/ Fórumok /

Csörömpös

Ha a modern, vagy a II világháborús harcjárműveket szeretitek építeni, vagy szeretnétek megosztani a tapasztalatitokat, vagy éppen ötletre van szükségetek akkor ide nézzetek be!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
KarBal 730008 2024. október 30. 18:23
Válasz erre
Hidrogénhajtású harckocsi Dél-Koreában
interestingengineering.com/military/hyundai-rotem-worlds-first-hydrogen-powered-tank
Azért merülnek fel bennem kérdések. De hi-tech, az biztos.
tyimosenko 729747 2024. október 22. 09:48
Válasz erre
Miggyuri 729737 2024. október 22. 06:22
Válasz erre
Hali!
Létezik egy magyarországi gyártó, aki 1:72 (is) készít műgyanta láncokat pl.: KV-1-re. Egyszer feltévedtem az oldalára, de most nem találom és a cég nevére sem emlékszem. Tud vki segíteni?
Mekett 729735 2024. október 21. 22:51
Válasz erre
SdKfz.8. Észak-Afrikában
SdKfz.8. Észak-Afrikában
SdKfz.8. Wantzenauban
SdKfz.8. Wantzenauban
SdKfz.8. Wantzenauban
SdKfz.8. Wantzenauban
SdKfz.8.
SdKfz.8.

Nézd meg az egymás mellé rakott képeimet. Az én kerekem 6-os osztású és a kis lyukak kerekek, nincs szó optikai torzításról. Az általad linkelt kerék 7-es osztású és egyértelműen lapítottak a kis lyukak. Egyébként szerintem a roncskutatáson hibásan azonosították SdKfz.6-ként, mert én sem láttam ilyen 7-es osztatú kereket rajtuk.

De a tipped alapján elindulva SdKfz.8-on láttam ilyeneket. Sőt a jobb felbontású képeken a 3-3 apró lyuk (pontosabban a csavar) is stimmel a körcikkekben.

hu.wikipedia.org/wiki/Sd.Kfz._8
en.namu.wiki/w/Sd.Kfz.%208

www.flickr.com/photos/131561895@N06/34399009152
KarBal 729731 2024. október 21. 21:05
Válasz erre
A képen pont, hogy 6 lyukas verzió van. Én most akárhogy keresgélek, SdKfz 6-os esetében mindig 6 lyukú kereket látok. És, hogy a név stimmeljen, SdKfz 7-esek esetében pedig mindig 7 lyukút. (Biztos a derék német mérnökök még ilyen apróságokra is figyeltek :)) A 7-esnél valóban oválisok, de a 6-os esetében szerintem a látószög miatti torzulás miatt a körök szintén oválisnak hatnak. A te képeden is a 10 óránál lévő kör is oválisnak tűnik ebből a szögből.

6 lyukú SdKfz 6-os: image.jimcdn.com/app/cms/image/transf/dimension=465x1024:format=jpg/path/s2ce9f596fe7f0331/image/i3af57b4698352c0d/version/1467620935/image.jpg 7 lyukú SdKfz 7-es: pub-a3ee01ef430742378ba47de60d3412db.r2.dev/2024/08/SdKfz-7-01.webp
másik 7-es: www.milweb.net/webvert_images/101366/img_2.jpg
Mekett 729718 2024. október 21. 14:37
Válasz erre
SdKfz.6.2 Flak
SdKfz.6.2 Flak

Közben a roncskutatós kerékhez találtam képet, szóval olyan tényleg volt SdKfz.6-on.
Mekett 729717 2024. október 21. 14:35
Válasz erre
Rejtélyes görgő
Rejtélyes görgő
SdKfz.6-2 oldalgörgő (a megtaláló szerint)
SdKfz.6-2 oldalgörgő (a megtaláló szerint)

