<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
sanyi | Adatlap | 692644 | 2022. február 4. 15:02 | ||
A radaros oldalakon csak a tanker van, nem mutat mást, viszont biztos, hogy aktív volt, mert jó pár kört lenyomott. Nyilván most fordul haza, mert a mostani karika rövidebb lett. Előzmény: (692642) atika 2022. február 4. 14:58 | |||||
atika | Adatlap | 692642 | 2022. február 4. 14:58 | ||
sanyi | Adatlap | 692641 | 2022. február 4. 14:46 | ||
Álllárm! Francia tanker A-330 köröz a Dél-Dunántúl fölött, Kaposvár és Nagykanizsa között! Radarbox.com oldalon látni, én is ott fedeztem fel. | |||||
atika | Adatlap | 692571 | 2022. február 2. 20:21 | ||
G-cart | Adatlap | 692336 | 2022. január 25. 11:54 | ||
PETI | Adatlap | 692136 | 2022. január 18. 20:40 | ||
Ja ja, köszi. Nekem egyébként bejön így takarókkal, mert hát ugye, tél, az tél. Védni kell a gépet. És DAE téli takarójához mit szólsz? (Kőbányai világos sörös minta..) | |||||
atika | Adatlap | 692102 | 2022. január 17. 14:43 | ||
Jók, szokás szerint. Szeretem a képeidet. Ebből a HA-MKG a kedvenc, kár hogy a takarók rajta vannak, csinosabb lenne azok nélkül. :) | |||||
PETI | Adatlap | 692067 | 2022. január 16. 09:27 | ||
Sennás | Adatlap | 691330 | 2021. december 22. 10:39 | ||
Hello! Nyíregyháza felett 3 katonai (rendőrségi) helikopter tart Záhony(?) félé. | |||||
Freddy | Adatlap | 690848 | 2021. december 6. 09:49 | ||
Ha nem versenyautóról vagy traktorról vagy ilyesmiről van szó, egy jármű menetzajának csak viszonylag kis része jön a motorból ma már, a többi a szél, gumik, stb. | |||||
Sokol | Adatlap | 690726 | 2021. december 3. 21:49 | ||
Hála Istennek nem létezik olyan, hogy széles spektrumú elektromágneses impulzus. Ja de..létezik XD Verbális környezetszennyezés. Még nem létezik a fogalom, de már alakul. | |||||
Bandika | Adatlap | 690723 | 2021. december 3. 19:51 | ||
A zajnál sokkal nagyobb előnye az elektromos járműveknek, hogy töredék méretű hőképpel rendelkeznek a belső égésű motoros járművekkel szemben. A hagyományos járművek motorháztetője/kipufogója kilométerekről világít egy harci helikopter passzív infra érzékelője számára. Szerintem már most része a különleges alakulatok arzenáljának, csak még ezek a járművek nem publikusak. | |||||
p-51 | Adatlap | 690717 | 2021. december 3. 17:43 | ||
Ez mehetett volna a Hornetes rovatba! :) 36 év szolgálat, nem semmi. | |||||
magyaralba | Adatlap | 690709 | 2021. december 3. 15:05 | ||
www.scramble.nl/military-news/australia-says-goodbye-to-classic-hornet Az ausztrál királyi légierő végleg kivonta az aktív szolgálatból az F/A-18A/B típusokat. | |||||
halaci | Adatlap | 690704 | 2021. december 3. 13:52 | ||
Taktikai (frontvonalban, vagy ellenséges területen történő) használatra szerintem a full EV-k még sokáig nem igazán lesznek alkalmasak, a feltölthetőség miatt. Az aksinak nagy hátránya, hogy egyforma a súlya akár fel van töltve, akár lemerült. Ezért aztán nincs értelme pótaksikat vinni magukkal, ellentétben mondjuk két marmonkannával. Arra nem lehet számítani, (legalább is ma még nem), hogy minden bokorban találnak majd gyorstöltőt, a hatótáv fixen annyi, amennyit a beépített telepek tudnak. Az várható, hogy ezek energiasűrűsége a következő évtizedben alaposan nőni fog, tehát egy 80-100 km-es "zajtalan" üzemmód könnyen elérhető lesz ésszerű súllyal. Ami ezen alapvetően módosíthat az a dizájn váltás, ha az autók akkucsomagjai lesznek egyszerűen cserélhetők. Akkor is cinkes az első vonalban az utántöltés (gyakorlatilag nagyfesz elektromos kábeleket kellene kihúzni), de azt már jobban el tudom képzelni. Bár szerintem a harmadik világban történő alkalmazásnál még akkor is biztonságosabb logisztikát fog jelenteni a hibrid meghajtás. | |||||
