Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
KarBal | Adatlap | 730008 | 2024. október 30. 18:23 | ||
tyimosenko | Adatlap | 729747 | 2024. október 22. 09:48 | ||
Miggyuri | Adatlap | 729737 | 2024. október 22. 06:22 | ||
Hali! Létezik egy magyarországi gyártó, aki 1:72 (is) készít műgyanta láncokat pl.: KV-1-re. Egyszer feltévedtem az oldalára, de most nem találom és a cég nevére sem emlékszem. Tud vki segíteni? | |||||
Mekett | Adatlap | 729735 | 2024. október 21. 22:51 | ||
Nézd meg az egymás mellé rakott képeimet. Az én kerekem 6-os osztású és a kis lyukak kerekek, nincs szó optikai torzításról. Az általad linkelt kerék 7-es osztású és egyértelműen lapítottak a kis lyukak. Egyébként szerintem a roncskutatáson hibásan azonosították SdKfz.6-ként, mert én sem láttam ilyen 7-es osztatú kereket rajtuk. De a tipped alapján elindulva SdKfz.8-on láttam ilyeneket. Sőt a jobb felbontású képeken a 3-3 apró lyuk (pontosabban a csavar) is stimmel a körcikkekben. hu.wikipedia.org/wiki/Sd.Kfz._8 en.namu.wiki/w/Sd.Kfz.%208 www.flickr.com/photos/131561895@N06/34399009152 | |||||
KarBal | Adatlap | 729731 | 2024. október 21. 21:05 | ||
A képen pont, hogy 6 lyukas verzió van. Én most akárhogy keresgélek, SdKfz 6-os esetében mindig 6 lyukú kereket látok. És, hogy a név stimmeljen, SdKfz 7-esek esetében pedig mindig 7 lyukút. (Biztos a derék német mérnökök még ilyen apróságokra is figyeltek :)) A 7-esnél valóban oválisok, de a 6-os esetében szerintem a látószög miatti torzulás miatt a körök szintén oválisnak hatnak. A te képeden is a 10 óránál lévő kör is oválisnak tűnik ebből a szögből. 6 lyukú SdKfz 6-os: image.jimcdn.com/app/cms/image/transf/dimension=465x1024:format=jpg/path/s2ce9f596fe7f0331/image/i3af57b4698352c0d/version/1467620935/image.jpg 7 lyukú SdKfz 7-es: pub-a3ee01ef430742378ba47de60d3412db.r2.dev/2024/08/SdKfz-7-01.webp másik 7-es: www.milweb.net/webvert_images/101366/img_2.jpg | |||||
Mekett | Adatlap | 729718 | 2024. október 21. 14:37 | ||
Közben a roncskutatós kerékhez találtam képet, szóval olyan tényleg volt SdKfz.6-on. | |||||
Mekett | Adatlap | 729717 | 2024. október 21. 14:35 | ||
Nagyon hasonlít, de nem. A belső, nagyméretű lyukak száma nem stimmel (6 vs. 7) és a külső kisebbek laposak, illetve kör alakúak. Amúgy a sajtolt lemez formája nagyon hasonló, szóval lehet, hogy csak más verzió, de jó lenne egy képet látni, ahol fenn van a járművön. | |||||
KarBal | Adatlap | 729715 | 2024. október 21. 14:11 | ||
Mekett | Adatlap | 729713 | 2024. október 21. 13:44 | ||
A segítségeteket kérem a képen látható görgő beazonosításában. Túrtam a második világháborús német, magyar, olasz és szovjet lánctalpas járművek és vontatott tüzérség képeit, de nem jártam sikerrel. Lehet, hogy teljesen más korszakból van, esetleg csak egy traktor, vagy gép alkatrésze. A megfejtő vendégem valamire a következő MSE-n. Köszönöm a segítséget! | |||||
Miggyuri | Adatlap | 727653 | 2024. augusztus 17. 13:31 | ||
A Magyar Néphadseregben hadrendben állt ISZ-2 nehézharckocsik jelzéseiről mit lehet tudni? | |||||
romsitsa | Adatlap | 726886 | 2024. július 19. 12:26 | ||
Helló! Nem létezett. A csőszájfékes az ISU-122s D-25s löveggel (félgömb pajzs), a fék nélküli az ISU-122 A-19 löveggel (kocka pajzs). A kocsiszekrény azonos a típusok között egészen a háború utáni fejlesztésekig, de sokban ezek sem változtattak a látványon. | |||||
csosza | Adatlap | 726884 | 2024. július 19. 11:53 | ||
"Tankos" Kollégák! Szereztem egy retro "Ogonyok" ISU-122-est. A tetején 3 búvónyílás van a lőszermálházó ajtón kívül. A neten én meg csak olyan fotókat találok, amin csak kettő. Létezett-e esetleg 3 búvónyílásos verzió? Azon kívül a lövegpajzs is a NET-es fotók egy részén olyan, mint az ISU-152-nek, egy részén meg félgömb alakú. A lövegen van csőszájfék, meg nincs csőszájfék. Az Ogonyok modellen A 152-es lövegpajzs és csőszájfékes löveg van. ÉS A NET-EN PONT ILYET NEM TALÁLOK. A hajótest meg egy-az egyben a 152-esé, tehát mintha a 152-es maketten csak csövet cseréltek volna! Kérlek benneteket, hogy aki tud oszlassa el a homályt az ismereteimben. Köszönöm. | |||||
romsitsa | Adatlap | 726597 | 2024. július 6. 22:45 | ||
Lenne újdonság ereje, ha kerülne elő újabb 56-os kép, mert elég szégyenlős típus. A csatolt kép nem mo-i. | |||||
Miggyuri | Adatlap | 726595 | 2024. július 6. 21:15 | ||
Sennás | Adatlap | 724656 | 2024. május 12. 08:43 | ||
Miggyuri | Adatlap | 724655 | 2024. május 12. 07:40 | ||
Mekett | Adatlap | 724078 | 2024. április 28. 23:05 | ||
A polgárháború 1990-es lezárásának emlékműve a libanoni Yarze-ben. A 30 méter magas emlékműhöz 5000 tonna betont és 78 különféle kiszuperált járművet, páncélost és tüzérségi eszközt használtak fel. A haditechnikát egy fémszerkezetre hegesztették, majd erre jött a beton. A beépített eszközök között Charioteer páncélvadászok, Sherman Firefly, M-50 és M-51 Super Sherman, T-55, M47 Patton, AMX-13 páncélosok, Saladin, BTR-152, Panhard és Ferret páncélautók vannak. Érdekesség, hogy Armand Pierre Fernandeznek, az emlékmű megálmodójának már volt egy hasonló munkája puhatestűekből. Ez az 1982-es "Hosszú távú parkoló". en.wikipedia.org/wiki/Hope_for_Peace_Monument | |||||
páncélos | Adatlap | 711439 | 2023. július 19. 08:50 | ||
Megfelelő vastagságú és szövésű cérna, a két végére pedig vonószem, akármelyik készletből. +festés. | |||||
Miggyuri | Adatlap | 711429 | 2023. július 18. 19:58 | ||
Hali! Árul valaki 1/72-es méretben T-54/55-höz vontatókötelet? | |||||
Miggyuri | Adatlap | 711370 | 2023. július 16. 20:11 | ||
Képet keresek T-55A harckocsiról nyitott motortérrel. Lehetőleg magyar szolgálatban állottról. | |||||
romsitsa | Adatlap | 709599 | 2023. május 26. 17:35 | ||
Ugyanott 3 és 4 FAMO is vontatta a tigrist. Az egész játék, persze, ha lerohad, akkor elég drága. | |||||
KMT | Adatlap | 709587 | 2023. május 26. 11:39 | ||
Mindennek van kockázata egy ilyen korú gépnél. De ez a Tigris könnyebb, mint egy "teli" és feltöltött, így megpróbálták. Szerencséjükre nem lett bajuk és szép látványelem lett. :) A háborúban meg inkább vállalták a kockázatot mert a Tigris értékes harceszköz volt. Tudjuk, hogy a FAMO-kat nem erre méretezték, szükségmegoldás volt. Ezért lett később a Bergepanther. | |||||
Sennás | Adatlap | 709561 | 2023. május 25. 15:19 | ||
Nekem ott volt egy nagy levegővétel 7-8perc között abban a szűk kanyarban eggyik oldalon magaspart másikon nagy fa. Kormány kitekerve oszt megy egyenesen, Buksi meg ugrál szaladgál ott holtérben majd elesik. Gondolom 70éve is hasonlóan vették be az ilyen kanyart. Gondolj elé még egy Famot Hmmm. Kérdés ilyenkor nem jobb egy vontató kötél mint egy ilyen rövid rúd? | |||||
Mekett | Adatlap | 709560 | 2023. május 25. 14:58 | ||
Ez esetben nem túl kockázatos egy ennyire öreg gépet így túlterhelni? Látom, hogy szűk az erdei út, de mégis volt ott három Famo. Bár azt gondolom, mindegy, hogy 1, 3, vagy 5 gép vontat, a leghátsó alváza akkor is nagy terhelésnek van kitéve. | |||||
KMT | Adatlap | 709552 | 2023. május 25. 12:50 | ||
Szerintem vigyáznak rájuk. Drága és nagyon nehezen beszerezhető a pótalkatrész. (Amik helyett nem elég a pozitív kisugárzás :)) Illetve elég torkosak is. Tavaly például a lengyelek Nashornjának lett meghajtótengely törése. És náluk ráadásul modernebb donor motor és meghajtás van. Szerencsétlenségükre a holland hadsereg műszaki mentői még neki is vontatták egy fának, amitől teljesen kitört a jobb oldali meghajtókereke. A holland hadsereg rendes volt, mert ezek után vállalta a teljes javítást. Az a Nashorn eléggé elátkozott. Idén a másik oldali meghajtótengely tört el. De ezúttal megúszták a vontatást. :) Pár éve a műhely égett le, amiben építették. Onnan lángolva vontatták ki. Nem véletlenül nevezték el Főnixnek azóta. :) | |||||
KMT | Adatlap | 709550 | 2023. május 25. 12:41 | ||
Szabályszerűen 5 FAMO kellett egy Tiger I vontatásához, hogy ne deformálódjon az alvázuk a terheléstől. | |||||
Sennás | Adatlap | 709545 | 2023. május 25. 10:53 | ||
De ez papír Tigris:) Nagyon komoly videó amúgy. És 3 Famo(?) is volt. Ami nekem "zavaró" ok hogy 70-80éves technikák ezek már de hogy 3-5Km/h gyorsabban nem látni eggyetlen gépet se mozogni. Ha fel van újjítva meg 30Km rá van írva miért nem megy annyival? "Sisu"-t láttam most, T-55 játszotta a Párduct meg Citroen kisteherautó a Blitz-et de ott is minden 5Km/h mozgott. Mondom nekem kicsit ez kevés:( | |||||
Mekett | Adatlap | 709539 | 2023. május 25. 09:24 | ||
Brutális! Nem az volt a mondás, hogy a harctéren két Famo kellett egy Tigris mozgatásához? | |||||
atika | Adatlap | 709535 | 2023. május 25. 05:35 | ||
Nagyon dúúúrva..., ahogy a FAMO alászegett kormánnyal tolja a Tigrist, egyenesen! :) | |||||
G.D | Adatlap | 709527 | 2023. május 24. 23:04 | ||
G.D | Adatlap | 709526 | 2023. május 24. 22:56 | ||
[URL=https://www.youtube.com/watch?v=v4e0Uy2jFj4]Tiger I towed by huge Sdkfz 9 FAMO half-track at Militracks 2023 | |||||
medor | Adatlap | 708205 | 2023. április 21. 00:18 | ||
Sziasztok! Dioráma téma.Direkt nem a 'MÁSIK' topikba tettem... Az első 'áldozat' Leopard 2A4. Elbénázták. Minden információ a neten elérhető. pbs.twimg.com/media/Ft9AR_cX0AIjb_P pbs.twimg.com/media/Ft9AGwXWAAUZYNP | |||||
páncélos | Adatlap | 708069 | 2023. április 18. 07:27 | ||
Hosszú idejű tárolásba helyezett kocsiknál van rá szükség. Zárolt kocsikat úgy tudsz hosszú ideig pihentetni, hogy a kivételt követően is tudd használni, ha nem csak lezárod, de folyamatosan azonos hőmérsékleten tartod, figyelve a páratartalomra. A fém dolgok ne rozsdásodjanak, a konzerváláshoz használt zsír ne nedvesedjen és ne is száradjon ki, a gumi alkatrészek se menjenek tönkre...stb. | |||||
Mekett | Adatlap | 708061 | 2023. április 17. 23:10 | ||
Egy érdekes videó az oroszoknál letárolt harckocsikról: youtu.be/2PHUK6zkbpc Ami igazán érdekes benne, az a narrátor szerint TLGH-rendszernek nevezett csőhálózat, amit a járművek lövegén vezetnek be (mint egy katétert...), és ami a hőmérsékletet és páratartalmat hivatott szabályozni. Látható, hogy messze nem jutott minden járműnek ilyen, de ha nincs nevadai sivatag otthon, csinálni kell. | |||||
csosza | Adatlap | 707408 | 2023. április 2. 19:44 | ||
téglatesó | Adatlap | 707362 | 2023. április 2. 09:45 | ||
Bocs, a tankmuseumos meg a Csernobilos linkek helyesen: tankmuseum.ru/isu-152-k/ wwiiafterwwii.wordpress.com/2019/09/08/why-there-is-a-wwii-vehicle-at-chernobyl/ | |||||
téglatesó | Adatlap | 707361 | 2023. április 2. 09:41 | ||
Helló! A háború után épített ISU-152K-(M)-ből volt 3+1 tetőbúvónyílásos változat: www.primeportal.net/tanks/robert_de_craecker/isu-152m_152mm_ussr/index.php tankmuseum.ru/isu-152-k//URL] wwiiafterwwii.wordpress.com/2019/09/08/why-there-is-a-wwii-vehicle-at-chernobyl/ De ha ilyet akarsz, akkor a páncéltest oldalaira el kell készíteni a kiegészítő tárolórekeszeket is pl., hogy olyan gépet kapj, ami a valóságban is létezett. | |||||
csosza | Adatlap | 707343 | 2023. április 1. 18:34 | ||
"Tankos" Kollégák! A retro "Ogonyok" ISU-52-esnek a tetején 3 búvónyílás van. A neten én meg csak olyan fotókat találok, amin csak kettő. Létezett-e esetleg 3 búvónyílásos verzió? www.internetmodeler.com/2001/january/armor/ISU-152-4.JPG Vagy esetleg az ISU-122-es esetében? | |||||
Mekett | Adatlap | 706645 | 2023. március 16. 21:39 | ||
Itt egy jó videó, ami bemutatja a szovjet-orosz páncélosokban alkalmazott kétféle eltérő töltőautomatikát: www.youtube.com/watch | |||||
halaci | Adatlap | 705258 | 2023. február 14. 17:42 | ||
"Az Év Ergonómikus Munkahelye" díj várományosa. | |||||
Mekett | Adatlap | 705250 | 2023. február 14. 15:23 | ||
T-64 automata töltőrendszer feltöltése lőszerrel: youtube.com/shorts/8uWXl8Vdoe8 | |||||
Miggyuri | Adatlap | 704063 | 2023. január 10. 13:45 | ||
A makkettemen 203-as löveggel van. Amúgy azon is van az elején egy lezárt kör alakú tető és és oldalt a két nyílás. | |||||
romsitsa | Adatlap | 704058 | 2023. január 10. 12:06 | ||
A löveg a rajzon inkább 152 milis, a beömlő az orron a nagy kör, a bekeretezett nyílás (van egy párja a jobb oldalon) szerintem kiömlő. | |||||
Miggyuri | Adatlap | 704051 | 2023. január 10. 11:17 | ||
Köszönöm! T-35-ös alváz, B4-es, 203mm-es löveg. A motor a vezetőállás mellett van. | |||||
Freddy | Adatlap | 704048 | 2023. január 10. 10:57 | ||
Ez T-28 alapú cucc, nem? A motor levegőbeömlője lehet, keress képeket a T-28-ról. Azon hátul vannak ilyenek, de mivel az a nagy ágyú a hátsó részt elfoglalja, gondolom, előrébb rakták a motort. | |||||
Miggyuri | Adatlap | 704023 | 2023. január 9. 21:27 | ||
gaunt1 | Adatlap | 696478 | 2022. május 4. 17:14 | ||
Igazából a helyzet az, hogy ahogy fejlődik a technika, egy csomó korábban pótolhatatlannak hitt alkatrészt újra le lehet gyártani CNC gépeken. Persze nem olcsó, de már nem is az elérhetetlenül drága kategória. Pont Wheatcroft oldalán láttam pár hónapja, valami német járműnek (Panzer III? IV?) rendeltek vadi új fogaskerekeket meg egyéb alkatrészeket a sebességváltójába, 100%-ban megegyeznek az eredetiekkel, ráadásul az anyagminőség jobb. | |||||
spenot | Adatlap | 696462 | 2022. május 3. 22:28 | ||
A téma a Tiger I volt eredetileg, erre kérdeztem, hogy kié lesz a következő. De ezek szerint a Tiger II (B) lett a téma, amiből sztem több is maradt meg. A motor tényleg nehéz ügy. A briteknek a 131-es Tiger restaurálása során "elfüstölt" az eredeti motor, ha jól emlékszem a motorblokkban átégett a vékony anyag a hengerek között, de múzeumban még találtak egy másikat. A mi nem biztos, hogy örökké tart... | |||||
gaunt1 | Adatlap | 696459 | 2022. május 3. 20:49 | ||
Már van motorjuk :) Adnék két linket, először a svájciak weboldala: www.koenigstiger.ch/english/ Sajnos csak félévente frissítik, de legalább beszámolnak minden lényegesről ami történik. Itt pedig Wheatcroft facebook oldala: www.facebook.com/pages/category/Interest/The-Wheatcroft-Collection-2348619585363508/ Na itt aztán minden van. Viszonylag aktívak, érdemes heti 1-2 alkalommal ránézni. Amúgy pont 28.-án volt egy poszt amiben felújítás alatt álló Királytigris sebességváltókat mutattak be. Wheatcroft amúgy tök jó fej, olvassa a hozzászólásokat, és szokott válaszolni is, én is kérdezgettem már tőle ezt-azt :) | |||||
tyimosenko | Adatlap | 696458 | 2022. május 3. 20:20 | ||
Koszi, valoban svajci, meg lattam is anno, amikor szedtek szet. Motort szerintem ketseges, hogy talalnak eredetit az ujakhoz. |
Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
interestingengineering.com/military/hyundai-rotem-worlds-first-hydrogen-powered-tank
Azért merülnek fel bennem kérdések. De hi-tech, az biztos.