/ Fórumok /

Most történt

Az makettezőket érintő aktuális események (versenyek, akciók, stb)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224.
sanyi 692644 2022. február 4. 15:02
Válasz erre
A radaros oldalakon csak a tanker van, nem mutat mást, viszont biztos, hogy aktív volt, mert jó pár kört lenyomott. Nyilván most fordul haza, mert a mostani karika rövidebb lett.
atika 692642 2022. február 4. 14:58
Válasz erre
sanyi 692641 2022. február 4. 14:46
Válasz erre
Álllárm!
Francia tanker A-330 köröz a Dél-Dunántúl fölött, Kaposvár és Nagykanizsa között! Radarbox.com oldalon látni, én is ott fedeztem fel.
atika 692571 2022. február 2. 20:21
Válasz erre
F-15DJ
F-15DJ

Egy japán F-15DJ lezuhant, a két pilótát keresik.
Nem is akármilyen gép, egy agresszor - a Tigris.
G-cart 692336 2022. január 25. 11:54
Válasz erre
PETI 692136 2022. január 18. 20:40
Válasz erre
Ja ja, köszi. Nekem egyébként bejön így takarókkal, mert hát ugye, tél, az tél. Védni kell a gépet. És DAE téli takarójához mit szólsz? (Kőbányai világos sörös minta..)
atika 692102 2022. január 17. 14:43
Válasz erre
Jók, szokás szerint. Szeretem a képeidet. Ebből a HA-MKG a kedvenc, kár hogy a takarók rajta vannak, csinosabb lenne azok nélkül. :)
PETI 692067 2022. január 16. 09:27
Válasz erre
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5

Pénteki képek, havas téma.
Sennás 691330 2021. december 22. 10:39
Válasz erre
Hello! Nyíregyháza felett 3 katonai (rendőrségi) helikopter tart Záhony(?) félé.
Freddy 690848 2021. december 6. 09:49
Válasz erre
Ha nem versenyautóról vagy traktorról vagy ilyesmiről van szó, egy jármű menetzajának csak viszonylag kis része jön a motorból ma már, a többi a szél, gumik, stb.
Sokol 690726 2021. december 3. 21:49
Válasz erre
Hála Istennek nem létezik olyan, hogy széles spektrumú elektromágneses impulzus. Ja de..létezik XD

Verbális környezetszennyezés.
Még nem létezik a fogalom, de már alakul.
Bandika 690723 2021. december 3. 19:51
Válasz erre
A zajnál sokkal nagyobb előnye az elektromos járműveknek, hogy töredék méretű hőképpel rendelkeznek a belső égésű motoros járművekkel szemben. A hagyományos járművek motorháztetője/kipufogója kilométerekről világít egy harci helikopter passzív infra érzékelője számára.
Szerintem már most része a különleges alakulatok arzenáljának, csak még ezek a járművek nem publikusak.
p-51 690717 2021. december 3. 17:43
Válasz erre
Ez mehetett volna a Hornetes rovatba! :)
36 év szolgálat, nem semmi.
magyaralba 690709 2021. december 3. 15:05
Válasz erre
www.scramble.nl/military-news/australia-says-goodbye-to-classic-hornet

Az ausztrál királyi légierő végleg kivonta az aktív szolgálatból az F/A-18A/B típusokat.
halaci 690704 2021. december 3. 13:52
Válasz erre
Taktikai (frontvonalban, vagy ellenséges területen történő) használatra szerintem a full EV-k még sokáig nem igazán lesznek alkalmasak, a feltölthetőség miatt. Az aksinak nagy hátránya, hogy egyforma a súlya akár fel van töltve, akár lemerült. Ezért aztán nincs értelme pótaksikat vinni magukkal, ellentétben mondjuk két marmonkannával. Arra nem lehet számítani, (legalább is ma még nem), hogy minden bokorban találnak majd gyorstöltőt, a hatótáv fixen annyi, amennyit a beépített telepek tudnak. Az várható, hogy ezek energiasűrűsége a következő évtizedben alaposan nőni fog, tehát egy 80-100 km-es "zajtalan" üzemmód könnyen elérhető lesz ésszerű súllyal.

Ami ezen alapvetően módosíthat az a dizájn váltás, ha az autók akkucsomagjai lesznek egyszerűen cserélhetők. Akkor is cinkes az első vonalban az utántöltés (gyakorlatilag nagyfesz elektromos kábeleket kellene kihúzni), de azt már jobban el tudom képzelni. Bár szerintem a harmadik világban történő alkalmazásnál még akkor is biztonságosabb logisztikát fog jelenteni a hibrid meghajtás.
Sennás 690703 2021. december 3. 12:52
Válasz erre
www.cnet.com/roadshow/videos/2024-gmc-hummer-suv-an-all-electric-rock-crawler/
Tetszik pár megoldás rajta. Bizti egy katonai változat nem ilyen kritériumoknak kell(ene) megfelelni majd.
Sennás 690700 2021. december 3. 10:39
Válasz erre
Suttogós teherautó:)
Mozdonyban már van!
rod666 690695 2021. december 3. 08:17
Válasz erre
milesChristi 690689 2021. december 2. 23:27
Válasz erre
Viszont a kisterepjárókba, mint amilyenek a honvédség Polar MRZR-jei valamilyen hibrid hajtás?
Ha nem túl nagy súlynövekedés, egy éles bevetésen a "hangtalanul" közeledés legalább a megközelítés utolsó szakaszában, nem utolsó szempont...
rod666 690664 2021. december 2. 11:23
Válasz erre
Én elsősorban arra gondolok, hogy mikor sikerül megoldani a szilárdtest akkumulátort(és az lesz-e olyan jó, mint amilyennek várják), vagy sikerül-e megoldani a hidrogén biztonságos szállítását és tárolását (üzemanyagcella), meg ilyenek. Jelen pillanatban a sima (öntöltő) hibridek lehetnek jók, de az igazán benzinmotorral működik jól, dízellel nem, viszont ha kifogy a szufla a nem túl nagy kapacitású akkumulátorból, akkor a gázolajos erőforrás a jobb, a magasabb termikus hatásfoka miatt. Szerintem az egyértelmű, hogy nem az lesz a jó megfejtés, hogy egy járműbe beleszuszakolunk másfél tonna akksit (főleg, hogy ezt a civil járműipar a nehéz gépjárművek esetében ki is jelentette)- csak momentán nem tudunk jobbat.
Sennás 690648 2021. december 1. 19:20
Válasz erre
Kíváncsian várom. 50évet már nem hiszem hogy tudok de jó lenne egy olyat is építeni:)
rod666 690594 2021. november 30. 09:33
Válasz erre
Attól függ, hogy hogyan képzelik el a dekarbonizálást. A civil járműgyártásban van jó néhány olyan ötlet, amit érdemes lehet átvenni- de hogy melyeket, arról kb. az elkövetkező 50 évben nem lesz egyértelmű válasz.
Sennás 690560 2021. november 29. 18:30
Válasz erre
Screenshot_2021-11-29-18-23-33-420.jpeg
Screenshot_2021-11-29-18-23-33-420.jpeg
Screenshot_2021-11-29-18-21-55-929~2.jpeg
Screenshot_2021-11-29-18-21-55-929~2.jpeg
Screenshot_2021-11-29-18-22-05-555~2.jpeg
Screenshot_2021-11-29-18-22-05-555~2.jpeg

A dátumra azért kíváncsi lennék. Mennyi idő egy ilyet kifejleszteni?
Gabusch 689590 2021. október 22. 22:44
Válasz erre
Az lesz az.

Nem hiszem, hogy a háttérben azt elkötés lenne - 15 éve sem lődöztek az elkötött példánnyal, tömegbe hajtani meg ezzel is lehet. Inkább arra gyanakodnék, hogy ezt meg tudja finanszírozni a kerület, a rendes, állami tulajdonban lévő példányt meg nem. Már, ha az egyáltalán kikölcsönözhető ilyen célra.
Sherman 689589 2021. október 22. 22:39
Válasz erre
Elkötni ezt is lehet. Egy normál T-34-essel se lehetett többet csinálni.
páncélos 689586 2021. október 22. 21:59
Válasz erre
Szerintem ez a T-34/76 másolat az lesz, amit Tapolcán építettek egy VT-34 alvázra.
"Normál" T-34-est azért nem lehet ilyen rendezvényre vinni, mert volt már rá példa, hogy elkötötték, azóta az ilyen jellegű bemutatók nincsenek. :(
Sherman 689584 2021. október 22. 21:42
Válasz erre
Szerintem T-34/85 átépítés, talán filmes kellék. Teljesen érthetetlen miért egy háborús tankot (típust) hoztak egy normál T-34/85 helyet. Talán így sokkal többet lehetett számlázni egy baráti cégnek mintha kértek volna egyet a hadtörténeti múzeum lerakatából.
Gabusch 689576 2021. október 22. 19:58
Válasz erre
Illetve holnap fog Újpesten. Honnan van nekünk ilyen T-34-ünk (ami aligha '56 kompatibilis)?

