<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Freddy | Adatlap | 684655 | 2021. április 21. 10:58 | ||||||||||||||
Ezeket a nagy Amodel kiteket honnan lehet beszerezni? Il-76-osra régóta fenem a fogam. | |||||||||||||||||
kallaipeti | Adatlap | 684650 | 2021. április 20. 23:28 | ||||||||||||||
Sziasztok! Nálam ő készül,teljesen dobozból,lassan végre vége. Eduard P-51D.A neten mindenki csodálattal adózik a készletnek,szerintem problémás,komoly illesztési problémák,amiből a szélvédő egyenesen botrányos,a csatlakozási felületeknél halovány szegecsek és panelvonalak amelyek pótlása egy "élvezet",mivel rengeteg van belőlük. A matricák szépek,bőségesek,csak a Microscale Set és Sol kombó darabokra töri őket,a szélük cakkos,szóval saját véleményem szerint ez nem az Eduard legnagyobb dobása. Jó munkát mindenkinek! Peti | |||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 684649 | 2021. április 20. 20:44 | ||||||||||||||
Uhh, köszi! Ezeket hol lehet manapság beszerezni? Márhogy azt, amit be lehet. | |||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 684647 | 2021. április 20. 19:06 | ||||||||||||||
Szia! Az UHU dolgairól, illetve az Epokittről tudnál felvilágosítást adni? Kb. 8-10 éve kezdtem használni, mennyi lehet még hátra? | |||||||||||||||||
Sokol | Adatlap | 684646 | 2021. április 20. 18:22 | ||||||||||||||
Az Uvét meg Epokittet ne! Pár év alatt megváltozik a szerkezete mindkettőnek. Az Uve/Eporapid rugalmas lesz vagy ragacsos, az epokitt meg mint az ementáli sajt. Biztos, hogy elengedné a szárnytőnél. UHU van belőle gyors epoxy meg klasszikus két komponensű rapid is. Erős, nem habosodik évek múlva sem. A legjobb a Sylmasta féle, mert nem képződik gáz (=zárvány)ha epoxi alkatrészeket ragasztasz, de jelenleg szinte beszerezhetetlen. | |||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 684643 | 2021. április 20. 15:59 | ||||||||||||||
Köszi a forrást! Hát a csapolás, az alap, nem is az a bajom, hanem hogy még így sem tudom, hogy hogy legyen. Régen ragasztottunk (nem makettet) ilyen Uverapid és társai típusú, elég masszív ragasztókkal, nem tom, hogy nem egy ilyen kaliberűvel kellene-e. De ha más nem lesz, akkor persze marad a pontos csapolás és pillanatragasztóval betonozás... | |||||||||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 684642 | 2021. április 20. 15:38 | ||||||||||||||
Ha nehezek és nagyok az alkatrészek, akkor szerintem csapozni kellene. A csapok is pillanatragaccsal rögzíthetők. arra kell figyelni, hogy a pozicionálás pontos legyen. Pl. a kevésbé látható oldalról összeillesztés után keresztülfúrni, becsapozni, összeragasztani, és a látható furatnyomot kitömíteni. | |||||||||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 684641 | 2021. április 20. 15:35 | ||||||||||||||
Én ezt használom, és az itthoni beszerzési lehetősége:www.rcvilag.hu/pillanatragasztok-cian-akrilat/21269-zap-ca-283g-1oz-ridke-vterlepidlo-0087093004306.html | |||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 684640 | 2021. április 20. 14:40 | ||||||||||||||
Az Il-78 is jó cucc, sokkal szebb a kivitelezése, mint a régi A-50-esnek! Varjúbácsi, köszi az infót, esetleg belinkelnéd a terméket, hogy hogy lehet megpróbálni beszerezni? És ha már ragasztók: nagy és nehéz műgyanta alkatrészeket mivel ragasztanátok egymáshoz, hogy tuti ne engedjenek el később? Attól tartok, ide kevés lesz a géles pillanatragacs... | |||||||||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 684637 | 2021. április 20. 13:28 | ||||||||||||||
Dioevil! Próbáld meg z ultra híg CA ragasztót, zsírtalanítás után folyasd a panelvonalakba. Ha van esetleg a gép anyagából csiszolatporod, azt is rászórhatod. Kötés után átcsiszolod, és ha szükséges még egyszer megcsinálod ugyanezt. Ha teljesen megkötött, óvatosan újra lehet karcolni. nekem eddig bevált. | |||||||||||||||||
dioevil | Adatlap | 684636 | 2021. április 20. 13:20 | ||||||||||||||
Nekem Il-78-as gépem van 1:72-ben. Eddig keveset próbálkoztam vele, hogy mivel lehetne a durva, nem egyenletes panelvonalakat tömíteni és újrakarcolni ahol szükséges. Sima tömítővel próbáltam, de száradás után a karcolás hatására kihullott az összes, nem nagyon akart megtapadni a felületen... | |||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 684635 | 2021. április 20. 13:14 | ||||||||||||||
Gyári, csak tele volt apró lyukakkal, amiket rendbe kellett hozni. | |||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 684634 | 2021. április 20. 13:00 | ||||||||||||||
Elnézést, nem követtem eddig. Ez saját karc, vagy gyári? Elég beteg panelezése van, az Amodelt meg nem a minőségéről ismerem igazából. | |||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 684632 | 2021. április 20. 12:42 | ||||||||||||||
Igen, hát azok kellenek. :) | |||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 684631 | 2021. április 20. 12:40 | ||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 684623 | 2021. április 19. 22:15 | ||||||||||||||
Diszkréten lapít a háttérben egy Backfire szerelési és egy MiG-21 matrica...:) Klassz kollekció Ámígó, az A-50 a korona! Csak így tovább! | |||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 684622 | 2021. április 19. 22:10 | ||||||||||||||
Ja, persze! :) | |||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 684620 | 2021. április 19. 21:46 | ||||||||||||||
látom, te is szeretsz kiszúrni magaddal, jól van! :) | |||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 684615 | 2021. április 19. 20:09 | ||||||||||||||
Sziasztok! Második körös tömítés (helyenként harmadik, máshol meg az első) az A-50-esen. A jobb szárny nagyon durva. Az alsó felén ezernyi apró lyuk mutatja, hogy hibás volt az öntés. Ezek eltüntetése elsőre elég nagy kihívásnak tűnt, a gyakorlat szerencsére azt mutatta, hogy nem lehetetlen. U.ezen a szárnyon, a felső felén egy hólyag szerű kitüremkedés volt, az elég hamar beszakadt, mert egy levegős zárvány volt az üvegszövet és a gyanta réteg között. Ennek kitakarítása és tömítése is a mai nap része volt. (Piros ponttal jelölve a képen.) Szerencsére szeretek csiszolni, meg tömíteni, amúgy már leőszültem volna... :) | |||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 684578 | 2021. április 18. 20:41 | ||||||||||||||
Ja, bocs, azért annál pontosabb, a képen kicsit félre van csúszva, de sokkal pontosabban összehozható lesz majd. | |||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 684573 | 2021. április 18. 20:25 | ||||||||||||||
Ahogy vesszük, azért meló volt vele idáig is bőven. De sztem kárpótol. :) Köszi! | |||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 684571 | 2021. április 18. 20:11 | ||||||||||||||
Szia, Ez gyorsan ment, bár a törzs keresztmetszeten tényleg van még mit alakítgatni. Sok sikert! z | |||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 684570 | 2021. április 18. 20:02 | ||||||||||||||
Sokol | Adatlap | 684479 | 2021. április 16. 09:45 | ||||||||||||||
Martin Kováč? www.youtube.com/watch érdemes megnézni a részeket. Egyszerű technikákkal is meg lehet oldani mindent, amit összeAK-zik | |||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 684477 | 2021. április 16. 06:22 | ||||||||||||||
Ne már hogy lepucoltad? Elmúlt már Ápr1-e:) | |||||||||||||||||
higherrr | Adatlap | 684475 | 2021. április 15. 22:46 | ||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 684456 | 2021. április 14. 16:07 | ||||||||||||||
Na akkor most már csak leírom: Nekem túl szabályos az egész. Ennyi idő alatt szinte biztos hogy minden értékesebbet elvittek már róla. Ha én csinálnám, a dobozok ki lennén nyitva/felfeszítve, a motortér ajtó pedig nem lezárva, csak lecsukódva a saját súlyától, mert biztos belenéztek már azóta, de minek zárnák rendesen vissza. Itt is látszik, milyen precízen illeszkedik svsm.org/gallery/kv-1/IMGP0683 Egy ilyen jó kis fűrész is maximum egy fél évig maradt volna a helyén. | |||||||||||||||||
Sokol | Adatlap | 684455 | 2021. április 14. 15:45 | ||||||||||||||
A gép bal oldalán a tokban egy utász fűrész van. Angol terminusz szerint "one man crosscut saw" ha rá akarsz keresni.. A lényeg, hogy ez a kétkezes lekicsinyített változata rönközéshez, és mint olyan fából van a nyele, és cserélhető is. (nincs markolat tüske) i.ebayimg.com/images/g/F6YAAOSwFq1bADvV/s-l1600.jpg images.theconversation.com/files/97058/original/image-20151002-23105-8j9dgg.jpg A tok anyagát nem ismerem, de patentos és fűzűszemes is volt, szóval érdemes volna utána járni mi lehet. | |||||||||||||||||
Sokol | Adatlap | 684454 | 2021. április 14. 15:12 | ||||||||||||||
Szerintem, még most kellene visszafesteni az eredeti sárgászöld színt azokra a kis helyekre, amiken sokáig megmarad a viszontagságok ellenére. Nézzd meg ezeken a képeken pl. a lámpák kereteit, hogy hol marad meg a festék? Átültetve a rendszerét a saját géped részleteit is finomítani tudod. media.istockphoto.com/photos/abandoned-old-military-tank-wreck-picture-id1132308353 c8.alamy.com/comp/F3RD72/detail-shot-with-front-part-of-an-old-and-rusty-tank-F3RD72.jpg | |||||||||||||||||
higherrr | Adatlap | 684435 | 2021. április 13. 21:27 | ||||||||||||||
A képek mint írtam nagyon nem adják vissza a színeket, azért ennyire nem vörös. Mindenesetre még finomított rajta, visszatöröltem, és az eredeti szín árnyalataiból is kapott. De ami a lényeg, hogy bár ez a kép sem színhelyes, és a valóságban sokkal árnyaltabb a kép, de még ez van a legközelebb a valós állpothoz. | |||||||||||||||||
Sokol | Adatlap | 684407 | 2021. április 13. 09:13 | ||||||||||||||
Nyugodtan mosd le ezt a pasztelt! Nem vasból van, hanem acélból. Volt egy nagyon korrekt állapotod az előző képen, hogy jött ez a paszteles ötlet? Sohasem rozsdásítunk száraz pasztellel acélt, max néhány elvetemült a kipufogót. Hajó gyomrában amikor verik a rozsdát ott van ilyen poros szötyi, sehol máshol a világon :( | |||||||||||||||||
higherrr | Adatlap | 684395 | 2021. április 12. 21:30 | ||||||||||||||
Sajnos nem tudtam olyan képet készíteni, ami visszaadja a színeket, hiába próbalkoztam. Szóval csalóka ez a kép, élőben szerintem sokkal jobb hatása van, mindenesetre itt tartok jelenleg a rozsdásítással. Torony, futómű még most jön majd, de nagy vonalakban ami eddig elkészült azt véglegesnek tekintem. | |||||||||||||||||
tank | Adatlap | 684126 | 2021. április 7. 18:43 | ||||||||||||||
higherrr | Adatlap | 684093 | 2021. április 6. 21:54 | ||||||||||||||
Szia! Igen, köszi ez már meg is történt, bár a fénykép nagyon nem adja vissza a valóságot. Holnap ha már teljesen megszáradt megpróbálom valahogy bevilágítani és lövök új képet. | |||||||||||||||||
Sokol | Adatlap | 684092 | 2021. április 6. 21:06 | ||||||||||||||
resourcesformodellers.files.wordpress.com/2015/01/t-34_hex_165.jpg A mellékelt t-34 sárvédő azonos anyag, a KV lemezből készült dobozaival. Azt, amikor csak apró pontokban marad csak meg a festék, a rozsda közt, a függőleges lemezfelületen, úgy lehet immitálni, hogy levágod 3 mm hosszúra egy régi fogkefe szőrét. Utána csak befestékezed az eredeti zölddel a fogkefét, kitörlöd, mintha szárazecsetelnél, és a merőlegesen ütögetve a felülethez "felpettyezed" A lényeg, hogy tényleg minimális festék maradjon, és az is csak a szálak hegyén. | |||||||||||||||||
higherrr | Adatlap | 684076 | 2021. április 6. 17:31 | ||||||||||||||
Sokol | Adatlap | 684022 | 2021. április 5. 14:55 | ||||||||||||||
Sokol | Adatlap | 684021 | 2021. április 5. 14:54 | ||||||||||||||
A tárcsáknak is volt egy külön védő, alu-poros bevonata az alapozó alatt, mert azok is más ötvözetből voltak: Alap esetben ez csak egy picit árnalatbeli eltérést okoz festésnél: live.staticflickr.com/5475/10755954136_0f07163b1c_c.jpg De a vízben áll, vagy foszfátos környezetben évekig, akkor ilyen: www.warhistoryonline.com/wp-content/uploads/2015/05/FILE3-1.jpg | |||||||||||||||||
higherrr | Adatlap | 684020 | 2021. április 5. 14:08 | ||||||||||||||
higherrr | Adatlap | 684019 | 2021. április 5. 14:07 | ||||||||||||||
Nem vagy ünneprontó, tanácsot szívesen veszek menet közben. Még folyamatában vagyok a dolgoknak, a torony még nagyon messze van a kész állapottól. Néztem képeket korábban, ezt a fehéres korróziót inkább az égett felületeken vettem észre, de ahogy mondod, a varratoknál is jelen van, valóban. A test heggesztett részeinél ezt most pótoltam, majd ahogy haladok ezt figyelembe veszem. | |||||||||||||||||
Sokol | Adatlap | 684016 | 2021. április 5. 12:37 | ||||||||||||||
Unom már, hogy én vagyok mindig az ünneprontó az össznép bájolgásban, de sajnos senki nem hívta fel a figyelmed arra, hogy a hegesztés anyaga más, mint a lemezeké. Az ötvöző anyagok és a gáz hatására nem azonos módon rozsdásodik. Amikor valami tökig rohad, ahogy a Te gépeden, akkor két dolgot figyelhetsz meg a roncsokon. 1. a hegesztés nem dobja le a festéket, vagyis ott látszódik legtovább az eredeti szín. 2. Ha le is dobja a festéket, akkor fémes, szürkés vagy fehéres oxidos színekben játszik az ötvözők miatt. Azt ajánlom nézz át néhány, a finn Parola melletti páncélosmúzeumban szabadtéren tartott KV tornyot és testet, azokon színesben láthatod mi a különvség egy "spanyol iskolás" rozsda, meg a kemény valóság között. Illetve Szentpéterváron és Moszkvában is tartanak szabad téren restaurálásra váró tornyokat. Ezekről is szép nagyfelbontású képeket lehet találni. docplayer.net/docs-images/44/23182060/images/page_16.jpg Nagyon szépen megfestetted a tankot. De ezek olyan részletek, amik nélkül nem lesz élethű. (ha nincs kedved olajfestékezni, csak hegyezz ki fehér, meg világoszürke színesceruzákat, és húzd ki a hegesztéseket..) | |||||||||||||||||
higherrr | Adatlap | 684015 | 2021. április 5. 12:07 | ||||||||||||||
Az utóbbi napokban sokat nem haladtam a rohasztott KV-val, de azért némi változás csak történt. Megfogadva a korábbi tanácsot a motortér szellőzőrácsát eltávolítottam, belülről kapott 1-1 kis lemezt,hogy legyen mélysége, és abba "füvet ültettem". Persze még távolról sincs kész ezzel, majd még valamit kitalálok. | |||||||||||||||||
tyimosenko | Adatlap | 683968 | 2021. április 3. 21:14 | ||||||||||||||
Szia! A 142-es volt a másik alternatíva nálam is. Igen, az alacsonyan álló szárny a legfeltűnőbb alakhibája a készletnek szerintem is. | |||||||||||||||||
tyimosenko | Adatlap | 683967 | 2021. április 3. 21:12 | ||||||||||||||
Köszi István! Az lehetséges. Igazából örülök, hogy ennyi összejött. Évek óta szinte csak építek, festeni alig, így nincs meg a jártasság sajna. Élőben lenne jó, ha megszakértenétek. Majd beviszem a klubba. Mire lesz klub, remélem addigra elkészül. | |||||||||||||||||
ecsetes | Adatlap | 683949 | 2021. április 3. 11:50 | ||||||||||||||
Szia! Ugyan ebből a készletből én a G.142-t készítettem el. Voltak vele gondok, de csak ez volt elérhető a piacon. Nekem a főtartók tövébe sztirol lapokból pótlást kellett csinálni. Persze máshol is hozzá kellett nyúlnom. | |||||||||||||||||
Vadász | Adatlap | 683943 | 2021. április 3. 06:39 | ||||||||||||||
Az átszoródásokra figyelj, mert egy kicsit nagyok. | |||||||||||||||||
tyimosenko | Adatlap | 683942 | 2021. április 2. 23:44 | ||||||||||||||
Sziasztok! Készül a Heller ősrégi Fw-56 Stösser készlete nálam, a festés nagyjából kész, már csak pár javítás szükséges, pl a feltépett maszkolás a szárnylajstromon... A gép az MKHL G-144-es gépét ábrázolja. Köszi Podva a jobb minőségű fotót! Felül 4 szín azonosítható a képen, szerintem a negyedik a sárga, de lehet, hogy ez tévedés. A készletet igyekeztem feljavítani házilag, számos helyen módosítottam. Még lesz vele meló. Pl. a kisebb szárnytartó rudakat csak a szárny felragasztása után fogom tudni méretre vágni és beragasztani, de a középső tartóknál jobb is így, mert kell a hely a kábelezésnek, amik pont a rudak között feszülnek. A készlet legnagyobb hibája szerintem pont ezek, a középső szárnytartók téves méretezése és helye, ezeket házilag kellett újragyártani, újrapozícionálni. Kell majd még egy szélvédő is házilag. És most jut eszembe, hogy az ajtókat elfelejtettem lefesteni. ÁÁHHH.. Itt ragadom meg az alkalmat arra a felhívásra, hogy ha valakinek megvan a képen szereplő 1:72-es Cr-42-es HAD matricalap és nem használta fel a V-203 és V-206 matricák közül valamelyiket, megvenném/átvenném a Kőr Ász századjelvényeket, ha számára feleslegesek. üdv | |||||||||||||||||
badogvarju | Adatlap | 683861 | 2021. március 31. 19:50 | ||||||||||||||
Köszönöm a magasztalást! És legalább olyan lassú is... | |||||||||||||||||
Muzzy | Adatlap | 683854 | 2021. március 31. 16:47 | ||||||||||||||
Az Amcsiknál a 30-as évek végén jellemző volt, (Wildcat, Dauntless) hogy a törzset simán, kiálló szegecsekkel rakták össze, a szárnyon viszont süllyesztették (ott gyorsabb az áramlás oda jobban kell a kisebb légellenállás) A Spiteknél is hasonló volt, a korai V-ösig a törzs normál szegecseléssel készült, a belépőél 25 %-át viszont felpolírozták, glettelték, 43-tól már a törzs hátsó részét is süllyesztett szegecseléssel látták el. | |||||||||||||||||
Propellerfanatic | Adatlap | 683852 | 2021. március 31. 16:14 | ||||||||||||||
Egész rendes iparosmunka! Jómunkásember vagy! :) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |