<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
ltom74 | Adatlap | 691226 | 2021. december 19. 13:49 | ||
Zoli | Adatlap | 691222 | 2021. december 19. 10:33 | ||
Szia, Nem állítom, hogy rosszul döntöttél. Ez az egy kép alapján nehéz megítélni a Revell makettet, mindenesetre nem látszik rajta, hogy olyan finoman kidolgozott felülete lenne, mint a koreai kitnek. További "hiba", hogy a törzs-féklap nem külön darab, bár ez földön mindig csukva van, leszámítva a karbantartásokat stb. Ugyanakkor a főfutó-aknák kerekeket takaró fedelei önálló elemek, amik szintén zárva vannak a földön, de karbantartáskor nyitva lehetnek azok is. Az Academy készlet legnagyobb hibája a gyenge kiömlők és a zárt kabintető, ezek miatt egyértelműen előnyben van a német termék. A fegyverzet is jobbnak tűnik, mert a hagyományos 500fontos buta bombák mellett van pár LGB is. Azonban a régi rakéták alapján lehet belőle majd akár F-15A is, de én inkább régi C verzióra tippelek. Állítólag a legújabb frissítéseket ígéri a gyártó, ehhez képest nem látom az újabb rakétákat. Az együléses verzió viszont 100%, mert a két kabintetőn kívül látható a két független kabin, valamint a gerinc kabintető és törzs-féklap közötti része is, legalábbis utóbbinak egyik verzióhoz szükséges eleme. Én a GWH makettet vettem meg, mert jobbnak találtam, mint az Academy készletét. Ráadásul utóbbihoz hasonlóan ahhoz se sok ragasztó kell, a törzs mellső része a teljes kabinnal stb szárazon összeáll és úgy is marad. Amúgy tetszenek a koreaiak pattintott újkorszaki kitjei, bár a néhol látható vaskos öntőcsonkok kiábrándítóak. Tudom, a futóaknák alul vannak, semmi nem fog látszani belőlük a vitrinben, de a tudat akkor se hagyna nyugodni, viszont eltüntetésük és az aknák rendbehozása nehéz. Ennél a kitnél elsősorban az orrfutó visszazáródó mellső ajtaja lehet problémás, ha nyitva tennénk fel, a főfutókét "csak" ki kell vágni... A kiömlők annyira nem zavarnának, mert biztos van helyette valami gyanta már. A kínai készlet további előnye, hogy nagyjából sehol se kell tömíteni, mert a panelek mentén vannak az illesztések. Ráadásul van hozzá egy radar antenna is, még ha nem is túl részletes. És a gépágyú torkolat, valamint a külön mellékelt fékszárnyak és csűrők is előnyére válnak. A fegyverzet szintén jobb, nagyobb a variációs lehetőség, bár a mennyiség nem túl bő... A főfutók is részletesebbek, a futószárak 4-4 darabból állnak. Az egyetlen hátránya a koreai maketthez képest a csökevényes beömlő csatornák és a gyenge lapátsorok, ezek csak félmegoldásnak jók. Nálam továbbra is a GWH a nyerő, és nem is értem a Revell készlet megjelenését, talán régóta dolgoztak rajta és már olyan előrehaladott stádiumban volt a szerszám, hogy az árát vissza akarják nyerni. z | |||||
medor | Adatlap | 691215 | 2021. december 19. 01:15 | ||
Szia! Vártam rá... De a képek alapján inkább megvettem az Academy (12550) makettjét. Árban kb. azonosak lesznek,ha nem gondol túl nagyot a Revell. A koreai makett két gyengén sikerült kiömlőjére talán lesz megoldásom. Vannak régi Academy illetve Hasegawa alkatrészeim is maradékban. Valamelyik csak jó lesz a 'Turkey feather' nélküli változathoz. Együléses téren az F-15C esetleg az F-15A lehet jó lesz a Revell-től. Nem látszanak pontosan az alkatrészek eltérései,csak a kabintetőnél. A kérdés már csak az,hogy ezekre mennyire figyeltek? | |||||
atika | Adatlap | 691212 | 2021. december 18. 20:49 | ||
Remélem, megcsinálják a B-t is és a Hasegawa által kiadott KAI változatot is. ...majd kedvet kapnak a Viper Zero-k után a sima Viper-ekhez is! :) | |||||
f2d | Adatlap | 691206 | 2021. december 18. 17:10 | ||
halaci | Adatlap | 691187 | 2021. december 17. 23:08 | ||
piratvitorla | Adatlap | 691148 | 2021. december 15. 21:25 | ||
Azért mert azt a "háromfélét" már mindenki kiadta. A korait meg szerintem senki... | |||||
dioevil | Adatlap | 691119 | 2021. december 14. 20:25 | ||
Sennás | Adatlap | 691108 | 2021. december 14. 18:32 | ||
charles | Adatlap | 691105 | 2021. december 14. 17:27 | ||
Azért, mert semmi mást nem kell csinálniuk, mint a C-130H és C-130J30 alkatrészeit összekeverni és kész az "új" makett. Ebből következik, szerintem hamarosan jön a C-130H30 is. Van négy Herculesem,kettő ilyen,kettő olyan. Én is így csinálok új változatot belőlük. A C-130A-nak én is tudnék örülni. | |||||
borisz | Adatlap | 691099 | 2021. december 14. 12:10 | ||
Megjelent az Arma P-51-e, lesz még több doboz, expert meg az olcsóbb kivitel is. armahobbynews.pl/en/blog/2021/12/09/p-51-b-c-mustang-expert-set-inbox/ armahobbynews.pl/en/blog/2021/11/30/70038-p-51-b-c-mustang-expert-set-assembly-instruction/ | |||||
borisz | Adatlap | 691098 | 2021. december 14. 12:09 | ||
Kiadnak háromféle Herculest, erre tessék, miért nem másikat! :D | |||||
piratvitorla | Adatlap | 691092 | 2021. december 14. 09:47 | ||
Jó lenne ha végre valaki a korai, tömpe orrú, 3 tollú légcsavaros verziót is kiadná... | |||||
borisz | Adatlap | 691085 | 2021. december 13. 23:21 | ||
Lesz újabb Zvezda Herki is, lenyúznak róla pár bőrt, és KC-t még ki sem adtak! www.scalemates.com/hu/kits/zvezda-7325-american-military-transport-plane-c-130j--1391375 | |||||
f2d | Adatlap | 691084 | 2021. december 13. 22:58 | ||
Zoli | Adatlap | 691077 | 2021. december 13. 21:04 | ||
Szerintem esélytelen, már azon is csodálkozok, hogy együléses verzió is lesz, de kétlem, hogy az A lenne. z | |||||
rod666 | Adatlap | 691076 | 2021. december 13. 20:39 | ||
Jó lenne, ha lenne belőle "A" is, az most nem nagyon van a piacon. | |||||
Zoli | Adatlap | 691071 | 2021. december 13. 18:20 | ||
Freddy | Adatlap | 691066 | 2021. december 13. 11:52 | ||
Egy jó hír közben a MKH gyűjtőinek: armorama.com/news/roden-ford-v8-g81a | |||||
Sennás | Adatlap | 691065 | 2021. december 13. 11:08 | ||
Köszi a linket! Klassz kis kidolgozott gépet lehet belőle építeni. Megmondom őszintén én azt gondoltam direkt valami "horpadást" imitáltak vele. Mert biztos volt ilyen is. Azokat a beszívodásokat meg csak lehet javítani (?) | |||||
Zoli | Adatlap | 691062 | 2021. december 12. 20:28 | ||
Az Arma P-51B/C közelről: www.kfs-miniatures.com/1-72-p-51b-c-mustang-expert-set-arma-hobby/ A külső felületek beszívódásaiért kár, de amúgy elég tisztességes munka, legalábbis a részletességgel nincs sok gond. z | |||||
