindig, hogy feltegyünk alá egy kérdést, itt meg most egy csomó infó idekerült, de fél év múlva senki sem emlékszik majd rá, hogy a Most történt rovatot pörgesse végig, ha görög Falcont építene. | |||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 684161 | 2021. április 8. 19:59 | ||||||||||||||
Nem cikket, topikot. Olyat, mint ez itt, amibe éppen írunk. Lehet, hogy fórum a helyes megnevezése. | |||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 684159 | 2021. április 8. 19:16 | ||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 684157 | 2021. április 8. 18:39 | ||||||||||||||
Most megy a Film Mánia csatornán a "Híd túl messze van" aki tud még csatlakozhat:) | |||||||||||||||||
magyaralba | Adatlap | 684134 | 2021. április 7. 22:17 | ||||||||||||||
theaviationist.com/2021/04/07/turkish-stars-nf-5-jet-crashes-during-training-flight-at-konya-air-base-killing-pilot/ Egy szomorú hír, gyakorló repülés közben lezuhant Konya térségében egy NF-5-2000 repülőgép, a pilóta életét vesztette. E rg a Turkish Star kötelék állományába tartozott. | |||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 684128 | 2021. április 7. 18:57 | ||||||||||||||
Sziasztok! Mint F-16 függő, kérdezem, (mert baromi jó olvasni az egész folyamot itt, pláne, mert a görög mindig szívem csücske a 16-osok közül is) nem akar valaki egy topikot készíteni az F-16-nak? Más gépnek is van, lehetne neki is. Én nem tudom, hogy kell, kinek lehet, de ha megvalósulna, egyfolytában oda járnék olvasni, amit írtok. MIvel amatőr vagyok, de nem csak f-16 függő, hanem információ függő is, és nálatok aztán van, úgy látom. Üdv! (és köszi az eddigieket is, mert nem szóltam hozzá, de sokat tanultam Tőletek.) | |||||||||||||||||
badogvarju | Adatlap | 684122 | 2021. április 7. 17:42 | ||||||||||||||
Igen! Készült olyan is. A kisszájú kétüléses 30-asokat zömében az első nagyjavítások alkalmával átépítették nagytorkúvá. Ami érdekesebb, hogy az együlésesek zöménél ezt a beavatkozást kihagyták, és mind a mai napig keskeny beömlővel repülnek az ANG alakulatokban. | |||||||||||||||||
ltom74 | Adatlap | 684120 | 2021. április 7. 16:04 | ||||||||||||||
Nagyon jó könyv a témában, csomó brutál jó képpel főleg görög the48ers.com/f-16-viper-under-the-skin-special-edition-reference-book.html | |||||||||||||||||
ltom74 | Adatlap | 684119 | 2021. április 7. 16:01 | ||||||||||||||
Szerintem késői block30-ok is nagyszájúak. | |||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 684114 | 2021. április 7. 14:14 | ||||||||||||||
pigasos78 | Adatlap | 684112 | 2021. április 7. 13:43 | ||||||||||||||
Pár kép az én két elkészültemről. Még lesz 4. A teljes Görög Légierőt építem. :) | |||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 684078 | 2021. április 6. 18:37 | ||||||||||||||
Akkor mégis mitől block30-as gépek ezek? Az elektronika miatt? | |||||||||||||||||
MoMi | Adatlap | 684077 | 2021. április 6. 18:36 | ||||||||||||||
Sziasztok! Általában sivatagi körülmények között 20 leszállás után gumicsere akarom mondani kerékcsere,mert ugye azt lehet tábori körülmények között csinálni. Különben a Goodyear_Michlein gumi 40-et bír nem betonon és nem sivatagi körülmények között. A gumit mindig az állapotának megfelelően cserélik! Azé az igaz: gyakorlatlan pilóta gyors csere, jobb pilóta kevesebb csere. | |||||||||||||||||
badogvarju | Adatlap | 684066 | 2021. április 6. 15:50 | ||||||||||||||
Ritka kép a korai "küllős" felniről! Picit megfordítanám a felvetést: Szerintem a felni "élettartamát" fejezik ki a beleöntött rovátkák, csak nem üzemórában és években, hanem elfogyasztott abroncsokban. Ha besatírozták az összes mélyedést dobós lett a felni... | |||||||||||||||||
Pirate | Adatlap | 684062 | 2021. április 6. 14:55 | ||||||||||||||
pigasos78 | Adatlap | 684061 | 2021. április 6. 14:30 | ||||||||||||||
Tudtam,hogy jössz Ati! ;) | |||||||||||||||||
badogvarju | Adatlap | 684059 | 2021. április 6. 14:15 | ||||||||||||||
Szia Atika! A közelmúltban Szabival körbejártuk a témát és összegezve az Én véleményem a következő: Amikor a "politika" megrendelte a gépeket akkor a blk30-asok voltak a legmodernebbek és ezek is voltak a gyártósoron. De mire a gyártás realizálódott (kb-1-1,5 év elteltével!) már a 40-es szériát ontotta az ipar. Nem volt célszerű az egész beszerzést átpapírozni. Érvelésem: az utolsó legyártott F-16C blk30. a 87-0349 (könnyű sárkányú,vékony kerekes) 1988 nyarán került leszállításra. a következő elkészült gép a 87-0350 már blk40-nek keresztelt "C" és már erősített futós azaz kövér kerekes. 