Nagyon hasonlít, de nem. A belső, nagyméretű lyukak száma nem stimmel (6 vs. 7) és a külső kisebbek laposak, illetve kör alakúak. Amúgy a sajtolt lemez formája nagyon hasonló, szóval lehet, hogy csak más verzió, de jó lenne egy képet látni, ahol fenn van a járművön.
KarBal 729715 2024. október 21. 14:11
Válasz erre
Mekett 729713 2024. október 21. 13:44
Válasz erre
Rejtélyes görgő
Rejtélyes görgő
Rejtélyes görgő
Rejtélyes görgő

A segítségeteket kérem a képen látható görgő beazonosításában. Túrtam a második világháborús német, magyar, olasz és szovjet lánctalpas járművek és vontatott tüzérség képeit, de nem jártam sikerrel.
Lehet, hogy teljesen más korszakból van, esetleg csak egy traktor, vagy gép alkatrésze.

A megfejtő vendégem valamire a következő MSE-n. Köszönöm a segítséget!
Miggyuri 727653 2024. augusztus 17. 13:31
Válasz erre
A Magyar Néphadseregben hadrendben állt ISZ-2 nehézharckocsik jelzéseiről mit lehet tudni?
romsitsa 726886 2024. július 19. 12:26
Válasz erre
Helló!

Nem létezett.
A csőszájfékes az ISU-122s D-25s löveggel (félgömb pajzs), a fék nélküli az ISU-122 A-19 löveggel (kocka pajzs).
A kocsiszekrény azonos a típusok között egészen a háború utáni fejlesztésekig, de sokban ezek sem változtattak a látványon.
csosza 726884 2024. július 19. 11:53
Válasz erre
"Tankos" Kollégák!

Szereztem egy retro "Ogonyok" ISU-122-est. A tetején 3 búvónyílás van a lőszermálházó ajtón kívül. A neten én meg csak olyan fotókat találok, amin csak kettő.
Létezett-e esetleg 3 búvónyílásos verzió?
Azon kívül a lövegpajzs is a NET-es fotók egy részén olyan, mint az ISU-152-nek, egy részén meg félgömb alakú. A lövegen van csőszájfék, meg nincs csőszájfék.

Az Ogonyok modellen A 152-es lövegpajzs és csőszájfékes löveg van. ÉS A NET-EN PONT ILYET NEM TALÁLOK. A hajótest meg egy-az egyben a 152-esé, tehát mintha a 152-es maketten csak csövet cseréltek volna!

Kérlek benneteket, hogy aki tud oszlassa el a homályt az ismereteimben.

Köszönöm.
romsitsa 726597 2024. július 6. 22:45
Válasz erre
Lenne újdonság ereje, ha kerülne elő újabb 56-os kép, mert elég szégyenlős típus. A csatolt kép nem mo-i.
Miggyuri 726595 2024. július 6. 21:15
Válasz erre
t_44.jfif
t_44.jfif

A képet egy, az 1956-os magyarországi eseményekkel foglalkozó oldalon találtam. Az,hogy volt(ak) T-44(ek) Budapesten, nem újság. Gyanús a dolog, hogy a képnek a cikkel semmi kapcsolata sincs.
Sennás 724656 2024. május 12. 08:43
Válasz erre
Miggyuri 724655 2024. május 12. 07:40
Válasz erre
t90_torony
t90_torony

Kérdésem: Milyen célt szolgál a T-90-es tornya elején, a löveg két oldalán a két nagyméretű "reflektor?"
Mekett 724078 2024. április 28. 23:05
Válasz erre
Libanoni békeemlékmű
Libanoni békeemlékmű
Hosszútávú parkoló
Hosszútávú parkoló

A polgárháború 1990-es lezárásának emlékműve a libanoni Yarze-ben. A 30 méter magas emlékműhöz 5000 tonna betont és 78 különféle kiszuperált járművet, páncélost és tüzérségi eszközt használtak fel.

A haditechnikát egy fémszerkezetre hegesztették, majd erre jött a beton. A beépített eszközök között Charioteer páncélvadászok, Sherman Firefly, M-50 és M-51 Super Sherman, T-55, M47 Patton, AMX-13 páncélosok, Saladin, BTR-152, Panhard és Ferret páncélautók vannak.

