<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
Freddy | Adatlap | 687395 | 2021. július 29. 23:07 | ![]() | |
Gabusch | Adatlap | 687393 | 2021. július 29. 21:40 | ![]() | |
Csak úgy gondolatkísérletként: nem lehet, hogy a drónok terjedése (sokkal olcsóbb minden téren) szab gátat a nagyobb vasak fejlesztésének? Az aerodinamikáról annyit, hogy ha jól tudom, már a Concorde fejlesztésekor is használtak számítógépet. Az se ma volt. Meglehet, mára kimaxolták a lehetőségeket. | |||||
Zoli | Adatlap | 687392 | 2021. július 29. 19:52 | ![]() | |
Én is így vélem, fontolva haladnak, ami a műszaki felépítést illetően kevésbé kockázatos, de attól még az aerodinamika változatlansága fura. Talán elfogyott a tudomány, és a valami nagy áttörésig a meglévő és bevált receptet alkalmazzák. A hagyományos kialakítású F-16 és F-15 is reneszánszát éli, már azoknál is a 60 éves kort emlegetik, a B-52-nél már a 100 év is megjelent a médiában, szóval amíg ezek is megfelelnek a célnak, talán tényleg nem akarnak még nagyobb összeget áldozni a fejlesztésekre. z | |||||
Freddy | Adatlap | 687385 | 2021. július 29. 11:02 | ![]() | |
Szerintem nem is akartak újat kitalálni, mert nulláról egy ilyen repülőgépet kifejleszteni annyi pénz, amennyi még Amerikában sincs. Egyszerűbb és olcsóbb volt a meglevőből kiindulni (rövidtávon legalábbis). | |||||
Zoli | Adatlap | 687380 | 2021. július 29. 05:05 | ![]() | |
Szia, Nincs keverés, az előzményre reagáltam, de ettől függetlenül megfigyelhető némi párhuzam, ami a formákat illeti. Szó sincs elektromos meghajtásról. z | |||||
medor | Adatlap | 687379 | 2021. július 29. 00:55 | ![]() | |
Szia! A katonai repülők igényeit ne keverjük az autók aktuális divatjával. Ma a SUV a trendi holnap a villanyautó lesz az.(Esetleg a villany SUV.) Az új BMW 'hódpofa' hűtőrácsa elég megosztó pl. de mégsem a hatékonyságról szól. Elektromosan harci gépeket meghajtani csak légcsavarral lehet,de az még nem annyira hatékony. A sugárhajtómű jelenleg az egyetlen alternatíva. | |||||
Zoli | Adatlap | 687373 | 2021. július 28. 16:16 | ![]() | |
Szia, Lehet a B-21 egy evolúciós lépcső, de akkor is fura, hogy 30+ év alatt se tudtak újat kitalálni, legalábbis ami a külsőt illeti, vagy nem akartak? Lehet műszakilag fejlettebb az utód, annak is kell lennie, de azért fura, hogy aerodinamika terén nem sok fejlődés látható. Az autóknál sokkal inkább megfigyelhető a trend. Hiába próbálnak egyedi arcot tervezni, attól még egymást másolják a műszaki megoldások terén. Anno a Focus szélvédőjét sokkal előrébb hozták, mint a többi autónál a nagyobb utastér miatt is, most meg annál is sokkal hátrébb van, mint korábban, és a többi típus is nagyjából egyforma felépítésű, pedig nem egy volt a tervezőjük. De azért igyekeznek némi egyediséget is hozzátenni a kaptafához, amivel maguk felé vonzanák a népet. z | |||||
Freddy | Adatlap | 687367 | 2021. július 28. 10:19 | ![]() | |
