<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24. |
KarBal | Adatlap | 701960 | 2022. november 7. 08:58 | ||||||||
Sziasztok! A Kora, az Italeri és a HAD is adja a B6+31-es Ju-87D-5 matricáját, festési mintáját, de én sajnos még nem láttam fényképet az eredeti gépről. Valakinek megvan(nak) esetleg? | |||||||||||
Wrecker | Adatlap | 701298 | 2022. október 18. 13:06 | ||||||||
nbali | Adatlap | 701011 | 2022. október 8. 14:48 | ||||||||
Köszönöm a választ! Igen, tudom hogy van az "Erzsike" géphez matricája a HAD-nak, közben utána néztem, már elkészítették 1:35-ben is. Viszont én szeretném a magyar festésű, trikolóros gépet megépíteni, ha jól tudom a V8+48-as gépet repülte utoljára, láttam élőben a gép darabjait, és látszik, hogy a piros,fehér,zöld fel volt festve a gépre. Ha máshogy nem megy, maximum megcsinálom a sablonokat maszkolóval, és felfújom úgy. A stencileket,a puma jelvényt meg majd beszerezem, ha elérhető lesz. | |||||||||||
pmheros | Adatlap | 701010 | 2022. október 8. 13:14 | ||||||||
Üdv! Nincs képem a V.848 -ról, sajnos. B.Stenge Csaba Elfelejtett hősök (második kiadás 115 oldala) könyből: "Általa repült gépek: Bf 109 G-6: (V.3)66 (1944 elegeleje), V.818 (1944 kora nyara), V.848 (1944. július 26., augusztus 7.)" Ez talán egy kicsit nagyobb mozgásteret ad neked. Az 1:35 nem igazán repülős méretarány, még. Az 1:32 léptékben lenne érdemes nézelődnöd. Abban pl elérhető a HAD 32042/2021 matrica lapján a (V.3)66 Erzsike jelzése. A hivatkozott könyv borítóján épp a V.848 festménye van, amely "(Pozsgai Gyula grafikája, készült a szerző útmutatásai alapján)" Üdv.: pmheros | |||||||||||
nbali | Adatlap | 701006 | 2022. október 8. 08:31 | ||||||||
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni, egyelőre még csak infógyűjtésbe kezdtem. Szeretném megépíteni Molnár lászló Bf 109-es gépét. Mivel a lakóhelyem közelében van eltemetve, és a tavalyi megemlékezésen is ott voltam, szeretném a tehetségemhez mérten a lehető legpontosabban megépíteni a makettet. Ehhez keresek referencia anyagot. Ha jól tudom, a V8+48 jelü géppel repült. Erről van esetleg fénykép? Ill a border 1:35-ös makettjét tervezem megépíteni, létezik ekkora méretarányban magyar stencil a géphez? Vagy maszkoló a jelzésekhez? Vagy ez esélytelen? Bármilyen segítséget szívesen fogadok! Nem sürgős, mert még van pár épülő makettem, de szép lassan szeretném az infókat összegyűjteni. elérhetőségem: balazsnemeth1988@gmail.com | |||||||||||
Wrecker | Adatlap | 698047 | 2022. június 28. 20:20 | ||||||||
Magyar Szárnyak, 1992 (21. évfolyam, 21. szám) dr. Orosz Béla: A magyar Légierők teljesítményei a Kárpátoktól a Dnyeperig - naplókivonat. Magyar Szárnyak, 1993-1994 (22. évfolyam, 22. szám) Irányi Pál: Sóstótól Pockingig Magyar Szárnyak, 1991 (20. évfolyam, 20. szám) Nagy József: Szalagsapkások Magyar Szárnyak, 1991 (20. évfolyam, 20. szám) Évfolyamtörténetek Magyar Szárnyak, 1991 (20. évfolyam, 20. szám) Sárvári Péter: Repülő pályafutásom 1939-1945 Vas Népe, 1992. március (37. évfolyam, 52-77. szám) Pesti Hírlap, 1942. november (64. évfolyam, 248-271. szám) Vadászujság, 1942 (2. évfolyam, 1-36. szám) Függetlenség, 1941. július (9. évfolyam, 147-173. szám) Top Gun, 1992/7. szám Magyar Szárnyak, 1941/19. szám Amit Vámos Győrgy repülőhadnagy életéről és haláláról tudni lehet. Megtalálhatók a Hungaricana és az Arcanum oldalakon. | |||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 698030 | 2022. június 28. 06:55 | ||||||||
