<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Gabusch | Adatlap | 695891 | 2022. április 18. 17:44 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
trooper | Adatlap | 695890 | 2022. április 18. 17:40 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Az orosz hivatalos közlések eleinte azt is tagadták, hogy a Moszkvának bármi baja lenne, aztán hogy ha van is, az csak műszaki hibából adódott, de a legénységet kimentették, a hajót Szevasztopolba vontatják, majd azt, hogy vontatás közben egy viharban a hajó elsüllyedt... Nem volt vihar a Fekete-tengeren Hadihajós szakmai oldalakon legalább egy találat helyéről van fénykép (szakértők szerint) és hogy a hajó jelentős megdőlése (majd felborulása és elsüllyedése) sem egy szimpla fedélzettűz eredménye. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
gaunt1 | Adatlap | 695887 | 2022. április 18. 17:14 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pedig simán elképzelhető a tűz is, sőt én valószínűbbnek tartom, mint az ukrán hazudozást. Nagyon nem ritka ez orosz hajókon, pont azért amit leírtál. Én még arra lennék kíváncsi hány halott van. Az orosz propaganda szerint mindenki túlélte, de az igazság az, hogy a kapitány szinte biztosan halott, és állítólag 2-300 emberről nem tudni semmit. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 695885 | 2022. április 18. 16:50 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nyilván egy hadihajón jelentős mennyiségű robbanóanyag van, de azért az elég érdekes tervezési hiányosságra utal, ha mondjuk elektromos tűz miatt be tud robbanni bármi. Ezért tartom inkább valószínűnek az ukrán forgatókönyvet. Valószínűsítem, hogy jó orosz (? ;) ) szokás szerint tojtak mindenre (vö. állítólag valamelyik M-zárolt harcjármű-lerakat parancsnoka főbe is lőtte már magát az elképesztő állapotok miatt, amikor a technika 90%-a bemondta az unalmast), benne van a pakliban, hogy jelentgettek minden szépet és jót felfelé, aztán amikor megjött a parancs, már régen késő volt. És már az imádság sem segített. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
trooper | Adatlap | 695882 | 2022. április 18. 16:04 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bár szeretem a témát, de eszembe se jut, mekkora mennyiségű tűz és robbanásveszélyes anyag van a hajón: A helikopter üzemanyag és fegyverzet, a hajó légvédelmi fegyverzetének lőszerei, rakéták és lövedékek formájában, a fő löveg lőszerkészlete, a fő rakétafegyverzet, a torpedókészletek, és a hajó saját üzemanyaga. A hajó légvédelme ráadául elég impresszív: S-300F indítók (64 darabos javadalmazással) Osza indítók, és 6db AK-630 CIWS. Mondhatni a védelmét ilyen támadások elhárítására találták ki (ha igaz, hogy rakétatalálat végzett a hajóval. Ha nem, az súlyosabb hiba, mint a rakétatalálat) Ami érdekes, hogy a USS Cole-t, a USS Starkot, a USS Samuel B. Robertst, a USS Fitzgeraldot és a USS John S. McCaint ekkora, vagy nagyobb sérülés esetén is meg tudta menteni a legénysége. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wrecker | Adatlap | 695878 | 2022. április 18. 15:22 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Csak nekem tűnik úgy, hogy a helikopter leszállóhely jobban meg van dőlve mint maga a hajótest? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
gaunt1 | Adatlap | 695877 | 2022. április 18. 15:21 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Itt pedig egy másik cikk gurkhan.blogspot.com/2022/04/blog-post_18.html Hlopotov szerint a hajó nagyon rossz állapotban volt, sem a tűzvédelmi, sem az Sz-300 légvédelmi rakétarendszer nem működött már évek óta. De ennek ellenére odaküldték... Hát ez lett az eredménye. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 695874 | 2022. április 18. 13:47 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Természetesen ehhez sem értek, de a kép alapján hajlamosabb vagyok a rakétatalálat verzióját elfogadni. Lehet persze ott is valami lőszerraktár pl. a légvédelmi lövegeknek, de azért én komolyabb lőszerkészletet kevésbé helyeznék a felépítménybe, ha lehet. És valami ilyen elrendezés látszik a rajz alapján is. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