Sennás | Adatlap | 690703 | 2021. december 3. 12:52 | ||
www.cnet.com/roadshow/videos/2024-gmc-hummer-suv-an-all-electric-rock-crawler/ Tetszik pár megoldás rajta. Bizti egy katonai változat nem ilyen kritériumoknak kell(ene) megfelelni majd. | |||||
Sennás | Adatlap | 690700 | 2021. december 3. 10:39 | ||
Suttogós teherautó:) Mozdonyban már van! | |||||
rod666 | Adatlap | 690695 | 2021. december 3. 08:17 | ||
Na igen, ennek lenne értelme. | |||||
milesChristi | Adatlap | 690689 | 2021. december 2. 23:27 | ||
Viszont a kisterepjárókba, mint amilyenek a honvédség Polar MRZR-jei valamilyen hibrid hajtás? Ha nem túl nagy súlynövekedés, egy éles bevetésen a "hangtalanul" közeledés legalább a megközelítés utolsó szakaszában, nem utolsó szempont... | |||||
rod666 | Adatlap | 690664 | 2021. december 2. 11:23 | ||
Én elsősorban arra gondolok, hogy mikor sikerül megoldani a szilárdtest akkumulátort(és az lesz-e olyan jó, mint amilyennek várják), vagy sikerül-e megoldani a hidrogén biztonságos szállítását és tárolását (üzemanyagcella), meg ilyenek. Jelen pillanatban a sima (öntöltő) hibridek lehetnek jók, de az igazán benzinmotorral működik jól, dízellel nem, viszont ha kifogy a szufla a nem túl nagy kapacitású akkumulátorból, akkor a gázolajos erőforrás a jobb, a magasabb termikus hatásfoka miatt. Szerintem az egyértelmű, hogy nem az lesz a jó megfejtés, hogy egy járműbe beleszuszakolunk másfél tonna akksit (főleg, hogy ezt a civil járműipar a nehéz gépjárművek esetében ki is jelentette)- csak momentán nem tudunk jobbat. | |||||
Sennás | Adatlap | 690648 | 2021. december 1. 19:20 | ||
Kíváncsian várom. 50évet már nem hiszem hogy tudok de jó lenne egy olyat is építeni:) | |||||
rod666 | Adatlap | 690594 | 2021. november 30. 09:33 | ||
Attól függ, hogy hogyan képzelik el a dekarbonizálást. A civil járműgyártásban van jó néhány olyan ötlet, amit érdemes lehet átvenni- de hogy melyeket, arról kb. az elkövetkező 50 évben nem lesz egyértelmű válasz. | |||||
Sennás | Adatlap | 690560 | 2021. november 29. 18:30 | ||
Gabusch | Adatlap | 689590 | 2021. október 22. 22:44 | ||
Az lesz az. Nem hiszem, hogy a háttérben azt elkötés lenne - 15 éve sem lődöztek az elkötött példánnyal, tömegbe hajtani meg ezzel is lehet. Inkább arra gyanakodnék, hogy ezt meg tudja finanszírozni a kerület, a rendes, állami tulajdonban lévő példányt meg nem. Már, ha az egyáltalán kikölcsönözhető ilyen célra. | |||||
Sherman | Adatlap | 689589 | 2021. október 22. 22:39 | ||
Elkötni ezt is lehet. Egy normál T-34-essel se lehetett többet csinálni. | |||||
páncélos | Adatlap | 689586 | 2021. október 22. 21:59 | ||
Szerintem ez a T-34/76 másolat az lesz, amit Tapolcán építettek egy VT-34 alvázra. "Normál" T-34-est azért nem lehet ilyen rendezvényre vinni, mert volt már rá példa, hogy elkötötték, azóta az ilyen jellegű bemutatók nincsenek. :( | |||||
Sherman | Adatlap | 689584 | 2021. október 22. 21:42 | ||
Szerintem T-34/85 átépítés, talán filmes kellék. Teljesen érthetetlen miért egy háborús tankot (típust) hoztak egy normál T-34/85 helyet. Talán így sokkal többet lehetett számlázni egy baráti cégnek mintha kértek volna egyet a hadtörténeti múzeum lerakatából. | |||||
Gabusch | Adatlap | 689576 | 2021. október 22. 19:58 | ||
