<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
p-51 | Adatlap | 720452 | 2024. február 11. 21:24 | ![]() | |||||||||
Miggyuri | Adatlap | 719690 | 2024. január 29. 19:57 | ![]() | |||||||||
Hali Urak! Keresek 1/72-es, I-153-ra korai vörös csillag matricát. A csillag közepén egy vékony fekete karika van. | |||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 719181 | 2024. január 22. 10:28 | ![]() | |||||||||
Miggyuri | Adatlap | 719180 | 2024. január 22. 10:20 | ![]() | |||||||||
Miggyuri | Adatlap | 719179 | 2024. január 22. 10:19 | ![]() | |||||||||
Kérdés: mi ez, amit odaakasztottak a TB-3 szárnya alá? | |||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 708697 | 2023. május 2. 00:00 | ![]() | |||||||||
Újra, a link gomb nélkül, hátha másolva működik. https://www.facebook.com/BladyAljzayrNhbhaWnhbAllyYhbha/videos/779141173642884 | |||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 708696 | 2023. május 1. 23:59 | ![]() | |||||||||
Nem tudom, passzol-e ide - mivel nem vagyok a téma szakértője, de szerintem orosz gépek . Algériai légierő. https://www.facebook.com/BladyAljzayrNhbhaWnhbAllyYhbha/videos/779141173642884 | |||||||||||||
p-51 | Adatlap | 708233 | 2023. április 21. 18:53 | ![]() | |||||||||
De én nem arról beszéltem, hogy Te mit látsz évtizedek távlatából, összehasonlítasi alappal, hanem hogy az adott gépek pilótái hogyan élték meg. Arnoldot meg Tibbets-t nem az érdekelte, hogy 20 év múlva mit írnak a történeszek, hanem abban a pillanatban kellett úgy üzemeltetni a technikát, hogy a morál ne sérüljön. | |||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 708214 | 2023. április 21. 11:53 | ![]() | |||||||||
Magas baleseti statisztika... Na ez az amit óvatosan kell kezelni. Az özvegycsinálónak csúfolt F-104-esre ráhúztak milyen sz@r volt. A legrosszabb a német statisztika volt, de az se volt rosszabb, mint pl. a kortárs Mirage III vagy MiG-21 esetében. A többi üzemeltetőnél pedig gyakran sokkal jobb volt a helyzet. Az a baj, hogy nem lehet normálisan látni, mert ahhoz több tucatnyi másik statisztikával kéne összevetni... | |||||||||||||
Freddy | Adatlap | 708182 | 2023. április 20. 12:29 | ![]() | |||||||||
,,Egy szovjet pilóta visszaemlékezése szerint 56-ban már elindultak Kijevből Budapestet bombázni atombombával, de lefújták az akciót. Ha jól emlékszem a 04-es oldalszámú gép volt." Valóban tervezték Budapestet bombázni 1956-ban, de természetesen nem atombombával. A makacsul ellenálló Corvin-köz környékét tervezték letarolni 2. vh-s szőnyegbombázás-stílusban. De még mielőtt a repülők odaértek volna, a Corvin-közi ellenállás megszűnt. | |||||||||||||
p-51 | Adatlap | 708066 | 2023. április 18. 06:06 | ![]() | |||||||||
Nyilván így is úgy is nők vitték volna a tamaszpontokra, de erre rá lehetett epíteni egy PR fogást, amitől azért jobban mentek a dolgok. | |||||||||||||
p-51 | Adatlap | 708065 | 2023. április 18. 06:01 | ![]() | |||||||||
Persze, de azért volt pár géptípus a történelemben, aminek kegyetlen rossz híre volt, útálták a pilóták, és magas baleseti statisztikájuk volt. Abban, hogy a 29-esről ez a kép ne alakuljon ki, segített a PR. És akkor már tenyleges, mérhető hatása lett, tehát a helyzetből több lett kihozva, mint hogy: ezt vettük, ezen fogtok repülni... | |||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 708064 | 2023. április 18. 03:21 | ![]() | |||||||||
A Tu-4 esetében mindent újra kellett tervezni, a fegyver rendszer is más, sőt még a felhasznált anyagok is. Ez a "nem szerették, ezért nők vitték át" dolog kb a mese kategória. Annyi volt a baja, hogy a bonyolultsága (újabb motorok, túlnyomásos törzs, távirányított fegyverzet stb.) miatt nem a legmegbízhatóbb típusnak számított. Ennek ellenére a hajózók ugyanúgy szerették vagy éppen kevésbé, mint a többi típust... | |||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 708063 | 2023. április 18. 03:16 | ![]() | |||||||||
Szia A DC-3 licenszét vették meg,illetve kb 20 darab kész gépet is. Azt továbbfejlesztették, így lett a Li-2. | |||||||||||||
halaci | Adatlap | 708062 | 2023. április 18. 00:13 | ![]() | |||||||||
Erre csak azt tudom mondani, hogy két különböző forrás két különböző változatban meséli ugyanazt a PR-sztorit, Monahan könyve szerint Hap Arnold ötlete volt és ő szervezte meg. www.google.hu/books/edition/A_Few_Good_Women/HZ-asIH-Q_kC Ami a lényeg: - volt egy PR-stunt, amiből jó anekdotát lehetett csinálni és - volt egy folyamatos, egyáltalán nem látványos feladat (a gépek átreptetése a gyárból a támaszpontokra az USA-n belül és később a tengeren túlra is), aminek semmi köze nem volt ahhoz, hogy ki melyik gépet szerette. Ha a légierő B-29-eseket rendelt, akkor azon kellett repülni. Az átrepülésekhez viszont akkor se lett volna elég pilóta, ha imádják a típust, ezért csinálták nők. | |||||||||||||
p-51 | Adatlap | 708045 | 2023. április 17. 18:22 | ![]() | |||||||||
De volt, és Tibbets ötlete volt a megoldás. | |||||||||||||
Muzzy | Adatlap | 708025 | 2023. április 17. 14:58 | ![]() | |||||||||
Mekett offtopic válaszában írta már, hogy megvették a liszenszet. Azért nevezték el Liszunovról, mert ő vezette azt a tervező részleget, amelyik metrikus rendszerbe ültette át a gépet. Egyébként más volt a motorja és a futóműve. | |||||||||||||
Daala | Adatlap | 708023 | 2023. április 17. 14:42 | ![]() | |||||||||
A Li-2-est licencben gyártották, nem másolták, vagy rosszul tudom? | |||||||||||||
halaci | Adatlap | 708019 | 2023. április 17. 11:40 | ![]() | |||||||||
A női pilótáknak semmi köze nem volt ahhoz, hogy a férfiak szerették vagy nem szerették a típust. Egyszerűen ahogy nőtt a légierő, az átrepülésekhez nem volt elég férfi pilóta. Ezért létrehozták a Women's Auxiliary Ferrying Squadron-t (WAFS), vagyis a női kisegítő átrepülő százado(ka)t, majd ebből és a Women's Flying Training Detachment-ből (WFTD) összevonva a Women Airforce Service Pilots-ot (WASP). A "nem szerették" sztorinak annyi alapja van, hogy a nehéz kezelhetőség miatti morgást megszüntetendő, az egyik Alamogordóba vitt géphez Arnold szervezett egy sajtós dzsemborit, amit utána a gépet kritizálók orra alá tudtak dörgölni. | |||||||||||||
doky3 | Adatlap | 708015 | 2023. április 17. 08:56 | ![]() | |||||||||
A gépet látva előtört a nosztalgia: emlékszem annak idején a helyi papír írószer boltban lehetett maketteket is kapni Rengeteg KP, meg NDK-s azt hiszem Plasticart dobozzal volt tele a polc. Többek között a Be-6-os is. Meg is vettem, összeraktam. Emlékeim szerint valami kemény kagylószerűen törő bakelitre hasonlító fehér és fekete műanyagból volt fröccsöntve. A kabin helyén semmi nem volt, csak a plexi, a törzs belseje teljesen üres. A faroklövész munkahelyének sem volt munkahelye, viszont függőlegesen mozgatható volt a két fekete rúd, ami a farokágyút volt hivatott ábrázoni. A matrica természetesen minimál volt, irdatlan hosszú talán piros vízvonal jelző csíkkal. A szokásos fekete 2 részből álló állványra lehetett feltűzni. Rég volt, tán igaz sem volt :) | |||||||||||||
Muzzy | Adatlap | 708013 | 2023. április 17. 00:18 | ![]() | |||||||||
A TU-4-es nem állítólag, hanem valóban a B-29 szolgai másolata, még a hamutartó is ugyan az. 3 gép került a szovjetekhez, de mivel japánnal meg nem támadási szerződésben voltak, internálták a B-29-esek személyzetét, aztán később megszervezték a "szökésüket" Kazahsztánból (teherautóval vitték őket Iránba. De sajnos egy újság megírta a sztorit, ezért Sztálin leállíttatta a "szökéseket" nem akart 44-ben nyitni egy második frontot Japánnal. A szovjetek a B-29-es futóművét és motorját illetve annak hűtését tervezték át, A B-29-esek egyig gyerekbetegsége a motorok túlmelegedésre való hajlama volt, ezt a szovjetek megoldották. A metrikus méretezés miatt nehezebb lett a Tu-4-es. A B-29-es kifejlesztése többe került mint a Manhattan terv. Nem szerették az ami pilóták ezért a tengerentúli bázisokra női pilóták vitték a gépeket, ezek után a férfiak nem mondhatták, hogy nem repülnek vele... Egy szovjet pilóta visszaemlékezése szerint 56-ban már elindultak Kijevből Budapestet bombázni atombombával, de lefújták az akciót. Ha jól emlékszem a 04-es oldalszámú gép volt. | |||||||||||||
slaviamarksman | Adatlap | 708012 | 2023. április 17. 00:00 | ![]() | |||||||||
Kedves makettezők Talán a Kun Miklós sorozatában említette is ezt a B-29 másolást . Ha nem onnan veszem , akkor rosszul emlékszek . A háború végén 3 gép kényszer leszállt a szövetségesnél . Kémekként elfogták és börtönbe vigyáztak rájuk . A repcsiket lefoglalták ...idő telik .. Valami felvonuláson az amerikai követ is ott volt . A szovjet hadsereg pedig parádézott . A 3 lefoglalt B-29 is szovjet felségjellel repült el az amcsi nagykövet felett kötelékbe ... Messziről pedig követte a 4. már másolat . Így tudatták , hogy lemásolták . De már elavultakká is váltak gyorsan mert jött a sugárhajtásos kor . ÁLLÍTÓLAG ! De az angolszászból metrikus méretezésűre alakítottra példa a szolnoki reptárba is ott van a DC-3 hasonmás Li-2 Szia kedves borisz . Írtam neked e.mailt . Boltolható ? Köszönöm a válaszodat . Jó szerencsét ! Vörd písz . Lajos | |||||||||||||
borisz | Adatlap | 708010 | 2023. április 16. 23:41 | ![]() | |||||||||
Azt hiszem az Aranysasban volt, hogy a Tu-4-est az utolsó alátétig élő gépekről másolták szolgai módon. | |||||||||||||
Zoli | Adatlap | 708007 | 2023. április 16. 22:57 | ![]() | |||||||||
Nem hiszem, hogy szó szerint kell érteni a másolást, a Tu-160 még méretben is jelentősen eltér a B-1-estől, de attól még tagadhatatlan a hasonlóság. Gondolom csak az a különbség a Tu-4 és a többi másolás között, hogy az előbbihez kéznél volt a B-29, a többi esetében meg csak képek alapján saccoltak... z | |||||||||||||
Mekett | Adatlap | 708002 | 2023. április 16. 22:03 | ![]() | |||||||||
Pár napja elérhető egy bemutatóvideó a legszebb ronda gépről, a Berijev Be-6-ról: www.youtube.com/watch Személyes tragédiám, hogy belenézek ilyenkor a kommentekbe, ahol mindig sorban ontják azt a sületlenséget, miszerint a Be-6 a Martin Mariner koppintása. Naná, "hiszen szovjet!" Gondolom, a véleményalkotók nem terveztek még repülőgépet. Vagy bármit. Az alapelrendezésen kívül sok közös nincs bennük, elég lenne, ha némelyik szakértő összehasonlítaná a szárnyak formáját. A Mariner és az ős MDR-10 szárnyának körvonala távolról még hasonlíthat is, de csak távolról, hunyorogva és szögmérő nélkül. A Be-6 esetében viszont már teljesen más, inkább a Tu-4-esére hasonlít felülnézetből (ami ekkor már létezett, és ami valóban a B-29 koppintása). Valószínű, hogy a Madge amúgy szerkezeti technológiát örökölt a B-29-től. | |||||||||||||
borisz | Adatlap | 704962 | 2023. február 6. 22:19 | ![]() | |||||||||
Sziasztok! Befejeztem a minyós cikk írását, tessék tódulni! makettinfo.hu/index.php Biztos van bene pár gépelési és nyelvtani hiba, a megtalálók között baráti kézfogásokat sorsolok ki. ;) | |||||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 704935 | 2023. február 6. 07:31 | ![]() | |||||||||
Mekett | Adatlap | 704535 | 2023. január 26. 21:45 | ![]() | |||||||||
Itt a nehéz Migekről szóló cikk második, befejező része: modernwartech.blog.hu/2023/01/20/kiserleti_mig_nehez_elfogovadaszok_2_2_resz A külső forma csalóka, de a képeket megnézve látszik, valójában mennyivel nagyobbak voltak ezek a gépek, mint a mezei Mig-21-ek. | |||||||||||||
Mekett | Adatlap | 704501 | 2023. január 25. 21:24 | ![]() | |||||||||
Bár nem szárnyas repülőeszközökhöz készült, de technikatörténeti érdekesség - nem mellesleg csodálatos szerkezet - a Globus INK űrnavigációs készülék. Ez egy analóg számítógép a 60-as évekből, ami a szovjet űrrepüléseket segítette. www.righto.com/2023/01/inside-globus-ink-mechanical-navigation.html | |||||||||||||
Mekett | Adatlap | 704035 | 2023. január 10. 00:20 | ![]() | |||||||||
Új cikk jelent meg az Élenjáró Haditechnika oldalon "Kísérleti MiG nehéz elfogóvadászok" címmel: modernwartech.blog.hu/2023/01/06/kiserleti_mig_nehezvadaszok | |||||||||||||
Muzzy | Adatlap | 702840 | 2022. december 3. 15:58 | ![]() | |||||||||
A14 szürke alapozót kaptak mind az aknák, mind a futószárak. A gunze 308-ast szoktam használni. Egyes orosz makettezők az US neutral gray-t használják simán. A keréktárcsa zöldben is előfordult. | |||||||||||||
sys | Adatlap | 702833 | 2022. december 3. 14:47 | ![]() | |||||||||
Sziasztok! A második világhábrús gépek futóaknájának színe megegyezett az alsó színnel? Ha nem, akkor milyen színt kapott? A futószárak natúr fémszínűek, vagy ezek is kaptak festést (milyen színt?)? Előre is kösz a válaszokat! | |||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 701868 | 2022. november 4. 13:14 | ![]() | |||||||||
Szia! Alapban a szovjetek. Néhányat eladtak/bérbe adtak még ide-oda, szó szerint néhányat... | |||||||||||||
Mekett | Adatlap | 701863 | 2022. november 4. 12:51 | ![]() | |||||||||
A Wikipedia angol nyelvű szócikke szerint az alábbi országok üzemeltették: - Srí Lanka - Szingapúr - Szovjetunió - Egyesült Arab Emirátusok A lista szerint ezek közül csak a szovjeteknél használta a légierő. en.wikipedia.org/wiki/Antonov_An-8 | |||||||||||||
sanyi | Adatlap | 701857 | 2022. november 4. 10:12 | ![]() | |||||||||
Sziasztok! Az An-8 Camp repülőt csak a szovjet légierő használta? Próbáltam keresni más légierőket, de nem találtam semmit. Előre is köszi! Üdv Sanyi | |||||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 700179 | 2022. szeptember 10. 19:27 | ![]() | |||||||||
Keresem 1/72-ben Tu-134-es átlátszó orrkúpját. | |||||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 700151 | 2022. szeptember 9. 11:17 | ![]() | |||||||||
Peti! A Zvezda makett nagyon szép, minimális belső feljavítással teljesen jó. Ráadásul az ára kb.10000.-Ft, szemben a Tamiya közel 20000.-Ft-os árával. A Zvezda beszerzésében tudok segíteni. | |||||||||||||
Vadász | Adatlap | 700146 | 2022. szeptember 9. 05:09 | ![]() | |||||||||
Prop! Még egyiket sem építettem, tehát a véleményem csak részben mérvadó. Egyenlőre csak az Accurete régi együléssein vagyok túl. Ez két, illettve három eltárő alváltozat. A Tamiya az IL-2m3 alváltozatot adta ki, a szárny alján szimetrikus hüvelykivetőkkel ami hibás. Kellemetlen hiba, de javítható. A Tamiya makettek építhetősége maga a legenda. A Zvezda ezt az alváltozatott nem adta ki (szerintem hamarosan számíthatunk rá), hanem csak a 1941-es késői együlésest fém szárnyakkal és az korai kétüléses IL-2m változatot egyenes fa szárnnyal. Az IL-2m3 -nál jelentek meg a hátranyílazott szárnyak. A két kiadás eltérő fa-fém szárnyaknak köszönhetően megépíthető az együléses fa és a kétülléses fém szárnyakkal is. Az építése biztos macerásabb, mint a Tamiyá-é, bár nagyon dicsérik, és jelenleg a Zvezda készletei a legpontosabbak. Cserébe érdekesebb alváltozatod lehet. Tehát inkább döntsd el, hogy milyen festéssel szeretnéd. Itt érdemes nézelődni: massimotessitori.altervista.org/sovietwarplanes/pages/il-2/il-2.htm | |||||||||||||
Propellerfanatic | Adatlap | 700144 | 2022. szeptember 8. 21:35 | ![]() | |||||||||
Sziasztok! A hozzáértők véleményére lennék kíváncsi, hogy 48-ban az IL-2 Sturmovik Tamiya, vagy Zvezda makett a jobb, építhetőbb? Köszi | |||||||||||||
ssanyi | Adatlap | 698464 | 2022. július 16. 10:36 | ![]() | |||||||||
Üdv! Szerintem ezen az oldalon keress az adott típusra,időszakra, akar gyárra is. massimotessitori.altervista.org/sovietwarplanes/pages/index.html | |||||||||||||
pmheros | Adatlap | 698463 | 2022. július 16. 10:11 | ![]() | |||||||||
Már előtte is. 1930 -tól datálódik az A-14 megjelenése. Úgy határozzák meg hogy "general color for interiors" és persze "Typical use". (Én is google fordítóval dolgozom). Többet írni konkrét gép esetében talán lehetne. Archív fotókat kezdj el gyűjteni, rendszerezni, nézegetni, mert van hogy előrébb leszel vele mint a maketted festési utasításával. Üdv.: pmheros | |||||||||||||
sys | Adatlap | 698457 | 2022. július 15. 22:00 | ![]() | |||||||||
Sziasztok! A 2. világháborúban minden időszakban és géptípusnál az A-14 Interior Steel Grey színt használták a kabinban? A futóaknák, futószárak, kerékagyak milyen színt viseltek ha egyáltalán festették őket? A segítséget előre is köszönöm! | |||||||||||||
sanyi | Adatlap | 697767 | 2022. június 17. 11:27 | ![]() | |||||||||
Sziasztok! Még régebben kértem a segítségeteket Szu-25TK/Szu-39 ügyében, hogy mi van vele, rendszeresítették-e és esetleg exportálták-e - olvasni lehetett, hogy Etiópiában repül . Akkor olyan választ kaptam ,hogy csak pár példányban rendszeresítették az oroszok. Nem is firtattam a dolgot, elfogadtam a választ, meg is köszöntem. Tegnap véletlenül találtam egy képet, aztán már tudatosan rákerestem és tényleg van legalább egy példány, amit az etiópoknak adtak! www.google.hu/search A 2202 oldalszámú UB-ról már volt fotó korábban is, de végre a TK-ról is kiderült, hogy tényleg létezik. Tudom, hogy nem csak én vagyok oda a "Nomegasztáni" légierőkért, ezért remélem, más is tudja hasznosítani és esetleg további képet találni. Üdv Sanyi | |||||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 697384 | 2022. június 5. 09:02 | ![]() | |||||||||
Keresek "ácsorgó" ejtőernyős alakokat 1/72-ben, a Zvezda Pe-8ON készletéből. Ha valakinél feleslegben van, kérem jelezze! | |||||||||||||
milesChristi | Adatlap | 697323 | 2022. június 1. 21:59 | ![]() | |||||||||
Ez pedig egy régebbi cseh videó a repülés előtti ellenőrzésről:www.youtube.com/watch | |||||||||||||
milesChristi | Adatlap | 697320 | 2022. június 1. 21:12 | ![]() | |||||||||
Hát, ezek inkább forgószárnyak, de az egyik legjobb bemutató, amit valaha láttam. www.youtube.com/watch | |||||||||||||
Sennás | Adatlap | 697230 | 2022. május 28. 19:57 | ![]() | |||||||||
Matthias | Adatlap | 696319 | 2022. április 28. 19:12 | ![]() | |||||||||
Köszönöm a segítséget! | |||||||||||||
Zali | Adatlap | 696256 | 2022. április 26. 20:11 | ![]() | |||||||||
Üdv. https://ruslet.webnode.cz/ Technika-repüléstechnika-suchoj po | |||||||||||||
Matthias | Adatlap | 696248 | 2022. április 26. 15:37 | ![]() | |||||||||
Sziasztok! Tudna valaki abban segíteni, hogy a Szu-24M-knél mi határozza meg azt, hogy a szárnytövön lévő fegyverfüggesztő csomópontnál van-e áramlásterelő lap, vagy nincs! Hol lehetne esetleg ennek utánanézni? |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
Ha B-29-est szereztem, de itthon már van Enola Gay, és Tu-4-est szeretnék, akkor mire kell figyelnem?
Elég rámatricázni a vörös csillagot meg egy oldalszámot, vagy van, ami nagyon durván eltér?
Nem a szegecsszámlálók törzséből származom amúgy...
Üdvözlettel és köszönettel!