Zoli | Adatlap | 691021 | 2021. december 11. 16:13 | ||
Kapufa, mindenhogy rákerestem, kb 90 kiadványt átnéztem, de nekem nincs gyári einbauplanom, és eszembe se jutott németül keresni... Ellenben írhattál volna valami konkrét adatot, hogy legalább tudjam, mihez viszonyítsak. Döglött macskát stb nem, de találtam egy letölthető pdf-et, de abban még a nagyon jó részletrajzokon kívül az alap méret adatok sincsenek feltüntetve, csak egy öszvér (F? orrú E verzió?) típusról készült gyerekrajzon néhol a bordák közötti távolságok, de azok is olvashatatlan minőségben... Viszont mindenféle elektromos kapcsolási rajzokat, szögeket, fokokat, feltöltési mennyiségeket, nyomás- és sebességértékeket stb tartalmaz a manual. A fizetős oldalakat kihagytam... Akárhogy nézem, a jobbnak és rosszabbnak tartott készletek között nem látok nagy különbséget, leszámítva az Airfix makett orrát. Úgy látom okosabb nem lettem, de keresek tovább, kösz a tippet! z | |||||
Sokol | Adatlap | 691020 | 2021. december 11. 14:59 | ||
Lustaság, fél egészség. Én a historybytesback (döglött macskás) Messerschmitt- the bf 109 inside out dupla dvd-t, és az augburgi (BFW pecsétes, mert azon keresztül adták el a spanyoloknak a terveket 1942-ben stikában) gyári einbauplanokat használom. Betriebs- und rüstanleitung bárhol elérhető online, SŐT egyszerűsített nivellierplan abban is van a bordafeszítéshez. Ott egyből látod a vázközök gyári értékeit, mert ahhoz kellet ellenőrizni a geometriát átvételnél. A függesztési pontokat is ahhoz számolták, így az az érték is biztos hogy pontos, ami a típus általános, 1940-es manuáljában van. (a szerb nyelvű export manuál valami korábbi típus dokumentumából lett fordítva, mert nem számol a 20mm szárnyágyúk közlemezeivel még, pedig a leszállított gépeken rajta volt?) | |||||
Zoli | Adatlap | 691014 | 2021. december 11. 10:04 | ||
Szia, Ezen már túl vagyok, a futóművek pl nem érdekelnek ilyen szempontból, mert ugye a hossztengely a mérvadó. Az ilyen egyszerűbb kialakítású típusoknál általában csak egy méret van. Viszont ha több eltérő méretet találok, akkor van gond, hogy melyik lehet a jó? Pl. a MiG-21 ilyen szempontból nehéz ügy, mert a hosszméret vonatkozhat csak a törzsre, esetleg beleszámolva a Mach kúpot, vagy a vezérsíkokat, vagy a vezérsíkok nélkül a pitot csövet, vagy mindent stb. Kitartó kereséssel azért ezek nem bonyolult dolgok. Ha egy forrás az egyes alváltozatokhoz külön méretet ad meg, akkor az hitelesebbnek tűnik, mintha csak általánosságban egy méret szerepelne mindhez. Szóval jelenleg annak hiszek, amelyik az egyes verziókhoz eltérő adatot ad. Ez esetben viszont az eltérések is minimálisnak mondhatók, legalábbis nekem a kb. 0,5mm egy ekkora méretű makettnél belefér a tűrésbe. A rajzokat a mérethez viszonyítom, így viszonylag könnyű megállapítani, hogy melyik maketten hol van eltérés. Ahogy nincs tökéletes makett, úgy nincs tökéletes rajz sem. De azért találni olyat, ami a fotók alapján elfogadható. De találkoztam olyan típussal is, amelynél a rajzokhoz képest gyanúsan rosszak voltak a legjobb makettek is. További kereséssel a sok rossz rajz után találtam egy jót is, amihez viszonyítva a makettek is