www.youtube.com/watch
milesChristi 689108 2021. október 4. 21:40
Válasz erre
:)
Ha már hírek, talán ez is érdekes lehet. Érdemes a Portfólión néha körülnézni... :)

A régebbi híreiket gyakran csak az előfizetőik láthatják,(ezért nem nyílik már meg az előző link sem) de a frisseket szinte mindig elérhetővé teszik egy ideig bárki számára.
www.portfolio.hu/global/20210831/magyar-katonanak-magyar-fegyvert-megtudtuk-mit-tervez-a-kormany-az-uj-fegyvercsaladdal-498356
Sennás 689102 2021. október 4. 19:39
Válasz erre
Nagyon köszönöm Uraim! Építenek majd egy Magyar HMMWV-t egy 1165A1-est oda "tennék" pár fegyvert. A mesterlövész puska oda "mehet"?
csabbee 689101 2021. október 4. 19:21
Válasz erre
coowell 689100 2021. október 4. 19:19
Válasz erre
Sennás 689098 2021. október 4. 18:17
Válasz erre
Screenshot_2021-10-03-17-56-38-010~2.jpeg
Screenshot_2021-10-03-17-56-38-010~2.jpeg
Screenshot_2021-10-03-17-51-53-530~2.jpeg
Screenshot_2021-10-03-17-51-53-530~2.jpeg

Mesterek! Ha már kézi fegyverek ennek a kettőnek a pontos típusát megtudhatnám?
Köszönettel Sennás
téglatesó 689091 2021. október 4. 11:11
Válasz erre
Borisz, Halaci, MilesChristi, Jimbow, köszi a hozzászólásokat, akkor ezek szerint mégis magyar gyártásúak a fegyverek. Elismerem tévedésemet, sőt, ezúttal még örülök is, hogy tévedtem! :)
atika 689089 2021. október 4. 10:17
Válasz erre
Lynx
Lynx

Most már tényleg érdekel, hogy mi is a helyzet! :)
Jimbow 689088 2021. október 4. 08:24
Válasz erre
Szia!

Ezen a linken látszik a beütés, ami szerint made in Hungary:

https://www.youtube.com/watch?v=8cWqMFCquiQ

Üdv,

Ádám
milesChristi 689021 2021. szeptember 30. 22:38
Válasz erre
According to manufacturer Sero International Ltd,...

Én ezt így értelmezem.
Nem fejlesztőt ír, még csak nem is eladót, hanem gyártót.
halaci 688969 2021. szeptember 29. 09:17
Válasz erre
A defensepost ugyanarra a forrás nélküli Daily Mail cikkre hivatkozik (szó szerint átvéve a szenzációhajhász szövegezést), mint az eddigi cikkek. A portolió nem tudom, mit írt, mert csak előfizetőknek elérhető, de ezek szerint abban is legfeljebb álomfejtés van.

Arra változatlanul nincs válasz, hogy akkor most a románok vagy mi gyártjuk és értékesítjük? Ahogy arra sem, hogy miért nincs egyetlen (se angol, se magyar) hivatalosnak tekinthető forrás sem az üzéetről?
milesChristi 688966 2021. szeptember 28. 22:31
Válasz erre
milesChristi 688962 2021. szeptember 28. 21:42
Válasz erre
halaci 688959 2021. szeptember 28. 19:41
Válasz erre
Ugyanakkor ez a tavalyi videó nem csak, hogy magyar fegyverként említi, hanem kifejezetten azt mondja az elején, hogy "comes to us from the manufacturer Sero in Hungary". Tehát nem csak hogy a Sero exportálta az USA-ba, de őt nevezik meg gyártóként is.

