/ Fórumok /

Vitorlázórepülés

Mindenki aki repül vagy vitorlázórepül!!!
Vagy aki szeretne!!!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12.
slaviamarksman 724482 2024. május 8. 13:03
Válasz erre
SDC14836
SDC14836
SDC14845
SDC14845

Hiányzott neki a tavaszi megtisztulás . Így sokkal szebb a Góbé , már vasárnap . Tiszavirág életű lesz . Még 5 óra van benne amit gyorsan kirepülnek .
slaviamarksman 724481 2024. május 8. 12:44
Válasz erre
SDC14653
SDC14653
SDC14673
SDC14673
SDC14675
SDC14675
SDC14685
SDC14685

Nomád életmód . Téli szállásról a Diósgyőri Vasgyárból a nyári szállásra költözés Maklárra .
slaviamarksman 724210 2024. május 1. 17:23
Válasz erre
Kedves Tibor
Köszönöm a képeket . Jó szerencsét ! Vörd písz . Lajos
slaviamarksman 724209 2024. május 1. 17:20
Válasz erre
Kedves Tamás
Köszönöm az ajánlást talán eljutok oda . Jó szerencsét ! Vörd písz . Lajos
piratvitorla 724127 2024. április 30. 11:03
Válasz erre
Én mindkettőn oktatok.
A siklószám ilyen szempontból másodlagos, különösen alapkiképzés során, C vizsgáig. Utána már van egy kis jelentősége, de kevésbé.
A Góbéval sokkal szebben lehet repülni, de kell is tudni hozzá. Jó példa a leszállás: szépen ki lehet lebegtetni, de ha nem jön össze elpattan. Sokkal harmonikusabb repülőgép, mint a K-7. És lehet dugózni vele, legalább egyszer lássa a növendék milyen az belülről.
A K-7-essel könnyebb leszállni, de nem is lehet olyan szépen repülni vele. Persze még a K-7-esek között is komoly különbségek vannak: nálunk kettő van sokban különböznek.
A Góbé nagy hátránya a modernebb kialakítása: a K-7 strapabíróbb és könnyebb javítani.
Szerintem a korlátozott élettartam miatt a Góbé felett valóban eljárt az idő. A K-7-es felett viszont nem: örök élet plusz két nap. Nem modern, de alapkiképzésre pont megfelel.
TOmCSI 724106 2024. április 29. 18:18
Válasz erre
Góbékkal a legfőbb baj hogy eljárt felettük is az idő. A K7 fölötti is. De a K7 érezhetően jobban siklik,(27 két fővel 85km/h-nál a Góbé 23 laboratóriumi körülmények közt). A K7 könnyebben javítható akár a hegesztett acéltörzsrács akár a fa szerkezetű szárny miatt. Olcsóbb. A góbé közvetlenebb jobban reagál a kormányokra. Én K7 en oktatok de még Góbéval tanultam. Oktatásra jobb a K7 szerintem. Góbéból átülve még egy Astir CS is űrhajónak tűnik.
piratvitorla 724099 2024. április 29. 14:36
Válasz erre
Körülbelül 15-20 darab van még légialkalmas állapotban, nem lehet megmondani pontosan.
Van ahol már csak "második, harmadik vonal".
Mi most állunk át a teljes K-7-es alapképzésre talán még van 2 növendékünk, akinek a Góbé az alaptípusa és nem váltunk náluk. A dugóhúzó feladatokat még azzal repüljük, mert a K-7 arra nem alkalmas.
Tibcsi 724094 2024. április 29. 12:19
Válasz erre
Fénykoromban...
Fénykoromban...