trooper | Adatlap | 695870 | 2022. április 18. 12:03 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Több oldalon is hozzák a hírt, és már egy rövidke videó is van a twitteren róla, amin egy vontató is látható, amint megközelíti a megdőlt roncsot. A csatolt magyarázó kép is ilyen oldalról van. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 695866 | 2022. április 18. 11:22 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Akár lehet az is. Ezt az egy olyan képet találtam, amin látszik a tat, elég hasonlónak mondanám. www.forbes.com/sites/davidaxe/2022/01/20/the-russian-cruiser-moskva-dominates-the-black-sea/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 695861 | 2022. április 18. 10:24 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 695449 | 2022. április 5. 20:40 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tiszteletem! Egy szlovák makettező ismerősöm (azt hiszem nem csak az enyém), szeretné eladni néhány kész hajóját: Scharnhorst Prinz Eugen GrafSpee Z31 Itt láthatók a képek és az átvétel a Mosonshow-n lenne lehetséges: www.modelshipgallery.com/gallery/users/Jan-Varga/user-index.html Ha valakit érdekel, kérem írjon nekem az adatlapomon szereplő emailcímre. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 694132 | 2022. március 8. 09:46 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Syb! nem tudom beválhat e, de én a diorámáimon a TESA ragasztó spray-t használom,fát, papírt, tökéletesen ragaszt műanyagra, és van olyan épületem, ahol már vagy 6 éve hibátlanul tartja a 0,5mm-es rétegelt lemezből készült lambéria falburkolatot. Nem olcsó a cucc, de nagyon sokáig tart. Egy lényeges dolog van vele kapcsolatban, hogy használat után egy oldószeres zsepivel le kell törölni a szórófejet. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Syb | Adatlap | 694127 | 2022. március 7. 23:52 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Elképesztően szép munkák készülnek itt a topikban! Jelentem sikerült majdnem féláron hozzájutnom az álom makettemhez, ami egy 1/200-as csatahajó volt, ez esetben a USS Missouri (az eredeti terv a HMS Rodney volt, de változott a terv). Természetesen ehhez is tervezem a feljavítók beszerzését, viszont a fa fedélzettel bajban vagyok. Eddig majdnem minden hajómon Pontos Model félét használtam, de ezeknek a ragasztása elég gyorsan elenged. Tudtok ajánlani valami módszert vagy gyártót amivel tartós marad a fa fedélzet? Üdv.: Syb | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 693360 | 2022. február 23. 22:54 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szabi, Sebi, Imi,köszönöm szépen! Szabi, azért jó lesz lefestve, jó kis kamuflázs lesz rajta. Olasz csatahajónak álcázták... Sebi, tetszik a diorámád, érdekes, mozgalmas, egyedi jó ötletekkel! Imi, óriásit fejlődött a 3D nyomtatás. Ezekhez az új cuccokhoz már nem tudok plusz részleket hozzátenni. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sokol | Adatlap | 693352 | 2022. február 23. 17:29 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Izgalmas lett :) Gratulálok! Tetszik az a piros vitorla, -olyan az egész mint valami régi képeslap. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 693304 | 2022. február 21. 23:01 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Gábor! Szép lett ez az izgalmas dioráma! Gratulálok! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 693303 | 2022. február 21. 22:59 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Gyuri! Azért mindig a fegyverzet a legizgalmasabb egy hadihajó építésénél. Volt, aki egyenesen ezzel is kezdte... (nem én voltam) Nagyon szépen sikerült! Igazán meglepett, hogy 700-ban már különálló létrát is nyomtatanak. Nekem persze a Pom-Pom -ok a kedvenceim. Nekem legalábbis az jelentette a legnagyobb kihívást anno. Azok is gyönyörűek! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 693299 | 2022. február 21. 19:46 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Gyuri! Nagyon szép és részletes munka. Biztos vagyok benne, hogy a végeredmény megint egy gyönyörű makett lesz. Én tegnap fejeztem be a képeken látható "csónakot". Remélem az építési leírás is hamarosan megjelenik a cikkek közt. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 693293 | 2022. február 21. 15:55 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia, ez nagyon jól néz ki :) Sajnálnám lefesteni ezt a sok szép részletet és feljavítást. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 693286 | 2022. február 20. 23:26 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ismét egy hosszú poszt, csak, hogy történjen itt valami... A fegyverzet elkészítése eleinte nem tűnt túl bonyolult feladatnak, mivel minden eleme rendelkezésre állt jó minőségű feljavító készletek formájában. Végül mégis eléggé megszenvedtem vele. A fő lövegtornyok a Micro Master 3D nyomtatott termékei – miután fényesen beváltak az előző építésem során, nem is volt kérdéses, hogy ezeket fogom használni. Ez e szett még jobb is volt, mint az előző, mivel ez a gyártő “Premium Collection” sorozatába tartozik, mely egy fejlettebb nyomtató használata eredményeképp sokkal szebb felbontású, mint a korábban használt Shapeways-es sorozat. A nyomtatási vonalak alig látszanak, és amellett, hogy mind méretre, mind alakra nézve tökéletesek, ezeken a tornyokon olyan eddig sosem látott, hihetetlen részletekre bukkanhatunk, mint a legjobb maratásokkal vetekedő finomságú létrák, melyeket ráadásul a toronytól távtartók választanak el. Csak két probléma volt velük. Egy: a hátsó lemez bal alsó részének éle nem volt megfelelően kialakítva. Ezt pillanatragasztó rétegenkénti felvtelével és óvatos csiszolással orvosoltam, ügyelve arra, hogy az itt levő létra ne sérüljön. A másik probléma jól látható a négy tornyot ábrázoló képen: a lövegcsövek lefelé konyulnak. Úgy látszik, túl puha volt a nyomtatáshoz használt műgyanta. Ez nem okozott jelentős gondot, mivel úgyis ki akartam cserélni a csöveket esztergált réz darabokra. A rendelkezésemre álló gyártmányok (FlyHawk, Tetra, Master Model) közül az utóbbiak voltak számomra a legmeggyőzőbbek, ezeket használtam. Levágtam a nyomtatott csöveket és kifúrtam a cső tövében levő vászonborítást. Ez nem volt egyszerű, mert a műgyanta elég törékenynek bizonyult, ugyanakkor, mint fentebb jeleztem, puha is volt egyben. Figyelemre méltó, hogyan képes egy anyag ezt a két, látszólag egymásnak ellentmondó tulajdonságot egyesíteni. Némi gitt hozzáadásával kicsit több belógást adtam a vásznaknak – szerintem így jobban hasonlítanak az eredetire, majd beragasztottam a rézcsöveket. Az A és Y torony így el is készült. A B és X torony tetején légvédelmi lövegek voltak. A 3D nyomtatott tornyok tetején duplacsövű Oerlikonok számára kialakított állások vannak. Ez így volt 1943-ban, de az én makettem egy korábbi állapotot jelenít mg, ezért vérző szívvel levágtam a gyönyörű platforomokat és támasztékaikat, elvékonyítottam a középső oszlopot, lyukakat fúrtam a toronytetőkbe, az új, acél támasztékok számára, melyet úgy ragasztottam a helyükre, hogy a végeik egy magasságban legyenek. Ezután apró, offszetlemezből készült, kifúrt háromszögeket ragasztottam a külső támasztórudakra, melyek lapokat (lehajtható mellvédek?) fognak tartani. A lövegek kerek platformokra fognak kerülni, ezek saját építésűek, maratott rácsból, alumíniumkorongokból és ólomfóliából készült peremből állítottam össze őket. Maguk a lövegek négycsövű, 12,7 mm-es kaliberű Vickers gépágyúk, melyeket a FlyHawk készletéből állítottam össze. Igen finom és valósághű a megjelenésük. Egyetlen módosításként pillantragasztóval vastagítottam kicsit a csövek oldalán. Elvesztettem egy kicsiny alkatrészt, amit