<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43. |
cenci | Adatlap | 702126 | 2022. november 11. 21:20 | ![]() | |
cenci | Adatlap | 702125 | 2022. november 11. 21:19 | ![]() | |
Én ezt találtam erről a történetről : www.brettl.at/blog/luftkampf-ueber-pamhagen/ Kutyaharc Pamhagen felett Egyszerű google forditásban Németből-Magyarra : Alig néhány hónappal azután, hogy Ausztria visszanyerte teljes szuverenitását és kikiáltotta állandó semlegességét, tragikus incidens történt Ausztria földjén Pamhagen közelében. Míg az osztrák hatóságok és a média azt feltételezték, hogy egy magyar pilótának nem sikerült megszöknie, a kommunista rendszer bukása után tisztázták (Bonhardt Attila, az Osztrák Hadilevéltár állandó magyar levéltári küldöttségének jelentése, 2002. november 6.), hogy ennek oka. Az incidens a magyar és a szovjet légiparancsnokság nem megfelelő interakciója volt. MIGAz osztrák médiában 1956-ban a következőképpen írták le az esetet: „Január 21-én az orosz MIG 15 sugárhajtású vadászgépek megsértették Ausztria szuverenitását és semlegességét. A gépek közül kettő Ausztria felett ütközött a burgenlandi Seewinkelben, Pamhagen falu közelében, körülbelül 5000 m magasságban. Nyikolaj Konklow szovjet repülési kapitány, aki a MIG-et szovjet jelvényekkel vezette, magyar jelvényű sugárhajtású repülőgépet gázolt. Ő maga még időben ki tudott ugrani ejtőernyőjével, míg a másik pilóta meghalt a balesetben. A harmadik gép visszatért Magyarországra. Egyelőre nem tisztázott, hová repült a negyedik. A pamhageni lakosok szemtanúi beszámolói úgy írják le az esetet, hogy két sugárhajtású vadászgépet, amelyek nyilvánvalóan a határon át akartak nyugat felé menekülni, két másik gép üldözte. Az üldözők fedélzeti fegyverekkel tüzet nyitottak a Fertő-tavon át menekülőkre. Ekkor Nikolai Konoklow szovjet kapitány a két üldözött MIG 15 egyikét döngölte volna gépével. Az osztrák hatóságok általi kihallgatásán Konoklow kijelentette, hogy egy bajtársával a győri (raabi) magyar repülőtérről szállt fel, hogy két "ismeretlen nemzetiségű" repülőgépet kövessen és visszafordulásra késztesse őket. Azt azonban tagadta, hogy rálőtt volna, vagy szándékosan döngölte volna az üldözött gépet. Az Osztrák Minisztertanács mindenesetre azonnal a Külügyminisztériumhoz fordult, hogy Budapesten erélyesen tiltakozzanak légterünk megsértése ellen.” (Presse, 1956. január 22.) | |||||
Nyugger | Adatlap | 702122 | 2022. november 11. 18:30 | ![]() | |
Ez az eset akkora blamage volt magyar és szovjet oldalról, hogy baráti tűzben meghalt Magyar Sándor fhdgy. és 1-1 repülőgép is lezuhant. Szóval a HIM Levéltárában nincs vizsgálati jkv. és erősen feltételezem, hogy nem is volt. Sármellékről Romsics László fhdgy. MiG-15bis-el Magyar S. pedig MiG-15-el, szovjet oldalról pedig kettő MiG-17F lett riasztva. Nyikolaj Konoklov szds. gépét a magyar géppár lelőtte, ez is Ausztriában zuhant le, de a hajózó magyar területen ért földet. A korabeli osztrák újságokban sincs normális kép a roncsokról. Magyar Sándor gépének ismeretlen az oldalszáma, helyzetet csak rontja, hogy a MiG-15-s típusnál hiányzik kb. 3-5 gép elvesztésének pontos oka és a hozzájuk tartozó lajstromszámok. | |||||
