<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101. |
romsitsa | Adatlap | 702628 | 2022. november 26. 16:35 | ||
A Nimródon a csíkok szamárvezetők, fehér. Előzmény: (702621) Elnar 2022. november 26. 14:15 | |||||
romsitsa | Adatlap | 702627 | 2022. november 26. 16:34 | ||
Az R/4 ezer százalék, hogy teleszkópos. | |||||
Elnar | Adatlap | 702621 | 2022. november 26. 14:15 | ||
Na ezek közül a képek közül sem volt meg mind! Viszont vigyázz, a t10 jelű is háború utáni, mint az 1946 (Érdekes lenne megcsinálni egy Tildy Botondot, késői Göringet vontatva). A láthatósági csíkos Nimródot nagyon néztem én is már régebben (szerintem fekete-sárga, a kérdés hogy miért), és a 125-ös Pz 38 sem volt meg, remek találat! Vajon a Pavesi mellett lévő Mercedes L5000 is magyar lenne? Olyat sem láttam még (bár mintha német alakulatjelzés lenen a sárhányóján) | |||||
téglatesó | Adatlap | 702611 | 2022. november 26. 11:37 | ||
téglatesó | Adatlap | 702610 | 2022. november 26. 11:26 | ||
téglatesó | Adatlap | 702609 | 2022. november 26. 11:22 | ||
Helló urak! Köszi mindenkinek, aki foglalkozik a rádiós témával, sok új infóval gazdagodtam! cserébe itt van néhány (nekem legalábbis) új kép innen-onnan (pl. a beígért darabanthos képekből pár): | |||||
Elnar | Adatlap | 702587 | 2022. november 25. 19:02 | ||
Ha már HA5KDR megvan, akkor ajánlom ezt is tanulmányozni Mikitől: www.ha5kdr.hu/2018/09/a-gyujto-digitalis-polca-jaky-jozsef-katonai-radiotechnika Rádiók, antennáik: R/8: adatom nincs róla, de képről egyezik az R/9-ével (32M antenna) R/9: 4 db volt, 17 méteres teleszkópos antennával (géppel írt szövegből 17,5 m). Ránézésre ilyen van a Botondon és a WM-en is. R/10: 2 db volt, Ceirano kocsikban. Marconi gyártmány, valószínűleg a kocsikkal együtt készült kint, magyar megrendelésre. Képem van róla "STAZIONE R.10" felirattal - csakhogy az olaszoknak nem volt R/10-es rádiójuk Csaba: R/4 csatárokban (megegyezett az R/7-tel), + R4-a vezérekben. Botantennája nem teleszkópos, hanem tagokból áll, 3x1 m A 32M R/8 volt korábban (32M antennával), ezért látni az 1938-as R/9-en ugyanazt az antennát. Kiindulva abból, hogy R/9 összesen 4 volt, R/8 viszont majdnem 50, és hogy levente Botondon van az egyik, logikus, hogy a pár példányban létező helyett inkább R/8 lakott benne. R/10 biztos nem, arról a Magyar Futár I/12-es számában van kép használat közben, az eredeti olasz kocsiban (ha tudjuk, mit kell nézni) | |||||
romsitsa | Adatlap | 702585 | 2022. november 25. 17:09 | ||
Hm. Valamit nagyon rondán keverek. Lehet, hogy a Csaba botantennája nem 9 csak 6 méteres. | |||||
romsitsa | Adatlap | 702582 | 2022. november 25. 17:00 | ||
A 40M Csabán látszik, hogy az R/4a-R/7 9 méteres botantennája hogyan néz ki, ehhez képest a Botond antennája óriás. Az R/10-ből volt 4? db és egy legenda arról, hogy építették Botondba. Az R/8 ehhez képest "gyakori" és az antenna arányaiban illik ahhoz, ami a Botond oldalán van. | |||||
téglatesó | Adatlap | 702581 | 2022. november 25. 16:27 | ||
Emerick meg is követlek! Az előző hsz.-om sztornó: az r4/a tényleg nagyobb teljesítményű volt és alkalmazták pk. rádióként "típusgépjárművekben" - tévedtem neked van igazad (ráadásul a Turánokban is r/5a volt...) úgyhogy teljesen elképzelhető a rádiós Botond rádiójaként. Köszi az infódat még egyszer! :) | |||||
téglatesó | Adatlap | 702580 | 2022. november 25. 16:10 | ||
Ui: közben rájöttem, hogy r/14a nem volt csak r/14 meg r/14-l bocsi. | |||||
téglatesó | Adatlap | 702579 | 2022. november 25. 15:53 | ||
Sziasztok! Kicsit rákerestem a témára gugli barát segítségével és találtam két jó oldalt is (gondolom csak nekem újak mert eddig egy percig se foglaloztattak a rádiók): katonairadiok.wordpress.com www.ha5kdr.hu/ Itt megerősítik, amit romsitsa az r/8 és az r/10 antennahosszáŕól írt, bár az első oldal vonatkozó cikkében az r/10-et írják, mint a rádiós Botondba épített típust (bár ém valamiért az r/8 felé hajlok mégis). Emerick: az az r/4a inkább r/14a akar lenni nem? Az r/4a a Csaba meg a Turán rádiója volt, kicsit kis teljesítményű egy parancsnoki adó-vevő állomáshoz. | |||||
Emerick | Adatlap | 702578 | 2022. november 25. 15:07 | ||
Fogalmam nincs mekkora egy magyar kitolható antenna, de Botonba nem szereltek, csak elméletileg R/4a adó-vevőket. (tényleges szállítást erre sem láttam) Voltak tervek így még úgy, de a nagyobb teljesítményű eszközöket inkább Ford alvázakra telepítették. | |||||
romsitsa | Adatlap | 702563 | 2022. november 25. 00:06 | ||
Ha a Botondba telepítették az R/10-et, akkor 23 méter, de tippre inkább R/8 lehet és akkor 17,5 méter. | |||||
Déé | Adatlap | 702556 | 2022. november 24. 15:41 | ||
Bartkó-féle kerék van rajta, megkapta a 37mm 36M pct, 40mm 40M pct, 15cm 43M sorozatvető és a 41/43M aknavető taliga. Egyik helyen szabványos Balkó keréknek írják. | |||||
Freddy | Adatlap | 702555 | 2022. november 24. 14:43 | ||
De, majd fel is teszem őket hétvégén. Csak nem tudom, hogy egy ilyen X éven át hatmilliárd példányban gyártott cucc mennyi apró-cseprő változáson ment keresztül és abból pont melyik van kiállítva.. A 01-es képed szerintem egy szovjet szállítókocsi, legalábbis az is pont ilyen. A kerék stílustából nem indulnék ki, mindenki használta ezt a típusú lemezfelnit, már ha csak abból indulsz ki, hogy a szovjet teherautógyártás is Ford licenszekkel indult. A magyar szállítókocsi vicces, olyan, mintha a 37mm-es páncéltörő ágyú kerekeit használták vona újra. | |||||
téglatesó | Adatlap | 702554 | 2022. november 24. 14:00 | ||
Ja, tényleg Freddy! Te jársz Kecelre: az ottani 12cm-s aknavetőről véletlenül nem lőttél képeket? | |||||
téglatesó | Adatlap | 702553 | 2022. november 24. 13:58 | ||
Mondjuk nekem a kocsi inkább szovjetnek tűnik, mint németnek a képek alapján, csak az zavar be, hogy egy része takarásban van. A német kocsi (01 kép) valahogy nagyon nem olyan, mint a darabanthos képen, a magyarnak (04 kép) meg másmilyen a kereke. A kerék amúgy is olyan "szovjetstyle" (03 kép) nekem... De persze lehet tévedek. | |||||
Freddy | Adatlap | 702547 | 2022. november 24. 11:43 | ||
Meg a szovjetnek másmilyen volt a szállítókocsija kicsit. | |||||
Freddy | Adatlap | 702546 | 2022. november 24. 11:41 | ||
merthogy a német meg a magyar aknavetők a szovjet másolatai voltak ugyebár A szovjet pedig egy francia aknavető licenszgyártása :) A képen szerintem nem szovjet aknavető van, a lábak kitámasztója a szovjet aknavetőkön szerintem vékonyabb. De ki tudja, hány változat volt abból is persze. | |||||
téglatesó | Adatlap | 702541 | 2022. november 24. 08:36 | ||
Hello Elnar! Igen, tudom, hogy 43M néven használtunk 12cm-s aknavetőt, magyar használatúról nekem is csak pár képem van, de amúgy két filmhíradóban is feltűnnek. Annyi, hogy mivel nem értek az aknavetőkhöz (se), így megmondani nem tudom, hogy ezeken a képeken eredeti szovjetek, vagy német vagy magyar másolatok vannak (merthogy a német meg a magyar aknavetők a szovjet másolatai voltak ugyebár). A Tigris birizgálja a fantáziámat, tényleg nagyon magyarosak az egyenruhák, de jó lenne jobb minőségben látni azt a képet... A rádiós témával kapcsolatban igazából az antennaoszlop érdekelne: pl. kitolva milyen hosszú volt. Éppen egy rádiós Botit építgetek 1/72-ben, és a gyárilag mellékelt összecsukott mellé tervezek szkreccsből egy kitoltat is, de nemtom milyen hosszúnak kéne úgy lennie. A tartószerkezet a BN-511 képén tökéletesen kivehető, de a fortepanos kép is jó találat, köszi érte. És akkor a Zrínyik: csudát nem kell várni, én is csak annyit tettem, hogy a hirdetés képét kinagyítva printscreeneltem ki a fotókat egyesével, azokat paintben megvágtam, aztán másik progival húztam a kontraszton meg az élességen: | |||||
Elnar | Adatlap | 702531 | 2022. november 23. 19:35 | ||
Üdv! Volt nekünk egy 43M 12cm aknavetőnk, de képem nincs róla. Nem zárom ki hogy ez az. Az LK-t néztem én is. A Tigrist is, és az alakok nekem is nagyon magyaroknak tűnnek. A toronyszámos Toldik valahogy kimaradtak, úgyhogy köszi! Rádiós Botond: Ha A BN 511 és BN 512 a kérdés, akkor igen, 2 kép van. Az antennája elég jól látszódik a BN 511 képén. Ami pedig megegyezik a WM-H2 antennájával. Az üres tartó a fortepan 128875 képén jól látszik. Ha a másik, rádiósnak mondott dobozosra gondolsz, arról több. PS.: a jobb minőségben kihiénázott Zrínyiket nagyon meg tudnám köszönni :) | |||||
pmarton | Adatlap | 702521 | 2022. november 23. 11:53 | ||
Kedves Téglatesó! Köszi a képeket! 4-5. Toldik valóban Siófok, háttérben a Fő u. 43. sz. ház. Alábbi oldal alapján 1941-ben kezdtek mederbővítési munkálatokat: www.siocsatorna.hu/adatok/tortenet 7. Szerintem is passzol a fortepános sorozathoz: fortepan.hu/en/photos/ Minden bizonnyal lenne igény további bányászott képekre! Előre is köszönöm! Üdv: M | |||||
téglatesó | Adatlap | 702520 | 2022. november 23. 09:46 | ||
Ja, juteszembe... A rádiós Botondon is használt teleszkópos(?) antennáról van valakinek még fényképe/rajza? Azt a képet én is ismerem, amin a Henschel traki hátának döntve, a tetőn állva bütykölnek egyet a bakák, de van ezen kívül esetleg más kép/rajz/leírás is róla? +1: tudom, missionimpossible, de a rádiós Botondról tényleg összevissz csak 2db kép van? Köszi! | |||||
téglatesó | Adatlap | 702519 | 2022. november 23. 09:38 | ||
Hello Elnar! Még egyszer ezer köszi, hogy megoszttottad a darabanthos archívum hozzáférhetőségének titkát! Eddig 2012-ig néztem vissza, de már így is találtam vagy 60db képet, ami új volt nekem (lett volna több is, csak azok olyan kicsik vagy rossz minőségűek voltak, hogy nem volt érdemes kiprintscreenelni se...). A Zrínyiket kicsit nagyobb és jobb minőségben én is kihiénáztam, jó képek! A Toldi-sor tükrözve van, de az is szép kép. Cserébe itt van pár kedvencem az új találatokból: 1: 120-as aknavető, de nem tudom, német-e, vagy szovjet, hátha valaki megmondja, 2: ha valakinek kétsége lett volna, mi lett az LK-II-esek sorsa, mikor már volt helyettük jobb, itt van egy, amiből tésztaszűrő lett... 3: elég rossz minőségű kép, de nekem határozottan az az érzésem, hogy ez egy magyar Tigrincs, mintha magyar egyenruhások lennének a katonák a képen, 4-5: imádnivalóak ezek a toronyszámos Toldik is, a képaláírás szerint Siófokon lettek elkapva, 6: egy nemtom miféle jószág (talán aggregátor?), 7, nem darabanthos, de érdekes: van az a képsorozat, ami a Don felé húzzák a Pavesik a 15-ös Bufurcokat, méghozzá egy egységben) gondolom csak valami állásváltás lehetett), na annak a sorozatnak leltem egy újabb tagját, ami eddig nem volt meg. Egyelőre ennyi, ha van rá igény, tehetek még fel képeket, ez a darabant archív kész aranybánya! | |||||
Elnar | Adatlap | 702516 | 2022. november 22. 22:09 | ||
Sennás | Adatlap | 702352 | 2022. november 17. 16:02 | ||
Szia Emerick! A KV-50en látni is meg írtad is van sebességmérő meg gondolom más műszer esetleg kapcsoló is a "műszerfalon" de a Kv-40-nek volt ilyen nincs olyan fotóm amin kicsit felűlről lenne a vezető elötti rész (vagy ennyire puritán mint ez az R-30-35ös). Van ilyen fotód esetleg . Köszönettel Sennás | |||||
Sennás | Adatlap | 702308 | 2022. november 16. 07:17 | ||
Sennás | Adatlap | 702285 | 2022. november 15. 15:40 | ||
De akkor most 1 vagy 2db ilyen tábla volt a trakin? | |||||
romsitsa | Adatlap | 702284 | 2022. november 15. 13:56 | ||
Minden Hofherren ugyan ez a tábla volt, traktortól az állómotorig. Azt meg lehet nézni, hogy a gyár papírjai között fennmaradt-e lista a gyári számokról. Hozzáteszem kicsit fura, hogy kimenti nyílás, de a rögzítőfülek épek. | |||||
Sennás | Adatlap | 702277 | 2022. november 15. 06:51 | ||
Köszi. Jó pici kép:) Igen formára nagyon ott van. Két oldalán alúl a "lap" ahová konkrét számot betűt be lehet ütni. Kérdés a blokkon is 1 meg kívül a kasztnin is 1?.?.? De mondjuk a mozdonyokon is 2db adattábla van (a főkereten középen). Tényleg egy teljes képet én is szívesen néznék róla:) Köszönet! | |||||
Elnar | Adatlap | 702276 | 2022. november 14. 22:08 | ||
Na ezt meg honnan! Lehet kérni a teljes képet szigorúan saját használatra? *szépennéz* | |||||
Déé | Adatlap | 702269 | 2022. november 14. 21:06 | ||
Elnar | Adatlap | 702268 | 2022. november 14. 20:43 | ||
Sennás, olyan a tábla, de nem az. Bár gyanítom, új öntőformát nem gyártottak hozzá. Ennél élesebb képet én sem találtam róla. Nem nagyon bízok benne hogy lesz, tekintve hogy milyen pici. Emerick, a 2L-es tábla még fent van a Roncson, azóta is megválaszolatlanul. 1L után 2L, logikus. Sima L- sorozat is volt a légierőnek? A többi számozási rendszere alapján ezt adná ki, de tőled már megtanulhattam, hogy ha volt is logika a rendszámokban, az valami nagyon cifra módon érvényesült. | |||||
Emerick | Adatlap | 702267 | 2022. november 14. 20:10 | ||
Igen, az 1L-t 1941-ben megnyitották, de tömegesen 1943-tól osztották ki, 1944-re teljes egészében kiment,főleg vegyes személyautókra, Ford G917-esekre, Opel Blitzekre, Skoda Blitzekre. Annó a roncson volt egy 2L-s rendszám tábla is, kamunak hittem, de 1944 év végétől létezhetett. | |||||
Sennás | Adatlap | 702265 | 2022. november 14. 18:58 | ||
Szia! De ahogy írják a motorblokkon volt ilyen tábla akkor ez nem az? Erről van egy közelebbi élesebb kép? | |||||
Elnar | Adatlap | 702260 | 2022. november 14. 17:53 | ||
Nem rontod el senki kedvét. Roncson azt írták KV-40 adattábla, és én megnéztem a KV-40-t és valóban van rajta ilyen adattábla, úgyhogy elhittem. Tehát még csak az idő sem stimmel. Ekkor törlöm is a képeim közül. más: A légierő 1L- számsora már a 4- kifutása után volt ugye? Légierős képeimen szinte csak 4-es sorozat van, vagy polgári. Egyetlen egy 1L-lel találkoztam eddig | |||||
Freddy | Adatlap | 702255 | 2022. november 14. 16:06 | ||
Igen, ha tényleg lövés, akkor a szovjet gépágyúlövedék simán lehet háború utáni, ahol a traktor lőtéri céltárgy. A Sturmoviktól a MiG-23-asig nagyon sok orosz repülőgépben, köztük nálunk is rendszeresítettekben, volt ilyen gépágyú. | |||||
Emerick | Adatlap | 702252 | 2022. november 14. 15:16 | ||
Biztos megint elrontom a kedvét a társaságnak, de a 16730-as tábla se nem KV-40, se nem KV-50 vontatóé, sőt, nem is 1945 előtti gyártás. Ráadásul nincs beütve semmi más a táblába. Szóval az nem is biztos hogy egy kész traktoron lőtték így át. | |||||
Sennás | Adatlap | 702251 | 2022. november 14. 14:40 | ||
Ez volt a szöveg a táblához. "A bemeneti nyílás 25 mm-es. Valószínűleg nehézpuskával lőtték keresztül. Gondoljátok el a becsapódás erejét, mivel ez a tábla a motorblokkra volt szerelve a bal oldalon. A lövedék jobbról érte, tehát átütött mindent. Azonosító: 16730" | |||||
Freddy | Adatlap | 702248 | 2022. november 14. 13:50 | ||
Csak, hogy a lényeghez hozzászóljak, nem lehet az a lyuk a táblán inkább 23mm-es? Standard szovjet gépágyúkaliber. | |||||
Sennás | Adatlap | 702244 | 2022. november 14. 10:44 | ||
Nagyon köszönöm! Hát ha odaérek és meg lehet vásárolni és fogom építeni 1A107 vagy egy 1A173(?) ezek a számok "tetszenek" ilyet szeretnék. | |||||
Emerick | Adatlap | 702243 | 2022. november 14. 10:40 | ||
Mondjuk úgy, hogy a KV-40 sorozat véget ért az 1A sorozat elején. Ebből néhányat átszámozták légierősre, 1L-re,egészen a számsor elején. Minden további a korábbi számsorokban került bevezetésre (B- E- és 2-) | |||||
Sennás | Adatlap | 702234 | 2022. november 13. 21:11 | ||
Szia Emerick! Én is kérdezhetek:) Vissza kicsit a Kv-40hez mert ugye most még ez van/lesz makettban. Erre már Elnar elmondta milyen betű jelzésű rendszám mehet. De akkor 1A-tól akár 8A-ig mehet a számozás? Vagy ahogy Romsitsa írta 41'-ben le lett gyártva a 40es típusú így már a 8A közelében nem lehetünk? Mondjuk egy 5A kezdetű rendszámmal mehet vagy még az is "sok"? Köszönöm Sennás | |||||
Emerick | Adatlap | 702233 | 2022. november 13. 19:57 | ||
Nem, ennél jóval bonyolultabb a történet. Ráadásul két nagy megrendelésből a második készült el hamarabb, tehát a csomagból magasabb rendszámok korábban kerültek ki mint az előtte lévők. Nem mennék bele, mert elég zűrzavaros. | |||||
Elnar | Adatlap | 702232 | 2022. november 13. 19:43 | ||
Köszönjük az infót, Emerick! Én 2 példánynak tudom a számát: 8A-079 és 8A-210. ezek szerint 8A-000-tól folyamatosan lehettek számozva vagy ez bátor következtetés? | |||||
Emerick | Adatlap | 702230 | 2022. november 13. 19:31 | ||
Csak úgy itthagyom: KV-50-esből összesen 213 db készült, zöme 8A rendszámmal, többségük Knorr fékekkel a végén már sebességmérő óra nélkül. A 213-ból legalább 4 (de inkább 8) célvontató volt dobtaligával. | |||||
Sennás | Adatlap | 702229 | 2022. november 13. 19:06 | ||
Sennás | Adatlap | 702228 | 2022. november 13. 18:55 | ||
Igen emiatt a kép miatt kérdeztem. Nagyon köszönöm! | |||||
Elnar | Adatlap | 702225 | 2022. november 13. 18:43 | ||
Hát pedig van rajta csörlő. Leginkább akkor látni, mikor hanyattdobja magát, mint a B-971. A kenési rajzon is jól látszik |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101. |