Illetve holnap fog Újpesten. Honnan van nekünk ilyen T-34-ünk (ami aligha '56 kompatibilis)? www.youtube.com/watch | |||||
milesChristi | Adatlap | 689108 | 2021. október 4. 21:40 | ||
:) Ha már hírek, talán ez is érdekes lehet. Érdemes a Portfólión néha körülnézni... :) A régebbi híreiket gyakran csak az előfizetőik láthatják,(ezért nem nyílik már meg az előző link sem) de a frisseket szinte mindig elérhetővé teszik egy ideig bárki számára. www.portfolio.hu/global/20210831/magyar-katonanak-magyar-fegyvert-megtudtuk-mit-tervez-a-kormany-az-uj-fegyvercsaladdal-498356 | |||||
Sennás | Adatlap | 689102 | 2021. október 4. 19:39 | ||
Nagyon köszönöm Uraim! Építenek majd egy Magyar HMMWV-t egy 1165A1-est oda "tennék" pár fegyvert. A mesterlövész puska oda "mehet"? | |||||
csabbee | Adatlap | 689101 | 2021. október 4. 19:21 | ||
m4a1 sopmod, és m110 sass. | |||||
coowell | Adatlap | 689100 | 2021. október 4. 19:19 | ||
M4A1, illetve M4 SPR-nek tűnik. | |||||
Sennás | Adatlap | 689098 | 2021. október 4. 18:17 | ||
téglatesó | Adatlap | 689091 | 2021. október 4. 11:11 | ||
Borisz, Halaci, MilesChristi, Jimbow, köszi a hozzászólásokat, akkor ezek szerint mégis magyar gyártásúak a fegyverek. Elismerem tévedésemet, sőt, ezúttal még örülök is, hogy tévedtem! :) | |||||
atika | Adatlap | 689089 | 2021. október 4. 10:17 | ||
Most már tényleg érdekel, hogy mi is a helyzet! :) | |||||
Jimbow | Adatlap | 689088 | 2021. október 4. 08:24 | ||
Szia! Ezen a linken látszik a beütés, ami szerint made in Hungary: https://www.youtube.com/watch?v=8cWqMFCquiQ Üdv, Ádám | |||||
milesChristi | Adatlap | 689021 | 2021. szeptember 30. 22:38 | ||
According to manufacturer Sero International Ltd,... Én ezt így értelmezem. Nem fejlesztőt ír, még csak nem is eladót, hanem gyártót. | |||||
halaci | Adatlap | 688969 | 2021. szeptember 29. 09:17 | ||
A defensepost ugyanarra a forrás nélküli Daily Mail cikkre hivatkozik (szó szerint átvéve a szenzációhajhász szövegezést), mint az eddigi cikkek. A portolió nem tudom, mit írt, mert csak előfizetőknek elérhető, de ezek szerint abban is legfeljebb álomfejtés van. Arra változatlanul nincs válasz, hogy akkor most a románok vagy mi gyártjuk és értékesítjük? Ahogy arra sem, hogy miért nincs egyetlen (se angol, se magyar) hivatalosnak tekinthető forrás sem az üzéetről? | |||||
milesChristi | Adatlap | 688966 | 2021. szeptember 28. 22:31 | ||
www.portfolio.hu/global/20210528/elmondta-szijjarto-mirol-allapodott-meg-orban-viktor-es-boris-johnson-485434 Konkrétum nincs, természetesen, de keringtek hírek... Talán a magyarázat is itt van a sorok mögött... | |||||
milesChristi | Adatlap | 688962 | 2021. szeptember 28. 21:42 | ||
halaci | Adatlap | 688959 | 2021. szeptember 28. 19:41 | ||
Ugyanakkor ez a tavalyi videó nem csak, hogy magyar fegyverként említi, hanem kifejezetten azt mondja az elején, hogy "comes to us from the manufacturer Sero in Hungary". Tehát nem csak hogy a Sero exportálta az USA-ba, de őt nevezik meg gyártóként is. www.youtube.com/watch Innen kezdve részemről passz, fogalmam sincs, hol áll a román szál. Azt viszont még mindig nem értem, hogy - ha mi áruljuk - egy ilyen egyértelmű fejlesztői és piaci sikert miért nem kommunikálnak. | |||||
téglatesó | Adatlap | 688956 | 2021. szeptember 28. 18:12 | ||
téglatesó | Adatlap | 688955 | 2021. szeptember 28. 18:10 | ||
A Cugir szerint a Gepárd most már az ő termékük. Készséggel elismerik, hogy magyar fejlesztés, de megvették és már ők a tulajdonosok és gyártók is: //ammoterra.com/product/cugir-gepard-gm6 | |||||