közel pontosak voltak. Sajnos nincs méretezett rajzokat tartalmazó dokumentumom. Csak a kabintetőről találtam méretezett rajzot, ami épp kapóra jönne most, de olyan kis felbontású, hogy az adatok olvashatatlanok... Másrészt pedig a törzs oldalának nagyobb része nem párhuzamos a hossztengellyel, szóval a méretezett részeket lehetetlenség lemérni így. Egyébként nekem megfelel, hogy a hosszméret alapján kicsinyített rajzhoz viszonyítom a makettet. Ha a makett megfelel az oldalnézeti fotóknak és a rajzoknak, akkor nagy hiba nem lehet. Tudom, hogy nem teljesen adekvát eredményt kapok, de nagyjából megteszi, még ha komolytalannak is tűnik. Kíváncsi vagyok Sokol adataira és méréseire, remélem nemsokára megossza velünk. z | |||||
medor | Adatlap | 691013 | 2021. december 11. 01:18 | ||
Néha elszomorodom 30 éves makettezés után.A 90-es évek elején amikor elkezdtem ezt az egészet senkit nem érdekelt 1-2 mm ide vagy oda a matricák színpontossága a pozitív vagy negatív panelvonal,ezeknek a pontossága esetleg a tökéletes színhelyesség. Abból dolgoztunk amit kaptunk.És néha jobban örültem egy béna makettnek mint ma egy sokezer forintosnak amikor összeépítettem.Nem biztos,hogy jó irányba fejlődtünk. (Mint sok más dologban sem.) | |||||
Muzzy | Adatlap | 691011 | 2021. december 10. 23:43 | ||
Sokan azt se tudják, hogy mit is kellene pontosan mérni! Ugyanis több érték is lehet, és mind igaz lehet! Alapból a repülőgép méreténél azt vesszük alapul, amikor a földön áll és melyik az a "dobozméret" amibe belefér. Ebbe beletartozik a helyzetjelző lámpa, antenna, bármi. Aztán ezt az hosszadatot próbálja valaki átszámolni a törsz építési hosszára! És láss csodát, eltérnek az eredmények. A legtöbb esetben főleg a farokkerekes gépeknél a gép hossztengelye szöget zár be a vízszintessel. Na ezt sakkozza ki valaki a befoglaló méretekből! Lehet, de kell hozzá egy kis matekolás. Ekkor jönnek a gyártási rajzok, ami a tényleges adatokat tartalmazza, pl, mekkora távolságra vannak a bordák, hosszmerevítők, mekkora az orrburkolat tényleges hossza. A legtöbb rajz torzít! Végezz el egy sima ellenőrzést, vedd az eredeti gép befoglaló méretét és ez alapján számold ki, hogy mekkorának kellene lennie a méretaránynak megfelelően a rajzon ugyan ezen méreteknek. Két adat, a hossz és a fesztáv elsőre bőven elég lesz. Ez után mérd meg a rajzon is! A legtöbb esetben eltérés lesz, mert pl a szkennelés is torzít, vagy egyszerűen csal a szerkesztő, hogy beférjen a rajz a kiadványba. Ha tényleg alakhű gépet akarsz, akkor sok kutatómunka kell magához a megfelelő méretek megszerzéséhez. Sajnos a legtöbb kiadványban nem jelzik, hogy éppen milyen adatot is közölnek pontosan. Korábban sokan mondták, hogy egy makett azért jó/nemjó, mert egy rajzhoz illeszkedik/nem illeszkedik. A fentiek alapján ez nem megfelelő kiindulási alap egy makett mérethelyességének megállapításához. | |||||
Zoli | Adatlap | 690991 | 2021. december 10. 12:54 | ||
Szia, Ahogy korábban írtam, nekem nem gond, ha van egy kis pontatlanság a makettekben, egy Messer esetében részemről 1mm körüli eltérés belefér, amiatt nem fogom feldarabolni. Néztem a méreteket és vannak eltérések az egyes változatok, illetve források között. A legtöbb kiadvány 8,76 és/vagy 8,80m hosszt ír az E verziókra, valamelyik mindre ugyanazt a méretet adja, akár egyik, akár másik adatról van szó, de akad olyan is, amelyiknél az E-1 és E-3 8,76m, az E-4 8,80m, míg az E-7 8,85m hosszú. 72-ben ez jó fél mm-es különbséget jelent, akármelyik adat is a helyes. Ha jól tévedek a gyártók is csak egy szerszámot készítettek, és annak a kereteit teszik minden verzió dobozába. A kérdés akkor már csak az, hogy melyik méretet vegyük alapul, illetve melyik forrás rajza pontos? A futómű egyelőre nem érdekel, majd ha már össze van állítva a makett, viszont a kabintető hossza már érdekesebb. Nos úgy tűnik, hogy a tető hátsó fix része a SH maketten minimálisan hosszabb az Airfix eleménél, viszont bő fél mm-rel hosszabb, mint az ICM alkatrésze. A nagyobb hossz abból adódhat, hogy az ablak ferde éle meredekebb a rajzok szerint az ICM maketten, ezért a gerinc is előrébb kezdődik. A tető nyitható része a rajzok alapján kb. 9,5mm hosszú lehet, sajnos nincs eredeti alkatrészem. Ehhez képest a SH tető minimálisan nagyobb, 10mm alatt van, a többi maketté bő 9,5mm. Szerintem a SH tető mellső és hátsó kereteiből könnyen lecsiszolható a felesleg, ha erre egyáltalán igény lenne. A szélvédő a rajzok szerint minimálisan hosszabb 5mm-nél. A SH és Airfix makettek szélvédőinek mérete ennek megfelel, az ICM eleme 5mm-nél minimálisan kisebb. Ami a kabintető szélességét illeti, a SH alkatrésze kb. 9mm, az ICM tetőjé kb. 9,5mm, míg az Airfix eleme kb. 8,5mm széles. A félkész ICM maketten a törzs szélessége kb. 9,5mm. Mivel a többi makett még kereten van, nem tudom megmondani, hogy pl. a SH törzse keskenyebb lesz-e, mint a kabintetőé, de a net szerint igen, legalábbis szélesebb a tető, ami ugye keskenyebb, mint az ICM alkatrész. A nyitható résznél ez nem probléma, mert amúgy is nyitva tenném fel. A motorburkolat hossza egyértelműnek tűnik, a rajzok szerint kb. 22mm hosszú, és a makettek alkatrészei ennek megfelel, kívéve az Airfix elemét, ami k.b 20mm. Viszont utóbbinál a rakaszok burkolata kb. 1mm-rel nagyobb, ami kb. 13,5mm. A rajzok szerint ez kb. 12,5mm hosszú, a SH eleme kb. 0.5mm-rel rövidebb. Lehet, hogy nem jó rajzokat néztem, a hosszméret is lehet rossz, de én ezeket tapasztaltam. Ha tudsz tuti rajzot és méretet, lécci oszd meg velünk, köszi! z | |||||
Sokol | Adatlap | 690967 | 2021. december 9. 20:10 | ||
Üdv! Az SH nagyon szép, de a kabin van főleg elméretezve. Én a gombász zsebkönyv/lotnize/kagero rajzokat nem használom, mert az meg a lukasik féle vígjátékokra épül mind. Szokott hasból megadni méreteket, hogy szépen össze tudjon kötni vonalakat ha kell, ha nem. Onnan tudod, hogy az SH az ő "munkásságán" nevelkedett, hogy úgy van elcsalva a kabin arány, hogy nagyobb lett a kabintető. Szélesebb és hosszabb is - Ce manuel? Ce? Átlátszó alkatrészeket szeletelni méretre borotva pengével nem normális dolog. ÉS így is csak elcsalod a látványból, amit ők már elcsaltak, csak rosszul. Méretre pontos nem lesz, csak nem akadnak majd egymásba az alkatrészek, ha arányosan rövidíted a kabint optikailag. (nekem csak E4 van) A másik