Segítség kellene. A napokban egy ismerősöm jelezte, hogy faluja temetőjében föllelte v. Vámos "Cickány" Győző, magyar királyi vadászpilóta sírját. Szeretnének tevékenységéről, életéról, haláláról összeállítani egy anyagot. Egy egyetemi PhD anyagban és Tobak Tibor: Pumák földön, égen ben már találtam hozzá pár dolgot, de hátha valakinek van még anyaga. | |||||||||||
sanyi | Adatlap | 697962 | 2022. június 25. 00:19 | ||||||||
Sziasztok! A Z0+94 oldalszámú Me-210-ről van valakinek képe? Ha igen, kérhetném, hogy megossza? Előre is köszi! Üdv Sanyi | |||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 697941 | 2022. június 24. 06:43 | ||||||||
Frissítettem a "Bűzmadár" cikket. | |||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 697427 | 2022. június 6. 10:05 | ||||||||
További kérdések: A WM-21B "Sólyom" felderítőgépek "hasán" lévő megfigyelőablakokról van-e valakinek fotója, rajza? A Kora Model rajza messze nem egyértelmű. | |||||||||||
Elnar | Adatlap | 697387 | 2022. június 5. 10:31 | ||||||||
Hajózóöltözet néven keresd. Elsőre ez ugrott be nekem: www.hadakutjan.hu/egyenruhak_repulogep_vezeto.php +dr. Tóth László: A Magyar Királyi Honvédség egyenruhái könyv 11. oldalán van leírás és fotó eredeti ruhába öltözve | |||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 697383 | 2022. június 5. 09:01 | ||||||||
Két dologban szeretnék segítséget kérni. 1. Kellene egy leírás vagy színes rajz, a Magyar Királyi Légierő pilótáinak bevetéskor használt ruházatáról az 1939-42 közötti időszakból. 2. Bár ez első pillanatra "off"-nak tűnik: Keresek "ácsorgó" ejtőernyős alakokat 1/72-ben, a Zvezda Pe-8ON készletéből. Ha valakinél feleslegben van, kérem jelezze! | |||||||||||
Toth_Gabor | Adatlap | 696231 | 2022. április 26. 01:21 | ||||||||
Sziasztok! Magyar Ju-86K építéséhez keresek dokumentációt, elsősorban hihető nézeti rajzokat, illetve bármilyen használható, a típusról szóló kiadványt. Üdv, T.G. | |||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 693193 | 2022. február 18. 09:06 | ||||||||
Infót, képeket keresek a pápai ejtőernyősök által használt Caproni Ca-101 festésével, jelzéseivel, számaival kapcsolatban. | |||||||||||
kervil | Adatlap | 692382 | 2022. január 26. 20:04 | ||||||||
Beállítottam, elvileg most már látszik. Köszi előre is! | |||||||||||
ecsetes | Adatlap | 692376 | 2022. január 26. 17:27 | ||||||||
Nem látom az elérhetőséged. Az sokat segítene. | |||||||||||
kervil | Adatlap | 692361 | 2022. január 25. 22:19 | ||||||||
Köszönöm szépen, sokat segítettél! Nem gondoltam volna, hogy még a gép neve is felkerült a jobb oldalra is. Meg tudnál nevezni esetleg egy forrást, ahol ez a fotó megjelent? | |||||||||||
ecsetes | Adatlap | 692354 | 2022. január 25. 18:59 | ||||||||
Szia! Igen, legalább 1 fénykép van, ahol jól látható a gép jobb oldalán a szélvédő sarkában a jelvény és a "Mária" felirat. | |||||||||||
kervil | Adatlap | 692345 | 2022. január 25. 14:37 | ||||||||
Sziasztok! Ismertek olyan fotót, ahol a 102/2. zubó század stukáinak jobb oldalán is látható a Kókuszdió századjelvény? Vajon mindkét oldalra felkerülhetett, vagy csak a bal oldalra? Bár minden hozzáférhető forrást igyekszem begyűjteni, nagyon rosszul dokumentáltak sajnos ezek a gépek, vagy csak kevés képet publikáltak róluk, nem tudom. | |||||||||||
ecsetes | Adatlap | 692325 | 2022. január 24. 19:53 | ||||||||
Szia! Igen, az-az! 42. perc tájékán van a légi harc. Egész jó képek vannak amúgy a Ju-86-ról, de a Re.2000 ugye mozgásban van a levegőben, de mutatja a hasát. Lehet nagyítózni :) '44-es film, szóval kötelező megnézni a kor és a téma iránt érdeklődőknek! | |||||||||||
Safranek | Adatlap | 692324 | 2022. január 24. 19:19 | ||||||||
Egy gép nem tért vissza c. film lesz, szerintem | |||||||||||
pmheros | Adatlap | 692312 | 2022. január 24. 14:43 | ||||||||
Magyar sasok ? | |||||||||||
ecsetes | Adatlap | 692311 | 2022. január 24. 14:16 | ||||||||
Szia! Ebben az összeállításban egy korabeli játékfilmből vannak bevágva jelenetek (a pilóták a Ju-86-ban, a felső lövészállásból felvett, a bombázóra lecsapó "Raták"). Én magára a filmre emlékeztem, ott hosszabb ideig és jobb minőségben (feljavított?) lehetett látni mindent. Csak sajna a címe se ugrik be... Ma nekiállok keresgélni! Igazad van, sajnos valóban nem lehet ezek alapján biztosat mondani. Ha megtalálom az eredeti filmet, majd jelentkezek! Üdv.: ecsetes | |||||||||||
pmheros | Adatlap | 692303 | 2022. január 24. 08:06 | ||||||||
Üdv! Szerintem erre a videóanyagra gondolsz: ZMNE film - 03. (A M. Kir. Honvéd Légierő története 1920 - 1945) www.youtube.com/watch Végignéztem a videót, és kiválogattam azokat a részeket ahol megvillantják az RE 200 -esek a hasukat. Hogy a többieknek már ne kelljen a videóban keresgélni, az alábbi linkek már olyanok, hogy a megmutatni kívánt film részletek rögvest az adott perc másodperc időpillanatától indulnak. 21:44 -től youtu.be/5TGrWyL3e6M 29:56 -tól youtu.be/5TGrWyL3e6M 33:54 -től youtu.be/5TGrWyL3e6M A Ju-86 -os is már keresztes, így a Re 2000 -esek festése is már egy évvel a tárgyalt időszak utáni állapotot mutat. Én letöltöttem magamnak a videót, és nekiálltam kikockázni az anyagot. A felvételek persze igen gyenge minőségűek, így elemzésre kevésbé alkalmasak, mint inkább csak találgatásra. Az én meglátásom szerint van különbség a has festésében. Üdv.: pmheros | |||||||||||
Podva | Adatlap | 692299 | 2022. január 23. 19:45 | ||||||||
A V.419-et 1941 február 26.-án repülték át. Szerintem abban az időpontban a Reggio Emilia-Veszprém viszonylatban nem lehetett a környéken problémás légtér. A korabeli jó szokások szerint az eltévedt gépet, szépen visszaszolgáltatták, és nem csináltak belőle extra ügyet. Magyarán ekkoriban még a megkülönböztető jelzés még nem volt szükségszerű. Üdv Viktor | |||||||||||