A B-21 a B-2 továbbfejlesztése, nem? Úgy nem csoda, ha hasonlítanak. Ami az autókat illeti, az aerodinamika meg a belső tér maximalizálása mindenhol ugyanaz, de az ,,arc" maga egyszerűen csak stílus, ami nagyrészt a korszellemen-közízlésen (=többi autón) alapul, és csak néha vannak benne nagy újítások, amik vagy bejönnek, és a továbbiakban mindneki azt nyúlja (Ford Focus), vagy nem (Fiat Multipla). | |||||
Gabusch | Adatlap | 687360 | 2021. július 27. 20:17 | ![]() | |
Mint említettem, hülye vagyok a dologhoz, de a formavilág kapcsán sok éve olvastam már, hogy az autók azért meglehetősen egyformák, mert ezt dobja ki a számítógép. Gondolom, a repülőgépeket sem rajzasztalon tervezik manapság zsebszámológéppel. | |||||
Zoli | Adatlap | 687357 | 2021. július 27. 17:26 | ![]() | |
Szia, Ennyire azért nem egyszerű a helyzet. Sok példát látni, hogy azonos technológiai színvonal hasonló eredményeket szül. Ha már a másolásnál tartunk, érdekes mód az amerikaiak is itt tartanak, legalábbis a B-21 a harminc éves B-2 kiköpött mása, szóval nekik is kevés a fantáziájuk, vagy esetleg visszafejlődtek? De lehetne említeni az egyéb (japán, koreai, török? stb) 5.? generációs vadászgépeket, amik szintén az F-22 és YF-23 formáiból építkeznek. Úgy tűnik 30 éve nincs új elgondolás az aerodinamika terén, azóta is abból főznek, csak egyre több és újabb fűszerrel. Az orosz gép sok szót nem érdemel, csak egy makett, vagy lufi, ambiciózus tervekkel, amiket képtelen teljesíteni majd. Nagyjából az F-16 kategóriájába sorolható, jóval visszafogottabb képességekkel, tehát egy hagyományos repülőgép új csomagolásban. Persze lehet jó és hatékony, de a méretéből adódóan én nagyon szkeptikus vagyok, talán a Gripen NG szintjét elérheti, bár az elektronikai rendszerek terén még azt se. z | |||||
medor | Adatlap | 687341 | 2021. július 27. 11:57 | ![]() | |
Sziasztok! Én sem vitát akartam generálni! A saját véleményemet osztottam meg. A szovjet/orosz mérnökök sem lebecsülendők! Egyszerűen csak a formavilágra céloztam. 4.generáció,vagy 5. generáció.Radersugárzás elnyelés. Sok évtizeddel ezelőtt az SR-71A,vagy az F-117A megoldotta. Meg sem merték másolni. | |||||
KarBal | Adatlap | 687340 | 2021. július 27. 10:26 | ![]() | |
Nem akarok vitát generálni, de azért ez így, szerintem, nem teljesen igaz. Ahogy p-51 is írta, az aerodinamika (és az ötödik generációhoz szükséges feltételek teljesítése is) a világon ugyanazon feltételek mentén működik. Ahogy ma már alig-alig van különbség az új autók formavilága között is. Ez a gépek körében az, ami az élővilágban a konvergens evolúció, azaz, hogy miért hasonlít a cápa, a delfin és a ichthyosaurus-ok testfelépítése. Korábban hallottam és hittem azt a legendát, hogy bár a MiG-29 és Szu-27 feltűnően hasonlít az F-14-re és az F-15-re, de azok meg a MiG-25 másolásából erednek. Azonban a fizika már akkor is működött és pl. a kettő függőleges vezérsík a nagy sebesség miatt szükségesek (máskülönben óriási nagynak kellene lenniük, lásd pl. F-106). A két oldali, doboz formájú beömlők szintén több évtizedes kutatások eredményeként alakultak ki a turbulencia-mentes levegőáramlás elérésére (korábban használtak pl. Mach-kúpot, deflektort, de ezeknek is megvolt a maga hiányossága). Az F-15 és