Érdekesség, hogy Armand Pierre Fernandeznek, az emlékmű megálmodójának már volt egy hasonló munkája puhatestűekből. Ez az 1982-es "Hosszú távú parkoló".

en.wikipedia.org/wiki/Hope_for_Peace_Monument
páncélos 711439 2023. július 19. 08:50
Válasz erre
Megfelelő vastagságú és szövésű cérna, a két végére pedig vonószem, akármelyik készletből. +festés.
Miggyuri 711429 2023. július 18. 19:58
Válasz erre
Hali! Árul valaki 1/72-es méretben T-54/55-höz vontatókötelet?
Miggyuri 711370 2023. július 16. 20:11
Válasz erre
Képet keresek T-55A harckocsiról nyitott motortérrel. Lehetőleg magyar szolgálatban állottról.
romsitsa 709599 2023. május 26. 17:35
Válasz erre
Ugyanott 3 és 4 FAMO is vontatta a tigrist. Az egész játék, persze, ha lerohad, akkor elég drága.
KMT 709587 2023. május 26. 11:39
Válasz erre
Mindennek van kockázata egy ilyen korú gépnél. De ez a Tigris könnyebb, mint egy "teli" és feltöltött, így megpróbálták. Szerencséjükre nem lett bajuk és szép látványelem lett. :)
A háborúban meg inkább vállalták a kockázatot mert a Tigris értékes harceszköz volt. Tudjuk, hogy a FAMO-kat nem erre méretezték, szükségmegoldás volt. Ezért lett később a Bergepanther.
Sennás 709561 2023. május 25. 15:19
Válasz erre
Nekem ott volt egy nagy levegővétel 7-8perc között abban a szűk kanyarban eggyik oldalon magaspart másikon nagy fa. Kormány kitekerve oszt megy egyenesen, Buksi meg ugrál szaladgál ott holtérben majd elesik. Gondolom 70éve is hasonlóan vették be az ilyen kanyart. Gondolj elé még egy Famot Hmmm. Kérdés ilyenkor nem jobb egy vontató kötél mint egy ilyen rövid rúd?
Mekett 709560 2023. május 25. 14:58
Válasz erre
Ez esetben nem túl kockázatos egy ennyire öreg gépet így túlterhelni? Látom, hogy szűk az erdei út, de mégis volt ott három Famo.
Bár azt gondolom, mindegy, hogy 1, 3, vagy 5 gép vontat, a leghátsó alváza akkor is nagy terhelésnek van kitéve.
KMT 709552 2023. május 25. 12:50
Válasz erre
Szerintem vigyáznak rájuk. Drága és nagyon nehezen beszerezhető a pótalkatrész. (Amik helyett nem elég a pozitív kisugárzás :)) Illetve elég torkosak is.
Tavaly például a lengyelek Nashornjának lett meghajtótengely törése. És náluk ráadásul modernebb donor motor és meghajtás van. Szerencsétlenségükre a holland hadsereg műszaki mentői még neki is vontatták egy fának, amitől teljesen kitört a jobb oldali meghajtókereke. A holland hadsereg rendes volt, mert ezek után vállalta a teljes javítást.
Az a Nashorn eléggé elátkozott. Idén a másik oldali meghajtótengely tört el. De ezúttal megúszták a vontatást. :) Pár éve a műhely égett le, amiben építették. Onnan lángolva vontatták ki. Nem véletlenül nevezték el Főnixnek azóta. :)
KMT 709550 2023. május 25. 12:41
Válasz erre
Szabályszerűen 5 FAMO kellett egy Tiger I vontatásához, hogy ne deformálódjon az alvázuk a terheléstől.
Sennás 709545 2023. május 25. 10:53
Válasz erre
De ez papír Tigris:) Nagyon komoly videó amúgy. És 3 Famo(?) is volt.
Ami nekem "zavaró" ok hogy 70-80éves technikák ezek már de hogy 3-5Km/h gyorsabban nem látni eggyetlen gépet se mozogni. Ha fel van újjítva meg 30Km rá van írva miért nem megy annyival?
"Sisu"-t láttam most, T-55 játszotta a Párduct meg Citroen kisteherautó a Blitz-et de ott is minden 5Km/h mozgott. Mondom nekem kicsit ez kevés:(
Mekett 709539 2023. május 25. 09:24
Válasz erre
Brutális!
Nem az volt a mondás, hogy a harctéren két Famo kellett egy Tigris mozgatásához?
atika 709535 2023. május 25. 05:35
Válasz erre
Nagyon dúúúrva..., ahogy a FAMO alászegett kormánnyal tolja a Tigrist, egyenesen! :)
G.D 709527 2023. május 24. 23:04
Válasz erre
Bocs, ezek szerint ez itt (így) nem működik...
www.youtube.com/watch
G.D 709526 2023. május 24. 22:56
Válasz erre
[URL=https://www.youtube.com/watch?v=v4e0Uy2jFj4]Tiger I towed by huge Sdkfz 9 FAMO half-track at Militracks 2023
medor 708205 2023. április 21. 00:18
Válasz erre
Sziasztok!
Dioráma téma.Direkt nem a 'MÁSIK' topikba tettem...
Az első 'áldozat' Leopard 2A4. Elbénázták. Minden információ a neten elérhető.
pbs.twimg.com/media/Ft9AR_cX0AIjb_P pbs.twimg.com/media/Ft9AGwXWAAUZYNP
páncélos 708069 2023. április 18. 07:27
Válasz erre
Hosszú idejű tárolásba helyezett kocsiknál van rá szükség.
Zárolt kocsikat úgy tudsz hosszú ideig pihentetni, hogy a kivételt követően is tudd használni, ha nem csak lezárod, de folyamatosan azonos hőmérsékleten tartod, figyelve a páratartalomra. A fém dolgok ne rozsdásodjanak, a konzerváláshoz használt zsír ne nedvesedjen és ne is száradjon ki, a gumi alkatrészek se menjenek tönkre...stb.
Mekett 708061 2023. április 17. 23:10
Válasz erre
TLGH rendszer
TLGH rendszer
TLGH rendszer
TLGH rendszer
TLGH rendszer
TLGH rendszer

Egy érdekes videó az oroszoknál letárolt harckocsikról:
youtu.be/2PHUK6zkbpc

Ami igazán érdekes benne, az a narrátor szerint TLGH-rendszernek nevezett csőhálózat, amit a járművek lövegén vezetnek be (mint egy katétert...), és ami a hőmérsékletet és páratartalmat hivatott szabályozni. Látható, hogy messze nem jutott minden járműnek ilyen, de ha nincs nevadai sivatag otthon, csinálni kell.
csosza 707408 2023. április 2. 19:44
Válasz erre
téglatesó 707362 2023. április 2. 09:45
Válasz erre
téglatesó 707361 2023. április 2. 09:41
Válasz erre
Helló!
A háború után épített ISU-152K-(M)-ből volt 3+1 tetőbúvónyílásos változat:
www.primeportal.net/tanks/robert_de_craecker/isu-152m_152mm_ussr/index.php tankmuseum.ru/isu-152-k//URL]
wwiiafterwwii.wordpress.com/2019/09/08/why-there-is-a-wwii-vehicle-at-chernobyl/

De ha ilyet akarsz, akkor a páncéltest oldalaira el kell készíteni a kiegészítő tárolórekeszeket is pl., hogy olyan gépet kapj, ami a valóságban is létezett.
csosza 707343 2023. április 1. 18:34
Válasz erre
"Tankos" Kollégák!