dolog a főfutók. A szár nem csak hosszabb, (mert ugye a rajz összeollózásakor összekötötte a köldök alsó élét- a munkahenger alatti gyűrű felső élével! - vágod, hogy a gyűrűt nem is látod, mert benne van a köldökben? - de teljesen rossz szögben is áll. Ettől másfél mm van a szárban, amit ha kivágsz nem hogy nem fog illeszkedni, de összébb is zárja az amúgy is elb*** állásszöget. Mivel persze előbbre is van, túl magasan hordja az orrát, és a has/szárny vonala ezt követi. Én egy tamiya szárat és bekötést ragasztottam át és építettem újra tűből, mert a hegymászókötél vastagságú csőimitáció után már nem maradt lelki erőm bohóckodni. Valóban jó készlet az SH, valóban a legjobban részletezett, valóban könnyen építhető dobozból de gyári rajzhoz ne mérd! Pont annyi munka javítani, mint az összes többi indulót. | |||||
Zoli | Adatlap | 690958 | 2021. december 9. 13:46 | ||
Szia Sokol, Előkapartam a Messer makettjeim és úgy tűnik, hogy nincs nagy különbség az ICM és SH Emil makettjei között. A fő eltérés, hogy a kabintető hátsó ferde éle az ICM és egyéb Tamiya származékoknál meredekebb, emiatt 1mm-rel korábban kezdődik a gerinc, és ezért a tető mögötti első két osztás is előrébb van. A többi nagyjából ugyanott van a két maketten. Nekem úgy tűnik, hogy a SH törzsvége pontosabb. Az orr mindkettőn hosszabb. A szélvédő (vagy a kerete) 1mm-rel előrébb kezdődik, emiatt az egész orr hosszabb. A cseh makettnél ezt a bontás miatt nem tudom megítélni a keretek alapján. Az Airfix makettnél még előrébb kezdődik a szélvédő kerete, ezért a rakasz burkolatának osztása és rajta a szellőzők is előrébb vannak, viszont emiatt a motordekli rövidebb. A SH törzse hol rossz, vagy tudsz olyan egyértelműen jó rajzot, amihez lehet viszonyítani? Nekem a japó, orosz, lengyel rajzok nagyjából azt mutatják, amit írtam. z | |||||
Microbacchus | Adatlap | 690948 | 2021. december 9. 10:11 | ||
Ez a nyithatatlan Gunze ugye csak az akril vonalat (H) érinti? Nekem csak a lakk, azaz Mr. Colorral van tapasztalatom, de azok nagyon könnyen nyithatók, pedig rázni szoktam őket keverőgolyókkal. Az AK Real Color széria eddig a legnehezebben nyitható festék, amibe belefutottam, de a mindkét kézen gumikesztyű módszerrel eddig azokat is sikerült kinyitni. Az AK RC kapcsán hallottam, hogy az újabb (fekete kupakos) gyártmányok már tisztán lakkok, tehát nem a Tamiya XF, hanem az LP szériának a megfelelői. Ez valóban igaz? Nekem még 3-4 éves festékeim vannak RC-ből, mind áttetsző kupakos, és biztosan az XF szériával egyező tulajdonságú. Sőt a régi fémes alumínium RC020 inkább tűnt sima akrilnak (szaga is nagyon enyhe volt, és 4 év alatt be is polimerizált az üvegben, most dobtam ki nemrég). | |||||
Cs.Béla | Adatlap | 690946 | 2021. december 9. 08:40 | ||
Szokták mondani, hogy a jó munkához jó szerszám kell, hosszú távon mindig kifizetődik :) | |||||
p-51 | Adatlap | 690932 | 2021. december 8. 17:50 | ||
Gabusch | Adatlap | 690928 | 2021. december 8. 17:22 | ||
Csak jelzésértékűleg. Pár éve láttam a Kék Kobrában ezt a cuccot, akkor is háromezer forintócska fölött volt már. Ott is maradt. :) | |||||
sys | Adatlap | 690923 | 2021. december 8. 13:01 | ||