Planes | Adatlap | 688953 | 2021. szeptember 28. 17:49 | ||
Köszi! Belepillantva az alábbi hozzászólásokba is,érdekes,azért nem mindegy , a SAS beszerzés 555misit ki teszi zsebre.. P | |||||
borisz | Adatlap | 688950 | 2021. szeptember 28. 16:49 | ||
Én úgy tudom, hogy a román üzlet szerencsére kútba esett. A legenda szerint magyar részről zárásként voltak kint megnézni, hogy hol is készülne a fegyver, olyan állapotokat láttak, hogy egyből visszaléptek az eladástól. | |||||
halaci | Adatlap | 688949 | 2021. szeptember 28. 16:45 | ||
Pontosítok: ezek alapján persze bőven lehetséges, hogy a cég tulajdonosai magyarok maradtak, erre vonatkozó utalás nincs a weboldalon. (Ami egyébként is izé, "érdekes" két Lorem Ipsumos bejegyzéssel a nyitólapon...) | |||||
halaci | Adatlap | 688948 | 2021. szeptember 28. 16:39 | ||
Hm, ez tényleg érdekes. A Criabo impresszumában ez szerepel: "owner and manufacturer of a multi-purpose weapon having both military and civilian destination. We provide top services and products for our customers worldwide." és egyetlen termékük van, ez a fegyver. Márpedig ha ők ők a tulajdonosok és a gyártók is, akkor ebből legfeljebb az erkölcsi elismerés marad itt. | |||||
téglatesó | Adatlap | 688946 | 2021. szeptember 28. 15:38 | ||
Az Alfahír-link helyesen: alfahir.hu/2013/05/20-20 | |||||
téglatesó | Adatlap | 688945 | 2021. szeptember 28. 15:36 | ||
Bocs, és itt van még az Alfahír cikk linkje is: alfahir.hu/2013/05/20-20/URL]. Igaz, alfáék se éppen a fenenagy megbízhatóságukról híresek, szóval minden esély megvan rá, hogy totális tévedésben vagyok. (Bár így lenne!) | |||||
téglatesó | Adatlap | 688944 | 2021. szeptember 28. 15:35 | ||
A dolog onnan indul, hogy a Makettinfó fórum mellett -többek között- követem az Index Fórum "Magyar Honvédség Megsemmisült" c. topicot is (csak követem, magam nem vagyok regelve, nem vagyok tag). Namost, ott egy "jklmn" nicknevű fórumozó dobta be a hírt, miszerint a sasék magyar puskát vesznek. Erre egy "tuzer" nicknevű válaszolta, hogy Romániában folyik a gyártás, amire rákontrázott egy "Sokat Látott" nicknevű is, aki beszúrta a Kurucinfó (!*) cikkét, ami olvasói infókra hivatkozva írja, hogy a magyar fejlesztésű (Sero Kft.) Gepárd gyártását már kiszervezték Romániába a Criabo Defense & Security nevű cégen keresztül (az Alfahír cikke szerint) a ROMARM a Curigi és az IOR Bukarest üzemekbe -méghozzá már 2013-ban! Ebből pedig arra a következtetésre jutottak, hogy a briteknek szánt fegyvereket is ott gyártják majd le. Halaci fórumtárs csodálkozása (miszerint miért nincs hírverése itthon egy ilyen szintű fegyverexport-sikernek) ebben a kontextusban teljesen hihetővé is teszi a fentieket. A Kurucinfó cikk: kuruc.info/r/6/112413//URL] Az Alfahír cikk: alfahir.hu/2013/05/20-20 A Gepárd a Criabo Defense & Security honlapján: defensesecurity.eu/products/gepard-gm6-lynx/ Lehet, hogy ez az egész hülyeség, de akkor én is félre lettem vezetve. Ha mégis kishazánkban folyik eme nemes fegyver termelése, akkor vissza az egész, és én kérek elnézést, de annyi engedtessék meg, hogy a jelenlegi magyarisztáni viszonyokat elnézve tökéletsen hihetőnek tartom a sztorit. (*Kurucinfóról annyit saját nevemben, hogy semmilyen szinten nem tartom hiteles, vagy egyáltalán bármiféle hírforrásnak, ide is csak azért citáltam be, mert a témában való tájékozódásom egyik állomása volt az index fórumozó hozzászólásában lévő link miatt.) Kb. ennyi a lényeg. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |