<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24. |
J_K | Adatlap | 711664 | 2023. július 29. 17:58 | ||
J_K | Adatlap | 711663 | 2023. július 29. 17:54 | ||
Toth_Gabor | Adatlap | 711652 | 2023. július 29. 10:19 | ||
Kedves Sándor! A kék 11-ről azóta sem került elő fotó? Igy a sárga 13 kerül hamarosan az asztalomra, az SBS D48029-es matrica felhasználásával. Amiben viszont továbbra is bizonytalan vagyok, hogy az Eduard G-10 WNF/Diana (84182 weekend) készlete a megfelelő-e ehhez... (a lenti hozzászólások alapján asszem igen) Üdv, Gábor | |||||
Toth_Gabor | Adatlap | 711651 | 2023. július 29. 10:12 | ||
Sziasztok! A könyv online kereskedésben elérhető valahol? | |||||
Bald | Adatlap | 711648 | 2023. július 29. 09:14 | ||
Támogatom Propellerfanatic hozzászólását! Egy könyv tényleg nem ártana vagy legalább egy részletes tanulmány a témáról, mert biztos, hogy sokakat érdekelne. Még egyszer köszönöm Viktor a segítséget. Bár még sok kérdésem lenne, de nem faggatlak! Üdv. Gergő | |||||
SSZABI | Adatlap | 711647 | 2023. július 29. 07:20 | ||
Köszönöm a gyors választ ;) Így el is dőlt, hogy nem építek most sem magyar gépet... | |||||
pmheros | Adatlap | 711645 | 2023. július 28. 19:47 | ||
Üdv! Március elején a Makett újdonságok topikban már kicsit nézelődtem a készlettel kapcsolatosan. Akkor ezeket írtam össze: Ha az volt a céljuk hogy egy egyszerűen festhető gép is legyen a készletben, akkor lehet mellényúltak. Még az sem kizárt, hogy a felső szín nem homogén zöld (mint ahogy ábrázolják), hanem foltos volt. További súlyos megjelenítési hiba az oldalnézeti képükön, hogy a függőlegesen lévő trikolór alja a vízszintes vezérsíktól felfelé létezik csupán. Pont ahogy az új előírásoknak megfelelően lennie kell. Archív fotón egyértelműen azonosítható, hogy az új keskeny trikolór alatt meghagyták a régi teljes oldalkormányra osztott széles magyar "zászlót" is. Pontosabban fogalmazva részlegesen, és elégtelen mennyiségben takarták volna a régit felülfestéssel. De nem sikerült, mert határozottan jól látható. További apróság a V1 96 számjelölési szakasz, helyesen V-1 96 osztású. És így helyesen a kellő távolságra is kerül a két első karakter egymástól. Üdv.: pmheros | |||||
SSZABI | Adatlap | 711637 | 2023. július 28. 18:22 | ||
Sziasztok! Nem vagyok járatos magyar témában, de lenne egy kérdésem: az Italeri 1/72-es Cr.32 festési lehetőségei közül ez a zöld, nem mintás festés ezekkel a jelzésekkel a fantázia szüleménye vagy használható? Próbáltam keresni róla képet, de csak az www.avia-info.hu oldalán leltem fotót, az meg nekem nem egyértelmű... Előre is köszönöm a segítséget! | |||||
Propellerfanatic | Adatlap | 711614 | 2023. július 27. 19:36 | ||
Szerintem, ha ebből a témából is faragna valaki egy könyvet, az is sokakat érdekelne. Engem mindenképpen. Üdv | |||||
Podva | Adatlap | 711613 | 2023. július 27. 19:23 | ||
A 225 db „W” jelzésű gépből kb. 130-ról tudom, hogy melyik szádhoz, de legalább, hogy melyik osztályhoz került. (a fennmaradt ezredparancsokból, a 101/3. bevetési könyvéből, és repnaplókból, stb.) Azonban nem volt törvényszerű, hogy 1-1 gép ugyan abban a században fejezte be a pályafutását, mint amiben kezdte. Előfordult, hogy a sérült és javított gépek nem ahhoz az alegységhez kerültek vissza, mint amelyben korábban voltak. Az is érdekes, hogy az I. osztály 1944 folyamán folyamatosan „átadogatta” a „nem methanolos”, illetve a 20 mmm-es ágyúval szerelt gépeit a II. osztálynak, illetve a II. osztályon belül is volt vándorlás a „harci” 101/4. és 101/5. is leadta régebbi 109-eseit a kiképző 101/6.-nak. Röviden, nem lehet kimondani, hogy ez vagy az a gép az I. osztálynál volt, inkább csak azt, hogy pl. a W-1+22, 1944 november 13-ig az 101/I. osztálynál volt utána a 101/4.-nél. Üdv Viktor | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 711612 | 2023. július 27. 18:04 | ||