1988 decemberében készült el. (hozzátenném, hogy nagyobb gyári számú 30-as készült még kb.50 darab, de ez mind kétüléses 88-0152-ig) A szempontunkból fontos Görög vonal pedig a 110-es "oldalszámú" F-16C (ál)30-assl kezdődik, ami "személyi számilag" a 88-0110 és 1989 augusztusában készült el. Röviden: az utolsó legyártott vékony kerekes után készült kb.100db. blk40-es sárkány, mire a Görög gépeket elkezdték gyártani. Röviden: Minden Görög block30-as gyakorlatilag 40-es sárkányilag:erősített futó+széles beömlő+GE kémény. Első ránézésre kiköpött F-16N-ek csak hát a széles "szájuk" árulkodik elsőre... Makettező szempontból kicsit félrevezető, hogy a Görög gépek főfutó felnijét feketére festették gyárilag. Hasonlóan mint az USAF késői 30-asain. Képek mellékelve. Infó: F-16.net és Airfighters.com Remélem tudtam segíteni! Ha valakinek megerősítő vagy cáfoló infó van birtokában kérem ne tartsa magában! Üdv! Attila | |||||||||||||||||
tyimosenko | Adatlap | 683903 | 2021. április 2. 01:03 | ||||||||||||||
Nem haladtak vele tul gyorsan. Az adatlapomon levo kepet 2012 nyaran csinaltam rola, akkor is epp dolgozott rajta a csapat. 9 eve mar.. | |||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 683900 | 2021. április 1. 23:23 | ||||||||||||||
Na kösz szépen! Most akartam visszafogni magam, erre beírsz itt ilyeneket. Megint 3-mal több. :) | |||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 683895 | 2021. április 1. 20:58 | ||||||||||||||
Azért ez a bekezdés mekkora motiváció már :) "Mindazok, akik jelentősebb adománnyal támogatják a szuperharckocsi helyreállítását, maguk is vezethetik majd a 700 lóerős gépóriást a múzeum melletti mezőn." (először áprilisi tréfának hittem, de látom, hogy tegnapi a kivatkozott hír) | |||||||||||||||||
vlevi | Adatlap | 683893 | 2021. április 1. 20:53 | ||||||||||||||
hvg.hu/tudomany/20210401_kiralytigris_harckocsi_svajc Lesz miért Svájcba menni :) | |||||||||||||||||
atika | Adatlap | 683879 | 2021. április 1. 15:59 | ||||||||||||||
Akciók, akár 30%: Makettshop és Megamakett. Menjetek, mert gyorsan fogynak a dolgok. A Kék Kobrához (Játék-Makett-Centrum) jöttek Revell újdonságok, pl. 1/72-es F-16D. | |||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 683812 | 2021. március 30. 16:20 | ||||||||||||||
Én a vírusra gondoltam. | |||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 683782 | 2021. március 30. 10:48 | ||||||||||||||
De a superhobby lengyel, nem? Az EU, onnan nincs vám. | |||||||||||||||||
warbirds | Adatlap | 683776 | 2021. március 30. 09:39 | ||||||||||||||
Az új 2021-es vámszabályok talán(?) | |||||||||||||||||
JazzZ | Adatlap | 683775 | 2021. március 30. 09:08 | ||||||||||||||
charles | Adatlap | 683608 | 2021. március 24. 20:55 | ||||||||||||||
Ne keverd össze a Tu-22 -vel. Ez nem az a típus. | |||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 683573 | 2021. március 23. 18:43 | ||||||||||||||
Még ez is lefele lövi ki az üléseket? | |||||||||||||||||
G-cart | Adatlap | 683567 | 2021. március 23. 16:04 | ||||||||||||||
atika | Adatlap | 683083 | 2021. március 13. 16:38 | ||||||||||||||
Nekem ez jutott eszembe azon túl, hogy hadbíróság, lefokozás, frontszolgálat. | |||||||||||||||||
G-cart | Adatlap | 683077 | 2021. március 13. 12:47 | ||||||||||||||
telex.hu/kulfold/2021/03/13/ukrajna-legiero-reszeg-ukran-tiszt-utkozes-karambol-mig-29-vadaszgep Itt is érdekes lesz a baleseti bejelentő. | |||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 682939 | 2021. március 8. 18:02 | ||||||||||||||
Kicsi | Adatlap | 682923 | 2021. március 7. 22:19 | ||||||||||||||
https://hvg.hu/vilag/20210307_Helikopterbalesetben_meghalt_a_repulogepgyarto_Dassault_egyik_orokose | |||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 682794 | 2021. március 4. 19:47 | ||||||||||||||
PETI | Adatlap | 682680 | 2021. március 1. 18:29 | ||||||||||||||
Igen, a legutolsó példány itt, a Csereberében 2020. nov. 24-én reggel kelt el pillanatok alatt, egy példány pedig szerepelt a most is hirdetett listában, de 300 makett közül az az egy volt ár nélkül és titokzatosan kikerült onnan (amúgy az régen az én makettem volt, de ez most mindegy...). Ezek előtt volt egy pofátlanul drága, 20.000,- ért hirdetett az infón. Kb fél éve. Ez nagyjából a statisztika. :) | |||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 682675 | 2021. március 1. 17:59 | ||||||||||||||
Az enyém biztos nincs 10 éve meg. Nem olyan régen mintha a Csereberében is lett volna. De abban igazad van, hogy nekem ez csak benyomás, nem keresem aktívan. Meg biztos sok boltban úgy van fenn, hogy out of stock (vagy, amit amúgy büntetnék is, hogy csak rákattintva írja ki, hogy out of stock). |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Tényleg gyorsabb lehet hat típus között keresgélni, de ezek annyira elterjedtek és népszerűek, hogy így is könnyen elveszik az információ.
A közös rovatok szerintem maradjanak meg a kevésbé ismert és népszerű típusoknak, mint pl a Su-15 vagy Il-18.
z