A retro "Ogonyok" ISU-52-esnek a tetején 3 búvónyílás van. A neten én meg csak olyan fotókat találok, amin csak kettő.
Létezett-e esetleg 3 búvónyílásos verzió?
www.internetmodeler.com/2001/january/armor/ISU-152-4.JPG

Vagy esetleg az ISU-122-es esetében?
Mekett 706645 2023. március 16. 21:39
Válasz erre
Szovjet és orosz harckocsik töltőautomatikái
Szovjet és orosz harckocsik töltőautomatikái

Itt egy jó videó, ami bemutatja a szovjet-orosz páncélosokban alkalmazott kétféle eltérő töltőautomatikát:
www.youtube.com/watch
halaci 705258 2023. február 14. 17:42
Válasz erre
"Az Év Ergonómikus Munkahelye" díj várományosa.
Mekett 705250 2023. február 14. 15:23
Válasz erre
T-64 automata töltőrendszer feltöltése lőszerrel:
youtube.com/shorts/8uWXl8Vdoe8
Miggyuri 704063 2023. január 10. 13:45
Válasz erre
A makkettemen 203-as löveggel van. Amúgy azon is van az elején egy lezárt kör alakú tető és és oldalt a két nyílás.
romsitsa 704058 2023. január 10. 12:06
Válasz erre
A löveg a rajzon inkább 152 milis, a beömlő az orron a nagy kör, a bekeretezett nyílás (van egy párja a jobb oldalon) szerintem kiömlő.
Miggyuri 704051 2023. január 10. 11:17
Válasz erre
Köszönöm! T-35-ös alváz, B4-es, 203mm-es löveg. A motor a vezetőállás mellett van.
Freddy 704048 2023. január 10. 10:57
Válasz erre
Ez T-28 alapú cucc, nem? A motor levegőbeömlője lehet, keress képeket a T-28-ról. Azon hátul vannak ilyenek, de mivel az a nagy ágyú a hátsó részt elfoglalja, gondolom, előrébb rakták a motort.
Miggyuri 704023 2023. január 9. 21:27
Válasz erre
5snE-P6kL6w2
5snE-P6kL6w2

Kérdésem: a rajzon bekeretezett, amúgy ráccsal védett alkatrész milyen célt szolgál? Levegőbeömlő, szellőzést biztosító?
gaunt1 696478 2022. május 4. 17:14
Válasz erre
Igazából a helyzet az, hogy ahogy fejlődik a technika, egy csomó korábban pótolhatatlannak hitt alkatrészt újra le lehet gyártani CNC gépeken. Persze nem olcsó, de már nem is az elérhetetlenül drága kategória. Pont Wheatcroft oldalán láttam pár hónapja, valami német járműnek (Panzer III? IV?) rendeltek vadi új fogaskerekeket meg egyéb alkatrészeket a sebességváltójába, 100%-ban megegyeznek az eredetiekkel, ráadásul az anyagminőség jobb.
spenot 696462 2022. május 3. 22:28
Válasz erre
A téma a Tiger I volt eredetileg, erre kérdeztem, hogy kié lesz a következő. De ezek szerint a Tiger II (B) lett a téma, amiből sztem több is maradt meg.
A motor tényleg nehéz ügy. A briteknek a 131-es Tiger restaurálása során "elfüstölt" az eredeti motor, ha jól emlékszem a motorblokkban átégett a vékony anyag a hengerek között, de múzeumban még találtak egy másikat. A mi nem biztos, hogy örökké tart...
gaunt1 696459 2022. május 3. 20:49
Válasz erre
Már van motorjuk :)

Adnék két linket, először a svájciak weboldala:
www.koenigstiger.ch/english/ Sajnos csak félévente frissítik, de legalább beszámolnak minden lényegesről ami történik.

Itt pedig Wheatcroft facebook oldala:
www.facebook.com/pages/category/Interest/The-Wheatcroft-Collection-2348619585363508/
Na itt aztán minden van. Viszonylag aktívak, érdemes heti 1-2 alkalommal ránézni. Amúgy pont 28.-án volt egy poszt amiben felújítás alatt álló Királytigris sebességváltókat mutattak be. Wheatcroft amúgy tök jó fej, olvassa a hozzászólásokat, és szokott válaszolni is, én is kérdezgettem már tőle ezt-azt :)
tyimosenko 696458 2022. május 3. 20:20
Válasz erre
Koszi, valoban svajci, meg lattam is anno, amikor szedtek szet.
Motort szerintem ketseges, hogy talalnak eredetit az ujakhoz.
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.