MiG-25 testének alakja is azért hasonlít, mert már az 1950-es évektől folytak kutatások mindkét(!) oldalon arról, hogyan lehet elérni, hogy test is generáljon felhajtóerőt. Valóban van lemaradás az orosz repülőtechnológia hátrányára. És nyilván felhasználnak (lenyúlnak) mások fejlesztéseiből. De a világon mindenki ezt csinálja. Az amcsik is... A kínaiak pedig tényleg úgy másolják a repülőket is, mint az Adios cipőket. És őszintén, ez nem az iskola, ahol a tanár megszól, ha hasonlít a házid a másikéra. Miért ne másolnád le "olcsóé" a másikéról, megspórolva ezzel sok fejlesztési pénzt? Egyébként pl. a Szu-57 gyengébb képességeinek megvan az az oka is, hogy más a használati cél. Az USA a világ számos pontján beavatkozik és kerül harci helyzetbe, az F-22-es elsősorban támadófegyver, amely célja a többé-kevésbé érintetlen ellenséges terület fölé való berepülés. Tehát minden irányból szükséges számára az alacsony észlelhetőség. A Szu-57-es célja elsősorban a honi légvédelem, tehát számára a szemből való alacsony észlelhetőség a fontos, a többi irány nem annyira létfontosságú. És ezt hozza is. Ez jóval olcsóbb és a költséghatékonyság nagy úr mindenütt. (És pont a költséghatékonyság miatt is van meg az F-22-esek nyugdíjazására a 2030-as időpont, mert olcsóbb egy rakás F-15EX-et venni.) | |||||
p-51 | Adatlap | 687336 | 2021. július 27. 08:21 | ![]() | |
1. egyetértek. 2. ez biztos fájni fog pár embernek, de: Ezt a "gépet" majd akkor fogom laikusként elemezni, ha majd valóban rendszerbe is áll. Régebben alkottam ilyen esetekre azt a mondatot, hogy mire ebből, vagy abból az orosz fejlesztésből lesz valami, az első Raptor pilóta már nyugdíjas lesz, az F-35 meg bioüzemanyaggal fog repülni. Ma már sajnos azt kell hogy mondjam, mire ebből lesz valami, addigra én is nyugdíjas leszek. (Most 43.) 3. Ezek a tákolmányok 1 célt szolgálnak: megmutatni az orosz népnek, hogy világszínvonalat tudnak produkálni. Ami igaz is, ha nem tekintjük az évtizedes csúszást. Na de erre a belpolitikai célra alkalmasak. 4. Kár a beömlőért, más megoldásban szebb lett volna. 5. Nem keverném ide az európai típusok analógiáját. Amíg nem volt szempont a lopakodás, addig azért szabadabb volt a mérnökök keze, többféle megoldás is jól szolgálja az aerodinamika elveit. Itt azért 5. generációtól erősebben köti őket a fizika. | |||||
medor | Adatlap | 687331 | 2021. július 27. 01:04 | ![]() | |
Ismét azt látom,hogy a 'Sukhoj' mérnökeinek nincs sok fantáziája. Évtizedek óta az amerikai gépekből indulnak ki. Megint megy a LEGO-zás.Kettőből egy.Az csak jó lesz! A Su-75 ránézésre az XF-35 és az XF-32 keveréke. (Egyenlőre!) Az hogy újdonságként fényezik magukat azzel a géppel kicsit nevetséges. Minimum egy évtizeddel vannak lemaradva.(Mint eddig mindig.) A Su-57 az F-22 és F-23 összedolgozása.(Ez legjobban profilból látszik.) Ha visszamegyek az időben akkor a Su-27 az F-15 és F-14 keveréke. Ha még régebbre akkor még ennyi különbség sincs.Lásd F-111 Su-24. A Su-25 csak azért nem hasonlít az A-10re mert azt hitték,hogy a konzervatívabb kialakítású A-9 lesz a nyerő... Elektronikusan meg nem is megyek bele... | |||||