juge75 | Adatlap | 702105 | 2022. november 11. 05:40 | ![]() | |
Szia! Vándor Károlyt keresd meg! | |||||
KarBal | Adatlap | 702095 | 2022. november 10. 20:53 | ![]() | |
Sziasztok! Tud valaki az említett gépről? 1956 januárjában hősi halált halt Magyar Sándor egy MiG-15-össel? Az interneten olvasottak alapján nem tudom eldönteni azt sem, hogy MiG-15-tel, vagy bisszel repült és mi volt az oldalszáma a gépnek. A keceli 061-est róla nevezték el, de nem találok erről adatot. Az aviainfo oldalon sincs semmi se a pilótáról, se a repülőről. Ti tudtok valamit? | |||||
Nyugger | Adatlap | 702091 | 2022. november 10. 20:24 | ![]() | |
Abból a ’titkolózó’ évekből sokkal több maradt meg a HIM Levéltárban mint a későbbi időből! A hadsereg fejlesztése során mai ésszel futurisztikus elképzelések voltak a légierő fejlesztésére, 1956-ra két századnyi, 32 db MiG-17F volt betervezve de a hazai változások miatt csak 20 db érkezett be, 1957-59-s időszakra 150 db „korszerű” vadász volt a tervben. Nem hiszem, hogy a magyarnak hitt repülőgépek azok lennének. | |||||
cenci | Adatlap | 702089 | 2022. november 10. 19:33 | ![]() | |
Igazából csak azért kérdeztem mert hát akkoriban a titkolózás nagy volt ,főleg az F-eknél is nem maradt fenn annyi anyag . Elképzelhető hogy a kérdéses gépek is a magyar légierőnek volt szánva azért is emlitheti ? | |||||
Nyugger | Adatlap | 702085 | 2022. november 10. 18:30 | ![]() | |
Hiba nem az adatokban van, bocs... | |||||
Nyugger | Adatlap | 702084 | 2022. november 10. 18:26 | ![]() | |
Csak a hazai gépeket hagytam a listádban. MiG-17F (20 db volt) gy.szám gyár év 8002 Ф №126 1956 Венгрия 002 8006 Ф №126 1956 Венгрия 006 8009 Ф №126 1956 Венгрия 009 8017 Ф №126 1956 Венгрия 017 8018 Ф №126 1956 Венгрия 018 8020 Ф №126 1956 Венгрия 020 8021 Ф №126 1956 Венгрия 021 8022 Ф №126 1956 Magyar volt! 022 8023 Ф №126 1956 Венгрия 023 8025 Ф №126 1956 Венгрия 025 8030 Ф №126 1956 Венгрия 030 8032 Ф №126 1956 Венгрия 032 8035 Ф №126 1956 Венгрия 035 8046 Ф №126 1956 Венгрия 046 7915 Ф №126 1956 Венгрия 915 7922 Ф №126 1956 Венгрия 922 7928 Ф №126 1956 Венгрия 928 7934 Ф №126 1956 Венгрия 934 7941 Ф №126 1956 Magyar volt! 941 7948 Ф №126 1956 Magyar volt! 948 MiG-17PF (12 db volt) gy.szám gyár év alakulat érkezéskor 58310315 ПФ №31 1955.10.02 Венгрия Pf.4731 50.vre.e Taszár 58310401 ПФ №31 1955.10.02 Венгрия Pf.4731 50.vre.e Taszár 58310402 ПФ №31 1955.10.02 Венгрия Pf.4731 50.vre.e Taszár 58310403 ПФ №31 1955.10.02 Венгрия Pf.4731 50.vre.e Taszár 58310404 ПФ №31 04 04 1955 Венгрия Pf.4731 50.vre.e Taszár 58310405 ПФ №31 04 05 1955 Венгрия Pf.4731 50.vre.e Taszár 8310838 ПФ №31 08 38 1955 Венгрия Pf.7912 62.vre.e Kecskemét 58310847 ПФ №31 08 47 1955 Венгрия Pf.7912 62.vre.e Kecskemét 58310850 ПФ №31 08 50 1955 Венгрия Pf.7912 62.vre.e Kecskemét 58310933 ПФ №31 09 33 1955 Венгрия Pf.7912 62.vre.e Kecskemét (933-s katasztrófája 1960.06.17-én) 58310939 ПФ №31 09 39 1955 Венгрия Pf.7912 62.vre.e Kecskemét 58310944 ПФ №31 09 44 1955 Венгрия Pf.7912 62.vre.e Kecskemét | |||||
