/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193.
vlevi 697700 2022. június 15. 21:38
Válasz erre
Van olyan kép is, ahol látszik, hogy a gép egy másik, jóval kopottab hátsó törzs részt kapott valamikor.
vlevi 697699 2022. június 15. 21:33
Válasz erre
hunavia.freeweb.hu/TYPE/MiG-21%20base/MiG-21_base_index.htm
Itt rengeteg kép van, mind más árnyalatú :)
Van vadonatúj festés, és van olyan is ami már sokat állt a szabadban, és szinte a femig lekopott.
papgyuri 697696 2022. június 15. 21:09
Válasz erre
Ezek a Revell színek elvileg jók lehetnek a 70-es évekbeli Mig-15-ök festéséhez is? Egy kolléga ecsettel fest és Revellt használ...
búza 697691 2022. június 15. 19:44
Válasz erre
Azért az egy hét az erős alábecslés, de tény, hogy pár hónap után kezdik felvenni az alföldi homokos táj kukorica ültetvénnyel színt. A pilóták szerint a magyar terepre nagyon eltalált kombináció volt.
Tibcsi 697658 2022. június 14. 20:16
Válasz erre
Az már egy másik történet... :)
borisz 697654 2022. június 14. 16:15
Válasz erre
Annyit szeretnék beleokvetetlenkedni, hogy ezek a színek kb. egy hétig álltak meg, aztán elkezdtek szana-szét fakulni. :D
Tibcsi 697652 2022. június 14. 15:34
Válasz erre
IMG_20211219_190441
IMG_20211219_190441

Revellből is lehet, de az nem annyira pontos. Egymáshoz képest elfogadhatók, otthonra elmegy. :)

Tehát: Revell 16, 48, 49
Laac 697646 2022. június 14. 11:00
Válasz erre
Köszi!
Ezek vannak is. Talán a zöld amit be kellszereznem.
Tibcsi 697621 2022. június 13. 20:58
Válasz erre
Kibic 697600 2022. június 13. 14:51
Válasz erre
Ezek az MRP festékek nem enamel-ek, hanem cellulóz bázisú akrilok!

Idézet a Modellfutar.hu-ról:
"Lacquer alapú akrilok - szintén mondják rájuk az oldószer alapú meghatározást.
Hát kérem, ez a makett festékek Heavy Metal-ja.
A Lacquer megnevezés a közhiedelemmel szemben nem a lakkot takarja, hanem azt a bizonyos oldószert, ami tulajdonképpen cellulóz. Legalábbis a makettfestékek között.
Előnye: Nagyon gyorsan szárad. A legjobb festékfajta szórópisztolyba. Így ez az a festék, amellyel a legvékonyabban lehet festeni. A legtartósabb mind közül. A fémfestékek a legjobbaknak mondhatók.
Hátránya:
A cellulóznak köszönhetően elég agresszív festék. Képes megmarni a műanyagot, felvitt festéket, a tüdőt.
Ecsetelni nem igazán érdemes őket."

Laac 697598 2022. június 13. 14:14
Válasz erre
n_502990_1
n_502990_1
n_502990_2
n_502990_2

Köszönöm a válaszod. Volt MRP kódban megadott festésmintám, de nem nagyon tudtam hova tenni eddig. Szoktam törekedni a legmegfelelőbbre és, ha ennek itt 2170 Ft/db az ára ám legyen. Gondolom még enamel lesz nem akril.Mindenesetre, ha ennek ráadásul az az eredménye amit látok a képen, akkor persze minden pénz megéri. Gratulálok neked a munkádhoz! Mégegyszer kösz! Legyen akkor MRP
Kibic 697595 2022. június 13. 13:28
Válasz erre
Szia,

az orrkúp és a kerékagyak is az MRP032-vel lettek fújva. A végső réteg MRP126 félmatt lakk volt. A kép csalóka egy kicsit: a valóságban nem csillog ennyire a gerinc...

És köszönöm az elismerést! :)

Üdv!
Bishop 697591 2022. június 13. 13:09
Válasz erre
Szia!

Orrkúphoz milyen zöldet használtál?
A végén milyen lakkal fújtad le (fényes félfényes)?
Egyébként elismerésem, szép lett. :)

Üdv
Kibic 697584 2022. június 13. 09:20
Válasz erre
mig21bis
mig21bis

Szia!
Én az MRP-351, 352, 353, 355 festékeit használtam PG-s festésű 21-eshez. Szerintem nem találsz ettől valósághűbbet, és még kevergetni sem kell. Kis fehérrel valósághűen fakítható.
Laac 697583 2022. június 13. 08:41
Válasz erre
1592647_15782_photo_37541
1592647_15782_photo_37541
MiG_21_HAD_48_1
MiG_21_HAD_48_1

Sziasztok!
Fura de én még nem építettem magyar festésű Mig-21-t. Ha valaki megtenné, hogy ilyen márkák valamelyikéből (AK, AMIG, Revell, Humbrol, esetleg Vallejó, Tamiya) vagy többől feltenné nekem a festékkódokat.
Köszönöm!
sanyi 695407 2022. április 4. 21:46
Válasz erre
Igen, várom én is, mert csak ez az egy alfaj hiányzik a MiG-21-ből a szekrényeimből...:)
borisz 695374 2022. április 3. 23:21
Válasz erre
Mandras 694702 2022. március 17. 19:21
Válasz erre
4407 Csepel 1992 j
4407 Csepel 1992 j
4407 Csepel 1992 orr
4407 Csepel 1992 orr
4407 Csepel 1992 eb
4407 Csepel 1992 eb
4407 Csepel 1992 svanc b
4407 Csepel 1992 svanc b

Szia! Ilyen képeim vannak a 4407-esről 1992-ből. Nem sok, de talán valamire jó lehet. (Az oldalnézeti képen van egy folt a 7-es számnál, az sajnos a negatívon is rajta van.)
Muzzy 694403 2022. március 12. 09:03
Válasz erre
Nekem Kovács Béla (Bubu) egyszer azt mondta a magyar tarka kapcsán, hogy a repülőgépekre nem mindig került repipari festék, és erre példának a 21-est hozta fel, miszerint a PG-ben kályhaezüsttel festették az ezüst gépeket. Ezt más infó forrással sem megerősíteni, sem cáfolni nem tudom. Tény, a festőtechnológus csaj amikor a színkódról kérdeztem, azt mondta, hogy Binarin kék, Binarin barna és Binarin zöld festéket használtunk a terepgépekhez. A PG-s javítási festési technológiában is így szerepel (megvan az eredeti TU)
Az átlátszó lakkba kevert alu por bevett szokás volt már a II VH előtt is.
Muzzy
Mandras 694400 2022. március 12. 08:45
Válasz erre
Az aluszínű festés közelről nézve fényes volt, ezért nevezik sokan ezüstnek. Nem volt olyan, mint a kályhaezüst, de fénylett. Távolról nézve viszont úgy szórta a fényt, hogy mattnak tűnt. Szovjet szürke festésű 96-os gépeink nem voltak. A csehek vettek olyanokat, mert a biszek vásárlása helyett megmaradtak az MF-nél (a románok is), és akkor már teflonszürke MF-eket gyártottak.

Egy makettet közelről szokás nézegetni, ezért szerintem ne fessed mattnak. A Reptár gépei „döglöttek”. 1992-ben készítettem néhány fényképet Csepelen a 4407-esről. Már akkor is 15 éves volt a festése, de mégsem 45. (Most a hosszú hétvégén nem vagyok otthon, majd a jövő héten beszkennelem.)
badgo 694397 2022. március 12. 07:37
Válasz erre
Ezek tényleg hasznos infók. Ha már ennyire nehéz eredeti festésű gépet találni akkor már csak azt kérdezném, hogy az általam feltett képekhez képest milyen lehetett ez a szín? Fényesebb, vagy inkább a szovjet szürkés-alu színre hasonlított? A közös képeken sötétebbnek látszik mint a sima fém szín.
Mandras 694328 2022. március 11. 02:47
Válasz erre
9606 Kecskemét 1982
9606 Kecskemét 1982

A PG-ben festett alu festékréteg nem pattogzott le, kopás sem volt jellemző, ha csak nem birizgálták a felületet kívülről, mondjuk egy szerelőlétrával. Pl. a 4407-es alu festése mind a mai napig jó állapotban van. A PG festői jó munkát végeztek. (Ez nem mondható el az NDK-beli festőkről.)