Ezt az összefoglalót én is köszönöm! | |||||
Bald | Adatlap | 711595 | 2023. július 27. 08:59 | ||
Kedves Viktor! Nagyon szépen köszönöm, hogy így részletezted nekem. Végre ebből is bővült a tudásom. Esetleg maradt fen adat arról is, hogy a 101. vadászrepülő ezred, I. osztály W-001-től W-225-ig mely oldalszámú gépeket kapta meg vagy még ez is kutatást igényel? Kedves Sándor! Neked is nagyon szépen köszönöm. Sajnos nekem drága pedig nagyon érdekelne, mi van benne. Örömmel olvasom Magó Károly publikációt. Üdv. Gergő | |||||
J_K | Adatlap | 711531 | 2023. július 23. 21:13 | ||
A könyv a nemrég megjelent "Ék és kereszt A Magyar Királyi Honvéd Légierő álcázófestései és álcázófestékei" | |||||
Podva | Adatlap | 711515 | 2023. július 22. 13:45 | ||
Szia Ami a Bf109-ek magyar jelölését illeti, valami ilyesmi lehetett: az első F-4-eket (és a gyári számok alapján F-2-ket is) "használatra" 42 végén kapta meg az MKHL két százada a keleti fronton. (V.+xx, majd V.0+xx jelcsoportban) A veszteségeket a németek folyamatosan pótolták az F-ek mellett G-2, G-4, G-6 típusokkal. A 43 folyamán a keleti fronton átadott G-k-re a V.3xx jelcsoport került. Bf109-el felszerelt honi légvédelmi alakulat 43 nyaráig Mo. területén nem volt. Ekkor kezdte meg a Győri Magyar Waggon és Gépgyár szállítani a Honi alakulatoknak kezdetben a Ga-4-et, de zömében Ga-6-ot. Ezek számozása V.7+51-V.8+74(?)-ig terjedt. A Honi 1/1., 2/1., 5/3. vadászszázadokból 44 májusában alakították meg a 101. "Puma" vadászosztályt, Győri gyártású gépekkel. A keleti fronton harcoló 102. vadászosztály továbbra is német gyártású gépeket kapott. A 102/1 maradt a V.3+xx-nél, a 1944 nyarán alakult 102/2-nél csak sima kis méretű fekete számokat használtak. 1944 augusztusától elapadt a Győri forrás, ott már nem folyt repülőgépgyártás csupán összeszerelés. A német-magyar repülőgépgyártási megállapodás értelmében a németek által át, illetve vissza adott repülőgépekre W-0+01-el kezdödő számozás került. Volt közöttük olyan G-6, amit korábban Győrben gyártottak a németék részére és visszaadtak, volt közöttük WNF gyártású G-14/U4 Regensburgi gyártású "sima" G-14 és ugyancsak volt WNF gyártású G-10/U4 is. A "W" tehát nem altípust azonosított, hanem inkább beszerzési forrást. A legmagasabb általam ismert W-s gépszám a W-225 jelű G-10, aminek 1945 március 11-én lett kissebb sérülése. Ezt követően német mintára áttértek a színes számozásra. Talán március 14-étől... Az, hogy melyik század milyen színeket kapott, még "további kutatást igényel" ugyhogy ez itt csak a véleményem: 101/1. fehér (?) 101/2. piros 101/3. kék 101/4. piros -(?) 101/5. fekete - 101/6 (lehet, hogy nem volt) 101/7. (?) 101/8. (?) 101/9. sárga Persze ez a fellállás nagyon rövid ideig létezett kb 1 hónapig a 3 osztályokból 1945 április 10-én 3 erős századot csináltak. Ezeknek jól ismerjük a színeit: 101/1. fehér 101/2. fekete 101/3. sárga Ami a az álcázást illeti, az követte a gyártáskor életben lévő német szabványt, persze gyáranként és sorozatonként kissebb nagyobb eltérések voltak. Remélem tudtam segíteni Üdv Viktor | |||||
