/ Fórumok /

Vörös szárnyak

A szojet gyártmányú harci repülőgépek makettezésével foglalkozó, "orosz megszállás"
alatti megszállottaknak, bármilyen méretarány kedvelőinek.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.
piratvitorla 708064 2023. április 18. 03:21
Válasz erre
A Tu-4 esetében mindent újra kellett tervezni, a fegyver rendszer is más, sőt még a felhasznált anyagok is.
Ez a "nem szerették, ezért nők vitték át" dolog kb a mese kategória. Annyi volt a baja, hogy a bonyolultsága (újabb motorok, túlnyomásos törzs, távirányított fegyverzet stb.) miatt nem a legmegbízhatóbb típusnak számított. Ennek ellenére a hajózók ugyanúgy szerették vagy éppen kevésbé, mint a többi típust...
piratvitorla 708063 2023. április 18. 03:16
Válasz erre
Szia
A DC-3 licenszét vették meg,illetve kb 20 darab kész gépet is. Azt továbbfejlesztették, így lett a Li-2.
halaci 708062 2023. április 18. 00:13
Válasz erre
Erre csak azt tudom mondani, hogy két különböző forrás két különböző változatban meséli ugyanazt a PR-sztorit, Monahan könyve szerint Hap Arnold ötlete volt és ő szervezte meg.
www.google.hu/books/edition/A_Few_Good_Women/HZ-asIH-Q_kC
Ami a lényeg:
- volt egy PR-stunt, amiből jó anekdotát lehetett csinálni és
- volt egy folyamatos, egyáltalán nem látványos feladat (a gépek átreptetése a gyárból a támaszpontokra az USA-n belül és később a tengeren túlra is), aminek semmi köze nem volt ahhoz, hogy ki melyik gépet szerette. Ha a légierő B-29-eseket rendelt, akkor azon kellett repülni. Az átrepülésekhez viszont akkor se lett volna elég pilóta, ha imádják a típust, ezért csinálták nők.
p-51 708045 2023. április 17. 18:22
Válasz erre
Kézikönyv az USAF-ról Gold Book 2003
Kézikönyv az USAF-ról Gold Book 2003

De volt, és Tibbets ötlete volt a megoldás.
Muzzy 708025 2023. április 17. 14:58
Válasz erre
Mekett offtopic válaszában írta már, hogy megvették a liszenszet.
Azért nevezték el Liszunovról, mert ő vezette azt a tervező részleget, amelyik metrikus rendszerbe ültette át a gépet.
Egyébként más volt a motorja és a futóműve.
Daala 708023 2023. április 17. 14:42
Válasz erre
A Li-2-est licencben gyártották, nem másolták, vagy rosszul tudom?
halaci 708019 2023. április 17. 11:40
Válasz erre
A női pilótáknak semmi köze nem volt ahhoz, hogy a férfiak szerették vagy nem szerették a típust. Egyszerűen ahogy nőtt a légierő, az átrepülésekhez nem volt elég férfi pilóta. Ezért létrehozták a Women's Auxiliary Ferrying Squadron-t (WAFS), vagyis a női kisegítő átrepülő százado(ka)t, majd ebből és a Women's Flying Training Detachment-ből (WFTD) összevonva a Women Airforce Service Pilots-ot (WASP).
A "nem szerették" sztorinak annyi alapja van, hogy a nehéz kezelhetőség miatti morgást megszüntetendő, az egyik Alamogordóba vitt géphez Arnold szervezett egy sajtós dzsemborit, amit utána a gépet kritizálók orra alá tudtak dörgölni.
doky3 708015 2023. április 17. 08:56
Válasz erre
A gépet látva előtört a nosztalgia: emlékszem annak idején a helyi papír írószer boltban lehetett maketteket is kapni Rengeteg KP, meg NDK-s azt hiszem Plasticart dobozzal volt tele a polc. Többek között a Be-6-os is.
Meg is vettem, összeraktam. Emlékeim szerint valami kemény kagylószerűen törő bakelitre hasonlító fehér és fekete műanyagból volt fröccsöntve. A kabin helyén semmi nem volt, csak a plexi, a törzs belseje teljesen üres. A faroklövész munkahelyének sem volt munkahelye, viszont függőlegesen mozgatható volt a két fekete rúd, ami a farokágyút volt hivatott ábrázoni. A matrica természetesen minimál volt, irdatlan hosszú talán piros vízvonal jelző csíkkal. A szokásos fekete 2 részből álló állványra lehetett feltűzni. Rég volt, tán igaz sem volt :)
Muzzy 708013 2023. április 17. 00:18
Válasz erre
A TU-4-es nem állítólag, hanem valóban a B-29 szolgai másolata, még a hamutartó is ugyan az. 3 gép került a szovjetekhez, de mivel japánnal meg nem támadási szerződésben voltak, internálták a B-29-esek személyzetét, aztán később megszervezték a "szökésüket" Kazahsztánból (teherautóval vitték őket Iránba. De sajnos egy újság megírta a sztorit, ezért Sztálin leállíttatta a "szökéseket" nem akart 44-ben nyitni egy második frontot Japánnal.

A szovjetek a B-29-es futóművét és motorját illetve annak hűtését tervezték át, A B-29-esek egyig gyerekbetegsége a motorok túlmelegedésre való hajlama volt, ezt a szovjetek megoldották.
A metrikus méretezés miatt nehezebb lett a Tu-4-es.
A B-29-es kifejlesztése többe került mint a Manhattan terv.
Nem szerették az ami pilóták ezért a tengerentúli bázisokra női pilóták vitték a gépeket, ezek után a férfiak nem mondhatták, hogy nem repülnek vele...

Egy szovjet pilóta visszaemlékezése szerint 56-ban már elindultak Kijevből Budapestet bombázni atombombával, de lefújták az akciót. Ha jól emlékszem a 04-es oldalszámú gép volt.
slaviamarksman 708012 2023. április 17. 00:00
Válasz erre
Kedves makettezők
Talán a Kun Miklós sorozatában említette is ezt a B-29 másolást . Ha nem onnan veszem , akkor rosszul emlékszek .
A háború végén 3 gép kényszer leszállt a szövetségesnél . Kémekként elfogták és börtönbe vigyáztak rájuk . A repcsiket lefoglalták ...idő telik ..
Valami felvonuláson az amerikai követ is ott volt . A szovjet hadsereg pedig parádézott . A 3 lefoglalt B-29 is szovjet felségjellel repült el az amcsi nagykövet felett kötelékbe ... Messziről pedig követte a 4. már másolat . Így tudatták , hogy lemásolták . De már elavultakká is váltak gyorsan mert jött a sugárhajtásos kor . ÁLLÍTÓLAG !
De az angolszászból metrikus méretezésűre alakítottra példa a szolnoki reptárba is ott van a DC-3 hasonmás Li-2

Szia kedves borisz . Írtam neked e.mailt . Boltolható ? Köszönöm a válaszodat .
Jó szerencsét ! Vörd písz . Lajos
borisz 708010 2023. április 16. 23:41
Válasz erre
Azt hiszem az Aranysasban volt, hogy a Tu-4-est az utolsó alátétig élő gépekről másolták szolgai módon.
Zoli 708007 2023. április 16. 22:57
Válasz erre
Nem hiszem, hogy szó szerint kell érteni a másolást, a Tu-160 még méretben is jelentősen eltér a B-1-estől, de attól még tagadhatatlan a hasonlóság. Gondolom csak az a különbség a Tu-4 és a többi másolás között, hogy az előbbihez kéznél volt a B-29, a többi esetében meg csak képek alapján saccoltak...
z
Mekett 708002 2023. április 16. 22:03
Válasz erre
Berijev Be-6 Madge emlékmű Murmanszknál
Berijev Be-6 Madge emlékmű Murmanszknál
Berijev MDR-10 háromnézeti rajza
Berijev MDR-10 háromnézeti rajza
Berijev Be-6 háromnézeti rajza
Berijev Be-6 háromnézeti rajza
Martin PBM Mariner háromnézeti rajza
Martin PBM Mariner háromnézeti rajza

Pár napja elérhető egy bemutatóvideó a legszebb ronda gépről, a Berijev Be-6-ról:
www.youtube.com/watch

Személyes tragédiám, hogy belenézek ilyenkor a kommentekbe, ahol mindig sorban ontják azt a sületlenséget, miszerint a Be-6 a Martin Mariner koppintása. Naná, "hiszen szovjet!"
Gondolom, a véleményalkotók nem terveztek még repülőgépet. Vagy bármit. Az alapelrendezésen kívül sok közös nincs bennük, elég lenne, ha némelyik szakértő összehasonlítaná a szárnyak formáját.
A Mariner és az ős MDR-10 szárnyának körvonala távolról még hasonlíthat is, de csak távolról, hunyorogva és szögmérő nélkül. A Be-6 esetében viszont már teljesen más, inkább a Tu-4-esére hasonlít felülnézetből (ami ekkor már létezett, és ami valóban a B-29 koppintása). Valószínű, hogy a Madge amúgy szerkezeti technológiát örökölt a B-29-től.
borisz 704962 2023. február 6. 22:19
Válasz erre
Sziasztok!

Befejeztem a minyós cikk írását, tessék tódulni!
makettinfo.hu/index.php

Biztos van bene pár gépelési és nyelvtani hiba, a megtalálók között baráti kézfogásokat sorsolok ki. ;)
Miggyuri 704935 2023. február 6. 07:31
Válasz erre
IMG_20230206_071702
IMG_20230206_071702

Helyhiány miatt eladóvá vált a képen látható Tu-95MS. Két légcsavarpár leválasztva a keretről és lefestve. Amúgy a készlet sértetlen, hiánytalan.
Ár: 26000 Ft+ posta a vásárló terhére.
Mekett 704535 2023. január 26. 21:45
Válasz erre
Je-152-1
Je-152-1
A Je-166 és a program pilótái, illetve Mikojan
A Je-166 és a program pilótái, illetve Mikojan
Összehasonlításhoz itt egy Mig-21
Összehasonlításhoz itt egy Mig-21

Itt a nehéz Migekről szóló cikk második, befejező része:
modernwartech.blog.hu/2023/01/20/kiserleti_mig_nehez_elfogovadaszok_2_2_resz

A külső forma csalóka, de a képeket megnézve látszik, valójában mennyivel nagyobbak voltak ezek a gépek, mint a mezei Mig-21-ek.
Mekett 704501 2023. január 25. 21:24
Válasz erre
Globus INK
Globus INK
Globus INK
Globus INK
Globus INK
Globus INK
Globus INK
Globus INK

Bár nem szárnyas repülőeszközökhöz készült, de technikatörténeti érdekesség - nem mellesleg csodálatos szerkezet - a Globus INK űrnavigációs készülék. Ez egy analóg számítógép a 60-as évekből, ami a szovjet űrrepüléseket segítette.

www.righto.com/2023/01/inside-globus-ink-mechanical-navigation.html
Mekett 704035 2023. január 10. 00:20
Válasz erre
Mikojan-Gurjevics Je-152M
Mikojan-Gurjevics Je-152M

Új cikk jelent meg az Élenjáró Haditechnika oldalon "Kísérleti MiG nehéz elfogóvadászok" címmel:
modernwartech.blog.hu/2023/01/06/kiserleti_mig_nehezvadaszok
Muzzy 702840 2022. december 3. 15:58
Válasz erre
A14 szürke alapozót kaptak mind az aknák, mind a futószárak.
A gunze 308-ast szoktam használni. Egyes orosz makettezők az US neutral gray-t használják simán.
A keréktárcsa zöldben is előfordult.
sys 702833 2022. december 3. 14:47
Válasz erre
Sziasztok! A második világhábrús gépek futóaknájának színe megegyezett az alsó színnel? Ha nem, akkor milyen színt kapott? A futószárak natúr fémszínűek, vagy ezek is kaptak festést (milyen színt?)? Előre is kösz a válaszokat!
piratvitorla 701868 2022. november 4. 13:14
Válasz erre
Szia!
Alapban a szovjetek. Néhányat eladtak/bérbe adtak még ide-oda, szó szerint néhányat...
Mekett 701863 2022. november 4. 12:51
Válasz erre
A Wikipedia angol nyelvű szócikke szerint az alábbi országok üzemeltették:
- Srí Lanka
- Szingapúr
- Szovjetunió
- Egyesült Arab Emirátusok
A lista szerint ezek közül csak a szovjeteknél használta a légierő.

en.wikipedia.org/wiki/Antonov_An-8
sanyi 701857 2022. november 4. 10:12
Válasz erre
Sziasztok!
Az An-8 Camp repülőt csak a szovjet légierő használta? Próbáltam keresni más légierőket, de nem találtam semmit.
Előre is köszi!
Üdv
Sanyi
Miggyuri 700179 2022. szeptember 10. 19:27
Válasz erre
Keresem 1/72-ben Tu-134-es átlátszó orrkúpját.
Varjúbácsi 700151 2022. szeptember 9. 11:17
Válasz erre
Peti!
A Zvezda makett nagyon szép, minimális belső feljavítással teljesen jó. Ráadásul az ára kb.10000.-Ft, szemben a Tamiya közel 20000.-Ft-os árával.
A Zvezda beszerzésében tudok segíteni.
Vadász 700146 2022. szeptember 9. 05:09
Válasz erre
Prop!