Nekem ugyan nem túl hosszú a startkönyvem, de tanúsíthatom, hogy ez így igaz! :)
Tibcsi 724093 2024. április 29. 12:14
Válasz erre
R-26_Góbé
R-26_Góbé
R-26_Góbé
R-26_Góbé
R-26_Góbé
R-26_Góbé
R-26_Góbé
R-26_Góbé
R-26_Góbé
R-26_Góbé
R-26_Góbé
R-26_Góbé

Találtam még néhányat.
Tibcsi 724092 2024. április 29. 11:57
Válasz erre
R-26 Góbé
R-26 Góbé
R-26 Góbé
R-26 Góbé
R-26 Góbé
R-26 Góbé

Gyors guglis kereséssel ezeket találtam.
Mekett 724090 2024. április 29. 11:21
Válasz erre
Mennyit használunk még a Góbékból?
piratvitorla 724088 2024. április 29. 11:03
Válasz erre
Pont hétvégén mondtam a starton egy román vendég pilótának a Góbénkról, hogy van vagy 5-6 kétüléses vitorla típusom, de szerintem oktatásra a legeslegjobb gép...
Mekett 724077 2024. április 28. 22:45
Válasz erre
Góbé a Kökin
Góbé a Kökin

Bár ez nem fémtiszta, de pár éve a Köki Terminál épületében fellógatták a HA-5515-ös lajstromú példányt. Viszonylag jól körül lehet járni, ha valaki Góbét szeretne látni.
TOmCSI 724049 2024. április 28. 10:41
Válasz erre
Menj el Hármas határhegyi repúlőtérre. Ott keresd Poruben Gyulát. Ő nagyjavít Góbékat. Most is van a mühelyében egy darabokban lecsupaszítva.
slaviamarksman 724045 2024. április 28. 09:46
Válasz erre
Kedves makettezők
Tegnap hallottam Makláron a röptéren , hogy facén is vannak ( gondolom ) vitorlázó repcsis oldalon feltöltve nagyjavításos esetleg fémtiszta Góbékról képek . Aki ismeri a hozzáférést feltöltené ide az oldal címét és a képeket is ? Nekem nincs facém ( talán lesz majd valamikor ismerős aki engedi , hogy az övéről megnézzem cím alapján , addig csak az itteni képeken tudnám lesegetni , lementeni ) . Köszönöm szépen a segítségeteket . Jó szerencsét ! Vörd písz . Lajos
Propellerfanatic 711349 2023. július 16. 08:28
Válasz erre
Sziasztok!
Köszönöm a segítséget. Igen, az Astir lesz az. :)
Miután tudom, hogy mit keressek, megtaláltam az eredeti képet is, meg egy nagyszerű cikket róla itt a Makettinfón.
Üdv
piratvitorla 711345 2023. július 15. 21:30
Válasz erre
Szia
Amit Weizi berakott: jakabszállási Astir
Weizi 711343 2023. július 15. 16:55
Válasz erre
Propellerfanatic 711341 2023. július 15. 16:27
Válasz erre
Sziasztok!
Keresek egy makettet, ami szerintem ebben a topikban is szerepelt már, de most sehol sem találom. Ez egy vitorlás repülő makett, a doboz elején magyar festésű géppel, és egy hangár előtt áll. (Talán Hármashatárhegy?) Még arra is emlékszem, hogy valaki az eredeti képet is mutatta, amin pont úgy áll a hangár előtt, mint a doboz elején.
Köszi
LP
slaviamarksman 702660 2022. november 27. 13:00
Válasz erre
2 x 2 néha 5
Most kezdődik a HírTv HD televízió csatornán !
slaviamarksman 699313 2022. augusztus 18. 06:53
Válasz erre
Tibcsi 699270 2022. augusztus 16. 21:24
Válasz erre
Ezzel a Góbéval mi történik éppen? Nagyjavítás, felújítás?
slaviamarksman 699174 2022. augusztus 13. 17:54
Válasz erre
SDC15214
SDC15214
SDC15218
SDC15218
SDC15219
SDC15219
SDC15220
SDC15220
SDC15221
SDC15221

A Góbé szárnya szűkebb helyen
slaviamarksman 699173 2022. augusztus 13. 17:41
Válasz erre
SDC15171
SDC15171
SDC15172
SDC15172
SDC15173
SDC15173
SDC15174
SDC15174
SDC15175
SDC15175
SDC15177
SDC15177
SDC15179
SDC15179
SDC15180
SDC15180
SDC15181
SDC15181
SDC15182
SDC15182
SDC15183
SDC15183
SDC15184
SDC15184
SDC15185
SDC15185
SDC15186
SDC15186
SDC15187
SDC15187
SDC15188
SDC15188
SDC15189
SDC15189
SDC15190
SDC15190
SDC15191
SDC15191
SDC15192
SDC15192
SDC15193
SDC15193
SDC15194
SDC15194
SDC15195
SDC15195
SDC15196
SDC15196
SDC15197
SDC15197
SDC15198
SDC15198
SDC15199
SDC15199
SDC15200
SDC15200

Tiszteletem kedves Makettezők
Hogy békés téma is legyen ne csak a katonai vonal .
Bocsánat a képek minőségéért és hogy nem mindent nem alaposan fényképeztem jól átláthatóan . Jó szerencsét ! Vörd písz . Lajos
TOmCSI 684700 2021. április 22. 19:38
Válasz erre
komppeter 681742 2021. február 1. 10:16
Válasz erre
Ja most látom hogy leragadtama képnél, és minden le van írva szépen a típussal stb. kapcsolatban...
komppeter 681741 2021. február 1. 10:15
Válasz erre
Szép fogás!

ez melyik tipus, gondolom vmi német.

Kinézete/ festése alapján egy gyűjtemény része lehetett az én"kis" Sohajommal amit ide posztoltam még 2016-ban. Sajnos nem kell görgetni sokat hogy lásd:(
Garaik 681704 2021. január 30. 22:15
Válasz erre
DFS
DFS

Sziasztok!

Gondoltam feldobom a topicot, mielőtt kimúlna végelgyengülésben. A hétvégén sikerült beszereznem ezt a DFS Kranich-ot. Hasonló, mint az eredeti, bár a lajtsromjelének szerintem nem pirosnak, hanem feketének kellene lennie. Bár ki tudja? A gép festése nagyon hasonlít az 1953-as madocsai repülőtáborban készült fotókhoz. Üdv mindenkinek akinek a szívét megdobogtatja egy szép vitorlás repülő! G
komppeter 679753 2020. december 4. 11:01
Válasz erre
Köszönöm Tomcsi,

szerintem nem airword, mert ez kisebb, csak 120cm hosszú, kb két méteres fesztávval (lesz),

Még a fecske származása érdekelne.

Valami lelkes Profi készíthette anno, vagy "gyári" modelle lenne?

Testvéreit itt ott már láttam...
jammie 679395 2020. november 25. 13:01
Válasz erre
Kedves Garaik!

Köszönöm a rengeteg információt. Öröm ilyet olvasni saját gépeink történetével kapcsolatban.
Az MHKL vitát én sem szívelem, nekem az a célom, hogy a kis repülő úgy nézzen ki
ahogy a nagy kinézett annó. Különösen ha ez eredetiben már nem tekinthető meg.
Amit a beleásással igyekszem elérni, az csak a nagy tévedések elkerülése.
A színesből lehet szürkeárnyalatosat készíteni, még a különféle alapanyagokat is lehet szimulálni, de sajnos visszafelé már többértelmű a dolog.
Közben rájöttem, hogy a kék szín is tud ilyen szürke árnyalatot eredményezni, meg is akartam írni valamilyen formában, de kapóra jött a viszontválasz lehetősége.
Az elérhetőséggel jelentkezem.

Tisztelettel: jammie
Garaik 679390 2020. november 25. 10:20
Válasz erre
repülés1953aug
repülés1953aug
repülés1953dec
repülés1953dec