Bald | Adatlap | 711510 | 2023. július 22. 09:35 | ||
Kedves Tagtársak! Előre is elnézést a tudatlanságomért! Kérdéseim a M. Kir. 101. vadászrepülő ezreddel kapcsolatos. Mikortól vezették be pontosan a színes számokat a gépek oldalán? Mely osztálynak és századoknak melyik színt és géptípust használt. Azt lehet e tudni, hogy pontosan mely W-0? oldalszámú gépek és géptípusok repültek 1944. szeptember és október között? Erre szeretnék pontos választ kapni, mert sokszor olvasom, hogy G 6-os vagy G 14-es akkor most melyik a kettőből? Illetve álca mintájuk egységes volt e vagy sem? Előre is köszönöm a válaszokat. Kedves Sándor! Melyik könyvről van szó Magó Károlytól? Üdvözlettel Gergő | |||||
J_K | Adatlap | 711487 | 2023. július 21. 10:45 | ||
Szia Péter! Mindkettő fotó alapján készült. A "Fekete 7"-nél az ív kiadása után szerzett információk alapján -a grafikával ellentétben- volt antennaárboc. (Hasonlóan a "Fehér 4"-hez.) | |||||
puskaspeti | Adatlap | 711485 | 2023. július 21. 10:23 | ||
Kedves Sándor, Köszönöm a választ. Csak egy kérdés még. Akkor az SBS matricaívén szereplő fekete 7 és fehér 12 is hiteles ábra? Köszönettel: Péter | |||||
J_K | Adatlap | 711483 | 2023. július 21. 09:18 | ||
Szia! A neten nem is fogsz képet találni róla. Néhai Jim Crow gyűjteményében voltak olyan fotók, ahol a sárga 13 azonosítható. Tőle a halála előtt kb. fél évvel kaptam meg a papírképeket és a negatívokat. A Crow-gyűjtemény új tulajdonosa a képeket nekem, és közös angol barátunknak adta. (A Magó-könyvben a "Piros 12" fotóinál ezért szerepel két név a képek forrásaként.) A "Sárga 13"-ról ne haragudj, de nem fogok ide képet feltölteni. A Planes Of Fame kurátora az SBS matricaívének kísérőszövegéből tudta meg, hogy a "Sárga 13" eredetileg magyar gép volt. Ezután keresett meg engem. Összeállítottam egy anyagot neki, ami a Magó Karcsi által kutatott eredeti dokumentumokból, a fotókból és egy rövid elemzésből állt. Ez az anyag lesz a gerince a Planes Of Fame új ismertetőjének. Fülöp Sándor | |||||
puskaspeti | Adatlap | 711436 | 2023. július 19. 08:20 | ||
Szia, Amióta írtad a sárga 13-mat, azóta keresem róla a képeket, de nem találok. Tedd fel légyszi! Köszönöm! | |||||
Podva | Adatlap | 711409 | 2023. július 18. 10:21 | ||
Ja és biztos, hogy G-6! | |||||
puskaspeti | Adatlap | 711408 | 2023. július 18. 10:02 | ||
Köszönöm szépen! | |||||
Podva | Adatlap | 711403 | 2023. július 18. 08:26 | ||
Annyit tudunk róla, hogy a760 392 gyári szám alapján 1944 júliusában készült el Győrben, ahonnan berepülés nélkül került elszállításra. A fotósorozat többi képén látszik a W-0+32-es átfestett gépszám, amiről annyit tudunk, hogy augusztusban a 101/3. vadászszázadhoz került Veszprémbe, később egy hasra szállás után átadták a 101/II.-nek Kenyeribe. 1945 márciusban felkerülhetett rá a színes szám, ugyanakkor az áprilisi, az ezred valamennyi gépét felsoroló ezredparancsban nem tüntették fel. A szám színe, ha a 101/3.-ban maradt volna akkor kék lenne, de mivel átkerült egy másik osztályba, illetve 1945-ös története ismeretlen, lehet akár (a fotó alapján) piros is... | |||||
puskaspeti | Adatlap | 711402 | 2023. július 18. 08:07 | ||
J_K | Adatlap | 711400 | 2023. július 17. 22:10 | ||
A sárga 13-ról is van fotó magyar felségjellel. A Planes of Fame G-10/U4-ét többször átfestették, de a sárga 13 számot eredeti méretben és formában meghagyták. Maga a szám mérete is kizárja, hogy a gép a II./JG 52-höz tartozott volna, mert ez a német egység jellegzetesen kis méretű oldalszámokat használt. De a legfontosabb, hogy az ezredparancsban szerepel a gép kiutalása, és még neubibergi fotó is van. | |||||