Gabusch | Adatlap | 687301 | 2021. július 25. 22:58 | ![]() | |
Van egy cikk a Telexen is róla. Én hülye vagyok az egészhez, nem repülőzöm vagy 25 éve (ha esetleg majd egyszer mégis, akkor van itt pár I. VH-s gép talonban, meg egy IL-62M, de a modernebb harci gépek szerintem már soha nem érintenek meg), tehát kéretik nem engem nyösztetni a cikk minősége miatt. ;) telex.hu/tech/2021/07/24/oroszorszag-otodik-generacios-vadaszrepulo-sakk-matt-checkmate-putyin | |||||
Zoli | Adatlap | 687219 | 2021. július 22. 09:57 | ![]() | |
Sziasztok, Némi információ az új gépről: iho.hu/hirek/sakk-matt-a-titokzatos-amit-az-uj-orosz-harcigeprol-tudni-lehet Kissé szkeptikus vagyok, túl jól hangzik, szerintem ezt is sokkal kell osztani, ez még semmi. z | |||||
zoli1989 | Adatlap | 687150 | 2021. július 18. 18:35 | ![]() | |
Zali | Adatlap | 687135 | 2021. július 18. 09:51 | ![]() | |
Zoli | Adatlap | 684192 | 2021. április 9. 11:51 | ![]() | |
Szia, Én nem találtam olyan képet, amin lett volna, még makettről sem, de talán azért, mert nem voltam elég kitartó... Olyat találtam, amin nem volt rajta. Amúgy nem értek hozzá... z | |||||
blanesz | Adatlap | 684190 | 2021. április 9. 11:41 | ![]() | |
Szép Napot Kívánok! Hozzáértők segítségét kérném. Lidija Litvjak Jak -1 gépén volt fehér liliom, vagy ez csak amolyan legenda féle? Előre is köszönöm ! | |||||
PETI | Adatlap | 681508 | 2021. január 23. 21:44 | ![]() | |
PETI | Adatlap | 681178 | 2021. január 13. 20:37 | ![]() | |
Zoli | Adatlap | 678286 | 2020. október 26. 16:58 | ![]() | |
Sziasztok, Ez nekem új: www.vezess.hu/vezetunk/2020/10/26/az-orosz-repulogep-amit-siman-ufonak-nezhetett-barki/ z | |||||
sanyi | Adatlap | 677255 | 2020. szeptember 23. 18:12 | ![]() | |
Szia Elmo! Köszi szépen a segítséget és információt! Üdv Sanyi | |||||
Zoli | Adatlap | 677252 | 2020. szeptember 23. 17:44 | ![]() | |
elmo | Adatlap | 677219 | 2020. szeptember 22. 14:29 | ![]() | |
Szia sanyi! A jelvényed a 70-es 80-as évekből származik. Van egy hasonló "szettem", ugyan a Pe-2es nélkül, azon a datálás 1974-es. | |||||
Muzzy | Adatlap | 677183 | 2020. szeptember 20. 22:58 | ![]() | |
Az első kérdésedre a Vadász Pisti linkje tökéletes választ ad. A második kérdésre szerintem az a válasz, hogy más légierő nem használta, A 37-es gondolákkal kétszemélyes, egyenes szárnyú gépeket 43 nyara-44 januárja között gyártották, kevesebb, mint 1200 darabbal. Igaz, hogy van 44 októberi lelövésű gép, és 45 tavaszán Morvaföldön fényképezett gép, azért ezeknek a gépeknek az élettartama nem volt túl nagy, átlagban 3 hét volt. Nem emlékszem a pontos veszteség számokra, de a 36000 legyártott gép jelentős része leamortizálódott a háború során. Azt sem szabad elfelejteni, hogy ezek fa konzolokkal és hátsó törzsrésszel készültek, ami szintén nem a hosszú élettartam záloga. | |||||
PETI | Adatlap | 677179 | 2020. szeptember 20. 20:45 | ![]() | |
Hasznos kis anyag, nekem is jól jön. Köszi! :) | |||||
Vadász | Adatlap | 677178 | 2020. szeptember 20. 19:48 | ![]() | |