Ami kopni szokott, az inkább oldalszám. Ilyenkor újrafestették. Ha közben a repülőgép átkerült egy másik alakulathoz, akkor a helyi sablonnal festették újra. A legegyszerűbb, de ritka megoldás az volt, hogy rátették a helyi, mondjuk kerek sablont a kopott szögletes számra, és ráfújtak. Az általános megoldás viszont az volt, hogy az egész felületet újrafestették, majd arra rá az oldalszámot a saját sablonnal. Ha alu- vagy lemezszínű volt a gép, akkor aluszínnel festettek alá, ha terepszínű volt, akkor az addigra már megsötétedett szénasárga helyett világosbarnával.

A mellékelt képen a még lemezszínű 9606-os MiG-21MF látható Kecskeméten. A repülőgép 1979 tavaszán került át Pápáról Kecskemétre. Az eredeti, pápai szögletes oldalszám eltüntetése érdekében a teljes orr-részt átfestették alu színnel, és arra fújták fel az oldalszámot a helyi kerek sablonnal. A fénykép egy Filmhíradó készítése során készült, ha minden igaz, 1982-ben.

A terepszínű korszakban sokkal gyakrabban lehetett átfestett oldalszámokat látni. Ha egy repülőgép ide-oda költözött, mondjuk Pápa és Taszár között, akkor rendszeresen átfestették az oldalszámot a helyi sablonnal. A lekerekített sarkú szögletes sablont Pápán (és Szolnokon) használták, Taszáron, Kecskeméten és a PG-ben a kerek sablont.
badgo 694264 2022. március 10. 14:36
Válasz erre
Mandras, Podva! Köszönöm az infokat!
Mandras 694263 2022. március 10. 14:28
Válasz erre
De igen, ebből a szempontból „sajnos” ez egy közelmúltban festett repülőgép. Az oldalszám formája sem hiteles, csak hasonlít az eredeti kerek formához. Ha egy eredeti PG-s alu festést szeretnél látni, akkor szerintem a csepeli Kossuth szakközépiskolában megőrzött 4407-es 96-ost kell megtekintened közelről. Habár, annak az ipari javítása óta eltelt 45 év, mert 1977-ben végezték el, és azóta fújta szél, verte eső, de mégis az egy eredeti ilyen színű gép. A régi szolnoki múzeumban volt néhány félretolt 74-es, azokkal nem tudom, hogy mi van, de gondolom, nem hozzáférhetőek, ha még megvannak.
badgo 694259 2022. március 10. 13:48
Válasz erre
20210605_150826
20210605_150826
Képkivágás
Képkivágás

Szia! Általában ez biztos igaz, de ez a gép nem tűnik úgy mintha a közelmúltban festették volna újra. De persze ez nem jelenti azt, hogy ez még a szolgálati idejében készült festés volna. Bár nem hinném, hogy pepecseltek volna ennyit a szervízfeliratokkal.
Podva 694257 2022. március 10. 13:42
Válasz erre
Kifejezetten nem ajánlom a szolnoki Mig 21-et referenciaként figyelme venni.
Nem azokkal az anyagokkal történt a kiállított gépek újrafestése mint amit a PG-ben használtak.
Üdv Viktor
badgo 694256 2022. március 10. 13:29
Válasz erre
20210605_150835
20210605_150835
20210605_150835
20210605_150835

Hú, ez nagyon jó kép! Köszönöm a választ! Ez a kérdés mindíg foglalkoztatott. Az biztos, hogy hosszas kisérletezés kell majd, hogy megtaláljam az általam elfogadható árnyalatot. De ezek szerint mindenképp valami mattabb árnyalatot kell keresni.
Ezek a képek Szolnokon készultek a múzeumban. Ez lehet az eredeti alu festés?
Mandras 694255 2022. március 10. 13:10
Válasz erre
Kecskemét 1979
Kecskemét 1979

Szia! Igen, az aluszínű festés eltüntetett minden különbséget az egyes lemezek árnyalatai között. Nem vagyok festő, de úgy tudom, hogy ezt a festéket úgy hozták létre, hogy átlátszó lakkba alumínium port kevertek. Sokan ezüstnek nevezik, én is szoktam néha, de valójában alu volt, még ha csillogott is közelről. Távolról viszont nem csillogott, mattnak nézett ki.

Ezen a képen meg lehet figyelni, hogy mennyiben különböztek a lemezszínű és az aluszínűre festett gépek. Legalábbis messziről nézve. A fénykép 1979-ben készült Kecskeméten, az 1-es század gépeiről. A 9511-es és a 9307-es még az eredeti lemezszínű állapotukban vannak, a 8201-es és a 8203-as már a PG-ben festett állapotukban. Előbbi kettőn még a Pápán használt szögletes sablonnal készültek az oldalszámok, utóbbi kettőn a már PG-ben használt kerek sablonnal. A csillagok meg kisebbek lettek.

Noha a 8201-es és a 8203-as ipari javítása között nem telt el sok idő, az utóbbi gépen már fűzöld a függőleges vezérsíkon az URH antennát rejtő dielektrikus panel és a radarkúp. A 9307-es orr-részén a KIVÁLÓ címer látható. Mindkét oldalon volt. (Fotó: Nagy András archív) Üdv., András
badgo 694254 2022. március 10. 12:57
Válasz erre
Szia!

Ezt az aluszínű festést hogyan kell elképzelni. Milyen árnyalathoz hasonlíthatott, mennyire volt fényes, hogyan kophatott? És gondolom eltüntetett minden különbséget a lemezek között.

Üdv, robi
Tibcsi 694253 2022. március 10. 12:53
Válasz erre
Nem tudom, hogy az "F13-as orra" meddig tart, de a gerinc is más és (ami a rosszabb) a törzsféklap is teljesen másmilyen. Nem ismerem a Trumpi F13-asát, nem tudom, milyen súlyosak a hibái... Szerintem a kerekek mérete is eltérő...
KarBal 694252 2022. március 10. 12:33
Válasz erre
Sziasztok!

Most olvastam, hogy a Trumpeter-féle 1/48-as MiG-21F13-nak mennyi hiányossága és tévedése van az apró részletek terén. Azt írták, hogy ha zavarja az embert (mert amúgy pofás repülőt lehet építeni belőle), akkor a legtökéletesebb megoldás az Eduard MiG-21PF készletet használni, amihez az F13-as orrát építjük be a Trumpi készletből.

Mit gondoltok erről?
Mandras 694234 2022. március 9. 23:56
Válasz erre
4409 Pápa 1971
4409 Pápa 1971

Ha már szóba kerültek a 96-osok, még egy korai MiG-21MF-et leltem az archívumomban. Egy színes kép a 4409-esről. Nem színezett, eredeti színes. Még a legelső, lemezszínű állapotában látható 1971-ben. Gyártmány: 96A, hajtómű: 95F. Pápán repült 1971-77 között. Utána végrehajtották rajta az első javítást a PG-ben, ahol aluszínű festést kapott, kerek oldalszámmal. Azután Kecskemétre került, és ott egészen sokáig, 1977-94 között repült. Közben még kétszer volt javítva a PG-ben, 1982-ben és 1990-ben. Mindkétszer terepszínű festést kapott, kerek oldalszámmal. 1994-től újra Pápa lett az otthona, ahol 1996 végén állították le.
Mandras 694198 2022. március 9. 14:33
Válasz erre
Amúgy a korai fényképen, ha jól látom, a külső felfüggesztési helyre van feltéve az RSz-2USz (K-5) adaptere, a belsőre meg az R-3Sz (K-13) adaptere. Erről is volt itt szó nem régen, hogy hogyan is volt ez. A korai, lemezszínű korszakban készült fényképeken ilyen megoldást is lehet látni, a terepszínű korszakban pedig a fordítottját.
Mandras 694196 2022. március 9. 14:23
Válasz erre
4605-1
4605-1
4605-2
4605-2

Szia! Ez pedig itt a 4605-ös gép az eredeti állapotában Pápán, még lemezszínűen, majd a végső, jelenlegi állapotában. Látható az áthelyezett adó.
búza 694182 2022. március 9. 10:13
Válasz erre
Bocsánat, rosszul fogalmaztam! A képeket nem én készítettem, csak én tárolom őket! Magyarul csórtam a netről! :-)
búza 694181 2022. március 9. 10:12
Válasz erre
21mf-8108-natur-cs 0
21mf-8108-natur-cs 0
21MF-9308 cs natur lhpa keszi
21MF-9308 cs natur lhpa keszi

Sziasztok! Átnéztem az MF gépekről, korai állapotukban (lemez szín, kocka szám) készített néhány képemet. A 44-gyel és 46-tal kezdődő gépek esetében a T5 adó az orrfutó gondola mögött a bal oldalon, a többi esetben - 8-9-es sorozat - már a kezdetektől a bal ajtó mellett volt.
búza 694134 2022. március 8. 10:11
Válasz erre
MiG-21F13_127
MiG-21F13_127
MiG-21F13_126
MiG-21F13_126

Ha a makett jelenlegi készültségi fokán elfér a pótos, akkor a valóságnak megfelelhet.
búza 694133 2022. március 8. 10:04
Válasz erre
Szia!
A szakértő az túlzás, de volt közöm egy-két évig hozzájuk.
kató 694114 2022. március 7. 20:37
Válasz erre
Valóban szép lett ez a 21-es .
Viszont én azt a jövőbeli póttartály felszerelést nem erőltetném . Ha jól látom , a hátsó törzsféklapot nyitva ábrázoltad . Ha a központi pótos függesztve volt , ez a féklap reteszelve volt zárt helyzetben , mert beleverne a tartályba . Gyakori hiba , hogy így építik meg , mert a kiállított gépeken így látják . De ezeknél csak azért ereszkedik (a saját súlyától) le , mert a rendszerben nincs hidraulika nyomás , ami bent tartaná . A Te gépeben viszont ott a pilóta ...
Mandras 694097 2022. március 7. 18:48
Válasz erre
Szia!
Köszönöm! Mindig tanulok valamit.
Szakértőtől nem szégyen...
búza 694096 2022. március 7. 18:39
Válasz erre
Szia András!
Korrekt leírás, de egy dolog nem úgy van!
"A 69-esen egy második ilyen adó is volt, a két kabin között felszerelve a törzs bal oldalán."
Annak a venturi csőnek nincs hőmérséklet adó feladata, az csak egy sima szellőző csatlakozó a két szellőztető ruhához! Nincs is elektromos csatlakozója!
Mandras 694092 2022. március 7. 16:28
Válasz erre
Bocsánat, hogy a „csapos” közbeszól. Az a bizonyos P5-ös hőmérséklet-érzékelő, amely a külső levegő hőmérsékletének a mérésére szolgált, mindegyik gépen létezett, kivétel nélkül. Azokon a MiG-21-es változatokon, amelyeknek nem volt radarjuk, az orrfutó rekesze előtt volt ez felszerelve a törzs orr-részének az aljára. Ezek a 72-es, 74-es, 66-os, 68-as és 69-es változatok voltak. (A 69-esen egy második ilyen adó is volt, a két kabin között felszerelve a törzs bal oldalán.)

Azokon a MiG-21-es gépeken, amelyeknek volt radarjuk, ez az érzékelő adó kezdetben az orrfutó rekesze mögött volt közvetlenül, kissé balra, a 6-os és a 7-es törzskeretek között. Ezek a 76-os, 77-es, 94-es, 95-ös, 15-ös, 50-es és a korai 96-os gyártmányjelű változatok voltak. Majd a 96-os gyártása közben, valamelyik szériától kezdve előbbre helyezték ezt az adót az orrfutó rekeszének a bal oldala mellé. Valószínűleg azért, hogy az orrkerék által felvert szennyeződés ne tömíthesse el azt a kis Venturi csövet, amely a hőmérő ellenállását foglalta magában.

A magyar gépeket illetően az összes 76-oson (MiG-21PF), valamint a 44. és 46. szériákban gyártott 96-os gépeken (MiG-21MF) az orrfutó rekesze mögött volt ez eredetileg. A többi magyar 96-oson, a 81. szériától kezdve már gyárilag az orrfutó rekesze mellett volt elhelyezve ez az adó. Szintén az orrfutó rekesze mellé szerelték fel ezt az ezután gyártott összes 75-ös, 03-as és 63-as változaton is. (Utóbbi kettő nekünk nem volt.)