Podva | Adatlap | 711396 | 2023. július 17. 21:42 | ||
Az 101. Vadászrepülő ezred 1945. évi április 23.-i 65. ezredparancsában a 611 943 gyári számú Bf 109G-10/U4-et a III. vadászrepülő osztály részére utalták ki. Tehát a gép a háború végén magyar szolgálatban volt. Neubibergbe úgy került, több magyar felségjellel ellátott társával együtt, hogy a háború végén a JG 52 pilótái egyszerűen elkérték és "hazarepültek" velük az Ausztriai Wels-ből a München melletti Neubibergbe. Az esetől, illetve Neubibergben parkoló magyar felségjelzésű gépekről több fotó is fennmaradt. www.asisbiz.com/il2/Bf-109G/RHAF/pages/Messerschmitt-Bf-109G10U4-Erla-RHAF-2.101-Black-16-WNr-613165-Neubiberg-1945-01.html | |||||
Elnar | Adatlap | 711393 | 2023. július 17. 20:32 | ||
Próbaképp rákerestem a számra és kiadta ezt az oldalt: me109.info/display-werknummernblock.php ahol ez a felugró ablak vitt tovább: me109.info/display.php Die hier abgelichtete Bf 109 G-10 war als "gelbe 13" bei der II./JG 52 im Einsatz und wurde 1945 in Neubiberg von den Amerikanern erbeutet Az itt mutatott Bf 109 G-10 a II/JG 52 Sárga 13-asaként került bevetésre és 1945-ben Neubiberben amerikai zsákmányba. | |||||
TheWhitedeath | Adatlap | 711392 | 2023. július 17. 19:59 | ||
Sziasztok ma kicsit kóboroltam az interneten és azt olvastam az interneten hogy a Planes Of Fame Air museum-ban lévő Bf-109 G10/U4 repülő volt, ez igaz lehet ? Elvileg a gyártási száma ez volt Werknummer 611 943 lehetséges hogy magyar pilóta repülte ? | |||||
kervil | Adatlap | 707800 | 2023. április 12. 11:08 | ||
Köszi, ez megerősíti azt, amit én is gondoltam. Mindenesetre egyedi megoldás lenne, én legalábbis sose láttam még hasonlót. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 707751 | 2023. április 11. 08:00 | ||
Csak a gyári számra reagálva: nekem úgy tűnik, hogy lefestették a fehérrel, majd ecsettel (szabad kézzel) újra rápingálták a gyári számot, valószínűleg feketével. | |||||
kervil | Adatlap | 707733 | 2023. április 10. 14:38 | ||
A német gépeken a függőleges vezérsíkon felül a gyári szám szokott szerepelni. Előfordulhat, hogy meghagyták (bár nincs körbekerítve, ami maszkolásra utalhatna), vagy a fehér nemzeti színre újra felfestették volna? Sose láttam még hasonlót magyar gép esetében. | |||||
kervil | Adatlap | 707731 | 2023. április 10. 14:01 | ||
kervil | Adatlap | 707730 | 2023. április 10. 14:00 | ||
Sziasztok! A szakirodalmak azt írják, hogy hogy az FO+55 lajstromszámú "Hableányka" Fw 189-nek a törzs másik oldalán is volt egy felirata, ott állítólag az "Ica" szerepelt. A kérdésem a következő: ismer-e valaki olyan fotót, ahol ez az "Ica" felirat látszik is? Én áttúrtam az összes szakkönyvemet, kiadványomat, de sajnos nem találtam semmi ilyesmit. Viszont közben rábukkantam egy érdekes korabeli híradós anyagra (lehet, hogy ti már ismeritek), ami a Fw 189-eseinket örökíti meg "munka" közben. 