sanyi | Adatlap | 677174 | 2020. szeptember 20. 16:27 | ![]() | |
Uraim, köszönöm a válaszokat! Üdv Sanyi | |||||
Vadász | Adatlap | 677168 | 2020. szeptember 20. 12:43 | ![]() | |
Az egyszemélyes IL-2 zsákmányolás utáni felhasználásáról nincs adat. Ezeknek a gépeknek a sebezhetőségét pont a tengelyhatalmak ismerték a legjobban. Szóló bevetésüknek nem volt értelme, csak tömeges használatuk esetén lett volna érdekes. A 37 mm-es ágyús változat nem volt annyira pontos, mint a hasonló fegyverzettel rendelkező Jak-9T, vagy P-39 a pontcélok leküzdésében. A 37-es ágyúkat csak az egyenes szárnyú változatokba építették bele,, mert a késői M3 változatok súlypontja máshol volt. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 677167 | 2020. szeptember 20. 11:05 | ![]() | |
Rákérdeztem Vadász Pistánál /ebben e témában mégiscsak Ő a tótusz-faktusz :)/, a lényeg: - együléses Il-2-ket csak Ivánék használták (ők is elég gyorsan rájöttek, hogy ez így nem az igazi) - ugyanez a helyzet a 37-es ágyús változatokkal is (bár gondolom, ott inkább az volt az ok, hogy közvetlenül a háború után annyira azért még nem bíztak senki másban, hogy ekkora nagykalapácsot a kezükbe adjanak). Üdv R. | |||||
sanyi | Adatlap | 677139 | 2020. szeptember 19. 13:17 | ![]() | |
Sziasztok! Az Il-2-vel kapcsolatban lenne két kérdésem: - Az együléses korai verziót az oroszokon kívül más is használta? Mármint tudok a német és magyar gépekről, de ezek konkrét feladatokat is repültek - felderítés, futár, gyakorló, elektronikus zavaró - vagy csak tesztelték őket? Főleg a magyar érdekelne. - A kétüléses 37mm-es ágyúval szerelt verzióját használták a háború után nem orosz légierők? Van kép lengyel, jugó Iljuskáról, arra lennék kíváncsi, hogy nekik volt-e ebből a verzióból. Előre is köszi! | |||||
sanyi | Adatlap | 675548 | 2020. augusztus 6. 19:23 | ![]() | |
Tibcsi | Adatlap | 673800 | 2020. június 15. 08:38 | ![]() | |
Szia, Szerintem a plafon középvonalában az a négy (vagy öt) kerek tejüveges valami lesz a világítás. | |||||
sztriki | Adatlap | 673797 | 2020. június 14. 23:44 | ![]() | |
Sziasztok, valaki tudja esetleg, hogy a Mi-24 deszanttereben milyen vilagitas van? Sosem lattam meg sotetben, a legtobb foto pedig elegge kis teret fog be (nyilvan nem egyszeru ilyen szukos helyet fotozni), Az a ket kerek foncsor-szeru cucc lenne az a plafonon? | |||||
Regal | Adatlap | 672670 | 2020. május 13. 22:18 | ![]() | |
Szia! tgea78@gmail.com | |||||
sárkányos | Adatlap | 672668 | 2020. május 13. 21:47 | ![]() | |
Email címed? | |||||
Regal | Adatlap | 672667 | 2020. május 13. 21:05 | ![]() | |
Sziasztok! Su-27-es szakértőktől szeretnék segítséget kérni. 1/48-ban szeretném mehcsinálni a Su-30KN-t. Oldalnnézeti képeim vannak, de felülnézeti nincs és Su-30MKK-ból szeretném átalakítani és módosítani a különbségeknek megfelelően. Ha bárkinek van Su-30KN felülnézeti képe, nagyon hálás lennék, ha megosztaná. Köszönettel, Regal | |||||
búza | Adatlap | 672653 | 2020. május 13. 17:39 | ![]() | |
Valószínűleg olcsóbb volt egy helikopterrel odébb vinni a cuccot, mint 2-3 ezer kilométerről szállítani újat. Ha már a heli úgyis kéznél volt! | |||||