Valamikor a ’70-es évek legvégén kiadtak egy bulletint ennek az adónak az orrfutó rekesze mellé történő áthelyezésére, amely a fent említett korai, radaros gépekre vonatkozott. Természetesen ezt csak ipari javításon lehetett végrehajtani. A bulletin kiadása (és beérkezése) után elkövetkezett ipari javításokon elvégezték ezt az átalakítást a magyar 76-os és az érintett 96-os gépeken a PG-ben. (Sok-sok külföldi gépen szintén elvégezték ezt más országok javító üzemeiben.)

Voltak olyan repülőgépek, amelyek nem érték meg ezt az átalakítást, mert addigra már vagy lezuhantak, vagy valamilyen sérülés miatt kivonták a szolgálatból. Erre a sorsra jutott a szóba került 4407-es oldalszámú magyar 96-os is egy durva leszállás miatt. Ezért azon a repülőgépen még az eredeti felszerelési helyén látható ez a hőmérsékletadó (a csepeli Kossuth szakközépiskolában).

Üdv., András
búza 694074 2022. március 7. 07:25
Válasz erre
Akkor a következő Rebekára metróval megyünk? Tudsz jó sörözőt a környéken?
Tibcsi 694072 2022. március 7. 06:11
Válasz erre
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-4407
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-4407

A kép szerint volt, csak kicsit hátrébb.
Tibcsi 694071 2022. március 7. 06:08
Válasz erre
Semmi gond, most már én is tudom, mire gondoltál. :) Én is meg voltam róla győződve, hogy a hőmérséklet érzékelőről beszélsz.

@Búza: De, majd lesznek azok is (meg állásszög adó is), csak egy kicsit pihentetem a szemeim. :)
Kibic 694057 2022. március 6. 20:00
Válasz erre
cut
cut

Köszi búza, hogy felnyitottad a szemem! :)
A hőmérséklet adót én is felismertem, az rendben volt!

Amit én kérdeztem, az egy banális "benézés" eredménye: a monitoromon a futóakna ajtaja homogén fehérnek látszik, ezért úgy tűnt, hogy egy pl. fehér papírból készült henger 1/3-ad palástja maradt ott, véletlenül. (Valamiféle építés közbeni segédeszközként...)
Hozzászólásod után kicsit állítottam a színeken, és így már látom, hogy ez maga az ajtó, csak a beeső fény miatt kicsit kifehéredett a képen...

Bocs Tibcsi, hogy kiloptam ezt a részt a képedből, csak a magyarázkodásom miatt van... (egyébként elsőre a párom is hengerpalásnak nézte)
De a lényeg, a makett nagyon klassz lett!
Üdv: Kibic
Nyugger 694056 2022. március 6. 19:36
Válasz erre
A 4407-s gépen nem volt -szerintem.
Üdv.
István
búza 694050 2022. március 6. 17:51
Válasz erre
Szia!
Az a hengeres "segédberendezés" a hőmérséklet adó. Egy MF kivételével mindegyiken ott volt! Egy sört ér annak, aki megmondja, hogy melyiken nem! Mosonmagyaróváron vagy egy Rebeka után fizetem!
Maga a gép szép, nagyon igényes munka, de feliratok nem lesznek rajta?
Üdv: Búza
Kibic 694049 2022. március 6. 17:26
Válasz erre
Szia,
szerintem szép lett, nagyon tecccik! Jó, hogy nincs "túlkoszolva", így sokkal autentikusabb benyomást kelt.
Első pillantásra a svancon lévő csillag nekem egy kicsit kicsinek tűnt, de átbogarászva a fotóimat, a legtöbb esetben tényleg ekkora volt.
Az orrfutónál az a hengeres segédberendezés csak véletlenül maradt rajta ugye?
Üdv,
Kibic
Tibcsi 694046 2022. március 6. 16:15
Válasz erre
274863302_1603506010023844_78083749206650326_n
274863302_1603506010023844_78083749206650326_n
274956276_1603506143357164_5012209709423330685_n
274956276_1603506143357164_5012209709423330685_n
274756088_1603506163357162_8658716412841895103_n
274756088_1603506163357162_8658716412841895103_n
274956276_1603506143357164_5012209709423330685_n
274956276_1603506143357164_5012209709423330685_n

Befejezettnek tekintem. Még a törzs alatti tartály felkerül később. A rádió magasságmérő antennáit azóta pótoltam. :)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193.