www.youtube.com/watch

Innen kezdve részemről passz, fogalmam sincs, hol áll a román szál. Azt viszont még mindig nem értem, hogy - ha mi áruljuk - egy ilyen egyértelmű fejlesztői és piaci sikert miért nem kommunikálnak.
téglatesó 688956 2021. szeptember 28. 18:12
Válasz erre
téglatesó 688955 2021. szeptember 28. 18:10
Válasz erre
A Cugir szerint a Gepárd most már az ő termékük. Készséggel elismerik, hogy magyar fejlesztés, de megvették és már ők a tulajdonosok és gyártók is:
//ammoterra.com/product/cugir-gepard-gm6
Planes 688953 2021. szeptember 28. 17:49
Válasz erre
Köszi! Belepillantva az alábbi hozzászólásokba is,érdekes,azért nem mindegy , a SAS beszerzés 555misit ki teszi zsebre..
P
borisz 688950 2021. szeptember 28. 16:49
Válasz erre
Én úgy tudom, hogy a román üzlet szerencsére kútba esett. A legenda szerint magyar részről zárásként voltak kint megnézni, hogy hol is készülne a fegyver, olyan állapotokat láttak, hogy egyből visszaléptek az eladástól.
halaci 688949 2021. szeptember 28. 16:45
Válasz erre
Pontosítok: ezek alapján persze bőven lehetséges, hogy a cég tulajdonosai magyarok maradtak, erre vonatkozó utalás nincs a weboldalon. (Ami egyébként is izé, "érdekes" két Lorem Ipsumos bejegyzéssel a nyitólapon...)
halaci 688948 2021. szeptember 28. 16:39
Válasz erre
Hm, ez tényleg érdekes. A Criabo impresszumában ez szerepel:
"owner and manufacturer of a multi-purpose weapon having both military and civilian destination. We provide top services and products for our customers worldwide."
és egyetlen termékük van, ez a fegyver. Márpedig ha ők ők a tulajdonosok és a gyártók is, akkor ebből legfeljebb az erkölcsi elismerés marad itt.
téglatesó 688946 2021. szeptember 28. 15:38
Válasz erre
Az Alfahír-link helyesen: alfahir.hu/2013/05/20-20
téglatesó 688945 2021. szeptember 28. 15:36
Válasz erre
Bocs, és itt van még az Alfahír cikk linkje is: alfahir.hu/2013/05/20-20/URL].
Igaz, alfáék se éppen a fenenagy megbízhatóságukról híresek, szóval minden esély megvan rá, hogy totális tévedésben vagyok. (Bár így lenne!)
téglatesó 688944 2021. szeptember 28. 15:35
Válasz erre
A dolog onnan indul, hogy a Makettinfó fórum mellett -többek között- követem az Index Fórum "Magyar Honvédség Megsemmisült" c. topicot is (csak követem, magam nem vagyok regelve, nem vagyok tag).
Namost, ott egy "jklmn" nicknevű fórumozó dobta be a hírt, miszerint a sasék magyar puskát vesznek. Erre egy "tuzer" nicknevű válaszolta, hogy Romániában folyik a gyártás, amire rákontrázott egy "Sokat Látott" nicknevű is, aki beszúrta a Kurucinfó (!*) cikkét, ami olvasói infókra hivatkozva írja, hogy a magyar fejlesztésű (Sero Kft.) Gepárd gyártását már kiszervezték Romániába a Criabo Defense & Security nevű cégen keresztül (az Alfahír cikke szerint) a ROMARM a Curigi és az IOR Bukarest üzemekbe -méghozzá már 2013-ban! Ebből pedig arra a következtetésre jutottak, hogy a briteknek szánt fegyvereket is ott gyártják majd le.
Halaci fórumtárs csodálkozása (miszerint miért nincs hírverése itthon egy ilyen szintű fegyverexport-sikernek) ebben a kontextusban teljesen hihetővé is teszi a fentieket.
A Kurucinfó cikk: kuruc.info/r/6/112413//URL] Az Alfahír cikk: alfahir.hu/2013/05/20-20
A Gepárd a Criabo Defense & Security honlapján: defensesecurity.eu/products/gepard-gm6-lynx/

Lehet, hogy ez az egész hülyeség, de akkor én is félre lettem vezetve. Ha mégis kishazánkban folyik eme nemes fegyver termelése, akkor vissza az egész, és én kérek elnézést, de annyi engedtessék meg, hogy a jelenlegi magyarisztáni viszonyokat elnézve tökéletsen hihetőnek tartom a sztorit.

(*Kurucinfóról annyit saját nevemben, hogy semmilyen szinten nem tartom hiteles, vagy egyáltalán bármiféle hírforrásnak, ide is csak azért citáltam be, mert a témában való tájékozódásom egyik állomása volt az index fórumozó hozzászólásában lévő link miatt.)
Kb. ennyi a lényeg.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224.