sárkányos | Adatlap | 672625 | 2020. május 12. 21:16 | ![]() | |
Semmi probléma. Azért ahogy az oroszokat elnézve napjainkban még mindig ott vannak hogy pénz keró nem számít. | |||||
PETI | Adatlap | 672606 | 2020. május 12. 17:34 | ![]() | |
Bocs, benéztem, a geometriája miatt... Nem oldalkormány. :) Ez lehet, hogy tényleg megéri ebben az esetben. Semmiképpen nem rosszindulattal írtam, nagyon tetszik a munka jellege, csak egy kicsit sokalltam a kerozin felhasználás / tárgyak értéke arányt. Viszont továbbra is tartom, hogy ekkora sárkányelem hiánnyal repülni legalábbis érdekes... :) | |||||
DzsunKa | Adatlap | 672584 | 2020. május 12. 12:09 | ![]() | |
Ahogy én láttam a felvétel tundraövezetben készült, ahol lehet hogy még rövid távon is megéri Mi-6 helikopterrel szállítani, mint utat építeni. | |||||
jammie | Adatlap | 672567 | 2020. május 12. 09:33 | ![]() | |
:-) Szerintem 2 jó nagy szárny hiányzik ami nagy sebességű repülésnél plusz felhajtóerőt termelhet. Teher emelésnél meg nem kell, valószínűleg jól árnyékolja a rotorok hatását, na meg a súlya is megvan. Igaz az sem oldalkormány. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 672566 | 2020. május 12. 09:15 | ![]() | |
Én úgy látom, hogy csak egy burkolat hiányzik a függőlegesről, de az oldalkormány (a faroklégcsavar) rendesen működik. | |||||
csosza | Adatlap | 672562 | 2020. május 12. 07:52 | ![]() | |
Mondjuk biztos több haszna van, mint itthon Szijjártó Pétert és Orbán Viktort reptetni állandóan a világ minden részébe. | |||||
myROB | Adatlap | 672559 | 2020. május 11. 23:04 | ![]() | |
sárkányos | Adatlap | 672557 | 2020. május 11. 21:52 | ![]() | |
Hol is hiányzik az oldalkormány? A sulin nekem azt tanították hogy ami az útirányú vezérlést a vadásznál az oldalkormány a helikopternél a faroklégcsavar biztosítja! Az meg forog a farok végén rendesen. | |||||
PETI | Adatlap | 672547 | 2020. május 11. 21:12 | ![]() | |
Mondjuk azt sem értem, hogy üres kábeldobot, deszkabódét és egyéb hulladékot miért éri meg ~10M Ft-nyi kerozin elfüstölésével átpakolgatni, de ez már igazán nem fontos... :) | |||||
PETI | Adatlap | 672545 | 2020. május 11. 21:06 | ![]() | |
Sziasztok! Nem tudom, hogy ez volt-e már, de valami egészen elképesztő! Mi-6 Hook hiányzó oldalkormánnyal repül. Gondolom úgy voltak vele, hogy amikor Iván, a pilóta kisétált a géphez és megemlítette, hogy kicsit hiányos a gép, Vologya, a szerelő legyintett, hogy ugyan már, jó az! :) Lehet vele dolgozni egész nap. És úgy is lett.. www.youtube.com/watch |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
A másik dolog, hogy a hidegháború alatt az amerikai állam rengeteg pénzt ölt a különböző alapkutatásokba (mert ezek azok a dolgok, amikbe üzleti alapon nem szívesen fektet senki, mert lassan térülnek meg), de ezek a pénzek a hidegháború végével kifulladtak. Ez is oka lehet annak, hogy nem ma vannak a nagy áttörések. Persze, ki tuja, mit hoz a jövő, ha Kínával bírni akarják a versenyt, akkor nem tehetik meg, hogy ne költsenek erre.