Sokol | Adatlap | 692276 | 2022. január 23. 10:48 | ||||||||
Feketét és fehéret. De az olaszok használták, konvoj kíséretben. Utoljára talán Máltánál 1942 októberében, de nem emlékszem pontosan, utána kellene olvasni. A Torresi vagy a Vittorio Minguzzi életéről szóló könyvben voltak a "gyászban szédelgő sirályok". Elég komoly pár sor a re2000 alkalmatlanságáról. | |||||||||||
pmheros | Adatlap | 692251 | 2022. január 22. 17:23 | ||||||||
Maradt fenn arról infó, hogy az Re 2000 -eséknél alkalmaztak lemosható festéket ? Üdv.: pmheros | |||||||||||
ssanyi | Adatlap | 692250 | 2022. január 22. 16:16 | ||||||||
Üdv! Akkoriban is voltak lemosható, mondhatjuk vizbazisunak, festékek. A sárga jelzéseket hosszabb,nem néhány napra, időszakra tervezték. | |||||||||||
pmheros | Adatlap | 692249 | 2022. január 22. 16:08 | ||||||||
Üdv! Elfogadom, hogy a v419 szárnyán érkezett, tehát akkor a leírtak alapján a szárny alsó és felső részén az átrepülés miatt festették le a felségjelzéseinket. (Nem keverném az előírt tegelyhatalmi motorburkolati, és farokrész sárga festéssel.) A jól körülfényképezett v419 -esen miért nem látom ezen sávok (vagy eltüntetésének) nyomait ? Üdv.: pmheros | |||||||||||
Podva | Adatlap | 692135 | 2022. január 18. 20:18 | ||||||||
Sanyi! sajnos ez a "lelet" nincs meg a roncskutatásra feltette valaki, megtudakolta, hogy mi ez, és utána az illető nyom nélkül eltűnt, Aztán lehet hogy ez a lemez még mindíg ott rohad valahol egy hátsó udvaron. Ez a roncskutatás Seuso kincse... :( Miki! A sávval kapcsolatban lényegében ugyan arról beszélünk. Govinak nyilván volt egy marék beazonosítatlan fotója, aztán igyekezet valamilyen szöveget keríteni mellé, több-kevesebb sikerrel. Ilyen van... :) Ami a zöld-zöld caprónit illeti, hát olyan sincs: Szoktál beszélni Karesszal, biztosan említette, hogy a 310-esekhez szállított javítófestékek 10-10 kg Giomar Zöld, Sárga, Szürke és 5kg Barna volt. Ebből szerintem következik, hogy a 310 nem lehetett zöld-zöld. Ami A 135-ról nemrég került elő ez a színes fotó, szerintem ez is egyértelműen sárga, zöld, meg barna. Amit a 37-es utasítást illeti ott a CMPR jött elő azzal hogy az zöld alapot az egyik kísérleti festéstől eredezteti. Itt már nincs szó "égei mintáról", hanem kizárólag erről az utasításról. Ez itt a CMPR "újrahangszerelt" változata, de biztos ismered: www.stormomagazine.com/RegiaAeronauticaColorsinWWII_VitoCharts.htm Ez a chitonal dolog érdekes, tanultam valamit. Azonban szerintem nyilvánvalóan az olasz héjákat nálunk újrafestették. Biztos hogy volt megoldás ha más nem rákerült a régi festékrétegre az új. A csatolt fotókon legalább is biztonyosan nem az olasz festék van... Üdvözlettel: Viktor | |||||||||||
Sokol | Adatlap | 692127 | 2022. január 18. 15:45 | ||||||||