kénytelen voltam saját építésű darabbal pótolni – amelyen fekete a célkereszt, az az. Úgy véltem, a 114 mm-esmásodlagos lövegek elkészítése tényleg nem jelenthet nehézséget, mivel ezek is a Micro Master 3D nyomtatott termékei. Azért ezekkel is akadt munka. A lövegcsöveket itt is kicseréltem, ezúttal FlyHawk esztergált réz csöveire. Úgy rögzítettem őket, hogy a hengeres alapról elvágtam az eredeti csöveket, helyükre lyukakat fúrtam, a lövegcsővel megyező átmérőjű rézcsöveket (Albion Alloys) ragasztottam beléjük és ezekhez erősítettem a réz lövegcsöveket. További nehézséget jelentett, hogy a lövegpajzsba csak úgy fért be ez a cső-kompozíció, hogy ki kellett vágnom némi anyagot a pajzsok belsejéből, ami a felszínükön esetenként repedéseket okozott. Ezeket pillanatragasztóval töltöttem ki, és finoman simára csiszoltam. A nyolccsövű pom-pom gépágyúk szintén a FlyHawk maratott termékei. Ezek ennek a fegyvernek a legjobban sikerült replikái közé tartoznak. Csak kis korrekciókat végeztem rajtuk, többek között a csövek megvastagítását a Vickers-eknél leírthoz hasonló módon. A célkeresztek túlméretesek, de azért felragasztottam őket, így még több a részlet. Miután elkészült a fegyverzet, a makett készen áll a festésre. Az összes külön elkészített alkatrész is látható magán a hajón kívül az utolsó fényképen. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Batka | Adatlap | 691726 | 2022. január 4. 15:25 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Minden kedves hajósnak boldog új évet kívánok! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 691594 | 2021. december 31. 16:54 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Még néhány óra és 2022 lesz. Boldog Új Évet kívánok! Remélem jövőre találkozhatunk a rendezvényeken és itt a fórumon. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 691387 | 2021. december 24. 19:54 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 690864 | 2021. december 6. 19:37 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gyuri! Az az igazság, hogy már rég építettem különböző okok miatt, de most - részben a te inspirációdra - előveszem a Markgraf-ot (Jütland előtti verrzió). Kb 80%-ban kész van a hajótest, innen kéne folytatni. Sajnos nekem is az az egyik gondom, hogy nagyon kevés a fotó, meg a használható referencia. Különösen a kötélzet nagy kérdőjel. Ezt szinte csak fotó alapján érdemes elkészíteni, mert a rajzokon nagyon sablonos, vázlat-szerű. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 690737 | 2021. december 4. 11:26 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Imi, köszönöm szépen kedves soraid. Nagyon örülök, hogy írtál, már hiányoltam a jelenlétedet. Te nem építesz most? Ami a fegyverzetet illeti, valóban könnyebb lesz elkészíteni, mint néhány egyéb részletet, mivel remek alapanyagokból fogok dolgozni. A fő lövegtornyok és másodlagos fegyverzet 3D nyomtatott, a pom-pomok és a Vickers géppuskák maratott készletekből készülnek majd el. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 690696 | 2021. december 3. 08:57 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Gyuri! Most is szép, igényes és pontos munkát végeztél! Fájó,és bosszantó a különféle gyártók, kiadók trehánysága; különösen, ha az ember később döbben rá. Tiszteletet parancsoló, hogy te mindent megpróbálsz kijavítani... Alig várjuk, hogy végre kész legyen ez a gyönyörű alkotás. Remélem, a fegyverzet építése némileg egyszerűbb lesz, hiszen azokat más hajókhoz már sokszor elkészítetted. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 690608 | 2021. november 30. 17:08 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnézést a hosszú szövegért...de itt a szappanopera legújabb fejezete! Az előárbóc Albion Alloys rézcsövei (0,9 és 0,7mm átmérő, a tripód lábai), Flyhawk rézrúd (felső árbócszár), kissé átalakított maratott platform (WEM Barham), Master Model réz keresztrudak, maratott létrák (WEM) felhasználásával készült. A platformok körüli korlát saját készítésű, és mivel egyik maratást sem találtam elég finomnak az árbócra, a régi módszeremet alkalmaztam: méretre vágott, egyenként felragasztott függőleges rudakra vékony húzott szálakat ragasztottam Revell Contacta Liquiddel. Néhány saját építésű, apró szerelvény kerül majd a platformra (nincs róluk fotó, túl kicsik). A főárbóc jóval egyszerűbb felépítésű: a Master Model egy irányban elvékonyított rézrúdjából készült, szintén Master Model keresztrúddal, saját építésű platfrommal és korláttal, zászlórúddal és egy hosszanti rúddal kiegészítve. Az árbócok elkészítése során két problémával szembesültem. Az első a források megbízhatóságával kapcsolatos. Makettezői pályafutásom alatt meggyőződtem arról, hogy csak a korabeli fényképek tekinthetők maradéktalanul megbízható forrásnak. Eleinte, gyerekként elhittem, hogy tényleg olyan vastagok az árbócok, mellvédek, ágyúcsövek, mint ahogy az adott kit megjeleníti. Később bíztam a maratások pontosságában – végtére is azért készültek, hogy kijavítsák a kit hibáit, ezért nem túlméretesek, nem pontatlanok, igaz? Dehogy! Sőt, még a leginkább becsben tartott rajzok is tartalmaznak hibákat. Most pedig az eredeti, gyári tervrajzokban ingott meg a bizalmam. Pontos méréseket végeztem a főárbóc keresztrúdjának pozícióját illetően, mely jól látható a rajzon, majd gyermeki örömmel ragasztottam fel a rudat a kimért helyre. Aztán, a fotókat nézegetve kiderült, hogy nem ott volt, hanem feljebb. És nem, nem egy másik időszakban készültek a képek, megfelelnek a tervrajz idejének! Szedhettem le a rudat. Egyébként nem minden részlet szerepel az építő tervrajzán, ez talán kevésbé meglepő. A másik problémám az árbóccsúcsokat díszítő Type 279-es radarral adódott. Itt többféle lehetőségem volt: a Tetra maratása kicsit túl kicsi volt minimálisan vastag részletekkel, a FlyHawk-féle radar leheletnyit túl nagy, így a WEM maratásból valót válaszottam (van még egy Lion Roar brit radar készletem, amiben szintén van szép 279-es, de ehhez nem nyúltam, mert ez az egy szettem van, és nem is nagyon lehet másikat lelni, valószínűleg nem gyártják már). Szépen össze is raktam a WEM radart, tetszett is vele az árbóc, ám amikor a főárbóchoz értem, vettem észre, hogy a WEM nem adott elég antennát, csak egy szetthez, pedig kettő volt minden hajón. Tehát volt két rúd és két antenna, pedig abból négy kellett volna. Furcsa, hogy ez eddig senkinek nem tűnt fel, legalábbis én nem olvastam róla. Mivel nem akartam az előárbóc radarját kicserélni, nem maradt más választásom, mint rendelni még egy WEM Queen Elizabeth/Valiant maratást. Amíg meg nem érkezik, befejezetlen marad a főárbóc. Ezután a csónakokkal kezdtem el foglalkozni. Úgy találtam, hogy a megépített állapotban nem 45 láb hosszú medium picket boatok voltak a hajón, mint a kit megadja, hanem 45 láb hosszú gyors motorcsónakok. Ezekből kettőt készítettem elő – az Admiralty Model Works szép műgyanta termékei, melyek csak minimális feljavítást igényeltek a saját maratásukon kívül. A 45 láb hosszú motoros bárka (launch) szintén az Admiralty Model Works-től jött. Ez is szép részleteket tartalmaz, de itt a WEM maratását használtam a sajátja helyett – nehezen is illeszkedett. Minden nyitott csónak belseje ki lett festve az evezőpadok behelyezése előtt. A 32 láb hosszú kutter következett. Ez szintén Admiralty Model Works/WEM hibrid, saját építésű belső részletekkel . A 30 láb hosszú gig igyakorlatilag módosítatlan Admiralty Model Works termék. Az igen parányi, 16 láb hosszú vitorlás dingi a kitből való test WEM maratással. A 25 és 35 láb hosszú gyors motorcsónakak teste szintén a kitből való, fedélzeteik és felépítményeik a FlyHawk maratásából lettek összeállítva. Néhány részletet maradék maratásból adtam hozzájuk. A balzatutaj Combrig műgyanta elem (a Harbour szettükből vettem), elláttam némi, sztirolból készült feljavítással. Hét nagy és hat kicsiny mentőtutaj (Carley float) lesz mág a fedélzeten, ezek a Micro Master csodás 3D nyomtatott elemei. Húzott szál, darabokra ragasztottam őket, azokat meg egy kartonlapra, hogy egyszerűbb legyen a festésük. Néhány evező (WEM és FlyHawk maratás) szintén így lett előkészítve (a csúnya végeket azóta rendbetettem). Néhány csónaktartó bak (Tetra maratás) a sok közül szintén látható. Most a fegyverzet elkészítése az egyetlen nagyobb feladat, ami a festést még megelőzi. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 690607 | 2021. november 30. 16:54 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kicsit eltűntem, de dolgoztam a hajón... Tomi,nagyon szép lesz ez a hajó is! Most szívás a sok kapaszkodó felrakása, de a kész makett díszévé válnak majd! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tjoe | Adatlap | 690312 | 2021. november 21. 13:27 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kifizeted a kb. 700Ft.-ot az Ebay számlán és annyi. Tovább nincs dolgod vele. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vlevi | Adatlap | 690217 | 2021. november 16. 10:00 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Háát, igen. Ha nem lenne ez a kavarás a külföldi rendelések áfájával, már rendelném is: www.ebay.ca/itm/183901456952 Jobban néz ki, mint az az Aber maratás, amit én ismerek, és a képet elnézve jobban is illik a Szent Istvánhoz. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
medor | Adatlap | 690214 | 2021. november 15. 23:36 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! 'Modell & Makett' magazin ügyben tudok segíteni.Az összes megvan! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 690210 | 2021. november 15. 19:00 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Téglatesó! Köszönöm! Ebben a hírben az a baj, hogy EL KELL MENNEM FOTÓZNI! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 690209 | 2021. november 15. 18:58 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
jammie | Adatlap | 690199 | 2021. november 15. 13:42 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia. Ha adsz elérhetőséget, van itt valahonnan két pdf. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 690198 | 2021. november 15. 13:19 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Most leltem, hátha érdekes lehet: Szerbiában befejezték a Temes testvérhajójának, a Bodrognak a restaurálását:www.reuters.com/world/europe/serbia-restores-warship-that-fired-first-shots-world-war-one-2021-11-12/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 690192 | 2021. november 15. 09:57 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na, amilyen marha vagyok, természetesen nem 1971-ben, hanem 1917-ben. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 690191 | 2021. november 15. 09:56 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Trooper! Valóban 1914-ben elsüllyedt, de 1916-ban kiemelték, kijavították, és 1971-ben újra vízre került. Na ezt az újjáépített verziót tervezem megépíteni. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
trooper | Adatlap | 690179 | 2021. november 14. 22:02 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Úgy olvastam, hogy az első SMS Temes 1914-ben elsüllyedt. A Bosna-osztályú monitor első egységét nevezték el SMS Temes II-nek (Az első emlékére), és ezen a néven hajózott 1917-ig. Ez a hajó van az alábbi képen. Erre gondoltál? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 690177 | 2021. november 14. 21:54 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszi, de itt nekem mit kellene látnom? A félreértések elkerülése végett, én a második képen látható páncélvonatra hajtok, nem az első képen lévőre, mert az talán még kapható is, meg meg is van. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
csosza | Adatlap | 690172 | 2021. november 14. 20:51 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
csosza | Adatlap | 690171 | 2021. november 14. 20:51 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
http://www.papercraftsquare.com/vehicle-papercraft/page/93 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 690169 | 2021. november 14. 20:28 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Az a kérdőjel az elég nagy sajnos. Nekem a Kisdobos 1969-es példányai kellenének, mert akkor volt a Tanácsköztársaság 50. évfordulója, amikor turnéztak egy páncélvonattal országszerte. A kivágó-melléklet pedig szintén hozta ugyanezt. Mivel a papírmakett, amit az Ezermester boltban lehetett kapni hozzáférhetetlen, kb. ez lenne az egyetlen lehetőség. Csak nincs. :( Modellezésből az 1979-es az utolsó hozzáférhető évfolyam, Modell és Makett sincs. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
csosza | Adatlap | 690168 | 2021. november 14. 20:04 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ha bemész a legközelebbi könyvtárba, ott hozzáférsz az ARCANUM adatbázishoz. Ebben az elmúlt 100 év valamennyi (?) újság, folyóirata megtalálható, cím és évfolyam alapján keresve. Sumákban le lehet tölteni PDF formátumban. Az ARCANUM adatbázisra elő is lehet fizetni, akár 1 hónapra is (kb 5000 Ft) akkor szabadon letölthetsz bármit. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 690162 | 2021. november 14. 15:22 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Csak a csodában bízok, de abban nagyon! Keresném az S.M.S.Temes rajzát, ami az 1917-es átépítést ábrázolja, 1:100 méretarányban.A rajzot Benczúr László készítette. Anno a zöld Modellezés újság tervrajz mellékleteként jelent meg, valamikor a nyolcvana évek vége felé. Ha valakinek ott lapul valahol a cuccai között, egy scannelés erejéig szeretném kölcsönkérni, de ha meg van nagy felbontású scannben, az is megfelelne. Köszönöm előre is a segítséget. varjsiandraskukacgmail.com | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 690056 | 2021. november 9. 20:36 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nem pont ide való de hihetetlen mit meg építenek Kínában. www.blikk.hu/galeria/kina-maxar-muhold-katonai-hadihajo-makett-sivatag/yzygb9h | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
hergert | Adatlap | 690024 | 2021. november 9. 07:31 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Sokol! Köszönöm! Köszönöm a jótanácsokat! Esetleg van fotód/ rajzod arról pontosan, hogy néz ki a te átalakított műszerész fogód és hogy van meg köszörűlve? Üdv.: Herger Tomi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sokol | Adatlap | 690021 | 2021. november 8. 20:19 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szépen alakul :)! Én egy műszerés oldalfogo pofáit éleztettem fel szike élességűre. A blankolásra és szálvégezésre használt részt alkalmazom, a rézcsövek vágására. Picit ráfogok a felrajzolt jelölésnél, -és forgatom a csövet amíg el nem nyírja. Az ötvösök is ezt csinálják, hogy ne torzuljanak a kúpok és csövek. Maga az elv olyan, mint a csővágóollóé, csak nem szorít körkörösen. Vagy jó a fogorvosi fúróba fogott, kör vágólap is, ha megfelelőre tudod állítani a fordulatszámot (Piko/Proxon/Marico stb.) Ha mindenképpen szikével akarod hengerelve elvágni, használj íves! pengét (pl. Olfa/ Kinzo stb.) Az kevésbé nyomja meg, ahogy változik az élszalag szöge. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
hergert | Adatlap | 690014 | 2021. november 8. 19:16 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Batka | Adatlap | 689663 | 2021. október 25. 09:44 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Ismét egy gyöngyszem születik! Rettenetesen tetszik a hangár és hogy mennyire belátni. Üdv, Batka |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Ha az bekövetkezhet, akkor pedig a tervezőt kell dudaszónál agyonverni.
Amúgy nem hiszem, hogy az igazság ki fog derülni. Rengeteg a fake-news. Ahhoz, hogy kiderüljön, egy rendszerváltás kéne Oroszországban vagy egy irtózatosan nagy katonai vereség. Egyik sem valószínű III. VH nélkül.
Akkor meg már inkább nem is érdekel a dolog annyira. :(