Forďítsd, denszeszt, csak a telefon okosabb mint én. | |||||
sys | Adatlap | 690922 | 2021. december 8. 13:00 | ||
Fejre fordítód, injekciós tűvel festészet folytatsz a résbe, pár percet vársz és kézzel könnyedén lecsavarod. | |||||
atika | Adatlap | 690916 | 2021. december 8. 11:23 | ||
...nnna, pont erre írták lentebb, hogy "úri huncutság". :) Ettől még jó, csak kár, hogy elég rossz a forint/jen konverzió és a további költségek; "egy ezresért" senki nem gondolkodna a beszerzésén. :) | |||||
Cs.Béla | Adatlap | 690910 | 2021. december 8. 08:53 | ||
Ez meg a legegyszerűbb, erre lett kitalálva. A 20 éve nem használt Gunze és Tamiya festékeimet is lazán nyitja: dreamkit.hu/spd/GUNZEGT56/Mr-Cap-Opener | |||||
Bandika | Adatlap | 690899 | 2021. december 7. 20:07 | ||
Áh, ez játékszer. A csontra beragadt* kupakhoz semmit sem ér. Vízpumpából létezik kisebb is. Általában a 250-est árulják mindenfelé, ez a kisebb 175-ös: www.emag.hu/extol-premium-vizpumpa-fogo-8813157/pd/D99V7MBBM/ Ami nálam még működött, a forró vizes módszer: a kupak (vagy alatta a festék?) egy kicsit meglágyult és engedett. *nyilván meg kell előzni ezt az állapotot, letöröljük a menetről a festéket, amikor visszatekerjük a kupakot. | |||||
Bandika | Adatlap | 690898 | 2021. december 7. 20:07 | ||
Áh, ez játékszer. A csontra beragadt* kupakhoz semmit sem ér. Vízpumpából létezik kisebb is. Általában a 250-est árulják mindenfelé, ez a kisebb 175-ös: www.emag.hu/extol-premium-vizpumpa-fogo-8813157/pd/D99V7MBBM/ Ami nálam még működött, a forró vizes módszer: a kupak (vagy alatta a festék?) egy kicsit meglágyult és engedett. *nyilván meg kell előzni ezt az állapotot, letöröljük a menetről a festéket, amikor visszatekerjük a kupakot. | |||||
Bandika | Adatlap | 690897 | 2021. december 7. 20:07 | ||
Áh, ez játékszer. A csontra beragadt* kupakhoz semmit sem ér. Vízpumpából létezik kisebb is. Általában a 250-est árulják mindenfelé, ez a kisebb 175-ös: www.emag.hu/extol-premium-vizpumpa-fogo-8813157/pd/D99V7MBBM/ Ami nálam még működött, a forró vizes módszer: a kupak (vagy alatta a festék?) egy kicsit meglágyult és engedett. *nyilván meg kell előzni ezt az állapotot, letöröljük a menetről a festéket, amikor visszatekerjük a kupakot. | |||||
Bandika | Adatlap | 690896 | 2021. december 7. 20:07 | ||
Áh, ez játékszer. A csontra beragadt* kupakhoz semmit sem ér. Vízpumpából létezik kisebb is. Általában a 250-est árulják mindenfelé, ez a kisebb 175-ös: www.emag.hu/extol-premium-vizpumpa-fogo-8813157/pd/D99V7MBBM/ Ami nálam még működött, a forró vizes módszer: a kupak (vagy alatta a festék?) egy kicsit meglágyult és engedett. *nyilván meg kell előzni ezt az állapotot, letöröljük a menetről a festéket, amikor visszatekerjük a kupakot. | |||||
Gabusch | Adatlap | 690874 | 2021. december 6. 21:54 | ||
Mondom érzéssel! :D Nagyon minimális nyomást kell csak ráhelyezni, lehinkább a felső pereménél, úgy utána is tökéletesen zár. | |||||
Freddy | Adatlap | 690867 | 2021. december 6. 20:44 | ||
A kupakot szétnyomkodni nem szeretem, mert akkor utána már nem zár olyan jól. | |||||
Gabusch | Adatlap | 690866 | 2021. december 6. 20:42 | ||
Rettenetesen makacs Gunze festékek esetében a vízpumpafogó segítségével működik általában úgy, hogy a nagyra állított fogóval a kupakot körbe kell érzéssel nyomkodni néhány alkalommal. Utána már viszonylag könnyen lejön. Ha nem, akkor az üveget be lehet fogni egy nagyobb satuba is. Még nem törtem össze, de utóbbi már erősen a rettegés foka. :) | |||||
gaunt1 | Adatlap | 690863 | 2021. december 6. 19:10 | ||
Egészen eddig az évig kizárólag Model Mastert használtam, nekem egy kis méretű fogó volt az alapeszköz az üvegek kinyitására. Általában működött. Ha nagyon makacs volt a kupak, akkor gumikesztyűvel fogtam meg az üveget, így nem csúszott a kezem. Volt azért, nagyon ritkán, hogy ez sem segített. Ilyenkor fogtam az üveget, megnyitottam a forró vizes csapot, és kb. fél percen kersztül ment rá a víz a kupaknál. Ez garantáltan bevált! | |||||
joshe | Adatlap | 690862 | 2021. december 6. 18:41 | ||
Félszeg hangon bevallom, nekem van Gunze kupakolóm, de még csak nem is kellett sokszor. Egyrészt a festéket felkeverni szoktam, nem felrázni, másrészt a peremet le szoktam törölni zárás előtt. Nagyon jó szolgálatot tehet mondjuk egy darab gumi (puha 3-5 mm-es szilikon-lap, zselés talpbetét, ilyesmi), ezekkel nagyszerű fogást lehet találni mindkét oldalon és nem csúszik, nem nyúzza le a bőrt. De persze ez is pénzért van, és egy zselés talpbetét árából a Gunze kupakolója is megvan :) | |||||
Freddy | Adatlap | 690861 | 2021. december 6. 18:35 | ||
Mondjuk az sokat segít, ha nem hagyja az ember a festéket összegyűlni a kupakban és a meneten, hanem letörli, mielőtt becsukja az üveget. (Roppantottam már szét Model Master üveg festékesüveget diótörővel és üvegnyitóval is, onnan ez a sok ész :) ) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 690860 | 2021. december 6. 18:16 | ||
Nekem az a technikám, hogy az üveget jobb kézzel fogom (a jobb kezem az erősebb) és ballal a kupakot a nyitóval. 10-ből kilencszer lejött (igaz, volt, hogy kigúvadtak a szemeim... :)), csak egyszer kellett a fogó. Egyébként pár csepp Gunze 110-es higító a kupak alá (hogy be tudjon folyni a menet és a kupak közé), majd több-kevesebb várakozás után kézzel is simán lejön. Tamiyához még nekem sem kellett, a Mr.Color-hoz annál inkább. | |||||
vlevi | Adatlap | 690858 | 2021. december 6. 18:08 | ||
Csak az a baj, hogy a kupakot meg tudod ezzel fogni, de az üveget nem. :( Amúgy nem értem, mert van Tamiya festékem is, de az sose ragad be annyira, hogy ne bírnám kézzel kinyitni, de a Gunze (hobby color) az mindig karomkodos történet. | |||||
sárkányos | Adatlap | 690856 | 2021. december 6. 17:49 | ||
Igen. Köszönöm! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
GWH-tól jutott eszembe...nemrég jött meg a új Su-27B.
Tök el voltak deformálódva a szárnyai lefelé hajlott mind a kettő, kezdhettem hajszárító+ hajlítgatás :-(
A panel vonalakkal se nagyon vagyok megelégedve csomó helyen tök vékony és sekély, festés után tuti nem marad meg benne a bemosás, olyan vékony, hogy a karctű is kiugrik belőle, kb dimo szalag mellet kell újrakarcolni a felét. A 72-es su-35 nek is mélyebbek a panelvonalai.
Hát nem ezt vártam egy 35e ft-os makettől...