pmheros! Köszi, mindig elfelejtem, hogy nem szabad sokat írni - nagyon gáz amikor egyszerűen törli. Viktor! Én is úgy gondolom ahogy írod, viszont a Govi meg nem.. Ez a bajom a Govi könyvvel. Egyszerűen a képeken nem az van, amit aláír. A szerelő bácsik olyan szinten dokumentáltak, hogy tudni lehet mikor milyen végzettséget szereztek meg, mikor hol voltak kiküldetésben! Na most a gyár mérnökökről és technikusokról szóló kiadványában a kalapos bácsi, meg az "létrás" bácsi amikor éppen Magyarországon van, hivatalosan a Földközi tengeren van? Az Istenért, ott van a képen ahogy belövik a magyar gépek fegyverzetét! A fehér sáv az tranzit jele. Az olaszoknál a fehér sáv a saját csapatoknak szólt. Mivel csak az olaszoknak volt megállapodása légtér használatra, ezért nem szerepelhet (a gyárilag felfestett) ék. Ebben semmi újdonság sincs. De a saját olasz gépre olasz reptérre áttelepülésnél miért kell mégis? De a svéd korona sem szerepelhet hiába semlegesek az olaszok felé :)? Szóval a jelzés szerintem pont a németeknek szólt. Csak így van értelme. De sem előtte sem utána nem látható a képeken? Ellenben két hónappal később már mint hadszíntér jelölés ott a fehér ring a német gépeken is! A gépek csereberéje egyértelmű. A Károly által említett motor táblácska évszáma óta biztos vagyok benne, hogy nem álltak neki a gépeket újraépíteni. Egyszerűen össze-kannibalizálták ami éppen ott volt kéznél. De ezt már milliószor kifejtettem a Horthy géppel kapcsolatban. A chitonal viszont fontos. Nem tudod átvonni a szokásos anyagokkal. Oxálni lehet, az meg nem ment itthon valami fényesen. SZÓVAl - én azt mondom, hogy a magyar mávag gép féme nem egyezik az olaszéval. Sőt ha találsz a darabkát amiről nem tudod, hogy olasz, vagy magyar gyártású, akkor egyszerű vizsgálatokkal a fém miatt mégis meg lehet mondani. NA utána érdemes színekről vitatkozni. Eleve lefelezed a szóba hozható gyártmányokat. És itt jön a baj az "égei mintával" - ha nincs zöld zöld re2000, akkor zöld zöld caproni sincs ám :D CMPR kizárólag a lakkgyáras táblázatok miatt jó. a linkelt 1937-es tavaszi, késő őszi meg úgy általában őszi kísérleti koncepcióval meg nem igazán tudom mit akarunk? Vagy hogy mi köze van egy adott géptípushoz? | |||||||||||
sanyi | Adatlap | 692126 | 2022. január 18. 15:19 | ||||||||
Jóóóó Isten micsoda lelet! Gyönyörű, térdere borulnék egy ilyen találatnál... | |||||||||||
Podva | Adatlap | 692119 | 2022. január 18. 10:00 | ||||||||
Ha a "létrás bácsi" Pantelleirán van, akkor nyilván nem nyaral, hanem telel. Akkor viszont adódik a következő kérdés ha a sáv egy hadszintéri azonosító jelzés, akkor a háttérben álló gépeken miért nincs? Miért van viszont ugyan ilyen a magyar oldalszámú gépeken? Én továbbra is hajlok arra, ami a Govi könyvben is szerepel: Pörgették ezeket a gépeket mint bohóc a kalapot: Lecsíptek 1-1-et a magyar vagy a svéd sorozatból használták aztán pótolták vagy visszatették stb... Szerintem ezt igazolja ez a trágyatámasztásra használt Héja szárny, valahol Magyarországon: ha megfigyeled nem csak a két magyar delségjel látszik rajta hanem az olasz is... Mire föl, amikor a többi fotón már a gyártósoron fenn van a számunkra gyártottakon az ék? Nem kizárt hogy a szárny gazdája megjárta Comisso, Trapani-Milo, vagy Pantelleira repterét... Üdv | |||||||||||
pmheros | Adatlap | 692118 | 2022. január 18. 08:07 | ||||||||
Én a hosszabban fogalmazott hozzászólásaimat Word programban írom meg, és onnan a végén a "másol-beilleszt" módszerrel teszem be onnan a fórumba. (A fejleszthető helyesírásomon is javít valamennyit.) A másik módszer: az elküldés előtt csak szimplán kijelölöm a teljes szöveget és vágólapra teszem. Elküldéskor ha kiderül, hogy kijelentkeztetett a fórummotor, akkor újra belépek, és mivel még a vágólap tartalma a PC memóriájában van, onnan csak újra beillesztem, és ismét rányomok a küldésre. Rá lettem kényszerítve, hogy ezt a két módszert nem felejtsem el alkalmazni, mert velem is sokszor kibabrált a rendszer. A gesztenyéről csak annyit, hogy nem eladnám, hanem megsütném, megenném. Üdv.: pmheros | |||||||||||
Sokol | Adatlap | 692112 | 2022. január 17. 21:45 | ||||||||
Megint kilépet a fórum és kitörölte. Leszarom. Kaparja más gesztenyét. | |||||||||||
Podva | Adatlap | 692096 | 2022. január 17. 09:40 | ||||||||
Szia Ne haragudj nem értem mi a gáz? Hogy nincs rajta a bombaszórós 41 decemberi, vagy 42 januári átrepülős képen a sáv? Akkorra a jugó balhé már már majdnem, illetve ténylegesen "tavalyi" hó volt! Az "égei, nagymagyar minta" na az gáz! De az "tudomány" mai állása szerint az nem is égei, hanem az olasz légügy minisztérium 1937 szeptember 8.-án kelt utasítása alapján kiadott B, vagy C típusú álcázófestés! Tekintettel azonban arra hogy az utasítás mellékleteként feltüntetett szín és folt minták nem maradtak meg, így azokat háború után alkották meg a CMPR alkotói, amit persze kritika nélkül átvettek egyesek Magyarországon, és megszületett az "égei" mintás zöld alapon zöld Re 2000, meg Cr42. Üdvözlettel: Viktor | |||||||||||
pmheros | Adatlap | 692074 | 2022. január 16. 13:55 | ||||||||
(Én nem papírformában jutottam hozzá sajnálatomra a hivatkozott könyvhöz, így talán kevesebb részletet tudok azon megkülönböztetni.) Ez alapján a jobb oldali képen lévő gép függőleges vezérsíkján mintha talán világos festés lenne pont olyan lemezosztás mentén mint a többi később festett/fotózott gép esetében. (Közel egy évvel a délvidéki események előtt érkezett a v.401.) | |||||||||||
pmheros | Adatlap | 692065 | 2022. január 16. 09:16 | ||||||||
Üdv! Bocsánat, én nem találom a hibát a képen, bizonyára más jellegű hibát próbálok azonosítani. Mi az amit észre kellene venni ? Fejtsd ki légyszíves a teljes gondolat menetet, szeretnék okosodni! Köszönöm! Üdv.: pmheros | |||||||||||
Sokol | Adatlap | 691839 | 2022. január 7. 22:02 | ||||||||
Azért a Govi könyvre emlékeztél, mert a létrás bácsi abban is csak nyaral. 130. oldal A Longhi képről a gép ott van szintén a Govi könyvben eredetiben (a 118. oldalon), aztán Börgöndön (128. oldal) Keresd a hibát a képen! | |||||||||||
Sokol | Adatlap | 691837 | 2022. január 7. 21:12 | ||||||||
Hát :D A szárnyakon azok a sávok akkor is ott vannak ám, ha nincs alatta ék? Meg hát nem is sárgák, hanem fehérek. A létrás bácsi éppen Pantellerián nyaral. Ellenben tudok mutatni még viccesebbet transzferben '42 januárjából,ami meg hirtelen megmagyarodott, -úgy hogy az olasz adapter is rajta maradt. Görgess le itt: www.asso4stormo.it/arc_02/04Stormo/SantoGino_gin/Santo.htm Meg olyat is amin már eleve égei a nagymagyar minta, és olyan korai, hogy még a Longhi is rajt van. it.wikipedia.org/wiki/File:Ing._Alessio_e_Ing._Longhi.png Ráadásul a wikipédiában ott virít a chitonal szól. Lehet elgondolkodtatónak kellene lennie. Érzitek mennyire gáz a helyzet igaz? | |||||||||||
Podva | Adatlap | 691744 | 2022. január 5. 16:37 | ||||||||
Sziasztok Eddig úgy rémlett, hogy az első kép a Sergio Govi-könyvből van, de most ismét végigpörgetve vissza kell szívnom ezt a kijelentést: Nem tudom honnan van. Ami a V.456-ost meg a V.457-est illeti Kováts Lajos Sojmok, Héják, Nebulók című könyve alapján mindkettő légi úton érkezett az országba. Tehát dönteni kell hogy az olasz, vagy a magyar szerzőnek higgyen az ember. Én az utóbbi állítást fogadom el. Üdv Viktor | |||||||||||
ecsetes | Adatlap | 691743 | 2022. január 5. 16:00 | ||||||||
pmheros | Adatlap | 691742 | 2022. január 5. 15:25 | ||||||||
Üdv! Az első fotód teljes új számomra (,de jó lenne tudni melyik könyvből való). Az a jóember az állványon tényleg nagyon olaszos. Az állvány pedig mintha csak a típusra szabott "sablon" lenne a gyártáshoz. Ez a kép alapján én is hajlok arra, hogy az olaszoknál kapta ezt a stílusú sárga festést. Viszont betennék erről az ?olasz? típusú "átrepülős" sárga festésről egy (kettő) képet, ami nekem még mozgatja a fantáziámat. Zavarkeltő, hogy kb annyira nincsenek fenn a vezérsíkjai, és szárnyai, mint a v455 -nek ami vonaton szétszerelve érkezett. (A magyar forrás a v457-re átrepülést ír.) A fotó képaláírása: Due immagini degli hangar dove avveniva il montaggio dei Re 2000 giunti da Reggio a mezzo ferrovia. In entrambe le mimmagini il velivolo è il V. 457. Google fordítás: Két kép azokról a hangárokról, ahová a Re 2000-es szerelvénye vonattal érkezett Reggióból. Mindkét képen a repülőgép a V. 457. Üdv.: pmheros | |||||||||||
Podva | Adatlap | 691736 | 2022. január 5. 07:01 | ||||||||
Szia Igen az is igaz, a V.412-t is átrepülték. viszont ne feledd, hogy az olaszok folyamatos késésben voltak a szállítással, illetve a nekünk gyártott tételekből időről időre pár darabot lecsíptek, illetve más géppel helyettesítették. Nehéz követni, mikor készült el egy gép és ténylegesen mikor érkezett meg hozzánk. Az első fotó egy olasz könyvből van, biztosra nem merem állítani, de van egy olyan sejtésem, hogy ezek a fickók a képen olasz anyanyelvűek. Vagyis azt sugalja a fotó, hogy, az olaszok festették fel a felségjelet eltakaró sávot még a gyárban. A második képen a V.454 van, aminek az az érdekessége, hogy a gépet 41 május-5.-én repülték át és Kováts Lajos szerint nem egészen egy hónappal később eléget Szolnokon. láthatóak rajta a sárga sávok, vagyis ezt a jelzést 1941 májusában viselte csupán. Ugyanakkor a 3. képen (szintén olasz forrásból) az április végén vasúton szállított V.455 látható, amin nincs sárga orrfestés. Tehát ez valószínűsíti, hogy ez bizonyos jelzés csupán az átrepüléshez volt szükséges. Üdv Viktor | |||||||||||
pmheros | Adatlap | 691732 | 2022. január 4. 21:46 | ||||||||