0:23-tól 1:11-ig mutatják a gépeket, az egész még egy perc sincs, de kész kincsesbánya: makettező szemmel sok érdekes, illetve zavarba ejtő dolgot ki lehet szúrni benne. Sajnos (vagy nem sajnos) a felvételhez jó néhány repülőgéppel dolgoztak, és a legtöbbször nem egyértelmű, hogy az adott érdekes részlet konkrétan melyikhez tartozhat. A dolgot tovább nehezíti, hogy sajnos a feltöltött anyag minősége sem a legjobb, a lgtöbbször nem lehet ráközelíteni annyira, hogy egyértelműen le lehessen olvani a gép lajstromkódját. Mondjuk az általam keresett FO+55 Hableányka/Ica(?) pont jól látható az elején, de sajnos csak a gép amúgy is ismert bal oldala. Egy-két érdekesség, ami szemet szúrt, illetve elgondolkodtatott: - jól láthatóan erősen kopottak, koszosak, karcosak a gépek felületei; - egy (vagy több) gép légcsavarkúpja fehér (vagy talán sárga? De 0:29-nél, ahol jól látható, inkább fehérnek tűnik). Amikor repülés közben mutatják valamelyik gépet 0:50-nél, akkor látszik, hogy ennek is ilyen a légcsavarkúpja, de egyúttal a függőleges vezérsík és az oldalkormány is fura, a nemzeti színek helyett fehér (sárga?) festésű, és mellesleg hiányzik a sárga törzsgyűrűje. Ha ezt a világosra festett vezírsíkot/oldalkormányt valaki tudja értelmezni, kérem, ossza meg velem; - az FO+55-ön 0:30-nál látszik, hogy a függőleges vezérsík fehér nemzeti színében mintha valamilyen írás látszana. Eszembe jutott a kopás is, de olyan szabályosnak tűnik, hogy inkább írásnak nézem; - ha már nemzeti színek a vezérsíkon: a bevetésről visszatérő gépnél 1:02-nél látszik, hogy mennyire sérültek ezek a színek, nemcsak a fehér, de a másik kettő is. Ráadásul, ha jól megnézitek, látszik, hogy a bal oldalon az oldalkormányon nincs nemzeti festés, csak a vezérsíkon (valószínű sérülés miatt cserélhették), és miután a gép megfordul, látszik az is, hogy a jobb oldalon viszont mindkettőn ott van a nemzeti festés; - érdekesség: 0:49-nél látszik, hogy a gép lajstromszáma (FO+5x) a kabin belsejében felülre is fel lett festve; - 1:07-nél a gép, amit a személyzete épp elhagy, több érdekességet is mutat: a név (sajnos nem olvasható) alatt világosabb színnel festettek fel alapot a szövegnek, illetve a lajstromszám körül teljesen lekopott vagy megsérült a festés, csak az F kivehető, illetve egy jókora lyuk is látszik a törzsön. És itt van végül a link a videóhoz, ha valaki még nem látta volna: https://filmhiradokonline.hu/watch.php?id=5854# | |||||
Déé | Adatlap | 706484 | 2023. március 13. 02:09 | ||
Szia! Nem használták a CR-32-esekben a 7,7 mm Bredát, azzal jöttek, de ki lettek cserélve magyar gyártású 26/31M géppuskára. CR–42-esekben meg 12,7 mm Breda volt. | |||||
KarBal | Adatlap | 706479 | 2023. március 12. 22:53 | ||
Sziasztok! Az olasz eredeti Breda SAFAT 7,7 mm-es géppuskákat használták a magyar FIAT CR32-esekben, CR42-esekben esetleg? Köszi! | |||||
TheWhitedeath | Adatlap | 705905 | 2023. február 28. 10:11 | ||
Köszi téglatesó! Nagyon jó kép ! | |||||
téglatesó | Adatlap | 705900 | 2023. február 28. 08:28 | ||
Helló! A B.6+06-ról a Pro Modell archívban is volt egy kép, beteszem ide, hátha nem visz el a tekk, amiért kópirájtot sértek... | |||||
TheWhitedeath | Adatlap | 705858 | 2023. február 27. 17:43 | ||
Köszi! (Bocsi hogy rosz topicba írtam) elnéztem valahogy. Nagyon szépen köszi az infókat! | |||||
Podva | Adatlap | 705857 | 2023. február 27. 17:37 | ||
Lemardt: www.avia-info.hu/kep.php | |||||
Podva | Adatlap | 705856 | 2023. február 27. 17:36 | ||
Szia TheWhitedeath 1942 márciusa és júliusa között 4db Ju 87K-4 típusú Stuka érkezett a Magyar Királyi Honvéd Légierőhőz. Valójában 2-2 db A-1, és A-2 altípusba tartozó felújított repülőről volt szó. Kizárólag gyakorlógépnek használták öket. Jelzésük B.603-tól B.606-ig terjedt. A szokásos RLM 71/70/65 festésük volt. Itt van 2 fotó róluk: www.avia-info.hu/kep.php www.avia-info.hu/kep.php Üdv Viktor | |||||