dani416 | Adatlap | 702074 | 2022. november 10. 09:40 | ![]() | |
Neked is köszönöm a képeket! Bár inkább az üzemanyag kifogyás előtti állapotot építeném meg. Tudom, ha a kényszerleszállt diorámát csinálnám, akkor nem kellene vacakolnom a futókkal és az aljával, jelentős időt spórolva meg. :-D | |||||
cenci | Adatlap | 702071 | 2022. november 9. 21:33 | ![]() | |
Lenne pár kérdésem .Találtam egy orosz oldalt ahol végig veszi gyáriszám szerint és országok szerint a MiG-17 tipusokat. Számomra van pár kérdés a Magyar gépekről amit az adott gép mellé írtam . Венгерский самолет МиГ-17Ф 8002 Ф №126 1956 Венгрия 002 8006 Ф №126 1956 Венгрия 006 8009 Ф №126 1956 Венгрия 009 8017 Ф №126 1956 Венгрия 017 8018 Ф №126 1956 Венгрия 018 8020 Ф №126 1956 Венгрия 020 8021 Ф №126 1956 Венгрия 021 8022 Ф №126 1956 Камбоджа 8022 Ez nem Magyar volt ? 8023 Ф №126 1956 Венгрия 023 8025 Ф №126 1956 Венгрия 025 8030 Ф №126 1956 Венгрия 030 8032 Ф №126 1956 Венгрия 032 8035 Ф №126 1956 Венгрия 035 8046 Ф №126 1956 Венгрия 046 7915 Ф №126 1956 Венгрия 915 7922 Ф №126 1956 Венгрия 922 7928 Ф №126 1956 Венгрия 928 7934 Ф №126 1956 Венгрия 934 7941 Ф №126 1956 Камбоджа 7941 Ez nem Magyar volt ? 7948 Ф №126 1956 Камбоджа 7948 Ez nem Magyar volt ? 0515322 Ф №153 05 22 Венгрия 522 Ez Magyar? 0815362 Ф №153 08 62 Венгрия 852 Ez Magyar? 0815391 Ф №153 08 91 Венгрия 891 Ez Magyar? 0815396 Ф №153 08 96 Венгрия 896 Ez Magyar? 1015371 Ф №153 10 71 Венгрия 071 Ez Magyar? Венгерский самолет МиГ-17 ПФ 58310312 ПФ №31 03 12 1955 Венгрия 12 50.HVE Ez Magyar ? 58310315 ПФ №31 03 15 1955 Венгрия 315 50.HVE 58310401 ПФ №31 04 01 1955 Венгрия 401 50.HVE 58310402 ПФ №31 04 02 1955 Венгрия 402 50.HVE 58310403 ПФ №31 04 03 1955 Венгрия 403 50.HVE 58310404 ПФ №31 04 04 1955 Венгрия 404 50.HVE потерян 07.08.65 58310405 ПФ №31 04 05 1955 Венгрия 405 50.HVE 58310805 ПФ №31 08 05 1955 Венгрия 805 50.HVE Ez Magyar ? 58310838 ПФ №31 08 38 1955 Венгрия 838 50.HVE 58310847 ПФ №31 08 47 1955 Венгрия 847 50.HVE 58310850 ПФ №31 08 50 1955 Венгрия 850 50.HVE 58310933 ПФ №31 09 33 1955 Венгрия 933 50.HVE потерян 17.06.60 58310939 ПФ №31 09 39 1955 Венгрия 939 50.HVE 58310944 ПФ №31 09 44 1955 Венгрия 944 50.HVE | |||||
Kibic | Adatlap | 702069 | 2022. november 9. 20:48 | ![]() | |
Köszi! Akkor még nyomoznom kell, mert eddig mindhárom színre van voks. (Konkrétan a 153-as bisz-t szeretném már befejezni, de erről egy képem van mindössze, de azon nem látszik...) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 702067 | 2022. november 9. 20:22 | ![]() | |
Az Eduard a fémszínü gépeken feketének írja. | |||||
Miggyuri | Adatlap | 702066 | 2022. november 9. 20:20 | ![]() | |
Csak pár hónapig állt magyar szolgálatban az "F". | |||||
cenci | Adatlap | 702065 | 2022. november 9. 20:13 | ![]() | |
Kibic | Adatlap | 702064 | 2022. november 9. 20:11 | ![]() | |
Igazad van, ezt benéztem! De csak a jó szándék vezérelt... :) | |||||
Kibic | Adatlap | 702063 | 2022. november 9. 20:09 | ![]() | |
Köszi, akkor valószínűleg zöldre fogom festeni... | |||||
ecsetes | Adatlap | 702051 | 2022. november 9. 14:50 | ![]() | |
Ezek PF-ek, dani416 az F-et kérdezte. Arról viszont tényleg kevés kép van. | |||||
búza | Adatlap | 702050 | 2022. november 9. 14:25 | ![]() | |
Szerintem olyan színes kép, amiről meg lehetne mondani nem lesz. Nagyon nem lőhetsz mellé, ha zöld, mint pl. a 17-19-21-es gépeken az antennák. Olyan úgysem lesz, aki hitelt érdemlően tudja bizonyítani, hogy nem zöld, vagy nem olyan árnyalat. Terepeseken zöld. | |||||
dani416 | Adatlap | 702049 | 2022. november 9. 13:07 | ![]() | |
Köszönöm! Szuper kép, még ha a futószár nem is látszik. :-))) De a lényeg megvan, hogy nem radaros verzió és magyar. | |||||
Kibic | Adatlap | 702040 | 2022. november 8. 21:10 | ![]() | |
Köszi a választ! :) Már csak az antenna színe hiányzik... | |||||
Kibic | Adatlap | 702039 | 2022. november 8. 21:06 | ![]() | |
Szia, nekem ezek vannak. | |||||
puskaspeti | Adatlap | 702038 | 2022. november 8. 20:50 | ![]() | |
dani416 | Adatlap | 702034 | 2022. november 8. 19:38 | ![]() | |
Jó estét! Akkor mégiscsak volt Mig-17F itthon. Nincs esetleg egy kép valamelyikről? Gondolom natúr fém szinű volt, mint a 15-ök? | |||||
Nyugger | Adatlap | 702029 | 2022. november 8. 17:48 | ![]() | |
A MiG-17F (20 db volt összesen) 1956 júniusában érkeztek vasúti szállítással. Berepülésekkel és a kiképzési repüléssel kb. 30 órát repültek átlagban 1956 november 4-ig. Nincs adat a füves üzemről. A „sima” MiG-15-s HDM repülőtérről történő üzemeltetésével a 1951-1956 közötti rettentően hiányos levéltári anyagokban nem találkoztam. A 21-s kitelepülések éves szinten csak pár naposak voltak a hajózók szintentartása miatt. | |||||
Freddy | Adatlap | 702023 | 2022. november 8. 13:18 | ![]() | |
21-es csak gyakorlatokra települt füves repterekre, nem? | |||||
piratvitorla | Adatlap | 702019 | 2022. november 8. 11:27 | ![]() | |
Szia Köszi A 21-est tudtam, sok fotót is láttam róla. A Delfint szintén, sok helyen üzemelt fűről. A lokátornak nem tesz jót, de a sima 17-es és 15-ösről nem láttam képet és nem is olvastam, hogy gyakorolták. | |||||
Nyugger | Adatlap | 702017 | 2022. november 8. 11:07 | ![]() | |
Mint a 101.fe.re.ezred volt katonája bizton állíthatom, hogy a MiG-15bis típus (valamint az L-29) füves HDM repterekről üzemelt, Kenyeri, Siófok-Kiliti. A lokátoros MiG-17PF ill. a MiG-19PM leszámítva a kényszerleszállásokat nem üzemelt fűről. Ámbár az sem felejtős, hogy a MiG-21 összes nálunk használt változata viszont igen. | |||||
Kibic | Adatlap | 702015 | 2022. november 8. 11:04 | ![]() | |
A MiG-15-öt biztosan. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 702011 | 2022. november 8. 09:57 | ![]() | |
Sziasztok! A MiG-15/17/19 típusokat lehetett füves reptérről üzemeltetni? köszi | |||||
magyaralba | Adatlap | 702004 | 2022. november 7. 23:43 | ![]() | |
Kibic | Adatlap | 702000 | 2022. november 7. 22:17 | ![]() | |
Yeagger | Adatlap | 701277 | 2022. október 17. 21:09 | ![]() | |
Sziasztok! Az Eduard MiG-15 Bis www.eduard.com/out/media/7059.pdf leírásában hasonló színeket ajánl. Viszont a "homok" színt sokkal világosabbnak mutatják a fotók. Tudnátok abban segíteni, hogy ezek a színek jók-e. Előre is nagyon köszönöm! | |||||
Nyugger | Adatlap | 701049 | 2022. október 9. 21:56 | ![]() | |
1962 márciusában érkezett 30 db MiG-15bis, köztük a 677-s gép. Ezek mind natúr lakkozott gépek voltak, terepfestést az 1971-ben megalakult szolnoki 101. felderítő ezred gépei kapták meg, köztük a 677-s is. Természetesen volt 1-2 gép melyek kísérleti terepfestést kapott már 1970-ben, de a 677-s nem volt köztük. | |||||
Freddy | Adatlap | 701046 | 2022. október 9. 20:57 | ![]() | |
Eredetileg ilyen lehetett, 1962-ben állt rendszerbe, nem tudom, hogy akkor még volt-e fémszínű, vagy egyből ezt a terepszínt kapta magyar szolgálatban: www.avia-info.hu/Kep/Katonai/Mikojan-Gurjevics-MiG-15-677-1.jpg A képek szerzői joga az enyém, magadnak lementheted, persze, de ne használd fel őket máshol. Inkább linkeld be az eredetit, nem tervezem őket leszedni amíg a blogspot.com működik :) | |||||
Propellerfanatic | Adatlap | 701041 | 2022. október 9. 19:44 | ![]() | |
Szia! Lehet, hogy butaságot kérdezek, de a gépen látható jelzések azok az gép eredeti festése volt valaha? Illetve, hogy a képeket lementhetem? Nem vagyok tisztában az ilyen szerzői-tulajdoni-jogi dolgokkal...? Köszi | |||||
makettes | Adatlap | 701040 | 2022. október 9. 19:32 | ![]() | |
Igy legalább hamarosan látszódik a terepfestése a gépnek.. | |||||
Freddy | Adatlap | 701039 | 2022. október 9. 18:20 | ![]() | |
...a másik. Ez sokkal rosszabb állapotban van. makettekeswg.blogspot.com/2022/10/523-mig-15bisz-677-kecel-2022.html | |||||
Kibic | Adatlap | 700208 | 2022. szeptember 11. 11:27 | ![]() | |
Tegnap Pápán az "Eskün innen, Obsiton túl" Honvédelmi Alapítvány bemutatta az általuk felújított 30-as oldalszámú MiG-19PM repülőgépet, ami korábban évtizedekig a repülőtér Komarov parkjában volt kiállítva. A típusról és a felújításról előadást is tartottak. Igényes munkát végeztek, az eredmény nagyon szép lett! (A kabintetőre az adományok gyűjtése továbbra is folyamatban van. Lásd: búza 698681 számú hozzászólását!) | |||||
Freddy | Adatlap | 700204 | 2022. szeptember 11. 10:24 | ![]() | |
A keceli MiG-15bisz. Az egyik :) makettekeswg.blogspot.com/2022/09/507-mig-15bisz-061-kecel-2012-es-2022.html | |||||
búza | Adatlap | 699941 | 2022. szeptember 2. 19:35 | ![]() | |
Precíz önkéntes száműzetésben van a fórumokról, de olvas mindent. | |||||
Kibic | Adatlap | 699924 | 2022. szeptember 2. 15:28 | ![]() | |
Egyáltalán nem haragszom, sőt örülök, hogy sikerült kellemes perceket szereznem Neked! És igen, -saját szintemen- a lehető legpontosabb leképezését szeretném elérni a makettemmel a bármikori eredetijének, hiszen erről szól ez az egész hobbi (legalábbis nekem). Persze mint az adatlapodon írod, Te az 1/144-et kedveled: gondolom itt maga az "üzemeltetési felirat" fogalma sem nagyon értelmezhető. Talán ebből kiindulva jelented ki magabiztosan, hogy 1/48-ban ezeket senki nem tudja elolvasni és senkit nem is érdekel. De! El lehet olvasni! Abban többnyire igazad van viszont, hogy senkit nem érdekelnek ezek a feliratok, olvasgatni pedig biztos, hogy senki nem fogja. Nem vagyok azon a szinten, hogy kiállításokra vigyem a "műveimet", de ez nem is célom, így mindössze engem érdekel a dolog. Számomra viszont sokkal kellemesebb úgy ránézni egy kész makettre, hogy tudom mennyi energiát fordítottam adatok felkutatására, "háttérmunkára", mielőtt belefogtam az építésbe, és az végül kb. olyan lett, mint amilyen a valóságban lehetett. Egy tudatosan hibásan elkészült makett inkább csak bosszantana. Szerencsére azért vannak itt olyan makettező társak is, akik valóban hasznos válaszokkal/hozzászólásokkal segítettek már többször is. Nekik ezúton is köszönöm! Azért ha majd egyszer elkészül, lehet, hogy mégis rakok fel róla képet, hogy akkor is vidám perceket szerezzek. :) Üdv! | |||||
zsocate | Adatlap | 699917 | 2022. szeptember 2. 13:28 | ![]() | |
Azt lehet tudni, hogy Szekeres Gábor (Precíz) miért nem maga írja be ide az infókat? | |||||
zsocate | Adatlap | 699916 | 2022. szeptember 2. 13:25 | ![]() | |
Ne haragudj, hogy ezt beírom, de őszintén felröhögtem, amikor olvastam ezt a hozzászólást! "Érthetően" valami iszonyatosan pontos leképezését szeretnéd a 70 évvel ezelőtti állapotnak, de kérdés, hogy van-e egyáltalán értelme? A "tizen milliméteres" betűk 1/48-ban kb. 0,3-0,4mm-esnek felelnek meg. Szerinted ezeket valaki bármikor is elfogja tudni olvasni, hogy rájöjjön, hogy nem orosz nyelvűek és ezért a maketted igazából a kukába való, mert nem a valódinak az utolsó ujjlenyomatig történő leképezése? Nem, senki. Nyugodtan ráteheted azokat a vörös színűeket, amiket találtál hozzá, a kutya nem fogja észrevenni a különbséget. Viszont az elkészült műről a képeket ha lehet ne rakd fel a makettinfóra, mert itt mindenki egyből tudni fogja, hogy más nyelvű stencilek vannak a maketten, azaz jól el van baltázva... :) | |||||
pbiegelb | Adatlap | 699912 | 2022. szeptember 2. 11:53 | ![]() | |
Kibic | Adatlap | 699846 | 2022. augusztus 31. 21:52 | ![]() | |
Nagyon köszönöm az információkat mindkettőtöknek! A megmaradt gépekkel nekem az a "bajom", hogy azok már sokszor átfestettek (legalábbis amiket közelről láttam), így ha van is rajtuk felirat, az már nem az eredeti fémszínű verzió szerinti. A most készülő makettemet pedig ilyenre szeretném elkészíteni. Csalódás még, hogy a meglévő orosz nyelvű stenciljeim 2-3 felirattól eltekintve kék színűek, így akkor azokat sem tudom felhasználni... :( Mégecccer köszi a válaszokat! :) | |||||
pbiegelb | Adatlap | 699845 | 2022. augusztus 31. 21:25 | ![]() | |
Sziasztok! A MiG-15-ön található stencil feliratokkal kapcsolatban kért meg Szekeres Gábor (Precíz), hogy tegyem közzé a témához való hozzászólását. Íme változtatás nélkül: Voltak a Magyar MiG-15 gépeken technikai feliratok / stencilek. Országonként változott, hogy az eredeti orosz feliratokból mennyit tartottak meg, fordítottak le saját nyelvükre és festettek fel. A Lengyelek, a Csehek vagy nálunk másként értékelték, hogy mi az ami fontos és kell a gépekre. Az eredeti orosz feliratok vörös színűek voltak ahogy a nálunk felfestett stencilek is. Miért nem látszanak fényképeken? - Elsősorban a képek minősége miatt. - Másodsorban azért mert nem részlet fotókat készítettek anno. A távoli totál képeken a tízen milliméter magas betűkkel felfestett stencilek azonosíthatatlanok az esetek többségében. - Harmadrészt meg azért, mert olyan helyen voltak (szárny alja/ teteje, törzs felső és alsó felület. . . ) ahol nem látszanak a „szokásos” képeken. - Negyedrészt pedig nagyon kevés felírat volt MiG-15 gépeken: ez nem egy F-4 Phantom vagy egy Su-22-es a maga ezer+ feliratával. Egyébként, aki most 2022ben veszi a fáradságot és közelről megnéz egy-egy megmaradt MiG-15 sárkányt az felfedezheti rajtuk a stencileket! | |||||
KarBal | Adatlap | 699825 | 2022. augusztus 31. 13:37 | ![]() | |
A Kibic kérdésére adott válaszra én is nagyon kíváncsi vagyok. Mellette kérdezném még, hogy az 1956 januárjában hősi halált halt Magyar Sándor gépéről mit lehet tudni? Az interneten olvasottak alapján nem tudom eldönteni azt sem, hogy MiG-15-tel, vagy bisszel repült és mi volt az oldalszáma a gépnek. A keceli 061-est róla nevezték el, de nem találok erről adatot. Az aviainfo oldalon sincs semmi se a pilótáról, se a repülőről. Ti tudtok valamit? | |||||
Kibic | Adatlap | 699746 | 2022. augusztus 29. 14:34 | ![]() | |
Sziasztok! Készülget nálam egy magyar MiG-15bisz, még az eredeti fémszínű, szögletes oldalszámú állapot szerint. Sok korabeli képet megnéztem már, olyat is, ami a kora ellenére egész jó minőségű, de úgy tűnik, hogy üzemeltetési feliratok egyiken sincsenek. Létezik az, hogy valóban nem volt rajtuk semmilyen felirat, csak az oldalszámok és a csillagok? | |||||
migfun | Adatlap | 698870 | 2022. augusztus 2. 08:44 | ![]() | |
Pont kérdezni akartam, hol lehet támogatni, a videóba utólag feliratban felrakhatnátok. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
A kép lemaradt.