<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24. |
borisz | Adatlap | 713067 | 2023. szeptember 7. 17:28 | ||
Viszont legalább túlélte mindenki, azt írták. Előzmény: (713064) Sennás 2023. szeptember 7. 17:03 | |||||
Sennás | Adatlap | 713064 | 2023. szeptember 7. 17:03 | ||
Zoli | Adatlap | 712593 | 2023. augusztus 27. 15:30 | ||
Zoli | Adatlap | 712573 | 2023. augusztus 27. 11:28 | ||
Sziasztok, Egy újabb súlyos kimenetelű esemény: www.portfolio.hu/global/20230826/sulyos-veszteseg-erte-ukrajnat-a-frontvonaltol-tavol-635799 z | |||||
vini | Adatlap | 712282 | 2023. augusztus 16. 17:33 | ||
piratvitorla | Adatlap | 712248 | 2023. augusztus 16. 08:48 | ||
Szia A katapultálás rendszere a többüléses gépeken elég bonyolult. Oktatógépeken - L-39 esetében konkrétan - mindig csak egy ülés megy, aki nem indítja a folyamatot annak nem megy el. Vadászgépek oktató változatain pl. kétüléses MiG-ek - mindkettő megy a meghatározott sorrendben. Fejlett kétüléses HARCI gépek esetében lehet állítani mi hogy legyen. F-14 esetében például tucatnyi verzió van, olyan is hogy mindkét ülés automatikusan megy, olyan is hogy csak aki meghúzza... Ennek komoly oka van. | |||||
Zoli | Adatlap | 712247 | 2023. augusztus 16. 08:25 | ||
Szia, Úgy tűnik hajtómű leállás okozta a hibát. www.msn.com/hu-hu/hirek/other/aut%C3%B3kra-zuhant-egy-mig-23-as-rep%C3%BCl%C5%91g%C3%A9p-michiganben/ar-AA1fi6S1 z | |||||
Zoli | Adatlap | 712231 | 2023. augusztus 15. 18:23 | ||
Passzolom, véletlen kattnál is mindkét szék repül? A tiszteletkör alapján inkább valami kormányvezérlő rendszer hibára gondolok, de akár hajtómű leállás is benne van, csak a népséget elkerülendő fordultak egyet. z | |||||
vini | Adatlap | 712230 | 2023. augusztus 15. 18:07 | ||
Sziasztok! Mi történhetett?Hajtómű leállás lehetett?Bár a videót nézve inkább véletlen kattintás lehetett... | |||||
Zoli | Adatlap | 712192 | 2023. augusztus 15. 08:26 | ||
Sziasztok, Egy újabb szomorú hír, de legalább a pilóták túlélték: www.origo.hu/nagyvilag/20230814-lezuhant-reulo-legi-show.html z | |||||
PETI | Adatlap | 710696 | 2023. június 24. 06:41 | ||
piratvitorla | Adatlap | 710692 | 2023. június 23. 22:34 | ||
Állítólag 6 oldalszámú vol | |||||
piratvitorla | Adatlap | 710691 | 2023. június 23. 21:50 | ||
Szia Oldalszámot? Hivatalosan még neveket se :( Eltelt két és fél nap és még egy sajtótájékoztatót se tartottak. A balesetvizsgáló iskolán azt tanították minden nap legyen min 1 sajtótájékoztató. Ha nincs előrelépés akkor még fontosabb... | |||||
Muzzy | Adatlap | 710688 | 2023. június 23. 19:47 | ||
Ott egy USA gép verte le a siklót, utána túzdelték ki a gömböket | |||||
Muzzy | Adatlap | 710687 | 2023. június 23. 19:46 | ||
Joshe, amit írtál az a műszaki meghibásodás jellegére utal, az olyan katasztrófa nem jár feltétlenül halálos eseménnyel (sikeresen kényszerleszáll a gép) Amit Pirátvitorla ír (és amit én is állítok) az a szakmai kivizsgálás szabályai alapján történő meghatározást tartalmazza, ezt pedig a Polgári Nemzetközi Repülési Szervezet (ICAO) 13 függeléke, amely kifejezetten a szakmai vizsgálatot szabályozza. | |||||
Sennás | Adatlap | 710686 | 2023. június 23. 19:43 | ||
Muzzy | Adatlap | 710685 | 2023. június 23. 19:41 | ||
A polgári repülésben (ICAO 13 Függelék) van repülőesemény, súlyos repülőesemény és baleset. Azt Pirátvitorla jól leírta, hogy mikortól számit eseménynek valami (rep szándékkal első személy a fedélzetre lép, és amig az utolsó el nem hagyja). Mintegy 20 évvel ezelőtt volt törekvés arra, hogy az állami (katonai) repülésben az USA által használt kategorizálások legyenek. Ezt az USA-ban továbbképzésen részt vevő katona, aki ebből doktorált, erőltette nagyon. Ennek vannak érdekes aspektusai, mert a besorolásokat a keletkezett károk értéke alapján próbálták meghatározni. De amikor a KBSZ-hez került az állami események kivizsgálása, akkor az állami repülés is végleg átvette a polgári kategorizálást. Azóta újból a HM hatásköre az állami események szakmai kivizsgálása. Van, amikor egy eseményt át kell minősíteni, mert pl az a baleset amelyben valaki 30 napon belül meghal. Tehát lehet, hogy az elején még csak súlyos repesemény, de 30 nap múlva már baleset. Sajnos itt egyből baleset minősítést kapott. Más területeken szokás a 4 főnél több halálos esettel járó balesetet katasztrtófának nevezni. | |||||
PETI | Adatlap | 710682 | 2023. június 23. 19:35 | ||
Sziasztok! Más forrást most nem néztem, meg lehet, hogy ezt is felületesen, de oldalszámot tudunk már? Udv KP | |||||
joshe | Adatlap | 710681 | 2023. június 23. 19:33 | ||
Csak kiegészítésül jegyezném meg, hogy nem teljesen szleng, még ha ez nem is feltétlenül tartozik ide. Mérnöki megközelítésben, katasztrofális meghibásodásról beszélhetünk, amikor a hatás hirtelen és visszafordíthatatlan, onnantól elkerülhetetlen. A kereskedelmi légiközlekedésben pl a CS-25 is tartalmazza definíció szerint, hogy Catastrophic Failure Conditions: Failure Conditions, which would prevent the continued safe flight and landing of the aeroplane. Mérnökileg, ami így jár, az katasztrofális meghibásodást szenved. Szerintem az ICAO és az FAA is használja ezt a kifejezést. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 710671 | 2023. június 23. 14:19 | ||
Hol és hol tanultad így? Amúgy még több kategória van pl. indidens, súlyos incidens stb | |||||
jammie | Adatlap | 710670 | 2023. június 23. 14:16 | ||
Én még úgy tanultam hogy ha akár egyetlen halálos áldozat is van, akkor a besorolás "katasztrófa". Ha nincs áldozat akkor baleset, vagy repülő esemény. Akkor ez nem így van, vagy valaha volt így? | |||||
piratvitorla | Adatlap | 710661 | 2023. június 23. 08:36 | ||
Szia Az a helyzet a katasztrófa kifejezés szakmai szleng. A cikkekben is azt használom. De a rep. események kategorizálásánál nem az van. | |||||
búza | Adatlap | 710660 | 2023. június 23. 08:28 | ||
Kösz Zoli! Megint tanultam valamit. | |||||
Sennás | Adatlap | 710640 | 2023. június 22. 11:46 | ||
piratvitorla | Adatlap | 710637 | 2023. június 22. 11:08 | ||
Keress rá az ottani térképre: ha igaz a helyszín MINDEN ott van plusz még "zöld" légterek is. Egyébként VFR-ben mindig kell kifelé nézni: nemcsak vezeték, hanem másik légijármű, madárcsoport, drón stb lehet... | |||||
Sennás | Adatlap | 710636 | 2023. június 22. 11:07 | ||
Sennás | Adatlap | 710633 | 2023. június 22. 11:02 | ||
Na akkor utána tud(na) járni valaki, vagy van jogosultsága belenézni pl. a Sátoraljaújhelynél Zemplén kalanpark( meg sok másik) ott is van nem1 hasonló kötélpály drótkötél ki/át-húzva . Egy ilyen "cégnek" kötelessége a hatóságok felé jelezni ha 300méter++os "hegyek kőzé" kötélpályát feszít ki? | |||||
borisz | Adatlap | 710632 | 2023. június 22. 10:50 | ||
Nem rég írta Kelepisti, hogy az ukrajnai tapasztalatok alapján már csak fűnívóban repülnek a helikopterek, és a vezeték alatti repülés is benne van a feladatokban. A horvátok meg nagyon magyarázzák, hogy volt térkép, de a pilótának is figyelnie kell. Nekem ebből az jön le, hogy a magasfeszültségű, vagy bármilyen vezetéket feltüntették, az alatta futó drótkötélpályát meg nem, a mieink meg nem tudtak róla, és úgy látszik észre sem vették. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 710630 | 2023. június 22. 10:31 | ||
Egyébként ilyen gömböket is csak oda tesznek, ahol várható alacsonyan repülő légijármű. Pl. autópályáknál mentőhelikopter. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 710629 | 2023. június 22. 10:29 | ||
1. "Akkor mi a katasztrófa meghatározása? Az Aviation Herald szerint ez "C" minősítésű esemény." Az Aviation Herald nem jogszabály. Jogszabályban nem létezik "katasztrófa" kategória se magyar sem más jogszabályban 2. A C kategória valószínűleg az USAF-ban használt kategorizálás. | |||||
Sennás | Adatlap | 710627 | 2023. június 22. 09:20 | ||
Na az meg még "vastagabb erősebb" mint egy légvezeték. Arra már nem elég a drótvágó:( | |||||
Podva | Adatlap | 710626 | 2023. június 22. 09:18 | ||
Nekem úgy rémlik a tegnapi híradások valamelyikéből, hogy valami csúszó drótkötélpálya volt két hegycsúcs között... Nem távvezeték | |||||
sárkányos | Adatlap | 710625 | 2023. június 22. 08:51 | ||
A felvételek alapján semmi feltünő nem volt a kötélpálya mellettami fizikailag is jelölte volna azt. A horvátok állítják , hogy ők frissítették a térképeket és jelölték azt. | |||||
búza | Adatlap | 710624 | 2023. június 22. 08:27 | ||
Akkor mi a katasztrófa meghatározása? Az Aviation Herald szerint ez "C" minősítésű esemény. | |||||
Sennás | Adatlap | 710623 | 2023. június 22. 08:12 | ||
sárkányos | Adatlap | 710618 | 2023. június 21. 22:38 | ||
A hírek szerint vissza felé tartottak a gyakorlatból a reptérre mikor kötélpályának ütköztek. | |||||
Mekett | Adatlap | 710615 | 2023. június 21. 21:47 | ||
Úgy hallottam, letértek a kijelölt gyakorlatozási légtérből és légvezetéknek ütköztek. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 710610 | 2023. június 21. 19:20 | ||
De ez nem változtatja sajnos meg a dolgokat. Kék eget nekik! | |||||
piratvitorla | Adatlap | 710609 | 2023. június 21. 19:19 | ||
Pedig neki van igaza: "1. „baleset”: a légi jármű üzemeltetése során azon időszak alatt bekövetkezett esemény, amely a személyzettel ellátott légi járművek esetében valamely személy repülési szándékkal a légi jármű fedélzetére lépésétől addig tart, amíg a légi jármű fedélzetét az utolsó ilyen személy el nem hagyja, illetve a pilóta nélküli légi járművek esetében azon időszak alatt bekövetkezett esemény, amely a légi járműnek a repülési céllal történő helyzetváltoztatásra való készen állásától addig tart, amíg a légi jármű a repülés befejeztével nyugalmi állapotba nem kerül és a főhajtóművet le nem állítják, és ennek során a) valamely személy halálos vagy súlyos sérülést szenved el annak következtében, hogy — a légi jármű fedélzetén tartózkodott, vagy..." | |||||
búza | Adatlap | 710607 | 2023. június 21. 17:26 | ||
Ez katasztrófa minősítésű esemény! Csak a pontosság kedvéért! :-( | |||||
MoMi | Adatlap | 710606 | 2023. június 21. 14:39 | ||
Sennás | Adatlap | 709989 | 2023. június 4. 19:34 | ||
Ez még egy filmben is jól mutatna. Vélhetően a pilóták szerencsésen földetértek kimentették őket. www.instagram.com/reel/CtBq3CVA1mQ/ | |||||
Sennás | Adatlap | 709297 | 2023. május 20. 21:00 | ||
Sajnos egy lezuhant. Pilóta él az a lényeg! youtu.be/0IfH-L9BTJI Bezzeg ha lenne Kecsó repnap pont egy Spanyol F-18ast mondták hogy jön. | |||||
rod666 | Adatlap | 706290 | 2023. március 7. 21:18 | ||
Jujj telex.hu/kulfold/2023/03/07/olaszorszag-vadaszgep-u-280-baleset-roncsok-varos-guidonia Legyen könnyű a föld nekik! | |||||
piratvitorla | Adatlap | 704524 | 2023. január 26. 16:12 | ||
Általában min 150-200 méter kell hozzá, plusz kb 100-120 km/óra előrehaladó sebesség. Ha kisebb a sebesség akkor nagyobb magasság. Persze ahhoz előbb rá kell jönni, hogy menthetetlen a szitu. Meg persze normális vészelhagyás kiképzés is kell. És nem rossz dolog, ha a hajózó ugrott valamikor ejtőernyővel a kiképzés során... De ez egyre ritkább... | |||||
Sennás | Adatlap | 704515 | 2023. január 26. 09:22 | ||
Vannak csúnya felvételek sajnos a két pilóta beszorúlt a roncsba. Ez olyan hátratolós kabintető? Látni rajtuk az ernyőt. Kis magasságból esély(idő) nincs az ugrásra? | |||||
Sennás | Adatlap | 704513 | 2023. január 26. 09:12 | ||
Sennás | Adatlap | 702935 | 2022. december 6. 18:26 | ||
joshe | Adatlap | 702845 | 2022. december 3. 18:58 | ||
A Dallas Executive Airport (RBD) midair collision eseménnyel kapcsolatban az NTSB pár napja kiadott egy előzetes jelentést. A pdf-re mutató link is ott van a video alatt. www.youtube.com/watch | |||||
halaci | Adatlap | 702262 | 2022. november 14. 18:02 | ||
Ha hülyeség, akkor is ez történt. Arról, hogy ki volt a nagyobb hülye, az aki abban a helyzetben az utasítást adta, vagy a pilóta, aki felelőtlenül/körültekintés nélkül végrehajtotta, én nem fogok vitatkozni. |
<<< Vissza | Tovább >>> |