/ Fórumok /

MiG-15, MiG-17, MiG-19

Beszéljünk ezekről a madarakról is!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43.
puskaspeti 702930 2022. december 6. 17:15
Válasz erre
Szia, fel tudnád tenni azt a két fotót, nem ismerem őket.
Köszi!
atika 702900 2022. december 5. 16:39
Válasz erre
Kibic 702899 2022. december 5. 15:54
Válasz erre
A 35-ről és a 38-ról van olyan fotó, amin egyértelműen látszik, hogy nincs felül csillag. Ezek a képek nem valószínű, hogy a film forgatásakor készültek...
És egy idézet Petrovics Olivérék kutatási anyagából:
"Megállapítottuk hogy csak és kizárólag olyan repülőgépeken látunk felségjelzést a szárny felső felületén melyek múzeumi körülmények között vagy alakulatoknál muzeális darabként vannak/voltak kiállítva."
atika 702898 2022. december 5. 15:18
Válasz erre
búza 702897 2022. december 5. 15:10
Válasz erre
Röviden: nem kellett eltávolítani a szárny tetejéről a felségjelet, mert ott nem volt.
atika 702896 2022. december 5. 15:07
Válasz erre
Akkoriban nagyon vaskalaposak voltak a szabályokat illetően, finoman szólva is.

/Spoiler ON
Mégis felmerül bennem a kérdés, hogy mivel a MiG-19 kvázi aggressor szerepben tűnik fel, nem lehet, hogy a film kedvéért eltávolították, letakarták, lefestették?
Nagyon drámai a vágás is, csak a következő jelentben derül ki, hogy gyakorlat volt.
/Spoiler OFF
Kibic 702889 2022. december 5. 09:58
Válasz erre
Szia Planes,
köszönöm az információidat! A filmbe is belenéztem, egyértelműen nincs csillag. Ez is
és időközben más, hitelesnek tekinthető forrásból is beszerzett információk alapján úgy tűnik, hogy a szolgálati idejük alatt nem volt csillag a MiG-19PM-ek szárnyának felső oldalán.
Amit még sikerült kideríteni: a futóaknák színe matt RAL7033 szürke, a futószárak színe fényes RAL7031 szürke, a törzsféklapok "fészke" sárgás árnyalatú alumínium színű volt. A törzsféklapok belső és külső oldala is natúr alumínium színű.
(ezek az információk Petrovics Olivér úrtól származnak, ezúton is köszönet érte!)
Planes 702871 2022. december 4. 18:30
Válasz erre
Üdv.!
A tegnapi Rebekán,konzultáltam ez ügyben H I MRTT vezetőségi taggal,és felhívta a figyelmemet egy fontos dologra,miszerint a típus kivonás után,egy példányt felállítottak a taszári laktanya bejáratához egy magas állványra,és igy nem végeztek további állagmegóvó festéseket rajta.Ez a gép valamikor az amerikai kivonulás után egy Kecskemét melletti kis repülőtérre került,szétszedve,készültek fotók külön a szárnyak és a törzs,és nincs rajtuk felül csillag.Az eredeti filmet kikockázva is látszik,23" 24-nél.https://videa.hu/videok/film-animacio/orjarat-az-egen-3.resz-1970.-0GodVhaHhpc9goi2
Ezek szerint nagyon úgy néz ki,hogy a kivonás utáni kiállított gépekre került fel a jelzés felülre is,az újrafestések során.
Jó makettezést!
P
Freddy 702866 2022. december 4. 13:00
Válasz erre
Kibic 702762 2022. november 30. 21:33
Válasz erre
"Rutinos" fórumozóként csak az adatlapját néztem meg először...
Már írtam is a címére. :)
Tibcsi 702760 2022. november 30. 20:15
Válasz erre
Kibic 702759 2022. november 30. 20:04
Válasz erre
Kösz a tippet, jó ötlet! Egyenlőre az e-mail címét nyomozom. (A telefonszáma megvan, de nem akarok így ismeretlenül "rátörni", a fészbúkon meg nem vagyok jelen.)
búza 702752 2022. november 30. 16:44
Válasz erre
Petrovics Olivér vezetésével Pápán felújítottak egy 19-est. Ő teljesen hiteles forrás, mert hosszas kutató munka előzte meg a gép restaurálását.
Nem aratnám le helyette a dicsőséget a hozzászólásomban! :-)
Kibic 702736 2022. november 29. 21:15
Válasz erre
Azt hiszem maradok a 35-ösnél, arról legalább van eredeti fotó. Már "csak" azokat a színeket kellene kideríteni! :)
Planes 702732 2022. november 29. 20:14
Válasz erre
Igen,valószínű,a korai képek alapján,hogy kezdetben nem,de 69 ben már volt felül is jelzés.A 27 es Kecelen van,ott is,a 28 as a reptárban van azon is látszik a nyoma a csillagnak.
P
Kibic 702731 2022. november 29. 20:03
Válasz erre
Lehetséges, hogy volt olyan időszak, amikor még nem volt csillag, aztán később pedig felfestették... Nem tudom.
Kibic 702730 2022. november 29. 20:00
Válasz erre
Igen, nekem is gyanús. Ez miatt sajnos nem is tekinthető "hitelesnek".
Planes 702729 2022. november 29. 19:55
Válasz erre
A világért sem akarok senkit rábeszélni,de gondolod,hogy utólag rajzolták oda,a fiatal makettezők megtévesztésére?
P
Kibic 702728 2022. november 29. 19:54
Válasz erre
Tibcsi, Planes,
mindkettőtöknek igaza van természetesen. Sajnos a múzeumi gépeknek nem nagyon lehet "elhinni" szinte semmit az alakjukon kívül.
A filmet viszont olyan régen láttam, hogy már nem emlékszem ilyen részletekre, de biztosan úgy van, ahogy írod, DE.
Én az 1964-ben lezuhant 35-ös gépet szeretném megépíteni, mert erről most találtam olyan alul és fél-felülnézeti képet, amin viszonylag jól látszanak az eltérő színű lemezek. Nem tudom, hogy a képek mikor készültek, de azon nem látható csillag a szárnyon. Ebből vontam le a tanulságot... :)
Tibcsi 702726 2022. november 29. 19:48
Válasz erre
Igen, de ez egy DCS World-el készült szimuláció...
Planes 702724 2022. november 29. 19:37
Válasz erre
Ezen a videón 1" 47 től látszik.https://youtu.be/7M56f0sKW2Q
Planes 702723 2022. november 29. 19:31
Válasz erre
Üdv.!
A szárny felsőn volt jelzés 1969 ben, az "Őrjárat az égen" forgatásánál a "27"es gépen.(képeket nem lehet feltölteni:-(( )
P
Tibcsi 702722 2022. november 29. 19:30
Válasz erre
"Csillag nem volt, már biztosnak tűnik."

Ellentmondani látszanak ennek a szolnoki fotók: a bal szárnyon jobban látszik, a jobb oldalin csak a zöld pont helyét lehet sejteni. De mint tudjuk, a múzeumi gépek nem biztos, hogy autentikus referenciák. :)

(Sajnos nem tudok betenni képeket, de az általam belinkelt szolnoki oldal képei között meg tudod nézni, amit mondani akartam.)
Kibic 702715 2022. november 29. 17:54
Válasz erre
Szia Tibcsi,

köszi a választ és a tippet! Ezeket a képeket (és sok másikat is) már begyűjtöttem/átnéztem, de nem sokat segített: ezek a gépek már egyszer-többször "állagmegóvottak", több réteg festék pörög le róluk...
A futószárak esetén én is világos szürkére tippelek. A többi helyen a szürke, a kabin színéhez hasonló kékesszürke, a fémszín és valamiféle sárgás fémszín (duralu?) is szóba jöhet...
Csillag nem volt, már biztosnak tűnik.
Tibcsi 702712 2022. november 29. 16:20
Válasz erre
Szia,

A többi fémszínű MiG-ből kiindulva: futóaknák és futószárak szürkék, a törzsféklapok alatti rész fémszínű. A szárnyakon felül lévő (vagy nem lévő) felségjelekről nem tudok biztosat, eddig úgy tudtam, hogy nem volt.

Amíg a hiteles infó meg nem jön, nézegessünk fotókat: www.repulomuzeum.hu/Leltar/Leltarfotok/MIG-19lt.htm :)
Kibic 702707 2022. november 29. 14:48
Válasz erre
Sziasztok!
Van esetleg közületek valakinek viszonylag hitelesnek tekinthető információja arról, hogy milyen színűek lehettek eredetileg (ill. a '60-as években) a magyar MiG-19PM-ek futóaknái, futószárai és a törzsféklapok alatti felületek?
Továbbá jól tudom-e, hogy ebben az időben ezeknek a gépeknek a szárnyain felül nem volt csillag?
Köszönöm!
Kibic 702273 2022. november 14. 22:00
Válasz erre
Köszönöm! Örülök, hogy tetszik a többi is. :)
Johnie 702270 2022. november 14. 21:13
Válasz erre
Nagyon szép lett. Mutatós, mint az eddig elkészült többi Mig maketted!
Kibic 702247 2022. november 14. 12:32
Válasz erre
Szia,
köszönöm szépen!
(az említett nyílás célját nem tudom. Sajnos csak a festés után vettem észre, hogy elfelejtettem eltüntetni, de akkor már nem volt kedvem foglalkozni vele.
Mivel a jobb szárnyról még hiányzik egy "katona" is, talán majd együtt javítani fogom ezeket a hibákat.)
Borzz 702242 2022. november 14. 09:59
Válasz erre
15
15

Helló,

NAGYON szép lett, gratulálok!

Annyi gondolat a gyártóval kapcsolatban, hogy a képen bekeretezett lemeznyílás nem volt a VSZ MiG-15bis gépein. Valószínűleg egy albán MiG-15bis (is) volt a minta a makettgyártónál. Ezt a nyílás a kínai ipari javítású MiG-15bis-eken jelent meg, pl. Albániában, Kínában és Észak-Koreában. Az albán gépeken sem volt rajta eredetileg, csak a később tűnt fel. Pontosan a célját nem tudom, de egyetlen VSZ gépről készült fotón sincs ilyen. A VSZ-nél csak a MiG-17-eseken tűnt fel ez a nyílás.

Valaki tudja, mi a szerepe?
Kibic 702238 2022. november 14. 07:20
Válasz erre
Köszönöm, hogy megnézted és tetszik! :)
búza 702206 2022. november 13. 16:19
Válasz erre
Szép lett! Két dolog tetszik nekem különösen belőle! Nincs agyon panelezve (soha nem is nézett ki úgy!) és a különböző lemezek szineinek megjelenítése.
Kibic 702198 2022. november 13. 15:09
Válasz erre
pmheros 702188 2022. november 13. 11:27
Válasz erre
(Köszi ! Kisebb méretarányban gondolkoztam.)

Szép lett!

Üdv.: pmheros
Kibic 702186 2022. november 13. 11:03
Válasz erre
Szia,
ez a Hobby2000 #48008 LIM-2 készlete néhány feljavítóval: szárny-féklapok, orrfutó-szár és a kerekek.
pmheros 702183 2022. november 13. 10:18
Válasz erre
Üdv!

Ez a makett HobbyBoss alapokon (törzs, szárny) nyugszik ?

Üdv.: pmheros
Kibic 702178 2022. november 13. 09:34
Válasz erre
Propellerfanatic 702153 2022. november 12. 19:56
Válasz erre
Gratulálok. Nagyon szép! Nagyon tetszik!
Kibic 702142 2022. november 12. 15:01
Válasz erre
MiG-15bis-1
MiG-15bis-1
MiG-15bis-2
MiG-15bis-2
MiG-15bis-3
MiG-15bis-3
MiG-15bis-4
MiG-15bis-4
MiG-15bis-5
MiG-15bis-5
MiG-15bis-6
MiG-15bis-6
MiG-15bis-7
MiG-15bis-7

Úgy gondolom, hogy kész lettem a 153-as oldalszámú MiG-15bis-szel, ezért most közszemlére teszem. A cél a '70-es évek eleji, utolsó aktív évek alatti állapot bemutatása volt...
cenci 702126 2022. november 11. 21:20
Válasz erre
cenci 702125 2022. november 11. 21:19
Válasz erre
Én ezt találtam erről a történetről : www.brettl.at/blog/luftkampf-ueber-pamhagen/
Kutyaharc Pamhagen felett
Egyszerű google forditásban Németből-Magyarra : Alig néhány hónappal azután, hogy Ausztria visszanyerte teljes szuverenitását és kikiáltotta állandó semlegességét, tragikus incidens történt Ausztria földjén Pamhagen közelében. Míg az osztrák hatóságok és a média azt feltételezték, hogy egy magyar pilótának nem sikerült megszöknie, a kommunista rendszer bukása után tisztázták (Bonhardt Attila, az Osztrák Hadilevéltár állandó magyar levéltári küldöttségének jelentése, 2002. november 6.), hogy ennek oka. Az incidens a magyar és a szovjet légiparancsnokság nem megfelelő interakciója volt.
MIGAz osztrák médiában 1956-ban a következőképpen írták le az esetet: „Január 21-én az orosz MIG 15 sugárhajtású vadászgépek megsértették Ausztria szuverenitását és semlegességét. A gépek közül kettő Ausztria felett ütközött a burgenlandi Seewinkelben, Pamhagen falu közelében, körülbelül 5000 m magasságban. Nyikolaj Konklow szovjet repülési kapitány, aki a MIG-et szovjet jelvényekkel vezette, magyar jelvényű sugárhajtású repülőgépet gázolt. Ő maga még időben ki tudott ugrani ejtőernyőjével, míg a másik pilóta meghalt a balesetben. A harmadik gép visszatért Magyarországra. Egyelőre nem tisztázott, hová repült a negyedik.
A pamhageni lakosok szemtanúi beszámolói úgy írják le az esetet, hogy két sugárhajtású vadászgépet, amelyek nyilvánvalóan a határon át akartak nyugat felé menekülni, két másik gép üldözte. Az üldözők fedélzeti fegyverekkel tüzet nyitottak a Fertő-tavon át menekülőkre. Ekkor Nikolai Konoklow szovjet kapitány a két üldözött MIG 15 egyikét döngölte volna gépével.
Az osztrák hatóságok általi kihallgatásán Konoklow kijelentette, hogy egy bajtársával a győri (raabi) magyar repülőtérről szállt fel, hogy két "ismeretlen nemzetiségű" repülőgépet kövessen és visszafordulásra késztesse őket. Azt azonban tagadta, hogy rálőtt volna, vagy szándékosan döngölte volna az üldözött gépet. Az Osztrák Minisztertanács mindenesetre azonnal a Külügyminisztériumhoz fordult, hogy Budapesten erélyesen tiltakozzanak légterünk megsértése ellen.”
(Presse, 1956. január 22.)
Nyugger 702122 2022. november 11. 18:30
Válasz erre
Ez az eset akkora blamage volt magyar és szovjet oldalról, hogy baráti tűzben meghalt Magyar Sándor fhdgy. és 1-1 repülőgép is lezuhant. Szóval a HIM Levéltárában nincs vizsgálati jkv. és erősen feltételezem, hogy nem is volt.
Sármellékről Romsics László fhdgy. MiG-15bis-el Magyar S. pedig MiG-15-el, szovjet oldalról pedig kettő MiG-17F lett riasztva. Nyikolaj Konoklov szds. gépét a magyar géppár lelőtte, ez is Ausztriában zuhant le, de a hajózó magyar területen ért földet. A korabeli osztrák újságokban sincs normális kép a roncsokról. Magyar Sándor gépének ismeretlen az oldalszáma, helyzetet csak rontja, hogy a MiG-15-s típusnál hiányzik kb. 3-5 gép elvesztésének pontos oka és a hozzájuk tartozó lajstromszámok.
juge75 702105 2022. november 11. 05:40
Válasz erre
Szia! Vándor Károlyt keresd meg!
KarBal 702095 2022. november 10. 20:53
Válasz erre
Sziasztok!

Tud valaki az említett gépről? 1956 januárjában hősi halált halt Magyar Sándor egy MiG-15-össel? Az interneten olvasottak alapján nem tudom eldönteni azt sem, hogy MiG-15-tel, vagy bisszel repült és mi volt az oldalszáma a gépnek. A keceli 061-est róla nevezték el, de nem találok erről adatot. Az aviainfo oldalon sincs semmi se a pilótáról, se a repülőről. Ti tudtok valamit?
Nyugger 702091 2022. november 10. 20:24
Válasz erre
Abból a ’titkolózó’ évekből sokkal több maradt meg a HIM Levéltárban mint a későbbi időből!
A hadsereg fejlesztése során mai ésszel futurisztikus elképzelések voltak a légierő fejlesztésére, 1956-ra két századnyi, 32 db MiG-17F volt betervezve de a hazai változások miatt csak 20 db érkezett be, 1957-59-s időszakra 150 db „korszerű” vadász volt a tervben.
Nem hiszem, hogy a magyarnak hitt repülőgépek azok lennének.
cenci 702089 2022. november 10. 19:33
Válasz erre
Igazából csak azért kérdeztem mert hát akkoriban a titkolózás nagy volt ,főleg az F-eknél is nem maradt fenn annyi anyag . Elképzelhető hogy a kérdéses gépek is a magyar légierőnek volt szánva azért is emlitheti ?
Nyugger 702085 2022. november 10. 18:30
Válasz erre
Hiba nem az adatokban van, bocs...
Nyugger 702084 2022. november 10. 18:26
Válasz erre
Csak a hazai gépeket hagytam a listádban.

MiG-17F (20 db volt)
gy.szám gyár év
8002 Ф №126 1956 Венгрия 002
8006 Ф №126 1956 Венгрия 006
8009 Ф №126 1956 Венгрия 009
8017 Ф №126 1956 Венгрия 017
8018 Ф №126 1956 Венгрия 018
8020 Ф №126 1956 Венгрия 020
8021 Ф №126 1956 Венгрия 021
8022 Ф №126 1956 Magyar volt! 022
8023 Ф №126 1956 Венгрия 023
8025 Ф №126 1956 Венгрия 025
8030 Ф №126 1956 Венгрия 030
8032 Ф №126 1956 Венгрия 032
8035 Ф №126 1956 Венгрия 035
8046 Ф №126 1956 Венгрия 046
7915 Ф №126 1956 Венгрия 915
7922 Ф №126 1956 Венгрия 922
7928 Ф №126 1956 Венгрия 928
7934 Ф №126 1956 Венгрия 934
7941 Ф №126 1956 Magyar volt! 941
7948 Ф №126 1956 Magyar volt! 948

MiG-17PF (12 db volt)
gy.szám gyár év alakulat érkezéskor
58310315 ПФ №31 1955.10.02 Венгрия Pf.4731 50.vre.e Taszár
58310401 ПФ №31 1955.10.02 Венгрия Pf.4731 50.vre.e Taszár 58310402 ПФ №31 1955.10.02 Венгрия Pf.4731 50.vre.e Taszár
58310403 ПФ №31 1955.10.02 Венгрия Pf.4731 50.vre.e Taszár 58310404 ПФ №31 04 04 1955 Венгрия Pf.4731 50.vre.e Taszár
58310405 ПФ №31 04 05 1955 Венгрия Pf.4731 50.vre.e Taszár 8310838 ПФ №31 08 38 1955 Венгрия Pf.7912 62.vre.e Kecskemét
58310847 ПФ №31 08 47 1955 Венгрия Pf.7912 62.vre.e Kecskemét
58310850 ПФ №31 08 50 1955 Венгрия Pf.7912 62.vre.e Kecskemét
58310933 ПФ №31 09 33 1955 Венгрия Pf.7912 62.vre.e Kecskemét (933-s katasztrófája 1960.06.17-én)
58310939 ПФ №31 09 39 1955 Венгрия Pf.7912 62.vre.e Kecskemét
58310944 ПФ №31 09 44 1955 Венгрия Pf.7912 62.vre.e Kecskemét
dani416 702074 2022. november 10. 09:40
Válasz erre
Neked is köszönöm a képeket!
Bár inkább az üzemanyag kifogyás előtti állapotot építeném meg. Tudom, ha a kényszerleszállt diorámát csinálnám, akkor nem kellene vacakolnom a futókkal és az aljával, jelentős időt spórolva meg. :-D
cenci 702071 2022. november 9. 21:33
Válasz erre
Lenne pár kérdésem .Találtam egy orosz oldalt ahol végig veszi gyáriszám szerint és országok szerint a MiG-17 tipusokat. Számomra van pár kérdés a Magyar gépekről amit az adott gép mellé írtam .
Венгерский самолет МиГ-17Ф

8002 Ф №126 1956 Венгрия 002
8006 Ф №126 1956 Венгрия 006
8009 Ф №126 1956 Венгрия 009
8017 Ф №126 1956 Венгрия 017
8018 Ф №126 1956 Венгрия 018
8020 Ф №126 1956 Венгрия 020
8021 Ф №126 1956 Венгрия 021
8022 Ф №126 1956 Камбоджа 8022 Ez nem Magyar volt ?
8023 Ф №126 1956 Венгрия 023
8025 Ф №126 1956 Венгрия 025
8030 Ф №126 1956 Венгрия 030
8032 Ф №126 1956 Венгрия 032
8035 Ф №126 1956 Венгрия 035
8046 Ф №126 1956 Венгрия 046
7915 Ф №126 1956 Венгрия 915
7922 Ф №126 1956 Венгрия 922
7928 Ф №126 1956 Венгрия 928
7934 Ф №126 1956 Венгрия 934
7941 Ф №126 1956 Камбоджа 7941 Ez nem Magyar volt ?
7948 Ф №126 1956 Камбоджа 7948 Ez nem Magyar volt ?
0515322 Ф №153 05 22 Венгрия 522 Ez Magyar?
0815362 Ф №153 08 62 Венгрия 852 Ez Magyar?
0815391 Ф №153 08 91 Венгрия 891 Ez Magyar?
0815396 Ф №153 08 96 Венгрия 896 Ez Magyar?
1015371 Ф №153 10 71 Венгрия 071 Ez Magyar?

Венгерский самолет МиГ-17 ПФ

58310312 ПФ №31 03 12 1955 Венгрия 12 50.HVE Ez Magyar ?
58310315 ПФ №31 03 15 1955 Венгрия 315 50.HVE
58310401 ПФ №31 04 01 1955 Венгрия 401 50.HVE
58310402 ПФ №31 04 02 1955 Венгрия 402 50.HVE
58310403 ПФ №31 04 03 1955 Венгрия 403 50.HVE
58310404 ПФ №31 04 04 1955 Венгрия 404 50.HVE потерян 07.08.65
58310405 ПФ №31 04 05 1955 Венгрия 405 50.HVE
58310805 ПФ №31 08 05 1955 Венгрия 805 50.HVE Ez Magyar ?
58310838 ПФ №31 08 38 1955 Венгрия 838 50.HVE
58310847 ПФ №31 08 47 1955 Венгрия 847 50.HVE
58310850 ПФ №31 08 50 1955 Венгрия 850 50.HVE
58310933 ПФ №31 09 33 1955 Венгрия 933 50.HVE потерян 17.06.60
58310939 ПФ №31 09 39 1955 Венгрия 939 50.HVE
58310944 ПФ №31 09 44 1955 Венгрия 944 50.HVE
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43.