Üdv! Akkor meglehetősen óvatosak voltak, mert a v412 augusztus elsején jött, és ugyanezt a v460 stílusú sárga mintát követi. Nagyon hiányos ez az időszak és téma kikutatott, elérhető információ bázisa. Üdv.: pmheros | |||||||||||
ecsetes | Adatlap | 691729 | 2022. január 4. 18:04 | ||||||||
Üdv! Sajnos nem találom, de volt egy régi filmhíradó a Ju-86-osainkról. Abban van egy pár másodperc, amikor "Raták" csapnak le a gépre. Ezt Re.2000 gépeink játszották. Arra emlékszem, hogy az orruk telibe sárgák voltak. Ha esetleg megvan valakinek, akkor azon lehet látszik a gépek hasa is. | |||||||||||
Podva | Adatlap | 691725 | 2022. január 4. 14:55 | ||||||||
Szia Írtad: (A v460 és társain motorburkolat, vagy a magassági kormányfelületek alsó-felső felének festését mi indokolhatta, ha csak a nemzeti jelzések eltakarása volt a cél?) Jugoszlávia 04.17.-én kapitulált. 3 nappal később pedig a V.460 és társai elindultak Reggio Emiliából Magyarországra légi úton. Nyilván az óvatosság is motiválta őket, amikor jugoszláv, vagy a III. birodalom Jugoszláviával határos légterén repültek át. Ezért lett sárga az orr és a farokfestés... szerintem Üdv: Viktor | |||||||||||
pmheros | Adatlap | 691724 | 2022. január 4. 14:28 | ||||||||
Üdv! Köszönöm a segítő hozzászólásokat! Van képem a v419 -ről alulról a szárny kilépőélig, azon a belépő élen lévő terület értékelhető festés szempontjából. Az eredeti olasz egyenes szélű kontúros festéshez képest nagyobb átszóródású kontrasztosabb minta látszódik. A kép széle felé a szárnyvégi sárga terület vonala sejlik fel, ami szerintem nem került felülálcázásra. A lenyitott fékszárny viszont árnyékos helyzetbe került, annak festését nem tudom megítélni, így ez még számomra részben kérdés maradt. Illetve még abba is jó lenne betekintést nyerni, hogy a farokrész alja, a vízszintes vezérsík alja, és a korai széles törzsgyűrű alsó része is sötét festékkel lett felülfestve vajon ? (A v460 és társain motorburkolat, vagy a magassági kormányfelületek alsó-felső felének festését mi indokolhatta, ha csak a nemzeti jelzések eltakarása volt a cél?) Üdv.: pmheros | |||||||||||
Podva | Adatlap | 691718 | 2022. január 4. 09:19 | ||||||||
Szia Szerintem jól látod a dolgot: A sárga be- és kilépőél festése illetve annak eltüntetése a Jugoszlávia elleni hadműveletekhez kapcsolódik. Azonban itt is fontos az időrend: 1941 április elején mindössze 26 db Re 2000 szállítása történt meg, köztük az általad felsoroltaké. Azonban a V.460 Kováts Lajos kutatása alapján csak április 20.-án érkezett, légi úton 7 társával és tekintve, hogy épp a nemzeti jelzés van eltakarva rajta, nem kizárt, hogy az átrepüléshez használt ideiglenes jelzés látható rajta, tehát valószínűleg nem releváns a te szempontodból. Ami a 419-et illeti van róla fotó alulról, ha nem ismered felteszem ide délután. Üdvözlettel: Viktor | |||||||||||
ecsetes | Adatlap | 691716 | 2022. január 4. 01:04 | ||||||||
Szia! A V.419 aljáról készült közeli kép (szárny alatti éktől-ékig és a motor elejétől a szárnyak kilépőjéig)segítene? :) |
<<< Vissza | Tovább >>> |