Még egyiket sem építettem, tehát a véleményem csak részben mérvadó. Egyenlőre csak az Accurete régi együléssein vagyok túl.
Ez két, illettve három eltárő alváltozat. A Tamiya az IL-2m3 alváltozatot adta ki, a szárny alján szimetrikus hüvelykivetőkkel ami hibás. Kellemetlen hiba, de javítható. A Tamiya makettek építhetősége maga a legenda.
A Zvezda ezt az alváltozatott nem adta ki (szerintem hamarosan számíthatunk rá), hanem csak a 1941-es késői együlésest fém szárnyakkal és az korai kétüléses IL-2m változatot egyenes fa szárnnyal. Az IL-2m3 -nál jelentek meg a hátranyílazott szárnyak. A két kiadás eltérő fa-fém szárnyaknak köszönhetően megépíthető az együléses fa és a kétülléses fém szárnyakkal is. Az építése biztos macerásabb, mint a Tamiyá-é, bár nagyon dicsérik, és jelenleg a Zvezda készletei a legpontosabbak. Cserébe érdekesebb alváltozatod lehet. Tehát inkább döntsd el, hogy milyen festéssel szeretnéd. Itt érdemes nézelődni: massimotessitori.altervista.org/sovietwarplanes/pages/il-2/il-2.htm
Propellerfanatic 700144 2022. szeptember 8. 21:35
Válasz erre
Sziasztok!
A hozzáértők véleményére lennék kíváncsi, hogy 48-ban az IL-2 Sturmovik Tamiya, vagy Zvezda makett a jobb, építhetőbb?
Köszi
ssanyi 698464 2022. július 16. 10:36
Válasz erre
Üdv!

Szerintem ezen az oldalon keress az adott típusra,időszakra, akar gyárra is.
massimotessitori.altervista.org/sovietwarplanes/pages/index.html
pmheros 698463 2022. július 16. 10:11
Válasz erre
Már előtte is. 1930 -tól datálódik az A-14 megjelenése.

Úgy határozzák meg hogy "general color for interiors" és persze "Typical use". (Én is google fordítóval dolgozom). Többet írni konkrét gép esetében talán lehetne.

Archív fotókat kezdj el gyűjteni, rendszerezni, nézegetni, mert van hogy előrébb leszel vele mint a maketted festési utasításával.

Üdv.: pmheros
sys 698457 2022. július 15. 22:00
Válasz erre
Sziasztok!
A 2. világháborúban minden időszakban és géptípusnál az A-14 Interior Steel Grey színt használták a kabinban? A futóaknák, futószárak, kerékagyak milyen színt viseltek ha egyáltalán festették őket? A segítséget előre is köszönöm!
sanyi 697767 2022. június 17. 11:27
Válasz erre
Sziasztok!

Még régebben kértem a segítségeteket Szu-25TK/Szu-39 ügyében, hogy mi van vele, rendszeresítették-e és esetleg exportálták-e - olvasni lehetett, hogy Etiópiában repül . Akkor olyan választ kaptam ,hogy csak pár példányban rendszeresítették az oroszok. Nem is firtattam a dolgot, elfogadtam a választ, meg is köszöntem.
Tegnap véletlenül találtam egy képet, aztán már tudatosan rákerestem és tényleg van legalább egy példány, amit az etiópoknak adtak!
www.google.hu/search
A 2202 oldalszámú UB-ról már volt fotó korábban is, de végre a TK-ról is kiderült, hogy tényleg létezik.
Tudom, hogy nem csak én vagyok oda a "Nomegasztáni" légierőkért, ezért remélem, más is tudja hasznosítani és esetleg további képet találni.

Üdv
Sanyi
Miggyuri 697384 2022. június 5. 09:02
Válasz erre
Keresek "ácsorgó" ejtőernyős alakokat 1/72-ben, a Zvezda Pe-8ON készletéből. Ha valakinél feleslegben van, kérem jelezze!
milesChristi 697323 2022. június 1. 21:59
Válasz erre
Ez pedig egy régebbi cseh videó a repülés előtti ellenőrzésről:www.youtube.com/watch
milesChristi 697320 2022. június 1. 21:12
Válasz erre
Hát, ezek inkább forgószárnyak, de az egyik legjobb bemutató, amit valaha láttam.
www.youtube.com/watch
Sennás 697230 2022. május 28. 19:57
Válasz erre
youtu.be/3bLe9yEG8X4

Mozog a Mrija!
Matthias 696319 2022. április 28. 19:12
Válasz erre
Zali 696256 2022. április 26. 20:11
Válasz erre
Üdv.

https://ruslet.webnode.cz/

Technika-repüléstechnika-suchoj po
Matthias 696248 2022. április 26. 15:37
Válasz erre
Sziasztok! Tudna valaki abban segíteni, hogy a Szu-24M-knél mi határozza meg azt, hogy a szárnytövön lévő fegyverfüggesztő csomópontnál van-e áramlásterelő lap, vagy nincs! Hol lehetne esetleg ennek utánanézni?
Vadász 694796 2022. március 19. 20:14
Válasz erre
KarBal 694793 2022. március 19. 20:04
Válasz erre
Sziasztok!
Lehet tudni arról, hogy a Magyarországon állomásozó szovjet légierő milyen harci repülőgépekkel bírt? Különösen a 40-es, 50-es, 60-as években. Én az intereten semmit sem találtam erről sajnos.
f2d 694508 2022. március 14. 19:17
Válasz erre
Su-25SM Frogfoot
Su-25SM Frogfoot
Su-25SM Frogfoot_01
Su-25SM Frogfoot_01
Su-25SM Frogfoot_02
Su-25SM Frogfoot_02

MANPADS találat után még visszatért a bázisra.
sztriki 693831 2022. március 3. 10:59
Válasz erre
Van esetleg valakinek Trumpeter Mi-24 keszlete, amibol megmaradt a cseh tigriscsikos gep matricalapja, vagy meg nem hasznalta fel? Most, hogy a Zvezda kijott az 1/48-as geppel szeretnem megcsinalni ezt a valtozatot, van egy ceg, aki maszkokat is gyart, de matricat senki. Ha valaki be tudna nagy felbontasban scannelni a matricalapot, nagyon megkoszonnem, hatha at tudom meretezni, vektorizalni es hazilag megcsinalni 1/48-ban.
borisz 689093 2021. október 4. 11:21
Válasz erre
www.britmodeller.com/forums/index.php

Ezek komplett elmebetegek.
Szerintük a MiG-23BN és a MiG-27 is vadászok, és én vagyok a hülye, hogy szerintem nem.
sanyi 687817 2021. augusztus 16. 18:10
Válasz erre
Sziasztok!
A Zvezda 1/72-es Szu-30SM makettjéből mekkora munka lenne egy MKM maláj vagy MKA algériai változatot építeni? Nézelődtem már a neten, de nem túl tiszta a kép...
Előre is köszi!
Üdv
Sanyi
Gabusch 687413 2021. július 30. 15:02
Válasz erre
Pedig a gondolkodásmód tök jogos. Minden fejlődik, változik. Lesz, ami megy és lesz, ami marad.

Például az ágyúk megjelenése előtt szép, magas tornyokat építettek, mert egy mangonel, avagy trebuchet azért korlátozottan tudott kárt tenni bennük, ha megfelelő helyre építették. Az ágyúk ellen kezdetben mindenféle bástyákkal védekeztek, majd jöttek a gyakorlatilag földbe épített erődök, mint pl. a komáromi. Aztán mire az készen lett, megjelentek azok az ostrommozsarak, amelyek ellen ezek sem igazán voltak hatásosak.

Az is kérdéses, hogy a jövő esetleges háborúit a nagyok hogyan akarják - ha egyáltalán - lejátszani. Egy kínai-orosz meccs a közös határok miatt még belefér a hagyományos keretekbe, de az USA-val szemben ez már hagyományos eszközök tekintetében alighanem kevésbé játszik.
De legszerényebb véleményem szerint nem is a mostani fegyverarzenál döntene, hanem a hekkerek.
Freddy 687406 2021. július 30. 11:51
Válasz erre
Ezt a fajta gondolkodást sose értettem, hogy majd a helikopter szétlövi. Mindent szétlő valami, főleg elméletben, de attól még de nem játszhatod a kő-papír-olló játékot csak papírral és ollóval.

Hogy a rakéták mennyire váltják ki a bombázókat, azt a meccset is lejátszottuk már 1965-ben- van, amiben kiváltják, van, amiben nem. A drónokra is szükség van, igen, de itt meg bejön az is, hogy a Júdea Népe Front nem tudja lelőni a repülőt se, a Kínai Népköztársaság meg a drón irányítását is tudja zavarni, és még örülhetnek, ha nem egyenesen átvenni.
Gabusch 687399 2021. július 30. 01:43
Válasz erre
Lásd még azt a - nem tudom, mennyire korrekt - megállapítást, hogy a MiG-29 egy baromi jó gép légiharcban, csak mire észrevenné az ellenfelét, az már kilőtt rá egy rahedli rakétát, mert az elektronikája sokkal fejlettebb és sokkal messzebb lát. Ennek okán semmi szüksége arra, hogy légiharc képességében jobb legyen az orosz gépnél.

Én jelenleg azt látom, hogy baromi gyorsan változik a világ. Ebből adódóan nem mernék semmilyen jóslatokba bocsátkozni. Pár éve azt sem tudtuk, mi az a drón, valamint 20+ éve a fizetésem negyedébe került egy betárcsázós internet előfizetés, ami most tetszőleges telefonhoz jár, sokszoros sebességgel.

Tudom ajánlani a régmúlt érdekességeit, ha már a jelen jetjei unalmasak, mint mondjuk Lohner repölőcsónakok az I. VH-ból. Tekintve, hogy nem biztos hogy lesz valami sokkal érdekesebb kinézetű újdonság a közeli jövőben. ;)
Gabusch 687398 2021. július 30. 01:20
Válasz erre
Szia!

A nagy kérdés az, hogy kell-e egyáltalán légiharc, avagy az egy gép árából legyártott mondjuk 2-300 drón szépen elintéz majd mindent? Akár úgy is, hogy az ellenük felküldött repgépet szépen elkerülik a francba, mert a megfelelő égi technika már azt is látja, amikor a pilóta letette a kávéscsészéjét felszállás előtt?

Én elég öreg vagyok - beléptem a hatvanadikba. Anno dacu nekünk még volt honvédelmi oktatás a középsuliban. Az azt tartó ales már akkor megkérdőjelezte (hetvenes/nyolcvanas évek fordulója!) a harckocsik használhatóságát, mert szerinte pár helikopterrel a domb mögül elég rendesen leküzdhetőek voltak.

A kérdés az, hogy milyen lesz a jövő háborúja? Pl. ha jól tudom, akkor a II. VH-ban az infrastruktúra leküzdésére a szőnyegbombázás volt a legmegfelelőbb eszköz. 30-40 évvel ezelőtt már voltak megfelelően irányított bombák is. Most meg egy számítógépes vírussal, ügyes hackertámadással szétbarmolják az ellenséges ország mondjuk elektromos hálózatát és másnapra kitör a forradalom, mert leállt a fészbúk, meg a tiktok, plusz még marha sötét is van. :)
medor 687397 2021. július 30. 00:56
Válasz erre
Szia!
Szerintem egy ember irányította drónnak korlátozottak a képességei.
Bombázásra alkalmasak de egy légiharcban alkalmatlan még jelenleg.
Talán soha nem is lesz jó.Az emberi agy sokkal gyorsabban dolgozik
ahhoz képest,mint ahogy a drón megkapja a parancsokat az irányítójától.
Másodpercek dönthetnek.Egy előnye a drónoknak a 'G' határ.
Ha a drón szerkezete kibírja azt amit az ellenséges pilóta szervezete,
esetleg repülője már nem,akkor esetleg... De ez még a jövő.
Mint az is,hogy a mesterséges intelligencia vívja majd a harcot ember,esetleg később egymás ellen is.
Az emberi agy ~40W-ot fogyaszt maximális kihasználtság közelében.
Egy olyan számítógép ami csak a TÖREDÉKÉT tudja ennek a számítási értéknek sokezer Wattot fogyaszt jelenleg.
A mi életünkben szerintem még nem lesz ember és gép elleni légiharc.
Ez lehet a jövő de kétlem,hogy jelenleg ez motíválná a mérnököket.
Főleg nem az oroszokat akikből kiindult az egész beszélgetés.
(Nevezhetem annak vita helyett ugye?)
Gabusch 687396 2021. július 30. 00:09
Válasz erre
Az interkontinentális rakéták korában (ami vagy 50-60 éve tart) egyáltalán van értelme mindenféle repülőgépekbe ölni a pénzt? Persze, a rakéták, meg a drónok is levadászhatók, de tetszőleges repülőgép talán sokkal inkább - és azokhoz ki kell képezni az elveszett személyzetet is, míg a rakéták és drónok esetében erre nem annyira van szükség
És ez kb. a II. VH óta tudható.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.