Kedves Jammie!
Nagy szerencsém van, megtaláltam a jelszavamat és tudok neked írni. Köszönöm az észrevételt és a levelet, amit írtál a Kranich-hal kapcsolatban! Örülök, hogy rajtam kívül is vannak megszállottak!
Egy valamit szeretnék közölni én nem éltem abban a korban, így marad számomra a fekete-fehér fényképek nézése és az abból való okoskodás. Illetve a már megfogyatkozó, kisszámú még élő szemtanú, aki tud emlékezni. Ez utóbbival persze úgy kell bánni, hogy bármennyire is hitelesnek tűnik egy-két visszaemlékezés az nem biztos, hogy valós vagy hiteles. Az 50-60 év visszaemlékezése erősen megkopik az időseknél, és sokszor már csak a szépre emlékeznek. Ez főleg az egykori repülőgépek festésénél lehet nyomon követni. Pl. a zöld rejtőszínt minden szemtanú máshogy írja le, és ember legyen a talpán, aki utólag megmondja, hogy kinek volt igaza. Az egykori fényképek minősége is sok mindentől függhet, a fény, napszak, árnyékok, másolás, technológia és maga a fotókészülék is eredményezheti a más-más színeket. Aztán ember legyen a talpán, hogy megmondja, évtizedek elteltével, hogy egy fekete-fehér fotón milyen színű volt egy repülőgép.
Ezt a kis bevezetőt azért írtam le, mert pont ebben a topicban a Vitorlázórepülésnél szeretném elkerülni azt, ami a MKHL kamuflázs színeivel történt. Vagyis azt, hogy a makettező társadalom részekre váljon és legyen Punkaisták és Magóisták tábora. Ez nem vezet sehova.
Én minden nézőpontot elfogadok, a te írásodat is, hisz mint íród, eléggé beleástad magad a ortokromatikus és pankromát. Azonban enged meg, hogy azért szkeptikus legyek egy két megállapításoddal. (Természetesen tévedhetek és mae culpázom, ha nem jól gondolom.) Úgy hiszem, hogy a Ha-5066-os jelzésű Kranich 1953 nyarán Madocsán világoskék színben pompázik és nem ahogy te íród pirosban vagy narancssárgában. Ez egyrészt itt a topicban leírtak – visszaemlékezésekre alapozom. Másrészt arra, hogy végignéztem a fotókat, ami az AVIA-INFO-n vannak, illetve ami a Repülés című folyóirat 1953-as számaiban találhatóak. Ez útóbbit persze „kevésbé” lehetne elfogadni, mert a fotók az akkori nyomdatechnika miatt nem a legjobb minőségűek, de azért nagyvonalakban megerősíti az én elgondolásomat. Amit tudok a Ha-5066-asról azt leírom.
1945-1948-ig csak roncsként volt meg repülőgép, vagy nem repülőképes állapotban. Ezt azért gondolom, mert egyik korabeli repülőfolyóiratban sem említik, illetve egyik versenyről sem. 1948. 07.-ban az első hír róla. „OMRE Nehézipari Központhoz tartozó csoportjai újjáépítenek 3 drb Kranich-típusú nagy teljesítményű kétüléses vitorlázó repülőgépet. Az utolsó gép július végére készül el a tervek szerint.” A javítás során a gép fehér, vagy bézs színt kapott.
Van egy fotóm róla Hajdúszoboszló 1950.06.7-17-ig tartó táborról. A gép ekkor az Ózd-Bánrévei klubé volt és lementek nyári táborra Hajdúszoboszlóra. A gép még mindig a gép fehér, vagy bézs színben pompázik. Ekkor a függőleges oldalkormányon sincs a fehér mezőben vörös csillag.
1953-ra felújították a gépet és ekkor kapta véleményem szerint világoskék színt. Hogy mikor történt felújítás arról nincs infóm. A Madocsa tábor képei az Avia infó, Kasza archív képei és a Repülés című folyóirat 1953.08.25 VI. évf. 16. szám – címlap és 8. oldal fotói, illetve 1953. december. 20, VI. évf. 23. sz. címlap. Ezt megpróbálom csatolni remélem engedi a rendszer. Ekkora a függőleges oldalkormányra is felfestették a kis vörös csillagot.
További hír, fotó stb. nem jelenik meg sehol, vagy nem tudok róla. Tehát minden bizonnyal 1954 után már nem repülték a típust.
Kérlek ha nem gond add meg elérhetőségedet, mert akkor tudunk privátban is beszélni. megadom az enyém drt.mkhl@gmailcom
üdv Garaik
jammie 679369 2020. november 24. 16:16
Válasz erre
Kedves Garaik!
Engedd meg, hogy a HA-5066 fotó alapján kicsit okoskodjak.
A farokrészen, a piros az fekete lett a fotón. A törzs többi része is
sötétedik a képen, de nem olyan fekete mint az a piros, szerintem talán narancsszínű (is) lehet. A lajstrom jelzések erősen feketék. Vagyis vagy tényleg
feketék, vagy azok is pirosak. Ha világoskék szín lenne
ezen a fekete-fehér fotón, az szinte fehérnek látszana.
Az is látható, hogy a szárny világosabb mint a törzs.Ugyanakkor telt szürke,
tehát szerintem ott is pirosat tartalmazó színárnyalat lehet.