Miggyuri | Adatlap | 704733 | 2023. február 2. 07:15 | ||
Kérdésem. Az ejtőernyősöket szállító század gépein mikortól használták az "esernyős" századjelvényt? | |||||
Podva | Adatlap | 702279 | 2022. november 15. 08:51 | ||
Sziasztok A képaláírás alapján valamelyik Magyar Szárnyak évkönyvre tippelek. Üdv | |||||
solyom | Adatlap | 702274 | 2022. november 14. 22:03 | ||
Szia! Sajnos fogalmam sincs. Valahol a neten találtam. BB | |||||
kervil | Adatlap | 702112 | 2022. november 11. 10:01 | ||
Én is így vagyok vele. Pont emiatt a Pénzes - Tarlós-féle B.707-et (Sutykó II.) akarom megépíteni, arról van még a legtöbb fotó, talán hármat vagy négyet is ismerek róla. | |||||
kervil | Adatlap | 702111 | 2022. november 11. 09:58 | ||
Köszi szépen neked is! | |||||
kervil | Adatlap | 702110 | 2022. november 11. 09:57 | ||
Köszi szépen! Azt megmondanád, melyik könyvből származik ez a fotó? | |||||
Podva | Adatlap | 702106 | 2022. november 11. 06:44 | ||
Sziasztok Ami a B.631 fotót illeti, szerintem nincs, illetve ne fűzzetek sok reményt ahhoz, hogy felbukkan majd. Sólyom által feltett fotófól ismerjük az Évi felirat kinézetét. Tudjuk a Ju 87-ek standard német kamuhlázsának folttérképét. Hozzávetőlegesen ismerjük a század többi gépén az oldalszám illetve a trikolor felfestésének módját. Illetve tudjuk Stahl-naplóból az ÉVI-hez tartozó oldalszámot. Fentiekből lett grafika. Ami a V.9+10-et illeti azt Győrben valamikor 1945 februárjában kellett volna legyártani a tervek szerint. Erre "objektív okokból" nem került sor. A tervezett V.751-től V.910-ig tervezett gyártási sorozatból 1944 szeptemberben talán a V.875 volt az utolsó. Fotórol azonosítható legmagasabb oldalszám a V.872- volt. Azt követően áttértek a W-x+xx oldalszámozásra. Üdv Viktor | |||||
solyom | Adatlap | 702097 | 2022. november 10. 21:31 | ||
Sziasztok! Csak a gép egy részéről van ez a fotó... BB | |||||
KarBal | Adatlap | 702096 | 2022. november 10. 20:56 | ||
Igen... Én csak olyat akarok megépíteni, amiről legalább valami homályos fotót találni. D5-ös Stukákról nem sok képet láttam még, erről pedig egyet sem :( Emellett sajnos a V9+10 számú Messerschmitt Bf-109G6-osról sem találok képet. | |||||
kervil | Adatlap | 702077 | 2022. november 10. 13:44 | ||
Az a gép (az "Évi") engem is régóta bosszant. Könyvben (talán a Magyar sasokban, ha jól emlékszem) is felbukkan a Punka-féle grafikája, elvileg tehát lennie kellene róla fotónak is (Mert különben mi alapján készült a grafika? Bár pont abban a könyvben vannak olyan grafikák is, amik szerintem biztosan nem fényképek alapján készültek, szóval ki tudja...). Annak ellenére, hogy lelkesen próbálom gyűjteni a MKHL (és különösen a magyar Stukák) minden megvásárolható fotóanyagát, erről a gépről fényképpel még soha nem találkoztam. Tudom, hogy régi lemez ez, de gyanítható, hogy a téma hivatalos szakértői közel sem osztottak meg velünk, mezei halandókkal minden birtokukban lévő fotóanyagot. Engem személy szerint egyáltalán nem zavarna, ha fizetni kellene érte, csak publikálnák már végre őket... | |||||
sanyi | Adatlap | 701977 | 2022. november 7. 17:23 | ||
Jesszus milyen fotó, civil jelzésű, századjelvényes Ju-86, kötelező lesz a polcon tudni! Köszi a megosztást! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Igen, a sárga 13 is WNF/Diana gyártású gép volt.
A kék 11-ről azóta sem láttam fotót.
Én a fehér 4, fehér 12, fekete 6, fekete 7, fekete 15, fekete 16, sárga 13 és piros 12 G-10-ekről ismerek csak.