Elnézést kérek a sok okoskodás miatt, de cr-42 ügyben kicsit belemásztam az
ortokromatikus és a pankromát fényképezés világába.
Mivel a függőlegesen a piros feketének látszik, ez egy ortokróm felvétel lehet.
Azon a meleg színek sötétednek, a hidegek világosodnak.
Természetesen a dolgot bonyolítja, hogy minden szürkének látszó szín lehet egyszerűen szürke is.
TOmCSI 679368 2020. november 24. 15:34
Válasz erre
Itt is lehet csemegézni. Párnap alatt megjött minden amit rendeltem tőlük.
www.super-hobby.com/manufacturers/Polskie-Szybowce.html
TOmCSI 679367 2020. november 24. 15:29
Válasz erre
komppeter 678539 2020. november 3. 10:27
Válasz erre
Illetve a modellekről tud valaki infót( gyártó stb)?
A típusokat természetesen ismerem..
komppeter 678537 2020. november 3. 10:21
Válasz erre
Szóval ezek új szerzemények, amik várják újjászületésüket. A kutató munka kapcsán nem lehet megkerülni Jereb Gábor nevét. Próbáltam utána nézni hogy ki volt ő, de semmit nem találtam róla, azon kívül hogy szinte az összes vitorlázórepüléssel kapcsolatos műszaki jellegű könyv magyaroszágon az ő tollából származik.
Kinek milyen infója van?

Üdv
komppeter 678536 2020. november 3. 09:56
Válasz erre
Góbérc
Góbérc
Fecske
Fecske

Sziasztok, haldoklik a topik, megpróbálom defibrillálni
komppeter 662823 2019. szeptember 3. 12:06
Válasz erre
IMG_6434
IMG_6434
IMG_6436
IMG_6436
IMG_6437
IMG_6437

Kicsit feldobom a topikot egy új szerzeménnyel;)
Horvath_Balazs 635089 2017. november 13. 20:05
Válasz erre
A honlapunk "egy bizonyos" közösségi oldalon létrehozott külön csoportjában néhányan hozzászóltak a kérdéshez, illetve pár levélváltás is történt. Visszaemlékezések alapján az alábbi alapszínek kerültek eddig szóba a hazai Kranich-ok festésváltozatait illetően: fehér, krém, szürke, kék. Ezek közül eddig a szürkét nem tudtam beazonosítani a rendelkezésemre álló fotókon, a másik hármat igen.

A Repülések közül egyelőre az 1954-es évfolyam színes borítóit néztem végig, ám Kranich-ot nem láttam rajtuk. Folyt. köv. :-)
Garaik 635061 2017. november 13. 07:43
Válasz erre
MAGYAR REpülés1
MAGYAR REpülés1
MAGYAR REpülés2
MAGYAR REpülés2

Kedves Balázs!
Köszönöm szépen a megerősítést. Nem tudod név szerint melyik oktató mondta, hogy a Kranich-ok világos kék színben pompáztak? Esetleg a tábor résztvevőinek nevét nem tudod?
Közben én is előszedtem irodalmamat, és a Magyar Repülés I. évfolyam 6. szám 1948. július 10-i kiadásában az alábbit találtam:
„OMRE Nehézipari Központhoz tartozó csoportjai újjáépítenek 3 drb Kranich-típusú nagy teljesítményű kétüléses vitorlázó repülőgépet. Az utolsó gép július végére készül el a tervek szerint.”
Ennyi a nyúlfarknyi hír, sajnos nem említik a lajtsromját ez megkönnyítené a beazonosítást. Szerintem a gépek ekkor kapták meg a vászonszínt és majd később a következő években 1952 (?)- ben kapta meg a világos kék színt. Jól sejtem, ugye? Sajnos a politika ekkortól már mindenbe beleszólt, és ahogy néztem a folyóiratot szomorúan tapasztaltam, hogy míg év elején még a repülőgépeknél említik a lajstromszámokat, jelzéseket, azok szép lassan tűnnek el év végre. Onnantól már csak a repülőgépek típusát írták le, de hogy melyik jelzésű géppel repültek kimagasló teljesítményt azt már nem említik. A hidegháborús készülődés már mindre rányomta árnyékát. Kár, nem gondoltak a jövő generációira…
Üdv GK
Horvath_Balazs 634947 2017. november 11. 10:03
Válasz erre
Köszönöm a tippet, előkeresem és átfutom a Repüléseket.

Közben az egykori madocsai tábor egyik oktatója megerősítette, hogy az ott repült két Kranich (5064 és 5066) kék színű volt.
vackor 634900 2017. november 9. 22:51
Válasz erre
Megboldogult gyermekkoromból (50-es évek vége, 60-as évek eleje) emlékszem az akkori "Repülés" folyóiratok színes borítólapjaira. Nem tudom, kutatási szempontból mennyire lehetne hasznosítani a nyilván nyomdatechnikailag korrigált színeket ? Azt nem tudom, hogy mikortól tért át a Repülés a megszűnéséig használt halványkék borítókra, melyeken csak fekete-fehér fotók voltak, a 70-es évek elején már ilyenek voltak.
Horvath_Balazs 634888 2017. november 9. 18:13
Válasz erre
Az 5066-os esetében az '53-as madocsai tábor időszakát tekintve számomra sokkal elfogadhatóbb a kék alapszín, mint a piros. Természetesen egy színes fotó dönthetné el igazán a kérdést, ahogy írtad is. Talán még mindig vannak olyan fényképgyűjtemények, amelyek kincseket rejtenek, és előbb-utóbb nyilvánosságra kerülnek...
Garaik 634864 2017. november 9. 07:36
Válasz erre
DFS1
DFS1
df2
df2
dfs3
dfs3
dfs4
dfs4
dfs5
dfs5
dfs6
dfs6
dfs7
dfs7

Kedves Balázs!
Köszönöm mindenki nevében, hogy megosztottad ezeket a kincseket! Én is gyorsan végig szaladtam rajta, és én sem értek egyet néhány festési rajzzal. Azonban kiindulási pontnak megfelelő, legfeljebb vitatkozunk rajta.
Pl. HA-5066-os Kranich biztosan piros festésű lett volna? Számomra egy kicsit hihetetlen. Mi azt beszéltük itt a napokban, hogy az világoskék. Szerintetek? Csatolok pár képet erről a gépről – törekedve annak kronológiai sorrendjére, de ez a piros szín nekem erősnek tűnik. Jó lenne egy színes képet szerezni a gépről és a bizonytalanságom eltűnne.
üdv GK
Horvath_Balazs 634849 2017. november 8. 20:41
Válasz erre
Gibás Andor-Magyar vitorlázórepülőgépek-01
Gibás Andor-Magyar vitorlázórepülőgépek-01
Gibás Andor-Magyar vitorlázórepülőgépek-02
Gibás Andor-Magyar vitorlázórepülőgépek-02
Gibás Andor-Magyar vitorlázórepülőgépek-03
Gibás Andor-Magyar vitorlázórepülőgépek-03
Gibás Andor-Magyar vitorlázórepülőgépek-04
Gibás Andor-Magyar vitorlázórepülőgépek-04
Gibás Andor-Magyar vitorlázórepülőgépek-05
Gibás Andor-Magyar vitorlázórepülőgépek-05
Gibás Andor-Magyar vitorlázórepülőgépek-06
Gibás Andor-Magyar vitorlázórepülőgépek-06
Gibás Andor-Magyar vitorlázórepülőgépek-07
Gibás Andor-Magyar vitorlázórepülőgépek-07
Gibás Andor-Magyar vitorlázórepülőgépek-08
Gibás Andor-Magyar vitorlázórepülőgépek-08
Gibás Andor-Magyar vitorlázórepülőgépek-09
Gibás Andor-Magyar vitorlázórepülőgépek-09
Gibás Andor-Magyar vitorlázórepülőgépek-10
Gibás Andor-Magyar vitorlázórepülőgépek-10
Gibás Andor-Magyar vitorlázórepülőgépek-11
Gibás Andor-Magyar vitorlázórepülőgépek-11
Gibás Andor-Magyar vitorlázórepülőgépek-12
Gibás Andor-Magyar vitorlázórepülőgépek-12
Gibás Andor-Magyar vitorlázórepülőgépek-13
Gibás Andor-Magyar vitorlázórepülőgépek-13
Gibás Andor-Magyar vitorlázórepülőgépek-14
Gibás Andor-Magyar vitorlázórepülőgépek-14
Gibás Andor-Magyar vitorlázórepülőgépek-15
Gibás Andor-Magyar vitorlázórepülőgépek-15
Gibás Andor-Magyar vitorlázórepülőgépek-16
Gibás Andor-Magyar vitorlázórepülőgépek-16
Gibás Andor-Magyar vitorlázórepülőgépek-17
Gibás Andor-Magyar vitorlázórepülőgépek-17
Gibás Andor-Magyar vitorlázórepülőgépek-18
Gibás Andor-Magyar vitorlázórepülőgépek-18
Gibás Andor-Magyar vitorlázórepülőgépek-19
Gibás Andor-Magyar vitorlázórepülőgépek-19
Gibás Andor-Magyar vitorlázórepülőgépek-20
Gibás Andor-Magyar vitorlázórepülőgépek-20
Gibás Andor-Magyar vitorlázórepülőgépek-21
Gibás Andor-Magyar vitorlázórepülőgépek-21
Gibás Andor-Magyar vitorlázórepülőgépek-22
Gibás Andor-Magyar vitorlázórepülőgépek-22
Gibás Andor-Magyar vitorlázórepülőgépek-23
Gibás Andor-Magyar vitorlázórepülőgépek-23
Gibás Andor-Magyar vitorlázórepülőgépek-24
Gibás Andor-Magyar vitorlázórepülőgépek-24
Gibás Andor-Magyar vitorlázórepülőgépek-25
Gibás Andor-Magyar vitorlázórepülőgépek-25
Gibás Andor-Magyar vitorlázórepülőgépek-26
Gibás Andor-Magyar vitorlázórepülőgépek-26
Gibás Andor-Magyar vitorlázórepülőgépek-27
Gibás Andor-Magyar vitorlázórepülőgépek-27

Az érdeklődők szíves figyelmébe ajánlom néhai Gibás Andor (Bandi bácsi) 1998-ban készült rajzait - hozzátéve, hogy néhány ábrával és színezéssel nem értek egyet.
Horvath_Balazs 634845 2017. november 8. 19:36
Válasz erre
Hát igen, viszont ezen a Pilisen ekkor viszonylag kevés festék volt; a felületek nagy része csak lakkozást kapott.

www.fortepan.hu/_photo/display/46318.jpg
vackor 634813 2017. november 7. 21:20
Válasz erre
R-08 Pilis a Fortepanról
R-08 Pilis a Fortepanról

Valószínüleg itt nem csak a festés tartóssága kérdőjeleződött meg...
Horvath_Balazs 634807 2017. november 7. 18:50
Válasz erre
Nagyon szívesen! Úgy tudom, még az ötvenes években is elég gyakran kellett átfesteni a vitorlázógépeinket (nem csak a Kranich-okat), mert a festék/festés nem volt valami tartós.
Garaik 634770 2017. november 7. 08:28
Válasz erre
Kedves Vackor!
Köszönöm szépen a képet, ezt nem ismertem. Máris lementem magam számára. Jó tudni, hogy valaki mást is érdekel a magyar vitorlázó repülés korai , aranykorszaka.

Üdv GK
vackor 634748 2017. november 6. 15:56
Válasz erre
Bocs, a képek felirata nem stimmel: a Kranich nem hármashatárhegyi kép, ott az első készült !
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12.